mijn man veranderd in Scrooge,.......???

03-01-2009 02:14 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel klinkt wat dramatisch vooral zo na de kerst, maar het begint wat dramatische vormen aan te nemen,...

Ben 6 jaar getrouwd; we hebben een schat van een dochter. Ik heb zeker niet te klagen over ons relatie en sex leven. (en nu komt de maar,...) Maar mijn man is heel zuinig als het komt met energie en water. Ik laat soms wel eens mijn computer aan; of ik vergeet de afwasmachine uit te doen. Daar kan hij erg boos om worden. Want kost geld,....

Als hij binnen komt het eerste wat hij doet is op de verwarmings theremometer kijken. Deze staat altijd op 19.5 graden; als hij de kans krijgt dan doet hij deze op 18.5 graden (of lager); Droger en afwasmachine vind hij onzin dingen,......ff afwassen is veel goed koper of even ophangen,....het benauwd me,.... Voor de rest is hij de liefste man van de hele wereld, maar dit wil niet lukken,..

Ik weet niet wat ik hiermee wil bereiken; tips,...advies,... of misschien een 'luisterend oor'.

Gierig is hij niet met dingen hij koopt cadeau's; maar is dit de volgende stap,...dat hij liever het geld in z'n zak houdt. ik werk part-time en hij werk full-time,.. arm zijn we bepaald,...
Hey aussie!

De wereldbevolking groeit met iets van 60 miljoen mensen per jaar? Dus dan zal het idd voor "het milieu" enorm en meteen merkbaar verschil maken als iemand in Nederland een electrisch apparaat op stand-by laat staan.......

of, stel je voor, de schande!, de verwarming 1 graad celsius hoger zet......tsssk.....

Lekker in de kou en in het donker zitten voor een besparing van een handvol euro's per maand. Gezellig!

Als het financieel niet hoeft, gewoon lichtje aan, pc aan, en verwarming flink hoog. Klein beetje luxe, groot plezier.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 januari 2009 @ 12:06:

Als mijn man meteen bij binnenkomst gaat kijken hoe hoog de cv staat zou ik daar om te beginnen al eens een geinig memo'tje plakken . Met een foto van zijn vader en de tekst ; " je bent net je ouwe vaar " ofzo Haai lief, lekker warm hier hé
quote:Mevrouwdekees schreef op 03 januari 2009 @ 12:09:

[...]

Haai lief, lekker warm hier hé Da's een stuk aardiger , ja .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Niet als ik het zeg hoor, dan druipt het cynisme er vanaf.
heeft iedereen hier een droger? Ik heb zo'n ding niet en mis het ook totaal niet. In de zomer zet ik mijn wasrek lekker buiten, met een zonnetje erop is het zo droog. In de winter, niet altijd natuurlijk, kan het rek ook naar buiten. Zo niet, dan laat ik het drogen in een kamertje waar sowieso nooit verwarming aan staat, gewoon een raam open zetten, dan droogt het wel.

Heb echt geen zin om al mijn was te drogen in de woonkamer waar de verwarming aan staat. Heb toch bijna elke dag wel een rek wasgoed hangen, dus dan zit je constant tussen de drogende kleren in huis. Natuurlijk duurt het wat langer voordat het droog is, in een kamer zonder verwarming, maar vind dat nou ook niet zo erg, heb kleren/handdoeken genoeg.
.
Ik heb een droger , ja . Maar in de zomer droog ik echt mijn hoeslakens niet meer over zo'n rekje . Ben jij 21 ? Dan gok ik dat jij er maar 1 in de was hebt . Ik zou de was die ik heb niet eens aangedroogd kunnen krijgen al had ik zes droogmolens in de tuin staan .
.
Leuk tulpje maar één was en mijn enige spare room is vol, zonder verwarming duurt dat een dag of drie? In de badkamer duurt het nog langer, wegens vochtig. Toen waren de plekken om was op te hangen vol.. (kan niet eens een complete was in mijn badkamer hangen, dus dan hangt de badkamer én de logeerkamer vol)
Aangezien het nu toch voornamelijk over drogers gaat, mag ik daar een vraagje over stellen?

In mijn huis droogt niets in de winter, moet ik echt flink wat moeite voor doen (oud huisje, 1 gaskachel) en ik heb al vaker lopen peinzen of ik misschien toch niet een droger zal aanschaffen. Maar ik dacht altijd dat het echt funest is voor je kleren? Of valt dat enorm mee? Zachte handdoeken vind ik dan weer een enorme bonus .
Buiten schijten de vogels op de was, kun je weer overnieuw beginnen
Ik heb 4 jaar, puur uit nieuwsgierigheid, extreem goed opgelet of de standby dingetjes uitwaren. Als ik de kamer verliet het licht uit deed. Vaatwas propvol, wassen op 40 graad enz.

En drie jaar achter elkaar is het me gelukt mijn verbruik naar beneden te schroeven.

Ik kreeg dus elk jaar geld terug. De enorme som van wel ¤ 4.65 of zo. Maar nu de grap. Ieder jaar werd wel de maandelijkse bijdrage wel verhoogd, omdat de olie zo duur was. Of het onderhoud aan lijn zus of zo dringend nodig was.

Allemaal bla bla bla verhaaltjes.

Je spaart wel energie maar het brengt je dus niets. Flapdrollen allemaal die energieleveranciers.

Niemand wordt er beter van, behalve zij.
F; nee hoor, alleen spijkerbroeken en bh's draaien hier niet mee en ik zie bijvoorbeeld geen verschil tussen slipjes en bh's van een setje.
.
quote:Saskya1977 schreef op 03 januari 2009 @ 02:14:

Ik laat soms wel eens mijn computer aan; of ik vergeet de afwasmachine uit te doen. Daar kan hij erg boos om worden. Want kost geld,....Dit vind ik overigens wel erg hoor. Dat hij er "erg boos" om wordt als je je PC vergeet uit te zetten o.i.d. "Erg boos" wordt je maar op je kind, als die een stroopwafel in de DVD speler heeft gepropt ofzo. Maar hier zou ik als volwassen mens ook niet vrolijk van worden.
Ik gooi er ook weinig kleren in , al moet ik zeggen dat het met nieuwe drogers wel kan , aangezien die zoveel standen hebben ; voor synthetische kleding , zelfs voor wól !
.
Dankjulliewel voor de antwoorden! Het zou idd al een berg schelen als ik beddegoed en handdoeken snel weg kan werken. Hmm ik ga toch 's effe kijken naar een droger .
Die van mij kun je gewoon op kurkdroog/ zo goed als droog/ licht vochtig/ enz zetten én op de soort stof instellen, hipperdepip die drogerT van mij. :-)

(en dan is het dus ook geen verspilling om er maar een handdoek in te gooien, houdt ie er gewoon sneller mee op)
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 januari 2009 @ 10:59:

[...]

Daar hebben ze Google voor uitgevonden .... als je dat dus terug kunt vinden , dan lijkt het me dat hij daar weinig tegenin kan brengen .Dat zou je inderdaad denken ja. Manlief beweert echter dat de therorie alleen opgaat voor goed geïsoleerde huizen. Bovendien weet hij dit soort dingen altijd véél beter datn google/internet!
The time is now
[quote]Feliciaatje schreef op 03 januari 2009 @ 12:23:

Aangezien het nu toch voornamelijk over drogers gaat, mag ik daar een vraagje over stellen?

In mijn huis droogt niets in de winter, moet ik echt flink wat moeite voor doen (oud huisje, 1 gaskachel) en ik heb al vaker lopen peinzen of ik misschien toch niet een droger zal aanschaffen. Maar ik dacht altijd dat het echt funest is voor je kleren? Of valt dat enorm mee? Zachte handdoeken vind ik dan weer een enorme bonus .[/quote]

Ja is echt funest voor kleding! Alle mensen met zo'n droger in huis moeten elke maand nieuwe broeken en shirts kopen! Echt waar!

Droger = goed voor je gezondheid. Vocht in huis, bijvoorbeeld van drogend wasgoed, kan voor schimmels e.d. zorgen.

Die droger is ook handig als je harige huisdieren hebt. Of zelf veel verhaard

Hij blaast bijna al die haartjes uit je handdoeken bijvoorbeeld. En idd handdoeken veul zachter (Quatto is een girlyman, houdt van zachte handdoeken tssssssk
quote:Banba schreef op 03 januari 2009 @ 12:36:

[...]

Dat zou je inderdaad denken ja. Manlief beweert echter dat de therorie alleen opgaat voor goed geïsoleerde huizen. Bovendien weet hij dit soort dingen altijd véél beter datn google/internet! Banman lijkt me een vervelend eigewijs type eigenlijk...
quote:quattro35 schreef op 03 januari 2009 @ 12:36:

Ja is echt funest voor kleding! Alle mensen met zo'n droger in huis moeten elke maand nieuwe broeken en shirts kopen! Echt waar!

Ja... zie je nou wel, ik dacht 't altijd al!

Dankjewel voor je reactie, de dingen die je noemt zijn ook precies overwegingen waar ik al eerder over heb lopen nadenken (vooral die heul zachte handdoeken natuurlijk). Minder vocht zou fijn zijn.

Dus ja... ik ben overstag. Met dank aan het vivaforum .
.
quote:Mevrouwdekees schreef op 03 januari 2009 @ 12:40:

[...]

Banman lijkt me een vervelend eigewijs type eigenlijk...Vervelend valt wel mee hoor, hij's best lief. Wel eigenwijs en een enorme betweter die altijd allerlei feitjes paraat heeft om je mee om de oren te slaan. Gelukkig weet hij dit van zichzelf en kan hij er op zijn tijd ook hard om lachen.
The time is now

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven