Minder van Tinder- deel 10

dinsdag 14 augustus 2018 om 18:45
Deel 10 alweer!
Hier bespreken we het lief en leed rondom daten. De teleurstellingen, succeservaringen en hilarische anekdotes!
Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!
Het vorige deel:
relaties/minder-van-tinder-deel-9/list_ ... #p27228688

Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!
Het vorige deel:
relaties/minder-van-tinder-deel-9/list_ ... #p27228688

zaterdag 18 augustus 2018 om 17:49

zondag 19 augustus 2018 om 08:01
Waarom moet iemand zich meteen vastleggen? Je kent elkaar nog nauwelijks dan.fluttershy schreef: ↑18-08-2018 17:49Snap ik. Date wil zich niet gelijk vastleggen en normaal gaf ik dan een dikke fuck you, want graag of niet, maar ik moet ook even op adem komen.
Date gedraagt zich wel zeer geïnteresseerd, zelfs verliefdachtig, en ging iig niet tinderen omdat hij mij de leukste vindt, volgens zijn zeggen.

zondag 19 augustus 2018 om 08:57
Meer als in ik wil nu eigenlijk nog geen relatie. En ik heb dat doel uiteindelijk wel. Maar de rollen blijken in praktijk wat omgedraaid als hij al exclusief wil zijn.
Ik heb ook binnenkort een barbecue van mijn werk voor werknemers en partners, waar ik met ex naartoe zou gaan dus gereserveerd. Date dan maar, want ja, wie anders? Ik vond het een beetje gênant om te vragen want het is mijn date en niet mijn vriend, maar hij reageerde juist heel blij.
Ik vind het prima om maar een man te daten, maar nog wel als in daten. Dan heb ik geen verwachtingen en kan ik ook niet teleurgesteld worden.

zondag 19 augustus 2018 om 10:40
Wow een date mee nemen naar een werk aangelegenheid vind ik persoonlijk wel, relatie achtig.
Met mij en date gaat het super goed, maar als hij mij dat nu al vraagt, vind ik in dit stadium veel te vroeg en serieus.
Zitten jullie wel op 1 lijn? Je teksten komen op mij wat dubbel over. Alsof je jezelf ook wat voor de gek houdt.
Wil hij nou wel een relatie en jij niet? Zo denk ik het te lezen.
Als je echt alleen wilt daten en verder nog niet toe bent aan meer, vind ik dat mee nemen naar een werk feestje een vreemde keuze. Daarmee geef je hem wel de indruk dat je heel serieus met hem bent, in mijn ogen.
En als je dat niet bent/wilt zou ik me afvragen of je dan nu niet echt gemengde signalen afgeeft. Aan hem daarmee aan het lijntje houdt/gebruikt, omdat je je zo verdrietig voelt?
Niet rot bedoeld bovenstaand, ik verbaas me alleen over wat je zegt en doet.
Met mij en date gaat het super goed, maar als hij mij dat nu al vraagt, vind ik in dit stadium veel te vroeg en serieus.
Zitten jullie wel op 1 lijn? Je teksten komen op mij wat dubbel over. Alsof je jezelf ook wat voor de gek houdt.
Wil hij nou wel een relatie en jij niet? Zo denk ik het te lezen.
Als je echt alleen wilt daten en verder nog niet toe bent aan meer, vind ik dat mee nemen naar een werk feestje een vreemde keuze. Daarmee geef je hem wel de indruk dat je heel serieus met hem bent, in mijn ogen.
En als je dat niet bent/wilt zou ik me afvragen of je dan nu niet echt gemengde signalen afgeeft. Aan hem daarmee aan het lijntje houdt/gebruikt, omdat je je zo verdrietig voelt?
Niet rot bedoeld bovenstaand, ik verbaas me alleen over wat je zegt en doet.

zondag 19 augustus 2018 om 15:30
Ik snap wat je zegt.
Het is gewoon een beetje lastig. We voelen ons duidelijk sterk aangetrokken tot elkaar en ik zou liegen als ik zei dat ik niks voel. Ik heb vlinders en kijk er naar uit om hem te zien. We appen veel dus we willen duidelijk allebei contact.
Aan de andere kant heeft hij net een relatie afgesloten met een vrouw die hem erg wilde binden en controleren dus hij is daar erg bang voor. Ik ben net uit een relatie gestapt met een man die bleef twijfelen en ben daardoor wat benauwd om te gaan geven om iemand, verwachtingen te krijgen die nergens op uit lopen.
Ik denk dat het ons allebei wat overvallen heeft, maar dat we zonder beloftes willen kijken waar het naartoe gaat.
Misschien wel het juiste maar op het verkeerde moment. Te vroeg. Misschien precies wat we nodig hebben.
Het is gewoon een beetje lastig. We voelen ons duidelijk sterk aangetrokken tot elkaar en ik zou liegen als ik zei dat ik niks voel. Ik heb vlinders en kijk er naar uit om hem te zien. We appen veel dus we willen duidelijk allebei contact.
Aan de andere kant heeft hij net een relatie afgesloten met een vrouw die hem erg wilde binden en controleren dus hij is daar erg bang voor. Ik ben net uit een relatie gestapt met een man die bleef twijfelen en ben daardoor wat benauwd om te gaan geven om iemand, verwachtingen te krijgen die nergens op uit lopen.
Ik denk dat het ons allebei wat overvallen heeft, maar dat we zonder beloftes willen kijken waar het naartoe gaat.
Misschien wel het juiste maar op het verkeerde moment. Te vroeg. Misschien precies wat we nodig hebben.

maandag 20 augustus 2018 om 08:54
Misschien wel. Ik zie wel hoe het loopt allemaal. Gisteren voor het eerst ook iets in de chat wat ik een beetje aparte reactie vond (fout grapje?) wat me toch gelijk even mentaal op een afstand zet. Ik stort me nergens in maar hou ook niks tegen tot ik echt besluit dat ik niet wil.
Gisteren ook nog iets grappigs van ene Dave op Tinder om met jullie te delen :
-Heb je al dates gehad hier?
Ik verteld dat mijn laatste twee exen (respectievelijk ruim een jaar en 2,5 maand) van Tinder kwamen. Dus dat mijn ervaring met Tinder prima was so far.
- Aardig wat gehad hier, pfff. Jeetje volop gedate met mannen en nog alleen. Puur sex dus.
- Vind je dat niet een voorbarige conclusie. En zelfs als dat het geval was ook helemaal mijn eigen zaak?
- Ik hou niet van vrouwen die veel mannen hebben gehad. Brievenbus.
- Dat komt goed uit, want ik ga niet zomaar met iedereen naar bed maar ik hou dan weer van mensen die open-minded genoeg zijn om iedereen te accepteren zoals hij of zij is.
En dat was natuurlijk omdat het in mijn voordeel was, kon ik het lekker vrijuit met alle mannen doen die ik tegenkom. Maar zo bijzonder zag ik er niet uit dus meer dan seks moesten ze toch niet van me.
Daarop heb ik hem veel succes gewenst met de zoektocht naar zijn Heilige Maagd op Tinder.
Ik heb me slap gelachen, incel...
Het grappige is dat ik effectief op Tinder zit voor een relatie en dus echt niet gelijk zomaar in bed stap. Ik date gewoon veel omdat ik best selectief ben. Maar ik heb er ook niks tegen wanneer iemand dat wel doet, dus ik kan echt niet tegen veroordelend gedrag hahaha.
Gisteren ook nog iets grappigs van ene Dave op Tinder om met jullie te delen :
-Heb je al dates gehad hier?
Ik verteld dat mijn laatste twee exen (respectievelijk ruim een jaar en 2,5 maand) van Tinder kwamen. Dus dat mijn ervaring met Tinder prima was so far.
- Aardig wat gehad hier, pfff. Jeetje volop gedate met mannen en nog alleen. Puur sex dus.
- Vind je dat niet een voorbarige conclusie. En zelfs als dat het geval was ook helemaal mijn eigen zaak?
- Ik hou niet van vrouwen die veel mannen hebben gehad. Brievenbus.
- Dat komt goed uit, want ik ga niet zomaar met iedereen naar bed maar ik hou dan weer van mensen die open-minded genoeg zijn om iedereen te accepteren zoals hij of zij is.
En dat was natuurlijk omdat het in mijn voordeel was, kon ik het lekker vrijuit met alle mannen doen die ik tegenkom. Maar zo bijzonder zag ik er niet uit dus meer dan seks moesten ze toch niet van me.
Daarop heb ik hem veel succes gewenst met de zoektocht naar zijn Heilige Maagd op Tinder.
Ik heb me slap gelachen, incel...
Het grappige is dat ik effectief op Tinder zit voor een relatie en dus echt niet gelijk zomaar in bed stap. Ik date gewoon veel omdat ik best selectief ben. Maar ik heb er ook niks tegen wanneer iemand dat wel doet, dus ik kan echt niet tegen veroordelend gedrag hahaha.
maandag 20 augustus 2018 om 13:30
jeetje, na een date zelfs! kleine moeite om toch even een punt te zetten. of verwacht ik te veel??
na een paar dagen leuk appen viel mijn gesprekspartner ook ineens stil (schreef ik vorige week al over).
na een week stilte heb ik mijn nieuwsgierigheid niet langer onderdrukt (

hij antwoordt een paar uur later met 'dat hij de stilte intact heeft gelaten omdat hij binnenkort onverwacht voor een paar maanden naar het buitenland gaat'.
....
next!! (insert lippenstift-smiley)
kerstlampjes en bloemen zijn heel verschillend - en allebei prachtig!
maandag 20 augustus 2018 om 13:41
super goed advies!
en ook,
ik had eens een 'fling' - was echt verleifd aan het worden. helaas, hij beantwoordde die gevoelens niet. dus een abrupt eind. met hartezeer. ik ben toen behoorlijk pittig gaan tinderen. echt veel mannen naar rechts geswipet, veel dates. was duidelijk een reactie. en het deed me goed. het ebde na twee maanden ook weer weg.
bonus: één van die dates is inmiddels mn beste vriend geworden.
maandag 20 augustus 2018 om 13:44
juist leuk om je date mee te nemen. je leeft hier & nu. veel plezier!fluttershy schreef: ↑19-08-2018 08:57
Ik heb ook binnenkort een barbecue van mijn werk voor werknemers en partners, waar ik met ex naartoe zou gaan dus gereserveerd. Date dan maar, want ja, wie anders? Ik vond het een beetje gênant om te vragen want het is mijn date en niet mijn vriend, maar hij reageerde juist heel blij.
je neemt hem mee naar een werk-bbq, niet naar jullie bruiloft

maandag 20 augustus 2018 om 21:34
Dit zou ik dus echt nooit doen. Een date die je net een blauwe maandag kent, terwijl je relatie net uit is, meenemen naar je werk. Mijn collega's zien me aankomen. Dat stukje zou ik gescheiden houden totdat je een serieuze relatie hebt. Het is je werk, geen buurt-bbq ofzo. Hou je reputatie hoog.
En verder wil ik niet overkomen als een bemoeizuchtige tante, maar ik maak me een beetje zorgen Fluttershy. Je hebt toch ook kinderen? Misschien beter om even rust te nemen van het daten?
...
dinsdag 21 augustus 2018 om 16:05
Ik heb dus de afgelopen tijd besloten om vooral aan mezelf te werken ivm hechting en mijn eigen bindings en verlatingsangst.
Ik wil nu eigenlijk gewoon leren, en me niet vastleggen aan 1 iemand, omdat ik voel dat ik daar nog niet klaar voor ben.
Maar de man met wie ik al een tijdje omga is wel een man waar ik heel veel van kan leren zeg. Ik was weer in een onzekerheid geschoten omdat hij dagen niet reageerde op berichten. Ik weet dat alle vrouwentijdschriften je afraden om je onzekerheid te laten merken, maar ik heb het toch maar gewoon eerlijk gezegd tegen hem. En hij reageerde zo fijn.
Het blijft een balans natuurlijk, ik kan niet al mijn onzekerheden bij de ander blijven leggen en ik moet ook leren mezelf gerust te kunnen stellen. Maar het is wel een fijn gevoel dat het geen ramp is als je onzekerheden toont.
Ik wil nu eigenlijk gewoon leren, en me niet vastleggen aan 1 iemand, omdat ik voel dat ik daar nog niet klaar voor ben.
Maar de man met wie ik al een tijdje omga is wel een man waar ik heel veel van kan leren zeg. Ik was weer in een onzekerheid geschoten omdat hij dagen niet reageerde op berichten. Ik weet dat alle vrouwentijdschriften je afraden om je onzekerheid te laten merken, maar ik heb het toch maar gewoon eerlijk gezegd tegen hem. En hij reageerde zo fijn.
Het blijft een balans natuurlijk, ik kan niet al mijn onzekerheden bij de ander blijven leggen en ik moet ook leren mezelf gerust te kunnen stellen. Maar het is wel een fijn gevoel dat het geen ramp is als je onzekerheden toont.

dinsdag 21 augustus 2018 om 16:19
Mooi proces Winkje. Precies waar ik nu ook doorga en inmiddels z'n vruchten afwerpt. Heb het de afgelopen twee weken zo zwaar gehad. Paniek, angst, verdriet, omdat ik niet aan de behoefte van 'bevestiging willen' toegaf. Heb m'n gevoel doorleefd, iedere keer weer als dat op kwam zetten. Sinds vorige week donderdag is er rust en stabiliteit merk ik bij mijzelf. Hopelijk blijft dit.
Ook besproken met m'n date dat ik last heb van een stukje verlatingsangst. Ook dat werd goed ontvangen. Zeker ook, omdat ik mijn eigen verantwoordelijkheid pak. Voelt goed nu. En heb momenteel al dagen niet meer de behoefte om bevestiging te zoeken/willen. Omdat ik ook besloten heb, dat ik hem erg leuk vind en ik geen controle heb op wat hij van mij vindt.
Ik kan genieten nu en weer goed slapen haha, dat scheelt ook enorm.
Jouw date, dat klinkt verder goed hoor.
Hoe gaat het met je festival man?
Ook besproken met m'n date dat ik last heb van een stukje verlatingsangst. Ook dat werd goed ontvangen. Zeker ook, omdat ik mijn eigen verantwoordelijkheid pak. Voelt goed nu. En heb momenteel al dagen niet meer de behoefte om bevestiging te zoeken/willen. Omdat ik ook besloten heb, dat ik hem erg leuk vind en ik geen controle heb op wat hij van mij vindt.
Ik kan genieten nu en weer goed slapen haha, dat scheelt ook enorm.
Jouw date, dat klinkt verder goed hoor.
Hoe gaat het met je festival man?

dinsdag 21 augustus 2018 om 16:52
Negatieve gedachten negeer ik, blijf positief denken.
Heb daarnaast meditaties die me erg helpen, o.a. deze voor positief denken: https://youtu.be/fJmMXkN29zQ
Verder nooit vanuit onzekerheid contact zoeken, pas weer als ikzelf mijn onzekerheid en angstgevoelens heb gesust/getroost en ik weer vanuit m'n stabiele ik, contact kan zoeken.

dinsdag 21 augustus 2018 om 16:58
Mooi dat jullie er zo bewust mee bezig zijn. Ik ben in mijn vorige relatie heel hard tegen die onzekerheid opgebotst. Hij had erg veel me-time nodig en bij conflicten was zijn reactie terugtrekken en mij negeren. Wat mij hielp was de gedachte (bijna een mantra) : Dit is niet van jou, dit is van hem.
Wat ik wel geleerd heb is dat ik trek naar onbeschikbare mannen. Tijd, emotioneel, onafhankelijkheid... Ik ga er achteraan rennen en proberen te pleasen tot over mijn eigen grenzen. Dat komt vanuit een patroon uit mijn jeugd en is helemaal niet goed voor mij.
Dat is iets waar ik nu mee bezig ben.
Wat ik wel geleerd heb is dat ik trek naar onbeschikbare mannen. Tijd, emotioneel, onafhankelijkheid... Ik ga er achteraan rennen en proberen te pleasen tot over mijn eigen grenzen. Dat komt vanuit een patroon uit mijn jeugd en is helemaal niet goed voor mij.
dinsdag 21 augustus 2018 om 17:07
Als je afgelopen week paniek en angstaanvallen had werkt dat niet helemaal topywtje schreef: ↑21-08-2018 16:52Negatieve gedachten negeer ik, blijf positief denken.
Heb daarnaast meditaties die me erg helpen, o.a. deze voor positief denken: https://youtu.be/fJmMXkN29zQ
Verder nooit vanuit onzekerheid contact zoeken, pas weer als ikzelf mijn onzekerheid en angstgevoelens heb gesust/getroost en ik weer vanuit m'n stabiele ik, contact kan zoeken.

Ik moet even zoeken wat voor mij werkt.
dinsdag 21 augustus 2018 om 17:10
Ja, dat heb ik dus ook. Daarom schrok ik ook zo van wat je een half jaar terug schreef over jouw relatie. En eigenlijk ook weer een beetje over wat je nu over je date schrijft. Ik kan soms een beetje stellig zijn, en we zijn beiden anders natuurlijk, maar ik maak me af en toe wel een beetje zorgen, omdat ik gedrag herken en het mij een hoop ellende heeft gebracht.fluttershy schreef: ↑21-08-2018 16:58Mooi dat jullie er zo bewust mee bezig zijn. Ik ben in mijn vorige relatie heel hard tegen die onzekerheid opgebotst. Hij had erg veel me-time nodig en bij conflicten was zijn reactie terugtrekken en mij negeren. Wat mij hielp was de gedachte (bijna een mantra) : Dit is niet van jou, dit is van hem.

dinsdag 21 augustus 2018 om 17:11
Ben er pas sinds mijn date mee bezig

En als het zo doorgaat als nu dan ben ik erg blij met de resultaten die ik boek.
Voor iedereen werkt wat anders natuurlijk. De meditatie is niet hetgeen wat het beste werkt voor mij, maar wel als afleiding.
dinsdag 21 augustus 2018 om 17:14
Ja, het blijft een zoektocht. Ik ben er al wat langer mee bezig. Daten triggert het altijd wel een beetje bij me hoor, maar de bij de ene man meer dan bij de andere. Deze man triggert het meer in me. Daarom is het natuurlijk ook nog de vraag of hij dan wel goed bij me past.
Maar daar wil ik voor nu nog helemaal niet mee bezig zijn, ik wil gewoon van hem leren. En ik denk dat dat erg goed bij hem kan.
Maar daar wil ik voor nu nog helemaal niet mee bezig zijn, ik wil gewoon van hem leren. En ik denk dat dat erg goed bij hem kan.