Relatie redden, hoe?

11-11-2010 11:22 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn abrupt uit elkaar gegaan (zijn keuze) door een gebrek aan communicatie. Die communicatie kwam pas na de breuk weer op gang..Er zijn nogal wat irritaties aan elkaar en het gevoel is daardoor (?) ook bij beiden wel een beetje minder/weg. We woonden samen en zijn nu dus weer volledig op onszelf en alleen.

We kunnen de leuke tijden met elkaar alleen niet vergeten en willen elkaar nog een kans geven! Vooral omdat we voor de breuk nooit ook maar iets met elkaar hebben kunnen bespreken en een breuk als deze blijkbaar nodig was..

Maar: hoe pakken we dit nou goed aan? Om teleurstelllingen bij beiden te voorkomen..?

Hoop dat jullie tips hebben!
En ik en mn ex.. Ben hem vrijdag tegen gekomen.. We zagen elkaar, maar deden er niets mee..Ik dacht dat hij weg was, en dat voelde niet zo fijn..Maar hij was gelukkig nog niet weg..

Even met hem gepraat, gewoon, leuk en beetje flirterig, zoals altijd met hem dus! Heb het idee dat we elkaar niet los kunnen laten, dat we elkaar op zoeken..Maar toch twijfel ik..

Ja ik mis hem, vooral op dagen als deze mis ik hem, mis ik de dingen die we deden! Wandelen in het bos, bij thuiskomst heerlijk op de bank filmpje kijken,genieten van elkaar..Nu heb ik dat niet meer.. Maar met mn verstand weet ik niet of ik het nog zou kunnen..Het is al bijna 3 maand uit.. En ja, ik zou het dolgraag nogeen kans geven,als dat kan.. Maar ik weet niet of ik hem nog weer zou kunnen 'vertrouwen' , dat hij met mij oud wil worden, vertrouwen dat hij als hij ergens mee zit het bespreekbaar maakt, dat hij niet zomaar er weer mee stopt, dat er een kans is dat hij me weer pijn gaat doen! En dan komt die vraag, mis ik hem, of mis ik de liefde en de aandacht.. Soms weet ik het niet zo goed.. Heb af en toe de neiging om contact te zoeken, maar ik doe het niet.. Ik wil wachten tot 2011, kijken hoe hij de 'feestdagen' doorkomt, en stiekem blijven hopen dat hij me mist, ons mist, contact zoekt, smst..Maar ik weet het niet, kan helaas niet in zn hoofd en hart kijken..

Ga wel binnenkort op bezoek bij mn exschoonzusje (vriendin van zn broertje), sprak haar even, en ook haar viel het op dat hij me niet kan loslaten, maar dat het wel typerend is voor hem..Wie weet wordt ik daar wat wijzer..

Ik weet wel, ik wil dat het weer 'week' word, weekenden vind ik niet fijn, haha! Ik merk dat ik in de weekenden er meer mee bezig ben.. Door de week voel ik me sterker, dus daar ga ik weer voor! Beviel me stukken beter

Muisje, hoe is het met jou? Ex nog weer gereageerd?
-
Pfff

Amandroe; jouw topic heb ik gelezen..Heftig hoor. Wat een rotsituatie.. Heb niet meer bijgelezen, dus weet niet hoe het er nu voor staat, maar heel veel sterkte!

Brugge; ik zou ex niet teveel pushen (lees'; ik zou het wel doen en heb het ook gedaan, maar voel me er alleen maar slechter door dus mijn advies is het niet!)

Mootje; vind echt dat jij er allemaal goed mee omgaat ook! Je klinkt altijd zo lekker nuchter en volgens mij krijgt je ex ook genoeg ruimte van je, dus dit kan alleen maar goedkomen (of het nou weer tussen jullie goedkomt of niet).

Bij mij wordt de situatie steeds rotter. Voor mij dan..Heb ex afgelopen dagen gemaild en toen was er een afspraak uitgekomen. Gewoon: als vrienden (denk ik). Ofja..vrienden plus dan misschien. Maar goed, daarvoor wilde ik wel zeker weten dat hij niet meer met die ander aan het daten was, nog verliefde gevoelens had. Die had hij niet meer, maar ze gingen wel samen sporten zei die. Dat hoefde onze afspraak echter niet in de weg te staan vond hij. Nou ja..mij wel, dus ik dacht; ik zet een punt.

Dat gedaan hebbende via sms dacht ik; nou ja, als dit het laatste contact wordt kunnen we misschien beter nog even bellen. Na al die jaren is dit wel wat onpersoonlijk. Dus ik vroeg hem of hij dat goed vond. Vond hij goed. Maar tijdens het gesprek was hij zooo onaardig. Zo ken ik hem echt helemaal niet. Ik vroeg hem of hij er ook achter stond en dat wist hij niet. Hij wist sowieso niks, vond het allemaal maar lastig. Kon geen knoop doorhakken.. Wil nu geen relatie, maar om nou heel definitief alles af te kappen vond hij ook niks. Hij wilde gewoon even rust, Geef toe; heb m heel erg veel gemaild deze week en hij gaf aan dat ook ontzettend vervelend te vinden, want hij heeft gewoon geen antwoord op al die vragen. Maar hij neemt heel duidelijk afstand vind ik. Alhoewel hij dan ook weer zegt; het lijkt wel of jij wil dat ik een punt zet! Hem uitgelegd dat dat wel een stuk makkelijker zou zijn...want ik merk gewoon dat ik ;m niet interesseer op dit moment.

Maar goed, hem ook uitgelegd dat ik die punt niet kan en wil zetten, zo duidelijk. Kortom; ik denk echt dat de tijd het zal gaan uitwijzen. We hebben nou voor de eerste week van januari de afspraak toch laten staan (vinden jullie dit een goed idee?) en afgesproken in de tussentijd geen contact te hebben. Het is mij alleen niet duidelijk of die afspraak nou gewoon als exen is (denk het wel hoor, hij wilde vriendschappelijk afspreken), maar we hebben ook naar elkaar uitgesproken dat er altijd wel iets zal zijn tussen ons. Tenminste...voorlopig nog wel.

Lang verhaal, geen steek opgeschoten. Vinden jullie dat ik me teveel laat sturen? Weet het nu namelijk echt niet meer. Het voelt wel oke, krijg nu de kans even te laten zien dat ik ook echt wel relaxed kan zijn en hem ruimte kan geven...Drie weken rust en dan een afspraak..
Voel me nu namelijk de ontzettend beschikbare en wanhopige ex, die zelf te laf is om te zeggen: zak jij er eens even lekker in! En daarbij, dat komt nu ook helemaal niet meer over...

In januari is het 3 maanden uit. Dus dan stel ik mezelf die grens...zorg dat het een leuke, relaxte, niet dwingende afspraak wordt, gewoon: als vrienden. En dat er niks meer van mijn kant komt. Gewoon: helemaal niks.

Goed plan denken jullie..?? Of toch die knoop nu hakken en hem dat zeggen.. :s
Muisje, ik denk dat je ex momenteel toe is aan ruimte. Geef hem die ruimte nu dan ook. Hij zegt dat hij het nog niet weet, en als jij elke x contact blijft zoeken, dan heeft hij ook geen tijd om er rustig over na te denken, onbewust wil je hem toch beïnvloeden. Herken er heel veel in. Want ook ik heb niet echt duidelijk antwoord gekregen op mn vragen aan ex.. Gewoonweg omdat hij het zelf waarschijnlijk niet wist, en als ik ergens niet zo goed tegen kan, is dat het. Maar toch zul je het op de een of andere manier moeten accepteren, want snappen zul je het nooit!

Mijn advies, tenminste als ik mezelf in jou situatie verplaats, klinkt als volgt:

Laat die afspraak begin januari lekker staan, maar geef je ex tot die tijd de ruimte, en dan echt! Dus gewoon even geen contact, en dit zal heel moeilijk zijn met kerst en oud&nieuw voor de deur, maar denk echt dat dat nu even het beste is..

Zoek geen contact, mail en sms hem niet.. Laat het gewoon even.. En als je dan in januari afspreekt, kijk wat je gevoel zegt, hoe hij reageert op jou, en jij op hem.. Ga die afspraak in met het feit dat je gewoon exen bent, op vriendschappelijke basis dus.. En laat hem dan miss. eerst vertellen hoe en wat hij wil, of hij nagedacht heeft.. Of zn gevoel/gedachten veranderd zijn, en beslis dan wat je daarmee doet..

Dus voor nu, geen contact! En pas afspreken in janauri!

En leef tussendoor lekker je eigen leven, spreek af met vriendinnen, blijf bezig, doe leuke dingen, want afleiding werkt dan toch echt het beste!

En ik doe met je mee! Want hou bewust afstand tot ex, maar ben in mn hoofd nog wel met mn ex bezig, en wil in janauri ook is kijken hoe de zaken ervoor staan, of er wat veranders is bij hem of bij mij.. Geef het de ruimte en de tijd..

En wat je zegt tegen mij, ja ik ben nuchter, af en toe is dat schijn, maar jezelf een masker voorhouden werkt ook! Je gaat op een gegeven moment jezelf geloven

Succes meid! Onthou, je bent sterk genoeg!!!
-
Neem een handje zand. Hoe harder je er in knijpt, hoe sneller het door je vingers glipt.Knijp niet, en het blijft in je hand liggen.

Je handelt momenteel vanuit onmacht. Begrijpelijk, menselijk, maar het werkt niet. Ik, als man, en mijn as ex, zij is verliefd geworden op een ander. Het is heel vers, samen huis, kind. Ze kijkt nergens meer naar om. Ze ontloopt haar verantwoordelijkheid. Prima, maar vanavond ga ik naar haar toe om te zeggen dat de trein verder rijdt. Met of zonder haar. Ik wil vanavond de zaken, financien etc, afhandelen. En ik wacht niet tot het haar uitkomt. Ik voel me af en toe ook klote, maar hey, wat dan. Denk je dat die ander zit te treuren. Je weet toch niet hoe de toekomst loopt.
Jee muisje, laat het toch even rusten en laat die afspraak gewoon staan. en laat het verder even met rust, je maakt jezelf gek zo! Sterkte
He mootje,

Ik vind het knap hoor, dat je elkaar zo tegen kunt komen en dan zo “relaxed” met elkaar omgaat.

Ik snap je dillemma, je wilt wel, maar weet niet eens meer of je nu nog wel zou kunnen. Qua vertrouwen enzo. Weet je, niet te druk over maken, want het is nu nog niet eens aan de orde...

Snap het heel goed hoor, merk dat ik zelf ook al steeds in de toekomst denk van “wat als”, “misschien kunnen we” etc... maar het is helemaal niet aan de orde, dus ik ga echt proberen om er dan ook niet over te piekeren.

En inderdaad, soms vraag ik me ook af of ik een relatie mis of hem. Moeilijk vind ik dat. Inderdaad, misschien wel goed om het even de feestdagen door te trekken.

Meiden, wat zijn jullie plannen voor kerst? Jullie gaan toch niet alleen zitten he? En nieuwjaar? Hebben we goede voornemens??? (bleeeeeh! Goede voornemens!)

Muisje, heb even bijgelezen en je vraagt aan ons of wij denken dat het een goed idee is om je afspraak voor begin januari te laten staan en in de tussentijd geen contact te hebben. Ik zeg: JA!!!! EINDELIJK!!! Maar heb dan ook geen contact in de tussentijd! En dat wordt moeilijk, helemaal met de kerstdagen, maar zoek afleiding! Ga geforceerd op zoek naar iets!

Wat wil je nou Muisje? Wil je ECHT dat het weer goedkomt? Laat je vriend dan even met rust. Zoals hij zelf aangeeft. En hij geeft ook aan dat hij het vervelend vind als je wel als een dolle hem mailt, sms-ed etc. Wat je nu doet duwt hem echt weg. Voorgoed. Hij komt op een gegeven moment op een punt waarop hij zegt: ik wil niks meer met je te maken hebben, laat me met rust. En dan reageert hij helemaal niet meer op je mailtjes. Dat wil je toch ook niet?

En of je nou afspreekt in januari als exen of niet... je vind het misschien heel raar, maar eigenlijk doet dat er niet toe. Ik denk echt dat jullie even rust moeten hebben nu van elkaar en als jullie elkaar weer zien zal blijken hoe het nu zit tussen jullie.

Ik denk waarom jij er zo’n moeite mee hebt om geen contact op te nemen (en dat kan ik uit ervaring zeggen hihihi) is omdat je geen contact wilt hebben VOOR HEM! Daarom hoop ik dat je een wijziging in je manier van denken kunt vinden en je op jezelf kunt richten. Dat je je kan realiseren dat het vooral ook VOOR JOU goed is om even rust te hebben. Als je even niet met hem bezig bent zul je alles ook veel beter zien en dat gun ik je ook echt. (want als ik heel eerlijk ben word ik al onrustig als ik je posts hier lees, laat staan hoe jij je moet voelen). Spui alles maar hier op het forum!

Dus eigenlijk zeg ik precies hetzelfde wat Mootje zegt.

En ik doe met jullie mee: geen verwachtingen van ex!

@ 2008: Good for you dat je de boel geregeld wilt hebben. Dat geeft ook rust! Maar wat vervelend dat je ex zo de boel ontloopt, het lijkt wel een vlucht van haar. En wat dat betreft zit je met ons in hetzelfde schuitje: je hebt er geen invloed op, je kunt alleen meebuigen.
Thanks mensen! Echt fijn dat jullie zo helpen en meedenken! Mijn onrust zit 'm heel erg in het feit dat ik ergens denk; ik kan dit niet over mijn kant laten gaan, ik MOET een punt zetten! En van de andere kant denk ik; nee, dat hoeft niet...er zijn wel ergere dingen vergeven en ik heb zelf ook dingen verkeerd gedaan. Daarbij; ik hou nu nog veel van hem, dus NU moet ik het zeggen!

Heb ik al zoveel gedaan dat ex ondertussen psychisch gestoord moet zijn geworden. Als zo'n tikkend vingertje op je schouder (heb ik een hekel aan als iemand dat letterlijk doet haha) ben ik...en dan ook geen antwoord afwachten, maar hoppa: nog een mail eroverheen. Heel erg.

Maar: nu laat ik het los. En ik heb nog rust ook...baal alleen van mijn gedrag de afgelopen tijd, maar ach..ik vergeef het mezelf maar. Ben alleen bang dat ik hem straks niet meer wil, maar ja...dat is dan maar zo he!

RUST met zijn allen dus! Met kerst ga ik een dag naar familie en een dag naar vrienden (gelukkig). Voor oud en nieuw heb ik helemaal nog niet echt een duidelijk plan...maar dat komt vast goed! Jullie?
Dat is het frusterende vaak ook, ergens geen invloed op uit kunnen oefenen!

Denk dat dat er in jou geval ook er nog mee te maken heeft ofniet Muisje? Je ex heeft het besloten, en je kunt er niets mee.. Maar daarom juist, laat het even rusten!! Ook voor jezelf, kom even op adem, gun jezelf die rust, want ook jij hebt het nodig! Want dit gaat je slopen!

En je gedrag de afgelopen tijd, daar kun je niets meer aan veranderen.. Het was misschien niet altijd even slim, maar het was hoe jij bent in zulke situaties.. Niet erg dus!

En tja, als je hem straks niet meer wilt, dan is dat zo. Misschien was dit het dan niet? En dat klinkt zo ontzettend niet leuk.. Maar zover is het nog niet (dankje Brugge!), dus daar gaan we ook nog niet aan denken.. (Want met dit punt ben ik ook best wel bezig, maar dat komt nog wel, is nu nog niet helemaal aan de orde)..

Mijn kerstsdagen, ik mag werken! Ben nog nooit zo blij geweest dat ik 2 volle kerstdagen mag werken... 2de kerstdag 's avonds ga ik nog wel uit, en voor de rest ben ik dus gewoon druk! Oud en nieuw ook fijn stappen, en nieuwjaarsdag werken, nooit leuk, maar nu vind ik dat ook minder erg!

Mn werk helpt me nu wel even door de lastige dagen heen! Ik ga iig niet alleen zitten, dat staat bij mij wel voorop!

Brugge, jij ziet je ex toch 2de kerstdag of? (Sorry ben even met alle dagen in de war), spannend en leuk toch?! Tot die tijd is het stil tussen jullie of?

En Ragazza, weet niet of je nog steeds mee leest? (Denk het wel, hihi).. Jij had laatst toch ook in een zwak moment je ex gebeld? Heeft hij je nog teruggebeld?

En Amy, lees jij nog mee? Hoop dat alles goed met je gaat!!!

En voor 2008 en die anderen die meelezen/schrijven.. Ik denk dat het allemaal wel goed komt, misschien niet nu gelijk, en lijkt de situatie uitzichtloos, maar je komt weer in een rustigere tijd terecht, echt!
-
Zou ik nog plaatsen:

http://www.marcelinolopez ... %20de%20liefde%20bedreigt

Veel sterkte iedereen!!
Heeee

Ben ik weer. Wilde jullie nog iets vragen...mijn situatie is wel een tikkeltje anders dan bij jullie denk ik. Mijn ex heeft namelijk tussendoor met een collega gescharreld en hij wist dat zij voor hem klaar stond als het tussen ons over was. Sterker nog; zij heeft tegen hem gezegd dat hij wel tegen mij moest vertellen dat zij in het spel was. In eerste instantie heeft hij dit niet gedaan namelijk.

Toen ik dit topic opende, was het tussen ex en die collega net over en wilde hij kijken hoe het tussen ons zat. Hij heeft overigens wel altijd volgehouden dat die collega er niks mee te maken had, maar dat het tussen ons slecht ging en zij er was. Dat geloof ik misschien ergens ook wel, maar van de andere kant: zie topic van Amandroe. Gras bij de buren = groener.

Op dit moment geeft ex aan dat hij als een soort vrienden met die collega verder gaat. En wat mij betreft weet hij het nog niet. Vandaar dat ik ook zo twijfel over die afspraak in januari....hij houdt mij af en gaat leuke dingen doen met haar (ook al is het maar een keer sporten). Dat kan ik toch niet over mijn kant laten gaan of wel?
Muisje, klopt.. Bij jullie was er die ander.. Maar op de een of andere manier lijkt dat niet altijd zo in het "middelpunt" te staan, sorry! Komen jullie eigen issues bovendrijven..

Kun jij het hem vergeven eigenlijk?

En het is wel kut, helemaal omdat zij er is voor hem.. Ze is beschikbaar. Maar als hij zegt dat het niet meer wat is tussen hun (in 'relationele sfeer') zou je dat dat niet accepteren, in de zin van, ja ik geloof hem? En ja, je wilt helemaal niet dat hij haar als vriend heeft! Want ze is nou eenmaal een soort van concurrentie..

Wat ik zou doen in jou geval, is denk ik die afspraak gewoon laten staan! (Als je het toch niet trekt kun je die afspraak altijd nog vlak voor de tijd afzeggen, toch?). Kijk eerst hoe het gaat.. Je spreekt gewoon vriendschappelijk af he, onthou dat! Gewoon even bijpraten na de feestdagen.. (en dan zien hoe het gaat)..

Ik zou niet te gauw mn plan trekken hoor.. Laat hem even los, en ja dat betekend dat hij kan doen en laten wat hij wil, en als hij met haar wil sporten, dan mag hij dat.. Hou anders jezelf en hem een masker voor, doe alsof je het niet zoveel doet.. Sterker voor doen dan dat je je misschien op dit moment voelt., kan soms helpen.. Dus ik zou zeggen, laat het even los, laat hem even met rust, en laat die afspraak staan! En geen contact zoeken he!
-
En bedankt nog voor de link, interessant om even te lezen! Staan zeker veel waarheden in denk ik!
-
Oke, thanks. Mijn vrienden zeggen verschillende dingen hierover. Sommigen vinden dat ik uberhaupt hem niet zover moet laten gaan. Anderen zeggen: laat die afspraak gewoon staan en kijk tegen die tijd hoe en wat.

Ik weet niet of ik hem kan vergeven eigenlijk. Daar is ook helemaal geen sprake van, aangezien hij me niet terug wil! Die ander tussendoor kan ik wel mee leven denk ik, vind het veel erger dat hij zo tegen me gelogen heeft over de status van onze relatie, terwijl we we allebei nog in zaten...(zeggen dat hij het gewoon goed vond gaan).
Hoi muisje,

Ja, ik snap wel dat het voor jou uitmaakt dat er bij jullie een ander in het spel was (oeoeoeoeoeoi, wat een rotsituatie!) maar in de situatie waarin je nu zit maakt het eigenlijk niet zoveel uit, hoe lullig dat misschien ook klinkt.

Ja, hij houdt jou af en spreekt met haar wel af. Je vraagt of je dit over je kant kan laten gaan, maar je hebt toch geen keus? Dat is ook het lastige van deze situatie, ALS je hem/jullie nog een kans wilt geven, dan is dat op zijn terms. Je kan namelijk hoog en laag springen en vinden dat jij er "recht" op hebt, maar als hij niet met jou wilt afspreken, dan is dat zijn recht. En als jij hem min of meer dwingt of pushed, ja, dan heb je wel je afspraak, maar gaat hij zich echt niet beter voelen over jou.

Muisje, lees de berichtjes van gisteren nog eens terug en bedenk je dat hij eruit is wat betreft de ander: daar wilt hij niks mee. Hij twijfelt bij jou. Dat betekent dat je nog altijd een streepje voor hebt op haar (ookal spreekt hij met haar af).

De vraag is: geloof jij hem? Bij twijfel, laat hem dan gaan. Want dan komt je relatie toch nooit meer goed en waarom zit je nu dan met al die ellende twijfel gevoelens?

Muisje, je moet proberen te accepteren dat jullie relatie zoals hij was over is.

punt.

En misschien (MISSCHIEN) dat er nog iets tussen jullie kan opbloeien, maar laten we eerlijk zijn onder elkaar: we weten allemaal dat die kans heel klein is.
De link ga ik zo ook nog even bekijken!

En o ja, kerst plannen. Ik had er TOTAAL geen zin in en wilde het rustig aan doen, maar ik heb ineens overvolle agenda. Kerstavond zal wel bijzonder worden, ik ga naar een vriendin die net in een scheiding ligt en ze nodigt een vriend uit waarvan zijn verkering ook net uit is. Lekker stelletje bij elkaar zal dat worden hahahaha!

1e kerstdag met familie en idd, 2e kerstdag eerst met ex afgesproken voor wandelingetje met hond en daarna ga ik naar mijn beste vriendinnetje en gaan we (jawel!) gourmetten, zoals het hoort met kerst! :-)

Ik denk eigenlijk dat zondag heel kort zal zijn, maar dat is prima. Probeer er ook niks van te verwachten (zoals voorgenomen). (ben stiekem toch wel beetje blij dat ik hem even zie met kerstmis)
Brugge, ik weet niet meer of ik hem geloof. Ik geloof wel dat hij niks serieus met die ander wil, om welke reden dan ook. Ik geloof alleen niet dat hij die optie niet open wil houden, dat heeft hij ook niet gezegd. Alhoewel hij wel zei dat hij van plan was niks meer met haar te doen, maar hij voelde wel nog een rare spanning,

Daarom ook mijn vraag; kan ik dit over mijn kant laten gaan? Dat is een intern dilemma bij mij...Ook omdat ik me afvraag of ik nu niet veel te beschikbaar ben en daardoor ook niet aantrekkelijk..Nog los van het feit dat ik mezelf ook wel echt kwel nu, door geen punt te zetten achter dit hele verhaal. Ik wil de macht weer terug eigenlijk. Over mezelf en mijn leven. Maar van de andere kant ben ik bang dat ik dan alles zelf kapot maak, aangezien ik zelf ook niet altijd de leukste thuis ben geweest..
Muisje, even opheldering hoor.. want je hebt laatst wel tegen je ex gezegd dat je dit niet meer trekt toch? ook al krabbelde jij daar weer een beetje van terug.. hij weet wel min of meer wat je wilt toch? probeer je sterke IK weer terug te vinden meid! probeer het alsjeblieft even te laten rusten! 3 weken, tot aan jullie afspraak. en als je over 3 weken geen zin hebt om je te spreken, dan spreek je toch niet af? laat hem merken door juist niets van je te laten horen dat je niet beschikbaar bent! en ja je bent het misschien stiekem wel, maar dat hoeft hij niet te weten! je zegt dat je graag weer de macht over je leven terug wilt, en de enige die hiervoor kan zorgen ben jezelf! en ik snap dat dat eng is, dat je bang bent om je eigen glazen in te gooien, maar dat doe je niet. want slechter dan dit kan het niet worden toch? het kan alleen maar weer beter gaan, maar daar moet je zelf wel wat voor doen, eigen beslissingen nemen, het is misschien soms een soort van risico, maar zorg voor jezelf! denk eerlijk gezegd
-
niet dat je de situatie zoals die nu is nog heel lang vol gaat houden! neem even afstand (letterlijk en ook een beetje figuurlijk) en bekijk de situatie over 3 weken weer! en als je weer een dipmoment hebt, kom dan hier maar langs! we zullen je er doorheen slepen hoor, met ons (soms niet altijd even waardevol) advies en gewoon ellendelange verhalen ;) Kom op muisje! doe het op je eigen manier maar denk aan jezelf!!
-
Dankjewel Mootje!! Weet je wat het vooral is volgens mij? Ik weet gewoon dat ik zelf ook vaak niet leuk ben geweest en bepaalde hele slechte eigenschappen heb. Die blijven maar door mijn hoofd spoken...zo van: zelf schuld, die jongen deed alles voor je en jij vond dat normaal.

Van de andere kant; als hij niet praat over wat HIJ wil, dan kan ik er ook niet zoveel aan doen!

Kortom; ik word heen- en weergeslingerd tussen wie nou echt the bad guy is...ik ....of hij...?? Ik weet het niet meer.

Daarom kan ik de knoop ook niet doorhakken, heb het gevoel dat ik ook iets goed moet maken. En van de andere kant denk ik dan weer: neeeeee. HIJ ging zomaar weg!!!!!! EN had een ander!!!!!!

Tja, zo denk/dacht ik dus..

Maar laat het nu lekker los en dat voelt goed! De tijd zal me wel een antwoord brengen denk ik. Geen contact zoeken gaat helemaal goedkomen, dat merk ik!

Hou me op de hoogte van jullie ontwikkelingen!
Muisje! Gewoon even geen knopen doorhakken! Het is uit, of je nu nog een 'knoop' doorhakt ofniet.. Geef het de tijd en ie waar het schip strand..

Ik weet niet wat je fout hebt gedaan, en wat je goed moet maken, maar zolang ik al meelees op dit forum, heb je er al zo ontzettend veel aan gedaan!!! En hij gaat daar (helaas) niet mee om op de manier hoe jij zou willen, so what! Je hebt er hard voor gewerkt, dat werkt nu even niet meer.. dus geef het de tijd!

En dat ga je ook doen, lees ik, goeedzo meid!!

Bij mij geen ontwikkelingen, behalve dat ik ook gewoon af en toe behoorlijke ik vind alles maar kut momentjes heb.. Dan ga ik denken, snap ik nog steeds niet de manier waarop het gelopen is.. Als hij er maar gewoon over gepraat had, dan hadden we er samen aan kunnen werken.. 1 vd redenen was dat we te weinig tijd hadden samen, soms, ok vaak.. Maar ik heb de laatste tijd zoveel vrije tijd gehad samen, die ik graag daar voor had willen gebruiken.. Maar nee hoor, meneer liep gewoon weg, die sukkel!

En toch, als ik zn naam maar voorbij zie komen op hyves, dan krijg ik alweer 'kriebels' maar als ik zie dat hij bij een ander reageert (oa dat meisje waar hij toen mee gesproken heeft), kan ik dat niet hebben.. Dat steekt! En ik blijf gewoon hopen dat hij met kerst ofzo tot bezinning komt.. Even ongeacht wat ik wil.. Ben er gewoon heel erg beniewd naar, en oooooh ik mis hem soms zo hard! Want ik wil niet alleen op de bank een filmpje kijken, alleen eten en alleen slapen, bah, bah, bah!!!

Merk dat ik er bij vlagen nog ontzettend hard mee bezig ben,, en ben erg benieuwd of hij dat ook is..

Nya we laten het rusten en kijken in het nieuwe jaar! En toch blijf ik hopen dat hij contact zoekt ;)

Ik ga nu even mn eigen peptalks lezen en ga er dan weer tegenaan!!!
-
Muisje! Gewoon even geen knopen doorhakken! Het is uit, of je nu nog een 'knoop' doorhakt ofniet.. Geef het de tijd en ie waar het schip strand..

Ik weet niet wat je fout hebt gedaan, en wat je goed moet maken, maar zolang ik al meelees op dit forum, heb je er al zo ontzettend veel aan gedaan!!! En hij gaat daar (helaas) niet mee om op de manier hoe jij zou willen, so what! Je hebt er hard voor gewerkt, dat werkt nu even niet meer.. dus geef het de tijd!

En dat ga je ook doen, lees ik, goeedzo meid!!

Bij mij geen ontwikkelingen, behalve dat ik ook gewoon af en toe behoorlijke ik vind alles maar kut momentjes heb.. Dan ga ik denken, snap ik nog steeds niet de manier waarop het gelopen is.. Als hij er maar gewoon over gepraat had, dan hadden we er samen aan kunnen werken.. 1 vd redenen was dat we te weinig tijd hadden samen, soms, ok vaak.. Maar ik heb de laatste tijd zoveel vrije tijd gehad samen, die ik graag daar voor had willen gebruiken.. Maar nee hoor, meneer liep gewoon weg, die sukkel!

En toch, als ik zn naam maar voorbij zie komen op hyves, dan krijg ik alweer 'kriebels' maar als ik zie dat hij bij een ander reageert (oa dat meisje waar hij toen mee gesproken heeft), kan ik dat niet hebben.. Dat steekt! En ik blijf gewoon hopen dat hij met kerst ofzo tot bezinning komt.. Even ongeacht wat ik wil.. Ben er gewoon heel erg beniewd naar, en oooooh ik mis hem soms zo hard! Want ik wil niet alleen op de bank een filmpje kijken, alleen eten en alleen slapen, bah, bah, bah!!!

Merk dat ik er bij vlagen nog ontzettend hard mee bezig ben,, en ben erg benieuwd of hij dat ook is..

Nya we laten het rusten en kijken in het nieuwe jaar! En toch blijf ik hopen dat hij contact zoekt ;)

Ik ga nu even mn eigen peptalks lezen en ga er dan weer tegenaan!!!
-
Och meiden, we hebben het even moeilijk allemaal he...

Het is ook gewoon die rottige kerstperiode en al die heerlijke romantische films waar ik dol op ben maar waar ik natuurlijk traaaaanen met tuiten bij zit te snotteren! 

Ach...

Ik heb eerlijk gezegd wel zin in kerst. Ga allemaal leuke dingen doen met mensen waar ik erg veel van hou en ik merk dat het eigenlijk ook vooral ZIJN verlies is.

Mootje: wie weet inderdaad tot wat voor inzichten je ex nog komt met kerst.

Muisje: Wie er precies schuld heeft is niet echt relevant nu... over het algemeen kun je zeggen dat er altijd 2 schuld hebben bij het einde van een relatie. Jij hebt vast dingen anders kunnen doen, maar hij ook. Jij hoeft niks goed te maken, want hij wilt niet dat je het goed maakt. Het is misschien heel hard maar hij wilt je geen tweede kans geven nu. MISSCHIEN dat dat nog komt, maar misschien ook niet. En dan kun je je nog afvragen of jij HEM nog een tweede kans wilt geven.

Maar ik beloof je, ECHT (!!!!) dat als je het voor elkaar krijgt om even geen contact te zoeken, je dit soort dingen veel helderder gaat zien. Dan gaat je gevoel steeds meer met je verstand samen op 1 lijn zitten en hopelijk is de verwarring (die nu zoooo vreselijk is) een beetje weg en heb je wat meer rust.

Ik bedoel het niet lullig naar jullie toe (want volgens mij ben ik de enige “lucky one” die ex met kerst nog even ziet) maar weet je dat het voor mij eerlijk gezegd niet zo hoeft... de afgelopen dagen begin ik er een beetje klaar mee te zijn eigenlijk... ben benieuwd of dat doorzet. Zou het ergens wel makkelijker maken...
Hee Brugge en Mootje, we zitten allemaal idd even moeilijk ja...Afleiding toch? Ik zoek veel vriendinnetjes op. En mijn ouders zijn ook goed gezelschap waar ik mijn verhaal zo vaak als ik wil kwijt kan. En het forum natuurlijk!! Heeft me echt al veel geholpen, brengt rust om even te schrijven en dan ook te weten dat iemand het leest en reageert .

Geen contact zoeken gaat me echt lukken Brugge, ik voel het. En Mootje inderdaad, ik heb alles gedaan wat ik kon. Heb alleen ook weer negatieve kanten van mezelf laten zien, maar ja...die horen ook bij een mens. Als hij die niet accepteert houdt het natuurlijk ook gewoon op....

Best verhelderend om te lezen dat hij idd niet wil dat ik het goed maak. Ik hoop gewoon echt dat IK straks niet meer wil nu. Dan ben ik niet meer zo afhankelijk van zijn grillen en is loslaten een stuk makkelijker. Afwijzing is gewoon heel rot, dat is het ook bij mij, bij jullie?
Brugge, fijn om te merken dat je er zelf klaar mee begint te zijn toch? Dan draaien de rollen misschien nog wel om...

Mootje, jij zit volgens mij ook gewoon lekker te "verwerken" op een gezonde manier. Je zoekt geen contact, maar hebt er gewoon verdriet van, heel logisch en gezond! Vind echt nog steeds dat je het zo goed doet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven