Onze laatste ruzie

19-12-2020 23:03 226 berichten
Het was even hard nadenken wat mijn nickname hier ook alweer was. Jellie1111 en ik weet altijd waarom ik weer inlog. Het gaat om hem. Afgelopen nacht droomde ik over onze laatste ruzie en ik werd echt huilend wakker.

Ik heb weer mijn oudere topics gelezen en ja ik hoopte steeds dat het beter werd. Maar het werd nooit beter. Het ging lange tijd goed, dan weer niet en nu is het weer heel slecht tussen ons. Ik heb hem weer overal geblokkeerd en verwijderd. Meestal belt of emailt hij na een paar dagen. Nu is het doodstil. Afgelopen ruzie was hij ook erg afstandelijk en het interesseerde hem niet hoe ik me voelde. Hij vindt me gewoon niets meer. Ik zie nog wel dat hij een profielfoto van ons samen nog op zijn whatsapp heeft. Waarom hij die erop laat, snap ik ook niet.

Owja ook 1 van zijn favoriete opmerkingen: ik ben de enige die zo lang loyaal aan jou is gebleven. De rest verlaat jou. Dus wat ik met kennissen/vriendn heb meegemaakt gebruikt hij tegen me. Eerst was ik lui en was mijn broertje en zusje beter dan ik, ik had geen werk. Nu pakt hij me op het feit dat sinds laatste tijd mijn sociale kring behoorlijk is ingekrimpt.

Ik merk ook dat hij me zat is geworden. Ik zag hem vaak alleen na mijn werk in de avond om even wat te eten en rond 9 uur voor de TV begon ik in te dommelen (terwijl hij graag nog met me praatte). Dat vond hij nooit leuk: geirriteerd zei hij dan. Wanneer ga je naar huis?! Toen werd ik een beetje boos. Ik zei tegen hem dat hij meestal na werk in de avond wil afspreken (op zo een dag is hij dan om 3 uur in de middag klaar, terwijl ik 7 uur avond klaar ben. Hij is dan tenminste voldoende uitgerust). In zijn en mijn volle vrije dagen wil hij niet echt meer afspreken. We doen nooit meer iets leuks, nooit wandelen. Heeft hij nooit meer zin in. Alles komt van mijn kant, bijna alle voorstellen.

En dan had je met regelmaat dat hij in zijn vrije dagen opgesloten thuis zit en alcohol drinkt. Dan hoor ik na een dag of 3 weer iets van hem als hij weer aan het werk moet.

Afgelopen donderdag kwam het er allemaal uit bij mij. Dat ik me heel eenzaam voel, dat hij me op zijn vrije dagen bijna nooit wil zien en dat ik dan alleen dingen moet ondernemen. Dat maakt me heel eenzaam en dat ik niet op hem kan bouwen.

Dit terwijl hij eerst best claimerig was, me elke dag wilde zijn, bijna obsessief, jaloers als ik met vrienden afsprak, dacht dat ik met elke man flirtte. We deden wel veel leuke dingen, dagjes uit enz. Nu is hij erg afstandelijk, wat ik doe interesseert hem niet meer. Ik was eigenlijk helemaal gewend aan hem. En eerlijk waar. Ik dacht beter iemand die altijd met mij is dan dat ik alleen ben. Alleen zijn vind ik nog veel erger.

Nu zijn broer en neefjes in dezelfde stad wonen, merkte ik ook dat hij me veel minder hoefde te zien of te spreken. Ik koppel dat dan altijd terug naar de opmerking die hij vaak maakte: ik ga alleen met jou om, omdat ik hier niemand anders ken. Terwijl hij voor mij in die stad kwam wonen. Hij wilde wel graag weer terug naar waar zijn familie woonde. Ik dacht eigenlijk altijd dat hij die opmerking niet meende.

Al met al dacht ik oprecht dat we een band hadden. Ik weet het niet. Nu na de laatste dingen denk ik dat hij me misschien wel heeft gebruikt en nooit echt wat voor me heeft gevoeld...
Deze dingen blijven door mijn hoofd malen. Ja, ik heb ook mijn imperfecties, maar ik heb me nooit helemaal kunnen geven aan hem omdat hij me zo slecht kon behandelen.
In ieder geval denk ik vaak aan die opmerking terug. Je weet dat ik hier niemand ken en jou nodig heb. Nu heeft hij me niet meer nodig en na 6,5 jaar.

Ik denk bij mezelf. Heeft iemand me echt 6,5 jaar voor de gek kunnen houden?
anoniem_6498cdf999a0f wijzigde dit bericht op 19-12-2020 23:24
7.14% gewijzigd
pejeka schreef:
20-12-2020 00:10
Als je samenwoont, OK. Dan kan dat een keer voorkomen. Maar naar het huis van je vriend gaan om daar niks anders te doen dan op de bank te gaan liggen slapen, lijkt me niet "gezellig". Blijf dan lekker thuis en ga op je eigen bank liggen slapen en ga weer naar je vriend als je wel langer dan een half uur wakker kan blijven.

En wat voor zin heeft het thee te zetten voor iemand die al slaapt zodra het water kookt?
Bij zijn huis zet hij nooit thee voor me hoor. Dat ben ik altijd die het doet voor hem en mezelf.
loisnvt schreef:
20-12-2020 00:13
Ik heb je even geloept, maar deze relatie is dus al vanaf 2016 bagger en waarschijnlijk nog langer, maar daarvoor schreef je onder 2 andere nicknames.

Je schrijft dat je je oude topics weleens terugleest, maar wat lees je dan? En vooral, wat leer je daaruit als je dan nu weer een nieuw topic opent met vragen als Ik denk bij mezelf. Heeft iemand me echt 6,5 jaar voor de gek kunnen houden?

Hij doet jou niets aan hoor, je doet het vooral jezelf aan, omdat je niet alleen kunt of wilt zijn!
Dat is niet waar. Ik hield wel echt van hem en ik zou wel alleen kunnen zijn als hij me dan ook met rust liet. Hij blijft me dan bellen of sms'en.
anoniem_6498cdf999a0f wijzigde dit bericht op 20-12-2020 19:30
0.34% gewijzigd
Naomir schreef:
20-12-2020 10:53
Wat mij triggert is de uitspraak dat je liever bij hem bent dan alleen. Maar met hem ben je ook echt alleen.

Het lijkt mij juist fijner als je alleen bent, ipv elke keer samen bent met iemand die niet met je wilt zijn.

En waarom wil je bij iemand zijn, die op zijn vrije dagen niet bij je wilt zijn?
Omdat hij, als ik het echt zat ben en zeg dat ik liever geen contact meer wil, mij constant bel of emailt en blijft zeggen dat hij wel van me houdt. Dus hij zit dan achter mij aan en dat geloof ik dan. Zo doe je toch niet als je niet met iemand wil zijn?
Deze keer heb ik sinds donderdag niets van hem gehoord. Dus ik ga ervan uit dat als hij weer begint met werken dat hij iets gaat zeggen. Maar nu zijn familie dichter bij hem woont, zal hij waarsc minder die behoefte voelen. Dus misschien dat hij medan kan loslaten
Alle reacties Link kopieren
Maar jij bent toch de gene die hem dan steeds terug neemt. Dat hoeft niet je kan ook ervoor kiezen om hem niet terug te nemen.
Ongeacht wat hij doet om jou terug te willen.
Deze keuze maak je toch echt zelf.
05-2019 wijzigde dit bericht op 20-12-2020 19:38
0.97% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Jellie1111 schreef:
20-12-2020 19:24
Bij zijn huis zet hij nooit thee voor me hoor. Dat ben ik altijd die het doet voor hem en mezelf.
Schenk een keer een borrel voor hem in in plaats van een kop thee. En blijf wakker. Kan zomaar schelen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
20-12-2020 19:35
Schenk een keer een borrel voor hem in in plaats van een kop thee. En blijf wakker. Kan zomaar schelen.
Had je mijn vorige post al gelezen?:

Ik had van tevoren al gezegd dat ik die dag veel zou werken en waarsch sneller moe zou zijn en dat andere dag beter zou zijn. Ik moest de volgende dag ook heel vroeg op. Hij drong aan dat ik bij hem kon slapen.

Kan je mij dan kwalijk nemen dat ik op gegeven moment een beetje rustig werd en toch erg veel moeite deed om wakker te blijven en te praten
05-2019 schreef:
20-12-2020 19:35
Maar jij bent toch de gene die hem dan steeds terug neemt. Dat hoeft niet je kan ook ervoor kiezen om hem niet terug te nemen.
Ongeacht wat hij doet om jou terug te willen.
Deze keuze maak je toch echt zelf.
Mensen zeggen hier dat hij tegen zijn wil met mij is. Terwijl hij, als ik met hem breek, me 100 keer belt of emailt. Dus dan ben ik wel interessant, maar ik geef toe dat ik te veel van hem houd en hem daarom steeds terugneem. Bij geen enkel andere persoon zou ik dit laten gebeuren
Alle reacties Link kopieren
Jellie1111 schreef:
20-12-2020 19:41
Had je mijn vorige post al gelezen?:

Ik had van tevoren al gezegd dat ik die dag veel zou werken en waarsch sneller moe zou zijn en dat andere dag beter zou zijn. Ik moest de volgende dag ook heel vroeg op. Hij drong aan dat ik bij hem kon slapen.

Kan je mij dan kwalijk nemen dat ik op gegeven moment een beetje rustig werd en toch erg veel moeite deed om wakker te blijven en te praten
Maar dan kan je toch gewoon zeggen: "Joh, ik heb een drukke dag gehad, ik ben moe, wil vanavond op tijd naar bed, dus ik pak thuis wat te eten en ga wat hangen en vroeg slapen." En dan blijf je lekker thuis.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Jellie1111 schreef:
20-12-2020 19:43
Mensen zeggen hier dat hij tegen zijn wil met mij is. Terwijl hij, als ik met hem breek, me 100 keer belt of emailt. Dus dan ben ik wel interessant, maar ik geef toe dat ik te veel van hem houd en hem daarom steeds terugneem. Bij geen enkel andere persoon zou ik dit laten gebeuren
Zelfs nu geloof je hem nog. Het 100 keer mailen en bellen is een eitje en zegt niets, alleen maar dat hij zijn gemaksmaaltje niet kwijt wilt.
pejeka schreef:
20-12-2020 19:44
Maar dan kan je toch gewoon zeggen: "Joh, ik heb een drukke dag gehad, ik ben moe, wil vanavond op tijd naar bed, dus ik pak thuis wat te eten en ga wat hangen en vroeg slapen." En dan blijf je lekker thuis.
Hij wilde per se dat ik kwam. Ik heb het 2 keer gezegd, maar ik wil ook niet zo een afzegger zijn en vind het wel gezellig om wat te eten. Als hij zegt dat ik kan blijven slapen en blijft aandringen, kan hij het mij niet kwalijk meer nemen. Ik raak dan gekwetst als hij zegt, johben je moe? En dan heel geïrriteerd wanneer ga je naar huis. Dat is wel klote ja. Ik kom op vertrouwen en dan moet hij weer nasty doen.
Alle reacties Link kopieren
Jellie1111 schreef:
20-12-2020 19:41
Had je mijn vorige post al gelezen?:

Ik had van tevoren al gezegd dat ik die dag veel zou werken en waarsch sneller moe zou zijn en dat andere dag beter zou zijn. Ik moest de volgende dag ook heel vroeg op. Hij drong aan dat ik bij hem kon slapen.

Kan je mij dan kwalijk nemen dat ik op gegeven moment een beetje rustig werd en toch erg veel moeite deed om wakker te blijven en te praten
Nee hoor helemaal niet.
Dat gebeurd nu eenmaal wel eens dat je zo moe bent dat je het toch niet vol hebt kunnen houden ook al haf je graag gewild.
Je hebt alsnog je best gedaan om te gaan.

Als het echt iedere keer voor zou komen word het een ander verhaal.
Blijf in jezelf geloven !
Cateautje schreef:
20-12-2020 19:47
Zelfs nu geloof je hem nog. Het 100 keer mailen en bellen is een eitje en zegt niets, alleen maar dat hij zijn gemaksmaaltje niet kwijt wilt.
Als ik het langer volhoud om niet te reageren, zal hij merken dat het niet meer zo gemakkelijk is
Jellie1111 schreef:
20-12-2020 19:51
Als ik het langer volhoud om niet te reageren, zal hij merken dat het niet meer zo gemakkelijk is
Ik daag je uit hem te blokkeren op alle media waar hij toegang toe heeft.
Alle reacties Link kopieren
Jellie1111 schreef:
20-12-2020 19:43
Mensen zeggen hier dat hij tegen zijn wil met mij is. Terwijl hij, als ik met hem breek, me 100 keer belt of emailt. Dus dan ben ik wel interessant, maar ik geef toe dat ik te veel van hem houd en hem daarom steeds terugneem. Bij geen enkel andere persoon zou ik dit laten gebeuren
Luister maar naar de mensen die zien meer dan jij omdat jij zo gek op hem bent. En hij weet ook dat jij hem terug neemt. Het kan ook zijn dat hij niet alleen wil zijn en daarom steeds terug komt maar dat hij al wel in zijn hoofd heeft jou op een dag te verlaten als hij een ander heeft. Je weet het gewoon niet maar hij is niet bepaald lief voor je.
Blijf in jezelf geloven !
05-2019 schreef:
20-12-2020 19:50
Nee hoor helemaal niet.
Dat gebeurd nu eenmaal wel eens dat je zo moe bent dat je het toch niet vol hebt kunnen houden ook al haf je graag gewild.
Je hebt alsnog je best gedaan om te gaan.

Als het echt iedere keer voor zou komen word het een ander verhaal.
Daarom zei ik tegen hem dat het beter is om af te spreken als we allebei hele dagen vrij zijn, omdat hij zich anders gaat irriteren aan me.
Ik durf bij hem niet eens meer moe te zijn als ik naast hem op de bank zit.

Jammere dat hij zijn vrije dagen altijd besteed aan alcohol drinken of hij is bij zijn familie. Ik kom aan de beurt als hij ff samen wil eten. Ik had het leuk gevonden als hij ook 1 keer iets met mij zou willen doen op een zaterdag.
Alle reacties Link kopieren
Jellie1111 schreef:
20-12-2020 19:51
Als ik het langer volhoud om niet te reageren, zal hij merken dat het niet meer zo gemakkelijk is
Hier haal ik uit dat je hem uiteindelijk toch wel terug neemt alleen zal je dit keer het iets moeilijker maken voor hem.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Jellie1111 schreef:
20-12-2020 19:49
Hij wilde per se dat ik kwam. Ik heb het 2 keer gezegd, maar ik wil ook niet zo een afzegger zijn en vind het wel gezellig om wat te eten. Als hij zegt dat ik kan blijven slapen en blijft aandringen, kan hij het mij niet kwalijk meer nemen. Ik raak dan gekwetst als hij zegt, johben je moe? En dan heel geïrriteerd wanneer ga je naar huis. Dat is wel klote ja. Ik kom op vertrouwen en dan moet hij weer nasty doen.
Hij kan zo veel willen. Als jij moe bent en thuis wil blijven, doe je dat toch gewoon?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Jellie1111 schreef:
20-12-2020 19:54
Daarom zei ik tegen hem dat het beter is om af te spreken als we allebei hele dagen vrij zijn, omdat hij zich anders gaat irriteren aan me.
Ik durf bij hem niet eens meer moe te zijn als ik naast hem op de bank zit.

Jammere dat hij zijn vrije dagen altijd besteed aan alcohol drinken of hij is bij zijn familie. Ik kom aan de beurt als hij ff samen wil eten. Ik had het leuk gevonden als hij ook 1 keer iets met mij zou willen doen op een zaterdag.
Zoek een man die jou wel belangerijk vind.
En die het niet vervelend vind dat je een keer in slaap bent gevallen maar het waardeert dat je toch gekomen bent ondanks dat je zo moe was.

En jij loopt op je tenen want wilt hem zo tevreden mogelijk houden. Ik weet trouwens precies hoe jij je voelt.
Blijf in jezelf geloven !
Cateautje schreef:
20-12-2020 19:53
Ik daag je uit hem te blokkeren op alle media waar hij toegang toe heeft.
Heb ik al gedaan. Maar als hij belt, zal ik de automatisch geweigerde oproepen in mijn bellijst zien. Dit geldt ook voor de smsjes
05-2019 schreef:
20-12-2020 19:54
Luister maar naar de mensen die zien meer dan jij omdat jij zo gek op hem bent. En hij weet ook dat jij hem terug neemt. Het kan ook zijn dat hij niet alleen wil zijn en daarom steeds terug komt maar dat hij al wel in zijn hoofd heeft jou op een dag te verlaten als hij een ander heeft. Je weet het gewoon niet maar hij is niet bepaald lief voor je.
Ik weet dat hij niet lief voor me is. Ik weet ook dat hij dit doet omdat hij me als minderwaardig ziet. Ik dacht eerst dat dit kwam omdat ik toen nog geen diploma of werk had. Nu heb ik ze allebei. Goede diploma en werk en hij respecteert me nog steeds niet. Nu denk ik dat het aan mijn uiterlijk moet liggen. Hij heeft gewoon totaal geen respect voor me, nooit gehad. Vanaf het begin niet. Hij vertelde ooit over zijn exdate, waar hij echt gek op was. En dat hij bij haar op alles moest letten, bijv in bed. Dat hij niet echt zichzelf kon zijn. Bij mij is hij zijn lompe zelf. Ik heb me altijd afgevraagd. Wat heeft zij wat ik niet heb?
Alle reacties Link kopieren
Jellie1111 schreef:
20-12-2020 20:05
Ik weet dat hij niet lief voor me is. Ik weet ook dat hij dit doet omdat hij me als minderwaardig ziet. Ik dacht eerst dat dit kwam omdat ik toen nog geen diploma of werk had. Nu heb ik ze allebei. Goede diploma en werk en hij respecteert me nog steeds niet. Nu denk ik dat het aan mijn uiterlijk moet liggen. Hij heeft gewoon totaal geen respect voor me, nooit gehad. Vanaf het begin niet. Hij vertelde ooit over zijn exdate, waar hij echt gek op was. En dat hij bij haar op alles moest letten, bijv in bed. Dat hij niet echt zichzelf kon zijn. Bij mij is hij zijn lompe zelf. Ik heb me altijd afgevraagd. Wat heeft zij wat ik niet heb?
Gewoon een punt zetten achter die relatie en dan hoef je je dat soort dingen ook niet meer af te vragen, kan je gewoon thuis met een kop thee en een dekentje op de bank inslapen bij de TV en hoef je nooit meer rekening te houden met zijn stemmingen of wensen. Hoe heerlijk kan het leven zijn.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Deze man gaat ook nooit respect voor je krijgen ongeacht wat je voor hem doet.
Loslaten en uithuilen .....over een tijdje kan je alles veel beter relativeren. Je zal ook meer rust krijgen.

Ga nu eerst eens respect voor je zelf opbouwen en grenzen aangeven.

Deze man heeft toch helemaal niets te bieden.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Je zoekt naar alles wat er op kan wijzen dat hij toch echt om je geeft.
Dat is vast deels zo, maar zeker niet genoeg. Als je van iemand houdt dan steun je iemand, doe je moeite voor de ander, kwets je iemand niet bewust met je woorden. Elke keer dat je hieraan toegeeft doe je je jezelf tekort en geef je hem het idee dat hij je zo kan blijven behandelen. Hij doet dit omdat het werkt.
Als je respect voor jezelf hebt dan zeg je tegen hem dat je niet gelukkig bent zo, dat je wilt dat jullie relatie verandert. Wil hij dat niet, neem dan echt afstand. Je komt er overheen en er is een leukere man voor je,
Jellie1111 schreef:
20-12-2020 20:05
Ik weet dat hij niet lief voor me is. Ik weet ook dat hij dit doet omdat hij me als minderwaardig ziet. Ik dacht eerst dat dit kwam omdat ik toen nog geen diploma of werk had. Nu heb ik ze allebei. Goede diploma en werk en hij respecteert me nog steeds niet. Nu denk ik dat het aan mijn uiterlijk moet liggen. Hij heeft gewoon totaal geen respect voor me, nooit gehad. Vanaf het begin niet. Hij vertelde ooit over zijn exdate, waar hij echt gek op was. En dat hij bij haar op alles moest letten, bijv in bed. Dat hij niet echt zichzelf kon zijn. Bij mij is hij zijn lompe zelf. Ik heb me altijd afgevraagd. Wat heeft zij wat ik niet heb?
Jaa want aan het feit dat jij je moedwillig als deurmat laat gebruiken zal het toch kunnen liggen. Moeilijk moeilijk. :roll:
Alle reacties Link kopieren
Jellie1111 schreef:
20-12-2020 20:05
Ik weet dat hij niet lief voor me is. Ik weet ook dat hij dit doet omdat hij me als minderwaardig ziet. Ik dacht eerst dat dit kwam omdat ik toen nog geen diploma of werk had. Nu heb ik ze allebei. Goede diploma en werk en hij respecteert me nog steeds niet. Nu denk ik dat het aan mijn uiterlijk moet liggen. Hij heeft gewoon totaal geen respect voor me, nooit gehad. Vanaf het begin niet. Hij vertelde ooit over zijn exdate, waar hij echt gek op was. En dat hij bij haar op alles moest letten, bijv in bed. Dat hij niet echt zichzelf kon zijn. Bij mij is hij zijn lompe zelf. Ik heb me altijd afgevraagd. Wat heeft zij wat ik niet heb?
Weet je waarom hij geen respect voor je heeft? Hij kan werkelijk alles doen en laten wat hij wil, hij kan ALLES bij je flikken.... je blijft toch wel.
Hij kan het zo bont maken en dan nog een slag erger.... jij blijft toch wel. Er is werkelijk niets wat jij niet pikt, want jij bent te bang om alleen te blijven, dat je liever voor hém kiest, dan voor een leuk en gelukkig leven.

Het komt ook nooit meer goed tussen jullie. Eens respect kwijt, is altijd respect kwijt. Hij zal je nooit meer met respect behandelen.
Aan jou de vraag waarom je terug wil gaan naar iemand die geen respect voor je heeft .
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven