Mijn ex

05-09-2019 20:50 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex heeft al 5 jaar een vriendin heb ze nog nooit gezien ze hebben wel een kindje samen ook nooit gezien mijn dochter is daar altijd ik wil weten waar me dochter verblijft ik wil toch eens zien wie haar broertje is, zijn vriendin wilt mij niet ontmoeten en mijn ex mag niets zeggen van haar, heb ik het recht om dit te weten ? kan ik die via de rechter opvragen wie zij is ? ik weet niet eens waar ze woont me ex wilt dat niet zeggen.
the_Wicked_Witch schreef:
05-09-2019 21:55
Daarom willen ze waarschijnlijk ook niet dat TO weet waar ze woont :idee:
What? Is het echt zo raar om het broertje van je eigen kind te willen ontmoeten? En je kind haar stiefmoeder?

Ik vind het een bizarre situatie. Ik heb geen flauw idee hoe het juridisch zit. Maar het klinkt totaal niet als een gezonde situatie. Ook niet voor het meisje, die als ze wat ouder word bepaalde gelegenheden wilt delen met al haar gezinsleden.

Gaan ze zich straks verstoppen met afzwemmen etc?
Illinois schreef:
05-09-2019 22:01
What? Is het echt zo raar om het broertje van je eigen kind te willen ontmoeten? En je kind haar stiefmoeder?

Ik vind het een bizarre situatie. Ik heb geen flauw idee hoe het juridisch zit. Maar het klinkt totaal niet als een gezonde situatie. Ook niet voor het meisje, die als ze wat ouder word bepaalde gelegenheden wilt delen met al haar gezinsleden.

Volgens mij is dat broertje het kind van die vrouw en niet van die ex.
To, dat halfbroertje en zijn moeder zijn jouw zaken niet zolang je dochter niet bij ze woont.
justagirly wijzigde dit bericht op 05-09-2019 22:05
42.11% gewijzigd
Ik snap je wel maar je hebt geen rechten. Als je dochter bij haar vader is en vader heeft gewoon gezag dan heb jij er verder niets over te zeggen zolang er geen signalen zijn dat je dochter daardoor klem komt te zitten.
Het is lastig maar na een scheiding heb je nu eenmaal niet meer overal de controle over en moet je je dochter delen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Oeps
justagirly wijzigde dit bericht op 05-09-2019 22:06
Reden: Mezelf per ongeluk gequote
97.86% gewijzigd
Illinois schreef:
05-09-2019 22:01

Oh, ik snap to's nieuwsgierigheid.
Maar dat wil niet zeggen, dat ze rechten heeft.
Je komt heel zenuwachtig en vluchtig over als ik je lees. Kun je geen puntjes gebruiken?
Verder denk ik niet dat je succes zult hebben als je stappen onderneemt. Zeker niet met betrekking tot een ontmoeting met stiefmoeder en zoontje...
Dat je nieuwsgierig bent naar het halfbroertje van je dochter begrijp ik
Ook naar de "stiefmoeder"

Maar de rechten heb je niet.
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Als je samen met je ex een kind opvoedt wil en moet je uiteraard weten waar je ex woont. Als er ooit iets is of gebeurt met je kind of ex waar ze opdat moment verblijft moet je precies weten waar je moet zijn. Andersom geldt uiteraard hetzelfde. Dat lijkt me niet meer dan logisch. Je hebt samen met diegene een kind genomen dus moet je samen ook verantwoording afleggen naar elkaar en respect blijven tonen. Alles voor je kind. Anders moet je geen kind nemen samen.
hoezoos schreef:
06-09-2019 06:12
Als je samen met je ex een kind opvoedt wil en moet je uiteraard weten waar je ex woont. Als er ooit iets is of gebeurt met je kind of ex waar ze opdat moment verblijft moet je precies weten waar je moet zijn.

Ze moet inderdaad weten waar haar kind woont als het bij haar vader is. Maar dat weet ze, neem ik aan.
Het gaat haar niets aan waar de nieuwe partner en het andere kind van haar ex wonen. Die mensen zijn niets van haar, dus daar heeft ze niets mee te maken.
Zet er een punt achter.
lilalinda schreef:
05-09-2019 21:37
Welke stappen?
Legale stappen jeweettog.
Ik lees mee. Mijn kinderen zijn in de zomervakantie bij de nieuwe vriendin van ex in gaan wonen, ze hadden haar 1x ontmoet! We waren welgeteld 1 week gescheiden, en nu..... heb ik haar nog nooit ontmoet, vraag al maanden een simpel voorstellen, hand geven en klaar... Bizar dat ik niet weet wie mijn kinderen verzorgd als ze bij hun vader zijn... Zoiets zou juridisch verplicht moeten worden...
Heb je in het verleden erg moeilijk gedaan?
Is er een goede reden waarom ben je overal buiten houdt?
Daarnaast wat wil je met die informatie en ontmoetingen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Draakje25 schreef:
06-09-2019 08:53
Ik lees mee. Mijn kinderen zijn in de zomervakantie bij de nieuwe vriendin van ex in gaan wonen, ze hadden haar 1x ontmoet! We waren welgeteld 1 week gescheiden, en nu..... heb ik haar nog nooit ontmoet, vraag al maanden een simpel voorstellen, hand geven en klaar... Bizar dat ik niet weet wie mijn kinderen verzorgd als ze bij hun vader zijn... Zoiets zou juridisch verplicht moeten worden...
Heb je dan geen ouderschapsplan ?
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Je mag best nieuwsgierig zijn naar haar broertje en stiefmoeder, maar dat is dan ook gelijk het enige recht wat je hebt.
Officieel is zij op de vastgestelde tijden bij haar vader en jij weet waar hij woont. Waar hij vervolgens met haar naartoe gaat is aan hem en heb jij - zo lang het in NL is - helemaal niks mee te maken.

Ja, het zou netjes zijn als hij jullie aan elkaar hadden voorgesteld, maar kennelijk is de band niet zo goed dat dit een optie is.

Ik wens je heel veel succes met het vinden van juridische bijstand die ook maar voor 1 seconde denkt dat je sterk staat...

Leg je er bij neer, dat is het enige juiste advies.
Ik denk dat jij daar niets mee te maken hebt. Ex == ex. Dat hij een nieuwe vriendin heeft staat daar los van.
mamsvan schreef:
06-09-2019 10:22
Heb je dan geen ouderschapsplan ?
Jazeker, waarin netjes is vermeld dat nieuwe partner altijd eerst aan ex voorgesteld zou worden en pas als het serieus is aan de kinderen... Tja helaas werkt een afspraak op papier in praktijk anders...
Draakje25 schreef:
06-09-2019 12:48
Jazeker, waarin netjes is vermeld dat nieuwe partner altijd eerst aan ex voorgesteld zou worden en pas als het serieus is aan de kinderen... Tja helaas werkt een afspraak op papier in praktijk anders...
Zo’n plan is sowieso een wassen neus. Ik neem aan dat je weet waar je ex nu woont, gewoon verplicht, dus zou ze zelf eennkeer brengen en een handje geven.
Suðri schreef:
06-09-2019 12:53
Zo’n plan is sowieso een wassen neus. Ik neem aan dat je weet waar je ex nu woont, gewoon verplicht, dus zou ze zelf eennkeer brengen en een handje geven.
Idd is een OP een wassen neus ;-) (ex heeft borderline, diagnose is helder en vastgesteld door psych, agressief en gestoord). Ik weet waar ze wonen, het is vlakbij mij... Diverse keren kinderen opgehaald en weggebracht... Zij verstopt zich op dat moment, en ik mag (en wil ik ook niet) binnen komen. Ex is maar al te bang dat nieuwe liefde achter zijn ware aard komt, en achter alle leugens ook richting haar. Ik heb geen enkele intentie om haar aan te vallen f hun relatie kapot te maken... Ben juist zielsgelukkig dat ik van hem af ben en heb ze meermaals veel geluk gewenst.. Ik heb me er bij neergelegd, gisteren nog laatste maal gevraagd om een hallo en een hand, en wordt gewoon de straat op geduwd... tja....
Bij ons is dit in het convenant beschreven. Ligt allemaal vast hoe we omgaan met nieuwe partners, en introductie van de kinderen bij nieuwe partners.

Uit elkaar gegaan zonder mediation/advocaat?
Speculoos_crunchy schreef:
06-09-2019 15:50
Bij ons is dit in het convenant beschreven. Ligt allemaal vast hoe we omgaan met nieuwe partners, en introductie van de kinderen bij nieuwe partners.

Uit elkaar gegaan zonder mediation/advocaat?
Zeker wel, maar als je ex een mafklapper is kun je weinig doen...
@Draakje25 lees net de etiketjes die op je ex geplakt zijn. Zal niet makkelijk geweest zijn om van hem af te komen. Heel naar dat hij er zo mee om gaat.

Het OP is inderdaad een wassen neus, maar overigens wel een document waar je op terug kunt vallen als 1 van de partijen afwijkt van de afspraken. Lijkt mij dat een mediator/advocaat hier een rol kan spelen.
Als hij deze afspraak niet nakomt dan zullen er velen kunnen volgen.

Jij vult in dat hij niet zou willen dat zij zijn ware gezicht gaat zien. Ik denk niet dat hij met zijn problematiek dit zo bedenkt. Zijn houding naar jou wordt juist veroorzaakt door zijn persoonlijkheidsstoornissen. Het is een kwestie van tijd dat zij dit gaat zien.

Is hij nog ergens onder behandeling dat je weet? De ingang zou bij deze behandelaar of de huisarts kunnen liggen om aan te kaarten dat jij je zorgen maakt om de situatie.

Hoe gaat de communicatie over jullie kinderen? Is hij wel betrokken bij alles waar hij betrokken zou moeten zijn (school, sport, etc etc).

Is er niemand die je kunt bedenken die hij vertrouwt die een opening zou kunnen forceren?

Wat een rot situatie!
anoniem_389645 wijzigde dit bericht op 06-09-2019 22:18
Reden: Foutje
0.98% gewijzigd
Het is trouwens me ex
thessy0204 schreef:
06-09-2019 10:46
Je mag best nieuwsgierig zijn naar haar broertje en stiefmoeder, maar dat is dan ook gelijk het enige recht wat je hebt.
Officieel is zij op de vastgestelde tijden bij haar vader en jij weet waar hij woont. Waar hij vervolgens met haar naartoe gaat is aan hem en heb jij - zo lang het in NL is - helemaal niks mee te maken.

Ja, het zou netjes zijn als hij jullie aan elkaar hadden voorgesteld, maar kennelijk is de band niet zo goed dat dit een optie is.

Ik wens je heel veel succes met het vinden van juridische bijstand die ook maar voor 1 seconde denkt dat je sterk staat...

Leg je er bij neer, dat is het enige juiste advies.
Ik heb het idee dat de dochter van TO niet bij haar woont.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven