Relatie over - loslaten is zo moeilijk

26-01-2009 17:14 1515 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds twee weken weer vrijgezel, hij zette er een punt achter omdat hij zich niet zo aan mij wil binden als ik aan hem. Hij is gehecht aan zijn vrijheid, wil geen verantwoording afleggen, zijn eigen dingen doen en weinig tot geen rekening houden met mij. Iedereen zegt dat ik hem moet vergeten, door moet gaan met mijn eigen leven. Alleen: ik heb mezelf steeds verder weggecijferd om het te laten slagen tussen ons, hij was als een verslaving voor mij (en volgens mij ik ook voor hem getuige het constante contact zoeken met elkaar, zo'n twintig maal per dag). Ik wist dat het niet goed zat, dat hij niet echt voor me ging, maar ik ben enorm gaan knokken voor ons en heb dat lange tijd volgehouden. Nu val ik in een enorm gat. Ik heb bijna al mijn vrienden verwaarloosd, zijn wereld was de mijne geworden. Het liefst zou ik hem willen bellen en het weer proberen samen. Deze pijn is zo erg! Ik voel me zo alleen en afgewezen. Alles heb ik voor deze man gedaan. Ik had gehoopt dat hij mij ook zou gaan missen, maar daar lijkt het niet op, ik hoor niks van hem. En elke dag die verstrijkt, voelt het alsof hij verder bij me vandaan is. Daar raak ik dan van in paniek, bang dat hij me allang vergeten is. Ik weet dat deze man niet goed voor me is, maar ik heb toch nog hoop dat hij me niet kan missen, bereid is toch te investeren in ons. Hoe moet ik hem loslaten? Ik weet het ook even niet meer, ik moest het ergens kwijt!
hey meiden,

mijn eerste moment rustig achter de pc sinds gister..

ik heb het super leuk gehad gister en vandaag en voel me redelijk goed.. ik twijfel eigenlijk heel erg of ik ex wel moet gaan zien morgen.. ik mailde hem om exact af te spreken en kreeg een heel kortaf mailtje terug: 1e paasdag is ok. Kom je dan 's middags of 's avonds? (Als het niet uit maakt het liefst 's middags...) Ik hoor het wel.. .. wie wil het nou eigenlijk!.. hij vroeg het maar nou klinkt het alsof ik het wil en het hem allemaal niet zo uit maakt.. en het is graag of niet, toch? wil ik nou echt iemand zien die zo op me reageert.

hij is gvd de reden dat ik hier midden in de nacht zit te posten en dan wil hij (gezellig?) samen wii-en.. wil IK dat wel.

en dan nog die stomme twijfels

maar nu jullie.. even bijgelezen weer:

lie, ik ken dat.. aandacht van mannen is leuk.. maar als het te dichtbij komt blokkeer je he.. het kan gewoon nog niet helemaal.

hoe is het gaan met die etage?

en fuck.. ja dingen zoals: Zie ik net dat een jeugdvriend van hem schrijft "hoe ist met het vrouwtje, en al papa? dat hoort geloof ik als je bijna 30 bent"... verschrikkelijk om te lezen he.. wij waren in de fase huis kopen en over een tijdje kinderen.. zegt een collega van mij een tijdje terug "jij zou echt een geweldige moeder zijn" .. ik kon wel janken...

ben je vandaag een beetje redelijk door gekomen? heftig zo'n jubileum dag!

moppie, sterkte dit weekend .. hoop dat je t leuk hebt met alle afleiding .. en idd hopelijk kunnen we elkaar maandag allemaal wat opvrolijken!

marijn, haha wat goed.. lekker gevoel toch een andere interessante man.. kan je volgende x niet proberen wat af te spreken met de leuke keukenverkoper?

slaap lekker allemaal! x
Goedemorgen allemaal!

Zitten we dan... het is alweer Pasen.. We zijn gewoon al bijna 2 maanden verder (Lie, jij ook al bijna hoor ;) )

Volgens mij begin ik al een stukje de goede richting in te gaan.. Ik word al een beetje boos op mn ex.. Van de week een mailtje gestuurd over spullen, of hij die nog had, Ben al bezig met dingen uitzoeken voor mn verhuizing. Gewoon geen reactie!!! Na 5 dagen!! Hallo!! Dat kan toch gewoon wel? Nou, als hij zo met mij omgaat, bekijk het lekker!!

