raar gevoel... volgen??

14-12-2011 14:01 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi allemaal,

ik heb sinds een paar maanden een relatie, ik heb al 2 relatie's van een paar jaar achter de rug, al bedrogen geweest maar nooit echte problemen gehad met iemand te vertrouwen...

bij mijn huidige vriend heb ik van in het begin een "raar" gevoel, hij geeft nergens de aanleiding toe maar ik heb gewoon het gevoel dat ik hem niet kan vertrouwen?! ik kan dit precies niet van me afzetten...

mensen die dit herkennen?
Waarom heb je eigenlijk een relatie met hem als hij je een 'raar' gevoel geeft? Heb je besloten om je intuitie te negeren? En er niets mee te doen?

En ik probeer me ook voor te stellen: als hij je een raar gevoel geeft, hoe is het dan om je helemaal aan hem te geven? Bedoel, kun je dat dan wel? En is dit dan de basis waarop je verder wilt?
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Waar is dat gevoel op gebaseerd? Signalen die je hebt opgevangen?

Je vorige verkeringen heb je wel vertrouwd maar die waren niet te vertrouwen. Misschien is deze wel te vertrouwen, maar vertrouw je het niet?
Ga in therapie!
Ja, ik zou je gevoel volgen.

Wat ben je nu van plan?
Het kan ook zijn dat je vorige relaties je vertrouwen hebben beschadigd...
een raar gevoel is zo vaag. probeer eens te beschrijven waar dat vandaan komt? Een blik? Een gebaar? Een voorval?
Ik vind het an sich best knap dat er vier reacties zijn gekomen en nog niemand dit heeft gezegd;

TO, je bent heel vaag in je verhaal, je voelt iets maar hebt geen concrete bewijzen. Of het terecht is kunnen wij niet bepalen.

Je moet doen waar jij je goed bij voelt.
ik snap je helemaal ik heb het namelijk ook. ik ben ook flink bedrogen dus ik kan niet plaatsen of het puur wantrouwen is of echt m'n intuitie.. hoop niet het laatste maarja wat moet je ermee he
Ik zou het op zijn minst NIET negeren.
Als je steeds dit gevoel hebt gehad, waarom dan toch een relatie aan gaan met iemand die jou dit gevoel geeft??? Dát snap ik dus niet.
deze relatie is heel anders dan mijn voorgaande relaties. hij heeft een heel ander karakter. mijn ex-vriend was heel gevoelig en open en bevestigde continu, mijn huidige vriend is zakelijker en heel gesloten... misschien heeft dit er ook mee te maken;

Hij doet moeite voor mij, we zijn elke avond samen, maar toch... als hij een half uur later is dan krijg ik gekke gedachten, als hij vroeger door gaat dan normaal begin ik weer te denken, als hij niet bij mij is gaat er vanalles door mijn hoofd...

ik weet dat dit gedrag niet normaal is maar ik weet niet waardoor het komt...

toen we elkaar leerde kennen heeft hij me een paar kleine dingen gezegd, met mijn olifantengeheugen ( zeker op dit vlak :-) ) onthou ik alles! nu, enkele maanden later merk ik dat hij niet zo denkt over iets zoals hij toen zei... ok, doen veel mannen waarschijnlijk wel eens, zeker als ze je leren kennen, misschien dat dit door mijn hoofd blijft spoken en me laat twijfelen...

ik wil geen punt zetten achter deze relatie omdat ik me misschien onterecht zorgen maak, maar zo wil ik ook niet verder...

hij begrijpt natuurlijk niet waarover ik het heb omdat hij vind dat hij niets verkeerd doet...
Je ex-vriend bevestigde je dus continu en ging vreemd. En je zou graag willen dat je huidige vriend je vaker bevestigt?

Om wat voor dingen gaat het die hij in het begin heeft gezegd? Zijn het redenen om hem te wantrouwen?
Ga in therapie!
Je bent nog steeds niet heel concreet, het blijft vaag.

Je vindt blijkbaar dat hij iets 'verkeerd' doet, zeg je in je laatste zin, maar wat is dat dan? Te laat komen zonder iets te laten horen? Jou eerst de hemel in prijzen en dat nu niet meer doen?
ok, het vreemdgaan van mijn ex-vriend is een andere zaak... we hadden het 4j heel goed (denk ook niet dat hij toen vreemd is gegaan) het laatste half jaar ging het niet meer zoals het moest, hij heeft toen een kleine misstap begaan en ik heb er toen een punt achter gezet omdat ik me zo al niet meer goed voelde in deze relatie, maar voor mij staat 4j bevestigen dus los van het feit "vreemdgaan"...

enkele voorbeelden...

bijv:

- hij zei hoe hij uitkeek naar kerstmis, zo gezellig en romantisch, terwijl hij vorige week zei: pff kerstmis, kvind het zo overroepen, doet me niet veel meer

- ik vroeg hoe hij dacht over geloof, eerst was hij katholiek, nu vind hij het ineens een bende schapen die geloven in iets wat niet bestaat.

hij heeft me in het begin veel dingen gezegd die elke vrouw wil horen natuurlijk... voor een man is dit mss "normaal" voor mij zijn dit leugens, hoe ik dag 1 sprak, spreek ik nu nog... waarom liegen, vooral over zo prulletjes? ben ik hier te extreem in?
Klinkt ernaar dat hij zich anders heeft voorgedaan dan hij is.
Waren die antwoorden/meningen van hem die je aangeeft in je voorbeelden van toendertijd als reactie op jouw mening in een gesprek over desbetreffende onderwerpen? Of kwam hij er min/meer zelf mee, los van jouw ideeën?
quote:gaia9 schreef op 14 december 2011 @ 15:07:

Klinkt ernaar dat hij zich anders heeft voorgedaan dan hij is.

inderdaad, dat gevoel heb ik ook, en dat maakt me waarschijnlijk ook wantrouwig... het zijn maar kleine dingen en maar enkele dingen, maar toch...

mijn vriendin zegt: ach waar maak je je zorgen om, iedereen vertelt toch wat kleine leugentjes in het begin als je iemand voor je wilt winnen, we stellen ons toch allemaal mooier voor dan we zijn als we iemand leren kennen...
Mwah, hij heeft indruk op je willen maken door de 'juiste' dingen te zeggen.

Probeer eens door zijn woorden en dat 'zakelijke' heen te kijken. Laat hij zien dat hij om je geeft? Geeft hij je een goed gevoel over jezelf? Is hij zorgzaam?
quote:gaia9 schreef op 14 december 2011 @ 15:09:

Waren die antwoorden/meningen van hem die je aangeeft in je voorbeelden van toendertijd als reactie op jouw mening in een gesprek over desbetreffende onderwerpen? Of kwam hij er min/meer zelf mee, los van jouw ideeën?

beide, kerstmis bijv begon hij zelf over... geloof begon ik over en had ik al mijn visie gezegd...

en het feit er nog eens bij dat hij zo gesloten is laat mijn gedachten helemaal op hol slaan!!
quote:photini schreef op 14 december 2011 @ 15:13:

Mwah, hij heeft indruk op je willen maken door de 'juiste' dingen te zeggen.

Probeer eens door zijn woorden en dat 'zakelijke' heen te kijken. Laat hij zien dat hij om je geeft? Geeft hij je een goed gevoel over jezelf? Is hij zorgzaam?ja in sommige dingen wel, ik moet echte moeite doen om hem hierin te volgen want ik ben heel anders op gebied van liefde tonen... hij doet wel moeite, kan lief zijn maar zelfs hier moet hij op letten soms, want voor hem hoeft al dat plakkerige gedoe en melige zinnen niet... als er iets merk ik ook wel dat hij er voor me is, maar hij kan de ene dag heel positief en lief zijn en praten en de dag erna heel koel en geen woord zeggen, héél moeilijk te volgen... pas op, ik denk wel dat hij een speciaal karaktertje heeft hoor, ook het type man dat het niet erg vind dat vriendin onzeker is, zodat hij zich sterker voelt in de relatie ( hij weet dat dit mij meer aantrekt denk ik dan een sloef van een man )... misschien speelt hij dat dus ook wel uit en is het normaal dat ik me zo voel... ??
Hij kan zich dus zijn eigen leugentjes uitspraken niet herinneren?
quote:morgane27 schreef op 14 december 2011 @ 15:20:

[...]

ja in sommige dingen wel, ik moet echte moeite doen om hem hierin te volgen want ik ben heel anders op gebied van liefde tonen... hij doet wel moeite, kan lief zijn maar zelfs hier moet hij op letten soms, want voor hem hoeft al dat plakkerige gedoe en melige zinnen niet... als er iets merk ik ook wel dat hij er voor me is, maar hij kan de ene dag heel positief en lief zijn en praten en de dag erna heel koel en geen woord zeggen, héél moeilijk te volgen... pas op, ik denk wel dat hij een speciaal karaktertje heeft hoor, ook het type man dat het niet erg vind dat vriendin onzeker is, zodat hij zich sterker voelt in de relatie ( hij weet dat dit mij meer aantrekt denk ik dan een sloef van een man )... misschien speelt hij dat dus ook wel uit en is het normaal dat ik me zo voel... ??
Klinkt toch niet erg gezellig. Een relatie moet jou niet onzeker maken. Het lijkt of je onzekerheid alleen maar meer gevoed wordt.
Nouja, eens met de afbeelding van Aubrey ...
Of hij zal vreemdgaan weet ik niet; het probleem lijkt me eerder zijn niet-zo-gezellige houding naar jou. Een type man dat het niet erg vindt dat zijn vriendin onzeker is?! Dat zou niemands type moeten zijn!

Volgende logische vraag: waarom voel jij je tot zo'n man aangetrokken? Er zijn genoeg leuke mannen die graag een zelfverzekerde dame willen; dat is heus niet altijd een sloef (wel een leuke term, trouwens; Belgisch? )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven