Mensen die doen alsof ze bewust geen kinderen willen.

22-04-2012 14:22 568 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kennen jullie het ook die mensen die zogenaamd bewust geen kinderen willen. Vaak 35 plus en geen partner, ze hebben eigenlijk geen keuze. Omdat ze niet zielig willen overkomen roepen ze heel stoer dat ze kinderen niet leuk vinden en meer van die dingen. Diep in hun hart is het jaloezie.

Ik werk met een vrouw die zo is en het is heel vermoeiend, constant mijn kinderen afkraken. Haar leven verheerlijken en zeggen hoe gelukkig ze is en wat ik allemaal niet mis met kinderen.
quote:leentjedb schreef op 22 april 2012 @ 14:46:

Het is mij overigens altijd een raadsel geweest waarom mensen op hun werk zoveel moeten kwaken over hun kinderen compleet met halve fotoalbums erbij op hun bureau.Gelukkig hebben wij clean desk policy op kantoor.
Als ik jouw collga was en ik zou ongewild kinderloos zijn zou ik dat zeker niet tegen jou zeggen.

Ik geloof dat ik sowieso mijn gevoelens niet met je zou delen.
quote:ernaan schreef op 22 april 2012 @ 14:56:

Ik ben niet echt veranderd, ben snel weer aan het werk gegaan en praat zelden over mijn kinderen, vooral niet op het werk.Aha duidelijk, en hoe is ze over de kinderen van anderen?
quote:wereldmeid schreef op 22 april 2012 @ 14:53:

[...]

Precies. Aan de motieven van zwangeren wordt nooit getwijfeld. Ik heb nog nooit gehoord dat hen werd gevraagd: 'Ben je wel zeker van je zaak? Je bedenkt je nog wel!'Ik moet bekennen dat ik dat wel altijd denk en de neiging heb dit ook te vragen als iemand aangeeft aan kinderen te willen beginnen.
quote:wereldmeid schreef op 22 april 2012 @ 14:53:

[...]

Precies. Aan de motieven van zwangeren wordt nooit getwijfeld. Ik heb nog nooit gehoord dat hen werd gevraagd: 'Ben je wel zeker van je zaak? Je bedenkt je nog wel!'Nou, dát is ook niet helemaal waar hoor. Maar je kunt een zwangerschap natuurlijk niet terugdraaien, daarom is het wat lastiger te zeggen: weet je het wel zeker? Wat verwacht je dan voor antwoord: oh nee inderdaad, dan maar abortus. ?

Ik ben niet echt veranderd, ben snel weer aan het werk gegaan en praat zelden over mijn kinderen, vooral niet op het werk.Kan het ook zijn dat je je er niet van bewust bent?
Leuk dat jij je collega zo serieus neemt, Ernaan.

Je gelooft haar niet als ze zegt bewust geen kinderen te hebben. Wat is daar moeilijk aan te begrijpen?
Ik snap niet waarom TO er zo van langs krijgt.

Als het werkelijk waar is dat die collega niets anders die dan TO's kinderen afkraken en zeiken dat TO toch echt wel wat mist( haar geweldige leven zonder kind) dan komt dat op mij toch gefrustreerd en verbitterd over.

Kan me voorstellen dat to daar op een gegeven moment wat achter zoekt want normaal is dit niet.
quote:liv_1 schreef op 22 april 2012 @ 14:58:

[...]

Nou, dát is ook niet helemaal waar hoor. Maar je kunt een zwangerschap natuurlijk niet terugdraaien, daarom is het wat lastiger te zeggen: weet je het wel zeker? Wat verwacht je dan voor antwoord: oh nee inderdaad, dan maar abortus. ?

Een zwangerschap is natuurlijk wel terug te draaien, maar ik denk dat het niet zo wordt bedoeld.

Je hoort weleens dat mensen zeggen: we willen aan kinderen beginnen. Wanneer je dan zegt: Nou, zou je dat wel doen? Krijg je net zo vaak rare gezichten als wanneer ik vertel dat ik geen kinderen heb en wil.

Vinden de mensen nogal vreemd, een vrouw die bewust geen kind wil of ze uberhaupt niet heeft op 35+ leeftijd.

Ik ben niet echt veranderd, ben snel weer aan het werk gegaan en praat zelden over mijn kinderen, vooral niet op het werk.Dat geloof ik niet echt. Waarom zou zij anders je kinderen afkraken? Dat gaat zo moeilijk zonder details.
quote:iris1969 schreef op 22 april 2012 @ 14:57:

[...]

Aha duidelijk, en hoe is ze over de kinderen van anderen?Geen idee, ze is negatief over kinderen in het algemeen. Alsof het alleen maar ellende is.

Ik ben niet echt veranderd, ben snel weer aan het werk gegaan en praat zelden over mijn kinderen, vooral niet op het werk.Dat zeggen vrouwen die het nooit ergens anders dan over hun kinderen kunnen hebben allemaal...
Oh dus ik hoor hier ook bij?

Nee sorry ik ben niet egoïstisch, kinderen vragen er niet om om geboren te worden in deze wereld vol problemen, die ook nog eens over bevolkt is.

Ik spendeer het geld dat ik heb liever aan mijn eigen/vriend aan leuke dingen.

Wij hebben geen lening nodig en klagen niet over slapeloze nachten of pubers die te laat thuis komen van het op stap gaan.

Niet iedereen deelt jou mening en niet iedereen deelt mijn mening.

Accepteer eens dat niet iedereen is zoals jij verwacht en het van jou kant bekijkt.

Wij zijn allemaal verschillende mensen en maar goed ook want het zou nog al wat zijn als iedereen hetzelfde zou zijn.

Voor de rest die dit leest..sorry mocht dit een beetje te grof over komen.

Het is zo niet bedoeld maar wil Topicplaatster even een kijkje laten nemen hoe ik er persoonlijk over denk.
Eens met Helene.
Lievelente

Wahahahaha Lol!!! Net waar ik ook aan zat te denken!
Begin de dag met een Lach :)
quote:ernaan schreef op 22 april 2012 @ 15:01:

[...]

Geen idee, ze is negatief over kinderen in het algemeen. Alsof het alleen maar ellende is.Als je niets met kinderen hebt zie je ook alleen maar de vervelende kanten. En je komt ze nu eenmaal in 't openbaar vaak tegen en je eigen leven zal ook beinvloed worden doordat mensen waar je graag mee omgaat kinderen nemen. Het is lastig dan niet af en toe je gal te kunnen spugen.

[...]

Geen idee, ze is negatief over kinderen in het algemeen. Alsof het alleen maar ellende is.

Dat is kennelijk de reden dat ze ze niet heeft.

En gelukkig maar.

[...]

Geen idee, ze is negatief over kinderen in het algemeen. Alsof het alleen maar ellende is.Aan wie doet me dat nou toch denken?
Bovendien, ernaan, heb je er wel eens van gehoord dat je tegenwoordig, in 2012 helemaal geen man of vriend meer nodig hebt voor het krijgen van een kind?
quote:helene31 schreef op 22 april 2012 @ 14:42:

Ik moet wel lachen hoor, geen keuze hebben.

Tegenwoordig kun je ook als single vrouw van boven de 35 een kind krijgen.

Nee, dan de vrouwen die vinden dat hun leven zo fantastisch is dat iedereen het zou moeten nastreven. Wat een arrogantie.

Hier wil ik even op reageren. Ik ben zelf een single vrouw van boven de 40.

En in tegenstelling tot de bewust kinderlozen hier op het forum, heb ik wel een grote kinderwens gehad.

Toen ik een jaar of 35 werd, dacht ik; Nu moet het ervan gaan komen, voordat het te laat is maar het probleem waar ik tegen aanliep was dat ik geen idee had hoe ik zwanger moest raken.

Ik woonde toen (en nu) niet in Nederland, dus een sperma bank was geen optie, iemand in de kroeg oppikken ook niet, en geloof me, ik heb aan de meest rare dingen gedacht om een kind " op te lopen" .

Enfin, ik ben er een hele tijd mee bezig geweest, totdat ik op een gegeven moment dacht. Of je gaat er nu voor, of je laat het los. Ik heb toen de voor en nadelen voor mezelf en voor het eventuele toekomstige kindje op een rij gezet, en kwam erachter dat ik zoveel van mijzelf zou moeten inleveren en veranderen ( om het kindje een goede thuis basis te geven) dat ik besloot het niet te doen.

Nu ben ik 42, de beslissing ligt alweer een tijd achter me, en ik heb (gelukkig) nooit spijt gehad.
Misschien is jouw collega wel een forummer van hier
quote:elninjoo schreef op 22 april 2012 @ 15:03:

[...]

Als je niets met kinderen hebt zie je ook alleen maar de vervelende kanten. En je komt ze nu eenmaal in 't openbaar vaak tegen en je eigen leven zal ook beinvloed worden doordat mensen waar je graag mee omgaat kinderen nemen. Het is lastig dan niet af en toe je gal te kunnen spugen.

Maar waarom zou je je gal moeten spugen?

Ik heb ook geen kinderen, wil ze ook niet, en heb er ook niet al te veel tot grote hilariteit van mijn vriendinnen als ik eens op kraamvisite ben. Nee hoor..ik hoef hem/haar echt niet vast te houden!

Maar daar hoef ik echt mijn gal niet over te spugen hoor...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:elninjoo schreef op 22 april 2012 @ 15:03:

[...]

Als je niets met kinderen hebt zie je ook alleen maar de vervelende kanten. En je komt ze nu eenmaal in 't openbaar vaak tegen en je eigen leven zal ook beinvloed worden doordat mensen waar je graag mee omgaat kinderen nemen. Het is lastig dan niet af en toe je gal te kunnen spugen.

Nee, dan ben je gewoon een ouwe zeur.

Hee Nien!! Ook hier?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:Kier_V schreef op 22 april 2012 @ 15:00:

[...]

Een zwangerschap is natuurlijk wel terug te draaien, maar ik denk dat het niet zo wordt bedoeld.

Je hoort weleens dat mensen zeggen: we willen aan kinderen beginnen. Wanneer je dan zegt: Nou, zou je dat wel doen? Krijg je net zo vaak rare gezichten als wanneer ik vertel dat ik geen kinderen heb en wil.

Vinden de mensen nogal vreemd, een vrouw die bewust geen kind wil of ze uberhaupt niet heeft op 35+ leeftijd.Ik snap dat dus echt niet. Van beide kanten niet. Waarom zou je rare gezichten trekken als iemand al dan niet kinderen wil? Moet iedereen toch lekker zelf weten? Tis hun leven, hun keuze.
quote:liv_1 schreef op 22 april 2012 @ 14:58:

[...]

Nou, dát is ook niet helemaal waar hoor. Maar je kunt een zwangerschap natuurlijk niet terugdraaien, daarom is het wat lastiger te zeggen: weet je het wel zeker? Wat verwacht je dan voor antwoord: oh nee inderdaad, dan maar abortus. ?

Ik bedoel dat het blijkbaar algemeen geaccepteerd en 'logisch' is dat men kinderen wil. Daar worden geen vragen over gesteld. Mensen die bewust kinderloos blijven, hebben door de kortzichtigheid van anderen (lees: ouders) en hun verheerlijking van het gezinsleven vaak iets uit te leggen.

Zoals Nien al schreef, we worden vaak bestempeld als tegendraads en leugenachtig. We zullen wel jaloers zijn. 'Tuurlijk. Wat ben ik jaloers op al die vrouwen die uitgeput zijn van de lange gebroken nachten en wat dies meer zij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven