Problemen met faalangst van man
woensdag 15 augustus 2018 om 13:06
Mijn man is op veel vlakken een droompartner. Helaas heeft hij al jaren last van impotentie.
De problemen zijn begonnen toen we net gingen samenwonen. Toen onze relatie serieuzer werd liet zijn penis het frequent "afweten". Sindsdien zijn er altijd periodes (dagen - weken tot soms zelfs maanden) geweest waarin het hem niet lukte om een erectie te krijgen. Als hij ergens mee bezig is, dan lukt het vaak niet. Dat kunnen heel verschillende dingen zijn, bv zijn collega die de week erop in verlof zou gaan en het vooruitzicht om meer te moeten werken. Er zijn ook langere periodes waarin er helemaal geen problemen zijn.
Hij heeft in het verleden nog pillen geslikt. Deze helpen hem wat meer zelfvertrouwen geven, en als het enkele keren na elkaar lukt (met pillen) kunnen we weer een tijdje zonder. Helaas hebben die pillen veel bijwerkingen. Hij voelt zich de dag erna vaak wat grieperig (spierpijn, hartkloppingen, hoofdpijn) en ze verprutsen toch wat van de spontaniteit. Als ik hem vraag om seks, dan wijst hij me vaak af. Hij is te moe of te druk.
Dit alles speelt toch wel vaak in mijn hoofd. Soms twijfel ik toch aan mezelf. Ik ben al één maal heel kwaad op hem geworden (wat helemaal niet goed is, dat besef is). Het lukte niet om de presteren de dag voor we op reis gingen vertrekken, "omdat hij zoveel aan zijn hoofd had, naar de luchthaven rijden en zijn koffers pakken, enz". Ik heb gezegd dat hij maar thuis moest blijven als het zo verschrikkelijk was om met mij op reis te gaan.
Ik weet niet wat ik hiermee wil. Ik weet het allemaal niet goed meer. Ik vind het zo jammer dat dit onze - verder goede - relatie kapotmaakt.
De problemen zijn begonnen toen we net gingen samenwonen. Toen onze relatie serieuzer werd liet zijn penis het frequent "afweten". Sindsdien zijn er altijd periodes (dagen - weken tot soms zelfs maanden) geweest waarin het hem niet lukte om een erectie te krijgen. Als hij ergens mee bezig is, dan lukt het vaak niet. Dat kunnen heel verschillende dingen zijn, bv zijn collega die de week erop in verlof zou gaan en het vooruitzicht om meer te moeten werken. Er zijn ook langere periodes waarin er helemaal geen problemen zijn.
Hij heeft in het verleden nog pillen geslikt. Deze helpen hem wat meer zelfvertrouwen geven, en als het enkele keren na elkaar lukt (met pillen) kunnen we weer een tijdje zonder. Helaas hebben die pillen veel bijwerkingen. Hij voelt zich de dag erna vaak wat grieperig (spierpijn, hartkloppingen, hoofdpijn) en ze verprutsen toch wat van de spontaniteit. Als ik hem vraag om seks, dan wijst hij me vaak af. Hij is te moe of te druk.
Dit alles speelt toch wel vaak in mijn hoofd. Soms twijfel ik toch aan mezelf. Ik ben al één maal heel kwaad op hem geworden (wat helemaal niet goed is, dat besef is). Het lukte niet om de presteren de dag voor we op reis gingen vertrekken, "omdat hij zoveel aan zijn hoofd had, naar de luchthaven rijden en zijn koffers pakken, enz". Ik heb gezegd dat hij maar thuis moest blijven als het zo verschrikkelijk was om met mij op reis te gaan.
Ik weet niet wat ik hiermee wil. Ik weet het allemaal niet goed meer. Ik vind het zo jammer dat dit onze - verder goede - relatie kapotmaakt.
zaterdag 25 augustus 2018 om 13:40
Ik zeg ook absoluut niet dat je lelijk bent , maar for every beautiful woman there’s a man tired of fucking her. Ik vind dat persoonlijk wel een goede. En als hij alleen kijkt? Doet ie het dan ook niet? Want dan is ie gewoon stuk denk ik.
zaterdag 25 augustus 2018 om 13:51
zaterdag 25 augustus 2018 om 13:58
Dat klinkt nogal negatief. Ik heb het wat mooier voorgesteld omdat dat het beste leek.
zaterdag 25 augustus 2018 om 14:04
Kan dat hij de druk om " te moeten" niet aankan. Want ja, het hoort wel bij een normale relatie.
Of hij is al te zeer geschrokken, de eerste keer dat het niet ging, en heeft dat zo'n indruk gemaakt dat hij het niet heeft kunnen verwerken.
Hoe dan ook, als er medisch niets aan de hand is, moet het wel psychisch zijn.
Die streeloefeningen hebben hier echt geen nut.
Of hij is al te zeer geschrokken, de eerste keer dat het niet ging, en heeft dat zo'n indruk gemaakt dat hij het niet heeft kunnen verwerken.
Hoe dan ook, als er medisch niets aan de hand is, moet het wel psychisch zijn.
Die streeloefeningen hebben hier echt geen nut.
zaterdag 25 augustus 2018 om 14:09
Dit lijkt me nou precies geen droompartner!
Alleen wil je het zelf nog niet helemaal inzien dat je zo niet oud wil worden.
Het besef komt stukje bij beetje en misschien kom je straks iemand tegen die je in vuur en vlam zet en dan ga je voor de bijl.
Ik lees vooral dat je ongelukkig bent en tussen de regels door dat dit ook nooit zal veranderen.
Waar je zin in hebt, je bent nog zo jong denk ik dan.
Alleen wil je het zelf nog niet helemaal inzien dat je zo niet oud wil worden.
Het besef komt stukje bij beetje en misschien kom je straks iemand tegen die je in vuur en vlam zet en dan ga je voor de bijl.
Ik lees vooral dat je ongelukkig bent en tussen de regels door dat dit ook nooit zal veranderen.
Waar je zin in hebt, je bent nog zo jong denk ik dan.
Ja en?
zaterdag 25 augustus 2018 om 14:09
Nee, ik heb gezegd dat ik niet gelogen heb en dat het mij niet uitmaakt.
zaterdag 25 augustus 2018 om 14:23
Jij wil er samen met hem uitkomen, maar alle pogingen om uit de impasse te komen lopen vast. Deze poging heeft hij geblokkeerd. Want nu is hij zogenaamd gekwetst door jouw leugen. Hij mag er ook wel een beetje moeite voor doen he? Ofwel niet iedere kans aangrijpen om afstand te scheppen tussen jullie.
zaterdag 25 augustus 2018 om 14:42
Ik denk dat er twee mogelijkheden zijn.
Òf je accepteert het. Waarbij je wel moet kunnen aangeven dat je het jammer vindt (ipv zeggen dat het je niet uitmaakt).
Òf je schakelt nog een keer hulp in.
Ik snap dat je daar sceptisch tegenover staat, maar ik zou dan ook bij een psychiater aankloppen en niet bij een psycholoog.
En dan wel een psychiater met een psychoanalytische insteek.
Vraag je huisarts.
Òf je accepteert het. Waarbij je wel moet kunnen aangeven dat je het jammer vindt (ipv zeggen dat het je niet uitmaakt).
Òf je schakelt nog een keer hulp in.
Ik snap dat je daar sceptisch tegenover staat, maar ik zou dan ook bij een psychiater aankloppen en niet bij een psycholoog.
En dan wel een psychiater met een psychoanalytische insteek.
Vraag je huisarts.
zaterdag 25 augustus 2018 om 16:12
Oeh dat is echt gemeen van hem om dat te zeggen. Er zit iets goed scheef in jullie relatie. Jij kan niet eerlijk zijn want dan wordt hij boos, dus moet je op eieren blijven lopen en hem steeds ontzien. Kom er gewoon eens vooruit dat je het vet kut vindt dat jullie seksleven bagger is en dat je daar wat aan wilt doen.
Het maakt niet uit? Het maakt wel uit!
zaterdag 25 augustus 2018 om 16:15
Hij leidt heel sneaky het probleem af van zijn eigen erectiestoornis. Dat jij niet helemaal eerlijk bent geweest over je gevoel (omdat je hem wilde ontzien), is niet het hoofdprobleem.
Deze man zit flink in de knoop met zichzelf. Ga alsjeblieft in therapie want anders heb ik weinig hoop voor jullie. Dit gaat van kwaad tot erger.
zaterdag 25 augustus 2018 om 16:47
Misschien geldt dat niet voor hem.
zaterdag 25 augustus 2018 om 17:09
appelientjex schreef: ↑25-08-2018 16:12Oeh dat is echt gemeen van hem om dat te zeggen. Er zit iets goed scheef in jullie relatie. Jij kan niet eerlijk zijn want dan wordt hij boos, dus moet je op eieren blijven lopen en hem steeds ontzien. Kom er gewoon eens vooruit dat je het vet kut vindt dat jullie seksleven bagger is en dat je daar wat aan wilt doen.
Het maakt niet uit? Het maakt wel uit!
Nee, we moesten van zijn therapeut toch proberen vrijen zonder erectie, wat één hoop geklungel was. Maar ik heb hem gezegd dat het niet uitmaakt (niet dat zijn erectie niet werkt, maar dat het niet zo goed lukte). Ik heb hem later gezegd dat ik bovenop wilde, omdat er dan minder geklungel is. Hij vond het erg dat ik altijd gezegd had dat ik het niet erg vond dat het niet goed lukte, terwijl ik er wel mee zat. Hij twijfelt nu dat ik ook over andere dingen gelogen heb (dat we ook goede seks kunnen hebben zonder erectie, dat seks zonder penetratie ook fijn is, dat ik hem hiervoor niet zal verlaten, dat ik de seks met hem mis als hij mij afwijst).
zaterdag 25 augustus 2018 om 17:21
Lavendel_Madelief schreef: ↑25-08-2018 17:15Twijfelt hij echt of probeert hij de aandacht van zijn probleem af te leiden?
Dat zegt hij toch.
zaterdag 25 augustus 2018 om 21:35
Ouwedibbes schreef: ↑25-08-2018 17:37Het grootste probleem is dat deze man bijzonder onvolwassen, ja zelfs kinderlijk reageert. Daarom is er niets bespreekbaar en word er ook niets opgelost. Totdat hij dat zelf inziet en er iets aan gaat doen houdt het gewoon op.
Het is de eerste maal dat hij zo heftig reageert, dus ik denk wel dat hij er echt mee zit.