Profiteert mijn vriend van mijn geld?
woensdag 3 mei 2023 om 22:03
Mijn vriend en ik hebben een liefdevolle relatie sinds 2 jaar. Vanaf het moment dat hij ontdekte dat ik een leuk spaarcentje heb, werd het voor hem vanzelfsprekend dat ik de uitjes/vakanties en boodschappen betaal. Hij heeft veel vaste lasten en leeft erg zuinig om rond te komen. Dus vond ik het niet erg om wat bij te springen. Ik heb echter ook een laag inkomen door ziekte en het spaargeld is mijn enige buffer voor de toekomst. Ik gebruik dus het spaargeld om leuke dingen mee te doen. Nu oppert hij het idee om een andere auto te kopen en ik heb het idee dat hij van mij ook een bijdrage verwacht want met die auto zouden we dan meer gaan rijden (ik heb mijn eigen auto). Ik vind het lastig: tot hoever deel je je geld met je partner? We zijn niet officieel samenwonend of getrouwd en dat wil hij in de toekomst ook niet.
donderdag 4 mei 2023 om 13:39
Jullie hebben beide weinig te besteden. Jij omdat je een laag inkomen hebt en hij omdat hij hoge vaste lasten heeft. Dan moet je de uitjes en boodschappen afstemmen op het maandelijkse budget wat je hebt. Ik vind het logisch dat als je een relatie hebt je elkaar af en toe trakteert. Elkaar eens meeneemt op een leuk uitje en dan voor de ander betaalt. Maar dat moet hij natuurlijk net zo goed doen. Ook hij moet het leuk vinden om jou te trakteren en dat moet dat met zijn eigen geld en passend binnen zijn budget zijn. Of dat hij een keer lekker voor je kookt en daar dan zelf de boodschappen gaat afrekenen.
Dat spaargeld is niet relevant verder.
Dat spaargeld is niet relevant verder.
anoniem_6500601441f07 wijzigde dit bericht op 04-05-2023 13:57
0.23% gewijzigd
donderdag 4 mei 2023 om 14:00
donderdag 4 mei 2023 om 14:14
Waarom liegen en niet gewoon eerlijk zijn?aardbeitje8 schreef: ↑04-05-2023 14:00Je meldt hem gewoon dat je je spaargeld hebt vastgezet op een spaarrekening waar je de komende 2 jaren niet meer bij kan. Ook al is dat niet waar.
En vervolgens vertel je hem wat je per week/maand kan besteden met je huidige budget.
Sowieso, waarom samen blijven met een profiteur?
donderdag 4 mei 2023 om 14:25
Die is gek, hij pikt het maar gewoon dat haar spaargeld blijft waar het nu is. En als ie dan moeilijk gaat doen/gaat zeuren dan is het meteen duidelijk en zoekt ie maar fijn een andere wandelende pinpas.aardbeitje8 schreef: ↑04-05-2023 14:00Je meldt hem gewoon dat je je spaargeld hebt vastgezet op een spaarrekening waar je de komende 2 jaren niet meer bij kan. Ook al is dat niet waar.
En vervolgens vertel je hem wat je per week/maand kan besteden met je huidige budget.
Doet to trouwens zelf ook nog mee hier?
There is always something happening, and it's usually right now
donderdag 4 mei 2023 om 14:33
Het kan natuurlijk zijn dat jij dat helemaal niet erg vindt, maar zodra de "getrakteerde" partij er zelf naar gaat hinten dat de boodschappen hem zo duur uitvallen, hij zo graag weer samen naar dat ene restaurant wil, of jou voor zijn(!?) auto wil laten meebetalen, dan krijg ik daar zelf een erg naar gevoel bij.
Het is nog altijd een gunst, elke keer dat jij iets betaalt voor jullie samen. Jullie zijn niet getrouwd en wonen ook niet samen, dus in principe is het ieder voor zich. Al de rest is een gunst, en je mag dat patroon best weer terugdraaien naar vóór hij wist dat je spaargeld had.
Het is nog altijd een gunst, elke keer dat jij iets betaalt voor jullie samen. Jullie zijn niet getrouwd en wonen ook niet samen, dus in principe is het ieder voor zich. Al de rest is een gunst, en je mag dat patroon best weer terugdraaien naar vóór hij wist dat je spaargeld had.
donderdag 4 mei 2023 om 18:20
Je wilt een leuke relatie, maar je hebt ook een eigen toekomst en door ziekte misschien beperkt om in de toekomst iets op te vangen.
Daar zou hij best rekening mee kunnen houden, dat is ook liefde, voor elkaar zorgen op langer termijn, zelfs als de ander en misschien niet meer is. Wat als het over gaat en jij dan zonder spaargeld bent?
Je spaargeld mag best los staan van welke relatie dan ook.
Daar zou hij best rekening mee kunnen houden, dat is ook liefde, voor elkaar zorgen op langer termijn, zelfs als de ander en misschien niet meer is. Wat als het over gaat en jij dan zonder spaargeld bent?
Je spaargeld mag best los staan van welke relatie dan ook.
donderdag 4 mei 2023 om 20:33
Wat gaat hij doen als 't spaargeld op is?
Dat je af en toe een uitje betaalt ... tot daaraantoe nog.
Maar het mag geen vanzelfsprekendheid worden dat jij maar betaalt.
Dat jij zijn auto gaat betalen ... koekoek.
Echt niet.
Hij koopt maar een kar die hij wél zelf kan betalen.
Dat je af en toe een uitje betaalt ... tot daaraantoe nog.
Maar het mag geen vanzelfsprekendheid worden dat jij maar betaalt.
Dat jij zijn auto gaat betalen ... koekoek.
Echt niet.
Hij koopt maar een kar die hij wél zelf kan betalen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
donderdag 4 mei 2023 om 20:36
Als moderne vrouw ben ik vooral baas over mijn eigen geld.
Echt niet dat een man mij moet komen vertellen hoe ik het moet uitgeven, laat staan dat hij het moet bepalen.
Zet dat maar in al die bladen.
Bovendien lees ik nergens iets over uitgehongerde kinderen.
Ik neem aan dat ze haar eigen kinderen wel op tijd zal voederen als het probleem zich zou stellen.
Een gezin is ze niet eens / nauwelijks, want ze wonen niet samen.
Is dit nu later?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in