mijn man veranderd in Scrooge,.......???

03-01-2009 02:14 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel klinkt wat dramatisch vooral zo na de kerst, maar het begint wat dramatische vormen aan te nemen,...

Ben 6 jaar getrouwd; we hebben een schat van een dochter. Ik heb zeker niet te klagen over ons relatie en sex leven. (en nu komt de maar,...) Maar mijn man is heel zuinig als het komt met energie en water. Ik laat soms wel eens mijn computer aan; of ik vergeet de afwasmachine uit te doen. Daar kan hij erg boos om worden. Want kost geld,....

Als hij binnen komt het eerste wat hij doet is op de verwarmings theremometer kijken. Deze staat altijd op 19.5 graden; als hij de kans krijgt dan doet hij deze op 18.5 graden (of lager); Droger en afwasmachine vind hij onzin dingen,......ff afwassen is veel goed koper of even ophangen,....het benauwd me,.... Voor de rest is hij de liefste man van de hele wereld, maar dit wil niet lukken,..

Ik weet niet wat ik hiermee wil bereiken; tips,...advies,... of misschien een 'luisterend oor'.

Gierig is hij niet met dingen hij koopt cadeau's; maar is dit de volgende stap,...dat hij liever het geld in z'n zak houdt. ik werk part-time en hij werk full-time,.. arm zijn we bepaald,...
Maar je man is dus helemaal niet veranderd in Scrooge, hij was al Scrooge toen je hem leerde kennen, gezien je post waarin je schrijft dat de verwarming helemaal nooit aan stond toen je hem leerde kennen, dat hij nooit ergens naar toe ging als het geld kostte... Dit is niet iets wat zomaar uit de lucht is komen vallen, je wist dat hij zo was.

En verder zou ik het helemaal niet leuk hebben met zo'n kerel. Geen licht aan op de wc...kom op zeg. Die paar centen die je per jaar bespaart door het licht uit te laten ben je ruimschoots kwijt aan schoonmaakmiddel. Mannen kunnen al niet netjes staand piesen, laat staan als ze de pot niet eens kunnen zien. Of je moet al een nette zitter hebben.

Wij hebben voor hedendaagse maatstaven een groot gezin, 2 volwassenen en 4 kinderen. We betalen per maand 157 euro aan electriciteit/gas(en bij de jaarafrekening 200 euro teruggekregen) en 73 euro aan water. Maar daar zitten een aantal gemeentelijke belastingen bij in, zoals rioolrecht enzo.

Vind ik best aardig voor het aantal personen.

De verwarming staat hier gewoon op 22 graden, we hebben een vaatwasser(en minder waterverbruik sinds we die hebben) en een droger. De vaatwasser draait 1 keer per dag en is dan propvol, de droger draait ook 1 keer per dag.

We wonen in een goed geïsoleerde tussenwoning, dat scheelt wel.
Als ik in jouw schoenen stond zou ik eens een heel hartig woordje met hem spreken. Je gaat toch niet in de kou zitten voor een vent?!?

We leven niet in de Middeleeuwen!

Je kan meer dan genoeg uitsparen door goed te isoleren en spaarlampen te gebruiken en licht uitdoen als je niet in de kamer bent en dergelijke, maar terug naar de ijstijd? No way José !

Een mens moet ook een beetje leven! reken hem eens voor wat het zou kosten als je apart gaat wonen ergens waar je zelf de baas bent over de temperatuur ! Misschien dat er dan een lichtje gaat branden...
.
Ik zou er a. niet aan begonnen zijn en b . als ik dat dan toch was er erg opstandig / recalcitrant van worden ( brood meegeven in gebruikte zakken met amper beleg erop , hem constant Scrooge noemen , hem zijn tanden laten poetsen met zout , al de soort oervervelende tips die je op van die vrekkensites kunt lezen zeg maar . En c. zou ik zo ongelooflijk boos worden . Wie is hij dan wel niet ? de baas ofzo ? Dan is het tijd om ontslag te nemen .... of dat jij solliciteert naar een hogere functie .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:lindy schreef op 04 januari 2009 @ 19:28:

Nee,Anyway, ik ben vooral heel benieuwd naar de rekeningen van The Scrooges onder ons. Want degenen die zeiken over voor sommigen toch echt noodzakelijke drogers, knallen misschien wel heel veel geld en energie in hun electrische treinset. Of hebben zes kinderen. Of verbruiken enorm veel omdat ze de hele dag thuis zijn.

Zoals ik al eerder postte ; het komt uit de lengte of uit de breedte . Als je een bepaald bedrag hebt te besteden zul je moeten kiezen waar je - het meeste - geld voor over hebt .

Misschien bezuinigt de een op de stookkosten om zes Prada-tassen te kunnen kopen ipv vijf . Ieders goed recht toch ?

En als je zes toch al energieslurpende koters hebt is het toch ook niet verkeerd om ze niet onbeperkt te laten slurpen ? En je treintje drie uur laten rijden kan misschien nét als je een beetje oppast met hoelang je onder de douche staat , weet jij veel ... je kan niet bij een ander in zijn portemonnee kijken .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
.
.
Ja dat is het vooral. Niks mis met zuinigheid. Maar om nou je vrouw als misdadiger te gaan behandelen omdat ze de kachel aan wil... toch weer anders. Rekening houden met gaat als het een beetje leuk is twee kanten op.
Ik ben een man, maar beslist GEEN Scrooge! Vreselijk zeg!

Overdag, als we thuis zijn, verwarming op 20. 's avonds gaat ie op 21. Als we overdag werken staat ie op 15 graden en 's nachts ook op 15 graden.

Verder ga ik heerlijk lang onder de douche, minimaal zo'n 12 minuten. , vriendin korter. Op de wc gewoon het licht aan , en hier draait om de 2 dagen de vaatwasser.

Vrij normaal allemaal, lijkt me.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven