Partner biecht op...

18-04-2016 15:01 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een nieuwe nick aangemaakt.

Gisteren kreeg ik schokkend nieuws.

Mijn man was opvallend stil, ik vroeg wat er was, hij wilde boven met me praten.

(De kinderen waren beneden, 2 jongens, puberleeftijd)

Veel schuldbewust slikken, geprevel, maar het hoge woord kwam eruit.

Hij biechtte op dat hij wrs genitale wratten had. Hij ging ermee naar de dokter. De kans bestond dat ik het ook had. Hij was in december naar de hoeren geweest, handwerk met pijpen, weliswaar met condooms, maar hij had al gegoogled en genitale wratten konden ook doorgegeven worden buiten de randen van het condoom. Mss via haar handen of besmet met een vieze handdoek.

Hij blijkt in de afgelopen 10 jaar totaal 4x naar de hoeren geweest te zijn, waarvan altijd met condoom, 1x geneukt, rest pijpen/handwerk. *EDIT: Inmiddels heeft hij opgebiecht dat het om ongeveer 25x gaat.* Daarnaast is hij elke keer voorafgaand aan zo'n bezoekje een keer of 4 a 5 er gaan 'kijken', in die wijk waar de prostituees zitten. Voorpret. Ofzoiets.

Ik ben ongelooflijk in de war. We zijn al 20 jaar bij elkaar. We hadden -zo dacht ik- een prima relatie, een goed sex leven, (min. 1x p wk, en altijd bevredigend). En, dit vind ik het ergste, we hadden (dacht ik) altijd een open relatie waarin alles bespreekbaar was.

Nu ineens is alles veranderd.

Hij liegt dus al zeker 10 jaar.

Is niet trouw.

Hoe kun je dit jarenlang vóór je houden? Terwijl we intieme gesprekken hadden over geheime fantasieën, heb het hem wel eens speels gevraagd; zou je niet eens naar een parenavond willen? Of een prostituee? Lijkt je dat spannend? Maar dan zoende hij me innig, en zweerde dat ik de enige voor hem was, hij zou het niet eens KUNNEN met een ander...

Ik voel me zo'n SUKKEL dat ik het geloofde. Schaam me...

Voel me eenzaam, met dit geheim. Ik kan/wil er met niemand over praten. Weet ook niet hoe ik nu verder moet. Hij vroeg me huilend of ik het wel goed vond dat hij naast me sliep, gisteravond. En ik zei verbaasd van 'ja, natuurlijk, waar moet je anders slapen?'

Verdoofd.

Ik heb geen passende emoties, kan het niet overzien. Weet niet of ik boos ben, verdrietig, of wat dan ook. Ik heb hem ook gezegd dat ik niet weet wat ik ermee moet. Dat het tijd nodig heeft.

Hoe kan ik hem nog ooit vertrouwen?

Hoe kan ik ooit nog sex met hem hebben? Ik walg als ik nu aan zijn lichaam denk.

Het was geen eenmalig slippertje, in een dronken bui.

Hij heeft dus de afgelopen 10 jaar zeker 25x daar rondgelopen, zijn fantasie gevoed, tot hij aan zijn lust toegaf. Daarna voelde hij zich schuldig en vies, zegt hij, en was 'de behoefte' weer een tijd weg.

Pffff. Wat moet ik hiermee?

Door op dit forum te schrijven, hoop ik het wat beter te kunnen plaatsen. Van me af te kunnen schrijven. Mss dat ik dan ontdek wat ik voel, vind, denk. Ben benieuwd naar de mening van anderen. Want IK weet het ff niet.
To, waarom waren jullie vorige keer eigenlijk in relatietherapie?
quote:miss_anna schreef op 28 april 2016 @ 18:13:

Wat een arrogante houding hebben veel forummers hier zeg. Op basis van een eenzijdig verhaal, dat natuurlijk verre van compleet is, totaal overtuigd zijn van je visie dat to over zich heen laat lopen, niet genoeg voor zichzelf opkomt en man vooral een arrogante lul is in het verhaal. En verontwaardigd zijn dat to niet reageert zoals jij vind dat ze in deze situatie zou moeten reageren.

Tegen die mensen zou ik willen zeggen: probeer zo'n topic nou eens niet te gebruiken om to te overtuigen van jouw gelijk. Geef je visie, maar weet dat je schrijft vanuit je eigen referentiekader. Probeer je eigen ervaringen niet te projecteren. En stop vooral met verontwaardigd zijn. Dat is echt zo ongepast...We krijgen natuurlijk maar één kant van het verhaal (tenzij de man van to ondertussen meeschrijft ) en in ieder topic schrijft iedereen vanuit zijn eigen referentiekader. Volgens mij zeggen de meeste ook dat de keuze bij to ligt en er wordt enorm meegeleefd. En waarom mag er geen verontwaardiging zijn over het gedrag van to en/of haar man? In tijden dat alles instort heb je veel aan mensen die alleen luisteren, kritiek geven en vragen stellen. Het is jouw overtuiging dat mensen maar op één manier mogen reageren en het is jouw overtuiging dat mensen onderling niet in discussie mogen gaan over wat wel en niet het beste is. Over arrogantie gesproken.
quote:BWitched schreef op 28 april 2016 @ 14:54:

[...]

Dat jij de door jou genoemde houding niet ziet in haar man, betekent nog niet dat die er niet is.

Hij geeft niet door dat hij bepaalde geslachtsziekte niet heeft, liegt over het doen van een test, liegt over dat hij meeleest, vertrekt zonder aankondiging ineens naar de logeerkamer en komt zonder aankondiging weer terug n bed, wil de kinderen zomaar inlichten, bepaald hoe snel en in hoeverre hij to wil inlichten over zijn avontuurtjes en wie weet ben ik iets vergeten.

En op basis van deze info mag ik niet stellen dat hij manipuleert en de gevoelen en wensen van to heb geen moer interesseert. Oh ja, hij houdt één keer haar hand vast, is dat dan waar ik in moet zijn dat zijn houding naar to wel degelijk liefdevol is en haar belangen voorop staan. Ik vraag me af wanneer ik dan wel een conclusie mag trekken, of mag dat helemaal niet en moet ik alles wat geschreven wordt betwijfelen en to zien als een vrouw die niet weet wat ze schrijft en alles bij elkaar verzint?
quote:Geronimo2 schreef op 28 april 2016 @ 19:11:

[...]

Hij geeft niet door dat hij bepaalde geslachtsziekte niet heeft, liegt over het doen van een test, liegt over dat hij meeleest, vertrekt zonder aankondiging ineens naar de logeerkamer en komt zonder aankondiging weer terug n bed, wil de kinderen zomaar inlichten, bepaald hoe snel en in hoeverre hij to wil inlichten over zijn avontuurtjes en wie weet ben ik iets vergeten.

En op basis van deze info mag ik niet stellen dat hij manipuleert en de gevoelen en wensen van to heb geen moer interesseert. Oh ja, hij houdt één keer haar hand vast, is dat dan waar ik in moet zijn dat zijn houding naar to wel degelijk liefdevol is en haar belangen voorop staan. Ik vraag me af wanneer ik dan wel een conclusie mag trekken, of mag dat helemaal niet en moet ik alles wat geschreven wordt betwijfelen en to zien als een vrouw die niet weet wat ze schrijft en alles bij elkaar verzint?

Je legt mij woorden in mijn toetsenbord die ik nergens heb geschreven.

Wij weten feitelijk bijna niets van deze man, en daarbij pik jij er nu alle rottige acties uit of interpreteer je alles als respectloos.

TO wilde zelf niet dat man naar de logeerkamer ging. Hij ging toch, maar dat voelde ook voor hem blijkbaar niet goed. Dus, man weer terug naar eigen bed. Hij deed daarmee wat TO van hem vroeg, maar nu is hij respectloos omdat hij daar geen toestemming voor vroeg.

Verder legde TO haar hand op de zijne en niet andersom, waarop hij in tranen uitbarstte. Het moment wat TO heeft ervaren als mooi en weer een klein beetje verbinding wordt per direct afgewaardeerd tot "manipulatie" van zijn kant. Toont hij emotie: respectloos. toont hij geen emotie: respectloos.

TO schrijft zelf dat het genuanceerder ligt dan dat, maar dat kan en mag blijkbaar niet waar zijn.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:ldbieepl schreef op 28 april 2016 @ 18:48:

Even een stukje eigen frustratie kwijt: het woord slippertje. Zo lief, klein kutwoord, met zulke grote gevolgen. Net zoals wijntje voor een alcoholist.Ja ben ik helemaal met je eens. Vast bedacht door een vreemdganger om het "niks" te laten lijken...
quote:Geronimo2 schreef op 28 april 2016 @ 19:05:

[...]

We krijgen natuurlijk maar één kant van het verhaal (tenzij de man van to ondertussen meeschrijft ) en in ieder topic schrijft iedereen vanuit zijn eigen referentiekader. Volgens mij zeggen de meeste ook dat de keuze bij to ligt en er wordt enorm meegeleefd. En waarom mag er geen verontwaardiging zijn over het gedrag van to en/of haar man? In tijden dat alles instort heb je veel aan mensen die alleen luisteren, kritiek geven en vragen stellen. Het is jouw overtuiging dat mensen maar op één manier mogen reageren en het is jouw overtuiging dat mensen onderling niet in discussie mogen gaan over wat wel en niet het beste is. Over arrogantie gesproken.Mee eens.
TO schrijft dat ze veel aan dit topic heeft qua zienswijzen he, niet dat ze meteen weet niet wat in de praktijk gaat brengen. Ze hoeft heus niet dit of dat te gaan doen, waarbij ze dan zus of zo 'laat liggen', ze hoeft even helemaal niks nog, behalve proberen haar gedachten te ordenen.
quote:Geronimo2 schreef op 28 april 2016 @ 19:11:

[...]

En op basis van deze info mag ik niet stellen dat hij manipuleert en de gevoelen en wensen van to heb geen moer interesseert. Misschien naief, maar ik denk dat haar man het niet bewust doet, eerder dat hij 'gewoon' nogal onhandig is in het omgaan met emoties.
Jee, veel geschreven weer. Heftige reacties ook, emotioneel. Allemaal uit betrokkenheid, eigen opgedane ervaringen, medeleven en steeds de beste bedoelingen. Maar ik lees tussen de regels door ook meer oordeel. Ik vind het fijn om ieders mening te lezen, maar minder fijn als je mij veroordeelt omdat ik het anders doe, dan dat ik het 'zou moeten doen'. (Volgens wie?)

Zo zou ik geen ruggengraat hebben, een deurmat zijn, geen ondergrens hebben etc etc. Ik zou mezelf enkel zien als huisvrouw en moeder (?), etc.

Allemaal meningen.

Ik ben blij met de oplettende lezers die zien dat ik WEL grenzen stel, mijn eigen route probeer te volgen, al is dat niet met heftige gebaren, maar met meer nuance, hoe moeilijk dat ook is.

En ik sluit niet uit dat ik het 'fout' doe. Ongetwijfeld.

Maar ik doe mijn uiterste best nu.

Ik neem het nog steeds 'dag-voor-dag'.

Dat is mijn overlevings mantra momenteel.

Zware dag gehad op het werk. 5 minuten nodig gehad voordat ik het op kon brengen me van mijn auto naar het huis te begeven. 'Mijn' huis, dat ineens niet meer als thuis voelt. Vrolijke kindergezichten aan de eettafel. Gebabbel. Gelach.

Ik schenk mezelf een belachelijk groot glas wijn in. Hoe laat is het? Hoe lang nog voordat ik naar bed mag? Morgenochtend naar de huisarts. Ik hou me eraan vast maar weet niet precies wat ik van hem verwacht. Wat wil ik weten of vragen? Hulp? Wat voor Hulp? Wat wil ik?

Ik wéét het niet.

Eerst vanavond doorkomen. Overleven. 'Normaal -doen' Proberen te reageren.

Aangezien ik las dat het blijkbaar ontwijkend gedrag van me was om niet te reageren op de vraag hoe de machtsverhoudingen in ons gezin lagen, zal ik er toch maar even reageren.

We hebben (hadden?) een gewone relatie, het is niet zo dat 1 de baas is ofzo. Niet een onderdanige en dominante. Dat wisselde altijd een beetje. Als ik moe was dan nam hij het stokje even over en andersom.

Het kan zijn dat ik niet altijd op alle berichten reageer, omdat het nogal snel gaat. Ik probeer zo eerlijk/veel mogelijk overal op te reageren, als er erg veel reacties zijn doe ik dat niet individueel. Ik hoop dat dit niet als arrogant ofzo wordt opgepakt.
quote:Renee_ schreef op 28 april 2016 @ 19:50:

[...]

Misschien naief, maar ik denk dat haar man het niet bewust doet, eerder dat hij 'gewoon' nogal onhandig is in het omgaan met emoties.Dat is ook natuurlijk een mogelijkheid.
quote:Geronimo2 schreef op 28 april 2016 @ 19:05:

[...]

We krijgen natuurlijk maar één kant van het verhaal (tenzij de man van to ondertussen meeschrijft ) en in ieder topic schrijft iedereen vanuit zijn eigen referentiekader. Volgens mij zeggen de meeste ook dat de keuze bij to ligt en er wordt enorm meegeleefd. En waarom mag er geen verontwaardiging zijn over het gedrag van to en/of haar man? In tijden dat alles instort heb je veel aan mensen die alleen luisteren, kritiek geven en vragen stellen. Het is jouw overtuiging dat mensen maar op één manier mogen reageren en het is jouw overtuiging dat mensen onderling niet in discussie mogen gaan over wat wel en niet het beste is. Over arrogantie gesproken.

Het is niet mijn overtuiging dat mensen maar op één manier mogen reageren en het is niet mijn overtuiging dat mensen onderling niet in discussie mogen gaan. Dat maak jij ervan.

Met elkaar in discussie gaan is iets heeeel anders dan zeggen: 'ik zou je wel door elkaar willen schudden om je wakker te maken'

In een discussie sta je open voor de visie van de ander. En gaat het er niet om, de ander te overtuigen van jouw gelijk. Dan moet je gaan debatteren

Verontwaardigd zijn over het gedrag van een ander laat zien dat jij overtuigd bent dat jij goed zit en de ander fout. Dat laat geen ruimte open om de ander te begrijpen. Nee, de ander moet jou begrijpen.

Ik zeg niets van alles wat jij ervan gemaakt hebt. Ik zeg, probeer de ander te begrijpen. Inderdaad door te luisteren, vragen te stellen. Geef ook vooral aan hoe jij het zou doen. Maar doe niet alsof jij de waarheid in pacht hebt.
Zeeland, je bent een lief mens! een bosje bloemen voor jou.
Hatsjikideee...
quote:BWitched schreef op 28 april 2016 @ 19:30:

[...]

Je legt mij woorden in mijn toetsenbord die ik nergens heb geschreven.

Wij weten feitelijk bijna niets van deze man, en daarbij pik jij er nu alle rottige acties uit of interpreteer je alles als respectloos.

TO wilde zelf niet dat man naar de logeerkamer ging. Hij ging toch, maar dat voelde ook voor hem blijkbaar niet goed. Dus, man weer terug naar eigen bed. Hij deed daarmee wat TO van hem vroeg, maar nu is hij respectloos omdat hij daar geen toestemming voor vroeg.

Verder legde TO haar hand op de zijne en niet andersom, waarop hij in tranen uitbarstte. Het moment wat TO heeft ervaren als mooi en weer een klein beetje verbinding wordt per direct afgewaardeerd tot "manipulatie" van zijn kant. Toont hij emotie: respectloos. toont hij geen emotie: respectloos.

TO schrijft zelf dat het genuanceerder ligt dan dat, maar dat kan en mag blijkbaar niet waar zijn.Dus zij vraagt hem wat en dat negeert hij in de eerste instantie. Ik snap trouwens niet wat jou wel zo objectief en objectiviteit op een forum is niet haalbaar omdat je dan altijd beide partijen moet horen. Jij vult net zo goed voor hem in door te stellen dat hij er heel anders in kan zitten. Laten we het houden op een interpretatieverschil.
Zeeland: Alleen nu/vandaag telt. Dat kan je overzien. De rest is veels te groot om te kunnen behappen. Eerst vanavond doorkomen en dan ben je weer een dag verder. Langzaam zal het wel zijn weg vinden, jouw eigen weg. Heb daar vertrouwen in. Later ben je blij dat je in een crisis geen overhaaste beslissingen hebt genomen.
Lady79 en pausini
quote:Geronimo2 schreef op 28 april 2016 @ 19:57:

[...]

Dus zij vraagt hem wat en dat negeert hij in de eerste instantie. Ik snap trouwens niet wat jou wel zo objectief en objectiviteit op een forum is niet haalbaar omdat je dan altijd beide partijen moet horen. Jij vult net zo goed voor hem in door te stellen dat hij er heel anders in kan zitten. Laten we het houden op een interpretatieverschil.Dat er iets heel anders in KAN zitten. Ik zeg alleen dat noch jij, noch ik weet wat er in hem omgaat. En dat ik het nogal wat vind om hem op grond van aannames te veroordelen.
Zeeland: ik wil je alleen even zeggen dat ik bewondering voor je heb. Ik heb er, na het lezen van dit topic, alle vertrouwen in dat jij hier doorheen komt op de voor jou beste manier.

Ik voel ook mee met je man trouwens. Ik schat hem eerder in als onhandig dan manipulerend. Hoe dan ook lijkt deze situatie me vreselijk voor jullie allebei.

Heel veel sterkte.
Het is zoals het is
quote:miss_anna schreef op 28 april 2016 @ 19:54:

[...]

Het is niet mijn overtuiging dat mensen maar op één manier mogen reageren en het is niet mijn overtuiging dat mensen onderling niet in discussie mogen gaan. Dat maak jij ervan.

Met elkaar in discussie gaan is iets heeeel anders dan zeggen: 'ik zou je wel door elkaar willen schudden om je wakker te maken'

In een discussie sta je open voor de visie van de ander. En gaat het er niet om, de ander te overtuigen van jouw gelijk. Dan moet je gaan debatteren

Verontwaardigd zijn over het gedrag van een ander laat zien dat jij overtuigd bent dat jij goed zit en de ander fout. Dat laat geen ruimte open om de ander te begrijpen. Nee, de ander moet jou begrijpen.

Ik zeg niets van alles wat jij ervan gemaakt hebt. Ik zeg, probeer de ander te begrijpen. Inderdaad door te luisteren, vragen te stellen. Geef ook vooral aan hoe jij het zou doen. Maar doe niet alsof jij de waarheid in pacht hebt.

Iemand kan zich onmachtig voelen als die leest dan een puinhoop alleen maar groeit, iemand kan niet meer iemands redenatie of gedrag volgen en verontwaardiging voelen als de gevoelens van iemand met voeten wordt getreden en gelukkig wordt van kruimels. Daar maak ik me schuldig aan, je hebt gelijk, ik ben maar een mens. Dat is niet hetzelfde dat zij mij moet begrijpen of dat ik gelijk heb, dat is mijn woorden uit zijn verband trekken.

In het dikgedrukte kan ik lezen dat jij wel de waarheid in pacht hebt hoe dit benadert moet worden en dat is nu eenmaal het nadeel van internet. Er is niet één manier van meeleven die de juiste is. Dat verschilt van persoon tot persoon, sommige maken soep, anderen laten je niet met rust, sommigen luisteren alleen en zeggen dat je het van 2 kanten moet bekijken en sommigen snappen het heel lang en dan gebeuren er een paar dingen en raken het spoor bijster. Ik ben niet wie jij wil dat ik ben en ik reageer weer misschien op een manier die jij niet begrijpt en dan wordt jij ook belerend. Veel verschil zit er dus niet in qua benadering.
zeeland, Ik denk eerlijk gezegd dat anderen, die hetzelfde proces als jij doorlopen ( denken te) hebben, je proberen te behoeden voor de fout die zij hebben gemaakt. Door bv te lang te blijven, te veel te accepteren, jezelf ondergeschikt te maken aan zijn belang, te blijven uit angst alleen te zijn, weg te gaan uit trots, etc etc.

Ik denk zelf dat anderen kunnen zeggen wat ze willen, maar dat jij het in jouw tempo moet ervaren en verwerken. Een ander kan je alleen vertellen hoe zij het hebben ervaren en daar kun je over nadenken.

Doe je eigen ding, mij lijk jij een super sterk en lief mens. Neem je tijd en doe vooral wat goed voor jou is !!

Maar persoonlijk zeg ik ook, je verdient beter dan dit !
En ik haak hier af, nu krijg je een discussie van hoe iemand moet reageren op een forum en daar zit to helemaal niet op te wachten.
quote:Zeeland1970 schreef op 28 april 2016 @ 19:51:

Jee, veel geschreven weer. Heftige reacties ook, emotioneel. Allemaal uit betrokkenheid, eigen opgedane ervaringen, medeleven en steeds de beste bedoelingen. Maar ik lees tussen de regels door ook meer oordeel. Ik vind het fijn om ieders mening te lezen, maar minder fijn als je mij veroordeelt omdat ik het anders doe, dan dat ik het 'zou moeten doen'. (Volgens wie?)

Zo zou ik geen ruggengraat hebben, een deurmat zijn, geen ondergrens hebben etc etc. Ik zou mezelf enkel zien als huisvrouw en moeder (?), etc.

Allemaal meningen.

Ik ben blij met de oplettende lezers die zien dat ik WEL grenzen stel, mijn eigen route probeer te volgen, al is dat niet met heftige gebaren, maar met meer nuance, hoe moeilijk dat ook is.

En ik sluit niet uit dat ik het 'fout' doe. Ongetwijfeld.

Maar ik doe mijn uiterste best nu.

Ik neem het nog steeds 'dag-voor-dag'.

Dat is mijn overlevings mantra momenteel.

Zware dag gehad op het werk. 5 minuten nodig gehad voordat ik het op kon brengen me van mijn auto naar het huis te begeven. 'Mijn' huis, dat ineens niet meer als thuis voelt. Vrolijke kindergezichten aan de eettafel. Gebabbel. Gelach.

Ik schenk mezelf een belachelijk groot glas wijn in. Hoe laat is het? Hoe lang nog voordat ik naar bed mag? Morgenochtend naar de huisarts. Ik hou me eraan vast maar weet niet precies wat ik van hem verwacht. Wat wil ik weten of vragen? Hulp? Wat voor Hulp? Wat wil ik?

Ik wéét het niet.

Eerst vanavond doorkomen. Overleven. 'Normaal -doen' Proberen te reageren.

Aangezien ik las dat het blijkbaar ontwijkend gedrag van me was om niet te reageren op de vraag hoe de machtsverhoudingen in ons gezin lagen, zal ik er toch maar even reageren.

We hebben (hadden?) een gewone relatie, het is niet zo dat 1 de baas is ofzo. Niet een onderdanige en dominante. Dat wisselde altijd een beetje. Als ik moe was dan nam hij het stokje even over en andersom.

Het kan zijn dat ik niet altijd op alle berichten reageer, omdat het nogal snel gaat. Ik probeer zo eerlijk/veel mogelijk overal op te reageren, als er erg veel reacties zijn doe ik dat niet individueel. Ik hoop dat dit niet als arrogant ofzo wordt opgepakt. Jullie hebben nog steeds een gewone relatie, alleen heeft jouw man (en daarmee jij ook) een serieus probleem. Ik hoop dat jullie hier je weg in kunnen vinden.
Probeer tussendoor ook goed voor jezelf te zorgen; op tijd naar bed en goed eten. Klinkt simpel, maar daardoor hou je het langer vol.

En gebruik uit wat er hier geschreven is waar je nu behoefte aan hebt. De rest komt later (of nooit).

Sterkte.
Everything you see I owe to spaghetti!
Als omslachtige reactie op de OTdiscussie of je wel of niet een mening mag geven waar elke lezer mee mag doen wat hij of zij wil:

Ik heb wél een mening over prostitutiebezoek.

Ik heb wél een mening over biechten op het moment dat er misschien wel een ziekte opgelopen is.

Ik heb wél een mening over biechten die steeds aangepast en bijgesteld moeten worden.

Ik heb wél een mening over drama veroorzaken en vervolgens iemand laten bungelen.

En die meningen zijn niet erg positief.

Over hoe je met dit soort zaken om moet gaan heb ik geen vaststaande mening, behalve dan dat ik van mening ben dat het per mens en per situatie verschilt.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Zeeland ik hoop dat jullie je weg vinden. Ik vind het echt hartverscheurend jouw pijn te lezen.

Fijn dat je morgen naar de huisarts gaat, hopelijk kan hij met je mee denken.
Zeeland, je hebt pb. Ik weet niet of je mijn eerdere mededeling hierover tussen al die berichten gezien hebt? Er wordt zoveel geschreven, en het gaat zo snel. Pas goed op jezelf, na ook nog deze zware dag op het werk.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven