Ouders en vriend botsen..
maandag 9 april 2018 om 20:40
Hallo,
Ik zit ergens mee de laatste tijd. Ik heb sinds kort (2 maand) een nieuwe vriend waar ik dolgelukkig mee ben. Maar mijn ouders lijken hem niet te mogen. Ik zal mijn thuissituatie eerst uitleggen aan jullie. Ik woon op het moment nog thuis bij mijn vader en stiefmoeder. Mijn vader en stiefmoeder zijn leuke mensen maar hebben naar mijn idee een erg bekrompen idee over andere mensen. Ze hebben onderling altijd enorm veel ruzie en ik loop vaak op tenen rond in huis omdat de thuissfeer niet echt om te genieten is.. sinds ik een nieuwe vriend heb vind ik het dus af en toe ook heerlijk om eens bij hem te zijn om van thuis te ontsnappen (hij woont ook nog thuis) ik ben 21 jaar en hij is 23. Mijn ouders worden echter boos of geirriteerd als ik bij hem ben.. en maken neerbuigende grapjes over hem tegenover mij. Mijn nieuwe vriend heeft veel tattoos maar is een enorm lieve jongen en zeker voor mij. Dat tweede zien ze echter niet in en kijken vervolgens alleen naar dat eerste wat in hun ogen een fout type is als je zoveel tattoos hebt. Ik heb nu meerdere malen een confrontatie met hun gehad wanneer ik bij hem vandaan kwam. Ze zeggen niet hardop dat ze hem niet mogen maar alles duidt erop. Ik word niet aangekeken als ik bij hem vandaan kom en ik word genegeerd. en als hij hier is word er niet veel met hem gesproken. Soms vind ik mijn ouders enorm kortzichtig.. misschien is dit wat naar om over je eigen ouders te zeggen maar het is wel zo. De thuissituatie was altijd al gespannen maar word nu steeds minder leuk.. ik wil graag al een hele tijd op mijzelf wonen. Echter moet ik nog sparen en houden mijn ouders me ook thuis.. ik heb vaak het gevoel alsof ik nog 15 ben in hun ogen ipv 21. Ze zien vaak niet in dat ik een eigen leven krijg.. en dat ik mn eigen weg eens moet gaan. Adviezen zijn altijd welkom maar ze behandelen mij nu nog als een kleine meid.. ik vind het ontzettend lastig hoe ik hier mee om moet gaan. Vaak word ik boos en chagrijnig maar dit is ook niet de manier bedenk ik mij dan. Hebben jullie evt. Tips voor mij?
Groetjes...
Ik zit ergens mee de laatste tijd. Ik heb sinds kort (2 maand) een nieuwe vriend waar ik dolgelukkig mee ben. Maar mijn ouders lijken hem niet te mogen. Ik zal mijn thuissituatie eerst uitleggen aan jullie. Ik woon op het moment nog thuis bij mijn vader en stiefmoeder. Mijn vader en stiefmoeder zijn leuke mensen maar hebben naar mijn idee een erg bekrompen idee over andere mensen. Ze hebben onderling altijd enorm veel ruzie en ik loop vaak op tenen rond in huis omdat de thuissfeer niet echt om te genieten is.. sinds ik een nieuwe vriend heb vind ik het dus af en toe ook heerlijk om eens bij hem te zijn om van thuis te ontsnappen (hij woont ook nog thuis) ik ben 21 jaar en hij is 23. Mijn ouders worden echter boos of geirriteerd als ik bij hem ben.. en maken neerbuigende grapjes over hem tegenover mij. Mijn nieuwe vriend heeft veel tattoos maar is een enorm lieve jongen en zeker voor mij. Dat tweede zien ze echter niet in en kijken vervolgens alleen naar dat eerste wat in hun ogen een fout type is als je zoveel tattoos hebt. Ik heb nu meerdere malen een confrontatie met hun gehad wanneer ik bij hem vandaan kwam. Ze zeggen niet hardop dat ze hem niet mogen maar alles duidt erop. Ik word niet aangekeken als ik bij hem vandaan kom en ik word genegeerd. en als hij hier is word er niet veel met hem gesproken. Soms vind ik mijn ouders enorm kortzichtig.. misschien is dit wat naar om over je eigen ouders te zeggen maar het is wel zo. De thuissituatie was altijd al gespannen maar word nu steeds minder leuk.. ik wil graag al een hele tijd op mijzelf wonen. Echter moet ik nog sparen en houden mijn ouders me ook thuis.. ik heb vaak het gevoel alsof ik nog 15 ben in hun ogen ipv 21. Ze zien vaak niet in dat ik een eigen leven krijg.. en dat ik mn eigen weg eens moet gaan. Adviezen zijn altijd welkom maar ze behandelen mij nu nog als een kleine meid.. ik vind het ontzettend lastig hoe ik hier mee om moet gaan. Vaak word ik boos en chagrijnig maar dit is ook niet de manier bedenk ik mij dan. Hebben jullie evt. Tips voor mij?
Groetjes...
maandag 9 april 2018 om 20:45
maandag 9 april 2018 om 20:49
Niemand verplicht je om bij hen te blijven wonen.
Niemand verbiedt hen om hem een volgetattoeerde marginaal te vinden die ze maar niks vinden voor hun (stief)dochter.
Waarbij ze de angst hebben dat jij over 2 maand ook vol staat én je ook nog es op het criminele en / of marginale pad beland.
Ik zou er ook niet happy van worden als mijn dochter van 21 met zo iemand zou thuiskomen.
En hij zou hier zelfs gewoon niet binnenkomen.
Niemand verbiedt hen om hem een volgetattoeerde marginaal te vinden die ze maar niks vinden voor hun (stief)dochter.
Waarbij ze de angst hebben dat jij over 2 maand ook vol staat én je ook nog es op het criminele en / of marginale pad beland.
Ik zou er ook niet happy van worden als mijn dochter van 21 met zo iemand zou thuiskomen.
anoniem_351483 wijzigde dit bericht op 09-04-2018 20:51
19.01% gewijzigd
maandag 9 april 2018 om 20:50
maandag 9 april 2018 om 20:54
studenten kunnen het ookLovetothebone schreef: ↑09-04-2018 20:50Ik zou dit ook echt heel graag willen. Ik ben al wel aan het kijken voor een plekje. Om samen te wonen met mijn vriend is de relatie nog iets te pril denk ik dus ergens wil ik daarmee ook weer wachten. Of ik moet echt op mijzelf gaan. Wat wel een beetje duur word.
maandag 9 april 2018 om 20:57
Mijn vriend heeft dan misschien wel tattoos op zijn armen. Maar dat maakt hem niet minder of meer dan iemand zonder tattoos.. sorry maar nu gedraag jij je ook erg bekrompen. Mijn vriend is een hele goeie jongen en past enorm goed op mij. En ook nog nooit met een politie e.d in aanraking geweest. Dus als je niet weet over wat voor persoon je het hebt. Hou je dan aub stil..Tornacense schreef: ↑09-04-2018 20:49Niemand verplicht je om bij hen te blijven wonen.
maandag 9 april 2018 om 20:58
Goh, dat dit soort vooroordelen nog bestaanTornacense schreef: ↑09-04-2018 20:49Niemand verplicht je om bij hen te blijven wonen.
TO, met getatoeëerde mensen is niets mis, laat je niets aan praten.
maandag 9 april 2018 om 21:00
Als ik begin over op mijzelf wonen zeggen ze dat ik dit niet moet doen en dat ik hier te jong voor ben en dat ik geld moet sparen. Ik ben het hier niet mee eens. Ze laten me zomers namelijk wel 5 weken alleen thuis op een boerderij om op alle dieren te passen en het huis te runnen. Maar dat terzijde hihi.Paarsebloem schreef: ↑09-04-2018 20:56Zo leuk klinken je ouders niet.
En hoezo 'houden' ze je thuis?
Ik denk dat het inderdaad het allerbeste idee is om op mijzelf te gaan wonen..
maandag 9 april 2018 om 21:01
Zo makkelijk is het vinden en kunnen betalen van woonruimte niet meer. Zeker in een groot deel van Nederland.
Dus ik zou meer naar vriend thuis gaan als het daar wel leuk is en die ouders dat niet vervelend vinden. Vraag dat ook netjes.
En ga met je ouders om tafel. Ook al kan je niet waarschijnlijk niet hup zo uit huis nu, je bent oud genoeg om gewoon een gesprek aan te gaan over een beetje respect naar je vriend toe.
Dus ik zou meer naar vriend thuis gaan als het daar wel leuk is en die ouders dat niet vervelend vinden. Vraag dat ook netjes.
En ga met je ouders om tafel. Ook al kan je niet waarschijnlijk niet hup zo uit huis nu, je bent oud genoeg om gewoon een gesprek aan te gaan over een beetje respect naar je vriend toe.
maandag 9 april 2018 om 21:02
Goh. Nog steeds niet.Tornacense schreef: ↑09-04-2018 20:49Niemand verplicht je om bij hen te blijven wonen.
maandag 9 april 2018 om 21:02
oh......Lovetothebone schreef: ↑09-04-2018 21:00Als ik begin over op mijzelf wonen zeggen ze dat ik dit niet moet doen en dat ik hier te jong voor ben en dat ik geld moet sparen. Ik ben het hier niet mee eens. Ze laten me zomers namelijk wel 5 weken alleen thuis op een boerderij om op alle dieren te passen en het huis te runnen. Maar dat terzijde hihi.
maandag 9 april 2018 om 21:12
Dankjewel voor je advies. Hier kan ik zeker wat meeLucifermiauww schreef: ↑09-04-2018 21:01Zo makkelijk is het vinden en kunnen betalen van woonruimte niet meer. Zeker in een groot deel van Nederland.
maandag 9 april 2018 om 21:16
Ben jij wel helemaal lekker?Tornacense schreef: ↑09-04-2018 20:49Niemand verplicht je om bij hen te blijven wonen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
maandag 9 april 2018 om 21:46
Leg mij eens uit wat een tattoo te maken heeft met het criminele pad.Tornacense schreef: ↑09-04-2018 20:49Niemand verplicht je om bij hen te blijven wonen.
maandag 9 april 2018 om 21:56
serieus?! wow....Tornacense schreef: ↑09-04-2018 20:49Niemand verplicht je om bij hen te blijven wonen.
ik zou er juist op vertrouwen dat mijn kind de juiste normen en waarden heeft meegekregen en zelf prima een partner kan uitkiezen op die leeftijd.
Niet binnenlaten zelfs....
Don't cry, buy a bag and move on.
maandag 9 april 2018 om 22:03
Ik kies nog altijd zelf wie ik wel en niet binnenlaat in mijn huis.daenerys79 schreef: ↑09-04-2018 21:56serieus?! wow....
ik zou er juist op vertrouwen dat mijn kind de juiste normen en waarden heeft meegekregen en zelf prima een partner kan uitkiezen op die leeftijd.
Niet binnenlaten zelfs....
Mensen met een tattoo komen hier niet voorbij de voordeur.
Al helemaal niet als ze van onder tot boven vol zitten.
Of dat dus de postbode is of mijn (toekomstige) schoonzoon.
Ze zien elkaar maar elders.
Waar ik er niet heel de tijd op moet kijken.
maandag 9 april 2018 om 22:15
leuk vooruitzicht voor je kind....Tornacense schreef: ↑09-04-2018 22:03Ik kies nog altijd zelf wie ik wel en niet binnenlaat in mijn huis.
En als ze elkaar elders ontmoeten weet je helemaal niet met wat voor mensen ze omgaat. Fijn die interesse ook.
Don't cry, buy a bag and move on.
maandag 9 april 2018 om 22:24
Ja ga op jezelf, sta je al ingeschreven voor een woning? anders meteen doen. Want ik ben bang dat je ouders het belangrijker vinden om iemand te hebben die op de beesten past, dan dat je een eigen leven hebtLovetothebone schreef: ↑09-04-2018 21:00Als ik begin over op mijzelf wonen zeggen ze dat ik dit niet moet doen en dat ik hier te jong voor ben en dat ik geld moet sparen. Ik ben het hier niet mee eens. Ze laten me zomers namelijk wel 5 weken alleen thuis op een boerderij om op alle dieren te passen en het huis te runnen. Maar dat terzijde hihi.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
maandag 9 april 2018 om 22:37
Als jij een elektricien nodig hebt om problemen op te lossen vraag je zeker of hij/zij tatoeages heeft voor je een afspraak maaktTornacense schreef: ↑09-04-2018 22:03Ik kies nog altijd zelf wie ik wel en niet binnenlaat in mijn huis.