Polyamorie problemen!

23-11-2012 17:00 189 berichten
Alle reacties Link kopieren
------------------------
TO, wat wil je nu precies met dit topic?

Wat vraag je van de forummers? In je topic kom je niet (meer) tot een vraagstelling. Dus is er geen vraag om te beantwoorden.
quote:fru1t3lla schreef op vrijdag 23 november 2012 22:49 Dus, ze is verstandelijk beperkt, jouw man was een collega van haar en jullie hebben pyjama partijtjes en wijvendrama.

Gefeliciteerd ahahahahahahahhahahahahahahahahahahahaha, goeie !!!
quote:mamamine schreef op 23 november 2012 @ 22:23:

[...]

Ze heeft dus een verstandelijke beperking op emotioneel vlak. Tuurlijk zijn er eerder ?s geweest maar hebben onze vinger er niet op kunnen leggen.Nu begin je echt te bazelen. Het lijkt of je jezelf goed probeert te praten, maar kletst jezelf steeds verder vast. Een verstandelijke beperking op emotioneel vlak?

Een verstandelijke beperking, het woord zegt het al is een beperking van de verstandelijke vermogens. Of heeft ze ook nog eens emotionele problemen?
Ik weet wat het is: jouw gestoorde partner wil misbruik maken van haar verstandelijke beperking. Zou dit strafbaar zijn? Kvind het een ziek verhaal. Het moet je dochter maar zijn die door zo een weirdo koppel het bed wordt ingesleept.
quote:faracha schreef op 24 november 2012 @ 00:49:

Bah wat een ziek verhaal. Is een open relatie nu de norm geworden anno 2012? En dan maar verbaasd staan kijken dat je op termijn doordraait. Zijn er nog mensen die een normaal huwelijk nastreven ipv derden in bed te betrekken. ongelooflijk !!!!

TO heeft veel fouten gemaakt, maar dit is dan weer de andere kant van het spectrum. Als iets met liefde gebeurt, van alle kanten als verrijkend wordt ervaren en er niemand gedwongen wordt of in zijn mensenrechten wordt aangetast lijkt het me niet iets om over te oordelen.

Ik vind polyamorie geen 'ziek verhaal' en een 'normaal huwelijk' is er volgens mij één die werkt, ongeacht geslacht, leeftijd, huidskleur, keuzes, of aantal personen.

Als het maar met liefde gebeurt, van alle kanten als verrijkend wordt ervaren, er niemand gedwongen wordt en er niemand in zijn mensenrechten wordt aangetast.
Ik begrijp niet veel van dit verhaal, maar wel dat TO wat enge trekjes heeft. Een vrouw voor de eerste keer bij jullie in bed laten slapen terwijl zij verdrietig is en troost zoekt, is een no-go.

Wat als er wel wat was gebeurd? Dan had je eigenlijk misbruik gemaakt van de situatie.

Daarnaast vind ik TO claimerig.

En iemand wegzetten als verstandelijk beperkt omdat ze niet naar TO's pijpen danst, gaat me echt te ver.

En daarmee bedoel ik: de vrouw houdt zich te afzijdig als ze niet bij hun is.....mag ze misschien gewoon een eigen leven hebben?

TO hunkert blijkbaar naar iets wat ze bij man niet vindt, en wat man niet bij haar vindt. Werk daar eerst maar eens aan.

Ik heb het idee, kan ernaast zitten, dat hun eigen relatie niet veel voorstelt en daarom dit soort dingen proberen. Daarom bijt ze zich er zo in vast en zit ze ermee.
Ik vind wel dat TO en man beiden zo snel mogelijk moeten stoppen met deze vrouw lastig vallen! Zij begrijpt niet eens wat er aan de hand is, laat staan dat ze haar grenzen kan aangeven.

Polyamorie is ook niet iets waar je voor kiest (behalve dan het moment dat je in je relatie de beslissing maakt je niet aan monogame grenzen te houden), het is iets wat je overkomt. Het klinkt zo erg alsof jullie zóeken naar een mogelijkheid buiten je relatie, maar die komt op je pad, of niet. Daar heb je beide vrede mee, of niet.

Als je zoekt naar iets, geen vrede of geluk hebt in de relatie die je hebt maar 'iets mist', als je polyamorie aangrijpt omdat je de spanning nodig hebt, als je partner geen vrede heeft met de situatie maar je toch doorgaat... dan kun je je beter ver van polyamorie houden.

Het klinkt leuk, maar als je er als stel ingaat vereist het een veel sterkere basis dan monogame koppels dikwijls hebben. Het werkt alleen als je het vindt en niet zoekt, als je het niet ziet als een verademing maar een verbreding, als je zo gelukkig samen bent dat je het geluk zelfs kunt delen. Anders is het veredeld vreemdgaan.

Zoeken en forceren, grenzen over gaan en niet communiceren, dat ís een ziek verhaal.
Ik vind niks zieks aan polyamorie of wat dan ook, ieder mag zelf weten wat die doet in zijn relatie maar mijn probleem is die van wederzijdse toestemming. Ik vraag me af in welke mate de desbetreffende collega eigenlijk wel in de mogelijkheid is om te zeggen wat ze wel en niet wil als ze zogenaamd een verstandelijke beperking heeft.

Wat me ook nog doet verbazen is dat ze zogenaamd een IQ de helft lager heeft als TO. TO komt zelf niet bepaald bijster geniaal over, maar laat ik haar het voordeel van de twijfel geven en zeggen dat ze in staat is om een universitaire opleiding te doen en dus een IQ van ongeveer 120 heeft. Dit maakt dat onze bijvrouw ongeveer een IQ van 60 heeft. Tegen dan zit ze eigenlijk al tegen een matige verstandelijke beperking aan richting ernstig hoewel het wel weer individueel bepaald is hoe zelfstandig ze kan functioneren maar meestal hebben deze mensen al redelijk wat begeleiding nodig. Op dat punt aangekomen, waar is haar begeleiding?

Als TO nu nog gaat schermen "maar het is enkel op emotioneel vlak" dan roep ik helemaal bullshit want veel lager dan TO's EQ kan het sowieso niet als ik haar posts erop nalees.(Overigens, is dit wel getest? Mensen met laag "EQ" hebben vaak een hele problematiek erachter die hen ook weer minder in de mogelijkheid stelt om zelfstandig weloverwogen beslissingen te maken.)

Ergo: het is ofwel een hoop flauwekul die erbij wordt gehaald of TO en haar man maken misbruik van iemand wat in deze context best wel eens strafbaar zou kunnen zijn.
Helemaal eens met bovenstaande post van Fruitella. Het is de verstandelijke beperking, de ongelijkwaardige situatie die daardoor ontstaat en de context van iemand die minder weerbaar is, troost zoekt en (wellicht) veel meer opgedrongen krijgt dan waar ze naar zoekt, die deze situatie ziek maakt.

Wat mensen verder allemaal binnen hun huwelijk doen (of erbuiten dus), moeten ze helemaal zelf weten. Tenzij daar mensen mee geschaad of gekwetst worden, heb ik daar geen mening over. Moeten die mensen helemaal zelf weten, wie ben ik om daarover te oordelen. Maar in dit geval is er wel iemand die geschaad wordt, namelijk iemand die door een verstandelijke beperking in bescherming tegen zichzelf moet worden genomen. En daar heb ik een heel duidelijke mening over.
quote:annae schreef op 24 november 2012 @ 01:55:

Polyamorie is ook niet iets waar je voor kiest (behalve dan het moment dat je in je relatie de beslissing maakt je niet aan monogame grenzen te houden), het is iets wat je overkomt. Het klinkt zo erg alsof jullie zóeken naar een mogelijkheid buiten je relatie, maar die komt op je pad, of niet. Daar heb je beide vrede mee, of niet.

.

Dit viel mij ook een beetje op. TO en haar man denken over polyamorie en zoeken daar dan iemand bij. Het is toch zo dat je de opties openhoudt en als er dan iemand op je pad komt, dan kijk je of het wat kan worden. Je zoekt er niet iemand bij, die in het plaatje past, lijkt me.

Dat zou hetzelfde zijn als wanneer een single zegt: IK wil nu wel eens een relatie, eens kijken wie ik in m'n kennissenkring heb, die wel in het plaatje zou kunnen passen.

Zo zie ik het dan

Over deze vrouw, met haar lage IQ: ik heb een oom met een dergelijk laag IQ. Als je hem ontmoet, zou je niet direct zeggen dat zn IQ onder gemiddeld zit, maar als je hem een paar keer meegemaakt hebt wel. Ook dat minder sociale aspect zou hij hebben. (als hij eenmaal thuis is, geen contact zoeken) Hij is iemand, die moeilijk nee kan zeggen, maar ook moeilijk kan zien wat 'Ja' voor gevolgen zou hebben. Had mijn oom in een dergelijke situatie beland, had je binnen de kortste keren m'n moeder op bezoek, ter 'kennismaking' zeg maar.

Je zegt toch van een 10 jarige ook niet dat hij/zij een 'weloverwogen' keuze maakt tot een relatie met een volwassene?
Later is nu
quote:qwerttu schreef op 24 november 2012 @ 14:27:

Helemaal eens met bovenstaande post van Fruitella. Het is de verstandelijke beperking, de ongelijkwaardige situatie die daardoor ontstaat en de context van iemand die minder weerbaar is, troost zoekt en (wellicht) veel meer opgedrongen krijgt dan waar ze naar zoekt, die deze situatie ziek maakt.

Wat mensen verder allemaal binnen hun huwelijk doen (of erbuiten dus), moeten ze helemaal zelf weten. Tenzij daar mensen mee geschaad of gekwetst worden, heb ik daar geen mening over. Moeten die mensen helemaal zelf weten, wie ben ik om daarover te oordelen. Maar in dit geval is er wel iemand die geschaad wordt, namelijk iemand die door een verstandelijke beperking in bescherming tegen zichzelf moet worden genomen. En daar heb ik een heel duidelijke mening over.Eens. En bah! hoe durf je zo'n meisje te manipuleren! Je moet je schamen!
Tering

Je kan t ook allemaal opzoekken natuurlijk
quote:mamamine schreef op 23 november 2012 @ 20:41:

nl.wikipedia.org/wiki/PolyamorieAls je het artikel ECHT had gelezen, dan zie je dat de vraag wat poly amorie VOOR JOU/Jullie is echt relevant is. Als je dat niet kunt beantwoorden kan moet je het kopje pseudo daar maar eens op je in laten werken.

Alles wat ik erover gelezen heb komt wel naar voren dat een echte polyamoreuze relatie veel werk is.

Probeer met je man ook maar uit te vinden hoe jullie relatie er werkelijk uit gaat zien. Met een verwijzing naar een boek of internet kom je er niet.
quote:annae schreef op 24 november 2012 @ 01:48:

[...]

Als iets met liefde gebeurt, van alle kanten als verrijkend wordt ervaren en er niemand gedwongen wordt of in zijn mensenrechten wordt aangetast lijkt het me niet iets om over te oordelen.

Ik vind polyamorie geen 'ziek verhaal' en een 'normaal huwelijk' is er volgens mij één die werkt, ongeacht geslacht, leeftijd, huidskleur, keuzes, of aantal personen.

Als het maar met liefde gebeurt, van alle kanten als verrijkend wordt ervaren, er niemand gedwongen wordt en er niemand in zijn mensenrechten wordt aangetast.Mooie omschrijving.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven