Nee is nee

22-05-2021 15:07 958 berichten
In een ander topic ontstond een discussie over de voetangels en klemmen van het ‘nee is nee’ in een seksuele relatie. Kun je dat als man verkeerd begrijpen, mag je vrouw overhalen, enzovoort.

In dat andere, persoonlijke topic is die algemene discussie mijns inziens niet gepast. Maar er zijn mensen die er heel graag discussie over voeren.

Dus graag hier verder.
Alle reacties Link kopieren
72Jelle schreef:
22-05-2021 18:23
Je gaat uit van mensen die goed kunnen communiceren, ook non-verbaal. Zo zou het idealiter ook moeten zijn. Niet voor elk stel is dit niveau van communicatie vanzelfsprekend.
In dat geval is het dus zaak om wel heel duidelijke afspraken te maken hè. Ter voorkoming van schimmigheid en ongewenste seksuele avances of simpelweg dwingen.
LaFleurNoire schreef:
22-05-2021 18:32
In dat geval is het dus zaak om wel heel duidelijke afspraken te maken hè. Ter voorkoming van schimmigheid en ongewenste seksuele avances of simpelweg dwingen.
Ik denk dat maar weinig mensen expliciete toestemming geven voor elke aanraking. Ik snap dat verkrachting niet kan maar moet je dan overal toestemming voor vragen?
Lady*Voldemort schreef:
22-05-2021 18:26
En dan is het dus wel prima om hem er gewoon in te prakken als dat je goeddunkt? Of hoe moet ik dit zien?
Waarom wil je dat lezen?
Ik probeer gewoon de discussie iets breder te trekken dan alleen De vrouw zegt duidelijk Nee en hij prakt hem er toch in.
Midnight-Blue schreef:
22-05-2021 18:36
Ik denk dat maar weinig mensen expliciete toestemming geven voor elke aanraking. Ik snap dat verkrachting niet kan maar moet je dan overal toestemming voor vragen?
Blijkbaar zijn er mannen die dat nodig hebben ja.
Ik snap dat ook niet goed, seks heb je toch samen? Je merkt toch dat iemand niet meedoet? Dan stop je toch?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Midnight-Blue schreef:
Nee natuurlijk niet. Maar als je redenen hebt te twijfelen aan iemands bereidheid tot neuken (of tongzoenen, of tepelstrelen) kun je best gewoon besluiten niet aan je lage lusten toe te geven en jezelf even helpen op de plee.
Als je niet goed kunt communiceren en non-verbaal ook niet oppikt? Lijkt me dat je dan van te voren duidelijke afspraken maakt ja.
Afspraken maken is ook wat anders dan overal toestemming voor vragen, maar indien nodig lijkt het me heel gewenst dat je regelmatig aan je partner vraagt of hij of zij er nog oké mee is.
Midnight-Blue schreef:
Ja de vraag vind je het fijn is natuurlijk ook erg moeilijk bij twijfel.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Midnight-Blue schreef:
En zo lang er mensen zijn die deze vraag stellen is nieuwe wetgeving dus nodig die een expliciete ‘ja’ vereist. Het kwartje lijkt immers niet te vallen.
Lady*Voldemort schreef:
22-05-2021 18:40
Nee natuurlijk niet. Maar als je redenen hebt te twijfelen aan iemands bereidheid tot neuken (of tongzoenen, of tepelstrelen) kun je best gewoon besluiten niet aan je lage lusten toe te geven en jezelf even helpen op de plee.
Duidelijk.
Mumper schreef:
22-05-2021 17:27
Ja dus en? Je partner is niet je bezit en seks is geen recht
Het probleem in deze discussies is dat de nuance keihard clasht met mensen die alleen maar zwart wit willen denken over dit onderwerp. Alleen dan kun je komen tot bizarre uitspraken als deze quote hierboven. Helemaal niemand beweert dat seks een recht is. Dat weet elke steen. Maar toch voelt een deel de noodzaak dit te moeten zeggen op het moment dat een ander de zaak weigert zwart wit te bezien.
72Jelle schreef:
22-05-2021 18:37
Waarom wil je dat lezen?
Ik probeer gewoon de discussie iets breder te trekken dan alleen De vrouw zegt duidelijk Nee en hij prakt hem er toch in.
Je zult van alle kanten aangevallen worden en wee je gebeente als je dan uitlegt dat je dat echt niet geschreven hebt, dan wordt het persoonlijk :mrgreen:
Ik vind het dan weer interessant om over een oplossing na te denken.
Hoe kun je mensen (allebei!) in een relatie beter leren communiceren over sex?
Moet dat al op school of misschien preventief een weekje relatietherapie?
--
aviendha wijzigde dit bericht op 22-05-2021 19:38
Reden: Blijkbaar off topic want er is hier alleen maar discussie rond 1 persoon
0.00% gewijzigd
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
kadanz schreef:
22-05-2021 18:53
Je zult van alle kanten aangevallen worden en wee je gebeente als je dan uitlegt dat je dat echt niet geschreven hebt, dan wordt het persoonlijk :mrgreen:
Ja, dat zag ik ook gebeuren. In dat andere topic snap ik dat iets beter. Ik dacht dat dit juist iets breder mocht gaan.
kadanz schreef:
22-05-2021 18:50
Het probleem in deze discussies is dat de nuance keihard clasht met mensen die alleen maar zwart wit willen denken over dit onderwerp. Alleen dan kun je komen tot bizarre uitspraken als deze quote hierboven. Helemaal niemand beweert dat seks een recht is. Dat weet elke steen. Maar toch voelt een deel de noodzaak dit te moeten zeggen op het moment dat een ander de zaak weigert zwart wit te bezien.
Als je het met me eens bent, wat is er dan zo 'bizar' aan mijn uitspraak? Want ik denk wel dat het daarom gebeurt: een man 'heeft' een vrouw al en is nou eenmaal een 'gezonde vent met behoeften'. Daar zit volgens mij toch iets van recht denken te hebben in.

Maar nogmaals, wat zijn de grijze gebieden dan tussen verkrachting en consensuele seks binnen een relatie? Oprecht vraag hoor, ik probeer het me voor te stellen. Ik ben all for ambiguiteit maar liever niet met verkrachting, dat is een strafbaar feit.
Hexopbezemsteel schreef:
22-05-2021 17:13
Daar dacht ik ook over na, naar aanleiding van dat topic. Ik heb in mijn huwelijk ook wel toegegeven om van het gezeur af te zijn.

Nog even los van de juridische discussie over wat het nu wel of niet is, kan alleen degene waarover het gaat bepalen of er grenzen zijn overschreden.

Dat er grenzen zijn overtreden is meestal evident. Daar is ook geen twijfel over in dat andere topic. En nu? Wat dan? Hoe nu verder? Daarover kun je discussiëren. Dat gebeurde al drie weken lang in dat topic.
kadanz schreef:
Het is de eerste keer niet he, dat je dit 'overkomt'. Ga eens te rade bij jezelf in plaats van de huilie uit te hangen.
Lady*Voldemort schreef:
22-05-2021 19:03
Het is de eerste keer niet he, dat je dit 'overkomt'. Ga eens te rade bij jezelf in plaats van de huilie uit te hangen.
Maar LV, dat komt omdat hij de nuance zoekt en de anderen daar maar niet aan willen. Dat is wel wat gejank waard.
anoniem_401292 wijzigde dit bericht op 22-05-2021 19:10
0.16% gewijzigd
kadanz schreef:
Dit is zwart/wit, er is geen grijs. En dat lijk jij niet te snappen.
Life is short. Eat dessert first.
kadanz schreef:
Hierbij is geen nuance mogelijk. Het is zwart/wit. Het probleem is dat jij weigert dat toe te geven/ te snappen en vervolgens overgaat tot denigrerend mansplaining. En dat is heel erg kwalijk. Kwalijk en walgelijk.
anoniem_402793 wijzigde dit bericht op 22-05-2021 19:19
7.03% gewijzigd
kadanz schreef:
:there:

Je snapt er echt geen fuck van he? En het gaat ook niet gebeuren binnen afzienbare tijd vermoed ik.
Tjezus, wat vals
kadanz schreef:
Dat zal wel moeten, als mensen zoals jij iedere minder goed gelukte communicatie zien als een vrijbrief om hem er maar in te prakken.
anoniem_648c663507eb3 wijzigde dit bericht op 22-05-2021 19:14
0.17% gewijzigd
MevrouwJack schreef:
22-05-2021 19:12
:there:

Je snapt er echt geen fuck van he? En het gaat ook niet gebeuren binnen afzienbare tijd vermoed ik.

Je begrijpt hem gewoon niet. Vanwege zijn nuance. Die jij ontbeert. Dus.
Dwaler schreef:
22-05-2021 19:07
Maar LV, dat komt omdat hij de nuance zoekt en de anderen daar maar niet aan willen. Dat is wel wat gejank waard.
Beh. Als het gaat over de KLM zoekt ie nooit nuance.
Het is kinderlijk, egoïstisch gedrag.

Als kind kan het je niet schelen als je na twee uur zeuren tóch een ijsje aftroggelt van je moeder, maar als volwassene probeer je een ander waar je om geeft niet meer om te praten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven