Redelijk in de war!
donderdag 27 juli 2017 om 13:30
Nee voor dit alles was ik er best enthousiast over maar op dit moment hoeft dat voor mij niet.... Maar ik ben ook gewoon bang om daadwerkelijk een relatie van zo lang te beëindigen. Het heeft zeker een scheur opgeleverd waar ik goed over na moet denken.Timetraveler schreef: ↑27-07-2017 13:24Sommige dingen zijn voor mij gewoon einde relatie, hoeveel of weinig er dan ook is opgebouwd. Ik geloof ook niet in verspilde of weggegooide tijd. Als iets niet meer werkt, werkt het niet meer.
Wil je nou echt serieus met een man die zulke trucs uithaalt aan kinderen beginnen? Nee toch?
Stel jij was er wel vol voor gegaan, was het dan voor hem ook iets "kleins" geweest waar hij de relatie toch niet voor opgeeft?Justaquestion schreef: ↑27-07-2017 13:21We hebben best veel samen opgebouwd; koophuis, hondjes... gelukkig nog geen kinderen.... En hij vind het zelf iets ''kleins'' waar je je relatie toch niet voor opgeeft? Maar ik weet niet of ik het wel als iets kleins moet zien. Manipuleert hij me hierbij? Hij is zelf best slim en gewiekst om het voor zichzelf goed te praten.
Nee.
Waarom zou zijn onbetrouwbaarheid (andere mensen betrekken bij jullie relatie) minder belangrijk zijn dan jouw vermeende onbetrouwbaarheid?
Stel: jij had het meteen afgekapt. Had hij je dan de hemel ingeprezen?
Nee, dan had je er waarschijnlijk nooit iets over gehoord.
Hij heeft je willens en wetens in een situatie gebracht waarin je het niet goed kon doen.
Hoezo? Ik kan me niet voorstellen dat je écht gelukkiger bent met iemand die jou zoiets flikt, en die jou blijkbaar helemaal niet vertrouwt, dan zonder. Ik denk dat veel mensen gewoon bang zijn voor liefdesverdriet/alleen te zijn en dat vind ik zonde.herfstappeltaart schreef: ↑27-07-2017 13:29Ik vind het advies "weg met die vent"nogal drastisch hoor. Ik denk niet dat TO daar echt mee geholpen is of gelukkiger van wordt. Zo'n advies is voor een ander altijd erg makkelijk en snel gegeven.......Heeft grote consequenties.
donderdag 27 juli 2017 om 13:31
nee want hij zei gelijk ''denk je nou echt dat ik daarin zou trappen, jij staat bij mij ALTIJD op nummer 1, echt altijd, maar blijkbaar is dat andersom niet zo''.herfstappeltaart schreef: ↑27-07-2017 13:26Ik zou hetzelfde doen![]()
Gooi een hele knappe vriendin in de strijd die hij niet kent en die alle mogelijke verleidingstechnieken om hem loslaat.
Liefst eerst vol drank gieten.
Horen we het resultaat?![]()
donderdag 27 juli 2017 om 13:31
Het komt mij nogal manipulatief over. Het testen is ook nog één ding, maar dat hij jou vervolgens de schuld geeft? Dat is gewoon verre van okay. En wat betreft het jezelf verwijten: ach, een beetje aandacht kan soms best leuk zijn en in een gezonde relatie kan je daar ook best tot op zekere hoogte op in gaan, zolang je maar niet over je eigen grenzen heengaat.Justaquestion schreef: ↑27-07-2017 13:15Nee maar toch verwijt ik mezelf dat ik bleef Appen met uiteindelijk die ''fictieve jongen''. Ik ben echt in een situatie beland dat ik denk: waarom? Ik schaam me er ook echt voor dat ik zo dom ben geweest om erop in te gaan, maar ben ook gewoon boos op hem dat hij me wilde testen. Ik ben daar niet meer over begonnen omdat hij me vanochtend een bericht stuurde dat hij misselijk was omdat ik in het gesprek had gezegd: ''ja en dan staat mijn vriend daar opeens'' (dat was op antwoord om af te spreken). Dus met andere woorden; als ik het wel had vertrouwd dan was ik er wel op ingegaan in zijn ogen. Ik heb naar mijn weten niet echt wat verkeerds gezegd tegen die jongen... ja ik kan heel open en eerlijk praten over dingen maar dan heb ik er nog geen bijbedoelingen bij. Maar misschien moet je niet zo open en eerlijk zijn naar vreemde andere personen
donderdag 27 juli 2017 om 13:32
Ik vind dat ook zonde, maar zo'n besluit neem je niet als je in een toestand van verwarring verkeert.Timetraveler schreef: ↑27-07-2017 13:30Hoezo? Ik kan me niet voorstellen dat je écht gelukkiger bent met iemand die jou zoiets flikt, en die jou blijkbaar helemaal niet vertrouwt, dan zonder. Ik denk dat veel mensen gewoon bang zijn voor liefdesverdriet/alleen te zijn en dat vind ik zonde.
En motieven om bij elkaar te blijven zijn voor heel veel stellen erg uiteenlopend. Het ideale "wij samen tegen de wereld als 1 team"komt voor, maar is nu ook weer geen gemeengoed.
donderdag 27 juli 2017 om 13:33
Zoals de waard is......Justaquestion schreef: ↑27-07-2017 12:38Hij gaf als reden; omdat hij de laatste tijd door meerdere mensen is belazerd en ik de enige persoon ben die hij 1000% kan vertrouwen en daar achter wilde komen of dat ook echt zo was.
Of het einde relatie is weet ik niet, maar als dit mijn vriend was had hij heelveel uit te leggen.
donderdag 27 juli 2017 om 13:37
Dat is zeker weten waar want zo denk ik er zelf ook echt over, dat mensen te lang in de ''sleur'' blijven hangen en hun eigen geluk niet voorop zetten, maar hiervoor was er echt helemaal niks aan de hand, gewoon helemaal goed, gelukkig en nu dit uit t niets :STimetraveler schreef: ↑27-07-2017 13:30Hoezo? Ik kan me niet voorstellen dat je écht gelukkiger bent met iemand die jou zoiets flikt, en die jou blijkbaar helemaal niet vertrouwt, dan zonder. Ik denk dat veel mensen gewoon bang zijn voor liefdesverdriet/alleen te zijn en dat vind ik zonde.
donderdag 27 juli 2017 om 13:38
Nou, zoals de waard is............ Dat gezegde heeft ook iets met vertrouwen te maken. Of juist het gebrek eraan.Justaquestion schreef: ↑27-07-2017 13:31nee want hij zei gelijk ''denk je nou echt dat ik daarin zou trappen, jij staat bij mij ALTIJD op nummer 1, echt altijd, maar blijkbaar is dat andersom niet zo''.
Jij was louter naïef. Maar jou vrind berekenend. Hoe kon hij zo'n actie überhaupt verzinnen?
Die schreeuwers die het hardste roepen dat ze noooooit zullen vreemdgaan. En die wél dit soort acties kunnen uithalen?!
Die zijn zelf niet te vertrouwen! Ik zou zijn telefoon, social media en mail maar eens gaan controleren.
donderdag 27 juli 2017 om 13:43
Zo.... is er nog iemand anders die het een vreemd verhaal vindt dat een 'vriend' van hem het appen heeft gedaan? Ik geloof er eerlijk gezegd geen zak van.
Misschien kun je traceren waar die telefoon zich bevindt of iets dergelijks. Het zou me niet verbazen als hij gewoon een extra simkaartje heeft, zo gewiekst is hij ook wel.
Hij vertrouwde jou niet en daardoor heeft hij jouw vertrouwen in hem stuk gemaakt. Dat jij het niet meteen afkapte vind ik niet raar hoor. Het was alleen wat geapp... wat een jankerd zeg. Bah.
Misschien kun je traceren waar die telefoon zich bevindt of iets dergelijks. Het zou me niet verbazen als hij gewoon een extra simkaartje heeft, zo gewiekst is hij ook wel.
Hij vertrouwde jou niet en daardoor heeft hij jouw vertrouwen in hem stuk gemaakt. Dat jij het niet meteen afkapte vind ik niet raar hoor. Het was alleen wat geapp... wat een jankerd zeg. Bah.
donderdag 27 juli 2017 om 13:44
Ja zo komt het inderdaad over als een echte rotzak, maar normaal gesproken zet hij me echt op een voetstuk, denkt altijd bij alles eerst aan mij, krijg veel van hem, het is meer een gever dan een nemer (ook qua cadeautjes en dat is echt helemaaaaal niet belangrijk, maar soms wel leuk als vrouw natuurlijk). Hij is zelf nooit bezig met andere vrouwen (naja niet dat ik weet uiteraard), hij is geen ''jagerstype'' die veel met zn vrienden op stap gaat (gaat eigenlijk nooit uit en drinkt ook bijna niet), want hij zit liever lekker thuis met mij etc. En als ik uit ga dan brengt en haalt hij me omdat die wil dat ik veilig thuis kom......
donderdag 27 juli 2017 om 13:46
Staat hij wel altijd zonder gemor toe dat je uitgaat zonder hem?Justaquestion schreef: ↑27-07-2017 13:44Ja zo komt het inderdaad over als een echte rotzak, maar normaal gesproken zet hij me echt op een voetstuk, denkt altijd bij alles eerst aan mij, krijg veel van hem, het is meer een gever dan een nemer (ook qua cadeautjes en dat is echt helemaaaaal niet belangrijk, maar soms wel leuk als vrouw natuurlijk). Hij is zelf nooit bezig met andere vrouwen (naja niet dat ik weet uiteraard), hij is geen ''jagerstype'' die veel met zn vrienden op stap gaat (gaat eigenlijk nooit uit en drinkt ook bijna niet), want hij zit liever lekker thuis met mij etc. En als ik uit ga dan brengt en haalt hij me omdat die wil dat ik veilig thuis kom......
donderdag 27 juli 2017 om 13:47
Dit lijken me, heel eerlijk gezegd, ook niet echt hele leuke eigenschappen. Het klinkt allemaal zo.... extreem en ook controlerend op een bepaalde manier.Justaquestion schreef: ↑27-07-2017 13:44Ja zo komt het inderdaad over als een echte rotzak, maar normaal gesproken zet hij me echt op een voetstuk, denkt altijd bij alles eerst aan mij, krijg veel van hem, het is meer een gever dan een nemer (ook qua cadeautjes en dat is echt helemaaaaal niet belangrijk, maar soms wel leuk als vrouw natuurlijk). Hij is zelf nooit bezig met andere vrouwen (naja niet dat ik weet uiteraard), hij is geen ''jagerstype'' die veel met zn vrienden op stap gaat (gaat eigenlijk nooit uit en drinkt ook bijna niet), want hij zit liever lekker thuis met mij etc. En als ik uit ga dan brengt en haalt hij me omdat die wil dat ik veilig thuis kom......
donderdag 27 juli 2017 om 13:53
Ja, niet dat ik zo'n uitgaander ben hoor... maar hij brengt het gewoon zo dat hij het veiliger vindt dat hij me ophaalt dan dat ik met t openbaar vervoer of taxi ga etc. En ik vind het natuurlijk ook veel relaxter om gehaald te worden hoor haha.herfstappeltaart schreef: ↑27-07-2017 13:46Staat hij wel altijd zonder gemor toe dat je uitgaat zonder hem?
donderdag 27 juli 2017 om 14:00
Nouja, het HOEFT natuurlijk ook niet het einde van jullie relatie te zijn, maar ik zou hem toch even heel duidelijk maken dat dit echt een vertrouwensbreuk is en dat jij tijd nodig hebt om a. hem dat te vergeven en b. er overheen te komen.
Hij moet wel gaan inzien dat dit een ongelofelijke kutstreek van HEM is en dat jou niets te verwijten valt.
Laat je niet manipuleren TO, hij heeft geen enkel recht om verongelijkt te doen. HIJ is hier degene die ontzettend fout zit. Niet jij! Laat je dat niet aanpraten hoor!
Hij moet wel gaan inzien dat dit een ongelofelijke kutstreek van HEM is en dat jou niets te verwijten valt.
Laat je niet manipuleren TO, hij heeft geen enkel recht om verongelijkt te doen. HIJ is hier degene die ontzettend fout zit. Niet jij! Laat je dat niet aanpraten hoor!
donderdag 27 juli 2017 om 14:06
Ik heb dit ook meegemaakt in een relatie van 13 jaar. Op Valentijnsdag kreeg ik opeens een grote bos rozen op m'n werk bezorgd met een anoniem vaag kaartje erbij in een vreemd handschrift. Ik heb nog getwijfeld of ik 'm wel mee naar huis moest nemen omdat mijn vriend nogal jaloers was, maar toch wel gedaan. Ik ben vervolgens een hele week aan een 'vragenvuur' onderworpen door hem van wie die bos nou kon zijn, dat ik toch echt zelf wel wist met wie ik contact had of wie mij leuk kon vinden. Tot ik een kennis tegen kwam die me heel erg blij vroeg of ik niet enorm verrast was op Valentijnsdag toen mijn vriend die enorme bos rozen liet bezorgen. Wat een schát van een vent had ik toch! Blijkbaar stond zij op dezelfde tijd in de bloemenzaak... ik was eerst té verbijsterd en daarna wit- en witheet.Ananas schreef: ↑27-07-2017 13:38Nou, zoals de waard is............ Dat gezegde heeft ook iets met vertrouwen te maken. Of juist het gebrek eraan.
Jij was louter naïef. Maar jou vrind berekenend. Hoe kon hij zo'n actie überhaupt verzinnen?
Die schreeuwers die het hardste roepen dat ze noooooit zullen vreemdgaan. En die wél dit soort acties kunnen uithalen?!
Die zijn zelf niet te vertrouwen! Ik zou zijn telefoon, social media en mail maar eens gaan controleren.
Dat is bij ons het begin van het einde geweest. Ik voelde me zo ontzettend te kakken gezet. Ik vond het in eerste instantie wel een groot ding, maar om nou een relatie van zoveel jaar te beëindigen... Dat werd het overigens wel toen hij echt niet kon in zien dat dit geen 'grapje' was en 'dat er toch niets was gebeurd'. En je kunt het inderdaad niet goed doen, thuis ging hij door met het 'spel' en had ik de bos niet mee naar huis genomen dan waren de rapen ook gaar geweest. Uiteindelijk was mijn vertrouwen in hém hierdoor juist kwijt.
Achteraf bleek overigens dat hij zelf wel contact had met andere vrouwen... dus bij mij gold dat 'zoals de waard is...' wel degelijk.
donderdag 27 juli 2017 om 14:06
Wat ontzettend flauw en kinderachtig van hem zeg! Hij is hierin de foute, niet jij!!
Of ik m'n relatie ervoor op zou geven weet ik niet, dat ligt helemaal aan de rest van de 10 jaar, hoe deze is verlopen en of hij vaker van dit soort vertrouwensissues heeft. Maar echt, ik zou hem wel heel duidelijk laten weten dat dit echt 100 stappen te ver gaat voor jou en hij je grens flink heeft overschreden. Wat een sukkel.
Of ik m'n relatie ervoor op zou geven weet ik niet, dat ligt helemaal aan de rest van de 10 jaar, hoe deze is verlopen en of hij vaker van dit soort vertrouwensissues heeft. Maar echt, ik zou hem wel heel duidelijk laten weten dat dit echt 100 stappen te ver gaat voor jou en hij je grens flink heeft overschreden. Wat een sukkel.
donderdag 27 juli 2017 om 14:14
Je hebt niks om je voor te schamen gedaan, en je vriend is een klapjosti die zijn eigen relatie heeft beschadigd. Voor mij zou het een relatiebreker zijn als iemand dit soort spelletjes met me zou spelen. En las ik nou echt "laten testen"? (Ik heb alleen de eerste en laatste pagina gelezen) Als hij iemand anders deze test heeft laten opknappen heeft hij werkelijk alle vertrouwelijkheid gebroken die je maar kunt bedenken en zou hij acuut lucht voor me zijn. Schandalig. Je bent compleet voor lul gezet door je partner.