partner drinkt teveel, oplossingen?

19-11-2010 13:32 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal

Ik kijk al weken op de forums, en zie verschillende posts over partners en verslaving. Maar ze gaan vooral over heel zwaar gebruik. Ook denk ik dat ik iets ouder ben dan de meeste onder jullie, en dus ook mijn man.

Mijn man heeft een heel goeie baan. Hij heeft (en ik daardoor ook) veel sociale bijeenkomsten, waar altijd gedronken wordt. Heel beschaafd, mooie wijnen, maar toch. Elke avond. En ik merk nu dat mijn man steeds meer drinkt. Hij zegt: ik functioneer prima, ik heb een prima baan en breng hier wel 5 nullen binnen. Dat hoort er bij.

Maar ik merk dat hij langzaam anders wordt. Ik wil graag dat hij hulp zoekt. Hij zegt dan: ik heb geen tijd voor dit soort hulptrajecten, en is bang dat het uitkomst op zijn werk.

Ik denk dan: doe een spoedcursus, desnoods in het buitenland.

Iemand ervaring met het probleem, en liever nog: de oplossing? Afkickklinieken, die in x weken succes boeken, in USA wellicht?

Hoop dat iemand ervaring heeft met het vinden van oplossingen? Al die posts hiervoor stemmen namelijk niet heel gelukkig.

Hopeloos
Nee, geen tips. Als iemand zelf het probleem niet ziet is het onbegonnen werk.

Als iemand wel het probleem ziet dan nog is de 1e stap naar hulp zoeken vaak heel groot.

Voor verslavingen zijn geen quick fixes. Iemand moet bereid zijn zijn gedrag te veranderen, zijn attitude over zichzelf en bereid zijn om de onderliggende problemen (waarom drinkt men) aan te pakken. Dit is niet zomaar op te lossen!

Sterkte en pas goed op jezelf!
Spoedcursus afkicken? Grapjas. Hoe serieus neem jij het zélf?
Je nú al bedenken waar voor jóu de grens ligt.

Dat vertellen.

En je daar aan houden.
Jij wilt dat hij hulp zoekt.

Jij denkt: spoedcursus.

Jij denkt: afkickkliniek.

En je man ziet het probleem niet en zegt dat hij geen tijd heeft.

Je kunt voorstellen om eens een week of maand allebei helemaal niks te drinken. Misschien dat dán opvalt hoeveel jullie drinken (want jij dus ook, op etentjes en borrels enzo) en wat die drank eigenlijk doet of verandert. Het scheelt waarschijnlijk ook een paar kilo...

Ik heb ook een baan met veel eten en drinken - het is bijna onmogelijk om niet een glas wijn, of twee, of drie, te nemen. Ik vond het een jaar geleden veel te veel ineens. Ook merkte ik dat ik er niet echt meer van kon genieten. Want gisteren was ook lekkere wijn, en morgen nog lekkerder wijn... Dus heb ik nu afgesproken: door de week drink ik geen druppel. En in het weekend wel een paar glazen. Ik wil dat goeie, lekkere wijn drinken iets bijzonders blijft. Voor mij werkt het goed.
quote:Appelsientje schreef op 19 november 2010 @ 13:40:

Ik heb ook een baan met veel eten en drinken - het is bijna onmogelijk om niet een glas wijn, of twee, of drie, te nemen.lekkere wijn, en morgen nog lekkerder wijn...

Wat een onzin, sorry.

Er zijn zat mensen die niet drinken, nooit. Die kunnen ook zo'n etentje doorstaan.
Ik zie het ook niet zo.

Collega/netwerk is toch geen vriendenopstapkluppie?

Als je bij Gall&Gall werkt zeg je toch ook niet dat het bij je baan hoort?
Laat hem met de auto gaan, zodat hij niet kan drinken. Of drinkt hij dan ook??
quote:againhopeloos schreef op 19 november 2010 @ 13:32:

.. en breng hier wel 5 nullen binnen.En dus mag jij niks zeggen van zijn drankgebruik?
quote:fleurtje schreef op 19 november 2010 @ 13:42:

[...]

Wat een onzin, sorry.

Er zijn zat mensen die niet drinken, nooit. Die kunnen ook zo'n etentje doorstaan.

Helemaal met je eens, Fleurtje. Al die zakelijke netwerk diner borrel achtige toestanden, dat kan ook allemaal best wel met een glas spa rood.

Maar als je zou weten wat mijn werk was, zou je weten dat het in mijn geval écht niet kan.
quote:fleurtje schreef op 19 november 2010 @ 13:42:

[...]

Wat een onzin, sorry.

Er zijn zat mensen die niet drinken, nooit. Die kunnen ook zo'n etentje doorstaan.Appelsientje ook dus sinds een jaar...
quote:Appelsientje schreef op 19 november 2010 @ 13:40:

het is bijna onmogelijk om niet een glas wijn, of twee, of drie, te nemen.Enorme onzin. Ik heb een genoeg vrienden, een baan waarin vaak borrels of andere bijeenkomsten zijn mét wijn. En ik drink vrijwel niet. Alleen bij een avondje kroeg drink ik biertjes. Echt enorme onzin wat je hier schrijft. Het is maar wat je zelf wilt en kán.
quote:Appelsientje schreef op 19 november 2010 @ 13:48:

[...]

Helemaal met je eens, Fleurtje. Al die zakelijke netwerk diner borrel achtige toestanden, dat kan ook allemaal best wel met een glas spa rood.

Maar als je zou weten wat mijn werk was, zou je weten dat het in mijn geval écht niet kan.

Zit je in de alcoholindustrie? En dan nog...

Blijf het onzin vinden.

En als je er kennelijk niet tegen kunt, wordt het tijd werk in een andere branche te zoeken.

Sorry, ken werkelijk geen enkele baan waarin je verplicht bent te drinken.

Typische alcoholistensmoes.
quote:GiB schreef op 19 november 2010 @ 13:49:

[...]

Appelsientje ook dus sinds een jaar...Dan heeft ze kennelijk ander werk gezocht.
Ff snel een dit of dat bestaat niet.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
quote:fleurtje schreef op 19 november 2010 @ 13:50:

[...]

Blijf het onzin vinden.

En als je er kennelijk niet tegen kunt, wordt het tijd werk in een andere branche te zoeken.

Typische alcoholistensmoes.Is helemaal waar!!
Je schrijft in je post, dat je hebt gekeken naar andere postings,maar dat die vooral gaan over zwaar gebruik van alcohol.

Jou man of je het wilt horen of niet, is ook een zware alcohol gebruiker, hij drinkt elke avond!

Dat moet je onder ogen zien,dan kan je eraan gaan werken.
quote:fleurtje schreef op 19 november 2010 @ 13:50:

[...]

Blijf het onzin vinden.

Typische alcoholistensmoes.Misschien werkt ze bij een wijnproeverij .
quote:Mazou schreef op 19 november 2010 @ 13:56:

[...]

Misschien werkt ze bij een wijnproeverij .

Ik schreef ook, alcoholindustrie. Maar dan nog is het vette onzin. En als iemand dat werkelijk zó ziet, dan is dat niet de goede bedrijfstak voor die persoon.

Heb in een sekswinkel gewerkt, denk je dat ik de hele dag masturberend en copulerend achter de toonbank stond?
quote:Mazou schreef op 19 november 2010 @ 13:56:

[...]

Misschien werkt ze bij een wijnproeverij .Daar spugen ze het uit.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 19 november 2010 @ 13:59:

[...]

Daar spugen ze het uit. Oh ja, dat deed ik ook achter de toonbank.
quote:fleurtje schreef op 19 november 2010 @ 13:56:

[...]

Heb in een sekswinkel gewerkt, denk je dat ik de hele dag masturberend en copulerend achter de toonbank stond?Ja! Tegelijk ook nog eens! Denk ik!
Ik geloof ook niet dat je niet zonder alcohol kunt bij een bepaalde baan. Natuurlijk kan dat wel. Hoe zou dat anders moeten als je zwanger bent? Zou je dan ook nog moeten drinken onder het mom: Schijt aan de baby, je zúlt drinken, anders volgt je ontslag.

Dikke vette onzin.

Vertel eens wat voor werk je deed dan?
Heel vervelend voor je, zoals eerder is opgemerkt.

Hij heeft een probleem en zal dat eerst moeten erkennen.

Het is belangrijk om goed te zijn in het onderhouden van je contacten zonder alcohol. Dus ik geloof niet dat het drinken van alcohol persé zou moeten op een feestje.

Ik hoop dat je man de ernst van overmatig alcoholgebruik inziet. Die 5 nullen betekenen niets, als je wereld om je heen kapotgaat aan drank.
quote:nouschi schreef op 19 november 2010 @ 13:59:

[...]

Daar spugen ze het uit. Nou, da's ook niet echt reclame.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven