Partner biecht op...

18-04-2016 15:01 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een nieuwe nick aangemaakt.



Gisteren kreeg ik schokkend nieuws.

Mijn man was opvallend stil, ik vroeg wat er was, hij wilde boven met me praten.

(De kinderen waren beneden, 2 jongens, puberleeftijd)

Veel schuldbewust slikken, geprevel, maar het hoge woord kwam eruit.



Hij biechtte op dat hij wrs genitale wratten had. Hij ging ermee naar de dokter. De kans bestond dat ik het ook had. Hij was in december naar de hoeren geweest, handwerk met pijpen, weliswaar met condooms, maar hij had al gegoogled en genitale wratten konden ook doorgegeven worden buiten de randen van het condoom. Mss via haar handen of besmet met een vieze handdoek.



Hij blijkt in de afgelopen 10 jaar totaal 4x naar de hoeren geweest te zijn, waarvan altijd met condoom, 1x geneukt, rest pijpen/handwerk. *EDIT: Inmiddels heeft hij opgebiecht dat het om ongeveer 25x gaat.* Daarnaast is hij elke keer voorafgaand aan zo'n bezoekje een keer of 4 a 5 er gaan 'kijken', in die wijk waar de prostituees zitten. Voorpret. Ofzoiets.



Ik ben ongelooflijk in de war. We zijn al 20 jaar bij elkaar. We hadden -zo dacht ik- een prima relatie, een goed sex leven, (min. 1x p wk, en altijd bevredigend). En, dit vind ik het ergste, we hadden (dacht ik) altijd een open relatie waarin alles bespreekbaar was.



Nu ineens is alles veranderd.

Hij liegt dus al zeker 10 jaar.

Is niet trouw.

Hoe kun je dit jarenlang vóór je houden? Terwijl we intieme gesprekken hadden over geheime fantasieën, heb het hem wel eens speels gevraagd; zou je niet eens naar een parenavond willen? Of een prostituee? Lijkt je dat spannend? Maar dan zoende hij me innig, en zweerde dat ik de enige voor hem was, hij zou het niet eens KUNNEN met een ander...



Ik voel me zo'n SUKKEL dat ik het geloofde. Schaam me...



Voel me eenzaam, met dit geheim. Ik kan/wil er met niemand over praten. Weet ook niet hoe ik nu verder moet. Hij vroeg me huilend of ik het wel goed vond dat hij naast me sliep, gisteravond. En ik zei verbaasd van 'ja, natuurlijk, waar moet je anders slapen?'

Verdoofd.

Ik heb geen passende emoties, kan het niet overzien. Weet niet of ik boos ben, verdrietig, of wat dan ook. Ik heb hem ook gezegd dat ik niet weet wat ik ermee moet. Dat het tijd nodig heeft.



Hoe kan ik hem nog ooit vertrouwen?

Hoe kan ik ooit nog sex met hem hebben? Ik walg als ik nu aan zijn lichaam denk.

Het was geen eenmalig slippertje, in een dronken bui.

Hij heeft dus de afgelopen 10 jaar zeker 25x daar rondgelopen, zijn fantasie gevoed, tot hij aan zijn lust toegaf. Daarna voelde hij zich schuldig en vies, zegt hij, en was 'de behoefte' weer een tijd weg.



Pffff. Wat moet ik hiermee?



Door op dit forum te schrijven, hoop ik het wat beter te kunnen plaatsen. Van me af te kunnen schrijven. Mss dat ik dan ontdek wat ik voel, vind, denk. Ben benieuwd naar de mening van anderen. Want IK weet het ff niet.
Alle reacties Link kopieren
Oh jee. Even gegoogled. Komt mooi uit dat hij ook een burn-out heeft. Jemig.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat was cynisch.



Ik zie nu dat seksverslaving ambulant is. Dacht echt dat man van Zeeland voor weken/maanden daar heen zou gaan. Sorry. Misverstand.
Alle reacties Link kopieren
quote:feow schreef op 12 mei 2016 @ 20:18:

Zeeland, ik lees dat je en fijn therapeutisch gesprek gehad hebt. En dat je daar een plaats gewezen is waar jij, met lotgenoten die jouw kant van het verhaal kennen en ook moeten verwerken, terecht kunt.



En dat jij die kans niet met beide handen aangrijpt, maar het hebt over reistijd en wat je moet zeggen tegen de kinderen.



Je moet vooral je eigen pad kiezen, maar ik vind dit echt bizar.



Eensch.



Wat zegt jouw man tegen de kinderen dat hij telkens weg is? Ik zou denken dat jij dan hetzelfde zegt.
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee, ben wel nieuwsgierig geraakt. Wat ik er nu van lees is het een duur grapje. De cliënt betaald ongeveer 150 euro per dag en de rest wordt vergoed (maar dat zal incl. overnachting zijn, en dat zal de man van TO niet hebben). Daar krijg je dan creatieve therapie, dramalessen, behandelingen met paarden etc. voor. Zorg op maat sowieso. Het is in het leven geroepen voor diplomaten, artsen, politieagenten, piloten, advocaten etc. zodat deze op een plek met veel privacy kunnen afkicken. Het is voor mensen die zich niet thuis voelen binnen de reguliere zorg omwille van hun functie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kwejeebo schreef op 12 mei 2016 @ 22:12:

Ik heb geen idee, ben wel nieuwsgierig geraakt. Wat ik er nu van lees is het een duur grapje. De cliënt betaald ongeveer 150 euro per dag en de rest wordt vergoed (maar dat zal incl. overnachting zijn, en dat zal de man van TO niet hebben). Daar krijg je dan creatieve therapie, dramalessen, behandelingen met paarden etc. voor. Zorg op maat sowieso. Het is in het leven geroepen voor diplomaten, artsen, politieagenten, piloten, advocaten etc. zodat deze op een plek met veel privacy kunnen afkicken. Het is voor mensen die zich niet thuis voelen binnen de reguliere zorg omwille van hun functie.Wij hebben geen idee wat voor werk die man doet, toch?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:BWitched schreef op 12 mei 2016 @ 22:25:

[...]

Wij hebben geen idee wat voor werk die man doet, toch?Nee.
Alle reacties Link kopieren
Al kost het 1000 euro per dag, als het je relatie kan redden? Hij van zijn verslaving (als dat het is) af kan komen? Dan zou ik me diep in de schulden willen steken hiervoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:ldbieepl schreef op 12 mei 2016 @ 22:37:

Al kost het 1000 euro per dag, als het je relatie kan redden? Hij van zijn verslaving (als dat het is) af kan komen? Dan zou ik me diep in de schulden willen steken hiervoor.



Oké dan... ik vind het nooit verstandig om je diep in de schulden te steken. Maar ieder z'n ding.



Ik snap het flink investeren in een relatie wel, ook als dat veel geld kost. En volgens mij is dit echt een zeer goede plek.
Alle reacties Link kopieren
Zat goede therapeuten die (deels) vergoed worden door de zorgverzekeraar. Waarom zoveel extra uitgeven dan nodig is??

Als je je hierrvoor in de schulden steekt heb je er niet anders dan nog een probleem bij.



Verder is steeds duidelijker dat je erg op hem leunt, Zeeland, zelfs nu.

Heb je vriendinnen die je nu alsnog of je zus die je toch in vertrouwen kunt nemen? Wat was ook alweer je reden om het geheim te houden??



Het IS er al.

En hoe kan een vriendin van je zo dom zijn om bv je kinderen iets te vertellen?

Ze zal -als ze ze ooit ziet- hooguit wat niksigheden met ze uitwisselen?



En oja, de andere reden was dat diegene die je in vertrouwen neemt een raar beeld van hem/jullie huwelijk krijgt. Dat diegene daarna zich awkward zal voelen, ook als dit stormpje is overgewaaid?



Dat zal niet gauw gebeuren, die vriendin heeft natuurlijk ook haar eigen leven en zal, als jullie gewoon door gaan, uiteindelijk dan wel scheiden (either way!) gewoon achter je staan, en de rest van de tijd er niet veel over nadenken.



Maar wat je mist is nu een vertrouweling IRL. Voor die knuffel en dat potje thee.

Niets fijner als een weekend bij een vriendin zijn, en gewoon jezelf zijn. Kletsen erover, hardop nadenken...........

dan verdwijnt die zin in HEM appen (met spijt achteraf) als sneeuw voor de zon op den duur....maakt je minder gericht op en minder afhankelijk van hem.



Sec kijkend naar zijn reactie op je app, is wel duidelijk bij wie zijn aandacht ligt, toch?
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
"20 jaar gooi je niet zomaar weg".



Denken jullie er ook zo over wanneer hij haar fysiek mishandeld had? Bont en blauw had geslagen?

1 keertje "maar"? En hij daarna ook in therapie zou willen?



Komt wat hij heeft gedaan niet veel overeen met emotionele en geestelijke mishandeling? TO is bedrogen en belogen, haar leven zal nooit meer hetzelfde zijn. Niet alleen haar hart maar ook haar welzijn is beschadigd, haar hele leven ligt overhoop.

En jij TO? Wat is de prijs die jij bereid bent te betalen en hoeveel laat je je kinderen betalen? Hij heeft goede dingen gedaan als vader voor jullie pubers. Maar hij had niet genoeg respect voor jou en jullie huwelijk. Leg je kinderen dat maar eens uit. Ooit. Of nog beter, laat het hem doen op een dag.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn niet 'boven modaal' qua inkomen, zelfs niet 'modaal' wrs.

Als de auto ( vrij oud koekblikje ) stuk is kunnen we hem wel laten maken, maar een nieuwe kopen zal al niet lukken. Dus als Rodersana zou komen met rekeningen v 150 euro per dag, dan zal dat budgettair niet lang vol te houden zijn als het niet (deels) wordt vergoed.

Maar het gaat niet om dagopname, maar om ambulante (gespreks-) therapie. Andere tak v sport, begreep ik.



Mbt de opmerking over wat ik zou kunnen zeggen (als smoes) tegen de kinderen; ik kan natuurlijk vanalles verzinnen, (het is niet zo dat ik de fantasie niet heb), maar het liegen voelt zo 'fout'. Maarja, mijn mond nog langer houden voelt ook 'fout', heb steeds meer het gevoel dat ik bijna ontplof), dus denk dat ik het toch maar doe.



Morgen werken, en meteen na m'n werk mag ik weer naar de huisarts. Over stoom afblazen gesproken.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig! Was al bang dat jullie je in de schulden moesten gaan werken. Maar in elk geval ziet het er allemaal zeer professioneel uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:SweetFirefly schreef op 12 mei 2016 @ 23:30:

"20 jaar gooi je niet zomaar weg".



Denken jullie er ook zo over wanneer hij haar fysiek mishandeld had? Bont en blauw had geslagen?

1 keertje "maar"? En hij daarna ook in therapie zou willen?



Komt wat hij heeft gedaan niet veel overeen met emotionele en geestelijke mishandeling? TO is bedrogen en belogen, haar leven zal nooit meer hetzelfde zijn. Niet alleen haar hart maar ook haar welzijn is beschadigd, haar hele leven ligt overhoop.

En jij TO? Wat is de prijs die jij bereid bent te betalen en hoeveel laat je je kinderen betalen? Hij heeft goede dingen gedaan als vader voor jullie pubers. Maar hij had niet genoeg respect voor jou en jullie huwelijk. Leg je kinderen dat maar eens uit. Ooit. Of nog beter, laat het hem doen op een dag.



Beetje ver gezochte vergelijking, vind ik.



Geen idee waarom hij nu ineens ook gediskwalificeerd moet worden als vader, trouwens.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
"Geen idee waarom hij nu ineens ook gediskwalificeerd moet worden als vader, trouwens."



Dat staat toch nergens?
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
Citaat:



Hij heeft goede dingen gedaan als vader voor jullie pubers. Maar hij had niet genoeg respect voor jou en jullie huwelijk. Leg je kinderen dat maar eens uit. Ooit. Of nog beter, laat het hem doen op een dag.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
http://forum.viva.nl/forum/relaties/ver ... ges/325427
Alle reacties Link kopieren
Zeeland heeft een nieuw topic geopen, zie link in vorige bericht!
Alle reacties Link kopieren
zou handig zijn geweest als to dat zelf hier had aangekondigd. waarom een nw topic?
Alle reacties Link kopieren
quote:simone789 schreef op 13 mei 2016 @ 09:24:

zou handig zijn geweest als to dat zelf hier had aangekondigd. waarom een nw topic?Mja, beetje vreemd idd....
Alle reacties Link kopieren
Nee, hoor, niet vreemd. Bij 3000 berichten gaat het topic op slot, als Zeeland niet zelf een topic aangemaakt zou hebben zou er niet meer gereageerd kunnen worden, en het zou wél vreemd zijn als een ander uit haar naam een topic zou openen, toch?
Alle reacties Link kopieren
dan is het toch nog steeds handig om dat even hier neer te zetten



ik kan overigens wel begrijpen dat een nw topic ook fijn kan zijn, voor nwe input. hier reageren op het laatst steeds dezelfde mensen.
Zou man ook in het nieuwe topic meelezen?
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameHooch schreef op 13 mei 2016 @ 09:47:

Nee, hoor, niet vreemd. Bij 3000 berichten gaat het topic op slot, als Zeeland niet zelf een topic aangemaakt zou hebben zou er niet meer gereageerd kunnen worden, en het zou wél vreemd zijn als een ander uit haar naam een topic zou openen, toch?Ah oke, dat wist ik niet...
Het is misschien raar dat ik me dit afvraag, maar jullie hebben nu helemaal geen seks meer of andere intimiteit. Hoelang wil je dat vol gaan houden? Of hoelang denk je dat je man het vol gaat houden? Ben je niet bang dat hij het toch weer op gaat zoeken?

Begrijp me niet verkeerd maar ik denk als je verder wilt met elkaar je toch weer die intimiteit moet zoeken. Jij wilt verder met hem toch?? Misschien moet je juist de houding die je nu hebt aanpassen. Dus niet meer blijven hangen ik ben zo boos, ik wil je niet aanraken, ik wil alle details horen, waarom dit waarom dat. Gewoon achter je laten al dan niet voor even. Jij wilt voor je huwelijk gaan, GA er dan voor! Je man zou zich dan ook wat prettiger voelen. (Ookal is het een ### begrijp me niet verkeerd) Laat hem merken dat je voor je huwelijk wilt vechten. Hij weet nu echt wel wat

Voor een puinhoop hij heeft gemaakt, hoe hij je heeft geraakt. Laat het dus los of stop er mee.

Trouwens ik ben zelf seksverslaafd. Zou het trouwens nooit ergens anders zoeken. Iedereen is anders ook de seksverslaafden.
Alle reacties Link kopieren
welja, maak anders van haar een hoer... je hebt het toch over sex hebben met iemand tegen je zin he



ze weet nog helemaal niet of ze voor het huwelijk wil gaan trouwens
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven