Relatie dingen
dinsdag 24 juli 2018 om 19:11
Hoi!
Ik ben nieuw hier en heb besloten om mijn verhaal hier te delen. Ik zit zoveel in mijn hoofd en hopelijk krijg ik hier goeie adviezen oid.
De situatie in het kort; ik ben 37 en gescheiden. (Niet mijn keuze). Heb kinderen. En een goeie band met mijn ex. Die opnieuw samenwoont. We zijn drie jaar gescheiden.
Ik heb sinds een jaartje een relatie met een kei lieve man, die ook kinderen heeft. Het gaat heel goed. We zijn samen met alle kids op vakantie geweest en de kinderen onderling gaat heel goed. Ze hadden elkaar al opgezocht via social media, en het klikt zo goed tussen hun.
Mijn vriend is heel druk, eigen zaak en gedeelde voogdij. Hij heeft veel tijd voor zichzelf nodig. Wat ik respecteer. Maar hij geeft nu aan niet te weten of hij wel een relatie wilt. Hij houdt van mij en wil me niet kwijt. We zien elkaar wel minder vaak dan in het begin en dan ik zou willen maar ik respecteer dat.
Hij vraagt zich af of hij dus een relatie wil. Hij vindt het veel; rekening houden en tijd vrij maken.
Hij zegt dat hij de dingen op een rijtje moet krijgen en vraagt tijd aan mij. Hij snapt het zelf ook niet zegt hij. Ik ben juist heel begripvol, doe niet moeilijk en ik ben perfect (volgens hem dan, echt niet volgens mijzelf
).
Ik ben hier wel kapot van. Want ik heb een aantal rot jaren achter de rug en dacht weer geluk gevonden te hebben
Ik wil best wachten ik wil iets niet zo opgeven. Maar ik wil ook eens gelukkig zijn en mijn eigen leven hebben. Maar ik ben gelukkiger met iemand. Ik hou niet van alleen zijn. Ik ben wel al die tijd alleen geweest. Ben ook niet iemand die zich in een relatie stort. Denk daar heel goed over na.
Ik kan meer vertellen maar dan wordt het een boek
.
Ik zit we gewoon ff door heen. Wil hem niet kwijt en wil hem niet pushen. Voel me ff shit en alleen.
Ik ben nieuw hier en heb besloten om mijn verhaal hier te delen. Ik zit zoveel in mijn hoofd en hopelijk krijg ik hier goeie adviezen oid.
De situatie in het kort; ik ben 37 en gescheiden. (Niet mijn keuze). Heb kinderen. En een goeie band met mijn ex. Die opnieuw samenwoont. We zijn drie jaar gescheiden.
Ik heb sinds een jaartje een relatie met een kei lieve man, die ook kinderen heeft. Het gaat heel goed. We zijn samen met alle kids op vakantie geweest en de kinderen onderling gaat heel goed. Ze hadden elkaar al opgezocht via social media, en het klikt zo goed tussen hun.
Mijn vriend is heel druk, eigen zaak en gedeelde voogdij. Hij heeft veel tijd voor zichzelf nodig. Wat ik respecteer. Maar hij geeft nu aan niet te weten of hij wel een relatie wilt. Hij houdt van mij en wil me niet kwijt. We zien elkaar wel minder vaak dan in het begin en dan ik zou willen maar ik respecteer dat.
Hij vraagt zich af of hij dus een relatie wil. Hij vindt het veel; rekening houden en tijd vrij maken.
Hij zegt dat hij de dingen op een rijtje moet krijgen en vraagt tijd aan mij. Hij snapt het zelf ook niet zegt hij. Ik ben juist heel begripvol, doe niet moeilijk en ik ben perfect (volgens hem dan, echt niet volgens mijzelf
Ik ben hier wel kapot van. Want ik heb een aantal rot jaren achter de rug en dacht weer geluk gevonden te hebben
Ik wil best wachten ik wil iets niet zo opgeven. Maar ik wil ook eens gelukkig zijn en mijn eigen leven hebben. Maar ik ben gelukkiger met iemand. Ik hou niet van alleen zijn. Ik ben wel al die tijd alleen geweest. Ben ook niet iemand die zich in een relatie stort. Denk daar heel goed over na.
Ik kan meer vertellen maar dan wordt het een boek
Ik zit we gewoon ff door heen. Wil hem niet kwijt en wil hem niet pushen. Voel me ff shit en alleen.
dinsdag 24 juli 2018 om 22:54
je bent dus afhankelijk. en hij wil liever tijd voor zichzelf. zoek naar een man die wel in je behoeftes kan voorzien of beter nog: leer het leuk te hebben met jezelf.Bloem811 schreef: ↑24-07-2018 22:51Het is lastig uit te leggen via dit forum natuurlijk.
Hij vindt het zelf raar dat hij tijd voor zichzelf Nodig heeft. Hij denkt zelf dat hij meer in onze relatie moet stoppen. Omdat ik wel zo ben. Maar ik snap wel dat andere niet zo zijn als ik ben. Ik kan me goed inleven in andere mensen. En mijn valkuil is daarbij dat ik niet kijk of ik wel gelukkig ben. Ik denk nu ook; we waren gelukkig en idd de kids zijn erbij. Dit had ik nooit gedaan als ik er geen vertrouwen in had.
En daarom vind ik het erg dat dit nu zo gaat.
woensdag 25 juli 2018 om 08:24
Nee hoor,je legt het prima uitBloem811 schreef: ↑24-07-2018 22:51Het is lastig uit te leggen via dit forum natuurlijk.
Hij vindt het zelf raar dat hij tijd voor zichzelf Nodig heeft. Hij denkt zelf dat hij meer in onze relatie moet stoppen. Omdat ik wel zo ben. Maar ik snap wel dat andere niet zo zijn als ik ben. Ik kan me goed inleven in andere mensen. En mijn valkuil is daarbij dat ik niet kijk of ik wel gelukkig ben. Ik denk nu ook; we waren gelukkig en idd de kids zijn erbij. Dit had ik nooit gedaan als ik er geen vertrouwen in had.
Jullie verwachtingen over een relatie liggen mijlenver uiteen.
Of jij doet heel veel water bijna wijn en dan wordt jij ongelukkig in de relatie
Of hij doet heel veel water bij de wijn en dan wordt hij ongelukkig.
Er is dus geen mogelijkheid dat jullie beide 100% happy in een jonge relatie komen te zitten.
Want wat jij wil wil hij niet
En wat hij wil wil jij niet
In mijn ogen....Geen succes verhaal
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
woensdag 25 juli 2018 om 08:41
Hij vind je gewoon niet leuk genoeg. Hij weet niet of hij een relatie wil. Echt luister eens naar wat hij zegt.Bloem811 schreef: ↑24-07-2018 22:21Hij gaat wel voor mij want hij wil graag bij mij zijn. Ik heb voorgesteld om elkaar ff niet te zien en dat wil hij ook niet. Want dan mist hij mij.
Ik denk zelf dat het wennen is aan een relatie, na de scheiding met alle kids bij elkaar. Daarbij ben ik anders dan zijn ex
Hij wil echt niemand anders. Dat weet ik zeker. Zo is hij gewoon niet.
Hij vind je leuk genoeg als hij niks anders te doen heeft en wat aanspraak wil of sex. Verder heeft hij geen tijd en weet hij niet of hij een relatie wil.
Maar ik gok dat ik tegen een muur aan het lullen ben. Succes. Ik hoop dat je snel wat eigenwaarde kweekt.
woensdag 25 juli 2018 om 08:54
Wennen, wel een relatie of niet, veel tijd nodig voor zichzelf... ja ja het zal allemaal wel, maar: wat wil jij?
Hij maakt zich daar in elk geval niet echt druk om, dus tijd dat jij dat wel gaat doen.
Wil jij een LAT-relatie met een man die niet zeker weet dat hij heel graag bij je wil zijn? Bij een twijfelkont die wel met jou en zijn kinderen en jouw kinderen op vakantie gaat, maar dan zegt dat hij misschien toch geen relatie wil? Iemand die zich nu niet de haren uit zijn hoofd aan het trekken is omdat hij jou verdriet doet en jou misschien nu kwijt raakt door z'n moeilijke gedoe?
Ik weet niet wat jouw antwoord op die vragen is, maar voor mij zou het wel duidelijk zijn. In elk geval zou ik hem niet meer willen zien totdat hij heel duidelijk JA kan zeggen als antwoord op de vraag of hij bij me zou willen zijn. Niet van dat halfslachtige gedoe met allemaal van die vage afspraken en toestanden - want het is mijn stellige overtuiging dat als jullie verwachtingen en opvattingen over relatie (of niet) niet op één lijn liggen, dat er dan mensen gekwetst worden. En in dit geval ben jij dat waarschijnlijk, en misschien je kinderen ook.
Hij maakt zich daar in elk geval niet echt druk om, dus tijd dat jij dat wel gaat doen.
