Mijn vriend liegt tegen mij

19-01-2010 14:33 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat zaterdagavond met mijn vriend en zijn vrienden in het cafe totdat er een meisje binnenkwam. De vriend van mijn vriend zei: Wow die heb ik echt lang niet gezien, wat ziet ze er goed uit! Vervolgens zei hij tegen mijn vriend: Die ken jij ook wel! Mijn vriend zei dat hij haar niet kende. En toen reageerde zijn vriend met: O, maar daar heb je 2 weken geleden nog de computer van gerepareerd bij haar thuis. Dus ik keek hem verbaasd aan en zei niets. Mijn vriend wilde vervolgens naar huis en ging naar de bar om af te rekenen. Toen ik achterom keek om te zien waarom het zolang duurde voordat hij terugkwam, zag ik dat hij met dat meisje aan het praten was. En later hoorde ik dat hij al heel zn leven gek op dat meisje is. Ik vroeg hem op de terugweg waarom hij tegen me loog dat hij haar niet kende. Hij werd boos en noemde me jaloers. Ik weet nu niet of het aan mij ligt of aan hem. Op zich vind ik het niet erg dat hij bij iemand de pc maakt, maar ik vind het wel gek dat hij daarover liegt. Hij heeft het vertrouwen dat ik in hem had, een beetje geschonden. Waarom loog hij, was hij soms bang om het te zeggen tegen mij? Want zijn vriend wist het dus wel... wat vinden jullie ervan? Ik ben een beetje in de war...want wat verzwijgt hij nu nog meer voor mij...
Vind het ook klinken als een smoes waar lang over nagedacht is. En persoonlijk kan ik iemand waar ik gek van ben geweest altijd herkennen, ook al worden er dreads gezet of koppen kaal geschoren. Het klinkt stiekem, en waarschijnlijk is het dat ook...
...
Dingdongdingdong hele kerkklokken alarmeren je!
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Een beetje naïeve reactie van TO.....
En had hij op de vraag waarom zij hem benaderd haar pc te fiksen ook een smoes antwoord?

Edit: Ik heb eroverheen gelezen, als ik het goed begrijp is het zijn baan en die pc die gefikst moest worden was toevallig haar werkpc. Nee, dan begrijp ik het...
Bedankt voor jullie reacties! Nu begin ik wel weer aan zijn verhaal te twijfelen. Ik zei tegen mijn vriend ook al dat ik het vreemd vond dat hij zaterdagavond geen argumenten had en woensdag dus wel. Hij heeft er 3 dagen voor gehad om goede redenen te verzinnen. Maar hij zei tegen me dat hij nooit, maar dan ook nooit tegen me zal liegen.

Mmmmmm....en weet je wat het gekke is? Dat mijn vriend woensdag zei dat ik niet zo achterdochtig moest zijn om gelijk overal ietsachter te gaan zoeken. Maar misschien moet ik juist nog achterdochtiger worden. Want ik ben volgens mij veel te makkelijk in sommige dingen, en daar maakt hij dan misbruik van.

Maar natuurlijk zijn bij mij de alarmbellen ook afgegaan en ik zal in de toekomst alerter zijn. Want ik vind het nog steeds erg stiekum van hem.
Je hebt toch alle reden om achterdochtig te zijn? Het verhaal wat je vriend ophing rammelt aan alle kanten. Het strookt totaal niet met hetgeen er in de kroeg gebeurde en wat die vriend zei. Heeft die vriend redenen om te liegen of te stoken?

En leugenaars zijn niet in hun eerste leugentje gestikt hoor. Dat nooit maar dan ook nooit zou ik met een flinke vrachtwagen zout nemen.
Nou, die vriend voelde zich schuldig, want hij wist niet dat ik het niet wist. En volgens mij heeft hij ook niet de intentie om tussen mijn vriend en mij te gaan stoken. Mmmm ik weet het eigenlijk ook niet meer.
Ja, maar goed, dan klopt het toch nog steeds niet. Hij herkende het meisje waar hij een tijdlang verliefd op is geweest en die hij twee weken daarvoor nog gezien had niet meer? Volgens die vriend was hij bij haar thuis geweest om de computer te repareren, volgens jouw vriend niet?

En vervolgens wordt hij boos als jij zegt dat hij zit te liegen(wat hij dus ook deed).

Die vriend zal zich inderdaad schuldig voelen ja, want hij heeft jouw vriend "ontmaskerd" als een leugenaar terwijl jij daar bij zat. Ik zou me ook rot voelen in die situatie.
quote:luna1 schreef op 22 januari 2010 @ 15:02:

Ja, maar goed, dan klopt het toch nog steeds niet. Hij herkende het meisje waar hij een tijdlang verliefd op is geweest en die hij twee weken daarvoor nog gezien had niet meer? Volgens die vriend was hij bij haar thuis geweest om de computer te repareren, volgens jouw vriend niet?

En vervolgens wordt hij boos als jij zegt dat hij zit te liegen(wat hij dus ook deed).

Die vriend zal zich inderdaad schuldig voelen ja, want hij heeft jouw vriend "ontmaskerd" als een leugenaar terwijl jij daar bij zat. Ik zou me ook rot voelen in die situatie.Nou, zo is het niet helemaal gegaan. Hij herkende dr niet, omdat ze ander kapsel had. En hij had haar niet 2 weken terug gezien, maar 2 maanden geleden. Want toen zijn vriend zei dat mijn vriend laatst de pc bij haar nog had gemaakt dacht ik dus aan weken geleden, maar dat is dus 2 maanden terug geweest. En die vriend zei ook niet dat mijn vriend haar pc thuis had gemaakt, maar ik ging daar dus automatisch van uit omdat mijn vriend vaker pc's maakt bij familie thuis.
quote:Stekelvarken schreef op 22 januari 2010 @ 14:53:

Nou, die vriend voelde zich schuldig, want hij wist niet dat ik het niet wist. En volgens mij heeft hij ook niet de intentie om tussen mijn vriend en mij te gaan stoken. Mmmm ik weet het eigenlijk ook niet meer.

Juist, dat alleen al. Hij voelt zich schuldig omdat jij wát precies niet wist?

Wie allemaal zijn klanten zijn, waar hij tijdens werkuren de pc moet gaan repareren? Gegarandeerd dat hij zich dáár niet schuldig over voelt.
quote:Stekelvarken schreef op 22 januari 2010 @ 15:17:

[...]

Nou, zo is het niet helemaal gegaan. Hij herkende dr niet, omdat ze ander kapsel had. En hij had haar niet 2 weken terug gezien, maar 2 maanden geleden. Want toen zijn vriend zei dat mijn vriend laatst Grappig, in de openingspost zei hij nog 2 weken geleden.de pc bij haar nog had gemaakt dacht ik dus aan weken geleden, maar dat is dus 2 maanden terug geweest. En die vriend zei ook niet wel dat mijn vriend haar pc thuis had gemaakt, maar ik ging daar dus automatisch van uit omdat die vriend dat letterlijk zei omdat mijn vriend vaker pc's maakt bij familie thuis.Maar omdat jij je vriend zo graag wilt houden, ben je bereid om aan je eigen luistervaardigheden te twijfelen.
Foute boel. Aan jou om het te negeren.
Tja, maar maakt niet uit of hij 2 weken of 2 maanden geleden haar pc heeft gemaakt, want het gekke is dat hij haar regelmatig ziet in t cafe waar hij komt en zij dus blijkt te werken. Dus of hij haar echt niet herkend heeft? Hmmmmmmm...waarom doet hij zo geheimzinnig?
Ik geloof er helemaal niks van dat hij haar niet herkend heeft. Iemand waar je langere tijd gek op bent (geweest) en regelmatig ziet, die herken je wel, ook al heeft ze een ander kapsel.

Tsjaaa, waarom hij zo geheimzinnig doet? Ik gok zo omdat hij, ondanks wat hij tegen je zegt, best wel tegen je liegt. En dat liegen doet hij niet voor niets, hij heeft wat te verbergen.
Hmmmm...ik begin steeds meer te twijfelen aan zijn uitleg over die zaterdagavond. Ik zie mijn vriend vanavond weer, dus hoop op veel vragen antwoord te krijgen.
Ik zou maar rekenen op nog een hoop meer gedraai en gelieg. Hij weet al dat je het zaakje niet vertrouwd.

Sterkte vanavond.
quote:Stekelvarken schreef op 22 januari 2010 @ 16:12:

Tja, maar maakt niet uit of hij 2 weken of 2 maanden geleden haar pc heeft gemaakt, want het gekke is dat hij haar regelmatig ziet in t cafe waar hij komt en zij dus blijkt te werken. Dus of hij haar echt niet herkend heeft? Hmmmmmmm...waarom doet hij zo geheimzinnig?Omdat hij je de waarheid niet wilt vertellen. Zo moeilijk is dat toch niet? En jij trapt er met open ogen in.
Wat denk je zelf wat hij zal doen?

Wees niet zo naief en trek zelf je conclusies.
Gek dat ik de enige ben die het verhaal wel aannemelijk vind..

Dat hij om de 1 of andere reden haar PC heeft gemaakt op haar werk (is dat zijn werk? Of werken ze in hetzelfde bedrijf)

En dat hij toen tegen zijn vriend heeft gezegd: Joh weet je wat mij nou overkwam... Ik moest een PC repareren, is die van Vera! Weet je nog, zoooo hey die was vroeger zo lekker!

(Dat hoeft mijn partner ook niet tegen mij te zeggen, is geen belangrijke info)

Nou Vera verschijnt in het donkere cafe opeens met stijl haar. Hij herkent haar niet direct. Vriend zegt: jawel joh, dat is dat meisje waar je laatst die PC nog van gemaakt hebt.

Oh het is Vera! En hij gaat haar even groeten.

Ik vind het niet zo'n gek verhaal...
Gek dat ik de enige ben die het verhaal wel aannemelijk vind..

Dat hij om de 1 of andere reden haar PC heeft gemaakt op haar werk (is dat zijn werk? Of werken ze in hetzelfde bedrijf)

En dat hij toen tegen zijn vriend heeft gezegd: Joh weet je wat mij nou overkwam... Ik moest een PC repareren, is die van Vera! Weet je nog, zoooo hey die was vroeger zo lekker!

(Dat hoeft mijn partner ook niet tegen mij te zeggen, is geen belangrijke info)

Nou Vera verschijnt in het donkere cafe opeens met stijl haar. Hij herkent haar niet direct. Vriend zegt: jawel joh, dat is dat meisje waar je laatst die PC nog van gemaakt hebt.

Oh het is Vera! En hij gaat haar even groeten.

Ik vind het niet zo'n gek verhaal...
En het is ook niet gek dat vriend boos wordt en meteen begint te roepen dat ze jaloers is als ze vraagt waarom hij zei dat hij haar niet kende terwijl dat wel zo was?

Bovendien kent de vriend van TO haar al langere tijd en ziet haar regelmatig in de kroeg waar zij werkt. Het is niet zo dat hij haar al in geen maanden gezien had. Iemand die je aardig goed kent herken je ook wel met een ander kapsel.

Noem mij maar achterdochtig, liever dan naief.
Nou jullie zullen het niet geloven maar he did it again!

Wie het verhaal niet heeft gevolgd; ff een korte samenvatting:

Mijn vriend Jan en ik staan 2 weken geleden in het cafe. Komt een meisje binnen. Jan zegt dat hij haar niet kent. Zijn vriend Paul zegt dan dat mijn vriend daar de pc van heeft gemaakt pas geleden. Dus ruzie. Ik ben jaloers volgens Jan. Na 3 dagen komt mijn vriend Jan met de reden dat hij dat meisje, Vera, niet herkend heeft en daarom zei dat hij haar niet kende. En hij had dr pc op dr werk gemaakt onder zijn werktijd, dus niet bij dr thuis zoals ik dacht. Bovendien zweert hij dat hij me nooit zal bedriegen. En Vera woont ook samen, met dr vriend. Ik geloof hem.

Omdat jullie zijn argumenten in twijfel trokken, ben ik gaan vissen. Ik zag dat hij dr sinds sept-dec heeft gemaild, gebeld, ge-sms't. Oke, dat kan omdat dr pc kapot was en ze moesten een datum prikken. Ik herinner me ineens dat dat het meisje is waar mijn vriend 10 jaar terug bij in de klas heeft gezeten en smoorverliefd op was. Iets waar ik me zorgen om moet maken?

Hmmm ik laat het rusten. Tot gisteravond. Ik sprak Paul op MSN. Ik praat nooit met hem, echt nooit. Toevallig kregen we het over dat meisje. Hij had via via gehoord dat zij 10 jaar terug met mijn vriend Jan samen in n restaurant heeft gewerkt. Ooo, iets wat hij mij nooit verteld heeft. Bovendien schijnt haar relatie met dr vriend bijna kapot te zijn.

Toen we verder gingen chatten, belt mijn vriend Jan hem ineens op. Waar hij zijn muziek download? Hij was nl bij iemand de pc aan het maken (om 20 uur). Ik schrik, het zal toch niet? Paul vraagt of hij soms in Bunnik zit? Neee, zegt mijn vriend. Maar daar ergens in de buurt... Hij hangt op. Paul msnt gelijk door dat ik me geen zorgen hoef te maken, want hij zit niet in Bunnik bij dat meisje thuis. Ik krijg argwaan, want de Vera werkt nl in Utrecht. Toen mijn vriend hier afgelopen vrijdag was heeft ie zn mail gecheckt bij mij. Ik zoek in de geschiedenis van mn explorer en vind de url. Zn inbox springt open. En ja hoor, ze heeft m maandag gemaild. Of hij kan komen voor de website te maken voor dr bedrijfje. Hij moet voor vrijdag af. Nu weet ik het dus zeker, mijn vriend zit nu bij dr. Hij zegt nu niks meer tegen Paul, omdat die zich vorige keer versproken heeft. Ook heeft ie mij niks laten weten...nog niks..ik heb hem al 2 dagen niet meer gesproken. Ik ben de enige die weet dat hij daar was gisteravond. Ik ben benieuwd of hij het tegen me zegt, maar ik denk het niet. Moet ik er ruzie over maken of het gewoon laten rusten? Hij is wel stiekem, maar hij zei dat ik hem gewoon moest vertrouwen. Ik ben niet iemand die hem gaat controleren, maar ik word op deze manier wel achterdochtig. Hij verbergt iets...en waarom zoekt die Vera na 10 jaar ineens contact op met mn vriend? Ik ben nog nooit over dr gehoord... Tijd voor nog meer alarmbellen?
Als hij ook dit voor jou verborgen houdt, dan zou dat voor mij de druppel zijn iig. Het lijkt wel een soort 'wat niet weet wat niet deert'- mentaliteit van hem, en dat lijkt me in een relatie heel erg ongepast! Als het voor hem niets betekende met dat meisje, dan zou hij het wel gewoon gezegd hebben. Wat een stiekemerd!
Ik kan echt maar 1 antwoord bedenken...............WAT DENK JE ZELF??????????
quote:Stekelvarken schreef op 27 januari 2010 @ 14:32:

Tijd voor nog meer alarmbellen?DUHUUUUUHHH
anoniem_57018 wijzigde dit bericht op 27-01-2010 15:04
Reden: helemaal quoten hoeft dan ook weer niet..
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven