Mijn vriend liegt tegen mij

19-01-2010 14:33 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat zaterdagavond met mijn vriend en zijn vrienden in het cafe totdat er een meisje binnenkwam. De vriend van mijn vriend zei: Wow die heb ik echt lang niet gezien, wat ziet ze er goed uit! Vervolgens zei hij tegen mijn vriend: Die ken jij ook wel! Mijn vriend zei dat hij haar niet kende. En toen reageerde zijn vriend met: O, maar daar heb je 2 weken geleden nog de computer van gerepareerd bij haar thuis. Dus ik keek hem verbaasd aan en zei niets. Mijn vriend wilde vervolgens naar huis en ging naar de bar om af te rekenen. Toen ik achterom keek om te zien waarom het zolang duurde voordat hij terugkwam, zag ik dat hij met dat meisje aan het praten was. En later hoorde ik dat hij al heel zn leven gek op dat meisje is. Ik vroeg hem op de terugweg waarom hij tegen me loog dat hij haar niet kende. Hij werd boos en noemde me jaloers. Ik weet nu niet of het aan mij ligt of aan hem. Op zich vind ik het niet erg dat hij bij iemand de pc maakt, maar ik vind het wel gek dat hij daarover liegt. Hij heeft het vertrouwen dat ik in hem had, een beetje geschonden. Waarom loog hij, was hij soms bang om het te zeggen tegen mij? Want zijn vriend wist het dus wel... wat vinden jullie ervan? Ik ben een beetje in de war...want wat verzwijgt hij nu nog meer voor mij...
Dankjewel Smeerkaas! Je hebt gelijk!
Dat je al zo lang een relatie met hem hebt betekent niet dat je dan maar dingen moet accepteren waarvan bij de meesten hier de alarmbellen flink afgaan.

Bovendien beter nu er achter komen dan nog jaren doormodderen en er dan achter komen dat je nu toch beter weg had kunnen gaan.

En dit zeg ik niet zomaar, heb zelf 20 jaar in een relatie gezeten waarover ik regelmatig twijfelde, uiteindelijk weggegaan en mezelf vaak afgevraagd waarom ik dat niet gedaan heb toen ik nog jong was.

Klinkt cliché maar je verdient beter! En een leuke, ontspannen relatie!
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Heel vaag van hem! Ik zou het ook niet vertrouwen. Eerst glashard liegen, dan gaan afrekenen en vervolgens lang met dat meisje staan praten?? En dat meisje komt er net 'toevallig', terwijl jij in eerste instantie niet mee naar de kroeg zou gaan??

Ook vreemd dat hij jou jaloers noemt en boos wordt. Tja, het komt hem wel allemaal een beetje slecht uit, hè.

Ik hoop alsnog voor je dat het 'onschuldig' is/ was, maar ik vrees voor je dat dit niet zo onschuldig is. Ga je hem op zijn woord geloven als hij alles ontkent?
Only dead fish go with the flow
Ik zou denk ik ook even die vriend van hem bellen.

Blijkbaar zit hem ook iets dwars anders had ie vast niet zn vriend 'verlinkt' (kan even geen beter woord vinden)
Nou ik heb zijn vriend gisteren gesproken. Hij dacht dat ik wist dat mijn vriend de pc had gemaakt bij dat meisje. Nou niet dus. Hij vindt het erg vervelend dat hij het gezegd heeft. Hij heeft mijn vriend dus echt niet verlinkt.

Maar mijn vriend heeft wel n blunder gemaakt. En dan alsnog op t laatst toch net ff met dr gaan praten...toch nog even zijn kans grijpen...ik begrijp m echt niet meer..Gelukkig staan zijn vrienden achter mij, die konden hun ogen ook niet geloven.

En dat meisje blijkt nu ineens te gaan werken in dat cafe, hoorde ik. Dus dat wordt interessant. Mijn vriend gaat dr elke week voetbal kijken en ik ga bijna nooit mee. Gelukkig vertellen zijn vrienden mij alles als ik e rniet bij ben...
Ga met hem praten! Ga je nou echt afwachten tot die vrienden vertellen dat er wat is gebeurd? Voorkomen is beter dan herstellen.
quote:essiej schreef op 19 januari 2010 @ 16:58:

Ga met hem praten! Ga je nou echt afwachten tot die vrienden vertellen dat er wat is gebeurd? Voorkomen is beter dan herstellen.Ja ik ga morgen met m praten. Ik heb er echt een heel raar gevoel over..
Oei stekel, dit zou mij toch ook een beetje prikken, en verwarren.

Ik zou als ik jou was ook niet zo'n rotsvast vertrouwen hebben in zijn vrienden op dit gebied, houd een slag om je arm, het zijn tenslotte wel zijn vrienden.

Je zou je vriend in ieder geval kunnen vragen waarom hij er zo iets stiekems van maakt als het niets is.

Tjee sterkte, en houd je voel sprieten paraat, of zoals bij andere post ook wel gezegd wordt luister ook naar je buik.
Dankjewel Phoeby! Ik hou jullie op de hoogte! Ik zal mijn voelsprieten aanzetten, hihi.

Het enige wat ik me nu wel afvraag is waarom dat meisje dat hij van vroeger kent ineens in zijn dorp opduikt. In de zeven jaar dat ik daar kom, heb ik haar nog nooit gezien. Dus das ook wel opmerkelijk. En ik vraag me ook af hoe ze mijn vriend heeft gevonden en benaderd (voor de pc te maken dan). Ze staat niet in zn hyves, facebook of msn...of hij verbergt nog meer voor me.

Hopelijk krijg ik daar morgen duidelijke antwoorden op.
quote:Stekelvarken schreef op 19 januari 2010 @ 15:20:

Nu is het wel zo dat ik toevallig wel mee ging naar het cafe zaterdag, want ik zou eerst thuisblijven. Dat toevallig dat meisje binnenkomt die hier niet in de buurt woont, dat toevallig die vriend over haar begint aan tafel en dat die ook toevallig aan mijn vriend vroeg of hij haar kende. En dat hij toevallig weet dat mijn vriend daar 2 weken terug bij haar thuis is geweest en dat ook hardop zegt. Dus wie weet wat ik nog meer niet weet.

.Bel die vriend eens op zou ik zeggen.
Hoi Pannetje, die vriend heb ik gisteren gesproken! Die voelt zich enorm schuldig, want hij dacht dat ik het wist...
Sorry hoor maar je moet toch echt niet bij vrienden willen vissen wat hij allemaal wel doet of niet doet en wel of niet voelt. Dat hoort hij je open en eerlijk te (kunnen) vertellen.

Vraag hem op de man af waarom hij tegen je gelogen heeft. Bespreek met hem dat je het raar vindt dat jij niet bij een mannelijke kennis op bezoek mag. Zeg hem dat je zijn gedrag niet begrijpt en daar een verklaring voor wenst.

Dat voelsprieten in de lucht houden is toch allemaal hartstikke onzin. Dan blijf je maar zelf invullen, bedenken en overal wat achter zoeken (al dan niet terecht). Als hij geen openheid van zaken kan geven dan schiet het toch helemaal niet op en weet je toch genoeg.
En weer iemand die zich door haar vriend laat voorschrijven waar ze wel of niet op bezoek mag.

Oke dat was je vraag niet, maar tussen de regels wel iets om over na te denken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Stekelvarken schreef op 19 januari 2010 @ 14:33:

Vervolgens zei hij tegen mijn vriend: Die ken jij ook wel! Mijn vriend zei dat hij haar niet kende. En toen reageerde zijn vriend met: O, maar daar heb je 2 weken geleden nog de computer van gerepareerd bij haar thuis. .

Dit vind ik al raar.

Eerst vraagt de vriend van jouw vriend of hij het meisje kent om vervolgens te melden dat jouw vriend daar twee weken geleden de pc nog heeft gemaakt. Als die vriend dat weet, waarom vraagt hij dan aan jouw vriend of hij haar kent?

Typisch.........hier dus ook alarmbellen.
quote:Stekelvarken schreef op 19 januari 2010 @ 14:33:

Hij werd boos en noemde me jaloers. Dat zegt mij eigenlijk al genoeg. Aanval is de beste verdediging. Laat je niet overbluffen door dit soort dingen.
quote:meisje22 schreef op 19 januari 2010 @ 20:00:

[...]

Dit vind ik al raar.

Eerst vraagt de vriend van jouw vriend of hij het meisje kent om vervolgens te melden dat jouw vriend daar twee weken geleden de pc nog heeft gemaakt. Als die vriend dat weet, waarom vraagt hij dan aan jouw vriend of hij haar kent?

Typisch.........hier dus ook alarmbellen.

Misschien deed haar vriend een beetje onnozel, om niet te laten merken dat hij haar kent, en dat zijn vriend dus zei 'joh die ken jij toch ook wel, je hebt pas haar pc nog gemaakt!'

Zou kunnen...

Vind het wel een rare situatie moet ik zeggen. Ik kan me wel voorstellen als je bijv. altijd overdreven jaloers en achterdochtig bent in een relatie (kan me een zeker topic van iemand herinneren) dat je partner dan niet meer alles vertelt omdat je toch overal wat achter zoekt, ook achter de meest kleine dingen. Maar dat lijkt hier niet echt aan de orde te zijn.
Hoe ging je gesprek gister?
Het gesprek ging goed. Mijn vriend wist niet dat ik boos was. Zaterdagavond toen ik er dus over begon, wist hij zelfs niet meer omdat hij teveel had gedronken? Hij bleek dat meisje niet te kennen omdat hij haar niet hard herkend. Ze had steile haren, normaal blond gekruld. Toen die vriend zei: daar heb je de pc van gemaakt, toen had mijn vriend dus gezegd: oo is dat Vera? Dat had ik dus niet gehoord. Daarnaast bleek hij niet 2 weken geleden, maar 2 maanden geleden haar pc te hebben gemaakt. Op dr werk...onder zijn werkttijd. Voor de rest zei hij dat hij niks meer in dr zag. Dus nouja, ik geloof m maar..
jaja ..................
Pfff, dat je daar in trapt zeg. En die vriend leutert uit zijn nek zeker, die had een heel ander verhaal. Maar soit, als jij ervoor kiest, veel plezier nog.
Ik zou het zeker in de gaten houden, vooral als al bekend is dat hij al z'n hele leven gek is op dat meisje.

Eens met Fleur_me.

Hij voelt zich betrapt, daarom werd hij boos onder het mom van jaloezie.

Hier klopt iets niet.

Waarom mag jij niet bij een jongen uit je klas gewoon op bezoek wegens nwe woning?? Heel raar.

Blijf op je hoede. Geloof je eigenlijk wel wat hij zegt?

.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:Stekelvarken schreef op 21 januari 2010 @ 15:52:

Het gesprek ging goed. Mijn vriend wist niet dat ik boos was. Zaterdagavond toen ik er dus over begon, wist hij zelfs niet meer omdat hij teveel had gedronken? Hij bleek dat meisje niet te kennen omdat hij haar niet hard herkend. Ze had steile haren, normaal blond gekruld. Toen die vriend zei: daar heb je de pc van gemaakt, toen had mijn vriend dus gezegd: oo is dat Vera? Dat had ik dus niet gehoord. Daarnaast bleek hij niet 2 weken geleden, maar 2 maanden geleden haar pc te hebben gemaakt. Op dr werk...onder zijn werkttijd. Voor de rest zei hij dat hij niks meer in dr zag. Dus nouja, ik geloof m maar..

Zo te lezen heeft hij tijd genoeg gehad om smoezen te verzinnen.

1 ding: Yeah. Right.
quote:Schravelvot schreef op 21 januari 2010 @ 20:05:

[...]

Zo te lezen heeft hij tijd genoeg gehad om smoezen te verzinnen.

1 ding: Yeah. Right.Ja, dit klinkt echt te ver gezocht hoor al die excusen. Ik zou het niet geloven. Maar goed, ik neem aan dat je vanaf nu wel wat allerter bent. Succes
Wat een smoes, hahaha te grappig gewoon.

Hij herkent een vrouw niet waar hij al heel erg lang verliefd op is? Tuurlijk. En het was 2 maanden geleden, tijdens zijn werk? En jij vraagt je niet eens af hoe die vriend dat dan wist?

Trap toch niet in zo'n onzin verhaal als dit.
Ja precies! Ik dacht ook, hoe en waarom wist die vriend het dan?

Maar ja. Your choice!

Veel plezier

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven