Origineel: te leuke collega

14-01-2022 23:23 268 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Nu we toch openhartig bezig zijn... Ik zit een beetje met een dilemma. (sorry, lange tekst)

Ik werk sinds een halfjaar bij een redelijk klein bedrijf. Totaal anders dan het werk wat ik hiervoor deed, maar goed. 😅 Ik werk in het ene deel van de zaak (beetje mannenwereldje) en in een ander deel de handige mannen die e.e.a. repareren). Ik ben de enige dame in dienst en alle collega's zijn volgens mij getrouwd/bezet, behalve ik en één persoon van die afdeling handige mannen. Ik heb mij bewust het eerste halfjaar een beetje rustig gehouden en mij geen dingen in mijn hoofd gehaald, maar ik merk dat ik die ene leuke vrijgezelle collega wel steeds leuker begin te vinden. Of ik het nu wil of niet dus :facepalm: Het is geen type waar ik normaal wel eens op viel, had nogal ehm..... beetje foute keuzes achteraf op dat gebied. Collega lijkt juist heel betrouwbaar, rustig, gezellig, is recent veel afgevallen. Ik zie hem vaak een beetje in de verte, bij binnenkomst/watermachine/als hij langsloopt of als we naar huis gaan. We maken wel eens een kort praatje/grapje, maar dit lukt helaas niet iedere werkdag. Toen ik net nieuw was heeft hij wel de vaatwasser uitgelegd toen we samen waren en vertelde hij dat hij zelf zijn afwas opspaart, omdat hij toch maar alleen is. Hij is vrijgezel.

Hij houdt net als ik van reizen, fotografie/bewerken, natuur, is ook wel sociaal enz. Is laatst naar Afrika geweest (waar ik ook een band mee heb) 4n recent nog naar buitenland met kerst. Ik vraag hier wel altijd naar, probeer ietsje pietsje meer contact te leggen en grapjes te maken over "ik heb een date voor je" als iemand een afspraak met hem maakt op het werk, toevallig de deur te openen als hij terugkomt op de zaak voor zijn werkzaamheden bij mensen thuis of als hij per ongeluk te hard een deur opent grap ik dat hij zo'n gewelddadig type is......Dat soort dingen bijv. Ik ben geen ster in flirten, dat moge duidelijk zijn. :lol:

Tijdens de jaarwisseling heb ik gewacht tot het een beetje een schappelijk tijdstip was op zijn continent en heb ik hem een gelukkig Nieuwjaar gewenst met een zelf gefabriceerde foto van mijzelf + met sterretjes geschreven 2022. Hint. Ik kreeg ook een gelukkig 2022 terug met een door hem gemaakte mooie foto van het mooie landschap daar. Mijn nieuwste collega aan mijn kant van de zaak had hem ook de beste wensen gestuurd, maar die had geen reactie gehad. Het zou kunnen dat zijn nummer niet bekend was, maar collega zei: "ik weet wel waarom dit is :biggrin: ....." Ik heb hem de mond gesnoerd met: " ah joh, misschien valt hij wel op mannen... Al is hij wel een leuke gozer". Verder weet niemand er iets vanaf hoor.

Maar hij voelt super onbereikbaar nu ik hem nauwelijks zie of beetje alleen spreek, ik heb geen idee of hij interesse kan hebben en best spannend zo met vrij nieuw werk. Aan de andere kant, we werken vrijwel niet samen en misschien zou het wel heel fijn kunnen zijn. Mijn baas kan wisselend streng zijn over dingen als foutjes maken of niet ruim een kwartier van te voren op werk zijn, zijn vrouw is altijd super gezellig.

Ik zou graag eens met hem afspreken, maar misschien is het handiger om eerst meer contact te hebben. Alleen op dit tempo gaat dat wel erg lang duren, dus eigenlijk niet echt handig. Wat zouden jullie doen?
karibu wijzigde dit bericht op 14-01-2022 23:24
Reden: Herkenbaarheid
0.55% gewijzigd
Liever niet op het werk.
Daarnaast komt hij niet super enthousiast over. Focus je eens op wat hij doet uit eigen iniatief om jouw aandacht te trekken.
Als enige vrouw zou ik me hoogstens laten versieren maar al helemaal niet de jacht inzetten als je ergens nieuw bent. Maargoed, ik ben sowieso nogal een diva en heb slechte ervaringen met dit soort vaagneuzen die zich van alles maar laten aanleunen.
Die relaties die 'mijn feestjes' waren, waren nou niet de leukste relaties.
Zou zomaar kunnen dat hij met precies hetzelfde worstelt :idee:
Surebaby schreef:
14-01-2022 23:28
Liever niet op het werk.
Daarnaast komt hij niet super enthousiast over. Focus je eens op wat hij doet uit eigen iniatief om jouw aandacht te trekken.
Als enige vrouw zou ik me hoogstens laten versieren maar al helemaal niet de jacht inzetten als je ergens nieuw bent. Maargoed, ik ben sowieso nogal een diva en heb slechte ervaringen met dit soort vaagneuzen die zich van alles maar laten aanleunen.
Die relaties die 'mijn feestjes' waren, waren nou niet de leukste relaties.
Ja, goeie. Snap ik wel. Met feestjes bedoel je collega's of?

Mijn collega komt soms wel eens vragen of ik koffie/soepje wil, kort kletsen of blijft een beetje hangen eind vd als we afsluiten. Heb wel het idee dat hij een beetje verlegen is laatste tijd, maar ik op sommige momenten ook door zulke dingen. Wel jammer dat ik niet aan die kant werk en laatste tijd weinig hoef af te sluiten. Het wordt er niet makkelijker op.

Je moet bij ons altijd allerlei taferelen uithalen om te parkeren. Ik moet altijd tig keer extra manoeuvreren als hij aan komt fietsen of de deuren openhoudt. Met mijn rode hoofd.

En inderdaad, wel voorzichtig zijn wat betreft werk. Maar vraag me wel af hoe het samen zou zijn... Al was het maar iets drinken, ergens eens alleen kunnen kletsen of zijn vakantiefoto's bekijken/foto's maken :hihi:
Wauw wat een lang verhaal met veel details 😅 merk je zelf niet dat hij interesse heeft? Zoiets voel je vaak wel aan. ik persoonlijk zou het afwachten en aftasten. En ik ben sowieso iemand die vindt dat een man de vrouw voor zich moet winnen. Zou hoogstens subtiel flirten om te kijken hoe hij reageert.
Hm, kan je dan niet gewoon een app aan hem sturen en kijken of hij daarop reageert?
Zoë1 schreef:
14-01-2022 23:45
Wauw wat een lang verhaal met veel details 😅 merk je zelf niet dat hij interesse heeft? Zoiets voel je vaak wel aan. ik persoonlijk zou het afwachten en aftasten. En ik ben sowieso iemand die vindt dat een man de vrouw voor zich moet winnen. Zou hoogstens subtiel flirten om te kijken hoe hij reageert.
Haha ja, oeps. Sorry mensen!

Dacht misschien scheelt dat vragen. Maar niet altijd handig zo'n lange verhaal.

Ik heb wel een gevoel dat er iets in de lucht hangt tussen ons, vooral omdat hij soms wat meer verlegen is dan eerst/soms zonder aanwijsbare reden wat bij ons blijft hangen. Maar ja....
Dina1980 schreef:
14-01-2022 23:46
Hm, kan je dan niet gewoon een app aan hem sturen en kijken of hij daarop reageert?
Gewoon over random dingen of richting afspreken?

Kan eventueel. Al wil ik niet dat ik hem afschrik.
Samenvatting voor wie niet de lange versie van het verhaal wil lezen:
TO heeft een crush op haar collega. Ze weet dat hij vrijgezel is omdat hij verteld heeft dat hij thuis de afwas opspaart. Ze heeft al met hem geflirt door een grap te maken over hoe hij de deuren op het werk opent. Mogelijke bewijzen voor dat hij haar ook wel ziet zitten zijn dat hij haar met de jaarwisseling een app met de beste wensen stuurde en haar collega niet, al lag dat mogelijk ook aan het feit dat de collega niet in zijn contactlijst stond, en dat hij haar soms koffie en soep komt brengen, en dat hij nu meer verlegen lijkt dan voorheen. TO schat al met al haar kansen redelijk in, maar vindt het tempo momenteel veel te traag en vraagt aan ons advies hoe ze er meer vaart achter krijgt.

Is dat correct samengevat TO?
Karibu schreef:
14-01-2022 23:50
Gewoon over random dingen of richting afspreken?

Kan eventueel. Al wil ik niet dat ik hem afschrik.
Eerst over random om te kijken hoe hij reageert, en als hij goed reageert dan pas richting afspreken.
Ik zou voorzichtig zijn met afspreken en dat pas vragen als hij echt duidleijk interesse heeft.
Dina1980 schreef:
14-01-2022 23:54
Samenvatting voor wie niet de lange versie van het verhaal wil lezen:
TO heeft een crush op haar collega. Ze weet dat hij vrijgezel is omdat hij verteld heeft dat hij thuis de afwas opspaart. Ze heeft al met hem geflirt door een grap te maken over hoe hij de deuren op het werk opent. Mogelijke bewijzen voor dat hij haar ook wel ziet zitten zijn dat hij haar met de jaarwisseling een app met de beste wensen stuurde en haar collega niet, al lag dat mogelijk ook aan het feit dat de collega niet in zijn contactlijst stond, en dat hij haar soms koffie en soep komt brengen, en dat hij nu meer verlegen lijkt dan voorheen. TO schat al met al haar kansen redelijk in, maar vindt het tempo momenteel veel te traag en vraagt aan ons advies hoe ze er meer vaart achter krijgt.

Is dat correct samengevat TO?
Hahahaha. Ja mooie. Bedankt.

Gebeuren nog wel meer dingetjes, maar dan ehhh was het nog een langer stukje met weinig heftigs geweest.
En mischien wacht hij het wel rustig af net zoals jou😅
Maar goed je leeft maar 1x doe waar je je goed bij voelt fout zal het niet wezen.
Iets minder moeite doen, dan gaat hij ws meer moeite doen.
Jamie34 schreef:
15-01-2022 00:51
En mischien wacht hij het wel rustig af net zoals jou😅
Maar goed je leeft maar 1x doe waar je je goed bij voelt fout zal het niet wezen.
Dat is waar. Het kan alle kanten op en ik kan niet in zijn hoofd kijken. En aan de ene kant heb ik inderdaad ook zoiets van: zoveel kwaad kan het niet om dit uit te zoeken. Anders krijg je misschien spijt.

Ben alleen niet zo goed in flirten en alweer 4 jaar vrijgezel, haha. Hij nog langer vermoed ik. Op zijn Facebook staat ook dat hij vrijgezel is trouwens. Dat 'flirten' of wat dan ook gaat altijd een stuk makkelijker met mensen in wie je niet echt geïnteresseerd bent vind ik.

We gaan het beleven (of niet, hahaha). Wel benieuwd of hij nog meer gaat laten zien ook. En anders probeer ik weer iets.
Karibu schreef:
15-01-2022 01:22
Dat 'flirten' of wat dan ook gaat altijd een stuk makkelijker met mensen in wie je niet echt geïnteresseerd bent vind ik.
Haha, dat is altijd zo he? Dat heeft bijna iedereen denk ik wel.
Karibu schreef:
15-01-2022 01:22
We gaan het beleven (of niet, hahaha). Wel benieuwd of hij nog meer gaat laten zien ook. En anders probeer ik weer iets.
Ik ben benieuwd! Hopen op eindelijk een succesverhaal op deze pijler.

:hyper:
Ow, wat ben je toch sterk! Lekker luchtje heb je op! Wat een leuke overall! Zoiets zou ik zeggen, als ik jou was. Je kunt ook een keer een app sturen dat je hulp nodig hebt in huis met iets.
Jullie houden allebei van fotograferen. Kun je dan niet eens zeggen/appen ‘goh Bert, de Hatseflats staat in bloei/er is weer mooie streetart bijgekomen in de stad/de eerste lammetjes huppelen weer in de wei. Fotogeniek hè?’
En als hij dan zegt ‘ja leuk, ik wil er binnenkort naar toe’ zeg jij ‘vind je het leuk om samen wat te fotograferen, misschien kunnen we elkaar nog tips geven’.

Ofzo.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ja, of de geelgevlekte schijtlijster is in de buurt gesignaleerd.
Beerlover schreef:
15-01-2022 05:38
Ow, wat ben je toch sterk! Lekker luchtje heb je op! Wat een leuke overall! Zoiets zou ik zeggen, als ik jou was. Je kunt ook een keer een app sturen dat je hulp nodig hebt in huis met iets.
Haha, ja zoiets kan wel.

Helaas woon ik tijdelijk even niet op mijzelf. Pas weer over driekwart jaar gok ik.

Hoewel herkenbaar - bazin als je dit leest: hoi -: Collega doet veel met computers, vooral aan huis bij mensen. Heb al 1 koopavond onder werktijd bij hem mogen zitten toen hij mijn laptop maakte, maar helaas toen ook af en toe afgeleid. Was wel gezellig. Als ik nu een eigen plekje gehad had, had ik hem weer eens kunnen vragen voor een technisch flauwekulletje inderdaad. :lol: Hehe.

En al een keer hem naar mijn camera(mankement) laten kijken, wist hij ook geen oplossing voor.

Kan idd wel over z'n uiterlijk beginnen na dat afvallen ofzo. Of over z'n reisfoto's die ik nog niet heb gezien. Mits de gelegenheid zich aandient.
Jullie hebben dezelfde hobby schrijf je. Als hij weer eens komt voor een praatje dan zeg je iets in de trend van: Ik ben bezig om wat foto's te Photoshoppen, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik weet niet wat ik fout doe. Ben nu al tijden aan het prutsen. Weet jij hoe ik dit kan oplossen?

Dan is het aan hem om erop in te springen. Je geeft dan een makkelijke ingang.
Gewoon vragen om een keer te gaan wandelen, of zodra dat kan, wat te gaan drinken in de stad. Je merkt dan vanzelf of er interesse is.
himalaya schreef:
15-01-2022 06:51
Jullie houden allebei van fotograferen. Kun je dan niet eens zeggen/appen ‘goh Bert, de Hatseflats staat in bloei/er is weer mooie streetart bijgekomen in de stad/de eerste lammetjes huppelen weer in de wei. Fotogeniek hè?’
En als hij dan zegt ‘ja leuk, ik wil er binnenkort naar toe’ zeg jij ‘vind je het leuk om samen wat te fotograferen, misschien kunnen we elkaar nog tips geven’.

Ofzo.
Zou leuk zijn inderdaad!
Of je zou graag leuke foto's van jezelf willen hebben, misschien kan hij ze nemen bij hem thuis. Of je biedt aan met je 'kapotte' laptop naar zijn huis te komen, dan hoeft hij niet te reizen. Be creative! En ga ervoor: ik ken zoveel mensen die op het werk een relatie kregen en nog steeds bij elkaar zijn na 20 jaar!!
Ga gewoon samen een viva topic uitvogelen in je lunchpauze

Liefst een over kinderen en partnerkeuze

Dan weet je alles wat je moet weten binnen een kwartier

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven