Mogen vrouwen meer dan mannen?

08-06-2009 18:00 341 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van twee topics hier waarin bepaald gedrag van mannen (die door het merendeel van de forummers als horkerig wordt bestempeld) vraag ik me opeens af of van vrouwen veel meer geaccepteerd wordt als van mannen.

Voorbeeld 1:

Een ex zei tegen een forumster: nou heb ik eindelijk een vriendin, moet ik nog mijn eigen overhemden strijken. Mijn eerste reactie was 'gruwel'. Toen bedacht ik me opeens dat als ik nou eens eindelijk een vriend zou hebben, ik het eigenlijk wel prettig zou vinden als er eens een gaatje in de muur werd geboord of mijn fietsband geplakt (daar ben ik erg slecht in... en het is niet perse mannenwerk...maar he als hij zijn hand er niet voor omdraait....).

Voorbeeld 2:

De vriend die nogal horkerig reageert op zijn vriendin die wat kilo's is aangekomen. Vind ik ontzettend not done.

Maar opeens denk ik aan een vriendin van mij die hardop kan verkondigen: Piet wordt veel te dik, ik heb hem maar weer op dieet gezet. En daar kan ik best om glimlachen.....

En ik bedenk me ook opeens dat ik het met vrouwen, zelfs in de werksfeer hardop kan hebben over 'lekkere' en 'smakelijke' acteurs. Terwijl als een mannelijke collega zou zeggen dat hij Angelina Jolie zo'n enorm lekker wijf vindt, ik dat een platte opmerking zou vinden.

Zelfde geldt voor het 'grote pik versus pinkeltje' verhaal. Terwijl een man die het gaat hebben over zijn date met te wijde doos of hangtieten een smerig varken is....
anoniem_74380 wijzigde dit bericht op 08-06-2009 18:03
Reden: spelfout.....
% gewijzigd
Inderdaad Loomii. Maar ik ben er wel voor dat vrouwen goed van zich af kunnen bijten. Want hoewel AIDS te voorkomen is door safe sex, moet je ook aan HIV-remmers geld besteden.

Dus mannen ook voorlichten. En er voorbeelden bij halen van hoe ze het zien als hun zusje of moeder werd aangerand of verkracht omdat ze een kort rokje droegen. Het blijft de verantwoordelijkheid van de man. Maar ik ben echt voor goede verdediging en dat dat niet wordt gezien als buitenproportioneel geweld.
quote:loomii schreef op 11 juni 2009 @ 13:12:

[...]

GRONINGEN - 70 Procent van de mannelijke studenten vindt dat zij op de dansvloer tegen vrouwen mogen oprijden. Dat blijkt uit een peiling die de Universiteitskrant (UK) Groningen heeft gehouden onder noordelijke studenten. De studenten vinden wel dat het verschil maakt of het meisje een kort rokje draagt of een spijkerbroek.

Bij de vrouwen is het resultaat omgedraaid: vier van de vijf ondervraagde studentes vindt dat het absoluut niet kan. Aanleiding voor de peiling van de UK waren klachten van vrouwelijke studenten over het uitgaansgedrag van de mannen.

70% van de groningse studenten zijn dus enge mannen.....

Eerst even tegen een leuk wijffie oprijden en daarna even tegen de bar pissen... Leuk Gronings avondje uit.

Ik heb eens in de zoveel tijd zin om een student te stompen, trouwens. Bij voorkeur eentje met een bril en bootschoenen.
quote:Digitalis schreef op 11 juni 2009 @ 14:46:

Inderdaad Loomii. Maar ik ben er wel voor dat vrouwen goed van zich af kunnen bijten.

-knip-

Maar ik ben echt voor goede verdediging en dat dat niet wordt gezien als buitenproportioneel geweld.Mee eens. Echter, ik zie meisjes van pakweg 10 nog niet een stiletto planten tussen de ribben van papa, oom, broer, buurman of iets dergelijks. De oplossing ligt m.i. dus elders, al kan het geen kwaad dat vrouwen zich beter leren verdedigen. En dat dan ook echt léren, want je zult -als het op vechten aankomt- het verschil in agressiviteit en spierkracht moeten kunnen compenseren.
als vrouwen dan van zich af moeten slaan

is dan het feit dat vrouwen dat niet doen juist niet de oorzaak dat er wordt bilgeknepen?

(want dat zou je dan als man toch wel uit je hoofd laten als je elke keer een ram voor je hoofd krijgt jatochnietdan)
Daarom ben ik dus voor ehm wapens, Loomii. Want een goed getrainde vent zou ik nooit aankunnen en zou me ook geenszins schuldig voelen als ik een aanrander een mes in z'n maag plant (hart zou ik niet proberen, die ribben kets je op af) voordat 'ie me verkracht. Risico van het vak, dude.
Leg je weer de oorzaak neer bij de vrouw Badmeester. De oorzaak is: die kerels hebben geen respect voor die vrouw waarin ze knijpen. Dat is de enige oorzaak. En als elke vrouw zo'n vent invalide slaat zal het wel minder voorkomen ja, maar hoe realistisch is zoiets? Het blijft intimiderend als iemand sterker is dan jij en je moet ook rekening houden met angst, schaamte, enzovoorts. Velen denken nog steeds dat het hun eigen schuld is en dat onderzoek van Loomii wijst dat ook uit!

Maar als je elke keer meteen een vuurwapen afvuurt zal het wel snel over zijn. Kan die wapenwet effe worden aangepast? (note the sarcasm)
Nog een paar recente onderzoeken dan:

ACHTERGROND, Van onze verslaggevers Tjerk Gualthérie van Weezel, Aimée Kiene

Gepubliceerd op 03 april 2009 00:00, bijgewerkt op 2 juni 2009 00:00

DEN HAAG - Meisjes voelen verantwoordelijkheid voor gedrag jongens.Verbieden seks werkt niet.

...... drie rapporten over seksualisering die vandaag worden gepubliceerd. De onderzoeken zijn uitgevoerd door de Rutgers Nisso Groep, Movisie, het Nederlands Jeugdinstituut en E-Quality.

De onderzoeken zijn gedaan naar aanleiding van de discussie die al langer speelt in politiek en media over de ongezonde seksuele moraal die jongeren erop na zouden houden.

Een van de belangrijkste conclusies is volgens de onderzoekers dat jongeren via de media een stereotiep beeld van seks krijgen voorgeschoteld. Jongens willen altijd seks en het de meisjes moeten daaraan grenzen stellen. Dat beeld leeft ook sterk onder jongeren zelf, zegt Hanneke Felten van Movisie.

Omdat meisjes verantwoordelijk zijn voor de begrenzing van de seksuele lust van jongens leidt dat volgens de onderzoekers ertoe dat dat meisjes in het geval van verkrachting of aanranding vaak verantwoordelijk worden gehouden, en zich ook vaak verantwoordelijk voelen. Zij hebben hun grenzen kennelijk niet goed aangegeven.

bron
Oei oei oei. Wat een gekleurde meningen. Ik denk dat het een soort defensie mechanisme is: ergens weten jullie best wel dat billenknijpende dames niet oke zijn, maar dan komt er een soort defensie mechanisme van "ach, we zijn altijd de sigaar, mogen we een keer iets terugdoen?". Da's hetzelfde als "ik word altijd bestolen, mag ik nu een keer terugstelen?"

Met heel weinig moeite vond ik het volgende artikel.

'Inzicht in huiselijk geweld tegen mannen'

AMSTERDAM - De GGD Amsterdam begint een landelijk onderzoek om meer inzicht te krijgen in huiselijk geweld tegen mannen.

Eerder onderzoek heeft aangetoond dat mannen even vaak slachtoffer zijn van mishandeling in de huiselijke sfeer als vrouwen.

De GGD zoekt tweehonderd mannelijke slachtoffers van 18 jaar en ouder, liet de gezondheidsdienst donderdag weten.

Vrouwen

Volgens de GGD melden vrouwen mishandelingen sneller dan mannen. De GGD wil graag weten wie de dader van huiselijk geweld is, hoe vaak en hoe lang het geweld plaatsvindt, of slachtoffers hier over praten en of zij aangifte hebben gedaan.

Deelnemers kunnen op www.onderzoekhuiselijkgeweld.nl anoniem een vragenlijst invullen.

Bron: www.nu.nl

En deze, ook fraai: vooral moeders zijn de geweldplegers als het over kinderen gaat:

Huiselijk geweld m/v

Het nu al en paar jaar lopende publieke debat over huiselijk geweld is in l999 geopend met een valse start die nooit goed teruggefloten werd en waardoor ook het vervolgtraject is scheefgetrokken.

In dat debat had het kind met zijn "grotere beschermwaardigheid" (om het met de aanwijzing van het OM te zeggen) van het begin af natuurlijk centraal moeten staan. Maar zo is het niet gegaan. De reden is dat het onderwerp vooral in het begin gemanipuleerd is door het feminisme, dat huiselijk geweld zowat gelijk stelt aan geweld tegen de volwassen vrouw - kinderen worden dan, als een soort verlenging van de moeder, aan haar lot vastgekoppeld.

Met titels als "Een veilig land, waar vrouwen willen wonen" geeft ook een ministerie al aan wie er dan als enige pleger van huiselijk geweld overblijft.

Wat t.o.v. de kinderen geheel onjuist is. De AMK's melden (nota Privé-geweld, publieke zaak, 2002) dat bij één geweldpleger in het gezin, dat in 35% van de gevallen de moeder is en in 14% de vader. Bij twee plegers is het tien keer zo vaak moeder en nieuwe vriend (7%) als vader en nieuwe vriendin (0,7%).

Hoeveel kinderen worden er in Nederland mishandeld? De AMK's krijgen ruim 20.000 meldingen per jaar. Schattingen als 50.000-80.000 (Willems, C.Hoefnagels) berusten op extrapolatie van verhoudingsgetallen uit de Verenigde Staten, waar kinderen eveneens veel vaker worden mishandeld door de moeder (58%) dan door de vader (16%) of door allebei (13%). De percentages zijn van Farrell (Wat mannen niet zeggen, 2001).

Bij huiselijk geweld tegen vrouwen wordt al te vaak het aantal herhaald van 60-80 vrouwen die daar per jaar bij zouden omkomen. Primaire bron ervan is A. Brughuis (Opzij, dec. 1999) die later samenvattend zei: "Het getal is niet onderbouwd maar zal wel ongeveer kloppen. Men kan ervan uitgaan." Maar in de nota's van justitie wordt dit getal niet overgenomen. Het CBS (dat hebben we daar toch voor?) blijft onverstoorbaar en geeft aan dat de laatste zes jaar gemiddeld minder dan 10 vrouwen per jaar bij huiselijk geweld zijn omgekomen.

Geweld in huis is volgens Warren Farrell meestal de ongewilde afsluiting van een steeds terugkerende ruzie. Hij bepleit gezinscommunicatiecentra en daarvoor evenveel mannen als vrouwen opleiden tot hulpverlener. Klappen zijn niet altijd het ergste geweld: "Sticks and stones can break my bones but words can break my heart."

Er wordt nu nieuwe wetgeving bepleit die de politie bevoegdheid geeft een door haarzelf geconstateerde pleger op staande voet een aantal weken uit huis te plaatsen. Maar de politie is hier eigenlijk niet voor, justitie ook niet erg. Men houdt zich liever bij zijn kerntaken. Was het dan toch niet beter geweest het huiselijk geweld (op echte mishandeling na, die altijd al strafbaar was) van het begin af aan te behandelen als een relatieprobleem in plaats van een slachtofferprobleem?

Vrouwen, veruit de meest gewelddadige partij jegens de kinderen, zouden veruit de minst gewelddadige partij zijn jegens hun mannen (Intomartonderzoek, 1997). Wringt daar niet iets? Is er misschien onderrapportage door mannen? Overal (huisarts, apotheek, WAO enz.) krijgt de hulpverlening immers minstens tweemaal zoveel klachtmeldingen van vrouwen als van mannen. Welke man belt er nu de politie om te melden dat hij door zijn vrouw geslagen wordt? Zo is hij niet opgevoed en daar is hij niet voor getrouwd. Hij wil moeilijkheden onder elkaar oplossen, het is zijn eer te na om de vuile was buiten te hangen. Ook vreest hij escalatie tot een scheiding waarbij hij alle kans loopt het contact met de kinderen te verliezen.

En hoewel de geslagen man in intelligent gezelschap verkeert (Socrates, Aristoteles) roept hij spotlust op. In vroeger tijden werd hij zelfs in een volksgericht achterstevoren op een ezel gezet en onder ketelmuziek door het dorp gehoond. In figuurlijke zin is daar nog heel wat van overgebleven. Geen wonder dat mannen hun slachtofferschap vaak maar liever verzwijgen.

Talloze enquêtes in de Engelstalige landen komen steeds weer uit op evenveel huiselijk geweld van de vrouw als van de man (Farrell, Wat mannen niet zeggen). Hebben mannen hier nog meer moeite een zo smadelijke waarheid aan een jonge enquêtrice op te biechten? En ook de enquêtevragen zelf zijn nog wel vatbaar voor verbetering.

Ondertussen hebben het debat huiselijk geweld en de beleidsnota's de vader praktisch weer neergezet als de potentiële bruut van het gezin. Die valse beeldvorming is niet goed voor kinderen en zou in een evenwichtiger beleid moeten worden rechtgetrokken.

Rob van Altena, juridisch publicist Oosterhout (Over-Betuwe)

Bron: http://home.tiscali.nl/csnel/jz/hg.html
Toon, je lijkt wel een betuwenaar die op het Sri-Lanka forum in de topics over de tsunami maar blijft roepen dat de overstroming van de Tielerwaard ook héél erg was voor de mensen die daar wonen.
In het Amerikaanse dorpje Yakima kan de burgemeester de sexy kleding van barmeisjes in koffietentjes niet meer aan zien. Reden genoeg om een zichtbaar decolleté, schaarse kleding en het billendecolleté te verbieden.

Burgemeester Dave Edler kan zich niet vinden in de schaars geklede Californische look, meldt de Yakima Herald. Hij zag de afgelopen jaren in ‘maarliefst’ drie koffietentjes in Yakima strings boven broeken uitsteken, truitjes doorschijnen en borsten uitpuilen. Hij stoorde zich zo aan dit ordinaire vertoon dat hij besloot nieuwe richtlijnen op te stellen om deze ‘onbehoorlijke vertoningen’ aan te pakken.

Een diep decolleté, het dragen van doorzichtige kleding en de bouvakkersbilspleet met string boven de broek levert nu een bon op. De overtredingen worden niet flauw bestraft. Zo kan een boete oplopen tot 5000 dollar en kan je er 90 dagen celstraf voor krijgen.

De burgemeester maakt zich vooral zorgen over geweld tegen vrouwen. Hij denkt dat de gewaagde manier van kleden geweldsdelicten bij vrouwen in de hand werkt. "Daarom zijn de regels belangrijk voor me", aldus Edler.

Twee andere raadsleden vinden het idee van de burgemeester belachelijk. Kathy Coffey and Rick Ensey stemden dan ook tegen deze onbehoorlijke kledingcode. "Het is een leeg gebaar dat niet gaat bereiken wat je wilt bereiken", aldus Coffrey. Opvallend is wel dat er over de échte bouwvakkersbilspleet bij mannen niets gezegd wordt.
Nou Meelezer, ik zeg nergens dat vrouwen het wel mogen. Ik pleit alleen voor mannen die hun poten thuishouden en anders goed pijn krijgen.

Badmeester, wat is jouw mening over dat artikel?
quote:Digitalis schreef op 11 juni 2009 @ 16:49:

Nou Meelezer, ik zeg nergens dat vrouwen het wel mogen. Ik pleit alleen voor mannen die hun poten thuishouden en anders goed pijn krijgen.

Helemaal mee eens, maar de OP ging over alledaags meten met 2 maten, niet over dit, overigens afkeuringswaardige, grove geweld.
Maar Meelezer, je weet toch ook dat er andersom ernstig met twee maten gemeten wordt? Of ga je nu twee maten meten met dat twee maten meten?

Een vrouw is een sloerie als ze rond heeft geneukt, een vent niet. Enzovoorts. Dan heb ik het niet over jouw mening, maar wel over de algemene consensus. Ik heb ook niets met dubbele moralen en dubbele standaarden, naar welke kant dan ook. Maar hoe men algemeen denkt, dat valt gewoon te constateren.
quote:meelezer456 schreef op 11 juni 2009 @ 12:51:

. Het is ook niet de schuld van de enge mannen dat je een hork bent als je een vrouw een B&K koekenpan geeft, maar dat je geen hork bent als je een man een boormachine geeft.

Ik ben heeeeeel blij met leuke keukenspullen hoor voor mijn verjaardag, want ik hou van koken. Prima toch? Als een man van klussen houdt, is een boormachine toch ook geen raar idee?

En je moet wel met een hele verrassende u bocht komen om de hilarische "kleinduimpje" topics (over mannen met ondermaatse piemels) toe te schrijven aan de enge mannen die plotsklaps uit de bosjes doken. En waarom wijdmutsje-topics hier niet zo populair zijn. Dus, engen mannnen zijn een topic waardig, zeker, maar geen verklaring voor de soepele omgangsvormen die vrouwen zichzelf toebedelen en die ze bij mannen in evenredige gevallen verafschuwen.In mijn omgeving valt het wel mee met de twee maten eerlijk gezegd.
ja totale onzin natuurlijk

ik ben t volledig met je eens in alles hoor digitaal

vind ook dat vrouwen vaker moet meppen / krijsen
quote:Digitalis schreef op 11 juni 2009 @ 16:54:

Maar Meelezer, je weet toch ook dat er andersom ernstig met twee maten gemeten wordt? Of ga je nu twee maten meten met dat twee maten meten?

Een vrouw is een sloerie als ze rond heeft geneukt, een vent niet. Enzovoorts. Dan heb ik het niet over jouw mening, maar wel over de algemene consensus. Ik heb ook niets met dubbele moralen en dubbele standaarden, naar welke kant dan ook. Maar hoe men algemeen denkt, dat valt gewoon te constateren.

En toch heb ik de stellige indruk dat die mening ernstig aan het veranderen is. Dat lees ik hier al op het forum. Ben je vrijgezel en boven de 20 en heb je regelmatig een ONS: top toch. Ik hoor daar geen vervelende geluiden over hoor.

En als vrouw kun je dan tegenwoordig ook nog gekscherend zeggen over je ONS: hij was zaaalig en had een goede pik maar moest wel zijn mond houden (want dom!).

Wat niet wordt geaccepteerd is dat je als meisje dan op het forum gaat vragen waarom de man niet belt of nog een keer met je af wil spreken....
Ik vind ook dat vrouwen best van zich af mogen slaan.

Maarrrrr.....degene die de integriteit van eeen ander zijn lichaam niet respecteert, of dat nou man of vrouw is, blijft verantwoordelijk. Of het slachtoffer nou wel of niet van zich afslaat, scheld, zich verzet of niet. Een vrouw die wordt verkracht en bang is om haar aanvaller te schoppen of te slaan (omdat ze misscien denkt dan met nog meer geweld te maken te krijgen) is niet meer schuldig aan haar verkrachting dan iemand die wel de helel boel bij elkaar schreeuwt.

Wat betreft het twee maten meten van meelezer/toon, helemaal eens met digi. Two wrongs don't make one right. Een vrouw die de lichamelijke integriteit van een man niet respecteerd vind ik ook verwerpelijk. En ik vind dat je in het algemeen vrouwen erg onderschat als je denkt dat ze allemaal er zo over denken. Er zijn ook vrouwen die kritsch nadenken en personen beoordelen op hun daden, niet hun geslacht. Maar goed, als dat jouw kruistocht is, om te laten zien hoe hypocriet vrouwen zijn, ga je gang.
quote:hiltje schreef op 12 juni 2009 @ 08:39:

[...]

En toch heb ik de stellige indruk dat die mening ernstig aan het veranderen is. Dat lees ik hier al op het forum. Ben je vrijgezel en boven de 20 en heb je regelmatig een ONS: top toch. Ik hoor daar geen vervelende geluiden over hoor.

En als vrouw kun je dan tegenwoordig ook nog gekscherend zeggen over je ONS: hij was zaaalig en had een goede pik maar moest wel zijn mond houden (want dom!).

Wat niet wordt geaccepteerd is dat je als meisje dan op het forum gaat vragen waarom de man niet belt of nog een keer met je af wil spreken....

Het forum is zeker niet representatief voor de wereld hoor. Het feit dat het op het forum wél wordt gezegd, is wellicht omdat het anoniem is. IRL wordt je als vrouw (is mijn eigen ervaring) er toch anders op aangekeken wanneer je het over je casual seks ervaring hebt. Ik schroef het echte aantal (wat niet eens bijster hoog is), nog wel eens naar beneden als ik het er met vrienden of vriendinnen over heb. Omdat niet iedereen hoeft te weten wat ik doe en ook omdat je als vrouw toch eerder een sloerie bent.

(Let wel, mannen zullen dat in het openbaar natuurlijk ook niet overal doen. Als je bij je nieuwe schoonouders op bezoek bent, gaat niemand lopen opscheppen over zijn of haar one night stands uit het verleden).
quote:hiltje schreef op 12 juni 2009 @ 08:39:

[...]

Wat niet wordt geaccepteerd is wanneer vrouwen vragen "Wat zou hij denken?". Dat heeft niks met de afwijzing van iemands onzekere gevoel te maken, maar het is gewoon een irritante vraag. Hoe moet een ander nou weten wat er in het hoofd van zo'n man omgaat.

Persoonlijk vind ik het irritant wanneer vriendinnen alleen bezig zijn met de vraag of een man haar wel leuk genoeg vind, in plaats van de vraag van wat zíj eingelijk wil. Dus dat vraag ik dan ook vaak terug, zo ook hier op het forum. Vind jij die man wel leuk genoeg?

Persoonlijk vind ik dat vrouwen te veel bezig zijn met de verlangens van een (hypothetische) man. "Ben ik wel aantrekkelijk genoeg, ben ik wel een leuke vriendin, moet ik niet veranderen?" In plaats van te realiseren wat haar eigen verlangens zijn. Ik bedoel daarmee niet dat een vrouw geen rekening met haar partner hoeft te houden, maar meer dat ze zichzelf niet meer zo door de ogen van een ander moet bekijken.

Maar goed ik dwaal af.
Ik denk dat er in onze maatschappij vrouwen bevooroordeeld worden, alleen: geef dat eerlijk toe. Ik proef wel dat een heleboel vrouwen helemaal geen zin hebben on die voorrechten op te geven, maar als je eerlijk met mensen wilt omgaan, dan is dat nodig. Gisteren zag ik ook weer een vrouw bij Knevel en van der Brink die net als die Amerikaanse meneer haar kind had ontvoerd, maar kennnelijk heeft een vrouw die een kind ontvoerd veel minder voeten in de aarde als dat een man dat doet. Gek eigenlijk.

De enorme PVV winst zegt mij, dat het niet mogen benoemen van problemen met allochtonen, of het doodknuffelen van allochtonen niet meer kan. In de afgelopen poltiek correcte periode van de afgelopen 30-40 jaar werden de volgende groepen doodgeknuffeld:

-allochtonen

-vrouwen

-homosexuelen.

En daar hebben vrouwen zeker de vruchten van geplukt, op het gebied van:

-beter erfrecht/partneralimentatie dan mannen,

-onaantastbaar voogdijschap,

-soepele maatschappelijke omgangsvormen, die exclusief voor vrouwen gelden, en zeker niet voor mannen,

zoals door hiltje prachtig verwoord.

Maar beste meelezer, ben jij niet gewoon blind voor wat mannen allemaal voor voorrechten hebben?

Zeker niet. Ik vind dat vrouwen in de Islamitische wereld er heel bekaaid van af komen, op het gebied van erfrecht, op het gebied van echtscheiding, op het gebied van zelf een huwelijkspartner kiezen. Een Islamitische man mag wel een Christenvrouw trouwen, maar een Islamitische vrouw mag zeker geen Christenlijke man huwen, want het Islamitische geloof van de vrouw is maar inferieur. Het zijn regeltjes die toevallig mannen allemaal erg goed uitkomen.

En zijn vrouwen met een groot libido dan geen sletten volgens de maatschappij?

Nee hoor, dat zijn mooie vrouwen, die graag een man willen maar iedere keer blijken ze te zijn gevallen voor een boterletter van een vent, die het dan verdient heeft om gedumpt te worden. Een simpel vergrijp als "hij hield zijn sokken aan in bed" is al genoeg (ik had trouwens een vriendin die haar sokken in bed aanhield, geen seconde dacht ik eraan haar te dumpen). of je zegt zoiets als "ik wil weten wat er te koop is in de wereld voordat ik me bindt" is een goede smoes om als je wilt iedere avond een ander schatje te hebben. Bovendien hoeft niemand te weten van haar ontembare libido, als ze er over zwijgt en af en toe haar jachtterrein verplaatst is er geen haan die er naar kraait. Het woord slet kan met de vuilnisbak mee, misschien hebben sommige Islamitische allochtonen er nog iets aan om hun zusters in het gareel te houden.

Waar ben jij voor?

Echte gelijkheid tussen mannen en vrouwen. Met nadruk op echte. Mannen en vrouwen zijn niet hetzelfde maar voor mij wel gelijkwaardig. En die gelijkwaardigheid brengt zowel lusten als helaas ook lasten met zich mee. Maar ik ben er voor.
Ik vind nog steeds dat de blanke heteroseksuele man het best af is en het meest wordt bedient in de maatschappij. Maar goed, meelezer, jij vind het tegenovergestelde, dus kunnen we het eens zijn oneens te zijn.

Wat betreft de voordelen van vrouw zijn en dat ik dat zou moeten toegeven....ik ga nog even nadenken op welke manier ik ook alweer bevoordeeld word.....de gelijke salarissen zullen het wel niet zijn...

Ik vind het wel raar dat jij er maar meteen vannuit gaat dat er geen vrouwen zijn die het ontvoeren van een kind door een vrouw ook verwerpelijk vinden. Ik vind sowieso dat je een beetje betuttelend over komt in je postings, no offense. Alsof wij vrouwen helemaal niet weten waar we het over hebben wanneer het over ongelijkwaardigheid hebben. Alsof 'wij vrouwen' alleen maar de lusten willen. Vóór gelijkwaardige behandeling van vrouwen zijn betekent niet dat je daarom mannen wilt benadelen. Ik vind daarom dat je tegenstellingen creeert die er helemaal niet zijn.

Dat het begrip 'slet' met de vuilnis mee kan is utopisch, maar weinig realistisch. Als je je maar even verdiept in wat gender studies die de afgelopen jaren zijn uitgekomen weet je wel beter. Misschien dat je hier op een forum virtueel ge-hifived wordt als je er een sseksvriendje op na houd, irl is het echt anders. Vraag maar na, irl, of op het forum.

Overigens heb ik "hij hield zijn sokken aan in bed" alleen maar voorbij zien komen in films of series (of reclames) als reden het uit te maken. Maar ja, gelukkig weet ik het verschil tussen fictie, wat geproduceerd wordt om te vermaken, en het echte leven. Als iemand in mijn omgeveing zijn of haar relatie zou beeindigen wegens sokken in bed, dan vind ik hem of haar gewoon een oppervlakkige sukkel. Voor mij heeft dat niks met man-vrouw kwesties te maken. Tenzij je het er in wilt zien natuurlijk.

Mensen die zelf merken dat ze mannen en vrouwen met twee maten beoordelen moeten maar bij zichzelf te reade gaan. Ik voel me niet verantwoordelijk voor het seksisme bij andere vrouwen. Net zo min dat ik alle mannen verantwoordelijk houdt voor het seksisme in de maatschappij. Wat niet wegneemt dat ik seksimse an sich dus wel verwerpelijk vind en ik ook vind dat je mensen aan mag spreken op discriminatie gebasserd op sekse of gender.
Wat ik eigenlijk nog het ergst vind, is de veroordeling, het seksisme, de nijd tussen vrouwen onderling. De jaloezie en de afgunst.

In sommige gevallen helpen vrouwen óók mee met het in stand houden van een bepaald vrouwbeeld. Zoals digi geloof ik ook al aangaf, komen er óók reacties zoals "je had zeker een kort rokje aan" van vrouwen, en dat is eigenlijk nog wel het ergst.

Ik vind ook de angst die bij veel vrouwen leeft, of misschien is het wel meer het "in het dagelijk leven rekening houden met de mogelijkheid dat..." zoals iemand het hier verwoordde, waardoor vrouwen twijfelen of ze om half twaalf 's nachts wel met de trein moeten gaan, eigenlijk heel erg en jammer. Begrijpelijk ook wel, want er gebeuren teveel nare dingen, maar ik vind ook dat vrouwen zich daar niet door moeten laten tegenhouden. Natuurlijk is onnodig risico (écht risico) zoeken ook niet verstandig, maar iets als 's nachts alleen met de trein, alleen 10 minuten naar huis fietsen na het stappen, of alleen op reis, dat moet toch gewoon kunnen?!
Beste Heejhalllo,

Als je hetzelfde werk doet als meneer Kwisperbiebel maar de helft krijgt, dan vind ik dat oneerlijk. Maar daar is de commissie gelijke behandeling voor, supereenvoudig kan je daar naartoe gaan en dan zal er een uitspraak komen dat je baas jou hetzelfde moet betalen. Dat is in de wet prima geregeld.

Voorts zeg je dat ik bettuttelend ben, en dat de blanke, heterosexuele man nog steeds het beste af is in de maatschappij, maar waarom zeg je er niet bij. Ik noem al 3 voorbeelden waaruit blijkt dat de vrouw beter af is. Denk even na over de voorbeelden, ik ben benieuwd.

Dat het minder verwerpelijk is dat een vrouw een kind ontvoert, dan een man: dat blijkt toch? Ik had nog nooit gehoord van deze blonde vrouw bij K&vdB, ze is in het nieuws als ontvoerster niet opgevallen. Maar het meisje Katja was groot nieuws.

Ik heb op internet 7 zaken gevonden waarin blijkt dat ontvoerende (Nederlandse) moeders heel andere behandelingen krijgen dan de vaders. Dat heeft niet met mijn nauwe blik te maken, dat is realiteit. Maar goed, ik sta open voor kritiek, als Heejhallo meent dat niet vrouwen maar mannen aan het langste eind trekken, zeg maar op welk gebied, ik ken er geen een.
http://home.tiscali.nl/csnel/jz/ontvoeringen.html

Ziehier de 7 ontvoeringszaken waarbij moeders, wat ze ook doen, aan het langste eind trekken.

Klein voorbeeldje:

Uit Nederland ontvoerd door de moeder:

Arielle en Nadine K., meisjes van 10 en 7 jaar. Moeder laat gezin de steek, kinderen daarom aan vader toegewezen, ook in beroep. Moeder en nieuwe partner ontvoeren hen daarop naar Indonesie (geen ondertekenaar van de terugbrengingsverdragen). Officier van justitie stelt wel vervolging in maar wil moeder niet op internationale opsporingslijst zetten: "de moeder zou wel eens in een Indonesische gevangenis kunnen komen en dat is slecht voor de kinderen". Vader dient beklag in bij hoofdofficier van justitie, die daarover doodleuk geen uitspraak doet. Om uitspraak af te dwingen voert vader kort geding tegen Staat der Nederlanden, dat hij verliest. Moeder terug naar Nederland om via OM Den Bosch overeenkomst uit te onderhandelen: kinderen blijven bij haar(!), vader omgangsrecht. Officier van justitie: "lopende strafklacht wordt niet uitgevoerd zolang de kinderen bij moeder zijn"... "strafvervolging moet niet dienen om een civiele zaak op te lossen".
quote:iry schreef op 08 juni 2009 @ 19:11:

Over die boeren.....mijn vriendinnen moeten eigenlijk wel lachen.

maar wij zijn dan ook onfatsoenlijke vrouwen.Haha, me too!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven