Mijn vriend liegt tegen mij
dinsdag 19 januari 2010 om 14:33
Ik zat zaterdagavond met mijn vriend en zijn vrienden in het cafe totdat er een meisje binnenkwam. De vriend van mijn vriend zei: Wow die heb ik echt lang niet gezien, wat ziet ze er goed uit! Vervolgens zei hij tegen mijn vriend: Die ken jij ook wel! Mijn vriend zei dat hij haar niet kende. En toen reageerde zijn vriend met: O, maar daar heb je 2 weken geleden nog de computer van gerepareerd bij haar thuis. Dus ik keek hem verbaasd aan en zei niets. Mijn vriend wilde vervolgens naar huis en ging naar de bar om af te rekenen. Toen ik achterom keek om te zien waarom het zolang duurde voordat hij terugkwam, zag ik dat hij met dat meisje aan het praten was. En later hoorde ik dat hij al heel zn leven gek op dat meisje is. Ik vroeg hem op de terugweg waarom hij tegen me loog dat hij haar niet kende. Hij werd boos en noemde me jaloers. Ik weet nu niet of het aan mij ligt of aan hem. Op zich vind ik het niet erg dat hij bij iemand de pc maakt, maar ik vind het wel gek dat hij daarover liegt. Hij heeft het vertrouwen dat ik in hem had, een beetje geschonden. Waarom loog hij, was hij soms bang om het te zeggen tegen mij? Want zijn vriend wist het dus wel... wat vinden jullie ervan? Ik ben een beetje in de war...want wat verzwijgt hij nu nog meer voor mij...
dinsdag 19 januari 2010 om 14:39
dinsdag 19 januari 2010 om 14:47
hij voelt zich betrapt, daarom reageerde hij zo boos toen je hem confronteerde.
ook niet al te slim van hem dat hij eerst zegt haar niet te kennen, en vervolgens met haar staat te praten.
ga voor jezelf na of dit een eenmalig iets is, of dat dit zijn manier van doen is.
maak 'haar' bespreekbaar, want ik zou wel willen weten hoe dat nou zit.
ook niet al te slim van hem dat hij eerst zegt haar niet te kennen, en vervolgens met haar staat te praten.
ga voor jezelf na of dit een eenmalig iets is, of dat dit zijn manier van doen is.
maak 'haar' bespreekbaar, want ik zou wel willen weten hoe dat nou zit.
dinsdag 19 januari 2010 om 14:48
Dankjewel voor jullie reacties! Het gekke is dat ik van hem niet bij n jongen uit mijn klas op bezoek mocht toen hij n nieuwe huisje had gekocht. Dat vond hij echt niet kunnen, zei hij. Vervolgens doet hij het achter mijn rug om dus wel bij n meisje waar hij vroeger gek op was. Ik snap het echt niet meer. Ik houd mijn ogen en oren zeker open. Jullie willen niet weten hoeveel slijm smsjes hij sinds zondag stuurt...
dinsdag 19 januari 2010 om 14:52
quote:Stekelvarken schreef op 19 januari 2010 @ 14:48:
Dankjewel voor jullie reacties! Het gekke is dat ik van hem niet bij n jongen uit mijn klas op bezoek mocht toen hij n nieuwe huisje had gekocht. Dat vond hij echt niet kunnen, zei hij. Vervolgens doet hij het achter mijn rug om dus wel bij n meisje waar hij vroeger gek op was. Ik snap het echt niet meer. Ik houd mijn ogen en oren zeker open. Jullie willen niet weten hoeveel slijm smsjes hij sinds zondag stuurt...Hoezo mocht je dat niet!? Het moet niet gekker worden.
Dankjewel voor jullie reacties! Het gekke is dat ik van hem niet bij n jongen uit mijn klas op bezoek mocht toen hij n nieuwe huisje had gekocht. Dat vond hij echt niet kunnen, zei hij. Vervolgens doet hij het achter mijn rug om dus wel bij n meisje waar hij vroeger gek op was. Ik snap het echt niet meer. Ik houd mijn ogen en oren zeker open. Jullie willen niet weten hoeveel slijm smsjes hij sinds zondag stuurt...Hoezo mocht je dat niet!? Het moet niet gekker worden.
dinsdag 19 januari 2010 om 14:52
dinsdag 19 januari 2010 om 14:53
Mensen verbergen soms zaken omdat ze alleen al bang zijn voor de reactie van de ander. Terwijl als het openlijk besproken wordt niet eens een probleem hoeft te zijn.
Als zoiets dan boven tafel komt wordt het een vertrouwenskwestie.
trek geen overhaaste conclusies maar zorg dat het bespreekbaar blijft en vertel hem je gevoelens daarbij.
ennuh....als je dat meisje tegenkomt...maak daar dan zelf ook een babbeltje ermee.
Als zoiets dan boven tafel komt wordt het een vertrouwenskwestie.
trek geen overhaaste conclusies maar zorg dat het bespreekbaar blijft en vertel hem je gevoelens daarbij.
ennuh....als je dat meisje tegenkomt...maak daar dan zelf ook een babbeltje ermee.
dinsdag 19 januari 2010 om 14:57
We zijn al 7 jaar samen en allebei 25 jaar. Hij wil dit jaar een huis kopen, maar ik liever eerst een appartement huren (ik heb al langer twijfels over onze relatie).
Ik ben een open boek, maar mijn vriend vertelt sowieso weinig. Van zijn vrienden weet ik wel dat hij enorm jaloers kan zijn. Ooit in het begin van onze relatie heeft hij na een avondje stappen op zn knieën op straat gelegen en gehuild, omdat ik met n andere jongen had staan praten. Zoiets vergeet ik nooit meer.
Ik ben een open boek, maar mijn vriend vertelt sowieso weinig. Van zijn vrienden weet ik wel dat hij enorm jaloers kan zijn. Ooit in het begin van onze relatie heeft hij na een avondje stappen op zn knieën op straat gelegen en gehuild, omdat ik met n andere jongen had staan praten. Zoiets vergeet ik nooit meer.
dinsdag 19 januari 2010 om 15:03
jeetje, hij is wel van de drama he.
zeker niet kopen idd als je niet 100% erachter staat.
volgens mij is het tijd om je balans op te maken.
goed gesprek met hem, goed gesprek met jezelf..
gaat dit nog ergens heen.
je twijfelt, maar je bent ook al 7 jaar samen. goed alles tegen elkaar afwegen dus...
je hoeft nu nog niks, maar als hij over kopen begint, dan is het wel tijd om iig te gaan denken.
zeker niet kopen idd als je niet 100% erachter staat.
volgens mij is het tijd om je balans op te maken.
goed gesprek met hem, goed gesprek met jezelf..
gaat dit nog ergens heen.
je twijfelt, maar je bent ook al 7 jaar samen. goed alles tegen elkaar afwegen dus...
je hoeft nu nog niks, maar als hij over kopen begint, dan is het wel tijd om iig te gaan denken.
dinsdag 19 januari 2010 om 15:06
quote:Stekelvarken schreef op 19 januari 2010 @ 14:57:
We zijn al 7 jaar samen en allebei 25 jaar. Hij wil dit jaar een huis kopen, maar ik liever eerst een appartement huren (ik heb al langer twijfels over onze relatie).
Als ik dit zo lees, je twijfels en zijn jaloersheid plus het liegen dan denk ik: heel snel wegwezen.
En zeker geen huis met hem kopen!
Als ik dit zo lees, je twijfels en zijn jaloersheid plus het liegen dan denk ik: heel snel wegwezen.
En zeker geen huis met hem kopen!
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
dinsdag 19 januari 2010 om 15:20
Het is best moeilijk om te besluiten om niet verder te gaan met iemand, waarmee je al zo lang een relatie hebt. Ik heb er al die jaren nooit iets van zijn jaloezie of stiekeme zaken gemerkt.
Nu is het wel zo dat ik toevallig wel mee ging naar het cafe zaterdag, want ik zou eerst thuisblijven. Dat toevallig dat meisje binnenkomt die hier niet in de buurt woont, dat toevallig die vriend over haar begint aan tafel en dat die ook toevallig aan mijn vriend vroeg of hij haar kende. En dat hij toevallig weet dat mijn vriend daar 2 weken terug bij haar thuis is geweest en dat ook hardop zegt. Dus wie weet wat ik nog meer niet weet.
Ik heb nu iig wel enorme twijfels over onze toekomt. Ik weet niet precies hoe ik er mee om moet gaan. Moet ik het nu uitpraten om het op te lossen? Want hij zegt er niks over om een confrontatie uit de weg te gaan.
Nu is het wel zo dat ik toevallig wel mee ging naar het cafe zaterdag, want ik zou eerst thuisblijven. Dat toevallig dat meisje binnenkomt die hier niet in de buurt woont, dat toevallig die vriend over haar begint aan tafel en dat die ook toevallig aan mijn vriend vroeg of hij haar kende. En dat hij toevallig weet dat mijn vriend daar 2 weken terug bij haar thuis is geweest en dat ook hardop zegt. Dus wie weet wat ik nog meer niet weet.
Ik heb nu iig wel enorme twijfels over onze toekomt. Ik weet niet precies hoe ik er mee om moet gaan. Moet ik het nu uitpraten om het op te lossen? Want hij zegt er niks over om een confrontatie uit de weg te gaan.
dinsdag 19 januari 2010 om 15:35
quote:Stekelvarken schreef op 19 januari 2010 @ 15:20:
hij wil niet praten.. dus wordt er niet gepraat?
lekker dan.
volgens mij zit jij ook in deze relatie, en als hij die voort wil zetten met jou, dan zal ie wel móeten praten.
kom nou.
er komen vast nog meer problemen voorbij, en hij wil telkens zijn kop in t zand steken.. zal wat worden als het om hypotheken gaat!
hij wil niet praten.. dus wordt er niet gepraat?
lekker dan.
volgens mij zit jij ook in deze relatie, en als hij die voort wil zetten met jou, dan zal ie wel móeten praten.
kom nou.
er komen vast nog meer problemen voorbij, en hij wil telkens zijn kop in t zand steken.. zal wat worden als het om hypotheken gaat!
dinsdag 19 januari 2010 om 15:51
Hij verbergt, liegt, praat stiekem toch met haar. Praat met hem, dit is geen samenwoonbasis. Eerst moet dit 'probleem' opgelost zijn lijkt me, anders blijft er toch iets onstabiels aan jullie relatie knagen. Wat hij doet is inderdaad geen ramp, maar hij moet wel weten dat hij open moet zijn. Veel sterkte!