Niet blij met kado van man en kinderen

10-05-2020 11:49 361 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb voor moederdag een ketting gehad van mijn man en kinderen. Alleen ik vind hem echt niet mooi... ik hou van subtiele fijne sieraden alleen deze ketting is totaal het tegenovergestelde van mijn stijl. Het is een hele grove ketting waarin hun namen gegraveerd staan, al zie je dat totaal niet. Ik vind hem echt totaal niet mooi staan ook bij mezelf, ik ben zelf best wel fijn gebouwd en heb een smalle nek (ja lekkere uitleg🤣)

Maar ik voel me nu zo ondankbaar, heb ook maar niet gezegd dat ik er niet blij mee ben want hij kan niet meer geruild worden ivm gravering en ik weet het prijskaartje (helaas).

Dus eigenlijk zit er niks anders op dan hem dagelijks te dragen, ik ben iemand die nooit echt wisseld van sieraden en hij weet dat ook.

Ik wou het even van me afschrijven en hoop dat jullie misschien ook eens zoiets hebben voorgehad of hoe jullie er mee om zouden gaan.

Dus kom maar door met jullie verhalen over zulke dingen.

En nee hoef geen commentaar dat ik ondankbaar ben want believe me ik voel me er echt klote door..
You don't have to change a thing, the world can change his heart! Don't judge if you don't know the story!
bitterbal schreef:
10-05-2020 12:53
Dat ik dit gezeur vind en er ergere dingen zijn dan een ketting. Kom op zeg. Gaat ook om de gedachte.

Besef dat er mensen zijn die ergere dingen hebben dan astma. Die vinden jou zeuren. Je hebt altijd baas boven baas.
DivaMommy94 schreef:
10-05-2020 13:01
Bedankt voor alle reacties, ook die van de azijnzeikers😉

Ik ga proberen een link te plaatsen, het is geen lelijke ketting het zal vast voor veel mensen wel mooi zijn maar dat is een smaakkwestie.

Van mijn kinderen heb ik een knutselwerk gekregen heel blij mee en die hangt vol trots op.

Deze ketting was een moederdag/verjaardag kado in een, van 500 euro. Daarom vind ik het zonde dat ik het niet kan ruilen, ik had al een paar keer een paar plaatjes laten zien van kettingen die ik heel mooi vond aan manlief (subtiel en minimalistisch)

Dus niet dat hij niet weet wat ik mooi vind of graag wil hebben. En ik wou een nieuwe omdat mijn vorige dagelijkse ketting stuk was. Als ik deze dan af en toe draag en een nieuwe voor alledag koop dan denk ik dat manlief dat ondankbaar gaat opvatten, want hij zei erbij ja deze ketting is wat steviger voor alledag te dragen. Dus het is wel degelijk de intensie van hem om ddeketting altijd te dragen.

Ik wil heel graag eerlijk zijn, en had ik ook zeker gezegd als hij te ruilen was (want voor dit prijskaartje kan ik zeker een mooie andere halen😆)

Maar nu eerlijk zijn en hem daarmee pijn doen en de ketting in de kast leggen, waardoor er dus 500eu is weggegooid voor mn gevoel althans?

Ik kan geen plaatjes plakken, zal kijken of een link kan vinden.

En nogmaals de ketting is niet lelijk, gewoon niet mijn smaak en het staat niet mooi, een grove ketting staat mooi als je wat bredere grovere bouw hebt en subtiel/fijn als je wat fijn gebouwd bent.

En ik vind deze ketting niet mooi staan bij elke kledingstijl of kledingstuk. Maar dat is mijn mening.

Als je helemaal niks krijgt en er geen moeite gedaan word is helemaal erg.

Zoiets is het:
https://www.juwelier-debokxwijffels.nl/ ... enoog-45cm

En ik wou graag zoiets:
https://www.google.com/search?q=choker+ ... f_w3ZdRU4M
Waar zit dat gegraveerde deel dan? Kun je niet overleggen met de juwelier in kwestie? Zonde van het geld en niemand wordt er blij van op deze manier.
Ja, kan je de ketting niet laten vervangen bijvoorbeeld? Dat je het gegraveerde deel zo houdt en er een andere ketting aan laat maken. En dat dan eventueel zelf betalen.
Nou nou nou, dames, ik ben het helemaal eens met de Diva hoor!
Kan dit ding niet omgebouwd worden bij de juwelier?
Mevrouw75 schreef:
10-05-2020 12:50
Wat heeft dit er nou mee te maken?

Bitterbal wil ook een beetje aandacht denk ik.
Wow voor 500 euro?! Dat is best veel geld voor iets wat je niet mooi vindt, kun je ook niet hem omruilen ipv geld terug? De winkel herkent vast je man met kids nog wel,als je hem ongedragen ( lol) laat misschien heb je een kans?

Vind de laatste wel mooi maar beiden zij niet mn smaak dus snap dat je met zoiets als de 1ste al helemaal niet blij bent!

Wel gek als je je man voorbeelden hebt laten zien, hij met totaal iets anders aan komt zetten, zou het dan juist zeggen van, joh super lief heel mooi maar lijkt niet echt op wat ik graag wilde....

Misschien heeft hij de bon nog wel,en gooi hij hem een deze dagen weg omdat hij denkt dat jij hem heel mooi vind hahah!
Het is je man, dan kun je dat toch gewoon tactvol zeggen?!
SallySpectra* schreef:
10-05-2020 13:06
Ja, kan je de ketting niet laten vervangen bijvoorbeeld? Dat je het gegraveerde deel zo houdt en er een andere ketting aan laat maken. En dat dan eventueel zelf betalen.
Ja, zoiets zit ik ook aan te denken. En dan er maar wat pegels tegenaan gooien om het te fixen
BlaZoo schreef:
10-05-2020 12:22
Het is Moederdag. Geef die ketting aan zijn moeder

Op zich geen gek idee, zeg erbij dat je het haar meer gunt. Zij heeft zulk goed werk afgeleverd :mrgreen:
huurvrouwtje schreef:
10-05-2020 13:07
Wow voor 500 euro?! Dat is best veel geld voor iets wat je niet mooi vindt, kun je ook niet hem omruilen ipv geld terug? De winkel herkent vast je man met kids nog wel,als je hem ongedragen ( lol) laat misschien heb je een kans?

Vind de laatste wel mooi maar beiden zij niet mn smaak dus snap dat je met zoiets als de 1ste al helemaal niet blij bent!

Wel gek als je je man voorbeelden hebt laten zien, hij met totaal iets anders aan komt zetten, zou het dan juist zeggen van, joh super lief heel mooi maar lijkt niet echt op wat ik graag wilde....

Misschien heeft hij de bon nog wel,en gooi hij hem een deze dagen weg omdat hij denkt dat jij hem heel mooi vind hahah!
Het is je man, dan kun je dat toch gewoon tactvol zeggen?!
Ja daar heb je wel gelijk in ga het eens proberen zeggen
You don't have to change a thing, the world can change his heart! Don't judge if you don't know the story!
essychan schreef:
10-05-2020 12:01
Het klinkt misschien lulliger dan ik bedoel. Gelukkig weet mijn omgeving dat ik met alles heel kieskeurig ben. Ik hoef van niemand ook een cadeau, want ik vind iets als snel een prul.
Ik zou een ketting dat ik afschuwelijk vind ook echt niet dragen. Je kan maar duidelijk zijn om in de toekomst niet meer van die ongewenste cadeaus te krijgen, dat is ook gewoon zonde van het geld.
Dit dus! Juist makkelijk, je verwacht niets van anderen, waardoor ze niets origineels (lees: iets waar je in de regel niets aan hebt) hoeven te bedenken 😊
Maargoed. Het is inderdaad wel een erg lelijke ketting.
babbeleo schreef:
10-05-2020 12:05
Nou, dat draag je dan als enkelband. Namen erop vind ik wel handig, als je dan ergens gevonden wordt kunnen ze je terugbrengen.

:thumbsup:
Het zijn idd twee heel verschillende kettingen voor wat betreft stijl/grof versus subtiel.
Ik begrijp het wel. Daarnaast valt over smaak niet te twisten.

Ik kreeg ooit een parfum die ik niks lekker vond. Heb dat gezegd. Was wel ander prijskaartje.

In dit geval, andere ketting aan de hanger?
Vreemd dat manlief jouw smaak niet kent.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
Vind de sleutelhangeroptie die iemand hier heeft trouwens ook een hele mooie/goede oplossing.
essychan schreef:
10-05-2020 11:57
Ik had tegen m'n partner gezegd dat het zeker lief is, maar dat ik het ook echt niet mooi vind. Ik zou het daarom ook niet dragen. En dat hij in de toekomst dit soort cadeautjes ook niet meer moet geven zonder overleg.
Nou, ik ook, hoor.
Hartstikke lief, maar als ik niet eerlijk ben krijg ik volgend jaar de bijpassende armband en het jaar daarom oorbellen om de set compleet te maken. Zonde van zijn energie en geld. Dan maar nu even snel die pleister er af...
DivaMommy94 schreef:
10-05-2020 13:10
Ja daar heb je wel gelijk in ga het eens proberen zeggen
Ja zou het echt doen hoor, lijkt mij dat je man van zn duur kado toch de bon ook bewaard?
€500? Dan had ik er ook iets van gezegd denk ik...op een respectvolle manier. Misschien kan een juwelier er nog iets van maken. Ik deel je smaak overigens.
Nou, dan wissel je voortaan wel wat meer met sieraden. Dat je dat tot nu toe niet deed wil toch niet zeggen dat je niet van gewoonte kunt veranderen?
Ttroeteltje schreef:
10-05-2020 13:12
Vind de sleutelhangeroptie die iemand hier heeft trouwens ook een hele mooie/goede oplossing.

Sleutelhanger van €500 :biggrin:
Dan zou ik liever eerlijk zijn en kijken wat er nog te regelen is met de juwelier.

Ik snap alleen niet zo goed wat er nou gegraveerd kan zijn aan die ketting. TO?
oudebaas schreef:
10-05-2020 13:11
Vreemd dat manlief jouw smaak niet kent.
Ik denk dat hij praktisch dacht door een stevige ketting te geven waar ze lekker lang mee kan doen?!?!
Peixe schreef:
10-05-2020 13:13
Sleutelhanger van €500 :biggrin:
Dan zou ik liever eerlijk zijn en kijken wat er nog te regelen is met de juwelier.

Ik snap alleen niet zo goed wat er nou gegraveerd kan zijn aan die ketting. TO?
Dit is een voorbeeld ketting, niet DE ketting.
Kijk ik weet het hoor, zijn ergere dingen op de wereld en mensen met veel ergere problemen.

Maar eerlijk als jij iets krijgt van zo'n bedrag ( ja geld groeit niet op mn rug en gezamenlijke rekening) dan zit je toch ook in een dilemma? Je gaat ieta niet dragen tegen je zin lijkt mij, maar nooit dragen is het geld ook niet waardig.

Zal eens bij de juwelier vragen voor een oplossing, de graveringen staan op schakels, maar je ziet het totaal niet, echt een vergrootglas nodig om het te zien zeg maar.
winkelfanaat schreef:
10-05-2020 13:14
Dit is een voorbeeld ketting, niet DE ketting.

Daarom vraag ik (aan de TO) wat er dan bij haar ketting gegraveerd is.
DivaMommy94 schreef:
10-05-2020 13:01
Bedankt voor alle reacties, ook die van de azijnzeikers😉

Ik ga proberen een link te plaatsen, het is geen lelijke ketting het zal vast voor veel mensen wel mooi zijn maar dat is een smaakkwestie.

Van mijn kinderen heb ik een knutselwerk gekregen heel blij mee en die hangt vol trots op.

Deze ketting was een moederdag/verjaardag kado in een, van 500 euro. Daarom vind ik het zonde dat ik het niet kan ruilen, ik had al een paar keer een paar plaatjes laten zien van kettingen die ik heel mooi vond aan manlief (subtiel en minimalistisch)

Dus niet dat hij niet weet wat ik mooi vind of graag wil hebben. En ik wou een nieuwe omdat mijn vorige dagelijkse ketting stuk was. Als ik deze dan af en toe draag en een nieuwe voor alledag koop dan denk ik dat manlief dat ondankbaar gaat opvatten, want hij zei erbij ja deze ketting is wat steviger voor alledag te dragen. Dus het is wel degelijk de intensie van hem om ddeketting altijd te dragen.

Ik wil heel graag eerlijk zijn, en had ik ook zeker gezegd als hij te ruilen was (want voor dit prijskaartje kan ik zeker een mooie andere halen😆)

Maar nu eerlijk zijn en hem daarmee pijn doen en de ketting in de kast leggen, waardoor er dus 500eu is weggegooid voor mn gevoel althans?

Ik kan geen plaatjes plakken, zal kijken of een link kan vinden.

En nogmaals de ketting is niet lelijk, gewoon niet mijn smaak en het staat niet mooi, een grove ketting staat mooi als je wat bredere grovere bouw hebt en subtiel/fijn als je wat fijn gebouwd bent.

En ik vind deze ketting niet mooi staan bij elke kledingstijl of kledingstuk. Maar dat is mijn mening.

Als je helemaal niks krijgt en er geen moeite gedaan word is helemaal erg.

Zoiets is het:
https://www.juwelier-debokxwijffels.nl/ ... enoog-45cm

En ik wou graag zoiets:
https://www.google.com/search?q=choker+ ... f_w3ZdRU4M

Oei, wat een bedrag voor zoiets lelijks. Heeft hij je kleuter iets laten aanwijzen soms?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven