Relatie dingen

24-07-2018 19:11 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik ben nieuw hier en heb besloten om mijn verhaal hier te delen. Ik zit zoveel in mijn hoofd en hopelijk krijg ik hier goeie adviezen oid.

De situatie in het kort; ik ben 37 en gescheiden. (Niet mijn keuze). Heb kinderen. En een goeie band met mijn ex. Die opnieuw samenwoont. We zijn drie jaar gescheiden.

Ik heb sinds een jaartje een relatie met een kei lieve man, die ook kinderen heeft. Het gaat heel goed. We zijn samen met alle kids op vakantie geweest en de kinderen onderling gaat heel goed. Ze hadden elkaar al opgezocht via social media, en het klikt zo goed tussen hun.

Mijn vriend is heel druk, eigen zaak en gedeelde voogdij. Hij heeft veel tijd voor zichzelf nodig. Wat ik respecteer. Maar hij geeft nu aan niet te weten of hij wel een relatie wilt. Hij houdt van mij en wil me niet kwijt. We zien elkaar wel minder vaak dan in het begin en dan ik zou willen maar ik respecteer dat.
Hij vraagt zich af of hij dus een relatie wil. Hij vindt het veel; rekening houden en tijd vrij maken.

Hij zegt dat hij de dingen op een rijtje moet krijgen en vraagt tijd aan mij. Hij snapt het zelf ook niet zegt hij. Ik ben juist heel begripvol, doe niet moeilijk en ik ben perfect (volgens hem dan, echt niet volgens mijzelf😊).

Ik ben hier wel kapot van. Want ik heb een aantal rot jaren achter de rug en dacht weer geluk gevonden te hebben

Ik wil best wachten ik wil iets niet zo opgeven. Maar ik wil ook eens gelukkig zijn en mijn eigen leven hebben. Maar ik ben gelukkiger met iemand. Ik hou niet van alleen zijn. Ik ben wel al die tijd alleen geweest. Ben ook niet iemand die zich in een relatie stort. Denk daar heel goed over na.

Ik kan meer vertellen maar dan wordt het een boek 😊.

Ik zit we gewoon ff door heen. Wil hem niet kwijt en wil hem niet pushen. Voel me ff shit en alleen.
Het is , denk ik, ook best een heel gedoe ; jij hebt je kinderen een aantal dagen, hij die van hem. De niet-eigen kinderen willen vast ook niet steeds in jouw huis of zijn huis zijn; die moeten al elke keer van huis verwisselen vanwege de scheiding van hun eigen ouders. Dan komt er ook nog bij dat ieder gezin eigen gewoontes en regels heeft.
Als je dan niet je eigen kinderen hebt, heb je vast ook niet altijd zin in de kinderen van een ander, met al hun gedoetjes ( wat ze willen zien op tv, sport, speelafspraken, huiswerk, lekke fietsbanden, etc ) .
Hij zal je vast wel lief en leuk vinden, maar het blijft natuurlijk best een heel gedoe. En daar moet je inderdaad wel zin in hebben.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Bloem811 schreef:
25-07-2018 10:57
Ik verdedig hem niet. Ik probeer wel een goed beeld te schetsen van hem. Er op rond neuken is zo niet wie hij is.
Daar gaat het ook niet om.

Maar ik vind zelf ook dat ik het leuk moet hebben met mezelf. Maar dat weet ik gewoon niet. Ik heb niet echt een hobby. Ik ben altijd al gelukkiger geweest met iemand. En niet dat ik dan steeds een relatie wil. Na de scheiding ben ik lang alleen geweest. Maar kan niet zeggen dat ik toek gelukkig was.

Ik heb dingen geprobeerd; alleen weg gaan, op vakantie, gaan sporten, afspreken met vrienden (nog vaker). Voel me gewoon eenzaam.
ga in therapie. Als jij denkt dat je iemand nodig hebt om gelukkig te kunnen zijn ga je het geluk niet vinden
ava75 schreef:
Heb je echt niet eerder hier een topic over gehad TO?
Verhaal komt me erg bekend voor.
ja tuurlijk
Bloem811 schreef:

Maar ik vind zelf ook dat ik het leuk moet hebben met mezelf. Maar dat weet ik gewoon niet. Ik heb niet echt een hobby. Ik ben altijd al gelukkiger geweest met iemand. En niet dat ik dan steeds een relatie wil. Na de scheiding ben ik lang alleen geweest. Maar kan niet zeggen dat ik toek gelukkig was.
Ik heb dingen geprobeerd; alleen weg gaan, op vakantie, gaan sporten, afspreken met vrienden (nog vaker). Voel me gewoon eenzaam.
Maar je kunt toch niet van een persoon een hobby maken?
(en omdat het altijd al zo was is het nog geen reden om ermee door te gaan, trouwens, altijd al zo geweest... je bent wel gescheiden he dus misschien iets om over na te denken...) en lang alleen? 3 jaar toch. Dat voelt misschien lang maar dat is niet gek als je je heil buiten jezelf blijft zoeken. Jij moet je eigen beste vriendin gaan worden, je eigen gezelschap op prijs leren stellen. Een probleem met jezelf los je op met jezelf. Anders is een relatie puur symptoombestrijding. Dat is niet fair, laat staan een goed voorbeeld voor je kinderen.
Lorem Ipsum
Bloem811 schreef:
Ik verdedig hem niet. Ik probeer wel een goed beeld te schetsen van hem. Er op rond neuken is zo niet wie hij is.
Daar gaat het ook niet om.

Heeft jouw partner het niet benauwd omdat jij je aan hem vastklampt aangezien ik niet iets van een eigen leven lees? En ik zou hem zeggen denk er overna tijdens een time out, want ik zou dit echt niet pikken. Jij niet echt willen maar ondertussen toch met jou doorgaan.

En therapie is zeker geen slecht idee.
Is jouw ultieme wens op dit moment, Bloem, om met deze man en zijn kinderen en jouw kinderen binnen nu en een heel nabij moment in 1 huis te gaan wonen ?
Vind je het niet veelzeggend dat hij na een gezinsvakantie de bibbers krijgt?
Nee samenwonen wil ik niet met de kinderen.

Een eigen leven....wanneer heb je dat?
Ik werk, heb de kids bijna altijd, in mijn vrije tijd spreek ik af met vriendinnen, een avondje alleen met een wijntje en Netflix, en bij mijn vriend zijn. Doen andere mensen zoveel meer alleen?

Ik claim hem niet. Hij gaat alleen op vakantie. Ik vraag amper of hij af wil spreken. En als ik het vraag zeg ik ook geen probleem als het niet kan.
Ik sport, ik ga alleen naar het strand, naar het zwembad, ik bezoek dingen die ik interessant vind zoals tuinen (hortus), ik fiets veel, spreek af met familie om samen met eten of we gaan naar festival/theater, wandel in bos met organisaties, houd ook weleens een half dagje chill, ik moes in potten, ..etc. Borrel en eet met collega's. Spreek regelmatig af met vrienden die diverse interesses hebben van watersport tot musea, kookworkshops...ik doe eigenlijk heel veel leuke dingen en vind het ook fijn om alleen te zijn.

Heb je geen zaken die je belangrijk vindt? Ik investeer veel in gezond leven, natuur/duurzaamheid.
Ik lees, krant, boeken, ...etc.
Pas op een nichtje en doe met haar ook veel leuke dingen zoals naar speeltuin, zwembad, boodschap...in de tuin spelen, naar kindermuseum.

Ik mis geen partner maar ik zou mij ook niet eenzaam willen voelen in een relatie dat spreekt mij niet aan iemand die je het gevoel geeft dat jij er niet toe doet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
of je tijd hebt voor iets of iemand is een kwestie van prioriteit. Dat moet hij toch echt voor zichzelf afwegen. Als hij daar tijd voor wil nemen is dat zijn keuze.
Net zoals jij alleen zelf kunt beslissen of je hem tijd wil geven.
Hoe lang wil hij nadenken? Tijdens zijn vakantie in zijn eentje? Of is hij daar vaag over?
Bloem811 schreef:
25-07-2018 12:12
Nee samenwonen wil ik niet met de kinderen.

Een eigen leven....wanneer heb je dat?
Ik werk, heb de kids bijna altijd, in mijn vrije tijd spreek ik af met vriendinnen, een avondje alleen met een wijntje en Netflix, en bij mijn vriend zijn. Doen andere mensen zoveel meer alleen?

Ik claim hem niet. Hij gaat alleen op vakantie. Ik vraag amper of hij af wil spreken. En als ik het vraag zeg ik ook geen probleem als het niet kan.
En nog heeft hij behoefte aan een vakantie alleen, heeft amper tijd voor je en twijfeld aan het willen van een relatie met je.
Echt ding dong....
Waardoor voel je je eenzaam? Doe je noodgedwongen gaan dingen alleen? Voel je je eenzaam ook al ben je in gezelschap van anderen?
Mis je mensen om je heen of mis je lichamelijk contact of mis je dat je speciaal bent voor iemand?
Ik kan me ook best alleen voelen in een groep. Echt niet altijd. Ik ben ook een beetje kat uit de boom kijk iemand. Ik ben niet iemand die spontaan een praatje maakt met mensen die ik niet ken. Zoek ik ook niet. Ik mis wel het gezin wat ik had. Iemand op wie je kan vertrouwen. Die je alles kan vertellen en die van je houdt, die je steunt no mather what.

Ik mis ook lichamelijk contact ja. Ik hou van knuffelen en vrijen in een relatie.

Ik ben nu bijvoorbeeld zwemmen met de kids. De kids zwemmen en ik zit hier een boekje te lezen en op het forum. Ik zou hier liever zitten met iemand. En niet dat ik dan de hele tijd wil kletsen of knuffelen. Maar gewoon dat er iemand is.
Bloem811 schreef:
25-07-2018 13:28
Ik kan me ook best alleen voelen in een groep. Echt niet altijd. Ik ben ook een beetje kat uit de boom kijk iemand. Ik ben niet iemand die spontaan een praatje maakt met mensen die ik niet ken. Zoek ik ook niet. Ik mis wel het gezin wat ik had. Iemand op wie je kan vertrouwen. Die je alles kan vertellen en die van je houdt, die je steunt no mather what.

Ik mis ook lichamelijk contact ja. Ik hou van knuffelen en vrijen in een relatie.

Ik ben nu bijvoorbeeld zwemmen met de kids. De kids zwemmen en ik zit hier een boekje te lezen en op het forum. Ik zou hier liever zitten met iemand. En niet dat ik dan de hele tijd wil kletsen of knuffelen. Maar gewoon dat er iemand is.
tjonge. lijkt me enorm beklemmend als ik de ander zou zijn
Waarom is dat beklemmend? Ik zeg niets tegen hem.

We zien elkaar in het weekend, om het weekend dan ook nog.
Vanmorgen appt hij zelf of hij koffie kan komen drinken. Ik doe in mijn ogen niets wat beklemmend zou kunnen zijn.
Bloem811 schreef:
25-07-2018 13:51
Waarom is dat beklemmend? Ik zeg niets tegen hem.

We zien elkaar in het weekend, om het weekend dan ook nog.
Vanmorgen appt hij zelf of hij koffie kan komen drinken. Ik doe in mijn ogen niets wat beklemmend zou kunnen zijn.
jij laat je geluk afhangen van een ander, dat is voor de ander beklemmend als de hel
Wat je helder moet hebben is wat hij onder een relatie verstaat? Je kan het best goed met elkaar hebben en van elkaar houden, maar niet weet hoe je die verbinding moet noemen.

Bespreek met elkaar wat je voor elkaar voelt, zonder daar meteen een label aan te hangen.
Twee punten maken een lijn.
Hoe doe ik dat dan? Ik vind het nu erg dat het zo gaat omdat ik hem niet kwijt wil.

En ik ben daar zeker ongelukkig door.

Doordat ik hem vaker wil zien op momenten dat we beide vrij zijn, niet elk moment hoor, claim ik hem toch niet? Ik weet niet zo goed hoe ik dat overbreng op hem.
ik vind het niet beklemmend wat jij wilt, to.

ik denk alleen dat jij weer een relatie zoekt, zoals de basis relatie die je had.
volgens mij is dat gewoon onmogelijk als je al kinderen hebt.

zelf ben ik al heel erg lang alleen, ik wil geen relatie.
maar mensen die in een relatie zitten zien vaak niet dat ze die dingen die jij wilt, zelf hebben.
wij slapen nooit.
Hij is nog niet zo lang alleen, toch?
Ik begrijp hem wel een beetje.
Als ik jou was zou ik hem (bv) een half jaar de tijd geven om eens goed over de zaken na te denken.

En geen contact in die tijd!
Bloem811 schreef:
25-07-2018 14:12
Hoe doe ik dat dan? Ik vind het nu erg dat het zo gaat omdat ik hem niet kwijt wil.
Gaat het echt om HEM of om maar een relatie te hebben ?

Doordat ik hem vaker wil zien op momenten dat we beide vrij zijn, niet elk moment hoor, claim ik hem toch niet? Ik weet niet zo goed hoe ik dat overbreng op hem.
Als hij voelt dat jij bepaalde dingen vindt, dan kan dat best claimend voelen, ook al zeg jij het niet zo direct. Lichaamshouding is bijvoorbeeld ook veelzeggend. Of de toon waarop je iets zegt.
Jij hebt gewoon veel behoefte aan contact en gezelligheid. Zo gek is dat niet, Bloem. Dat je jezelf niet zo goed weet te vermaken is weer een ander verhaal, maar dat staat los van het feit dat je een gezelschapsdier bent.

Ik zou een partner zoeken die dezelfde behoeftes heeft, in plaats van wachten tot deze man bedacht heeft wat hij wil (of juist niet).
Je zegt dat je niet weet wat je wilt, maar hier en daar sijpelt er toch doorheen dat je dat wel weet
Alleen strookt dat dus niet met wat hij wil
Daarom pas je je aan, maar ook dat voelt op een gegeven moment niet goed
Zeker niet nu zelfs DAT niet voldoende blijkt

Ik denk dat je eerlijk moet gaan zijn tegen jezelf. En van daar uit kun je verder .
Wat dat dan ook is.
Bloem811 schreef:

de beklemming zit niet in concreet gedrag maar wat je uitstraalt als mens. jij zegt dat je niet gelukkig bent als je met je kinderen in het zwembad bent, liever had je er een andere volwassene bij gehad. Jij zegt dat je moeilijk alleen kan zijn etc. Ja hoeft het niet letterlijk te zeggen maar mensen voelen dit soort dingen. Ze voelen dat een ander afhankelijk van ze is
Bloem811 schreef:

de beklemming zit niet in concreet gedrag maar wat je uitstraalt als mens. jij zegt dat je niet gelukkig bent als je met je kinderen in het zwembad bent, liever had je er een andere volwassene bij gehad. Jij zegt dat je moeilijk alleen kan zijn etc. Ja hoeft het niet letterlijk te zeggen maar mensen voelen dit soort dingen. Ze voelen dat een ander afhankelijk van ze is
Misschien hebben we andere behoeftes maar ik hou van hem en ik wil me aanpassen. Zeg niet dat dit goed is.

Ik kan wel alleen genieten. Van een boek lezen met een wijntje kan ik genieten. Echt genieten.

Maar mijn hoofd zit altijd vol met gedachten. En ik ben vaak op zoek naar een boek wat daarmee kan helpen. Een boek die me dingen laat inzien, anders denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven