mijn man wil scheiden

21-01-2008 21:02 397 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer een half jaar geleden heeft mijn man voor het eerst aangegeven niet met mij verder te willen. Dit kwam echt als een donderslag bij heldere hemel. Na gepraat te hebben vond hij ook dat we het samen weer moesten proberen. Ik van mij kan heb mezelf best veranderd maar bij hem heb ik eigenlijk niet veel verandering gemerkt. Geprobeerd te praten maar dat kan hij absoluut niet. In dat half jaar een aantal leuke dingen gedaan en heeft hij ook regelmatig gezegd dat hij weer van mij houdt. We zijn zelfs nog naar een ander huis wezen kijken.

Nu twee weken geleden komt hij weer met de bom ik ben niet gelukkig. Het gevoel is weg, je zorgt veel te goed voor me ik kan me niet ontwikkelen mijn gevoel zegt me dat ik bij je weg moet want je benauwd me. We zijn 13 jaar getrouwd en voor zover ik wist hadden we een goed huwelijk. Hebben heel veel dingen samen gedaan, had echt het idee dat hij mijn soulmate was en dat ik me alles bij hem terecht kon. Ik ben iemand die redelijk perfectionistisch is en alles snel en goed geregeld wil hebben. Hij is iemand die graag wil dat alles netjes is en altijd de leukste jongen van de klas wil zijn. Hij heeft er een ontzettend groot probleem mee dat hij 40 wordt dus ik schoof alles op midlife crisis en had zoiets van laat maar uitrazen komt vanzelf goed. Niet dus.

We zijn nu bij een relatietherapeut maar ook dat helpt naar mijn idee niet echt. Heb totaal niet het idee dat er ook maar iets van wat ik zeg tot hem doordringt.

Hij zegt dat hij er nog niet uit is alleen weet hij ook niet hoelang het gaat duren voordat hij eruit is. Ik wil hem niet kwijt maar ben heel erg bang dat hij de beslissing al heeft genomen maar het alleen niet durft te zeggen.

Hij zegt alleen maar de hele tijd dat hij niet meer om me geeft, dat hij om mij geeft alsof ik zijn zus ben. Nadat hij het heeft gezegd heeft hij eerst nog twee weken thuis gewoont waarbij je gewoon inet verder komt dan continu alles herhalen wat je al tig keer hebt gezegd. Nadat ik in die periode flink ben afgevallen heb ik aangegeven dat ik het prettiger zou vinden als hij even wegging om zelf een beetje tot rust te komen. Alleen dat helpt dus geen zak. Ik mis hem ontzettend en ik heb gewoon het idee dat hij helemaal niet bij zichzelf te rade gaat waarom hij opeens niet meer van me houdt. Alle karaktertrekken waar hij nu zo'n hekel aan heeft zijn altijd de redenen geweest waarom hij me zo aantrekkelijk vondt.

Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen, afwachten in de hoop dat hij me gaat missen, ik vrees dat iedereen waarmee hij praat zegt dat hij bij mij weg moet. Hij zoekt alleen de schuld bij mij, ik doe alles fout en aan hem mankeert niets.

Ik wil geen beslissing afdwingen omat ik dan zeker weet dat hij weggaat alleen tegen deze onzekerheid kan ik eigenlijk ook niet meer. Ik wil zo graag met hem verder. Ik hou van hem maar hoe kan ik ervoor zorgen dat het gevoel bij hem weer terugkomt. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij gaat praten over wat hem dwarszit. Ik geloof niet dat het alleen door mij komt er moet volgens mij veel meer aan de hand zijn, maar dat komt er niet uit omdat hij daar uberhaupt niet over nadenkt. Hij wil weg zegt hij maar zoekt ondertussen niets uit hoe dat dan verder moet. Ik neem altijd alle beslissingen maar zelf regelt hij niets
quote:hulpeloos schreef op 18 februari 2008 @ 20:12:

Til ik dan nu weer te zwaar aan die trouwring maar die staat voor mij echt symbool voor ons huwelijk en dat is toch nu voorbij dus wat heeft die ring dan nog voor zin. Hoeveel pijn het me ook heeft gekost om hem af te doen als je wilt scheiden heeft die ring al zijn waarde verloren.

Dat ben ik met je eens, Hulpeloos.

Verder weet ik niet wat ik kan zeggen, behalve dat veel mensen meemaken of meegemaakt hebben wat jij nu meemaakt: dat je man/vrouw na een lang huwelijk je zegt niet mee van je te houden. Mijn man bijvoorbeeld heeft het in het verleden ook meegemaakt. Maar dat biedt uiteraard weinig troost. En dat je wellicht nog heel gelukkig wordt in de toekomst zul je nu waarschijnlijk niet kunnen geloven en het maakt je gevoelens die je nu hebt niet minder vreselijk. Ik kan je alleen maar sterkte toewensen.
Hulpeloos, hij laat niet het achterste van zijn tong zien, maar in ieder geval had hij ook al lang actie kunnen ondernemen, dat is wel duidelijk.

Tja en die trouwring. Ik vind dat als je trouw belooft, je dat moet omzetten in daden, en dat zit niet in een ring. Die is daar hoogstens het symbool van.

(even een rariteit van mezelf, ik heb de mijne maar een dag gedragen) Dus die ring / huwelijk, is wel het symbool, dat je belooft om voor elkaar je best te doen, ook als het even wat minder gaat.

Nu wordt het de tijd van alles regelen, maar ook mentaal goed over deze klap heenkomen. Juist omdat je er nog erg voor gevochten hebt, denk ik dat je er makkelijker doorheen komt. En ook als je een nieuwe leuke man tegenkomt, dat je dan makkelijker een relatie begint. Want je weet, dat het niet aan jouw ligt.

Groetjes kreeft
Hulpeloos, je blijft het beter weten dan hij. Hou daar nu eens mee op. Hij moet z'n ring van jou afdoen, maar dat is ZIJN beslissing en ZIJN gevoel.
Ja ik ben het wel eens met Alana, je probeert hem en deze situatie te controleren, maar dat kan niet. Elke vorm van controle die je kan krijgen, bijv. hij doet zijn ring af is schijn. Je kan nl. zijn gevoel niet terug laten keren. En hij is heel duidelijk, hij houdt niet meer van je. Hij heeft te lang dingen geslikt en nu is er iets geknapt. Je kan hem slechts verwijten dat hij er niet eerder met je over gesproken heeft.
Hoe rot het ook is, meer kun je niet. Hij is nu natuurlijk "machtig" want alles ligt nu aan jou. Jij wilt informatie en krijgt te horen dat het allemaal jouw schuld is en dan vraag je weer waarom heb je het niet eerder verteld enz enz... Kortom, je vindt dat hij je geen eerlijke kans heeft gegeven. Of dat zo is of niet doet eigenlijk niet eens ter zake. Iedereen kan eenzijdig de stekker eruit trekken voor welke reden dan ook en dat is gewoon een bittere pil die je nu moet slikken. Focus op je verwerken en dingen goed regelen en troost je met de gedachte dat het je relatie feitelijk een illusie was de laatste tijd.
Ik snap niet waarom jullie vinden dat ik de situatie wil controleren alleen omdat ik het tegenstrijdig vindt dat je wil scheiden maar dan toch je ring omhoudt omdat het nog niet goed voelt om hem af te doen. Je wel wil scheiden maar je kleding voor een groot gedeelte nog bij mij laat hangen.

Daarmee wil ik niets controleren daarmee geef ik alleen aan dat hij tegenstrijdig gedrag vertoont.

Vanaf nu ga ik inderdaad de controle over de scheiding wel uitvoeren en zal ik zeer zeker goed voor mezelf gaan zorgen zodat ik er in ieder geval in financieel opzicht niet slecht uitkom.
Hey, dat snap ik helemaal hoor! Je probeert gewoon alles te snappen en uit te leggen en vooral die tegenstrijdigheden. Je kunt er ook nog een soort van uitleg aan geven die wel weer hoop geeft ook.

Enniewee, zou ik niet doen. Lamaar zitten joh, laat gaan. Wat hij ook zegt of als reden opgeeft zal nieuwe vragen oproepen. Hij kan het nooit zo uitleggen dat je zegt: Ja, nou begrijp ik het en ben ik het met je eens. En elke ander uitleg is toch niet goed genoeg. Veel sterkte hoor en regel het gewoon netjes en op je eigen tempo allemaal.
Vrouwen hangen vaak een betekenis aan dingen op die mannen er niet aan geven . Voor jou kan het feit dat hij zijn ring nog draagt een teken zijn dat hij nog niet helemaal op wil geven , er nog niet helemaal uit is . Voor hem kan het niet meer zijn dan " zonde, heb dat ding toch al betaald / ja, ga een beetje met zo'n dunne witte plek om mijn vinger lopen / anders voel ik de hele dag waar mijn ring is omdat ik die nou enmaal al -tig jaar gewend ben te dragen / o, ring nog om ? gut, ja , nu je het zegt "
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik ben er nu ook klaar mee. Ik weet/besef nu absoluut dat het over is. Ik had gewoon deze 1,5 week nog nodig om daar voor mezelf uit te komen en ook dit laatste gesprek met hem heeft daartoe bijgedragen. Hij is me gewoon niet waard.

Ik ga er ook niet meer om janken, lost toch niets op en moet gaan proberen te genieten van mijn vrijheid (al zie ik dat laatste nog niet zo snel gebeuren)

Ik neem nu ook mijn eigen leven weer in handen en ga niet meer zitten wachten op wat hij nu gaat doen. Testament is al geregeld. Advocaat belt terug voor een afspraak, taxatierapport is geregeld dus alle bedragen zijn nu bekend.

Ik ga van het weekend alle dingen die hij wil hebben( waar we al overeenstemming over hebben maar wat hij nog niet mee wil nemen omdat hij denkt dat dat pas kan als de echtscheiding definitief is) alvast kopen kan ik zijn spullen in de garage zetten en op het moment dat het echtscheidings-convenant getekend is kan hij alles op komen halen en zijn sleutel inleveren.

Levert hij zijn sleutel niet in en wil hij daarmee wachten tot de echtscheiding officieel is dan heeft hij pech dan gaat er een ander slot op vanaf nu ga ik de controle uitvoeren op mijn leven en zoekt hij alles maar lekker uit.
Beste Hulpeloos,

het is duidelijk dat je boos en verdrietig bent, en dat is ook heel begrijpelijk.

maar voor je man is het ook niet makkelijk. dit doe je niet "zomaar" en het doet hem vast ook veel pijn. toch denkt hij dat het misschien het beste is. misschien wel voor jullie allebei.

ik, man, zit er ook midden in: relatie van kleine 10 jaar, 2 jaar geleden "geklapt", anderhalf jaar relatietherapie waarmee ik zojuist ben gestopt ( ik heb me er uit teruggetrokken, zij gaan door omdat mijn partner duidelijk "issues" heeft ). diep van binnen weet ik eigenlijk dat ik nooit gelukkig met haar kan worden. toch is die beslissing zo ontzettend moeilijk, de consequenties zo groot en onomkeerbaar, de verbondenheid zo groot. ik heb er pijn en verdriet van. ik ben er nog niet uit. dit was even om de context van mijn eerdere opmerking te schetsen:

"het is/was voor hem ook een hel".

het lijkt hem misschien minder te doen, omdat hij al eerder, in stilte, door de beslissing is gegaan en de pijn en het verdriet die daar bij horen.

sterkte,

wommelz
Hulpeloos, ik weet niet hoe e.e.a. juridisch ligt maar pas op met plotsklaps sloten te veranderen. Vraag eerst even aan je advocaat of je daartoe gerechtigd bent. Zolang hij meebetaalt aan de hypotheek etc. is het juridisch gezien natuurlijk ook nog zijn huis. Kijk uit dat je daarmee niet in je eigen staart bijt en check dit even.

Daarnaast vrees ik dat je niet de antwoorden van hem krijgt die je zo graag wilt hebben. Steek daar geen energie meer in, steek die liever in jezelf. Het is ontzettend zuur en pijnlijk meid, maar vreet die Granny Smith met huid en haar op en probeer inderdaad vooruit te kijken.

Huil uit bij je familie en vrienden en uit vooral je boosheid tegenover hen. Het levert jou niets op om dit tegenover je toekomstige ex te doen. Het bevestigt hem alleen maar in zijn idee en gevoel. Wees zakelijk, en probeer voor jezelf de feitelijke scheiding zo snel mogelijk te regelen, zodat jij aan de slag kan met de verwerking daarvan. Dit doet zeer, daar hoef je niemand hier van te overtuigen. Denk aan jezelf & take care!
Wommelz, even puur uit nieuwsgierigheid van mij, ben je ook rond de 40?

Sorry, maar ik kan het echt niet opbrengen om nu medelijden met hem te hebben omdat het allemaal zo moeilijk is. Hij had gewoon zijn mond open kunnen doen en kunnen praten. Dat heeft hij niet gedaan en dat zal ik hem altijd kwalijk blijven nemen.

Hij is iemand zonder ruggengraat, verantwoordelijkheidsgevoel en heeft absoluut geen idee van de realiteit.

Als ik nu terugdenk aan al die keren dat ik boos ben geworden en waarvan hij vindt dat het niet nodig was geweest dat draait het iedere keer om hetzelfde hij neemt geen verantwoordelijkheid voor de dingen die hij doet.Het "overkomt" hem altijd. Dingen overkomen je niet je speelt daar zelf een rol in.

Mijn rol begint me nu ook duidelijk te worden ik heb wel gemerkt dat hij geen verantwoordelijkheid neemt maar in plaats van hem daarop aan te spreken ben ik het gewoon zelf gaan doen, waardoor hij nog minder verantwoordelijkheidsgevoel krijgt en ik nog meer moet doen.

Dat is ook wat ik op het werk zie gebeuren, ik zorg er altijd voor dat alles geregeld wordt dus niemand hoeft verantwoordelijk te zijn want ik regel het wel.

Ik moet dus echt stoppen met voor andere de verantwoordelijkheid te nemen Als het daardoor faliekant misgaat dan is het jammer dat is iets wat ik dan maar gewoon moet laten gebeuren.

Mag voor andere mensen heel makkelijk lijken maar is voor mij dus ontzettend moeilijk. Ik mag van mezelf geen fouten maken, ik moet altijd zorgen dat alles goed geregeld is. Nee zeggen is dan ook iets wat niet in mijn woordenboek voorkomt en dat moet ik dus echt gaan leren.
Hoi hulpeloos,

Je bent heel voortvarend bezig zie ik. Komt natuurlijk ook door de boosheid, daardoor gaat dat allemaal wat makkelijker. Maar goed, jij bent ook niet van steen, dus ik hoop dat je jezelf niet voorbijloopt.

En dat van die perfectie, dat is wel een bekent gegeven. Soms is het ook wel elegant, om niet helemaal perfect te zijn.

Sterkte kreeft
Dat is wat na gisteren iedereen op mijn werk wel denkt. Ben gisteren op het werk van de trap af gevallen en iedereen heeft nu zoiets van blijf nu maar een paar dagen thuis, rust uit neem tijd voor jezelf. Kijk wat er gebeurt.

Het was gewoon een ongelukt, het is gewoon een gevaarlijke trap waarbij het iedere keer net goed gaat en je weer vergeet om er wat aan te laten doen, nu ging het dus niet goed en keilde ik naar beneden.

Viel gelukkig de goede kant op dus ben nu alleen maar helemaal bont en blauw maar heb voor de rest niets gebroken. Als ze dan in de ambulance vragen wie ze moeten bellen wil je eigenlijk dat er maar een persoon gebeld wordt maar dat heeft geen zin want die wil niets meer met je te maken hebben, dus uiteindelijk nadat bekend was dat er gelukkig niets aan de hand was mijn ouders maar gebeld.

Ben daar gisteren ook maar even blijven slapen en nu begin dus alles stijf te worden. Ik zie ook hoe moelijk hun het er allebei mee hebben en durfde ze dus ook niet eerder te bellen dan het moment waarop ik wist dat alles goed was.

Kwam vanmiddag thuis en ligt er een briefje van mijn schoonouders die voor zowel mijn ouders, mijn zus als voor mij hetzelfde is.

Waarin ze aangeven na een periode van verwerken en bezinnen er de behoefte is om iets van ze te laten horen en dat gebeurt dan middels een briefje. Waarin ze aangeven dat iedereen het anders had verwacht en dat het ze ten zeerste raakt dat het gaat om een "verdwenen liefde"tussen twee mensen en kunnen wij als ouders, zusters en zwagers de liefde helaas niet voor een ander aandragen.

Zij moeten zich beperken tot ondersteunen, medeleven en zijn waar nodig.

Dat het ze zeer diep raakt omdat het nu hun eigen kind aangaat en dat ze delen in de onmacht en het verdriet maar dat we toch ook nog even rekening moet houden met de kinderen van zijn zussen want die hebben het er ook zo moeilijk mee.

Donder op, ik heb net een doodsmak gemaakt ik had dood kunnen zijn en nog moet ik rekening houden met anderen.

Wie houdt er rekening met mij, met hoe ik me voel waarom moet ik sterk zijn om iedereen maar te helpen met het verdriet. Waarom heb ik mijn nek niet gebroken dan was ik er tenminste vanaf geweest van deze pijn. Hoezo engeltje op mijn schouder wat heb ik nu nog om voor te leven. Mijn hele wereld is ingestort en ik weet gewoon niet meer waar ik het zoeken moet, ben ik dan toch onbewust niet aan het opletten en wil ik dus dat er wat met me gebeurt. Is dat de reden waarom het voor mij zo belangrijk was om mijn testament te wijzigen zodat hij niets meer erft als er wat met me zou gebeuren.

Ik heb geen zelfmoordneigingen anders ben ik toch niet bezig om al allerlei spulletjes te kopen, op internet te kijken naar een zomervakantie naar Afrika. Ik probeer toch mijn leven weer op te pakken hoe moeilijk dat ook gaat. Het was gewoon een ongeluk waarom zoekt iedereen er dan weer meer achter.
Ah lieve hulpeloos,

volg je topic en ik snap je frustratie.

Jij bent een sterke vrouw en je gaat het absoluut redden (alleen nu éven niet).

Dat je ex op zo'n onbegrijpelijke manier afscheid van je heeft genomen moet je zijn ouders niet kwalijk nemen. Het is al heel wat dat zij hun onvermogen en medeleven kenbaar maken, misschien heb je iets van het geschrevene verkeerd geinterpreteerd.

Dat je na zo'n ongeluk (want dat was het, je hebt het althans niet bewust gecreeerd) behoefte hebt aan je ex lijkt me logisch, zo ben je ingesteld, dat is het patroon.

Wat ik me afvraag, heb je vrienden buiten de gezamenlijke om? Als dat zo is, lijkt het me de tijd die te gaan contacten.

En vrouw, dit heet pure rouw en terecht.

Wij denken aan je en voelen mee. Houd ons op de hoogte.

Sterkte met de beurse plekken, je hebt ze nu zichtbaar gemaakt. X
anoniem_58258 wijzigde dit bericht op 21-02-2008 19:12
Reden: taalfout
% gewijzigd
Eigenlijk zijn alle vrienden wel gezamenlijke vrienden maar eigenlijk zijn dat meer kennissen dan vrienden.

Ik heb een vriendin die naar Israel is verhuisd waar ik nu dus veel mee mail/skype en misschien dat ik daar ook binnenkort als alles achter de rug is maar een weekje naar toe gaat. Ze houdt met wel met beiden benen op de grond en is plaatsvervangend boos voor mij als ik weer teveel toegeef aan mijn gevoel.

Andere vriendin woont gelukkig hier in de buurt en daar ben ik de afgelopen weken ook al regelmatig geweest kan het er met haar goed over hebben en zoals het een "goede vriendin betaamt" geeft ze me bijna overal ook gelijk in.

Nee zonder dollen ook zij geeft soms wel aan als ik weer even te ver doordraaf alleen ook zij begrijpt er helemaal niets van. We hadden zo'n goed leven, lieten elkaar vrij, hij deed een heleboel dingen alleen waarbij zij af en toe zoiets had van hallo je bent getrouwd hoor, zou je niet eens vaker wat samen moeten doen.

Zij heeft zich altijd wel heel erg gestoord aan zijn oppervlakkige gepraat en vooral het niet luisteren naar als ze wat verteld had zodat hij het een uur later weer vroeg. Heeft ze een half jaar geleden bij de 1e crisis voor het eerst tegen me gezegd en kwam nu van de week weer ter sprake.

Zij is er ook absoluut van overtuigd dat hij me niet waard is en dat ik mijn leven veel eerder op de rit zal hebben als hij omdat hij niet nadenkt over zijn toekomst en gewoon niets regelt. Dat denk ik eerlijk gezegd zelf ook wel maar dat maakt de pijn er gewoon niet minder om.

Afijn nu heb ik tenminste echt een excuus om me lamlendig te voelen want echt mijn hele lichaam wordt blauw, ergste vind ik nog mijn gezicht dat kan je niet verbergen en als je nu buiten loopt kijkt iedereen je aan alsof je zwaar mishandelt bent.
Hulpeloos,

fijn om te horen dat je echter wel vrienden hebt! die wel/niet alles zeggen zoals het betaamt. Maakt niet uit, elke steun is welkom.

Ik ken het gevoel om nagekeken te worden, was ook niet eens van mijn ex maar gevalletje "werkgekte".

Net zoals ik, en meerderen met ons, zullen we door de diepte moeten om in de toekomst weer voluit te kunnen leven.

En ja, ben ouder dan 40 (helaas).

Meis, ongeloof, boosheid, verdriet en uiteindelijk acceptatie zullen jouw deel zijn. Zorg goed voor jezelf. Tot gauw.
Hoi hulpeloos,

Nou ben je letterlijk dus innerlijk en uiterlijk bont en blauw. Het zit ook niet mee. De uiterlijke blauwe plekken, daar heb je arniflor zalf voor, meestal helpt dat heel goed en snel. Voor het innerlijke helpt alleen de tijd denk ik, en zoveel mogelijk leuke dingen doen.

Trouwens, die brief van je schoonouders is wel heel lief bedoelt denk ik hoor. En het helpt wel om daar het lieve van in te zien. Ik denk dat zij op hun manier aangeven, dat ze het ook heel rot voor je vinden.

Groetjes kreeft
Lieve hulpeloos, wat een ellende dat je nu ook nog lichamelijk in de kreukels ligt. (Ik denk bijna heel cynisch: valt er eens een vrouw écht van de trap, denken de mensen dat het mishandeling is..... ).

Ik kan me heel goed voorstellen dat je het af en toe niet meer ziet zitten. Je bent letterlijk en figuurlijk nu even in een heel diep gat gevallen. Word maar even flink boos, op je schoonouders al bedoelen ze het ongetwijfeld heel lief, op je ex, op wie je wil. Die boosheid mag en moet eruit en gaat je de energie geven om uit deze put te klimmen. Leun op je familie en vrienden, zij zijn ervoor. Je hoeft het niet allemaal alleen te doen. Jouw bestaansrecht hangt niet af van die vent.

liefs

dubio
Ga in therapie!
Jeetje Hulpeloos, andere mensen kunnen het niet gauw goeddoen he. Je schoonfamilie bedoelt het vast goed, wees liever blij daarmee dan zo verongelijkt te doen.
Jeetje, Alana, lees gewoon eens rustig dit topic door.
Alana, andere mensen kunnen het heus wel goed doen. Alleen is het zo raar dat ik van mijn schoonouders een persoonlijke reactie, alleen voor mij had verwacht. Dat ik van mijn schoonfamilie had verwacht dat ze mij zouden bellen om nog eens te praten.

Misschien wel, uiteindelijk kiest iedereen in deze situaties partij en dan is het logisch dat je partij kiest voor je eigen kind.

Ik wens ze veel succes met het "zorgen" voor hun zoon. Zoals het goede ouders betaamt zijn ze alle woningbouwverenigingen al afgeweest voor hem omdat hij er zelf geen tijd/zin in heeft.

Heb gisteren de definitieve versie van het echtscheidingsconvenant op de mail gezet met de advocaat die ik heb uitgezocht en het verzoek om te laten weten of alles accoord is ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat er reactie is.
Hulpeloos, jij kan toch ook hen bellen. Je weet niet precies wat je ex hen heeft verteld.
Dat is ook wat ik vanmiddag ga doen, ik ga zijn ouders en mijn twee schoonzusjes bellen om op een fatsoenlijke manier afscheid te nemen.

Ik weet zo ongeveer wel wat hij tegen ze heeft gezegd in ieder geval gedurende de periode dat hij "zogenaamd"nog twijfelde omdat ik toen nog diverse keren bij ze ben geweest.

Die val van de trap heeft mij vanochtend eigenlijk doen beseffen dat ik net zo goed dood had kunnen zijn en daarmee heb ik mezelf nog eens gedwongen om te kijken of ik niet eerde de symptomen hebt gezien dat het al fout zat en als ik nu op de afgelopen 4 jaar terugkijk dan is het na onze "wereldreis"van 4 maanden fout gegaan.

Toen hebben we heel veel met elkaar gesproken en toen heb ik aangegeven dat ik wilde dat hij een keer volwassen zou worden dat je niet je hele leven een groot kind kan blijven. Dat je verantwoordelijk bent voor je eigen leven en hoe je dat leeft maar dat je ook een verantwoordelijkheid hebt naar elkaar toe in een huwelijk.

Ik moet nu achteraf tot de conclusie komen dat het bij hem altijd bij loze woorden zal blijven en dat hij dat niet in daden om zal zetten. Wellicht komt dat doordat ik dat niet op de juiste manier tegen hem heb gezegd, hem niet op de juiste manier heb kunnen stimuleren maar aan de andere kant zal iemand niet veranderen als hij zelf niet wil veranderen.

Ik wil niet langer dat oppervlakkige leven leiden, ik wil vrienden langer vasthouden dan 3 of 4 jaar. Ik wil ze dan niet weer inwisselen voor anderen omdat ze dan teveel eisen gaan stellen. Ik heb dat eigenlijk nooit echt willen zien maar de afgelopen jaren is bijna onze complete vrienden/kennissenclub 3 keer vervangen en altijd omdat hij vond dat ze teveel eisen gingen stellen in verband met elkaar zien/afspreken. Ze legde teveel druk op hem om langs te komen en daar kan hij niet tegen.

De vrienden die wel gebleven zijn zijn degene met wie ik zelf contact had en waar ik de laatste tijd inderdaad iedere keer alleen naar toe ben gegaan omdat hij niet mee wilde en die ik de afgelopen jaren dus ook heb verwaarloosd doordat ik teveel rekening met hem heb gehouden maar die er gelukkig nu nog wel voor mij zijn en ja dat zijn de burgerlijke types van huisje, boompje, beestje maar eigenlijk is dat hetgene wat ik ook altijd voor ogen had.

Oke, plaatje niet helemaal compleet omdat ik geen kinderen wil maar heb ik die eigenlijk nooit echt zelf gewild of heb ik onbewust altijd geweten dat hij de verantwoordelijkheid niet aankon en ze daarom nooit samen met hem gewild.

Komt bij dat ik door een hartafwijking 25 jaar lang wist dat ik ze nooit zou kunnen krijgen omdat de kans heel groot was dat ik de bevalling niet zou overleven dus dan maak je er voor jezelf maar van dat je ze niet wil hebben want als je je maar blijft focussen op iets wat je wil wat niet kan maakt dat het leven alleen maar moeilijker. Op m'n 27e heb ik een hartoperatie gehad en sindsdien was het wel mogelijk. Toen heb ik ook wel heel erg getwijfeld maar hij wilde niet echt en zoals al eerder gezegd ik denk niet dat hij de verantwoordelijkheid voor een kind aan kan.

En zoals de zaken nu staan ben ik achteraf heel erg blij dat we geen kinderen hebben.
"" laloren schreef op 21 januari 2008 @ 21:38[/message]:[/b]

Hulpeloos,

Misschien is het goed om wat afstand te nemen en te houden zodat hij je daadwerkelijk gaat missen !""

Hulpeloos,

Bovenstaand is wellicht goed advies, maar neem hem niet terug alleen als blijkt dat hij jou nodig heeft voor praktische zaken, want dat betekend nog niet dat hij van je houdt.

Heel veel sterkte, geniet van je skivakantie en hopelijk is alles wat rustiger als je weer terugkomt. Wellicht dat de afstand tussen jullie hem zal doen realiseren wat jullie hebben/hadden en hem te rade doen gaan of hij dat echt kwijt wil...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven