Mijn vriend liegt tegen mij

19-01-2010 14:33 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat zaterdagavond met mijn vriend en zijn vrienden in het cafe totdat er een meisje binnenkwam. De vriend van mijn vriend zei: Wow die heb ik echt lang niet gezien, wat ziet ze er goed uit! Vervolgens zei hij tegen mijn vriend: Die ken jij ook wel! Mijn vriend zei dat hij haar niet kende. En toen reageerde zijn vriend met: O, maar daar heb je 2 weken geleden nog de computer van gerepareerd bij haar thuis. Dus ik keek hem verbaasd aan en zei niets. Mijn vriend wilde vervolgens naar huis en ging naar de bar om af te rekenen. Toen ik achterom keek om te zien waarom het zolang duurde voordat hij terugkwam, zag ik dat hij met dat meisje aan het praten was. En later hoorde ik dat hij al heel zn leven gek op dat meisje is. Ik vroeg hem op de terugweg waarom hij tegen me loog dat hij haar niet kende. Hij werd boos en noemde me jaloers. Ik weet nu niet of het aan mij ligt of aan hem. Op zich vind ik het niet erg dat hij bij iemand de pc maakt, maar ik vind het wel gek dat hij daarover liegt. Hij heeft het vertrouwen dat ik in hem had, een beetje geschonden. Waarom loog hij, was hij soms bang om het te zeggen tegen mij? Want zijn vriend wist het dus wel... wat vinden jullie ervan? Ik ben een beetje in de war...want wat verzwijgt hij nu nog meer voor mij...
Ja, ik vind het moeilijk. Want is het wel eerlijk om het uit te maken omdat hij dingen voor me verzwijgt? Ik weet zeker dat hij namelijk nooit zou durven vreemd te gaan, daar ken ik m te goed voor.
Ik laat in ieder geval twee keer het alarm af gaan...

1. voor het feit dat hij liegt

2. dat hij daarmee jullie relatie ondermijnt (Hij = liegen, jij= wantrouwen, hij = nog stiekemer, jij = trekt alles in twijfel)

Praat me hem erover wat je hebt gezien, hou dit niet voor je, en (als je wilt) red wat er te redden valt..

Sterkte stekelvarken
Logisch dat hij zegt dat jij hem gewoon moet vertrouwen... heb je ooit iemand horen zeggen: Ik ben niet te vertrouwen hoor!

Je schrijft dat je niet het type bent dat gaat controleren. Dat heb je toch gedaan en een en ander is boven water gekomen.

Heel veel duidelijker ga je het denk ik niet krijgen bij deze man (jongen?)
quote:Stekelvarken schreef op 27 januari 2010 @ 15:06:

Ja, ik vind het moeilijk. Want is het wel eerlijk om het uit te maken omdat hij dingen voor me verzwijgt? Ik weet zeker dat hij namelijk nooit zou durven vreemd te gaan, daar ken ik m te goed voor.

Hij verzwijgt dingen voor jou en jij vraagt je af of je eerlijk bent? Klopt niet helemaal dacht ik zo.

En dat je hem te goed kent.. Sure. Ik denk dat er vele vrouwen/mannen zijn geweest die dit ook ooit hebben gedacht. En bedrogen uitkwamen.

Dump die gast voordat hij jou aan de kant zet.
Ik weet het eigenlijk ook niet meer. Ik vind het al heel heel erg dat ik zn mail moest lezen omerachter te komen wat er gaande was. Ik heb gewoon het gevoel dat hij me bedonderd, ik ben er ziek van. Als er iemand eerlijk is, dan is hij het wel. En nu doet hij zo'n stiekeme dingen, die ik niet eens zelf in de gaten had, maar die ik via zn vrienden kreeg te horen...
Vertel jij je vriend dan ook eerlijk dat je zijn pc hebt doorgespit, al zijn smskjes hebt gelezen en zonder toestemming zijn inbox hebt gekraakt?

"bewijs"genoeg gevonden dat hij liegt, maar als je niet eens meer open het gesprek kunt aangaan. als hij het gevoel heeft dat ie moet liegen over contacten onder werktijd en opdrachten van exen, zou dat ook kunnen komen omdat jij in het verleden extreem heftig hebt gereageerd op contacten?

En is het niet juist omdat hij liegt en verzwijgt dat jij onzeker wordt en gaat zoeken? waardoor alles wat je vindt per definitie verdacht is, omdat je vriend er over loog/verzweeg, jij weer extreem heftig reageert, waardoor hij de conclusie trekt "Nog beter verbergen"...

Jullie houden het patroon in stand door je eigen gedrag en reactie op de ander. Als je al zover bent, vraag ik me af of je relatie ooit nog goed gaat komen, en waar die op gebaseerd is, als dat niet op vertrouwen is.

En er lijkt mij niets oneerlijks aan om een relatie te verbreken waarvan jij het gevoel hebt dat het fundament is ingestort.

En als je niet eens wist dat hij de pc repareet van het meisje dat in zijn stamkroeg werkt en waar ie 10 jaar geleden gek op was, hoe goed ken je m dan echt? Echt goed genoeg om te weten dat ie niet vreemdgaat?
We hebben al 7 jaar een relatie en heeft nog nooit een woord over dit meisje gesproken. Tot die zaterdagavond, 2 weken terug. Ik heb gezegd dat het me dwars zat en hij zei dat hij niks meer in dr ziet en dat hij verliefd op mij is. Dat ik de enige ben en dat ik me geen zorgen moet maken. Vervolgens spreekt hij er gisteren dus weer mee af, kreeg ik van zn vriend te horen. Dus ik dacht echt dat ik m goed kende.

En natuurlijk vertel ik hem juist wel alles. Ik vind het ook niet leuk om zn mailtjes te lezen...ik ben eerlijk tegen hem en kan juist niet liegen. Ik zal m ook zeggen wat ik gedaan heb, want dat kan ik toch niet verbergen. Het probleem is dat mijn vriend overal een antwoord op klaar heeft. Dus als ik vraag waarom ie niks heeft gezegd, zegt ie waarschijnlijk dat t voor zn werk is geweest en dat er niks gebeurd is. En ik kan dan niets anders dan hem geloven...want ik weet verder niets van hem en dat meisje.
Niets anders dan hem geloven? Je liegt....want je gelooft hem niet!!!
quote:Hariboooo schreef op 27 januari 2010 @ 15:40:

Niets anders dan hem geloven? Je liegt....want je gelooft hem niet!!!Nee ik geloofde hem de vorige keer ook, maar door jullie reacties ben ik gaan twijfelen. Weet je nog, de alarmbellen gaan af. Nou, bij mij gingen deze niet direct af.. eerlijk gezegd weet ik gewoon niet hoe ik er mee om moet gaan.
Tja het kan dat ook dit keer zijn bezoek ivm werk is. Maar waarom vertelt ie je niet dat ie verliefd was op haar. Dat ze samen hebben gewerkt.

Als het nu niets meer voorstelde had ie ws zelf al gezegd. Goh dit meisje die ik van vroeger ken heeft nu weer contact met mij etc.

Wat mij ook verbaast is hoe en waarom Paul weet dat Vera dr relatie niet meer zo lekker loopt. Heeft zij het hem zelf verteld? Weet hij het via Jan? Waarom vertelt Jan aan Paul hoe Vera's relatie loopt?

Praat met je vriend en vertrouw op je intuïtie. Als je elkaars mail moet controleren en daar ook nog eens stiekeme dingen uitkomen, is het hoogtijd om een open en eerlijk gesprek aan te gaan en uiteidelijk voor jezelf kiezen ipv hem geloven omdat jij geen keuze meer hebt.
Je kunt wel anders dan hem geloven, alleen moet je dar een consequentie aan verbinden die je liever niet onder ogen ziet.

Heb je m ook gevraagd waarom ie er in eerste instantie over heeft gelogen? En kun je iets met dat antwoord? ( Hij kan dat immers net ontkennen, dat ie recht in je gezicht loog, wat iets heel anders is dan "niet vertellen". Laat m daar maar eens een goede reden voor geven.

Je weet verder niets van hem en dat meisje, maar je weet wel dat hij regelmatig contact met haar heeft en daarover liegt.

Je kunt hem nu vragen voortaan wel aan jou te vertellen wanneer hij contact met dat meisje heeft. Je kunt ervoor kiezen om m dan te geloven, je kunt er ook voor kiezen om nogmaals zijn telefoon en pc door te spitten. Dat laatste is een hellend vlak, want als je niks vindt, is dat dan omdat er niks is, of omdat ie nu zo slim is om alles te wissen, of een extra simkaart te hebben.

keuze is aan jou, maar zodra wantrouwen in je relatie is geslopen is het al hel snel heel erg niet leuk meer, en dat kun jejezelf besparen. UItelkaar gaan na 7 jaar is ook niet leuk, maar dan verlies je in ieder geval niet jezelf.
Ja, maar hij is gisteren na werktijd na dr toegegaan, dus het was echt niet voor zijn werk. Het is meer een vriendendienst. En die Paul die hoorde van anderen dat die relatie van Vera slecht liep. Dus niet van mijn vriend, want volgens mij weet hij dat niet eens.

En mijn vriend zei dat hij niet gelogen heeft. Hij zei dat hij haar niet kende omdat hij haar niet herkend had. Ze had steil haar ipv krullen. Maar nu komen veel dingen aan het licht waardoor ik begin te twijfelen. Want ze schijnen elkaar vaak gezien te hebben afgelopen maanden, dus waarom zou je iemand niet herkennen? En dat ze bij elkaar in de klas hebben gezeten, dat ze samen hebben gewerkt in n cafe, dat ie verliefd op dr was en ook nog eens dat zij in zijn stamcafe werkt. En al die tijd heeft hij hier nooit iets over gezegd..maar kreeg ik het via zn vrienden te horen.

Omdat hij goede argumenten had, niet herkend, voor zn werk, enz. geloofde ik hem. Maar nu weet ik dat hij gisteren weer bij haar was. Hij weet dat ik er boos om was dat hij vorige keer stiekem bij dr was geweest en nu doet hij t weer. Ik vraag m er naar zodra ik hem weer zie. Want ik vind 7 jaar wel erg zonde om zo maar op te geven.
Ik zou mezelf afvragen hoe dik die plank voor m'n hoofd wel niet moet zijn.....
Ja, dat vind ik echt.
Tsja, sommige mensen sluiten liever hun ogen dan dat ze de waarheid onder ogen durven zien.

Misschien gaat ie inderdaad wel niet vreemd(hoewel ik dat betwijfel). Maar van enige eerlijkheid en oprechtheid kun je deze meneer nou niet bepaald beschuldigen.

En ja, 7 jaar gooi je niet zomaar weg. Maar ik zou deze man nooit maar dan ook nooit meer kunnen vertrouwen. Hij heeft je notabene vorige week nog bezworen dat hij nooit maar dan ook nooit tegen je zou liegen! Nou, tot zover zijn eerlijkheid dus.
Stekelvarken, ik heb sterk de indruk dat hij zijn kans aan het grijpen is bij dat meisje.

Hij was ooit heel erg verliefd op haar en ik kan me voorstellen dat het beeld dat hij van haar had nooit uit zijn hoofd is geweest.

Ze was zijn droommeisje maar onbereikbaar.

Nu is ze in de buurt, ze staat duidelijk open voor contact en hij wacht het af.

Als het lukt bij haar, ruilt hij je in, als het niet lukt, heeft hij jou nog.

Als je dit weet en het wordt met haar ook niks, heeft hij niets meer.

Hen je zin om een 2e prijs te zijn?
Thanks, jullie openen mij de ogen. Hij mailde net dat hij het de afgelopen 2 dagen erg druk heeft gehad op zn werk en daarom niet op mijn mail gereageerd had...yeah
quote:Stekelvarken schreef op 27 januari 2010 @ 17:07:

Thanks, jullie openen mij de ogen.Hou ze dan ook open
Ik liep 's met m'n ex in de stad (nu alweer 12 jaar geleden) en toen zag hij het meisje waar hij jaaaaren geleden (ver voor mij) verliefd op was.

Vanaf het moment dat hij haar zag, was hij weer helemaal hoteldebotel :( Hij heeft in twijfel gezeten over ons terwijl er niet eens contact was met het meisje in kwestie.

Hoezo 'vrouwen het zwakkere geslacht'? De romantische zielen
Lijkt me zwaar voor je...

Bel een lieve vriendin of zo.
Thanks allemaal! Ik hou jullie op de hoogte!
Ik weet niet hoe jullie relatie is, maar heb je nog wel het gevoel dat je een klik met hem hebt? Ik weet niet waarom, maar het komt op mij over alsof hij een beetje afstand van je aan het nemen is. Niet gereageerd op je mail omdat het druk was op het werk? Hij kon toch wel ff 1 minuutje bellen als typen teveel tijd kost?

En hij wist de afgelopen keer niet dat je boos was? Hoezo niet? Deed je gewoon poeslief tegen hem, zodat je de confrontatie niet aan hoefde te gaan? Of is hij iemand die problemen het liefst 'weg-negeert'?

Als ik jouw kant van het verhaal zo lees, zou ik al helemaal geen zin meer hebben in die relatie. Maar ja, ik weet ook niet hoe jullie 'normaal' met elkaar omgaan en of dat al vanaf het begin zo gaat...
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
Nee hij wist afgelopen keer niet dat ik boos was. Ik zei er wat van toen we van het cafe naar huis liepen. Hij zei dat ik jaloers was omdat hij met een meisje had gepraat. Pas woensdag vroeg hij aan de telefoon waarom ik zo stil was. Toen heb ik alles verteld en zei hij dat hij niks had gemerkt aan me zaterdags, omdat hij gedronken had. Toen had hij natuurlijk ook al in die 3 dagen argumenten kunnen bedenken..
Ik dacht dat we geen geheimen voor elkaar hadden, maar blijkbaar heeft hij die wel voor mij. Ik begrijp niet waarom hij er niks over zegt.
Stekelvarken, hoe is het? Ik heb je verhaal gelezen en ik zou er heel verdrietig van worden. Als het mijn relatie zou zijn, was is al geflipt tegen hem. Zegt trouwens niets over jou en het is zeker geen tip, slechts een mededeling. Ik bewonder het feit dat je zo 'koeltjes' overkomt. Vandaar de vraag hoe het met je is.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Stekelvarken, i jullie relatie verder gewoon zoals ie altijd was?

Want als iemand waar ik jaaaaaaaaaaren geleden verliefd op was opeens weer opduikt zou ik dat ook niet direct vertellen misschien.

Nu ie wel vaker met dr omgaat kan ie t je wel vertellen maar wie zegt dat ie vreemd gaaat..?

Ik zou niet meteen de achterdochtige zeurdige vriendin gaan uit hangen. Kan je niet gewoon vragen of de computer van dat meisje van vroeger het nog doet, of of ie haar nog wel eens gezien heeft..

of een gesprek beginnen over jullie exen en eerdere verliefdheden en zo op haar terug komen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven