Nee is nee

zaterdag 22 mei 2021 om 15:07
In een ander topic ontstond een discussie over de voetangels en klemmen van het ‘nee is nee’ in een seksuele relatie. Kun je dat als man verkeerd begrijpen, mag je vrouw overhalen, enzovoort.
In dat andere, persoonlijke topic is die algemene discussie mijns inziens niet gepast. Maar er zijn mensen die er heel graag discussie over voeren.
Dus graag hier verder.
In dat andere, persoonlijke topic is die algemene discussie mijns inziens niet gepast. Maar er zijn mensen die er heel graag discussie over voeren.
Dus graag hier verder.
zaterdag 22 mei 2021 om 17:50
Zoals?
Als je niet in staat bent te onderscheiden of je partner 'meedoet' omdat hij of zij dat zelf wil of niet zou je geen seks moeten hebben.
De gevolgen van gedwongen seks en verkrachting zijn immens. Het is wel duidelijk dat veel mannen daar geen flauw benul van hebben.
nounou

zaterdag 22 mei 2021 om 17:50
Nee en daarom zou je als man zijnde niet eens verder willen moeten gaan als er geen sprake is van een duidelijke ‘ja’. Geen nee betekent niet automatisch ja. En het is niet alleen de verantwoordelijkheid van de vrouw.

zaterdag 22 mei 2021 om 17:51
Dat snap ik op zich nog wel, maar dan blijf je als vragende partij dus lekker aan de veilige kant en helpt jezelf even.

zaterdag 22 mei 2021 om 17:51
Dat zal best zijn, maar als er ook maar enige onduidelijkheid over bestaat ga je dus niet gewoon door, maar stop je met waar je mee bezig bent en check je dat even bij je partner.

zaterdag 22 mei 2021 om 17:52
Ik vind het bed (met een geile man erin) niet echt de geschikte situatie om daar verandering in te brengen. Dan kun je er beter op een ander moment samen over praten. Niet ter plekke gaan proberen of je hem er toch in mag duwen.
anoniem_366925 wijzigde dit bericht op 22-05-2021 17:53
2.05% gewijzigd

zaterdag 22 mei 2021 om 17:52
Tja, sommige mensen gaan opeens spreken over grijstinten en schemertinten als het gaat om een verkrachting in de relationele sfeer. Terwijl de meeste verkrachtingen in de relationele sfeer plaats vinden. En het daarom vaak nog verwarrender is, want de persoon waar je van houdt en waarvan je dacht dat hij ook van jou hield en je zou beschermen blijkt opeens heel anders in elkaar te steken.
En in plaats dat ruimte te geven en hun waffel te houden vinden sommige mannen het nodig om toch nog even te mansplainen en het nog 1x uit te leggen. Want tja, zij weten toch echt hoe het zit en kunnen ons nog iets leren

zaterdag 22 mei 2021 om 17:54
Maar waarom is dat in de verste verte relevant in een topic waarin een vrouw haar verhaal vertelt en steun zoekt? Ik ben het eens met diegenen die schrijven dat je het risico neemt, dat de vrouw zich in haar man gaat verplaatsen voor iets wat hij niet had moeten doen. Gewoon niet.
Als mijn man mij het huis doormept, vind je het dan ook een goed idee om uit te gaan leggen HOE dat wellicht heeft kunnen gebeuren?

zaterdag 22 mei 2021 om 17:55
En dit ook. Het is voor vrijwel geen enkele (hetero) man te bevatten hoe kwetsbaar je je als vrouw kunt voelen in een dergelijke situatie. Want de meeste vrouwen leggen het fysiek af tegen hun partner. Die machtsongelijkheid maakt je echt een stukje afhankelijk. Daar is vertrouwen voor nodig. Eenmaal geschonden is dat ook niet zomaar weer gerepareerd.Steenbokje79 schreef: ↑22-05-2021 17:52
En in plaats dat ruimte te geven en hun waffel te houden vinden sommige mannen het nodig om toch nog even te mansplainen en het nog 1x uit te leggen. Want tja, zij weten toch echt hoe het zit en kunnen ons nog iets leren![]()

zaterdag 22 mei 2021 om 17:56
1x per week seks maar 1 partij is minder 'into it' = geen verkrachting
Seks maar eentje doet het stiekem een beetje met tegenzin omdat ze vindt dat ze het niet kan maken om het nooit te doen ook niet (wel reden om eens goed te praten)
Seksuele handelingen terwijl 1 iemand nee zegt of zich halverwege bedenkt is verkrachting
zaterdag 22 mei 2021 om 17:57
Eens. En daarom hebben wij wel eens geen seks, alleen maar omdat mijn man DENKT dat ik het niet wil. Daar komen we dan later achter.
En toch lijkt me dat beter dan dat we WEL seks hebben omdat mijn man denkt dat ik het wil...
zaterdag 22 mei 2021 om 17:57
Ik mag hopen van wel. Je bent toch behoorlijk onoplettend en gevoelsarm als je wat minder duidelijke signalen niet oppikt. En al helemaal als je al wat langer samen bent.
Als je als partner alleen duidelijk voor elkaar bent als je heel duidelijk ja of nee zegt, zou ik mijn relatie maar eens flink onder de loep nemen. En dan geen seks hebben tot dat is uitgevogeld.
lafleurnoire wijzigde dit bericht op 22-05-2021 17:59
4.27% gewijzigd
zaterdag 22 mei 2021 om 17:59
En als je weet dat je die signalen niet zo goed oppikt, dan vraag je er expliciet naar. Desnoods drie keer. Dat is geen vrijbrief om hem er alsnog in te prakken.LaFleurNoire schreef: ↑22-05-2021 17:57Ik mag hopen van wel. Je bent toch behoorlijk onoplettend en gevoelsarm als je wat minder duidelijke signalen niet oppikt. En al helemaal als je al wat langer samen bent.
Als je als partner alleen duidelijk voor elkaar bent als je heel duidelijk ja of nee zegt, zou ik mijn relatie maar eens flink onder de loep nemen.
zaterdag 22 mei 2021 om 18:01
Het kan kennelijk niet genoeg benadrukt worden.
zaterdag 22 mei 2021 om 18:03

zaterdag 22 mei 2021 om 18:06
Jij schrijft precies wat ik dacht, bij het lezen van die posts van Kadanz. Eigenlijk is het dus de schuld van de betreffende vrouwen, want zij communiceren niet duidelijk genoeg. Kots.LaFleurNoire schreef: ↑22-05-2021 17:03Ik ben er gelukkig nog nooit één tegen gekomen, maar het schokt me wel om te lezen dat mannen willoze slachtoffers van hun lust zijn als zij denken dat er seks in het verschiet zou kunnen liggen. Zodanig dat “nee” zeggen bij lange na niet voldoende is, laat staan subtielere signalen. Die arme mannen weten niet beter.
Wat heb je dan een bijzonder lage pet op van jezelf en je seksegenoten en hun mentale ontwikkeling, als dat je referentiekader is.
zaterdag 22 mei 2021 om 18:10
Juist. En als het je overkomt, moet je bij jezelf te rade gaan waar je het fout hebt gedaan, waardoor de arme man in kwestie in de veronderstelling was dat je ondanks je nee toch eigenlijk ja bedoelde. Dat is dan ook jouw taak hè, niet die van het slachtoffer van de lust waardoor alleen de lagere instincten blijkbaar nog werken.Lady*Voldemort schreef: ↑22-05-2021 18:06Jij schrijft precies wat ik dacht, bij het lezen van die posts van Kadanz. Eigenlijk is het dus de schuld van de betreffende vrouwen, want zij communiceren niet duidelijk genoeg. Kots.
zaterdag 22 mei 2021 om 18:23
Je gaat uit van mensen die goed kunnen communiceren, ook non-verbaal. Zo zou het idealiter ook moeten zijn. Niet voor elk stel is dit niveau van communicatie vanzelfsprekend.LaFleurNoire schreef: ↑22-05-2021 17:57Ik mag hopen van wel. Je bent toch behoorlijk onoplettend en gevoelsarm als je wat minder duidelijke signalen niet oppikt. En al helemaal als je al wat langer samen bent.
Als je als partner alleen duidelijk voor elkaar bent als je heel duidelijk ja of nee zegt, zou ik mijn relatie maar eens flink onder de loep nemen. En dan geen seks hebben tot dat is uitgevogeld.

zaterdag 22 mei 2021 om 18:26
En dan is het dus wel prima om hem er gewoon in te prakken als dat je goeddunkt? Of hoe moet ik dit zien?

zaterdag 22 mei 2021 om 18:28
Nou precies dit. En dat vind ik nog het meest kwalijke van de posts van Kadanz in het andere topic. Hij creëert een onveilige omgeving. Dat hij dat zelf niet door heeft a la, maar hij wordt er door meerdere op gewezen met het verzoek de discussie elders te voeren. TO geeft op een gegeven moment zelfs aan zich bijna genoodzaakt te voelen meer details te geven om eea te verduidelijken en terug te komen als eea weer geluwd is.Lady*Voldemort schreef: ↑22-05-2021 18:06Jij schrijft precies wat ik dacht, bij het lezen van die posts van Kadanz. Eigenlijk is het dus de schuld van de betreffende vrouwen, want zij communiceren niet duidelijk genoeg. Kots.
Maar in plaats van dat hij stopt, gaat hij door en door want hij heeft gelijk....