Mijn dochter zit stuk......
maandag 8 november 2010 om 01:31
Ik weet niet meer wat ik voor haar kan doen, wat te zeggen, hoe iets aan te dragen, hoe tot haar door te dringen, het juiste te zeggen , het verkeerde te laten .
Mijn dochter zit stuk
Liefdesverdriet, burn out en een hoop oud zeer, en nieuw zeer door oude en nieuwe scheidingen.
Geen vertrouwen in zichzelf, in relatie's in ooit gelukkig kunnen zijn.
Zich niet open kunnen stellen.
Ik loop tegen haar muur op, en als ik dat al doe, dan is er niemand die het wel lukt.
Hopelijk een prof, ze krijgt hulp.
Maar avonden zit ik tot midden in de nacht op msn met een verdrietig meisje, zo zwaar op de hand.
Ze werkt zich kapot aan haar studie, stage, bijbaantje en slaapt amper .
Het breekt mijn hart, mijn kind is diep ongelukkig en kusje over is niet meer genoeg.
Ik weet het niet meer..
Wat kan ik doen, zeggen hoe kan ik haar helpen.
Ik maak mij zoveel zorgen om haar.
Ik denk dat ik mijn best doe, maar het is niet genoeg
Mijn dochter zit stuk
Liefdesverdriet, burn out en een hoop oud zeer, en nieuw zeer door oude en nieuwe scheidingen.
Geen vertrouwen in zichzelf, in relatie's in ooit gelukkig kunnen zijn.
Zich niet open kunnen stellen.
Ik loop tegen haar muur op, en als ik dat al doe, dan is er niemand die het wel lukt.
Hopelijk een prof, ze krijgt hulp.
Maar avonden zit ik tot midden in de nacht op msn met een verdrietig meisje, zo zwaar op de hand.
Ze werkt zich kapot aan haar studie, stage, bijbaantje en slaapt amper .
Het breekt mijn hart, mijn kind is diep ongelukkig en kusje over is niet meer genoeg.
Ik weet het niet meer..
Wat kan ik doen, zeggen hoe kan ik haar helpen.
Ik maak mij zoveel zorgen om haar.
Ik denk dat ik mijn best doe, maar het is niet genoeg
dinsdag 9 november 2010 om 16:48
quote:NewWoman schreef op 09 november 2010 @ 08:09:
**Even off-topic: Iching het lukt me niet je terug te mailen, wil je mij je mailadres via viva mailen, dan kan ik reageren, lukt tot nu toe niet....****Ook even off topic terug: ik ga nu een viva mod mailen met mijn mail adres, want volgens mij is dat wat je bedoelt toch?**
**Even off-topic: Iching het lukt me niet je terug te mailen, wil je mij je mailadres via viva mailen, dan kan ik reageren, lukt tot nu toe niet....****Ook even off topic terug: ik ga nu een viva mod mailen met mijn mail adres, want volgens mij is dat wat je bedoelt toch?**
dinsdag 9 november 2010 om 18:30
quote:iching schreef op 09 november 2010 @ 16:48:
[...]
**Ook even off topic terug: ik ga nu een viva mod mailen met mijn mail adres, want volgens mij is dat wat je bedoelt toch?**
Ja please, ik krijg je mailtjes wel maar kan niet terugmailen... pfff want uiteraard ben je van harte welkom... Dus schrijf je mailadres er even in dan kan ik terugreageren..
*Ier, sorry voor de off-topic, let maar even niet op ons**
Wat super trouwens dat er ook zoveel 'dochters' reageren, wat weer een mooi topic dit...
[...]
**Ook even off topic terug: ik ga nu een viva mod mailen met mijn mail adres, want volgens mij is dat wat je bedoelt toch?**
Ja please, ik krijg je mailtjes wel maar kan niet terugmailen... pfff want uiteraard ben je van harte welkom... Dus schrijf je mailadres er even in dan kan ik terugreageren..
*Ier, sorry voor de off-topic, let maar even niet op ons**
Wat super trouwens dat er ook zoveel 'dochters' reageren, wat weer een mooi topic dit...
woensdag 10 november 2010 om 08:53
Iry, ik denk dat het beste wat je voor je dochter kunt doen is: aan jezelf werken. Zorgen dat jij gelukkig bent. Klinkt heel tegenstrijdig misschien, maar als ik jou zo hier en daar lees op het forum vind je dat zelf ook moeilijk: je leven op poten krijgen en gelukkig zijn. Zo kan je dochter het ook niet van je leren. Je kunt het niet voor haar doen, er alleen voor haar zijn door te luisteren en voor te doen hoe jij met jouw leven omgaat. Ik ben het dan ook met w00t eens dat diep in de nacht msn-en niet perse een goed idee is. Bespreek overdag met haar dat nachtrust voor jullie beide goed is, zorg zelf ook dat je die rust echt neemt. Eventueel kun je slaapmiddelen proberen, nachtrust van Bional kun je gewoon bij de drogist krijgen en dat helpt wel. Met een goede nachtrust zal ze ook iets minder moe zijn.
Veel succes ermee! (ik schrijf dit overigens ook meer als dochter)
Veel succes ermee! (ik schrijf dit overigens ook meer als dochter)
Het is zoals het is
woensdag 10 november 2010 om 09:28
Dat zit ik idd ook al te bedenken Witchke, wat leuke dingen te ondernemen met haar, even de druk van de ketel.
Youk,
Wij zijn heel open naar elkaar toe, ze weet waar mijn problematiek vandaan komt en ook hoe ik daar aan werk.
Het helpt idd denk ik ook Meds dat als ik lekker in mijn vel zit dat ook bij kan dragen.
Echter..lijkt het nu even juist een soort van frustratie op te leveren bij haar en krijg ik even de kous op de kop dat ik makkelijk praten heb omdat ik alweer bergopwaards ga.
Ik laat haar maar even razen tegen mij( het zijn momentopname, ik begrijp het wel)
Ze is echt een lieverd en ik weet dat ze het beste met iedereen voor heeft en zich daar ook voor inzet.
Ze moet alleen nu even aan haarzelf gaan denken.
Youk,
Wij zijn heel open naar elkaar toe, ze weet waar mijn problematiek vandaan komt en ook hoe ik daar aan werk.
Het helpt idd denk ik ook Meds dat als ik lekker in mijn vel zit dat ook bij kan dragen.
Echter..lijkt het nu even juist een soort van frustratie op te leveren bij haar en krijg ik even de kous op de kop dat ik makkelijk praten heb omdat ik alweer bergopwaards ga.
Ik laat haar maar even razen tegen mij( het zijn momentopname, ik begrijp het wel)
Ze is echt een lieverd en ik weet dat ze het beste met iedereen voor heeft en zich daar ook voor inzet.
Ze moet alleen nu even aan haarzelf gaan denken.
woensdag 10 november 2010 om 19:24
Vandaag naar het ziekenhuis geweest en dochter was zo lief om met mij mee te gaan.
Na afloop zijn we even de stad in geweest en zijn we een hapje gaan eten in mijn favo restaurantje.
Hebben het gezellig gehad, veel gelachen.Het deed mij goed om haar lach op haar snoetje te zien.
Even ontspannen en even humor samen zoals wij die hebben.
Na afloop zijn we even de stad in geweest en zijn we een hapje gaan eten in mijn favo restaurantje.
Hebben het gezellig gehad, veel gelachen.Het deed mij goed om haar lach op haar snoetje te zien.
Even ontspannen en even humor samen zoals wij die hebben.