Minder van Tinder- deel 10

dinsdag 14 augustus 2018 om 18:45
Deel 10 alweer!
Hier bespreken we het lief en leed rondom daten. De teleurstellingen, succeservaringen en hilarische anekdotes!
Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!
Het vorige deel:
relaties/minder-van-tinder-deel-9/list_ ... #p27228688

Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!
Het vorige deel:
relaties/minder-van-tinder-deel-9/list_ ... #p27228688

vrijdag 24 augustus 2018 om 16:06
Zeepbelle; Het voelt ook heel ontspannen. Ben benieuwd of het ook echt bij mij last en of het gaat lukken. Ik blijf natuurlijk een mens met emoties (Die het erg leuk vinden tegen mijn verstand te strijden). De tijd zal het brengen. Ondertussen ook niet meer zo getindert. Even geen behoefte aan. Wel zit er een oud collega te hengelen. Maar hij heeft een vriendin en een kind.....Dus dat laten we lekker links liggen (plus ik weet dat hij vaker vreemd is gegaan, in zijn huidige relatie).
Lastig dat jij en match niet qua timing op 1 lijn zitten, komt hij ook uit een ander land? dat zou een goede reden kunnen zijn haha.
Flutter; Ik hou mijn hart voor je vast
Lastig dat jij en match niet qua timing op 1 lijn zitten, komt hij ook uit een ander land? dat zou een goede reden kunnen zijn haha.
Flutter; Ik hou mijn hart voor je vast

vrijdag 24 augustus 2018 om 23:32
Sorry als ik inbreek (ben een trouwemeelezer en heb een aantal topics terug ook meegeschreven) maar Flutter, jeetje.
Je raakt zo van de flos van een relatie die 2 maanden duurde en alle drama die er bij kwam. Je stort je vervolgens vol op een andere man waar je weer veel te veel betekenis aan geeft en ondanks de vele waarschuwingen blijf je doorgaan.
Zie je echt niet dat je op ramkoers bent om vooral maar niet te hoeven voelen of te werken aan jezelf.
Ik ken je verder niet maar als je een vriendin van me was dan zou ik slecht slapen om jou
Je raakt zo van de flos van een relatie die 2 maanden duurde en alle drama die er bij kwam. Je stort je vervolgens vol op een andere man waar je weer veel te veel betekenis aan geeft en ondanks de vele waarschuwingen blijf je doorgaan.
Zie je echt niet dat je op ramkoers bent om vooral maar niet te hoeven voelen of te werken aan jezelf.
Ik ken je verder niet maar als je een vriendin van me was dan zou ik slecht slapen om jou

zaterdag 25 augustus 2018 om 02:40
2 maanden? Denk dat je in de war bent met iemand anders dan. Mijn relatie heeft meer dan een jaar geduurd.
Ik was niet van plan me vol in een nieuwe relatie te storten. Dat is nu ook nog niet aan de orde. Het is gewoon ontzettend fijn met deze date. We nemen het dag per dag, maar blijkbaar voorzien we momenteel in een behoefte bij elkaar. Ik ben vrij om anderen te daten, dat zou het ook luchtiger maken, maar tot dusver niemand waarmee de chat zo fijn en makkelijk is dat ik ermee wil afspreken.
Het is zeker niet zo dat ik door mijn date geen verdriet heb om mijn ex. Verwerken en daten kan imo ook best tegelijk, zolang je eerlijk bent tegenover je date over je gevoelens.
Maar bedankt voor je bezorgdheid.
Ik was niet van plan me vol in een nieuwe relatie te storten. Dat is nu ook nog niet aan de orde. Het is gewoon ontzettend fijn met deze date. We nemen het dag per dag, maar blijkbaar voorzien we momenteel in een behoefte bij elkaar. Ik ben vrij om anderen te daten, dat zou het ook luchtiger maken, maar tot dusver niemand waarmee de chat zo fijn en makkelijk is dat ik ermee wil afspreken.
Het is zeker niet zo dat ik door mijn date geen verdriet heb om mijn ex. Verwerken en daten kan imo ook best tegelijk, zolang je eerlijk bent tegenover je date over je gevoelens.
Maar bedankt voor je bezorgdheid.

zaterdag 25 augustus 2018 om 08:41
Ik zie je in dit topic schrijven dat je een relatie hebt gehad van 2 jaar en een van 2 maanden, beide via Tinder. Door de volgorde van schrijven ging ik er vanuit dat je laatste die van 2 maanden was. Excuus voor m’n aanname.
Maar dan nog vind ik dat je heel heftig reageert op de mannen en gewezen mannen in je leven. Een bewijs dat je juist niet luchtig kan daten en verwerken tegelijk. Waarom zou je dat überhaupt willen als je nog zoveel verdriet hebt?
Maar dan nog vind ik dat je heel heftig reageert op de mannen en gewezen mannen in je leven. Een bewijs dat je juist niet luchtig kan daten en verwerken tegelijk. Waarom zou je dat überhaupt willen als je nog zoveel verdriet hebt?

zaterdag 25 augustus 2018 om 10:15
Nee ik ben voor de relatie met mijn ex 2 jaar single geweest, met een onderbreking van 2 maanden. Met de laatste was ik 14 maanden samen, ruim een jaar dus. Die volgorde van benoemen heb ik aangehouden omdat ik mijn recentste ex belangrijker vind dan die korte, onbelangrijke episode.
Ik denk niet dat ik heftig reageer op 'de mannen in mijn leven'. Wel op mijn ex, maar dat was ook echt iets anders. Het is zwaar om, met alle ups en downs, samen te zijn met de liefde van je leven, zoals we elkaar beschouwden, en er 2 weken later een einde aan te moeten maken.
Waarom ik wel afspreek met mijn date, heel simpel : oorspronkelijk bedoeld om radicaal af te sluiten, als een van de vele dates. En dat bleek onverwacht erg fijn te zijn. Het is een leuke, lieve, intelligente man waarmee ik veel raakvlakken heb qua interesse. Ik voel me vrolijk, sexy en veilig bij hem. We zijn erg eerlijk tegen elkaar. We doen leuke dingen samen. Hij appt me meerdere keren per dag iets liefs, waardoor ik me gevleid en gewild voel. Hij begrijpt dat er nog de nodige emotie op mijn ex zit, waar ik vanuit discretie niet over wil praten met hem, maar wel wat ruimte nodig heb en me niet gelijk ergens instort. Ik kan uitbundig lachen met hem maar ook gewoon in stilte bij elkaar zitten. Nee, het is niet het vuurwerk, de passie en de intense liefde die ik had met mijn ex. Dat kan ook niet. En ook deze man heeft minpunten waarvoor ik niet blind ben. Ik zeg niet dat er een relatie van komt. Ik wil ook niet nadenken en analyseren wat er is tussen ons. Het is nu gewoon fijn en later is later.
Ik denk niet dat ik heftig reageer op 'de mannen in mijn leven'. Wel op mijn ex, maar dat was ook echt iets anders. Het is zwaar om, met alle ups en downs, samen te zijn met de liefde van je leven, zoals we elkaar beschouwden, en er 2 weken later een einde aan te moeten maken.
Waarom ik wel afspreek met mijn date, heel simpel : oorspronkelijk bedoeld om radicaal af te sluiten, als een van de vele dates. En dat bleek onverwacht erg fijn te zijn. Het is een leuke, lieve, intelligente man waarmee ik veel raakvlakken heb qua interesse. Ik voel me vrolijk, sexy en veilig bij hem. We zijn erg eerlijk tegen elkaar. We doen leuke dingen samen. Hij appt me meerdere keren per dag iets liefs, waardoor ik me gevleid en gewild voel. Hij begrijpt dat er nog de nodige emotie op mijn ex zit, waar ik vanuit discretie niet over wil praten met hem, maar wel wat ruimte nodig heb en me niet gelijk ergens instort. Ik kan uitbundig lachen met hem maar ook gewoon in stilte bij elkaar zitten. Nee, het is niet het vuurwerk, de passie en de intense liefde die ik had met mijn ex. Dat kan ook niet. En ook deze man heeft minpunten waarvoor ik niet blind ben. Ik zeg niet dat er een relatie van komt. Ik wil ook niet nadenken en analyseren wat er is tussen ons. Het is nu gewoon fijn en later is later.
zondag 26 augustus 2018 om 14:11
goeie, maar nee. geen buitenland.
trouwens, we zijn allebei komende week met vakantie. dus das wel synchroon

kerstlampjes en bloemen zijn heel verschillend - en allebei prachtig!

zondag 26 augustus 2018 om 16:23
@Fluttershy, ik had niet verwacht dat je het met me eens bent of ineens het licht zou zien, hoeft ook niet maar de manier hoe je het beschrijft bevestigd vooral wat ik dacht en schreef.
Je date laat je zus en zo voelen, dat zou je vanuit jezelf zo moeten voelen want wat gebeurt er als hij weg is uit je leven? Dan voel je je niet meer zo? Dan ben je waardeloos voor je eigen gevoel?
Misschien ben ik te rationeel maar ik vind niet dat iemand de liefde van je leven is als je er niet mee samen kan blijven, shitloads aan ups en downs hebt en er zoveel drama van komt.
Dat bedoel ik met hoe belangrijk je die mannen in je leven maakt, ik noem zo’n man een vergissing, of een passant in m’n leven die gelukkig snel weer ging met alle drama die hij meebracht.
Je date laat je zus en zo voelen, dat zou je vanuit jezelf zo moeten voelen want wat gebeurt er als hij weg is uit je leven? Dan voel je je niet meer zo? Dan ben je waardeloos voor je eigen gevoel?
Misschien ben ik te rationeel maar ik vind niet dat iemand de liefde van je leven is als je er niet mee samen kan blijven, shitloads aan ups en downs hebt en er zoveel drama van komt.
Dat bedoel ik met hoe belangrijk je die mannen in je leven maakt, ik noem zo’n man een vergissing, of een passant in m’n leven die gelukkig snel weer ging met alle drama die hij meebracht.
anoniem_208010 wijzigde dit bericht op 26-08-2018 16:28
Reden: Toevoeging
Reden: Toevoeging
32.98% gewijzigd

zondag 26 augustus 2018 om 17:32
Mooie post Stellar, precies zoals ik er over denk. Begrijp werkelijk niet hoe je die man "de liefde van je leven" kan noemen..
Sowieso niet, want de liefde van jouw leven die heb je in je leven, die kwetst je niet zo stelselmatig. En loop je trots naast.
Er zou nu dus nooit meer iemand in je leven kunnen komen die aan hem kan tippen, hij is immers de liefde van je leven. Pijnlijk...
Sowieso niet, want de liefde van jouw leven die heb je in je leven, die kwetst je niet zo stelselmatig. En loop je trots naast.
Er zou nu dus nooit meer iemand in je leven kunnen komen die aan hem kan tippen, hij is immers de liefde van je leven. Pijnlijk...

maandag 27 augustus 2018 om 15:32
Ben ik de enige die het normaal vindt dat een man naar mij toe komt voor de eerste date en betaalt( wil ook wel 50/50 doen maar zelf betalen vind ik gek op een eerste date). Ouderwetse manieren denk ik.
Ik had voor ik stopte met daten een heel raar gesprek met een oud hoogleraar die boos werd toen ik aamgaf dat hij naar mij kon komen. Hij werkt immers ook in mijn woonplaats. Ik zou hem nu al 'koeioneren'. Narcisten-alert!
Ik had voor ik stopte met daten een heel raar gesprek met een oud hoogleraar die boos werd toen ik aamgaf dat hij naar mij kon komen. Hij werkt immers ook in mijn woonplaats. Ik zou hem nu al 'koeioneren'. Narcisten-alert!
maandag 27 augustus 2018 om 16:18
ach, wat rottig
moed en doorzetting gewenst in jouw proces
kerstlampjes en bloemen zijn heel verschillend - en allebei prachtig!
maandag 27 augustus 2018 om 16:34
Als je letterlijk vraagt 'kom je mij ophalen' voor een eerste date? Niet heel raar, maar ook niet normaal.Koffiekopjes schreef: ↑27-08-2018 15:32Ben ik de enige die het normaal vindt dat een man naar mij toe komt voor de eerste date en betaalt( wil ook wel 50/50 doen maar zelf betalen vind ik gek op een eerste date). Ouderwetse manieren denk ik.
Je kan het wel tactischer brengen door te vragen hoe je die kant op wilt gaan. Als er dan geen belletje gaat rinkelen bij hem ga je allebei apart of weet ik het.
Betalen kan gewoon 50/50 gaan.

maandag 27 augustus 2018 om 18:22
Flutter en zeepbelle dankjullie 
Mbt betalen; Ik geef altijd aan dat ik graag mee betaal, maar zeker bij een eerste date is tot zover altijd gezegd dat dat niet nodig is. Indien er dan nog een date plaats vind betaal ik wel graag.
Mbt ophalen; ik ben zelfstandig en zal ook zelfstandig naar de date gaan. Tenzij we al wat dates verder zouden zijn.

Mbt betalen; Ik geef altijd aan dat ik graag mee betaal, maar zeker bij een eerste date is tot zover altijd gezegd dat dat niet nodig is. Indien er dan nog een date plaats vind betaal ik wel graag.
Mbt ophalen; ik ben zelfstandig en zal ook zelfstandig naar de date gaan. Tenzij we al wat dates verder zouden zijn.
maandag 27 augustus 2018 om 20:33
Ik stel meestal voor in het midden af te spreken als we tenminste niet heel dichtbij elkaar wonen. Betalen stel ik ook altijd voor. Praktijk is dat als ik zeg: stuur me een tikkie dat ze het niet doen, maar als ik gewoon meteen contant geld in de hand duw (wel dan de helft) dan wordt het regelmatig wel aangepakt.depster schreef: ↑27-08-2018 18:22Flutter en zeepbelle dankjullie
Vind ik ook niet erg. Maar een man die bijvoorbeeld meteen voorstelt om de rekening te delen zou ik niet heel charmant vinden
maandag 27 augustus 2018 om 21:43
Koffie, bij een eerste ontmoeting stel ik altijd de kant van date op te komen.
Voor mij is het een gebaar dat ik maak om te laten merken dat ik er ook iets voor wil doen.
Wat is er weer veel geschreven, iedereen een goed weekend gehad?
Depster, wat lees ik nou allemaal dan?...
Hier een enorm goed weekend gehad, een heerlijk 90's feestje, zeiknat geworden, zand tot onderhand in je naad en dit keer een paar biertjes, heerlijk!
Normaal is het water, nooit geen drugs of wat dan ook maar het was top, gister met dezelfde groep mensen naar een Jazz optreden geweest, niet dat ik Jazz zo leuk vind maar meer het zonnetje, gezellige mensen en een biertje!
Maar nu komt het haha.
Ik had een drukke tijd en toen ik eens aan het bijkletsen was met een vriendin liet ze weten dat het baardje mij toch echt wel goed stond, 'foto's maken en op tinder er mee want dat willen wij'!
Echt, nog nooit zoveel matches in een halve dag, het slaat helemaal nergens op maar dat doet wel goed
Heel leuke vrouwen ook, hele gesprekjes al en er staan al wat dates op stapel, schiet mij maar lek.
Of het er allemaal van komt moet ik eerst maar zien maar ik ga er relaxed in.
Op het feestje ook, genoeg aanspraak, aanrakingen of andere hilarische momenten meegemaakt... en dat alleen maar om een baardje?
En ik ben echt dezelfde Mats maar dan nu met iets meer dan een schaduw, stelletje oppervlakkige vrouwen
Voor mij is het een gebaar dat ik maak om te laten merken dat ik er ook iets voor wil doen.
Wat is er weer veel geschreven, iedereen een goed weekend gehad?
Depster, wat lees ik nou allemaal dan?...
Hier een enorm goed weekend gehad, een heerlijk 90's feestje, zeiknat geworden, zand tot onderhand in je naad en dit keer een paar biertjes, heerlijk!
Normaal is het water, nooit geen drugs of wat dan ook maar het was top, gister met dezelfde groep mensen naar een Jazz optreden geweest, niet dat ik Jazz zo leuk vind maar meer het zonnetje, gezellige mensen en een biertje!
Maar nu komt het haha.
Ik had een drukke tijd en toen ik eens aan het bijkletsen was met een vriendin liet ze weten dat het baardje mij toch echt wel goed stond, 'foto's maken en op tinder er mee want dat willen wij'!
Echt, nog nooit zoveel matches in een halve dag, het slaat helemaal nergens op maar dat doet wel goed

Heel leuke vrouwen ook, hele gesprekjes al en er staan al wat dates op stapel, schiet mij maar lek.
Of het er allemaal van komt moet ik eerst maar zien maar ik ga er relaxed in.
Op het feestje ook, genoeg aanspraak, aanrakingen of andere hilarische momenten meegemaakt... en dat alleen maar om een baardje?
En ik ben echt dezelfde Mats maar dan nu met iets meer dan een schaduw, stelletje oppervlakkige vrouwen

maandag 27 augustus 2018 om 21:52
Mats, wat ontzettend leuk om te horen!! Echt waar. Gun je van harte die leuke vrouw. Lees je al jaren en heb veel sympathie gekregen voor je manier van schrijven en reageren op anderen.
Leuk dat zo'n baardje iets kan veranderen. Geeft je onbewust misschien meer zelfvertrouwen? Een wat robuustere/stoerdere look. Top toch!
En niet alleen vrouwen zijn oppervlakkig hoor. Ik hoef m'n rode pumps maar aan te trekken en heb sjans bij bosjes
terwijl als ik lekker m'n sneakers aan heb, dat weer een heel stuk minder is.. Tja. Het is wel geinig er een beetje mee te spelen.
Leuk dat zo'n baardje iets kan veranderen. Geeft je onbewust misschien meer zelfvertrouwen? Een wat robuustere/stoerdere look. Top toch!
En niet alleen vrouwen zijn oppervlakkig hoor. Ik hoef m'n rode pumps maar aan te trekken en heb sjans bij bosjes

maandag 27 augustus 2018 om 22:09
Date en ik hebben er trouwens afgelopen weekend een punt achter gezet. Ondanks de enorm leuke klik is het niet genoeg voor meer. En omdat we elkaar nog veel vaker gaan zien, ivm de vriendengroep, kiezen we voor vriendschap.
Heb er echt van genoten met hem en heb er een mooi persoon bij in mijn leven.
Dat is ook leuk zo
naast dat het ook jammer is natuurlijk en even verwerken. Maar heb ook zo ontzettend veel over mijzelf geleerd, sinds ik hem heb ontmoet en de confrontaties met mijzelf die ik ben aangegaan. Voelt echt alsof hij op m'n pad moest komen. Ben er rijker uitgekomen
Heb er echt van genoten met hem en heb er een mooi persoon bij in mijn leven.
Dat is ook leuk zo

dinsdag 28 augustus 2018 om 07:52
Oh YW dat is even onverwachts! Ik kreeg t idee dat dit het echt voor jullie waw. Jammer! Maar zo te lezen sta je ee goed in 
Haha Mats wat een baardje wel niet kaj doen he? Ik ben er ook een sucker voor, laat een man net een beetje meer man lijken. Zo te lezen heb je een goed weekend gehad!
en je leest het goed, heb al langer last van t psyche, maar allemaal goed behandelbaar voor mijzelf. Gelukkig heb ik veel zelfkennis en weet ik 100% zeker dat ik iets van dit leven wil maken. Kost alleen soms echt onwijs veel moeite en dat werd afgelopen week(weken) te veel.

Haha Mats wat een baardje wel niet kaj doen he? Ik ben er ook een sucker voor, laat een man net een beetje meer man lijken. Zo te lezen heb je een goed weekend gehad!
en je leest het goed, heb al langer last van t psyche, maar allemaal goed behandelbaar voor mijzelf. Gelukkig heb ik veel zelfkennis en weet ik 100% zeker dat ik iets van dit leven wil maken. Kost alleen soms echt onwijs veel moeite en dat werd afgelopen week(weken) te veel.

dinsdag 28 augustus 2018 om 08:12
Depster, zo was het ook. Voelde heel echt allemaal en de klik was volop aanwezig. Zelf heb ik een heel proces doorgemaakt en dat heeft mij echt veel gebracht. Mijn date kon dat proces niet aan, voor hem bracht het ook angsten etc. Ikzelf in het stukje verlatingsangst, hij in de bindings angst. Het was een emotioneel onbereikbare man, mannen waar ik altijd voor val. Dus nu niet anders.
Hier konden we het over hebben, was zo mooi. En ik heb mijn verlatingsangst goed aan kunnen pakken. Ben er echt trots op
en geeft me veel vertrouwen voor de toekomst.
Hij kon dat nu niet. Is ook iemand die minder bezig is met die ontwikkeling als ik. Dus voor mijzelf kan ik dit goed accepteren en hebben we het heel fijn afgesloten. Het liefdes gedeelte. Vriendschappelijk gaan we gewoon door
Hier konden we het over hebben, was zo mooi. En ik heb mijn verlatingsangst goed aan kunnen pakken. Ben er echt trots op

Hij kon dat nu niet. Is ook iemand die minder bezig is met die ontwikkeling als ik. Dus voor mijzelf kan ik dit goed accepteren en hebben we het heel fijn afgesloten. Het liefdes gedeelte. Vriendschappelijk gaan we gewoon door
![Happy :-]](./../../../../smilies/77_happy.gif)