Gisteravond zat ik me te bedenken, wat als hij nu opeens hier is? Hij zou nl met pasen naar nederland komen... vandaar...

Ik weetniet wat ik zou doen. Ik ben nu lekker bezig mn eigen leventje voor elkaar te krijgen. Huisje gekocht, leuke dingen doen met vriendinnen...

Ik mis hem ook echt nog wel. Maar ik begin nu wel in te zien dat een toekomst voor ons nu geen zin heeft.. en daar probeer ik me toch wel een beetje bij neer te leggen.

Porc, als je gaat... veel succes/plezier! Blijf lekker jezelf en laat hem maar zien wat hij mist!! Tssss... die mannen... Ze moesten eens weten!!!

Lie, hoe is het afgelopen met de etage?

Moppie en Jeanne: ook alles goed?

Ik heb echt zin in morgen!! Leuk leuk!!

Geniet allemaal toch maar een beetje van Pasen.. lekker veel chocolade eitjes eten

Liefs!!
Hee meiden!

Hier ff een post vanaf m'n ouders. Werkt niet zo handig, want deze computer is echt mega traag...

Porcelina: kwam eigenlijk ook jou ff succes wensen. Weet je al of je gaat vanmiddag?? Idd vage reactie: graag of niet hoor, toch? Ben benieuwd!

Marijntje: jij bent op de goede weg, houden zo! Idd 2 maanden geleden, voor mij ook (trouwens, vandaag exact 2 maanden)...

Lie: jeetje 8 jaar al, helemaal heftig. Maar dan doe je het goed hoor! Enne, hoe is het afgelopen met de etage??

Ik zit echt in een enorme dip. Ook weer gehuild en zo. Het gaat gewoon ff niet, en ik mis hem enorm. Alle mooie herinneringen komen boven drijven, en ik snap het gewoon nog steeds niet.... beetje jammer.

Dus ja: morgen mogen jullie me opvrolijken! Ben wel weer ff toe aan een gezellig dagje!
Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen
hoe is het nu met je?

red je het een beetje?
meiden, ik ga nu naar mn ex.. jullie horen het vanavond wel hoe het is gegaan! en dan reageer ik ook even op jullie posts.

x
spannend porc!!! succes!!
quote:moppie_online schreef op 12 april 2009 @ 11:45:

Ik zit echt in een enorme dip. Ook weer gehuild en zo. Het gaat gewoon ff niet, en ik mis hem enorm. Alle mooie herinneringen komen boven drijven, en ik snap het gewoon nog steeds niet.... beetje jammer.

Hoi iedereen, ik lees nog steeds braaf mee, hoor, maar omdat het met mij allemaal wel gaat (ging) heb ik niet echt veel toe te voegen.

Maar ik moet even reageren op moppie, want dat herken ik wel, bij mij gaat het de laatste dagen ook weer minder.

Ik huil dan niet, maar ik heb wel een paniekaanval gehad. Heel raar als je bedenkt dat ik nu bijna 6 maanden verder ben zonder hem. Ik denk dat het toch met de feestdagen te maken heeft. Want het valt wel op dat we het met een aantal voor de paasdagen hebben...

Helaas kwam er vrijdagavond een vervelende herinnering boven drijven. Dat ik weer (lees: normale!) dingen moest verbergen omdat hij er anders wat achter zou zoeken. Ik was zo enorm van slag daarvan!

Soms hoop ik dat hij contact opneemt, zodat ik hem alleen maar om de oren kan slaan dat hij zo bang was om me kwijt te raken, terwijl ik na 6 maanden geen ander heb, terwijl hij waarschijnlijk terug bij zijn ex is.

Hoe kan het toch dat mijn gedachten zolang bij iemand zijn die niet goed voor me is geweest?

Sterkte allemaal!
Hoi allemaal,

Ben nu pas weer online! Was gister avond-vanacht ZIEK. Bahh, heel de nacht naar de toilet gelopen en kotsmisselijk geweest. Heb een maag-darm virus van m'n moeder overgenomen geloof ik.. (zij was donderdag nacht ziek). Voel me nu zwaar belabberd. Mountainbiken en paasbrunch met vriendin ging dus ook niet door Gelukkig voelde ik me wel zó belabberd dat ik geen tijd had om aan hem te denken!

Ik moet morgen beter zijn, moet 's ochtends werken én 's middags high tea-en natuurlijk!! Straks toch proberen iets te eten.

Etage ben ik wezen kijken, ik hoop zó dat ik hem krijg! Het is super dicht bij het station, gratis parkeren en alle faciliteiten voor mezelf. Helaas zijn er nog meer gegadigden en hoor ik uiterlijk morgen of ik het geworden ben *duim*.

En voor alle dames die zich rot voelen (of ex gaan bezoeken), een dikke knuffel!! Het blijft gewoon zwaar belabberd allemaal...
test
Nou, ik had vanmiddag nog een heel bericht getypt, maar op die k#^$&^t computer van m'n ouders ging het mis.

Nog maar een poging dan:

Ben net thuis, was nog bij m'n ouders blijven eten, en toen naar huis gereden.

Porc: en?? ben benieuwd hoe het was! ik heb iig aan je gedacht!

Lie: balen!! En beterschap! Weet hoe het voelt, want ik had dit een paar weken geleden... en idd: je voelt je de 1e dagen te slecht om aan ex te denken. Hoop dat je morgen beter bent, en zo niet (ziek is ziek, daar doe je nix aan) dan houden we nog wel een keer een date!

Marijntje: weet je of ex nu in nederland is? Lijkt me idd niet fijn als ie nu onverwacht voor je deur staat. Heb je je al voorbereid hoe je dan reageert mocht het gebeuren?

Bij mij gaat het echt minder, vandaag ook weer paar keer gehuild door allerlei herinneringen. En morgen is onze jubileumdag. Haalde net brievenbus leeg, en ben op de e.o.a. manier toch een beetje teleurgesteld dat er geen kaartje van hem is....
net terug van mn ex.. dit wordt een lang verhaal.

het begin was heel onwennig en emotioneel.. hem zien toen ik binnen kwam was echt heel raar.. die man waar ik zo lang mee samen ben geweest, zo na twee maanden, heel vreemd.. we gingen op de bank zitten en hij vroeg hoe het ging.. toen kon ik mn tranen niet inhouden en hij legde even een arm op de mijne...

daarna ging het weer en we hebben heel fijne gesprekken gehad over al onze gezamenlijke interesses en over mijn leven, hoe erg ik ben veranderd de laatste tijd.. hij was trots op me en haast verbaasd over hoe veel er veranderd is.. en over zijn leven.. en heel veel over zijn nieuwe huis.

ik was bang dat ik het heel moeilijk zou vinden om hem in zijn nieuwe huis te zien maar dat viel ontzettend mee.. mooi huis ook trouwens, wij hebben een heel verschillende smaak maar het zag er echt goed uit viel me echt mee.. goh hij heeft toch smaak blijkbaar ;)

daarna hebben we een tijd op zijn balkon gezetten en gekletst.. hij had hapjes gemaakt en we hebben samen een fles wijn gedronken.. dat deden we toen we net samen waren vaak maar later nog maar zelden.. het was gezelliger dan dat het in de laatste 8 of meer maanden is geweest..

het was fijn.. en viel zo ontzettend mee (vond hij ook zei ie, en hebben we op getoast).. misschien werken wij wel gewoon beter als vrienden.. vandaag voelt haast als een soort afsluiting van die rare verdrietige periode..

ik weet het nu even allemaal niet.. het was emotioneel maar ook erg leuk.. en vrienden zijn is goed nu.. en heb niet het idee dat hij meer wil dan dat en daar kan ik mee leven.. (al zou ik liegen als ik zou zeggen dat hem niet terug wil)

warrig verhaal maar goed verwoorden is niet echt mijn sterkste punt, zeker nu niet.

-----

reageer straks op jullie posts hoor.. maar moet nu ook van dit typen weer even bijkomen en alles van vandaag verwerken..

lief dat jullie zo meeleven
wow porc! wel fijn dat het zo ging!! morgen horen we vast meer!!

moppie ... huil morgen maar lekker uit bij ons hoor!!

Mn ex is niet in nederland.. hij heeft al zn vrije dagen opgemaakt toen hij naar nederland kwam om het uit te maken..

Vandaag heb ik weer met hem op msn gezeten.. ik wilde gewoon antwoord op mn mail en daarna wel weer een goed gesprek gehad. hij leeft nu een beetje per dag omdat hij niet weet wat er allemaal gaat komen...

ik vertelde van mn nieuwe keuken enzo en hij was een soort verbaasd denk ik... wel grappig! toen hadden we het nog over hoe het nu is.. ik vertelde eerlijk dat ik het er nog moeilijk mee had, maar dat het al beter gaat.

hij heeft het er ook moeilijk mee en vond het ook weer jammer dat je er toch ook zoveel fijne en mooie dingen mee weggooit..

ik zat echt enorm te janken toen ik dat hoorde!!

maar ja... het werkt nu toch niet!!!

Meiden, tot morgen!!

Misschien heel stom hoor, maar ik heb net nog wel een foto van ons in mn agenda gestopt... kan ik jullie morgen wel laten zien over wie ik het heb...

Slaap lekker straks!

Liefs!

oh, en lie, ik hoop dat je morgen beter bent!!!
Porc; goed dat je gegaan bent en dat jullie het fijn gehad hebben samen.

Marijn; gaaf joh nieuw huis, nieuwe keuken (lekker verkoopertje... ), je maakt grote sprongen vooruit!

Moppie; na iedere dip, komt er ook weer een up!

Lie; ik duim voor je etage, en hoop dat je snel opknapt, anders morgen alleen slappe thee.

Met mij gaat het wel. Vrijdag leuke dag gehad met ex. Vandaag smste hij (ik niet terug...!!!) daarnet belde hij. Tja, wat ik er mee moet, het brengt me uiteindelijk nergens, maar ik probeer het op mijn manier te doen, stukje bij beetje loslaten. Ieder zijn ding.

marijn, wat moeilijk als je ex dat zegt.. kan me voorstellen dat je het dan niet droog kunt houden.

hoe is je gevoel nu.. kan je je nogsteeds boos voelen?

moppie, dikke knuffel voor je .. je komt dit weekend wel door.. de dipjes horen er bij.. maar zijn daarom niet minder klote..

zou niet echt rekenen op een kaartje van hem.. maar dat zit zo in je systeem he

4wheels, jeetje een paniekaanval.. stom he hoe je lichaam die spanning die je stiekem toch opbouwt dan uit. en idd feestdagen maken alles erger.. want dat hoort samen.. gewone dagen gaan wel want die waren al zo.. maar al die dingen die samen zo leuk waren.. daar stap je niet zomaar overheen, hoe scheef je relatie verder ook was..

lie, hoe gaat het met je.. al weer wat beter? hoop dat je morgen mee kunt. en zal duimen voor je met de etage!

jeanne, moeilijk he.. spreek jij nou alleen af met ex voor de gezelligheid? wees wel voorzichtig met jezelf en je gevoel he.. maar eh tegelijkertijd, hoor wie het zegt ;)

ik voel me nu ik weer even alleen thuis ben best raar.. had het liefst daar bij hem gebleven.. en eigenlijk denk ik dat ex het ook nog wel wil.. zo'n klik heeft hij ook echt met niemand anders.. maar als hij eenmaal heeft bedacht dat iets niet moet dan doet ie t ook niet meer.. zo ook met ons.. stomme ingewikkelde man ook
Even snel een berichtje, ik ga nu werken; voel me goed genoeg om te komen :-) De hapjes zal ik weinig zin in hebben maar in thee des te meer! Tot vanmiddag!
Lie, leuk dat je er bij bent vanmiddag!! Werkse nog even!

En de rest, ook tot vanmiddag!!

Ik heb echt even een enorme dip! ZOmaar uit het niets.... Getsie...
Gezellig! ik heb er zin in!

En we hebben mooi weer (tenminste, hier in utrecht schijnt de zon volop)...

Ik zie jullie vanmiddag, kunnen we eens even live kletsen :D!
goed dat je kunt komen lie!

tot straks allemaal.. en hopen op zonnetje
Lees al een tijdje met jullie mee, en heb ook weleens gereageerd..

Maar vond het vandaag weer eens tijd om er ff wat op te zetten..

De situatie, ex heeft relatie verbroken. Niet omdat hij naar zijn zeggen niet meer van me houdt, maar omdat hij niet kan leven met het feit dat ik sommige dingen anders doe dan hij.

Ik wil hem graag loslaten, en probeer ook vaak geen contact te zoeken. We hadden eerst ook afgesproken geen contact te hebben, maar hij zoekt mij toch geregeld op, dus dat werkte niet!

Ik woon nog in zijn huis totdat ik andere woonruimte heb, en hij heeft hier afgelopen weekend gelogeerd. Het was natuurlijk ontzettend gezellig, tot het moment dat hij weer wegging. (Want dat trok ik niet,!) Verstandelijk gezien weet ik wat het beste is, maar ik volg toch telkens weer mijn gevoel door juist de dingen te doen waardoor ik hem niet kan loslaten. En hij weet ook (onbeuwst?) precies hoe hij moet doen, om mij op dat punt te krijgen dat ik niet meer naar mijn verstand luister. Hij wil mij niet kwijt, maar wil ook niet meer samen zijn met me. Is nu jaloers, een beetje controlerend, wil weten wat ik doe met wie, trekt het niet als hij geen aandacht van me krijg, wil knuffels, bevestiging enz. Hij kan mij niet loslaten, en ik ga er op in.. Omdat het fijn is. Maar onze relatie was niet zo fijn, en nu is hij weer die lieve leuke jongen die ik tijdens onze relatie zo graag had willen zien. Ook erg oneerlijk.En daardoor kan ik hem ook niet laten gaan.. Liet hij maar die rotkant weer zien, dan was het zoooooooo veel makkelijker.

Ik voel me een beetje aan het lijntje gehouden. Meneer logeert hier doodleuk een nacht, is super lief. En bij vertrek zegt ie, owja van de week moeten we even samen al je spullen inpakken.

Pfff!

Meiden, veel plezier vandaag!
@Kruimeltje: lijkt me geen fijne situatie voor je zo.. zou toch proberen hier iets aan te veranderen! Beetje meer voor jezelf op komen als dat lukt.

Was erg gezellig vanmiddag!

Zit nu wel weer even in een dip; heb de paar mensen om mij heen die ik belangrijk vind verteld van mijn etage in Breda, maar nu... niemand meer om het mee te delen en daar is de dip weer...

Maargoed.. hoop dat jullie uit de dip blijven vanavond
Was idd erg leuk!

Lie: kan me voorstellen...is niet makkelijk, je moet er ook weer aan wennen om niemand om je heen te hebben lijkt me...

Ik helaas ook weer een dipmomentje...want ik heb vandaag dus niks gehoord van ex. Mss maar beter ook, maar valt het tóch tegen...:-(. En ik zie net zijn foto weer op een hyve van iemand anders, en dat voelt dan zo vreemd. Als het me al zoveel doet om een foto te zien, hoe zou ik dan reageren als ik hem echt zou zien vraag ik me af...dus ik ga nog steeds verder met 'geen contact'...

Ow...en ik zat net nog te chatten met een jongen van datingsite... (en het werden een beetje een sexueel getint gesprek....;-))..en hij heeft nu m'n tel.nr.... even gebeld, maar toen belde m'n moeder... shit wat heb ik me nu weer op de hals gehaald...
hey meiden,

ik vond het ook erg gezellig vanmiddag! leuk om jullie in real life te spreken

lie, moeilijk he als je dan weer alleen thuis zit.. heb ik ook hoor, al was je dag nog zo goed je mist hem om bij thuis te komen en alles mee te delen.. hou je sterk, vond dat je vanmiddag echt sterke dingen zei.. en ookal voelt dat voor jezelf niet altijd zo je doet dat toch maar mooi!

moppie, moeilijke dag voor jou.. maar je hebt m bijna gehad en je bent er door gekomen (en t zelfs even leuk gehad! daar mag je best trots op zijn)

en tsja, klote hyves he..

ik heb mn ex eerder vanavond een berichtje gestuurd op hyves en heb er nu een terug (voor iedereen die mij op hyves heeft, check maar, kunnen jullie ook meteen zien over wie ik het steeds heb, mn ex is het bovenste berichtje.. zn naam begint met een m).. mn gevoel maakt overuren.. heel raar.. en onverstandig.. weer een mini sprankje hoop.. alhoewel onterecht, i know.. gatver waarom maak ik het mezelf zo moeilijk.

(kruimeltje, ik heb nu even de concentratie niet om op je bericht te reageren maar ga morgen mn best doen)
Jemig, heb vanacht nauwelijks geslapen. Zit over zoveel dingen in :S Nu nieuwe woning, drukke week waarin alles op werk goed moet verlopen, nog een aantal afspraken naast werk die de week nog voller maken dan die al was.. Echt eerst van half 10 tot 12(!!) wakker gelegen en toen om 3u weer een hele poos wakker Kan echt wel janken en het is niet eens zozeer om hem, maar meer om alles wat ons uit elkaar gaan wel niet veroorzaakt... Heb ik weer. Ik sliep de eerste weken zo heerlijk (waren de enige uren zonder onrust in mijn hoofd ) Maar nu..

Ga eerst eens even een goede todo list maken voor mezelf, geeft vast een beetje rust.

Een fijne dag gewenst allemaal!! Grtz Lie
goedemorgen meiden,

kruimeltje, je verhaal even gelezen nu.. jij woont nog in zijn huis, maar hij dus niet? ik heb nadat het uit was met mn ex nog 2 maanden in het zelfde huis gewoond en weet dat dat alles alleen maar erg ingewikkeld maakt.. zorg dat je snel wat vindt, ga bij een vriendin logeren.. want wat jullie nu allebei krijgen is een soort rekken van de relatie.. heel naar gevoel..

je hebt echt afstand nodig om verder te kunnen nu.. hoe lang is het uit?

lie, hier nog iemand die slecht geslapen heeft.. lag tot 3 uur wakker.. niet fijn als het zo druk is in je hoofd!

to do lijstjes zijn goed.. daar kan ik me ook altijd aardig aan vast houden... hoop dat je gauw wat meer rust krijgt in je hoofd en in je leven..

ik ben nu ik ex heb gezien weer heel erg aan het malen en piekeren.. vooral over of het goed kan komen.. maar daar kan je over piekeren zolang als je wil maar daar is natuurlijk geen antwoord op..

heb vandaag nog even lekker een vrije dag.. straks naar de psych en vanavond bij een vriendinnetje eten

fijne dag allemaal!
Hey meiden,

Hier nóg iemand die slecht geslapen heeft...

Lie: slecht slapen is heel normaal als je in een rouwproces zit, dat is een onderdeel van de verwerking (ik heb er veel over gelezen de laatste tijd). Ik heb de eerste weken ook bijna niet geslapen. Ben toen naar de dokter geweest en slik dus al een tijd mirtazapine daarvoor, en dat helpt redelijk (behalve vannacht dus).

Kruimeltje: hij houdt je duidelijk aan het lijntje... Lijkt me helemaal niet fijn voor jou idd, en erg moeilijk. Hoe moeilijk ook: ik zou proberen er zelf een punt achter te zetten en hard te zijn naar hem toe want dat verdient hij!

Porcelina: heb de foto gezien op je hyves, hij ziet er leuk uit! (maar ja, daar heb je nu nix aan)... vervelend dat je door dat bezoek aan hem weer zo aan het denken bent geslagen. Lijkt me zo moeilijk als hij zo aardig tegen je doet. Misschien handiger om even te wachten met een volgende afspraak (tot je zelf nóg steviger in je schoenen staat?).

Suc6 bij psych, laat ff weten hoe het was.

Ik ga maar weer aan het werk...(en mss man van datingsite nog een sms sturen... maar weet niet of ik daar goed aan doe :S)...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven