Mensen die doen alsof ze bewust geen kinderen willen.

22-04-2012 14:22 568 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kennen jullie het ook die mensen die zogenaamd bewust geen kinderen willen. Vaak 35 plus en geen partner, ze hebben eigenlijk geen keuze. Omdat ze niet zielig willen overkomen roepen ze heel stoer dat ze kinderen niet leuk vinden en meer van die dingen. Diep in hun hart is het jaloezie.

Ik werk met een vrouw die zo is en het is heel vermoeiend, constant mijn kinderen afkraken. Haar leven verheerlijken en zeggen hoe gelukkig ze is en wat ik allemaal niet mis met kinderen.
quote:liv_1 schreef op 22 april 2012 @ 15:07:

[...]

Wat een onzin. Dus als ik zeg: ja hoor, ik heb het heel vaak over mijn kinderen, dan is dat ook niet waar?Ik spreek uit ervaring, al zo vaak meegemaakt in verschillende bedrijven met verschillende vrouwen. De hele dag gekwaak over de kinderen, iedere scheet wordt met je gedeeld of je dat nou wilt of niet. Maar zodra je ze daar dan op aanspreekt dan is het opeens niet zo...
quote:Mylene_Valerie schreef op 22 april 2012 @ 15:21:

[...]

*oh ik zou zo graag iets offtopics willen vragen mbt dit onderwerp *Kom dr maar in :-)
quote:leentjedb schreef op 22 april 2012 @ 15:23:

[...]

Ik spreek uit ervaring, al zo vaak meegemaakt in verschillende bedrijven met verschillende vrouwen. De hele dag gekwaak over de kinderen, iedere scheet wordt met je gedeeld of je dat nou wilt of niet. Maar zodra je ze daar dan op aanspreekt dan is het opeens niet zo...Nou, beetje jammer dat je dat dan zo in het algemene trekt.
quote:leentjedb schreef op 22 april 2012 @ 15:23:

[...]

Ik spreek uit ervaring, al zo vaak meegemaakt in verschillende bedrijven met verschillende vrouwen. De hele dag gekwaak over de kinderen, iedere scheet wordt met je gedeeld of je dat nou wilt of niet. Maar zodra je ze daar dan op aanspreekt dan is het opeens niet zo...Helaas klopt dat wel vaak zo. Ze zien zich dan nog steeds als stoere wereldwijze vrouwen, maar de rest ziet übermoekes .
quote:Mylene_Valerie schreef op 22 april 2012 @ 14:26:

Erg zwart-wit gedacht dat het jaloezie is. Er kunnen best mensen tussen zitten die dat zijn hoor maar dat afkraken van jouw kinderen kan best aan die vrouw persoonlijk liggen. Misschien houdt ze echt niet van kinderen. Als ik hier op het forum kijk is dat echt mogelijk hoor.

Volgens mij lees je het topic verkeerd?

Ze heeft zelf geen kinderen!
Ik wil ook geen kinderen en heb op dit moment ook geen partner. Maar ook al wilde ik wel kinderen en had ik geen partner, hoezo had ik dan geen andere keuze dan kinderloos blijven?! Je kunt toch naar de spermabank of adoptie overwegen?!

Ik kom die mensen die jij beschrijft ook niet tegen, eigenlijk alleen mensen die wel eens klagen dat ze niks meer spontaan kunnen ondernemen omdat ze kinderen hebben. Als er al geklaagd wordt over kinderen dan he?

Heb alleen de OP gelezen trouwens...
Het is wel waar inderdaad. Dat gezwets over die kinderen, ik word er zo doodmoe van. Ik wil helemaal niet weten dat je kind een oorontsteking heeft en al helemaal niet dat hij hoogbegaafd is, of 10% boven de groeicurve uitsteekt ofzoiets... Waarom denk je dat dit voor mij boeiende informatie is?
quote:madamecannibale schreef op 22 april 2012 @ 15:08:

@TO wat zegt je collega precies over je kinderen?

Dat vroeg ik ook al, kijk die collega houdt van geen enkel kind heb ik nu begrepen, dus het is niets persoonlijks. Maar het kan wel door TO persoonlijk worden opgevat.

Dus van beide kanten kan het liggen aan de communicatie en de ontvangst. Ik zei al, ga met haar praten. Dus de ene kant die zegt het niet prettig te vinden om dat te horen, en wellicht komt die collega dan met wat zij niet prettig vindt.

En het kan zomaar zijn dat TO denkt weinig over de kinderen te hebben terwijl de collega het mega storend vindt.

Nu is het voor ons allemaal maar gissen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:iris1969 schreef op 22 april 2012 @ 15:25:

[...]

Helaas klopt dat wel vaak zo. Ze zien zich dan nog steeds als stoere wereldwijze vrouwen, maar de rest ziet übermoekes .
Als iemand roept geen kinderen te willen dan denk ik dat diegene ook inderdaad geen kinderen wil. En als dat niet zo is, dan is het een soort coping-mechanisme. Ook niet zo veel mis mee, als je niet hebt wat je graag zou willen kan het goed helpen je te richten op de positieve kanten van de situatie.

Als iemand daarbij jouw kinderen afkraakt, ja, da's niet leuk. Maar als het écht zo is als jij denkt: jaloezie, dan kan je daar wel boven staan toch?

En anders wil diegene écht geen kinderen, ook prima toch, jij wel.

Uit de OP lijkt het alsof het stikt van de zure vrouwen van 35 zonder partner die lopen te klagen over andermans kinderen terwijl ze eigenlijk stikjaloers zijn.... daar geloof ik niks van, ik ken er niet één!
quote:nikki_28 schreef op 22 april 2012 @ 15:25:

[...]

Volgens mij lees je het topic verkeerd?

Ze heeft zelf geen kinderen!Je leest mijn posting verkeerd hoor.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:iris1969 schreef op 22 april 2012 @ 15:25:

[...]

Helaas klopt dat wel vaak zo. Ze zien zich dan nog steeds als stoere wereldwijze vrouwen, maar de rest ziet übermoekes .Echt niet alle moeders veranderen in übermoekes. Maar als ze het doen dan doen ze het goed en zie dan nog maar eens dat je nog aan je werk toekomt.
TO, en verder nog een spannend leven?
quote:ailien schreef op 22 april 2012 @ 15:27:

Het is wel waar inderdaad. Dat gezwets over die kinderen, ik word er zo doodmoe van. Ik wil helemaal niet weten dat je kind een oorontsteking heeft en al helemaal niet dat hij hoogbegaafd is, of 10% boven de groeicurve uitsteekt ofzoiets... Waarom denk je dat dit voor mij boeiende informatie is?

Het is wel waar inderdaad. Dat gezwets over die kinderen, ik word er zo doodmoe van. Ik wil helemaal niet weten dat je kind een oorontsteking heeft en al helemaal niet dat hij hoogbegaafd is, of 10% boven de groeicurve uitsteekt ofzoiets... Waarom denk je dat dit voor mij boeiende informatie is?Dat is inderdaad waar, ik maak me er zelf ook schuldig aan, terwijl ik goed snap dat het heeeeeel vervelend kan zijn! Ik neem me regelmatig voor om helemaal niet over de kinderen te praten, maar moet eerlijk zeggen dat het me vaak niet lukt... Na het lezen van deze post ga ik weer een hele serieuze poging te doen mijn leven te beteren!
quote:july07 schreef op 22 april 2012 @ 15:31:

TO, en verder nog een spannend leven?

Ja leuk, want dit topic is wel een beetje doodgebloed vrees ik.

Leuk weekend gehad?
quote:iris1969 schreef op 22 april 2012 @ 15:23:

[...]

Shoot, maar hou het kort, want anders trek ik weer een topic naar me toe .

Je hebt gelijk. Die vraag komt nog wel een keer. Kan ik beter naar jouw kletsgroepje gaan.

Het is niet de bedoeling dat jij straks de schuld ervan krijgt.

*over en uit *
quote:liv_1 schreef op 22 april 2012 @ 15:25:

[...]

Nou, beetje jammer dat je dat dan zo in het algemene trekt.

TO lijkt me nou precies zo'n type. Als zij het nooit over haar kinderen heeft, hoe kan die collega daar dan op inhakken? Daarom geloof ik er geen klap van dat ze het nooit over haar kinderen heeft.

En aangezien TO zo graag haar mening over die collega in het algemene trekt dacht laat ik dat ook maar eens doen...
quote:Mylene_Valerie schreef op 22 april 2012 @ 15:32:

[...]

Je hebt gelijk. Die vraag komt nog wel een keer. Kan ik beter naar jouw kletsgroepje gaan.

Het is niet de bedoeling dat jij straks de schuld ervan krijgt.

*over en uit *Is goed .

Het is wel waar inderdaad. Dat gezwets over die kinderen, ik word er zo doodmoe van. Ik wil helemaal niet weten dat je kind een oorontsteking heeft en al helemaal niet dat hij hoogbegaafd is, of 10% boven de groeicurve uitsteekt ofzoiets... Waarom denk je dat dit voor mij boeiende informatie is?Ik ook niet. En ik ben moeder. Ben ik nou ontaard?
Ik mis in deze discussie de vaders. Mijn mannelijke collega's met papadag lullen ook veel over hun kinderen. Nemen zelfs hun kinderen geregeld mee naar kantoor. Ik heb er geen problemen mee hoor, vind kinderen (meestal) leuk. Waar ik wel problemen mee heb is dat mijn mannelijke collega's er heilig van overtuigd zijn dat alle vrouwen een kinderwens hebben. En wanneer je zegt dat dit niet zo is krijg je reacties als "Ik spreek je wel weer over 10 jaar". Heel irritant.

Het is wel waar inderdaad. Dat gezwets over die kinderen, ik word er zo doodmoe van. Ik wil helemaal niet weten dat je kind een oorontsteking heeft en al helemaal niet dat hij hoogbegaafd is, of 10% boven de groeicurve uitsteekt ofzoiets... Waarom denk je dat dit voor mij boeiende informatie is?En het allerergste is: ik vind het ook totaal niet interessant als andere moeders dit soort dingen vertellen.... terwijl ik het dus zélf net zo hard doe!
quote:madamecannibale schreef op 22 april 2012 @ 15:34:

Waar ik wel problemen mee heb is dat mijn mannelijke collega's er heilig van overtuigd zijn dat alle vrouwen een kinderwens hebben. En wanneer je zegt dat dit niet zo is krijg je reacties als "Ik spreek je wel weer over 10 jaar". Heel irritant.Herkenbaar! Niet alleen mannen, ook vrouwen. Kijk naar TO, als een vrouw zegt geen kinderen te willen gelooft ze het niet alleen niet, ze doet het ook nog eens af als jaloezie!
Wat mij veel opvalt op mijn werk ( Ik werk in een hotel in het buitenland) met voornamelijk Nederlandse gasten. Dat vooral de moeders elkaars kinderen afkraken.

Een paar zomers geleden hadden we allemaal jonge gezinnetjes, een van die gezinnetjes hadden een kindje waar wat mis mee was. En de moeder daarvan werd echt buitengesloten door de andere moeders.
Nee, ik ken ze niet, Ik ben 32 en stoer zijn hoef ik er niet voor te doen! ik wil ze bewust niet! Echt niet, ook niet stiekum, gewoon niet niet niet! Ik kraak juist andere kinderen niet af, als iemand blij is met zijn kind, is dat juist fijn te horen, anders vind ik het zielig voor het kind. Maar ik kan 100% zeggen dat ik bewust geen kids wil

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven