Minder van Tinder - deel 9
donderdag 22 juni 2017 om 22:06
Deel 9 alweer!
Hier bespreken we het lief en leed rondom daten. De teleurstellingen, succeservaringen en hilarische anekdotes!
Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!
Het vorige deel:
relaties/minder-van-tinder-deel-8/list_ ... #p27228270

Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!
Het vorige deel:
relaties/minder-van-tinder-deel-8/list_ ... #p27228270

zaterdag 14 juli 2018 om 17:57
Ik denk dat dat de voor en tegen van Tinder is. Mijn date voor zondag laat niks meer weten dus ik kan heel gemakkelijk denken flikker maar op sukkel, jouw verlies, heb nog zo'n 35 pratende matches en swipe momenteel niet eens. Aan de andere kant kun je niet iedereen bijhouden. Ik zal best veel missen van leuke mannen die wat minder sterk zijn in typen helaas.

zaterdag 14 juli 2018 om 19:00
Ik reageer vooral zodra er wat gestuurd wordt. Ik heb nu 3 mannen op WhatsApp, waar ik wat meer bij voel dan bij de rest. Daar neem ik zelf wel initiatief ook. En morgen ga ik uit eten met een collega. In principe ook vriendschappelijk, maar ik bespeur van zijn kant wat meer interesse en dat maakt bij mij ook weer wat wakker.
zaterdag 14 juli 2018 om 19:38
Even uit pure nieuwsgierigheid, vanwaar de naam fluttershy?fluttershy schreef: ↑14-07-2018 19:00Ik reageer vooral zodra er wat gestuurd wordt. Ik heb nu 3 mannen op WhatsApp, waar ik wat meer bij voel dan bij de rest. Daar neem ik zelf wel initiatief ook. En morgen ga ik uit eten met een collega. In principe ook vriendschappelijk, maar ik bespeur van zijn kant wat meer interesse en dat maakt bij mij ook weer wat wakker.

zaterdag 14 juli 2018 om 23:14
geweldig!!fluttershy schreef: ↑14-07-2018 20:07Heel prozaisch: Ik heb kinderen en ik zat verjaardagsuitnodigingen te maken met my little pony erop. Fluttershy klonk leuker dan Rainbow Dash.

zondag 15 juli 2018 om 05:13
Ik ben ook wel nieuwsgierig naar wat anderen bespreken ja.Foodisgood schreef: ↑14-07-2018 20:20Ik weet nooit waar ik het over moet hebben behalve het weekend :')
Bij mij is het wisselend. Ik ben niet zo geïnteresseerd in de standaard ondervraging. Ik heb al lang geleerd dat er intelligente en diepgaande laagopgeleiden zijn en kaderfunctionarissen die niks te melden hebben. Wat ik graag wil weten is hoe iemand zichzelf ziet als persoon, waar hij naartoe wil in de toekomst dus zijn ambities en dromen, zijn kijk op relaties en wat degene nu mist (wat ik dus zou moeten brengen). Daar komen dan weer subgesprekken uit voort. Ik hou dus van diepgang en daarop kan ik al een behoorlijke schifting maken.
Ik vraag in principe ook nooit waar woon je of wat doe je voor werk. Ik vraag of ze iets willen vertellen over zichzelf. Het is heel veelzeggend wat iemand kiest om te vertellen. En hoeveel mannen dan al gaan stamelen dat ze niks weten en ik maar vragen moet stellen.
zondag 15 juli 2018 om 10:13
No offence, maar waarom zou iemand je dan beter willen leren kennen denk je?Foodisgood schreef: ↑14-07-2018 20:20Ik weet nooit waar ik het over moet hebben behalve het weekend :')
donderdag 19 juli 2018 om 22:02
Hoi allemaal!
Hier een fanatieke meelezer, maar aangezien mijn vriendinnen (verloofd, getrouwd) een beetje moe worden van mijn date-verhalen (dit mag je lezen met een knipoog), maar ik vooral graag wil kletsen met gelijk gestemden, dacht ik: ik ga meeschrijven!
Misschien wel leuk als ik kort even wat over mijzelf vertel: ik ben actief op Tinder en Happn. Jaartje vrijgezel en in die tijd 10-15 dates gehad, met na de eerste date (crash and burn) een lange pauze.
Inmiddels geloof ik helemaal niet meer in daten met een specifiek doel. Ik date lekker en zie wel waar dit in eindigt. Twee keer het idee gehad dat het wat zou kunnen worden: de eerste date was niet toe aan een relatie en kon het niet aan om verder te gaan als scharrel, maar wilde de vriendschap behouden (waardoor ik uiteindelijk heb bedankt). De tweede date ging goed, totdat ik uit de kleren ging; toen gaf hij aan afgeknapt te zijn op mijn lijf. Ik heb een vrij getekend lijf, dit was dan ook niet de eerste keer dat dit mij overkwam. Wel de eerste jongen waarbij ik dacht dat er wellicht meer in zou zitten. Kut!
Op dit moment ben ik aan het daten met drie personen:
Een leuke dame, laat ik haar C noemen. Het initiatief ligt nu bij mij om een tweede date voor te stellen, maar dit vind ik stiekem nog wat eng. Ik ben nog niet helemaal uit mijn geaardheid (dit weet ze uiteraard), tegelijkertijd hing er duidelijk iets in de lucht
Hier broed ik dan ook nog een beetje op.
Ten tweede een hele knappe heer, laat ik hem I noemen. Het gebeurt niet vaak dat ik seks heb op de eerste date, maar bij hem was het raak. Ik heb vrij specifieke voorkeuren en met hem een geweldige nacht gehad. Hij heeft het woord exclusiviteit inmiddels ook opgegooid, ik heb gezegd dat we het hier de volgende keer (waarschijnlijk vrijdag), eventueel over zouden kunnen hebben.
Dan had ik eigenlijk vandaag nog een date, maar die heeft hij (K) afgezegd. Een goede reden, een attent appje en direct een voorstel voor een nieuwe afspraak maakten dat ik hem toch zondag ga zien
Hier een fanatieke meelezer, maar aangezien mijn vriendinnen (verloofd, getrouwd) een beetje moe worden van mijn date-verhalen (dit mag je lezen met een knipoog), maar ik vooral graag wil kletsen met gelijk gestemden, dacht ik: ik ga meeschrijven!
Misschien wel leuk als ik kort even wat over mijzelf vertel: ik ben actief op Tinder en Happn. Jaartje vrijgezel en in die tijd 10-15 dates gehad, met na de eerste date (crash and burn) een lange pauze.
Inmiddels geloof ik helemaal niet meer in daten met een specifiek doel. Ik date lekker en zie wel waar dit in eindigt. Twee keer het idee gehad dat het wat zou kunnen worden: de eerste date was niet toe aan een relatie en kon het niet aan om verder te gaan als scharrel, maar wilde de vriendschap behouden (waardoor ik uiteindelijk heb bedankt). De tweede date ging goed, totdat ik uit de kleren ging; toen gaf hij aan afgeknapt te zijn op mijn lijf. Ik heb een vrij getekend lijf, dit was dan ook niet de eerste keer dat dit mij overkwam. Wel de eerste jongen waarbij ik dacht dat er wellicht meer in zou zitten. Kut!
Op dit moment ben ik aan het daten met drie personen:
Een leuke dame, laat ik haar C noemen. Het initiatief ligt nu bij mij om een tweede date voor te stellen, maar dit vind ik stiekem nog wat eng. Ik ben nog niet helemaal uit mijn geaardheid (dit weet ze uiteraard), tegelijkertijd hing er duidelijk iets in de lucht

Ten tweede een hele knappe heer, laat ik hem I noemen. Het gebeurt niet vaak dat ik seks heb op de eerste date, maar bij hem was het raak. Ik heb vrij specifieke voorkeuren en met hem een geweldige nacht gehad. Hij heeft het woord exclusiviteit inmiddels ook opgegooid, ik heb gezegd dat we het hier de volgende keer (waarschijnlijk vrijdag), eventueel over zouden kunnen hebben.
Dan had ik eigenlijk vandaag nog een date, maar die heeft hij (K) afgezegd. Een goede reden, een attent appje en direct een voorstel voor een nieuwe afspraak maakten dat ik hem toch zondag ga zien

donderdag 19 juli 2018 om 22:19
De standaard vragen: Waar woon je?, Wat doe je voor werk?, Welke hobby's heb je?, vind ik best leuk om te weten, maar daar moet het niet bij blijven. Wat ik echt leuke vragen vind zijn echter: Waar ben je het meest trots op? Wat is je grootste angst? Hoe zouden je vrienden je omschrijven? Welke mensen heb je graag om je heen? Wat heb je geleerd van voorgaande relaties? Komen inderdaad ook hele interessante subgesprekken uit voort. Ik zou iemand dan weer nooit vragen om gewoon wat over zichzelf te vertellen, dat associeer ik te veel met de start van een sollicitatiegesprek. Ik wil niet dat een date het gevoel heeft dat diegene zich aan mij moet verkopen: ik zit er immers omdat ik interesse heb in de persoon zelf. Hiernaast heb ik de onderwerpen trouwen/kinderen/carrière meestal al wel gehad voor de date en gaan we hier op de date op door. Dat zijn voor mij belangrijke vragen om vroeg te stellen, zodat ik weet wat ik aan iemand zou kunnen hebben.fluttershy schreef: ↑15-07-2018 05:13Ik ben ook wel nieuwsgierig naar wat anderen bespreken ja.
Bij mij is het wisselend. Ik ben niet zo geïnteresseerd in de standaard ondervraging. Ik heb al lang geleerd dat er intelligente en diepgaande laagopgeleiden zijn en kaderfunctionarissen die niks te melden hebben. Wat ik graag wil weten is hoe iemand zichzelf ziet als persoon, waar hij naartoe wil in de toekomst dus zijn ambities en dromen, zijn kijk op relaties en wat degene nu mist (wat ik dus zou moeten brengen). Daar komen dan weer subgesprekken uit voort. Ik hou dus van diepgang en daarop kan ik al een behoorlijke schifting maken.
Ik vraag in principe ook nooit waar woon je of wat doe je voor werk. Ik vraag of ze iets willen vertellen over zichzelf. Het is heel veelzeggend wat iemand kiest om te vertellen. En hoeveel mannen dan al gaan stamelen dat ze niks weten en ik maar vragen moet stellen.

vrijdag 20 juli 2018 om 14:17
Hier is het sprookje alweer uit helaas, ondanks dat dit een geweldige match was voor beide kanten. Uit onze diepgaande gesprekken bleek dat we niet op dezelfde lijn zitten qua daten. Ik date omdat ik uiteindelijk een relatie wil, hij kan dat op dit moment niet. En waar ik 'vroeger' daar in mee was gegaan en stiekem zou hopen dat dit wel gaat veranderen heb ik gelijk aangegeven dat ik wel een relatie voor ogen heb en mezelf en hem niet wil delen met anderen. En als hij dat niet kan, ik afscheid moet nemen.
Het was voor beide verdrietig, maar het voelt goed dat ik voor mezelf heb gekozen.
Het was voor beide verdrietig, maar het voelt goed dat ik voor mezelf heb gekozen.
anoniem_370190 wijzigde dit bericht op 20-07-2018 22:30
2.30% gewijzigd
vrijdag 20 juli 2018 om 14:32

vrijdag 20 juli 2018 om 14:49
Thx Depster, hoe staat het met jouw dateleven momenteel?
En ja, zeker jammer.. Ik had gewoon graag eerst lekker onbevangen willen blijven daten zonder dat het gelijk zo 'zwaar' was geworden. En dan maar zien waar we terecht waren gekomen. Maar toen hij me (ongevraagd) vertelde ook nog steeds bezig te zijn met andere vrouwen, toen voelde ik me niet meer vrij. En no way dat ik competitie ga voeren met wie dan ook.
En ja, zeker jammer.. Ik had gewoon graag eerst lekker onbevangen willen blijven daten zonder dat het gelijk zo 'zwaar' was geworden. En dan maar zien waar we terecht waren gekomen. Maar toen hij me (ongevraagd) vertelde ook nog steeds bezig te zijn met andere vrouwen, toen voelde ik me niet meer vrij. En no way dat ik competitie ga voeren met wie dan ook.
anoniem_370190 wijzigde dit bericht op 20-07-2018 22:53
13.90% gewijzigd
vrijdag 20 juli 2018 om 14:58
Ik denk wel serieus na over het feit dat ik me steeds weer tot zulke mannen aangetrokken voel die allemaal heel verschillend lijken, maar waarbij het altijd heel snel heel intiem en heftig mee is en het daarna blijkt dat ze zich niet kunnen/willen binden. Maar ze willen me wel in hun leven houden. Dat is echt een patroon dat ik steeds eerder herken. En juist bij die mannen durf ik ook mijn gevoel te uiten omdat het blijkbaar veilig voelt omdat ze toch niet voor me gaan. Dat ik dit gelijk beëindigd heb, is wel een doorbraak voor me.
anoniem_370190 wijzigde dit bericht op 20-07-2018 16:30
4.16% gewijzigd
vrijdag 20 juli 2018 om 16:28
Daar heb je helemaal gelijk in Delila, liever meteen die pijn. Mag ik jou vragen: wanneer in het date-proces bespreek jij de intenties?
Ik denk dat de meeste mensen die daten op den duur wel een patroon vinden. Na mijn eerste date, waarbij het dus ook ongeveer zo eindigde, besloot ik niet meer te daten met iemand die een relatie niet als optie zag. Dat gooi ik dan ook bij de eerste date, of liever nog daarvoor, op tafel. Als ze dan uiteindelijk toch geen relatie willen is de waarheid wat makkelijker te omvatten: dan vindt iemand je simpelweg niet leuk genoeg.
Ik weet nog niet wat mijn patroon is, maar mijn vriendinnen zijn van mening dat ik een aantal eikels ben tegengekomen, waar ik dat heel anders zie. Bijvoorbeeld de eerste jongen die zei afgeknapt te zijn op mijn lijf (beide niet verliefd, geen gevoelens): zijn trein was al weg, dus die heb ik niet de deur uitgeschopt. Uiteindelijk vooralsnog een gezellige nacht, ochtend en middag gehad, zij het op een hele andere manier dan van te voren bedacht. Had ik dan boos moeten zijn?
Ik denk dat de meeste mensen die daten op den duur wel een patroon vinden. Na mijn eerste date, waarbij het dus ook ongeveer zo eindigde, besloot ik niet meer te daten met iemand die een relatie niet als optie zag. Dat gooi ik dan ook bij de eerste date, of liever nog daarvoor, op tafel. Als ze dan uiteindelijk toch geen relatie willen is de waarheid wat makkelijker te omvatten: dan vindt iemand je simpelweg niet leuk genoeg.
Ik weet nog niet wat mijn patroon is, maar mijn vriendinnen zijn van mening dat ik een aantal eikels ben tegengekomen, waar ik dat heel anders zie. Bijvoorbeeld de eerste jongen die zei afgeknapt te zijn op mijn lijf (beide niet verliefd, geen gevoelens): zijn trein was al weg, dus die heb ik niet de deur uitgeschopt. Uiteindelijk vooralsnog een gezellige nacht, ochtend en middag gehad, zij het op een hele andere manier dan van te voren bedacht. Had ik dan boos moeten zijn?
vrijdag 20 juli 2018 om 16:38
Lola-Lisa2018 schreef: ↑20-07-2018 16:28Daar heb je helemaal gelijk in Delila, liever meteen die pijn. Mag ik jou vragen: wanneer in het date-proces bespreek jij de intenties?
Hmm eerst liever nog niet, tenzij het ter sprake komt. Wil niet dat het zo’n sollicitatiegesprek wordt. Ik voel aan of ik iemand interessant genoeg vind om af te spreken en dan doe ik dat gewoon. Dit hangt niet af an het feit of hij een relatie wil of niet. Deze man is echt heel eerlijk en open en uitte steeds heel sterk zijn gevoelens naar mij. Toen dacht ik, dat zit wel goed, we zien wel waar dit naar toe gaat. Tot hij, weer uit zichzelf, uitte dat er nog andere vrouwen waren in zijn leven. Daar kwam dus bij dat ik toen wel doorkreeg dat hij geen relatie wilde, nu niet en met niemand niet.
Ja misschien is dat toch beter dan inderdaad.. Bij deze man is het overigens geen onwil, maar serieuze issues. Daar kan ik hem alleen niet bij helpen.
Waarom boos? Hij was toch eerlijk, ook al was dat niet leuk om te horen.. Ik zelf zou nooit iemand afstraffen om zijn eerlijkheid, maar dat is dus persoonlijk. Ik heb met deze man een heel fijn gesprek gehad toen ik aangaf dat ik op deze voet niet verder wilde. Uren gepraat en met een heel fijn en liefdevol gevoel afgesloten. Voor mij is dat heel belangrijk, respect hebben voor elkaars gevoelens en emoties en misschien wel het allerbelangrijkste: dichtbij jezelf blijven
anoniem_370190 wijzigde dit bericht op 20-07-2018 22:56
12.52% gewijzigd

zaterdag 21 juli 2018 om 08:54
heh kopstoot vervelend! Maar enigzins wist je waar je aan begon.
Delila; Mijn daten gaat met ups en downs. Eigenlijk vind ik van mezelf dat ik van tinder af moet, want zodra er ook maar iets te dichtbij komt dan krabbel ik terug. Aan de andere kant blijf ik mijzelf wel zo uitdagen.. en wie weet zit er weer eens iemand tussen waar het minder eng mee is ofzo.
Momenteel 1 gesprekje lopen, maar nog niet over afspreken gehad.
Delila; Mijn daten gaat met ups en downs. Eigenlijk vind ik van mezelf dat ik van tinder af moet, want zodra er ook maar iets te dichtbij komt dan krabbel ik terug. Aan de andere kant blijf ik mijzelf wel zo uitdagen.. en wie weet zit er weer eens iemand tussen waar het minder eng mee is ofzo.
Momenteel 1 gesprekje lopen, maar nog niet over afspreken gehad.