Mensen die doen alsof ze bewust geen kinderen willen.

22-04-2012 14:22 568 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kennen jullie het ook die mensen die zogenaamd bewust geen kinderen willen. Vaak 35 plus en geen partner, ze hebben eigenlijk geen keuze. Omdat ze niet zielig willen overkomen roepen ze heel stoer dat ze kinderen niet leuk vinden en meer van die dingen. Diep in hun hart is het jaloezie.

Ik werk met een vrouw die zo is en het is heel vermoeiend, constant mijn kinderen afkraken. Haar leven verheerlijken en zeggen hoe gelukkig ze is en wat ik allemaal niet mis met kinderen.
Sorry Mylene ik las het topic verkeerd door de regel die er boven staat.
Ik vind papadag een enorm jeukwoord. Net als wanneer een man zegt dat hij moet "oppassen" op zijn eigen kinderen. Maar dat is een heel ander topic.
quote:lunaan schreef op 22 april 2012 @ 15:36:

Een paar zomers geleden hadden we allemaal jonge gezinnetjes, een van die gezinnetjes hadden een kindje waar wat mis mee was. En de moeder daarvan werd echt buitengesloten door de andere moeders. Dat is echt hard.
quote:leentjedb schreef op 22 april 2012 @ 15:33:

[...]

TO lijkt me nou precies zo'n type. Als zij het nooit over haar kinderen heeft, hoe kan die collega daar dan op inhakken? Daarom geloof ik er geen klap van dat ze het nooit over haar kinderen heeft.

En aangezien TO zo graag haar mening over die collega in het algemene trekt dacht laat ik dat ook maar eens doen...Nou ja, dat vroeg ik me dus ook af, vandaar dat ik ook vroeg aan TO hoe zo'n gesprek dan gaat. En dat weten we dus nu nog steeds niet.
Jaaaaaa Iris, wat een geweldig weekend. Vrijdagavond een date gehad met een super leuke man ( die ook geen kinderen wil) gisteren met een groepje vriendinnen uit geweest en is natuurlijk veel te laat geworden. Vanmorgen de kater weggewandeld en nu lekker chill.

Single, geen kinderen en heel gelukkig
quote:ailien schreef op 22 april 2012 @ 15:27:

Het is wel waar inderdaad. Dat gezwets over die kinderen, ik word er zo doodmoe van. Ik wil helemaal niet weten dat je kind een oorontsteking heeft en al helemaal niet dat hij hoogbegaafd is, of 10% boven de groeicurve uitsteekt ofzoiets... Waarom denk je dat dit voor mij boeiende informatie is?Tsja, aan de ene kant waar. Aan de andere kant... ik voel mezelf regelmatig in een spagaat zitten op mijn werk. Eerdere, inmiddels vertrokken collega's zaten enorm veel over hun kroost te wauwelen. Daarover werd achter hun rug om veel geklaagd. Eenmaal zwanger had ik ontzettend het gevoel dat ik er vooral niet teveel over mocht vertellen, anders werd er over mij ook vast zo geklaagd. Nu met een kind van inmiddels 1,5 jaar, dat erg veel ziek is,waardoor ik regelmatig op mijn werk zit met maar twee uur slaap achter de rug (de hele week al) merk ik dat er een bepaalde balans moet zijn tussen wel dingen vertellen, zodat collega's weten wat er speelt, en niet alleen een chagrijnige muts met slaapogen zien zitten werken als een dolle om alles maar af te krijgen met een minimaal concentratievermogen, en niks vertellen om er maar voor te zorgen dat je mensen niet ergert. Ook best vermoeiend kan ik je vertellen.
quote:leentjedb schreef op 22 april 2012 @ 15:38:

Ik vind papadag een enorm jeukwoord. Net als wanneer een man zegt dat hij moet "oppassen" op zijn eigen kinderen. Maar dat is een heel ander topic.

Eens.

Ik ken trouwens geen vaders die eindeloos over hun kinderen zwammen.
quote:ernaan schreef op 22 april 2012 @ 14:22:

Kennen jullie het ook die mensen die zogenaamd bewust geen kinderen willen. Vaak 35 plus en geen partner, ze hebben eigenlijk geen keuze. Omdat ze niet zielig willen overkomen roepen ze heel stoer dat ze kinderen niet leuk vinden en meer van die dingen. Diep in hun hart is het jaloezie.

Ik werk met een vrouw die zo is en het is heel vermoeiend, constant mijn kinderen afkraken. Haar leven verheerlijken en zeggen hoe gelukkig ze is en wat ik allemaal niet mis met kinderen.

Ze hebben geen keuze??

Huh er zijn denk ik genoeg mannen die als donor willen dienen hoor.

Ik las het topic eerst verkeerd waarschijnlijk omdat ik dit een hele vreemde redenering vind.

Dus een ieder die het fijn vind zonder kinderen te leven is jaloers.

Krijg hierbij het idee dat je misschien zelf een beetje jaloers bent op je collega.

Want je kraakt haar denk nog meer af??

quote:Kier_V schreef op 22 april 2012 @ 15:08:

[...]

Heb het meerdere malen meegemaakt hoor. Bijvoorbeeld bij een nieuwe werkgever en dan kennis maken met collega's waar dan natuurlijk veelal de vraag voorbij komt:

En heb je kinderen?

Wanneer ik nee zeg, merk ik dat het gros dan niet weet hoe ze moeten reageren en zich generen voor de vraag.... ik vind dat niet zo raar eigenlijk, denk dat men dan bang is om een gevoelig onderwerp aangesneden te hebben
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Lilla schreef op 22 april 2012 @ 15:35:

[...]

En het allerergste is: ik vind het ook totaal niet interessant als andere moeders dit soort dingen vertellen.... terwijl ik het dus zélf net zo hard doe!Ik doe dat dus niet. En dat vinden mensen dan vaak ook heel raar. Maar ik heb er dus echt geen behoefte aan mijn privéleven te mengen met mijn zakelijke leven. Ik kom juist naar kantoor om even te vergeten dat ik moeder ben en ook nog iets anders kan dan voor de kinderen zorgen, poetsen en zo.
quote:ernaan schreef op 22 april 2012 @ 14:22:

Goed gezien van jou! Stiekum is ze natuurlijk jaloers, net als ik. Ik zeg altijd wel dat ik bewust geen kinderen wil maar als je in mijn hart kijkt is alles wat ik wil een paar krijsende, schijtende babies op de wereld zitten en de rest van mijn tijd gelukzalig luiers verschonen, achter de kinderwagen lopen, snotneuzen afvegen, 's nachts wakker gehouden worden door jankende kinderen etcetera.

Wat ben jij ongelooflijk kortzichtig om te denken dat jou manier van leven, die jou gelukkig maakt (nou, fijn voor je. En dat meen ik serieus) de enige juiste is en dat anderen dat dan ook na zouden moeten streven.
Ailien, ja hoogbegaafd en ADHD doen het goed de laatste tijd.
quote:madamecannibale schreef op 22 april 2012 @ 15:40:

[...]

Dat is echt hard.

Dat was idd echt niet leuk, en het waren zulke lieve mensen.

Maar ze hebben toch een fijne vakantie gehad, want dit jaar komen ze weer
quote:lunaan schreef op 22 april 2012 @ 15:36:

Wat mij veel opvalt op mijn werk ( Ik werk in een hotel in het buitenland) met voornamelijk Nederlandse gasten. Dat vooral de moeders elkaars kinderen afkraken.

Een paar zomers geleden hadden we allemaal jonge gezinnetjes, een van die gezinnetjes hadden een kindje waar wat mis mee was. En de moeder daarvan werd echt buitengesloten door de andere moeders.

Harteloos noemen ze dat. In bikinibroekjes schijtende moeders voor iets onbekends, een kind (!) nota bene.

Ik vind papadag een enorm jeukwoord. Net als wanneer een man zegt dat hij moet "oppassen" op zijn eigen kinderen. Maar dat is een heel ander topic.Helemaal mee eens.
quote:leentjedb schreef op 22 april 2012 @ 15:43:

[...]

Ik doe dat dus niet. En dat vinden mensen dan vaak ook heel raar. Maar ik heb er dus echt geen behoefte aan mijn privéleven te mengen met mijn zakelijke leven. Ik kom juist naar kantoor om even te vergeten dat ik moeder ben en ook nog iets anders kan dan voor de kinderen zorgen, poetsen en zo.

O, dus als het me straks lukt om het niet meer over de kinderen te hebben op mijn werk zal dat ook weer raar gevonden worden? Tja, echt goed kan je het nooit doen natuurlijk

Het is niet zo dat ik de hele dag alleen maar over de kids praat hoor (tenminste, dat vind ik zelf, in de ogen van sommige van mijn kinderloze collega's is dat misschien anders....)
quote:rosanna08 schreef op 22 april 2012 @ 15:43:

[...]

ik vind dat niet zo raar eigenlijk, denk dat men dan bang is om een gevoelig onderwerp aangesneden te hebben

Dat bedoel ik dus eigenlijk ook; Ze gaan er vanuit dat er een gevoelig onderwerp is aangesneden terwijl dat helemaal niet het geval hoeft te zijn.

De spontane collega's zeggen meteen: Ow, waarom niet.

Dan leg ik het gewoon even in 1 zin uit.

Gaat erom dat het nog teveel wordt aangenomen dat een vrouw zonder kinderen, een moeilijke weg afgelegd heeft ofzo.
@kierV, mensen zijn bang om je te kwetsen. Het zou natuurlijk heel goed kunnen dat je geen kinderen kunt krijgen en dat zij je door die vraag te stellen je onbewust met dit feit confronteren.

Wat ik altijd zo apart vind is de directe anti-kinder beweging die er onstaat zodra het hier over bewust kinderlozen gaat. Waarom zo fel meteen? Als jij bewust geen kinderen wilt: prima! Maar laat degene die dit wel wilt dan gewoon zijn eigen keuze maken. En andersom natuurlijk ook. Ik snap die tweedeling niet. Waarom verkondigen dat kinderen schijtende, kotsende, jankende, lastige mormels zijn?
Ik vraag me wel eens af dat als iemand heel graag kinderen wilt ze op een gegeven moment wat minder kieskeurig worden.

Dus qua man/vriend.

Ik heb dit me al vaker afgevraagd.

Dit te meer omdat mn vriendinnen van school die echt graag kinderen wilde ook minder kieskeurig waren dan de meiden die nog geen kinderen hebben.
quote:Kier_V schreef op 22 april 2012 @ 15:49:

[...]

Dat bedoel ik dus eigenlijk ook; Ze gaan er vanuit dat er een gevoelig onderwerp is aangesneden terwijl dat helemaal niet het geval hoeft te zijn.

Gaat erom dat het nog teveel wordt aangenomen dat een vrouw zonder kinderen, een moeilijke weg afgelegd heeft ofzo.Yep, heel herkenbaar.
"quote: rosanna08 schreef op 22 april 2012 @ 15:43 :

[...]

ik vind dat niet zo raar eigenlijk, denk dat men dan bang is om een gevoelig onderwerp aangesneden te hebben

Gaat erom dat het nog teveel wordt aangenomen dat een vrouw zonder kinderen, een moeilijke weg afgelegd heeft ofzo."

Dit heeft er (in mijn optiek) mee te maken dat de groep vrouwen die graag kinderen willen groter is dan bewust kinderlozen. Wat dan weer te maken heeft met de manier waarop de mens is gemaakt, oerinstincten en dergelijke. Dat de drang tot voortplanting het wint van de bewuste keuze om dit niet te doen.
quote:bijenrompje schreef op 22 april 2012 @ 15:50:

@kierV, mensen zijn bang om je te kwetsen. Het zou natuurlijk heel goed kunnen dat je geen kinderen kunt krijgen en dat zij je door die vraag te stellen je onbewust met dit feit confronteren.

Wat ik altijd zo apart vind is de directe anti-kinder beweging die er onstaat zodra het hier over bewust kinderlozen gaat. Waarom zo fel meteen? Als jij bewust geen kinderen wilt: prima! Maar laat degene die dit wel wilt dan gewoon zijn eigen keuze maken. En andersom natuurlijk ook. Ik snap die tweedeling niet. Waarom verkondigen dat kinderen schijtende, kotsende, jankende, lastige mormels zijn?Ook eens. Ik ben zelf 25 en een familielid is net zo oud. Zij heeft een aantal jaar geleden bewust een kindje gekregen. En moet zich net zo erg verantwoorden over haar jonge moederschap als dat ik dat moet over het feit dat ik waarschijnlijk geen kinderen wil. Het lijkt wel alsof elke vrouw per se tussen haar 24ste en 35ste een kind moet baren.
volgens mij ben jij jaloers dat jouw leven nu alleen nog bestaat uit moedertje spelen.
@ Bijenrompje:

Als je mijn reacties goed hebt gelezen zie je nergens dat ik moeders afkraak.

Ieder het zijne namelijk.

Tuurlijk zou het kunnen dat mensen een pijnlijke vraag stellen, maar net zo vaak is het niet zo vandaag de dag.

In het verleden wilde ik wel kinderen en daarin behoorlijk ver gegaan. Relatie over en jaren single waarbij ik echt een jaar serieus heb nagedacht om het dan maar in mijn eentje te doen.

Kwam toen mijn partner tegen en na een poosje kwam natuurlijk het onderwerp Kinderen ter sprake en kwamen we erachter dat we kinderen echt leuk en vermakelijk vinden, maar het voor onszelf door diverse redenen niet willen.

Ik ben niet pro tegen-kinderen zijn.

Ik laat de mensen in hun waarde en mijn reacties richting TO gingen erom dat vrouwen die bewust kinderloos zijn, wellicht jaloers zouden zijn op vrouwen met kinderen.

Dat wilde ik met mijn posts ontkrachtigen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven