onenigheid over seks

18-09-2009 20:57 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Hier een verhaal geschreven door een man en een vrouw samen. We hebben een probleem binnen onze relatie en zouden graag jullie mening en/of advies willen. Het gaat om seks, de frequentie en de verwachtingen die we er beiden van hebben.

De situatie in het kort: we zijn ruim 6 jaar samen, getrouwd en hebben samen drie kinderen (waarvan 2 uit eerdere relaties). Verder gaat het in onze relatie goed, we kunnen lachen om dezelfde dingen, hebben veel dezelfde interesses, zijn van dezelfde leeftijd (eind 30) en hebben het leuk samen. We kunnen goed met elkaar praten over van alles, en houden van elkaar. We willen onze relatie dus ook niet opgeven. In het begin van onze relatie zat het ook qua seks goed tussen ons, maar de laatste jaren hebben we er steeds vaker onenigheid over (niet zozeer ruzie, maar wel dat duidelijk is dat we verschillende verwachtingen hebben en het wil ons maar niet lukken die op één lijn te krijgen).

Visie van de man: in het begin van onze relatie hadden we vaak seks. Niet elke dag, maar wel vaak. Dat vond ik geweldig en dat wil ik graag terug. Maar nu komt het vaak voor, dat ik me erop verheug om lekker te vrijen met mijn vrouw, maar als we dan in bed liggen, is zij te moe of heeft geen zin. Ik voel me dan teleurgesteld en vind het sowieso niet leuk om altijd maar degene te zijn die het initiatief moet nemen. Ik heb best een groot libido, heb seks nodig om me prettig te voelen en vind het moeilijk het dan niet te krijgen. Dat ik me teleurgesteld voel, kan ik niet verbergen voor mijn vrouw, ondanks dat ik het soms wel probeer. Ik heb al geprobeerd me minder te verheugen op seks en minder hoge verwachtingen te hebben, maar dat lukt me eerlijk gezegd niet. Ik vind mijn vrouw erg aantrekkelijk en ook als zij niet eens extra verleidelijk tegen me doet, heb ik gewoon zin in haar. Let wel: in haar, niet in een andere vrouw en ook niet in masturberen. Dat laatste probeer ik wel eens, maar geeft me niet de voldoening die seks met mijn vrouw me wel geeft. Ik blijf me teleurgesteld voelen en zo komt dit probleem steeds terug.

Visie van de vrouw: het klopt dat we in het begin vaker seks hadden dan nu. Ik denk dat dit heel normaal is in een beginnende relatie. Maar zeker na mijn zwangerschap, bevalling, borstvoeding en een baby die best veel (nachtelijke) aandacht van mij nodig had, is er een beetje de klad in gekomen. Dat komt trouwens niet doordat ik mijn man niet meer aantrekkelijk zou vinden. Wat voor mij wel een groot probleem is, en een steeds groter probleem wordt, is dat mijn man zoveel waarde hecht aan ons seksleven. Zijn teleurstelling als hij niet heeft ‘gekregen’ waar hij op had gehoopt, maakt dat ik een bepaalde druk voel om het te ‘moeten’. Seks zou spontaan moeten zijn vind ik, omdat we allebei zin hebben en niet omdat er eentje zin heeft. Grootste probleem is daarbij, dat mijn man één of zelfs meerdere dagen loopt te mokken als we de avond ervoor geen seks hebben gehad en hij dat wel gewild had. Met name dat zorgt ervoor dat ik druk voel om seks te hebben met hem, zo van: ‘laat ik maar zin maken, want anders loopt hij morgen weer de hele dag te mokken’. En als iets ervoor zorgt dat mijn libido afneemt is het dát wel, zo heb ik gemerkt. We praten hier wel over, meestal op mijn initiatief omdat ik merk dat hij mokt en uiteindelijk dan weer uit hem weet te krijgen waarom hij dat doet. Vaak weet ik namelijk helemaal niet dat hij zin had de avond ervoor, hij vindt dan dat ik dat uit aanwijzingen had moeten begrijpen. Vanavond hadden we weer zo’n gesprek en ik merk dat het me hoe langer hoe meer vermoeit om maar in dit cirkeltje te blijven ronddraaien. Afgelopen weekend hebben we best vaak seks gehad, toen hadden we beiden zin en hebben we zo’n vier keer met elkaar gevreeën. Daar hebben we allebei van genoten. Maar vandaag liep hij weer te mokken en bovendien deed hij boos tegen onze kinderen, in mijn ogen om niets. Toen we gelegenheid hadden om te praten, werd al snel duidelijk wat het probleem was: wéér hetzelfde. Tot nu toe werd ik er vooral verdrietig om, maar zo langzamerhand word ik steeds bozer. Hij gaf toe dat hij woensdagavond en donderdagavond (gisteren dus) had willen vrijen en dat dit niet gebeurd was, stelde hem teleur. Ik vind het onbegrijpelijk, als we nou weken niet hadden gevreeën kon ik me er nog iets bij voorstellen, maar 3 dagen!? Het lijkt wel alsof het alleen maar gaat om het bevredigen van zijn behoeften en of ik er wel of geen zin in heb lijkt wel van minder belang. Zo gaat seks me steeds meer tegenstaan en lost dit probleem zich nooit op…

Nou, dat was een heel verhaal. Is er misschien iemand hier die dit probleem herkent en beter nog natuurlijk, enig idee heeft hoe we dit kunnen oplossen?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!

Groeten van man en vrouw.
quote:manenvrouw schreef op 18 september 2009 @ 22:02:

Squirrel, we denken dat we wel wat in jouw idee zien.

Vrouw schrijft: inderdaad weinig romantisch ...................., het lijkt me het proberen waard.

Man schrijft: het lijkt mij ook een goed plan, omdat op deze manier onduidelijkheid wordt voorkomen en we beiden weten wat we van elkaar kunnen verwachten. Ik heb zojuist al voorgesteld om op bepaalde avonden deze afspraak te maken met mijn vrouw, namelijk op dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag en zondagavond maar we moeten denk ik de frequentie nog even afstemmen met elkaar...

Assumption is the mother of all fuckup's zeggen de Engelsen oftewel de verwachting is de moeder van de teleurstelling.

Bovenstaande posting geeft voor mij aan dat de man alleen maar voor zijn belang gaat, zelfs als het als grapje bedoeld is, dan nog wil hij 6 van de 7 dagen seks.

Hoe de vrouw hierover denkt is dus totaal onbelangrijk voor hem, lijkt het.

Ook het steeds herhalen "zo zit ik nu eenmaal in elkaar" duidt erop dat anderen maar moeten inschikken.

Man kent de achilleshiel van vrouw en maakt daar veelvuldig gebruik van.

Boodschap: "geef mij nu maar genoeg seks, dan ben ik veel liever en makkelijker".

Iemand die 6 dagen in de week seks wil, kan alleen maar op dag 7 verrast worden, pas dan wordt er niets verwacht, alle andere dagen is er alleen teleurstelling als het niet kan/gebeurd.

En dan de vraag idd, wat is seks voor de man?

Is dat even snel "je kwakje kwijtraken" of is dat aandachtige seks met uitgebreid voor en naspel.

Ik krijg, zelfs als man, een vreemde smaak in mijn mond van hetgeen ik heb gelezen.

Ik hoef bij mijn partner(s) hier ook niet mee aan te komen, dan krijg ik ook niet thuis.

Een vrouw is net een diesel, die moeten voor gegloeid worden.

Die zijn niet ineens warm en bedrijfsklaar.......
Zo langzamerhand bij het lezen krijg ik een beetje vreemd gevoel. Ze weten heus wel waar t aan ligt. Maar ontwijken het omdat man en vrouw zo overtuigd zijn dat hun relatie GE-WEL-DIG is. Nou, niet dus. Een mokkend ventje en een vrouw die het nog steeds normaal vindt, dat gedrag van hem. Want oh, wat zijn ze gelukkig saampies.
Hallo allemaal,

Vrouw zegt: iedereen bedankt voor jullie reacties. We zijn uitgebreid in gesprek geweest vanavond en hebben alle reacties gelezen. Voor mij was het verhelderend jullie visie eens te lezen, ook al waren jullie soms hard voor mijn man - en ook wel een beetje voor mij. Aan de hand van wat jullie opschreven, zijn we ook wat verder met de oorzaak van het probleem gekomen; het mokken is inderdaad alleen maar het gevolg - en ja, ook ik vind het kinderachtig gedrag hoor, dat heb ik mijn man ook vaak verweten - maar de oorzaak is dat man het mij kwalijk neemt dat ik niet net zoveel zin heb in seks als hij. Ik vind het onterecht dat hij me dit kwalijk neemt en dat beneemt mij gewoon de lust. Ik heb dit nu ook heel duidelijk onder woorden kunnen brengen naar mijn man toe, iets wat voorheen nog niet zo goed gelukt was.

Man zegt: mijn vrouw en ik hebben vanavond gesproken over onze wens qua frequentie. Ik zou wel 4 of 5 keer per week willen, en zij zou genoeg hebben aan zo'n 2 of 3 keer. Ik vind haar aantrekkelijk, als ik in haar buurt ben heb ik eigenlijk bijna altijd wel zin. Maar eigenlijk kan ik haar dat moeilijk kwalijk nemen natuurlijk, dat is haar schuld niet. En zin hebben betekent niet dat je dan ook altijd moet krijgen waar je zin in hebt. Maar bij afwijzingen voel ik me alsof ik een blauwtje loop, dat frustreert en kwetst me en daarom heb ik dat ervaren als een probleem. Het is inderdaad zo, dat mijn verwachtingen van mijn vrouw te hoog zijn. Als mijn verwachtingen minder hoog zijn, zal ik me minder vaak teleurgesteld voelen.

Vrouw zegt: doordat die verwachtingen zo hoog zijn, krijg ik continu het gevoel dat ik niet voldoe. Zelfs als we een paar dagen veel seks hebben gehad (zoals afgelopen weekend) kan het een paar dagen later, dagen waarin we geen seks hebben gehad, alweer zo zijn dat mijn man zich afgewezen voelt en het probleem alweer opnieuw opspeelt. En door zijn gemok voel ik dat hij mij de schuld geeft van wat hij blijkbaar tekort komt. Wat ik hém dan weer kwalijk neem.

Het plan van Squirrel van gisterenavond vinden we nog steeds een goed idee. We gaan dit direct in de praktijk brengen en zien wel hoe het gaat. Het geeft ons een goed gevoel dat we in ieder geval iets dóen nu en niet de situatie laten voortduren. Zoals Squirrel zei, zal dit wel iets zijn waar we langere tijd mee bezig zullen zijn.

Iedereen nogmaals bedankt voor het meedenken, met name Squirrel heel erg bedankt! We gaan hier nu zelf mee aan het werk en hopen tot een oplossing te komen waar we beiden gelukkig mee zijn.

Groeten van man en vrouw.
Sorry hoor Man en Vrouw, maar hier is er behalve sex ook een andere manier van intimiteit,en dan heb ik het er niet over dat mijn partner en ik de hele avond op de bank hangen,verre van dat hij speelt zijn spel op de puter en ik kijk tv,of zit toevallig naast hem op de puter op het forum alhier,in het voorbij lopen is het vaak ff een aai over de rug of bol,als we elkaar tegen komen is het spontaan een knuffel of kus, weten jullie waarom het spontaan kan?, omdat er verder geen bedoellingen achter zitten,maar puur omdat we elkaar lief en leuk vinden, ik hoef niet bang te zijn dat mijn lief op mij wil duiken, omdat ik enkel ff mijn hand op zijn been leg of hem knuffel.

Wij hebben gemiddeld 3 keer per week sex, maar het is geen moeten, niet van mij of van mijn lief zijn kant,ik heb ook wel eens zin om te vrijen en mijn lief niet en dan denk ik de volgende keer beter en ga slapen ,de andere keer heb ik geen zin,en hij gedraagt zich niet als een mokkende kleuter maar denkt ook nou ja volgende keer beter,er is niks ergs aan als iemand eens een keer geen zin in vrijen heeft,het word pas een punt als er een drama van gemaakt word en de een als een kleuter loopt te mokken en te stampvoeten, man je hebt 2 handen kom op zeg!

Je lijkt mijn zielige ex wel,nee met hem had ik geen zin om te knuffelen of aan te raken omdat mijn libido bevroor aangezien hij in alles wat met aanraken te maken had aanleiding vond om sex te hebben, met de partner die ik nu heb, heb ik niet enkel sex maar wij vrijen omdat wij er beide zin in hebben, en niet omdat de een zo nodig bevredigd moet worden, voor bevrediging kan je ook je handen gebruiken.

Vrouw,

Ik kan me heel goed voorstellen dat jij geen zin hebt in sex met je man, wie weet als hij zich als een volwassen vent gaat opstellen dat je libido verhoogd word, maar zolang jouw man zich als een kleuter gedraagd, zie ik er weinig heil in, vrouw Sterkte!
quote:manenvrouw schreef op 19 september 2009 @ 23:17:

maar de oorzaak is dat man het mij kwalijk neemt dat ik niet net zoveel zin heb in seks als hij. Ik vind het onterecht dat hij me dit kwalijk neemt en dat beneemt mij gewoon de lust. Dit lijkt me toch een erg belangrijk punt. Als je samen een gezin hebt met jonge kinderen is het volgens mij normaal dat je seksleven een tijd op een laag pitje staat. Daar valt gewoon niks kwalijk te nemen en te mokken. Als jouw man stopt met mokken en jou als de schuldige aan te wijzen gaat het misschien wel beter. In jullie berichten ligt de nadruk heel erg op seks en frequentie. Seks als een heilig moeten. Hoe zit het verder met de kwaliteit van jullie relatie (en daarmee bedoel ik meer dan seks)?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven