Minder van Tinder- deel 10

dinsdag 14 augustus 2018 om 18:45
Deel 10 alweer!
Hier bespreken we het lief en leed rondom daten. De teleurstellingen, succeservaringen en hilarische anekdotes!
Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!
Het vorige deel:
relaties/minder-van-tinder-deel-9/list_ ... #p27228688

Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!
Het vorige deel:
relaties/minder-van-tinder-deel-9/list_ ... #p27228688

dinsdag 21 augustus 2018 om 18:05
Paniek gevoel, geen aanval. Angst wel, 1keer. Omdat ik toen echt het gevoel toe liet. Dat wat ik normaal onderdruk. Dat was heftig, verdrietig, angstig, maar luchte zo op. En dat ik het kon dragen en er niks 'ergs' gebeurde was ook een prettige ervaring.
Maar goed, ben er nog lang niet
stapje voor stapje.
Net als jij, dat je er zo mee bezig bent, dat zijn al de juiste stapjes in de goede richting.
Maar goed, ben er nog lang niet

Net als jij, dat je er zo mee bezig bent, dat zijn al de juiste stapjes in de goede richting.

woensdag 22 augustus 2018 om 11:09
Ja goede vooruitzichten dames!
Voor mijzelf heb ik gemerkt dat t daten een andere lading heeft gekregen.
Ik date om iemand te ontmoeten t leven mee te delen, maar in deze tijd lijkt niets voor eeuwig te duren. Dus ik heb zo iets van, ik date en ik zie wel hoelang t duurt... Dat ligt natuurlijk scheef met mijn giga kinderwens, maar ook daar heb ik anders in besloten.
Mijn kinderwens is dusdanig groter dan de wens van t hebben een relatie...Ik dacht al langer na over t BAM traject en heb nu besloten volgens jaar te gaan inschrijven. Dan is mijn huidige opleiding bijna klaar. Gezien de wachttijd van bijna 2 jaar, zou ik hoogstwaarschijnlijk bijna klaar zijn met vervolgopleiding wanneer t 'echte werk' van start gaat.
Wat betekent dat voor t daten? Dat ik hier eerlijk over ga zijn als ik iemand ontmoet en t na een paar dates nog gezellig is. Gaan ze er is mee, leuk! Zo niet, jammer maar helaas.
In de tussentijd ga ik ontdekken om zelf te gaan ervaren er alleen opuit te gaan, aan mijzelf werken en gewoon genieten.
Tuurlijk zullen er momenten komen dat ik over dit alles denk van...fuuuuuck, maar ik ben klaar met die druk van de wereld. Dat je minder zou zijn als ke ge en relatie hebt etc.
Voor mijzelf heb ik gemerkt dat t daten een andere lading heeft gekregen.
Ik date om iemand te ontmoeten t leven mee te delen, maar in deze tijd lijkt niets voor eeuwig te duren. Dus ik heb zo iets van, ik date en ik zie wel hoelang t duurt... Dat ligt natuurlijk scheef met mijn giga kinderwens, maar ook daar heb ik anders in besloten.
Mijn kinderwens is dusdanig groter dan de wens van t hebben een relatie...Ik dacht al langer na over t BAM traject en heb nu besloten volgens jaar te gaan inschrijven. Dan is mijn huidige opleiding bijna klaar. Gezien de wachttijd van bijna 2 jaar, zou ik hoogstwaarschijnlijk bijna klaar zijn met vervolgopleiding wanneer t 'echte werk' van start gaat.
Wat betekent dat voor t daten? Dat ik hier eerlijk over ga zijn als ik iemand ontmoet en t na een paar dates nog gezellig is. Gaan ze er is mee, leuk! Zo niet, jammer maar helaas.
In de tussentijd ga ik ontdekken om zelf te gaan ervaren er alleen opuit te gaan, aan mijzelf werken en gewoon genieten.
Tuurlijk zullen er momenten komen dat ik over dit alles denk van...fuuuuuck, maar ik ben klaar met die druk van de wereld. Dat je minder zou zijn als ke ge en relatie hebt etc.

woensdag 22 augustus 2018 om 12:21
Ik lees regelmatig in dit topic (en de voorgangers), maar nog niet eerder gereageerd.. In dit topic vind ik de herkenning dat het een leuke relatie vinden (al weet ik niet of dat het juiste woord is) niet vanzelfsprekend is (in mijn omgeving lijkt daten altijd uit te lopen op een relatie en is er weinig begrip voor als het niet lukt)..
Na een relatiebreuk 2,5 maand geleden een week of wat geleden weer Tinder geïnstalleerd en ik Swype meer naar links dan iets anders (ik krijg veel Belgen/Duitsers te zien ivm wonen kortbij de grens)..
Toch afgelopen zaterdag een leuke (onverwachte) date gehad met een man, die gisteravond tijdens een tochtje op de motor langs mijn appartement is gereden om even hallo te zeggen (lang kon hij niet blijven want ik moest gaan sporten)... So far so good...
Na een relatiebreuk 2,5 maand geleden een week of wat geleden weer Tinder geïnstalleerd en ik Swype meer naar links dan iets anders (ik krijg veel Belgen/Duitsers te zien ivm wonen kortbij de grens)..
Toch afgelopen zaterdag een leuke (onverwachte) date gehad met een man, die gisteravond tijdens een tochtje op de motor langs mijn appartement is gereden om even hallo te zeggen (lang kon hij niet blijven want ik moest gaan sporten)... So far so good...
anoniem_305243 wijzigde dit bericht op 22-08-2018 12:30
Reden: woord vergeten te typen
Reden: woord vergeten te typen
0.32% gewijzigd
Eat glitter for breakfast and shine all day

woensdag 22 augustus 2018 om 17:08
Sinds vorige week geen paniek gevoel meer, omdat ik het ben aangegaan. Was heftig, maar bevrijdend.
We zien elkaar ook door de week, nu alleen aankomend weekend op mijn initiatief. Ons contact is hetzelfde 1 a 2 appjes op een dag, soms een dag niet en voor mij geeft dat rust. Vind het heerlijk zo. Bellen komt wel, dat initiatief laat ik bij hem, ben zelf geen beller.
Date jij ook Tessa?

woensdag 22 augustus 2018 om 22:28
fluttershy schreef: ↑22-08-2018 21:46Mijn ex gaat vanavond met zijn ex uit eten. Ja, degene waar ik me zogezegd geen zorgen over hoefde te maken.

woensdag 22 augustus 2018 om 22:29
fluttershy schreef: ↑22-08-2018 21:46Mijn ex gaat vanavond met zijn ex uit eten. Ja, degene waar ik me zogezegd geen zorgen over hoefde te maken.

donderdag 23 augustus 2018 om 07:34
Pfff dat 'Maak je geen zorgen over haar' roept bij mij zoveel op.fluttershy schreef: ↑22-08-2018 21:46Mijn ex gaat vanavond met zijn ex uit eten. Ja, degene waar ik me zogezegd geen zorgen over hoefde te maken.
Eikel! Hoe ben je er achter gekomen fluttet?

donderdag 23 augustus 2018 om 07:43
Ik ben met haar soort van bevriend geraakt en ze stuurde me een berichtje dat hij haar uit eten had gevraagd en dat ze hoopte dat ik het niet erg vond maar het wel wilde laten weten.
Ze heeft vanmorgen ook gestuurd dat ze hem niet terug wil en dat hij wat haar betreft nog steeds bij mij hoort en dat ze alleen hebben zitten praten over hun levens.
En ja, ik heb er niks meer over te zeggen en ja, ik date zelf al iemand anders dus ik heb geen enkel recht van spreken maar nog maar 2 weken geleden was dit de liefde van mijn leven en ik ben zo boos, zo verdrietig en zo gekwetst dat ik gisteravond alles heb ondergekotst van de emoties en me heb moeten ziekmelden van mijn werk.
Ze heeft vanmorgen ook gestuurd dat ze hem niet terug wil en dat hij wat haar betreft nog steeds bij mij hoort en dat ze alleen hebben zitten praten over hun levens.
En ja, ik heb er niks meer over te zeggen en ja, ik date zelf al iemand anders dus ik heb geen enkel recht van spreken maar nog maar 2 weken geleden was dit de liefde van mijn leven en ik ben zo boos, zo verdrietig en zo gekwetst dat ik gisteravond alles heb ondergekotst van de emoties en me heb moeten ziekmelden van mijn werk.

donderdag 23 augustus 2018 om 08:29
Dit. Ik weet niet hoe oud je kids zijn, maar ik hoop dat dit niet teveel op ze afstraalt. Ga eerst eens even tot jezelf komen, gelukkig worden met jezelf en even fijn single zijn. Je hebt je obsessief in het daten gestort, en ik denk niet dat dit je uiteindelijk gelukkig maakt.
...

donderdag 23 augustus 2018 om 09:03

donderdag 23 augustus 2018 om 09:31
Wat YW zeg, op jezelf focussen is je emoties voelen en daarna een plaats geven door afleiding bij JEZELF te zoeken bv door hobbie. Maar door afleiding bij een ander te leggen ga je het probleem verleggen.
Ik heb het met je te doen Flutter, alleen zijn is echt niet erg. Ga even door deze emotie heen (en geloof me, ik weet hoe zwaar dat is).
Ik heb het met je te doen Flutter, alleen zijn is echt niet erg. Ga even door deze emotie heen (en geloof me, ik weet hoe zwaar dat is).
vrijdag 24 augustus 2018 om 13:25
lastig hoor, Flutter.
je wil af en toe ook even 'vrij' hebben van dat intense en intensieve persoonlijke proces.
dat lukt makkelijk en goed door af en toe af te spreken met die leuke date.
even aanhaken bij andermans energie is soms stukken makkelijker dan jezelf managen in het verwerkingsproces.
'doseer' de 'vrije' momenten met je date. zo blijft er genoeg energie en tijd over voor het verwerken van je eigen emoties
je wil af en toe ook even 'vrij' hebben van dat intense en intensieve persoonlijke proces.
dat lukt makkelijk en goed door af en toe af te spreken met die leuke date.
even aanhaken bij andermans energie is soms stukken makkelijker dan jezelf managen in het verwerkingsproces.
'doseer' de 'vrije' momenten met je date. zo blijft er genoeg energie en tijd over voor het verwerken van je eigen emoties
kerstlampjes en bloemen zijn heel verschillend - en allebei prachtig!
vrijdag 24 augustus 2018 om 13:29
knap hoor, depster, dat je je eigen plan trekt. en aldoende het daten relativeert. er klinkt een fijne ontspanning in jouw post.
'kinderen' blijft natuurlijk altijd een spannend gespreksonderwerp bij het daten. mooi dat je weet wat je wel en niet wil en gaat doen!
'kinderen' blijft natuurlijk altijd een spannend gespreksonderwerp bij het daten. mooi dat je weet wat je wel en niet wil en gaat doen!
vrijdag 24 augustus 2018 om 13:34
ik heb een match sinds twee weken. en we zijn nog niet 1 x tegelijkertijd online geweest. hij stuurt een bericht, ik reageer dan uuuuren later. volgende dag reageert hij dan weer. nou ja, en zo verder.
kennelijk vinden we elkaar wel interessant genoeg om het niet nu al af te kappen, maar tot een gesprek komt het zo niet.
ik denk erover om een afspraak voor te stellen. zodat we iig een keer een soort gesprek kunnen hebben.
"jammer dat we elkaar steeds lijken mis te lopen. ik ben nml benieuwd naar jou. wanneer ben jij online?"
of is dat te geforceerd?
kennelijk vinden we elkaar wel interessant genoeg om het niet nu al af te kappen, maar tot een gesprek komt het zo niet.
ik denk erover om een afspraak voor te stellen. zodat we iig een keer een soort gesprek kunnen hebben.
"jammer dat we elkaar steeds lijken mis te lopen. ik ben nml benieuwd naar jou. wanneer ben jij online?"
of is dat te geforceerd?

vrijdag 24 augustus 2018 om 13:48
Ik heb voor het eerst de nacht doorgebracht bij mijn date. Vond het wel een speciaal moment.
Ik neem het gewoon allemaal hoe het komt. Ik mis hem ook echt wel als we niet samen zijn. Niet alleen het gezelschap of de afleiding, maar de persoon. We zijn allebei (nog) niet verliefd, denk ik, maar er is wel heel veel drang om elkaar te zien of te horen. Ik geniet gewoon van het nu. Dat ik met iemand anders mijn tijd doorbreng, betekent niet dat ik niet aan mijn ex denk of ondertussen dingetjes een plaatsje geef. Het maakt me ook (wat) sterker om niet terug te rennen. Uiteraard is die verleiding er af en toe wel. Dat is denk ik normaal.
Ik neem het gewoon allemaal hoe het komt. Ik mis hem ook echt wel als we niet samen zijn. Niet alleen het gezelschap of de afleiding, maar de persoon. We zijn allebei (nog) niet verliefd, denk ik, maar er is wel heel veel drang om elkaar te zien of te horen. Ik geniet gewoon van het nu. Dat ik met iemand anders mijn tijd doorbreng, betekent niet dat ik niet aan mijn ex denk of ondertussen dingetjes een plaatsje geef. Het maakt me ook (wat) sterker om niet terug te rennen. Uiteraard is die verleiding er af en toe wel. Dat is denk ik normaal.