Wil jij een LAT-relatie met een man die niet zeker weet dat hij heel graag bij je wil zijn? Bij een twijfelkont die wel met jou en zijn kinderen en jouw kinderen op vakantie gaat, maar dan zegt dat hij misschien toch geen relatie wil? Iemand die zich nu niet de haren uit zijn hoofd aan het trekken is omdat hij jou verdriet doet en jou misschien nu kwijt raakt door z'n moeilijke gedoe?
Ik weet niet wat jouw antwoord op die vragen is, maar voor mij zou het wel duidelijk zijn. In elk geval zou ik hem niet meer willen zien totdat hij heel duidelijk JA kan zeggen als antwoord op de vraag of hij bij me zou willen zijn. Niet van dat halfslachtige gedoe met allemaal van die vage afspraken en toestanden - want het is mijn stellige overtuiging dat als jullie verwachtingen en opvattingen over relatie (of niet) niet op één lijn liggen, dat er dan mensen gekwetst worden. En in dit geval ben jij dat waarschijnlijk, en misschien je kinderen ook.
Wat eten we vanavond?
woensdag 25 juli 2018 om 09:00
Misschien is dat wel zo. Maar ik wil het niet opgeven. Je houdt toch van elkaar.
Je hebt beide kinderen die dikke vrienden geworden zijn. We hebben het kei leuk samen.
Op dit moment voel ik me gewoon verloren en weet ik niet wat ik moet doen.
Het is niet dat ik jullie tips niet wil horen. Ik zit zelf gewoon in de knoop.
Ik ben niet iemand die zegt: ok dan is het over.
Je hebt beide kinderen die dikke vrienden geworden zijn. We hebben het kei leuk samen.
woensdag 25 juli 2018 om 09:06
Bloem811 schreef: ↑25-07-2018 09:00Misschien is dat wel zo. Maar ik wil het niet opgeven. Je houdt toch van elkaar.
Nee, dat is ook net het probleem. Hij kan jou nu aan het lijntje houden, voor als hij zich toch nog bedenkt en het alleen zijn maar saai vindt.
Ik ben dan misschien geen 37, maar oud genoeg om te begrijpen dat als een man zegt; niet klaar te zijn voor een relatie (of iets in die zin), hij er dus niet klaar voor is. Dan kan je hem tijd geven, maar dat heeft echt geen zin.
Als hij jou echt zo leuk vindt, is hij heus wel klaar voor een relatie. maar hij twijfelt dus, overduidelijk.
Mijn ex gaf aan, nadat het een paar maanden uit was en ik vroeg of er ooit nog wat in zat tussen ons, dat hij nog niet klaar was om opnieuw een relatie aan te gaan. En wat denk je? 2 maanden later had meneer een vriendin. Inmiddels al 3 jaar en ze wonen samen. Oftewel: een kut excuus om mij af te wimpelen
woensdag 25 juli 2018 om 09:17
Als jij niet iemand bent die zegt: OK het is over, dan blijft het dus zo doormodderen. Het is maar waar je zin in hebt.
Je kunt het ook zien als opkomen voor jezelf, voor wie jij bent en waar je voor staat.
Als je afscheid neemt van deze relatie - met dank voor alle liefde en gezelligheid die jullie hebben gehad, maar nu is het voorbij - schep je ook de mogelijkheid voor een nieuwe relatie die beter aansluit bij wie jij bent en hoe je in het leven staat.
Je kunt het ook zien als opkomen voor jezelf, voor wie jij bent en waar je voor staat.
Als je afscheid neemt van deze relatie - met dank voor alle liefde en gezelligheid die jullie hebben gehad, maar nu is het voorbij - schep je ook de mogelijkheid voor een nieuwe relatie die beter aansluit bij wie jij bent en hoe je in het leven staat.
Wat eten we vanavond?
woensdag 25 juli 2018 om 09:49
Nee dat is duidelijk,maar je bent ook niet iemand die staat voor haar eigen gevoel.
Ik lees alleen maar wat hij wil en wat jij doet om daaraan te conformeren.
Ik lees niets wat hij doet om dichter bij jou te komen.
Ik lees alleen maar: hij weet niet of hij aan relatie wil, hij weet niet of hij je veel wil zien, hij weet niet of hij een toekomst ziet.
En ik zou dan denken, gast het is graag of niet.
Zoek het uit,en tot die tijd laat je mij lekker met rust en leef ik mijn eigen leven.
Maar jij neemt in deze relatie, als je het al een relatie kan noemen, genoeg met de kruimels in plaats van het hele brood.
En dat doe je omdat je van hem houdt zeg je.
Maar hoe zit het met het houden van jezelf?
woensdag 25 juli 2018 om 09:56
Even overtrokken:Bloem811 schreef: ↑24-07-2018 22:51Het is lastig uit te leggen via dit forum natuurlijk.
Jullie waren gelukkig.
Hij denkt van niet, want hij denkt voor jou dat hij je niet genoeg tijd geeft.
Jij denkt van niet, want jij was wel gelukkig met hoe het was.
Maar omdat hij voor jou besloten heeft dat hij jou niet genoeg geeft wil hij misschien niet meer.
Misschien he, want hij wil je ook niet missen dus hij kapt het niet af, maar laat weten dat hij gaat nadenken over of hij wel wil.
Om aan alle verwarring een einde te maken mag je wel eens met je vuist op tafel slaan.
Graag of niet, en hou op met voor mij te bepalen wat ik wel of niet wil.
En als je niet graag wilt latten, dan hoef ik je kruimels niet.
En als je dan toch bezig bent met vuisten en tafels en grenzen: ga wat meer met jezelf bezig. Het is niet gek dat je graag een relatie wilt en liever samen bent. Het is wel gek als je daarvoor afhankelijk wordt van een ander die je geen relatie geeft en niet samen wil zijn.
Om niet afhankelijk te zijn is is handig om, ook al is je ideaalbeeld anders, het leuk te hebben met jezelf.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
woensdag 25 juli 2018 om 10:09
Hou eens op met in zijn naam te praten.
We houden van elkaar, we hebben het kei leuk... Jij wel maar hij blijkbaar niet want hij twijfelt zogezegd.
Wees maar zeker dat hij het weet maar niet durft zeggen.
En uiteraard zegt hij dat hij niemand anders wil en jij perfect bent.
Kijk hier eens goed rond hoeveel datzelfde te horen kregen.
Je verdient beter toch? Iemand voor wie jij een prioriteit bent en die graag tijd met je doorbrengt.
Word wakker en kies voor jezelf.
We houden van elkaar, we hebben het kei leuk... Jij wel maar hij blijkbaar niet want hij twijfelt zogezegd.
Wees maar zeker dat hij het weet maar niet durft zeggen.
En uiteraard zegt hij dat hij niemand anders wil en jij perfect bent.
Kijk hier eens goed rond hoeveel datzelfde te horen kregen.
Je verdient beter toch? Iemand voor wie jij een prioriteit bent en die graag tijd met je doorbrengt.
Word wakker en kies voor jezelf.
woensdag 25 juli 2018 om 10:18
jij houdt van hem. hij niet zoveel van jou.Bloem811 schreef: ↑25-07-2018 09:00Misschien is dat wel zo. Maar ik wil het niet opgeven. Je houdt toch van elkaar.
blijven in een slechte relatie omdat de stiefkinderen het goed kunnen vinden?
Wordt eens wakker je creeert een sprookje van gebakken lucht. Leer eens om het leuk te hebben met jezelf. Ga in therapie.
woensdag 25 juli 2018 om 10:19
Door geluk te zoeken en te vinden in jezelf en je kinderen
Ik hou van mijn (bijna) man, ik vind het heerlijk dat hij er is.
Maar als er ooit een dag komt dag wij uit elkaar gaan,wat ik niet hoop,dan weet ik dat ik na het grote verdriet ook echt in mijn uppie een heel geweldig leven heb.
Dit maakt dat ik in onze relatie ook niet afhankelijk ben van hem om gelukkig te zijn.
woensdag 25 juli 2018 om 10:20
Tjonge, pas een jaar met elkaar en de kinderen al dikke vrienden laten worden... dat is me wel een risico dat je willens en wetens hebt genomen met een man die pas net gescheiden is en daar nog druk mee is.
Dus je teleurstelling is begrijpelijk maar ik ben niet echt verbaasd... de kans dat een relatie niet goed gaat is nu eenmaal groter dan dat een relatie wel goed gaat. Ik ben wél verbaasd dat jullie, met jullie ervaring nog vers op zak, hier naïef over zijn. Niet dat je het niet moet proberen ofzo, maar blijf realistisch en laat die kinderen er zo lang mogelijk buiten.
Dus je teleurstelling is begrijpelijk maar ik ben niet echt verbaasd... de kans dat een relatie niet goed gaat is nu eenmaal groter dan dat een relatie wel goed gaat. Ik ben wél verbaasd dat jullie, met jullie ervaring nog vers op zak, hier naïef over zijn. Niet dat je het niet moet proberen ofzo, maar blijf realistisch en laat die kinderen er zo lang mogelijk buiten.
Lorem Ipsum
woensdag 25 juli 2018 om 10:23
Hij heeft problemen met de gebondenheid, hij wil gewoon rond kunnen neuken en jou achter de hand houden voor wanneer er even niemand anders is.
Ik zou hem lekker in zijn sop gaar laten koken en er niet op rekenen dat hij nog terug komt.
Des te langer jij gaat zitten wachten des te meer pijn je jezelf straks doet.
Ik zou hem lekker in zijn sop gaar laten koken en er niet op rekenen dat hij nog terug komt.
Des te langer jij gaat zitten wachten des te meer pijn je jezelf straks doet.
Niet geschoten is altijd mis
woensdag 25 juli 2018 om 10:27
woensdag 25 juli 2018 om 10:30
Vind jij jezelf alleen maar leuk door de ogen van een ander?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
woensdag 25 juli 2018 om 10:36
Het klinkt heel edelmoedig om te zeggen dat je iemand bent die niet opgeeft. Maar in een relatie is het raar want er is namelijk altijd een ander nodig waar je geen invloed op hebt.
Het is meer dat je wanhopig vasthoudt aan een relatie vanuit de gedachte dat geen relatie nog erger is dan een slechte relatie. Het heeft niks met liefde te maken maar alles met angst. Het: we houden zoveel van elkaar is helemaal niet van toepassing. Want hij wil geen relatie en dat maakt jou niet uit als je maar een relatie hebt.
Het is meer dat je wanhopig vasthoudt aan een relatie vanuit de gedachte dat geen relatie nog erger is dan een slechte relatie. Het heeft niks met liefde te maken maar alles met angst. Het: we houden zoveel van elkaar is helemaal niet van toepassing. Want hij wil geen relatie en dat maakt jou niet uit als je maar een relatie hebt.
woensdag 25 juli 2018 om 10:52
Wanneer je niet echt voor jezelf kiest, jezelf niet serieus neemt en jezelf niet op de eerste plek zet dan heb je het dus niet leuk met jezelf.
Je kunt niet zeggen: hoe zorg ik slecht voor mezelf en zorg ik ervoor dat ik dat fijn vindt...dat gaat gewoon niet samen tenzij je een sado-masochistische inslag hebt. Je zit in een onprettige relatie met iemand die alleen voor jou kiest wanneer het hem uitkomt. Je gevoelens daarover kun je maar tot zo ver weg drukken dat houd je niet eeuwig vol.
Je kunt niet zeggen: hoe zorg ik slecht voor mezelf en zorg ik ervoor dat ik dat fijn vindt...dat gaat gewoon niet samen tenzij je een sado-masochistische inslag hebt. Je zit in een onprettige relatie met iemand die alleen voor jou kiest wanneer het hem uitkomt. Je gevoelens daarover kun je maar tot zo ver weg drukken dat houd je niet eeuwig vol.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 25 juli 2018 om 10:57
Ik verdedig hem niet. Ik probeer wel een goed beeld te schetsen van hem. Er op rond neuken is zo niet wie hij is.
Daar gaat het ook niet om.
Maar ik vind zelf ook dat ik het leuk moet hebben met mezelf. Maar dat weet ik gewoon niet. Ik heb niet echt een hobby. Ik ben altijd al gelukkiger geweest met iemand. En niet dat ik dan steeds een relatie wil. Na de scheiding ben ik lang alleen geweest. Maar kan niet zeggen dat ik toek gelukkig was.
Ik heb dingen geprobeerd; alleen weg gaan, op vakantie, gaan sporten, afspreken met vrienden (nog vaker). Voel me gewoon eenzaam.
Daar gaat het ook niet om.
Maar ik vind zelf ook dat ik het leuk moet hebben met mezelf. Maar dat weet ik gewoon niet. Ik heb niet echt een hobby. Ik ben altijd al gelukkiger geweest met iemand. En niet dat ik dan steeds een relatie wil. Na de scheiding ben ik lang alleen geweest. Maar kan niet zeggen dat ik toek gelukkig was.
Ik heb dingen geprobeerd; alleen weg gaan, op vakantie, gaan sporten, afspreken met vrienden (nog vaker). Voel me gewoon eenzaam.
woensdag 25 juli 2018 om 10:59
Er is niets mis mee dat je voor jezelf een leuke partner wil die er voor je is ook op de momenten dat jij daar om vraagt en niet alleen op de schaarse momenten dat hij daar behoefte aan heeft.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.