Partner biecht op...

18-04-2016 15:01 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een nieuwe nick aangemaakt.



Gisteren kreeg ik schokkend nieuws.

Mijn man was opvallend stil, ik vroeg wat er was, hij wilde boven met me praten.

(De kinderen waren beneden, 2 jongens, puberleeftijd)

Veel schuldbewust slikken, geprevel, maar het hoge woord kwam eruit.



Hij biechtte op dat hij wrs genitale wratten had. Hij ging ermee naar de dokter. De kans bestond dat ik het ook had. Hij was in december naar de hoeren geweest, handwerk met pijpen, weliswaar met condooms, maar hij had al gegoogled en genitale wratten konden ook doorgegeven worden buiten de randen van het condoom. Mss via haar handen of besmet met een vieze handdoek.



Hij blijkt in de afgelopen 10 jaar totaal 4x naar de hoeren geweest te zijn, waarvan altijd met condoom, 1x geneukt, rest pijpen/handwerk. *EDIT: Inmiddels heeft hij opgebiecht dat het om ongeveer 25x gaat.* Daarnaast is hij elke keer voorafgaand aan zo'n bezoekje een keer of 4 a 5 er gaan 'kijken', in die wijk waar de prostituees zitten. Voorpret. Ofzoiets.



Ik ben ongelooflijk in de war. We zijn al 20 jaar bij elkaar. We hadden -zo dacht ik- een prima relatie, een goed sex leven, (min. 1x p wk, en altijd bevredigend). En, dit vind ik het ergste, we hadden (dacht ik) altijd een open relatie waarin alles bespreekbaar was.



Nu ineens is alles veranderd.

Hij liegt dus al zeker 10 jaar.

Is niet trouw.

Hoe kun je dit jarenlang vóór je houden? Terwijl we intieme gesprekken hadden over geheime fantasieën, heb het hem wel eens speels gevraagd; zou je niet eens naar een parenavond willen? Of een prostituee? Lijkt je dat spannend? Maar dan zoende hij me innig, en zweerde dat ik de enige voor hem was, hij zou het niet eens KUNNEN met een ander...



Ik voel me zo'n SUKKEL dat ik het geloofde. Schaam me...



Voel me eenzaam, met dit geheim. Ik kan/wil er met niemand over praten. Weet ook niet hoe ik nu verder moet. Hij vroeg me huilend of ik het wel goed vond dat hij naast me sliep, gisteravond. En ik zei verbaasd van 'ja, natuurlijk, waar moet je anders slapen?'

Verdoofd.

Ik heb geen passende emoties, kan het niet overzien. Weet niet of ik boos ben, verdrietig, of wat dan ook. Ik heb hem ook gezegd dat ik niet weet wat ik ermee moet. Dat het tijd nodig heeft.



Hoe kan ik hem nog ooit vertrouwen?

Hoe kan ik ooit nog sex met hem hebben? Ik walg als ik nu aan zijn lichaam denk.

Het was geen eenmalig slippertje, in een dronken bui.

Hij heeft dus de afgelopen 10 jaar zeker 25x daar rondgelopen, zijn fantasie gevoed, tot hij aan zijn lust toegaf. Daarna voelde hij zich schuldig en vies, zegt hij, en was 'de behoefte' weer een tijd weg.



Pffff. Wat moet ik hiermee?



Door op dit forum te schrijven, hoop ik het wat beter te kunnen plaatsen. Van me af te kunnen schrijven. Mss dat ik dan ontdek wat ik voel, vind, denk. Ben benieuwd naar de mening van anderen. Want IK weet het ff niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoe denk jij dan dat hun weg moet zijn, BWitched?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind jouw kijk op dingen altijd zo helder en direct. Daarom vraag ik dit aan je.
Het is mooi weer om 'm diep in het kanaal te gooien en verder te gaan. Wat is dat vrouwen blijven kiezen voor een vent met een ruggengraat als een tuinslang. TO praat met je kinderen die vermoeden meer dan je denkt en misschien hebben ze het onderling over een eventuele scheiding gehad.
Alle reacties Link kopieren
quote:wiebeltje schreef op 12 mei 2016 @ 14:54:

Zo'n schrijfster op dit topic ben ik onder andere. Bij mij was het 'nog erger'. Daarom moest ik huilen. Dat wat jij schreef, kreeg ik (ook?) niet.



Kan me goed voorstellen dat je iets in die trant wilt horen/voelen en het lijkt ook zo logisch hè, je zou denken dat iedereen toch ongeveer wel weet wat je te doen staat als je een ander hebt gekwetst en je het goed wilt maken.



Maar ik dacht dat jullie niet meer bij elkaar zijn, er (dus) niet samen sterker uit zijn gekomen? Vandaar dat ik mijn vraag niet direct aan jou stelde, maar in het algemeen. Ik ben even de namen kwijt, maar er schrijven hier ook een paar mensen mee die een soortgelijke crisis hebben meegemaakt en er voor hun gevoel samen met hun partner sterker/beter uit zijn gekomen. Misschien is het voor Zeeland zinvol om van hen te horen hoe hun partners hebben gehandeld. Of zij, net als de man van TO, ook nog een tijdje in een slachtoffer-rol hebben gezeten, maar dat ze op een goed moment toch het licht zagen (dat dat niet de weg was)? Of dat hun partners meteen de volle verantwoordelijkheid namen en aan de slag gingen om het goed te maken? etc...
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat is zinnig om te horen. Hier. En ik zou als ik Zeeland was ook naar die groep gaan. Er tijd voor maken.
Alle reacties Link kopieren
ik zou juist wel wat dingen kunnen verzinnen die ik zou willen lezen als reactie op 'hoe is het met jou?'

wat dacht je van; 'supergelukkig nu ik een appje krijg van de leukste vrouw ter wereld'

liefst nog aangevuld met 'het is rustig op werk dus ik zit dingetjes te bedenken/googlen om jou weer net zo gelukkig te maken'

en; 'ps; ik maak vanavond je lievelingseten klaar en ik heb straks pioenrozen bij me, die bijna net zo mooi zijn als jij'



goed, niet allemaal over jullie nek gaan nu he?



en dat gemier over hoe kut het is is inderdaad het tegenovergestelde, waar ik ook woest van zou worden is dat hij kennelijk een soort bonusbehandeling krijgt op zijn werk vanwege de zogenaamde burnout. Het loont wel voor hem he dat gelieg steeds....
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
quote:turquasi schreef op 12 mei 2016 @ 16:06:

ik zou juist wel wat dingen kunnen verzinnen die ik zou willen lezen als reactie op 'hoe is het met jou?'

wat dacht je van; 'supergelukkig nu ik een appje krijg van de leukste vrouw ter wereld'

liefst nog aangevuld met 'het is rustig op werk dus ik zit dingetjes te bedenken/googlen om jou weer net zo gelukkig te maken'

en; 'ps; ik maak vanavond je lievelingseten klaar en ik heb straks pioenrozen bij me, die bijna net zo mooi zijn als jij'



goed, niet allemaal over jullie nek gaan nu he?



en dat gemier over hoe kut het is is inderdaad het tegenovergestelde, waar ik ook woest van zou worden is dat hij kennelijk een soort bonusbehandeling krijgt op zijn werk vanwege de zogenaamde burnout. Het loont wel voor hem he dat gelieg steeds....Nou, het zal best aan kij liggen, maar dit soort teksten hoef ik niet eens als er niets aan de hand is geweest.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Het is in ieder geval kennelijk nog steeds "all him about him".
Alle reacties Link kopieren
quote:Ditto schreef op 12 mei 2016 @ 16:21:

Het is in ieder geval kennelijk nog steeds "all him about him".Daar doet TO net zo hard aan mee. Dat zijn 100 jaar oude patronen. Die heb je er niet zo maar uit.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
@bgb grinnik.... die teksten die hij stuurt zijn pas een reden om hem te dumpen al was er niks aan de hand geweest
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Hij had natuurlijk zoiets terug kunnen appen als: "lief dat je het vraagt, maar het doet er nu niet toe hoe IK met voel, hoe gaat het met JOU?"
Alle reacties Link kopieren
Misschien begrijp ik het verkeerd als man (ik lees hier nog een beetje mee). Wat ik wel begrijp is dat je graag teksten gehad zou hebben waarbij het meer om TO draaide. Het lijkt nogal om hem te gaan. Aan de andere kant, hij laat zien dat hij lijdt, dat het kut is allemaal, zou je liever een tekst hebben van 'goh, gaat wel lekker met mij, lekker aan het werk'? Ik ben het er trouwens geheel mee eens dat hij naar TO moet vragen en vind zelf ook, door wat we van zeeland lezen, dat hij hier veel te gebrekkig in is en haar verwaarloosd (en zeker al die jaren heeft verwaarloosd door in die leugens te leven).
Alle reacties Link kopieren
quote:Jochem84 schreef op 12 mei 2016 @ 16:33:

Misschien begrijp ik het verkeerd als man (ik lees hier nog een beetje mee). Wat ik wel begrijp is dat je graag teksten gehad zou hebben waarbij het meer om TO draaide. Het lijkt nogal om hem te gaan. Aan de andere kant, hij laat zien dat hij lijdt, dat het kut is allemaal, zou je liever een tekst hebben van 'goh, gaat wel lekker met mij, lekker aan het werk'? Dit is toch niet het enige andere mogelijke antwoord......
Alle reacties Link kopieren
quote:Ditto schreef op 12 mei 2016 @ 16:21:

Het is in ieder geval kennelijk nog steeds "all him about him".Tja, dat geldt dan vooral ook voor TO. Zij en haar man hebben dit patroon samen ontwikkeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 mei 2016 @ 16:24:

[...]





Daar doet TO net zo hard aan mee. Dat zijn 100 jaar oude patronen. Die heb je er niet zo maar uit.Nou ja, dat dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:toiletrol schreef op 12 mei 2016 @ 16:43:

[...]





Tja, dat geldt dan vooral ook voor TO. Zij en haar man hebben dit patroon samen ontwikkeld.



Klopt.



Ze had, in het kader van we gooien nu toch alles om, ook niets kunnen appen. Of kunnen appen " ik voel me kut. Laat eens wat van je horen "



Haar man reageert al 100 jaar zus , OOK omdat TO al 100 jaar zo reageert. Als haar man nu ineens zo moet doen, zal zij meer zus moeten .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 mei 2016 @ 16:24:

[...]





Daar doet TO net zo hard aan mee. Dat zijn 100 jaar oude patronen. Die heb je er niet zo maar uit......eens......Zeeland, wat betreft de slachtofferige houding van je man, ipv te verwachten/hopen dat hij daarin zal veranderen, kun je denk ik beter voor jezelf nagaan hoe je daar anders mee om kunt/wilt gaan....
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 mei 2016 @ 16:46:

[...]





Klopt.



Ze had, in het kader van we gooien nu toch alles om, ook niets kunnen appen. Of kunnen appen " ik voel me kut. Laat eens wat van je horen "

.....dit dus inderdaad bijvoorbeeld...
Alle reacties Link kopieren
quote:Renee_ schreef op 12 mei 2016 @ 14:52:

[...]





Mja, ik zou niet weten hoe je anders door kunt gaan met elkaar, met uit zo'n crisis komen, laat staan er samen sterker uit komen. Maar misschien dat de schrijfsters op dit topic die soortgelijke crisissen hebben meegemaakt en het gevoel hebben dat ze er uiteindelijk samen sterker uit zijn gekomen, daar iets over kunnen vertellen, wellicht heeft Zeeland daar iets aan.

Had een tijdje niet geschreven, heb weinig toe te voegen op dit moment.

Ik (we) zijn er niet uitgekomen. Ergerde me kapot aan het slachtoffergedrag van mijn bijna ex. GVD een crisis aanrichten, een megacrisis en dan nog lopen janken ook.

Heb het wel geprobeerd, maar de stekker eruit getrokken. Voel me daar te goed voor.

Ma, het doet pijn, ook een even lange relatie. Maar dat huilie huilie gedrag was voor mij de druppel.
quote:Zeeland1970 schreef op 12 mei 2016 @ 13:38:

Ja. Nouja. Ik VROEG er ook om. Mss moet ik dat maar even niet meer doen ook. Als ik het antwoord niet kan verdragen.ik snap niet dat je zo bezig ben/blijft met hem. hij is druk met zichzelf, jij bent druk met hem. hij is het centrum van het universum?
Alle reacties Link kopieren
quote:ldbieepl schreef op 12 mei 2016 @ 16:53:

[...]



Had een tijdje niet geschreven, heb weinig toe te voegen op dit moment.

Ik (we) zijn er niet uitgekomen. Ergerde me kapot aan het slachtoffergedrag van mijn bijna ex. GVD een crisis aanrichten, een megacrisis en dan nog lopen janken ook.

Heb het wel geprobeerd, maar de stekker eruit getrokken. Voel me daar te goed voor.

Ma, het doet pijn, ook een even lange relatie. Maar dat huilie huilie gedrag was voor mij de druppel.Kan ik me ook voorstellen hoor. Hoe lang heb je het nog geprobeerd? En had hij altijd al zo'n slachtofferige houding of was dat vooral pas nadat het uit was gekomen? Als hij dat eerder ook al had, hoe ging je/jullie er toen mee om, en heb je nog overwogen/geprobeerd daar zelf anders mee om te gaan om dat patroon proberen te doorbreken oid?
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 mei 2016 @ 16:46:

[...]

Klopt.



Ze had, in het kader van we gooien nu toch alles om, ook niets kunnen appen. Of kunnen appen " ik voel me kut. Laat eens wat van je horen "



Haar man reageert al 100 jaar zus , OOK omdat TO al 100 jaar zo reageert. Als haar man nu ineens zo moet doen, zal zij meer zus moeten .Ja. Wanneer je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Renee, daarvoor geen slachtoffergedrag.

We zijn uit elkaar geweest, therapie, weer bij elkaar en toen nog 6 maanden geprobeerd. Je zou toch denken dat meneer dan enige effort zou tonen?????? Nee, het was gebeurd en we praten nergens meer over. Dus ook niet over het feit dat er bij mij een krater in mijn lijf is geslagen, dat ik 0% vertrouwen in hem heb, dat ik me superklote voelde etc. etc. Rot op, daar ben ik te goed voor.
Alle reacties Link kopieren
Nb. en nu huilie huilie doen, want we gaan scheiden. Ben geen voorstander van Elle, maar het kanaal in, hou ik erin.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 mei 2016 @ 16:46:

[...]





Klopt.



Ze had, in het kader van we gooien nu toch alles om, ook niets kunnen appen. Of kunnen appen " ik voel me kut. Laat eens wat van je horen "



Haar man reageert al 100 jaar zus , OOK omdat TO al 100 jaar zo reageert. Als haar man nu ineens zo moet doen, zal zij meer zus moeten .Maar als hij terug had gestuurd "Ik voel me ook kut. Sorry dat ik er zo'n puinhoop van heb gemaakt." dan was het ook niet goed geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven