Origineel: te leuke collega
vrijdag 14 januari 2022 om 23:23
Hoi,
Nu we toch openhartig bezig zijn... Ik zit een beetje met een dilemma. (sorry, lange tekst)
Ik werk sinds een halfjaar bij een redelijk klein bedrijf. Totaal anders dan het werk wat ik hiervoor deed, maar goed.
Ik werk in het ene deel van de zaak (beetje mannenwereldje) en in een ander deel de handige mannen die e.e.a. repareren). Ik ben de enige dame in dienst en alle collega's zijn volgens mij getrouwd/bezet, behalve ik en één persoon van die afdeling handige mannen. Ik heb mij bewust het eerste halfjaar een beetje rustig gehouden en mij geen dingen in mijn hoofd gehaald, maar ik merk dat ik die ene leuke vrijgezelle collega wel steeds leuker begin te vinden. Of ik het nu wil of niet dus
Het is geen type waar ik normaal wel eens op viel, had nogal ehm..... beetje foute keuzes achteraf op dat gebied. Collega lijkt juist heel betrouwbaar, rustig, gezellig, is recent veel afgevallen. Ik zie hem vaak een beetje in de verte, bij binnenkomst/watermachine/als hij langsloopt of als we naar huis gaan. We maken wel eens een kort praatje/grapje, maar dit lukt helaas niet iedere werkdag. Toen ik net nieuw was heeft hij wel de vaatwasser uitgelegd toen we samen waren en vertelde hij dat hij zelf zijn afwas opspaart, omdat hij toch maar alleen is. Hij is vrijgezel.
Hij houdt net als ik van reizen, fotografie/bewerken, natuur, is ook wel sociaal enz. Is laatst naar Afrika geweest (waar ik ook een band mee heb) 4n recent nog naar buitenland met kerst. Ik vraag hier wel altijd naar, probeer ietsje pietsje meer contact te leggen en grapjes te maken over "ik heb een date voor je" als iemand een afspraak met hem maakt op het werk, toevallig de deur te openen als hij terugkomt op de zaak voor zijn werkzaamheden bij mensen thuis of als hij per ongeluk te hard een deur opent grap ik dat hij zo'n gewelddadig type is......Dat soort dingen bijv. Ik ben geen ster in flirten, dat moge duidelijk zijn.
Tijdens de jaarwisseling heb ik gewacht tot het een beetje een schappelijk tijdstip was op zijn continent en heb ik hem een gelukkig Nieuwjaar gewenst met een zelf gefabriceerde foto van mijzelf + met sterretjes geschreven 2022. Hint. Ik kreeg ook een gelukkig 2022 terug met een door hem gemaakte mooie foto van het mooie landschap daar. Mijn nieuwste collega aan mijn kant van de zaak had hem ook de beste wensen gestuurd, maar die had geen reactie gehad. Het zou kunnen dat zijn nummer niet bekend was, maar collega zei: "ik weet wel waarom dit is
....." Ik heb hem de mond gesnoerd met: " ah joh, misschien valt hij wel op mannen... Al is hij wel een leuke gozer". Verder weet niemand er iets vanaf hoor.
Maar hij voelt super onbereikbaar nu ik hem nauwelijks zie of beetje alleen spreek, ik heb geen idee of hij interesse kan hebben en best spannend zo met vrij nieuw werk. Aan de andere kant, we werken vrijwel niet samen en misschien zou het wel heel fijn kunnen zijn. Mijn baas kan wisselend streng zijn over dingen als foutjes maken of niet ruim een kwartier van te voren op werk zijn, zijn vrouw is altijd super gezellig.
Ik zou graag eens met hem afspreken, maar misschien is het handiger om eerst meer contact te hebben. Alleen op dit tempo gaat dat wel erg lang duren, dus eigenlijk niet echt handig. Wat zouden jullie doen?
Nu we toch openhartig bezig zijn... Ik zit een beetje met een dilemma. (sorry, lange tekst)
Ik werk sinds een halfjaar bij een redelijk klein bedrijf. Totaal anders dan het werk wat ik hiervoor deed, maar goed.
Hij houdt net als ik van reizen, fotografie/bewerken, natuur, is ook wel sociaal enz. Is laatst naar Afrika geweest (waar ik ook een band mee heb) 4n recent nog naar buitenland met kerst. Ik vraag hier wel altijd naar, probeer ietsje pietsje meer contact te leggen en grapjes te maken over "ik heb een date voor je" als iemand een afspraak met hem maakt op het werk, toevallig de deur te openen als hij terugkomt op de zaak voor zijn werkzaamheden bij mensen thuis of als hij per ongeluk te hard een deur opent grap ik dat hij zo'n gewelddadig type is......Dat soort dingen bijv. Ik ben geen ster in flirten, dat moge duidelijk zijn.
Tijdens de jaarwisseling heb ik gewacht tot het een beetje een schappelijk tijdstip was op zijn continent en heb ik hem een gelukkig Nieuwjaar gewenst met een zelf gefabriceerde foto van mijzelf + met sterretjes geschreven 2022. Hint. Ik kreeg ook een gelukkig 2022 terug met een door hem gemaakte mooie foto van het mooie landschap daar. Mijn nieuwste collega aan mijn kant van de zaak had hem ook de beste wensen gestuurd, maar die had geen reactie gehad. Het zou kunnen dat zijn nummer niet bekend was, maar collega zei: "ik weet wel waarom dit is
Maar hij voelt super onbereikbaar nu ik hem nauwelijks zie of beetje alleen spreek, ik heb geen idee of hij interesse kan hebben en best spannend zo met vrij nieuw werk. Aan de andere kant, we werken vrijwel niet samen en misschien zou het wel heel fijn kunnen zijn. Mijn baas kan wisselend streng zijn over dingen als foutjes maken of niet ruim een kwartier van te voren op werk zijn, zijn vrouw is altijd super gezellig.
Ik zou graag eens met hem afspreken, maar misschien is het handiger om eerst meer contact te hebben. Alleen op dit tempo gaat dat wel erg lang duren, dus eigenlijk niet echt handig. Wat zouden jullie doen?
karibu wijzigde dit bericht op 14-01-2022 23:24
Reden: Herkenbaarheid
Reden: Herkenbaarheid
0.55% gewijzigd
zaterdag 15 januari 2022 om 09:36
Dit. Precies wat Mintel zegt.It-is-joysjuhhh schreef: ↑15-01-2022 08:05Gewoon vragen om een keer te gaan wandelen, of zodra dat kan, wat te gaan drinken in de stad. Je merkt dan vanzelf of er interesse is.
zaterdag 15 januari 2022 om 09:39
Niet helemaal mee eens. Als je niet zeker weet ga je toch niet “ineens” vragen om een date of zo. Dat heb je toch eerst wat voorzetjes nodig. Wat geflirt of complimenten zoals “Die jas staat jou goed, zeg!” Ik denk dat om “hulp” vragen bij iets ook wel kan werken. Schijnt dat mannen graag vrouwen helpen. Over het algemeen gezien, zeggen ze…
zaterdag 15 januari 2022 om 11:02
Nou dit. Ik ben al wat ouder, ik verspil geen tijd aan uitvinden of een man mij leuk vindt. Ik vraag gewoon om samen iets te doen (fotograferen/wandelen vind ik een prima suggestie) en dan merk ik wel of hij interesse heeft of niet. Dan is dat maar duidelijk. Ik ben niet van het smachten en complimentjes geven, ik zeg gewoon: “ik vind je leuk, zullen we samen...?”
zaterdag 15 januari 2022 om 20:46
zondag 16 januari 2022 om 02:43
Nee, nog niet. Was druk druk druk met minder leuke dingen helaas.
En voelt toch stiekem wel een beetje gek na bijna helemaal niet appen ineens zoiets sturen. Wel aan gedacht natuurlijk. Maar dat van de koffie was ook wel een goeie ja
Maandag weer werken.
zondag 16 januari 2022 om 15:48
Je kan toch ook met Corona gewoon een koffie drinken op een muurtje?
Desnoods neem je die koffie van je werk gewoon letterlijk mee naar buiten en drink je die buiten op, dat voelt dan toch al wat meer als jullie twee samen alleen.
Dat heb ik op mijn voormalige werk ook weleens gedaan, dat was niet als date, maar iemand waar het vriendschappelijke mee klikte vroeg me om samen koffie te klikken en toen hebben we op het terrein, maar wel buiten het werkgebouw en samen zonder anderen erbij op een plek waar geen collega's kwamen en dergelijke koffie gedronken. Dat was technisch gezien helemaal niet anders dan koffie drinken in een koffiepauze: Het was nog steeds op het terrein van het werk, het was dezelfde koffie, het was dezelfde persoon van het werk, maar gevoelsmatig dus heel anders dan gewoonlijk, puur omdat we de setting maar ietwat hadden verschoven. Moraal van het verhaal, een detail veranderen kan al heel veel doen en het hoeft maar heel simpel te zijn.
Desnoods neem je die koffie van je werk gewoon letterlijk mee naar buiten en drink je die buiten op, dat voelt dan toch al wat meer als jullie twee samen alleen.
Dat heb ik op mijn voormalige werk ook weleens gedaan, dat was niet als date, maar iemand waar het vriendschappelijke mee klikte vroeg me om samen koffie te klikken en toen hebben we op het terrein, maar wel buiten het werkgebouw en samen zonder anderen erbij op een plek waar geen collega's kwamen en dergelijke koffie gedronken. Dat was technisch gezien helemaal niet anders dan koffie drinken in een koffiepauze: Het was nog steeds op het terrein van het werk, het was dezelfde koffie, het was dezelfde persoon van het werk, maar gevoelsmatig dus heel anders dan gewoonlijk, puur omdat we de setting maar ietwat hadden verschoven. Moraal van het verhaal, een detail veranderen kan al heel veel doen en het hoeft maar heel simpel te zijn.
zondag 16 januari 2022 om 15:55
Jij hebt goed tips Dina!Dina1980 schreef: ↑16-01-2022 15:48Je kan toch ook met Corona gewoon een koffie drinken op een muurtje?
maandag 17 januari 2022 om 00:15
Hahaha, ja zal eens nadenken. Soort omdenkenCreatieveling schreef: ↑16-01-2022 18:43Mannen willen graag helpen met een probleem. Dus verzin een Photoshopprobleempje en hij komt je vast graag helpen.
Je houdt ons op de hoogte? Ik ben dol op romantische verhalen.![]()
Hij heeft vorige keer m'n hele Lightroom gefixt. Weliswaar in mega tempo. De intentie was om er iets van te leren, maar ging sneller dan Max Verstappen. Klik,klik, code en klaar
Hoop dat hij morgen enige tijd op de werkvloer is.
maandag 17 januari 2022 om 00:16
Ja, heel goede tips. Dank.Dina1980 schreef: ↑16-01-2022 15:48Je kan toch ook met Corona gewoon een koffie drinken op een muurtje?
Het is wel een klein bedrijf. Iedereen ziet iedere "beweging". Uitdaging!
maandag 17 januari 2022 om 03:30
maandag 17 januari 2022 om 16:40
"En dan sparen we daarna de afwas op zodat we daar geen omkijken naar hebben en onze tijd kunnen besteden aan iets leukers."
Dan hint je alvast lichtelijk en voorzichtig op dat je die avond wel zin hebt in iets romantisch met hem, en maak je tegelijk een leuke knipoog naar jullie eerste ontmoeting.
maandag 17 januari 2022 om 18:10
Ik zou gewoon vragen of hij zin heeft een keer samen te wandelen/foto's te maken. Of de Photoshop tip inderdaad. En dan zie je wel verder. Zegt hij nee, dan is het duidelijk en kun je verder met je leven, zegt hij ja dan kun je hem leren kennen en ontdekken of hij echt zo leuk is als je denkt en nu in je hoofd hebt opgebouwd. Als er wat uit komt zou ik het wel heel rustig aan doen.
En je kunt altijd nog een andere baan zoeken. Ik heb mijn partner ook op het werk leren kennen, maar ben na een tijdje wel ergens anders gaan werken.
En je kunt altijd nog een andere baan zoeken. Ik heb mijn partner ook op het werk leren kennen, maar ben na een tijdje wel ergens anders gaan werken.