Relatie redden, hoe?

11-11-2010 11:22 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn abrupt uit elkaar gegaan (zijn keuze) door een gebrek aan communicatie. Die communicatie kwam pas na de breuk weer op gang..Er zijn nogal wat irritaties aan elkaar en het gevoel is daardoor (?) ook bij beiden wel een beetje minder/weg. We woonden samen en zijn nu dus weer volledig op onszelf en alleen.

We kunnen de leuke tijden met elkaar alleen niet vergeten en willen elkaar nog een kans geven! Vooral omdat we voor de breuk nooit ook maar iets met elkaar hebben kunnen bespreken en een breuk als deze blijkbaar nodig was..

Maar: hoe pakken we dit nou goed aan? Om teleurstelllingen bij beiden te voorkomen..?

Hoop dat jullie tips hebben!
O! Ik lees nu net dat jouw ex en dit meisje samen hebben afgesproken wie het jou gaat vertellen????

DAT MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN JE NIET!!!!!!!!!!!!!!!!!

Oooo, wat vind ik dat een laffe streek van jouw ex zeg. Ik snap ook eigenlijk niet dat dat meisje ermee akkoord is gegaan om jou dat te vertellen! Die zal ook wel even een paar dagen moed verzameld moeten hebben!

En Mootje echt! Jij hoeft je helemaal niet stom te voelen, want jij hebt helemaal niks raars gedaan. Jij hebt vertrouwen gehad. En dat is een hele mooie eigenschap. Jouw ex daarentegen... die moet zich pas schamen. Want jij bent altijd open en eerlijk naar je ex geweest en hij helaas niet naar jou.

Ik weet echt niet wat je moet doen. Maar je hoeft nu nog niet te beslissen. Je zegt dat je hem sowieso met oudjaar gaat tegekomen, nou, dat duurt nog een paar dagen. En we weten inmiddels uit ervaring ook dat een paar dagen even geen contact en met jezelf zijn heeeeeeeeele andere inzichten kan verwerven... dus anders wacht je nog even af?
Hoi Amy,

Tja, inderdaad, kennelijk ben ik afscheid van hem aan het nemen. Ik heb steeds minder vertrouwen erin dat het goed kan komen. En dat komt voornamelijk omdat ex wel heel afstandelijk is en weinig moeite doet om het goed te laten komen. En ik krijg steeds meer het “ik ben hier te goed voor” gevoel. Ik heb al zoveel gegeven... ik weet het niet. Ik zeg niet dat het nooit meer goed kan komen (hoewel...) maar ik ga niet op hem wachten... probeer mijn leven in te delen. En als het komt, dan komt het en anders niet.

Klinkt dat vaag?
Dankje! Ik haat haar inderdaad.. En ja, zij heeft het mij gezegd, na overleg met ex besloten, dus ik blijf hem een laffaard vinden!

En zij heeft de status vriendin al lang verloren, en geen idee of dat ooit weer terugkomt.. Denk dat als dat terug zou komen op het moment dat het uit gaat tussen hun, dat zij mij niet als vriendin wil, want dan lach ik ga haar vierkant uit!

Ik ga nu gewoon afleiding zoeken, al mn frustraties eruitgooien tegen iedereen, en lekker hier op het forum! Thnx dat dat kan, en fijn elke x jullie reacties!! En blijf nadenken of ik verhaal ga halen met ex, ben er nog niet uit.. Even laten bezinnen nog denk ik..

Kga nu lunchen met vriendinnetje, heerlijk even! Meiden, later meer!
-
Mootje, graag gedaan.

Ik hoop dat je wat afleiding kunt vinden met je vriendin.

Wat betreft het tegenkomen, het duurt nog een paar dagen, dus kijk hoe je je dan voelt. En je hoeft helemaal niets. Als jij je te kut voelt om een gesprek aan te gaan, doe je het gewoon niet. Op dit moment is wat jij wilt belangrijker dan wat hij wel of niet wil bespreken met jou. Heel veel succes
Nee zeg.... ben een paar dagen hier niet langs geweest en nu lees ik dit!! Arme Mootje.... Wat ontzetten K.. voor je zeg. Een hele dikke knuffel voor jou!!

Ik begrijp zo goed je frustratie over de afwijzing, de leugens, het idee dat zij al minimaal 2 weken achter jouw rug om leuk, lief en aardig tegen elkaar doen terwijl jij nog hoop hebt dat je ex terug komt. Grrr..... echt vreselijk!! En dat nu net met de feestdagen! Niet dat het eigenlijk iets uitmaakt maar op één of andere manier geeft deze periode je toch altijd het gevoel dat negatieve emoties sterker worden.

En wat een vreemde beslissing om het haar te laten vertellen. Dat is inderdaad behoorlijk laf van ex. En Brugge, amy en muisje hebben gelijk als ze zeggen dat je eigenlijk er niets mee opschiet om verhaal te gaan halen bij ex. Aan de andere kant kan het je wel helpen om nog 1 x het contact te hebben. Maar dan niet om antwoorden van hem te krijgen maar om hem te vertellen wat het met JOU heeft gedaan. Misschien een brief schrijven of een mail? Mij zou dit in ieder geval helpen dat weet ik zeker. Het is dan wel belangrijk dat je bij jezelf blijft en hem geen verwijten gaat maken of gaat schelden of zo. Wat Amy ook zegt, het gaat om jou niet meer om hem.

Maar als het je alleen om antwoorden te doen is, dan zou ik inderdaad geen contact meer opnemen. Het maakt inderdaad niet uit wat hij zegt (dat zei yellow volgens mij ook al). Het is nu definitief uit! Hoe hard dit ook klinkt. Hij heeft zijn weg gekozen en tja... misschien is ze een rebound maar daar moet jij je in geen geval op gaan vastpinnen. Tijd om hem nu echt los te laten. Als je woede bekoelt is, nog even goed het verdriet toelaten en dan is het tijd voor Mootje om haar eigen weg te kiezen. Een nieuw jaar met nieuwe kansen!! Zet 'm op meid!!!!
@ Brugge: lief dat je nog aan me denkt! Mijn feestdagen waren zeer relaxed en verrassend warm. Van ex helemaal geen één woord meer vernomen. Echt!! Ongelooflijk! Het contact ging echt heel goed en van het ene op het andere moment heeft hij de stekker eruit getrokken en reageert helemaal nergens meer op. Niet op telefoontjes, voicemails of sms. En ik heb besloten dat het wel prima is. Als hij op deze vreemde manier ineens het contact verbreekt om welke reden dan ook, dan passen we gewoon echt niet bij elkaar.

Ik ben namelijk van mening dat iemand negeren waar je zo intens mee hebt geleefd echt onacceptabel is. Wat de reden dan ook is. Als je geen contact meer wilt dan zeg je dat en dan vertel je de reden. Je verbreekt niet ineens het contact zonder aanwijsbare reden als het juist weer de goede kant opgaat.

Maar goed! Kerst dan ook deels doorgebracht bij Man2. En wat was dat fijn!!!! Man2 laat mij echt zulke andere dingen zien dan ex en helpt de boel te relativeren. Ook hij zit met een verbroken relatie en we kunnen hierover goed praten. Wij zijn beide niet zelf de veroorzakers van de breuk. En tja.. je vindt elkaar daar wel in.

We hebben geen relatie met elkaar maar zien elkaar af en toe en sms-en veel. Toch geeft het een warm gevoel dat iemand aan je denkt en je betrekt in zijn leven als je bent afgewezen door ex!

Dus tja.. ik denk dat er bij mij ook een definitieve breuk is met ex en hoe de relatie zich met Man2 ontwikkelt, dat zie ik wel. Geen druk, geen haast.
Heeeeeee Mootje, ik vind het dus helemaal niet "netjes" van die "vriendin" van je om met je te komen praten. In tegenstelling tot Brugge en Amygdala. Maar misschien ben ik niet volwassen genoeg . Ik zou SUPERboos zijn, vind het ook echt knap dat je je hebt ingehouden, hulde voor jou! Jij staat er lekker boven!!!!!! Alle eer voor jou..echt!!!

Ik vind dat dat andere mens zich buiten jullie moet houden. Je had een relatie met hem, niet met haar...kom op zeg. Wat een muts . Echt zo van; ik ga wel even nobel kijken of het met Mootje ook wel goed komt, ik regel het wel even. En dan ook nog je ex die dat laat gebeuren, wat een laffe haas. Ik denk echt dat je blij kunt zijn dat je van hem af bent! (ook al is dat nu moeilijk te bedenken). Jij bent nog jong en hebt nog een heel leven voor je. Hij is een stukje ouder toch? Daarom vind ik het helemaal belachelijk dat hij niet eens volwassen hiermee om kan gaan. Het je zelf vertellen bedoel ik daarmee. Bah. Ben echt plaatsvervangend boos! Ook al was het dan al uit.

Ik zou dus ook gewoon lekker boos zijn, maar hem niet opbellen (als ik het zou kunnen hoor, waarschijnlijk niet, maar denk wel dat dat het beste is). Laat hem in zijn sop gaarkoken en doe lekker je eigen ding! Als het gras niet groener is aan de overkant (en hee, meestal is het dat niet he) dan komt hij daar vanzelf wel achter en zit jij al lang en breed weer lekker in je eigen leven zonder hem te missen!!!! En die vriendin van jou erbij! In het begin zal het voor hen lekker voelen denk ik; eindelijk samen. Maar ook daar ontstaan fricties en onenigheden, dat zul jij alleen nooit weten, maar ga er maar vanuit. Misschien wordt zij nog wel jaloers op jou, omdat jij nou eenmaal altijd een ex blijft......wie weet.

Maar sta er lekker boven! Zoals ik al eerder zei; jij bent de goeie in het verhaal en kunt jezelf recht in de spiegel aankijken. Dikke knuffel!
En Ragazza; het niet reageren van je ex vind ik een zwaktebod. Heel erg kinderachtig, wel het makkelijkst voor hem denk ik. Leuk dat jij en man2 elkaar een beetje gevonden hebben op dat vlak!
Brugge; wat jij zegt klinkt helemaal niet vaag vind ik. Je deur staat eigenlijk nog wel een beetje open, maar het is wel graag of niet geworden. Toch? Daarom ga jij lekker door met je eigen ding en zie je wel of dat "graag" nog een keer komt en wat jij dan wil...

Want voor minder ga je niet! Klopt het wat ik zeg?

Ik vind het heel goed en denk ook dat je niet anders kunt dan dit. Ook jij hebt genoeg gedaan toch..
Nog even over mezelf. Ik heb 'm net toch maar eens goed de waarheid gemaild! Hij bleef namelijk maar zeggen dat hij graag wilde afspreken over een tijdje en dat hij het ook allemaal nog niet afgesloten had ed.

Heb 'm gemaild dat ik er klaar mee ben dat hij alle regels denkt te kunnen stellen. En dat hij nu eerst maar eens moet gaan inzien (en dan echt!) wat hij allemaal verkeerd heeft gedaan en daar eens oprecht zijn excuses voor aan moet bieden. Eerder spreek ik niet met hem af. Want ik heb genoeg gekropen.
Goed gesproken muisje: je hebt genoeg gekropen... probeer het initiatief bij hem te laten om zijn best voor jou te doen. Als hij je echt terug wil, komt hij wel. Het is wel goed om dan even afstand te nemen denk ik. Als ik het hier zo lees hebben jullie zeer regelmatig mail of sms contact en zo krijgt hij niet echt de ruimte die hij wil/nodig heeft. Maar ook voor jou zou het goed zijn om eventjes (weekje of 2 want dan hebben jullie de afspraak toch?) rust te nemen. Niet alleen voor hem....ook voor jezelf. Door steeds contact te zoeken, verwacht je steeds een antwoord en blijf je het vuurtje opstoken!

En precies: zwaktebod van mijn ex om helemaal niets meer van zich te laten horen. Dat vind ik dus ook en daarom kan ik er denk ik ook wel rustig mee omgaan. Ik vind het echt zo not-done om je kop in het zand te steken. Ik wil geen vent die dit soort dingen niet aankan. Ik zie mezelf niet met zo iemand leven. Zou continu op mijn tenen moeten lopen omdat hij anders dit soort grillen gaat vertonen. Nee bedankt, geef mij maar een vent waarbij ik mezelf kan zijn, die mij accepteert voor wie ik ben. Waarmee ik lekker kan ruziën zonder bang te zijn dat hij gelijk wegloopt.

Mootje: hoe is het met je?
He Ragazza, leuk weer wat van je te horen en een blikje in mijn "toekomstige gevoelens" te werpen hahaha. :-)

Sjeeeee, wat kan het dan toch raar lopen zeg, dat jouw ex ineens helemaal niks meer van zich laat horen... ik kan me je reactie van: "dan maar niet" wel een beetje voorstellen, want zelf heb ik dat dus ook een beetje met mijn ex. Hij doet heel hard zijn best om vooral heel afstandelijk te doen en hij heeft me gevraagd iets voor hem te doen, prima, dat deed ik. Ik stuur een ontvangen emailtje met de informatie die hij nodig heeft naar hem door en er komt niet eens een "o fijn, bedankt" mijn kant op. Terwijl bij elk willekeurige andere vage kennis je gewoon even een bedankje terugmailt toch? Dit is maar een voorbeeld, maar ik heb dan wel zoiets van: tssss, als jij zo hard je best doet om vooral niet gewoon tegen me te doen, dan hoef ik helemaal geen contact met je, kom nou.

Het geforceerd geen contact hebben van je ex... is dat iets waarvan je dacht dat hij dat zo zou kunnen doen? Ik vind het gedrag van mijn ex nl echt niet wat voor hem en daarom bedenk ik maar dat hij zich gewoon helemaal geen raad weet met de situatie, maar ja, dat is zijn probleem hoor.

Het klinkt alsof man 2 toch wel een beetje spanning met zich meebrengt. Ik snap het ook wel een beetje, ik heb het momenteel een beetje met een collega waarvan ik zeker weet dat het he-le-maal niks wordt, dat wil ik niet eens, maar een beetje flirt/spanning is wel leuk toch? Ik denk dat ik ook wat vatbaarder ben voor dat soort dingen nu. Ex heeft relatie verbroken, het voelt toch als een afwijzing en dan is het wel fijn om te merken dat andere mensen je heus nog wel leuk vinden.

En het lijkt me ook wel fijn om idd met iemand te kunnen spreken over het einde van je relatie...

Muisje: Ik zie dat je zelfs een beetje boos bent geworden! Goed zo! Vind het een goeie stap vooruit!

Idd, je hebt genoeg gekropen! Laat HEM nu dus maar stappen zetten (doet hij alleen als hij dat dus ook echt wilt) en anders weet je ook genoeg toch.

Pas wel op dat je jezelf niet weer laat kruipen voor hem. Zoals we hier allemaal zeggen: gun jezelf even een break. 2 weken is prima te overzien. Even geen contact. Wil hij toch die afspraak maken? Prima, als je dingen te zeggen hebt kun je dat op je afspraak doen en niet eerder.

Mootje: hoe is het met jou?
Bedankt Brugge; ik word ook maar steeds bozer en bozer. Hoe KAN hij nou denken dat ik zonder moeilijk te doen een leuke avond iets met hem ga drinken..? En dat ook echt van me vragen? Als ik iets inhoudelijks van me laat horen, dan krijg ik mondjesmaat een reactie, want dan weet hij niet wat hij moet zeggen. Bij alle luchtige alledag berichtjes (die ik ook van hem krijg) is er niks aan de hand. Gewoon: luchtig sms'je! Zegt hij dan..wist niet dat dat niet kon tussendoor.

Pfff... zo dodelijk. En verder houdt hij me ontzettend af..maar wil wel per se die afspraak laten staan. Als jij het nu afkapt is het jouw keuze zegt hij. Dat hij graag af wil spreken, het nog niet afgesloten heeft en daar ook niet naartoe aan het werken is, maar wel denkt dat de kans niet extreem groot is dat het goedkomt, dat is een gevoel.

Ik word er tureluurs van!!!!! Op mijn boze mail van vanmiddag reageert hij dan ook niet. Ik verwacht eigenlijk ook geen reactie meer..dit wordt hem te confronterend denk ik. Hij is nogal van het type: negeren..dan is het er niet. Als ik maar hard genoeg roep dat ik er allemaal niks aan kan doen en dat het aan haar ligt, dan is dat ook zo. Ik geloof echt niet dat hij zichzelf iets verwijt. Want "hij kon niet anders". BAHBAH. Hij ontloopt zo zijn verantwoordelijkheid, heb daar echt een hekel aan. Tegen mij zei die; we spreken gewoon af en dan zien we wel. Dat wil ik graag, als jij niet te moeilijk doet!!!!

Nou fijn! Niet te moeilijk doen...mag ik misschien even?!

Grr..

Sorry..
You go girl!!!!
Thanks Brugge. Heb een reactie! Dat hij het zich echt wel realiseert, maar er niet over wil nadenken, omdat het teveel pijn doet en hij er niet trots op is. En dat hij het moeilijk vindt om zich in mij te verplaatsen. Waarom weet hij niet.

Pf, en nu, ja..eeh
Wow! Da's een echte reactie! Kijk, da's nou een reactie waarin hij gewoon eerlijk zijn gevoel met je deelt. (zo moeilijk is het toch niet!!!!)

Tja en nu? Zou het ook niet weten... hij kan het natuurlijk niet zomaar wegstoppen. Hij wilt nog wel met je afspreken, hij denkt dat er een inieminie kans is dat het nog goedkomt, maar aan jou denken doet wel pijn...

Mijn advies: laat hem even. Laat hem gewoon even. En kijk het 2 weken aan (dan zou jullie afspraak zijn toch?) en als jij over 2 weken ook nog wilt afspreken, dan doen jullie dat toch gewoon.

Ik had net ook iets raars: Mijn deurbel gaat en een meneer komt een pakketje afleveren. 10 minuten later gaat mijn deurbel weer (dus ik denk nog half dat ie iets vergeten is ofzo) staat ex voor de deur! Eeeeh...huh?

Ja, hij dacht dat hij de hond moest uitlaten... dus ik hem binnen gelaten en ik: ja, maar dat zou je toch weer vanaf de eerste woensdag in het nieuwe jaar doen? Hij: O ja? Ik: ja, dat zei je zelf en je hebt het in je agenda gezet. (normaal gesproken ben ik woensdagavond sporten, maar er is nu kerstvakantie nl) o ja!

Dus hij vertelt dat hij eerst naar het huis van zijn ouders in een andere plaats was gegaan, zich toen realiseerde dat hij de hond vergeten was en toen weer naar mijn huis gereden is. Dus ik zeg: jeetje he, wil je een bakkie koffie? Nee, dat hoefde allemaal niet. Dus beetje kletsen (ongemakkelijk) in de keuken en ik op een gegeven moment weer vragen van: Je kan toch wel een bakkie koffie drinken? Nee, vaag antwoord dat hij nog dingetjes te doen had ofzo...

Maar goed. Vind het toch een beetje raar. Volgens mij weet hij dondersgoed dat hij deze week niet hoefde te komen (hij zei nl zelf: eerste woensdag in nieuwe jaar dus) en vervolgens ziet hij mijn auto voor mijn huis staan, licht branden in de keuken... en hij belt aan (i.p.v. de sleutel)

Wel grappig, want ik had toen ik van mijn werk reed ontzettend de behoefte om hem effe te bellen. Om hem effe te horen, vragen hoe het is etc. Ik miste hem echt even. Ook omdat we helemaal geen afspraak meer hebben staan.

Zou bijna denken dat hij dat ook had gehad (aan de andere kant is het wel een ONTZETTENDE vergeetachtige pannekoek, dus dat zou ook zomaar kunnen hoor)

Maar toch, met zijn gedrag van de afgelopen tijd zou ik denken dat als hij zou zien dat ik thuis ben hij juist niet aan zou bellen, maar dat deed hij dus toch even. Wel raar dat hij dan niet effe wil zitten voor koffie, maar we elkaar een beetje ongemakkelijk in de keuken aan staan te staren...

Dat eerlijk gevoel delen doet hij al sinds the break-up! Maar na 3 maanden twijfelende gevoelens in je mailbox, telefoon en oor ben je daar wel een beetje klaar mee!! Ik in ieder geval...

Het is oprecht en eerlijk, maar verder brengt het ons niet. Niemand hakt.

Rare situatie met je ex Brugge! De tijd zal wel uitwijzen of hij het niet echt vergeten was...maar als ik heel eerlijk ben..zo'n vent. Volgens mij vergeet die dat gewoon. Als je daar vanuit gaat kan het alleen maar meevallen!
Lieve Mootje...

Voel je even heel kut, boos, opgefokt... haat 'Brenda' en je ex... het geeft allemaal niets. Gooi het er even uit.

Maar niet naar je ex toe. Laat hem en die brende van m lekker in hun sopje gaat koken. Gebruik je woede en energie om even flink door wat dingen heen te gaan waar je die energie voor nodig hebt. Ruim je hele huis op en gooi herinneringen aan hem in een grote doos. Weg ermee, uit het zicht. Bekijk hoe je verder kunt met je leven zonder hem... die woede en frustratie die je voelt is hartstikke goede energie. Knal al je verdriet eruit en zet die passie om in positieve dingen voor jou en je toekomst. Maar echt, verspil het niet meer aan je ex. Hij is het kennelijk (helaas) niet waard.

Muisje, ik ga weer even betweterig doen:

Ik denk niet dat smssen en mailen bij zo'n kop-in-het-zand-stekend-typ de beste manier is. Dan kan hij je juist ook negeren en geen antwoord geven.

Bespreek de oppervlakkige, gezellige en afspraak-maak-dingen per mail en sms en bespreek gevoelens face-to-face.

Zorg wel dat je vanuit jezelf praat en vraag hem om een reactie. Stel hem simpele ja-nee vragen. Geen verwijten, dat is ook confronterend en zal hem afstoten.

Maar je kunt aangeven dat je je op een bepaalde manier voelt door iets wat hij gezegd heeft en vragen of hij zich daar wel bewust van is. Dat jij je zo niet wil voelen en of hij zou kunnen proberen daar rekening mee te houden. Geef aan hoe je het prettig zou vinden / duidelijk zou vinden en wat hij daarvoor moet doen. Check of hij je begrepen heeft en of hij het er mee eens is.

Jij bepaalt niet wat hij wel en neit doet, maar hij kan alleen rekening met jou houden als hij ook echt snapt wat jij bedoelt. Niet als jij denkt dat jij wel duidelijk geweest bent (dat is niet hetzelfde!).

Brugge... misschien dat hij onbewust toch naar je toetrekt.

Wees gewoon vriendelijk (als je hem in je omgeving wil hebben). Hou het voor je gevoel wat afstandelijk. Gewoon als een vriendelijke bezoekers die je een kopje koffie aanbiedt (goed gedaan!). Wil hij neit, dan wil hij niet. Zorg dat (als je hem nog wil), hij zich in ieder geval welkom voelt, maar niet gedwongen. Kijk hoe de situatie zich ontwikkelt. Misschien komt er een moment dat jullie ineens weer bijna zoenen of een goed gesprek hebben. Dit kun je niet afdwingen. Jullie hebben wat samen meegemaakt en dat heeft ook tijd nodig. Maar laat de basis niet verdwijnen.

Volgens mij ben je wel goed bezig. Maar blijf bij jezelf en hou je koppie erbij.

Ragazza, fijn dat je het leuk hebt met man2. Als je denkt dat hij het voor je is, ga er dan voor.

Maar ik zou je als tip willen meegeven dat ook jij dingen hebt gedaan in je vorige relatie die niet ideaal waren (ik zou niet weten wat, maar dat is nu eenmaal altijd zo). Je hebt ze niet met je ex kunnen herstellen en ervan kunnen leren. Stap deze nieuwe relatie in met de kennis die je hebt opgedaan en bewaak je grenzen te aller tijde. En probeer goed te communiceren. Deze nieuwe relatie moet namelijk wel beter werken dan de vorige!!!!

Geniet ervan!
Heej mootje,

Weet precies hoe je je voelt. Mijn ex sinds 1 maand (rommelde al wel 3 maanden) heeft sinds twee weken een ander. En dat MAILDE hij.. Jouw ex verdient trouwens ook geen schoonheidsprijs wat een maffe actie.

Hij gaf zelf al aan dat zij waarschujnlijk rebound is (ook fijn voor haar), maar toch. Hij wilde voor haar gaan (zijn gevoel volgen, nouja!) maar vond 'ons' nog het allerbelangrijkst. Wat moet je daarmee?

Hij had een ander voor ik wegwas uit ons huis! We moesten nog erg veel regelen maar heb geen woord tegen hem gezegd (het was dat, of schelden..) Na tien jaar voel ik me ingeruild, al was de beeindiging een gezamenlijke beslissing. Ex is ook relatiehopper, nooit langer dan paar weken tussen zijn exen en mij en nieuw sletje (sorry, floepte eruit).

Wat een klootzak. En het kutte is dat ik nog steeds van hem hou en hoewel ik hem niet meer terug wil, ben ik bang dat het heel veel pijn gaat doen als hij me ooit terug zou willen. Ik weet niet of die kans er is, het werkt niet, maar.. Verwarrend! Dikke streep eronder!!

Veel sterkte! Hoor graag hoe hetde komende tijd met je gaat.
Hee Amy, fijn dat je er weer even bent! De communicatie-deskundige. Bedankt voor je advies. Ex is inderdaad het type; niet aan denken, dan is het er niet. Heb toevallig net met hem gebeld, omdat hij niet op mijn inhoudelijke mailtjes reageerde. Om hem uit te leggen hoe dat voor mij voelt: doe leuk of ik zap. En dat ik vind dat hij dat niet van me kan vragen na wat er gebeurd is. Hij wist het en was het met me eens, maar vindt gesprekken hierover heel moelijk. Ik hem 'm ook verteld dat ik geen knoop kan hakken, omdat ik me er dan toch niet aan hou. Hij vertelde op zijn beurt dat hij ook geen knoop gaat hakken. Toen heb ik 'm weer uitgelegd dat ik vind dat als hij zeker weet dat het niks meer gaat worden, hij wel een knoop MOET hakken (onzin natuurlijk, ik kan 'm niet dwingen). Waarop hij zei: ik moet niks. Klopt. Als jij het niet zo wil, moet jij de knoop hakken (nog slim ook, die ex) en ik weet het niet zeker, dus ik hak geen knoop.

Pf, al met al een vermoeiend gesprekje. Praten over koetjes en kalfjes lukt me slecht. En ik blijf maar vragen naar het contact met die ander (best logisch, maar ik laat me wel kennen vind ik). Hij zei: de kans dat dat iets wordt is nul. Want het klopte gewoon niet zei die. En het contact is hetzelfde als met alle andere collega's. Tja....kan ik daar mee leven, ik weet het niet.

Hij wil ons een kans geven zegt hij (als ik het vraag). Maar ik vind dus: dat hij moet vechten voor mij! Hij heeft het uitgemaakt! Heb hem dat ook gezegd, maar hij zei ook; ja, ik weet nog niet of ik je terug wil, dus dat vechten wordt moeilijk. Maar ik weet ook niet of ik je niet terug wil.

Ik snap niet dat hij dat na drie maanden nog steeds niet weet.......dat is toch vreemd?! Of ben ik nou gek?? Hij zelf zegt; kan er niet meer van maken. Weet het gewoon niet. Hij zegt zich wel te realiseren hoeveel pijn hij mij gedaan heeft, maar nadat ik hem uitlegde dat hij dat nog steeds deed (door geen knoop te hakken). Zei hij; ja, dan kunnen we hem misschien beter wel hakken, maar dat moet jij dan doen, want ik wil het niet.

Sjeeeeeeeeemig! Verder ook nog dat hij er niet zoveel mee bezig is verder. Het is zo'n type dat alles wel komt aanwaaien, vriendinnen, werk etc. Hij is wel heel gevoelig hoor en heeft pijn gehad van sommige dingen. Hij zal alleen nooit zelf ergens voor vechten denk ik. Dus als ik een knoop hak is het ook klaar, zo'n gevoel heb ik erbij. Hij miste het delen en knuffelen en de lol die we hebben wel, maar de sleur niet (ja, die ligt dus niet alleen aan mij!!!).

Nou Amy, nog advies? Sorry voor het lange lange lange verhaal. Uitkomst is overigens dat date blijft staan en ik denk; dat ik alle initiatief nu ECHT maar eens bij hem ga laten. Hoezeer me dat ook maar niet lukt steeds, ik zal moeten, om te weten of hij me echt mist.
En weten jullie waar ik ook erg veel over pieker? Waarom ben ik zo makkelijk hierin en stap ik zo makkelijk over zijn vreemdgaan heen..? Ik snap het gewoon niet, had dat nooit van mezelf verwacht. Ook al is hij volgens zichzelf dan ook niet fysiek vreemdgegaan...
Och muisje, wat naar!

Klinkt alsof je ex niet voor je kan vechten, omdat hij geen keuzes durft te maken. Iemand die het goed kan verwoorden en uitleggen, maar niet de stap kan maken. Waarom laat je het initiatief bij hem? Hoop je dat hij alsnog voor je kiest? En wil je niet liever iemand die juicht 'Ja muisje, met jou wil ik mijn leven delen,' dan iemand die misschien gaat zeggen: 'ja wellicht eventueel als de zon goed staat durf ik jet misschien met je aan.'

Spreek uit ervaring. Van iemand houden (doen jullie volgens mij allebei wel) is geen reden om te blijven hopen dat het goed komt. Ben je wel al helemaal los van hem geweest? Als je half aan hem vast blijft zitten, realiseert ie zich nooit wat hij mist!
Heee lieve meiden! Ik heb elke x jullie berichten wel gelezen (vanaf mn telefoon, en reageren via mn telefoon vind ik niet fijn).. Merk dat dit hele gebeuren ook weer ontzettend veel energie vreet, samen met de drukte op mn werk.. Maar wil nu toch weer reageren (wou ik al eerder)..

Maar hoe gaat het met me? Tja, ik weet het niet zo goed. Ik merk wel dat ik gesterkt wordt door de reacties van mn vriendinnen en door jullie reacties!

Ik voel me opzich best kut, en vooral heel boos. De afgelopen paar maand spelen elke x als een soort film in mn hoofd af, en elke x denk ik weer, hoelang is dit al gaande tussen hun? Ik heb het idee dat ik toch zeker 3 maand lang bedrogen ben, en dat voelt kut! En dat vind ik des te meer een reden om boos te zijn op hun alle 2.. Verdrietig voel ik me ook hoor, maar ik heb geen in (op dit moment), om er verdrietig om te zijn, die emotie gun ik hun niet!

Ook vind ik het gewoon ontzettend laf dat ik nog niets van ex gehoord heb, en krijg ik steeds meer het idee dat het tussen mn ex en dat meisje, toch ook heel veel van zijn kant komt..

Heb gister namelijk haar zusje gesproken en nog een aantal mensen, en allemaal hebben ze weer dingen gezien, gemerkt, waaruit blijkt dat het allemaal niet klopt!

Ook hoopte ik dat ex me nog zou smsen ofzo, of iig iets van zich zou laten horen, maar nog niets! Ben heel benieuwd hoe het gaat als ik hem tegenkom.. Ik ben van plan hem te negeren, hij had mij niets te vertellen, ik hem ook niet (op dit moment dan)..

Ik heb nog steeds en paar dingetjes in zijn huis liggen, waar eerst nog niet veel haast bij was om die op te halen, maar die ga ik nu denk ik volgende week ophalen, en denk dat ik dan toch even met hem wil praten, ik wil toch ook zijn kant horen..

Nya het blijft gewoon een ontzettende klote situatie, waar ik of wie dan ook, helemaal niets aan kan veranderen.. Dus ik ga maar gewoon door met mn leven, en doe mn best! En het scheelt dat ik hier (en bij mn vriendinnen) lekker 1000x mn verhaal, frustraties en woede kan uiten, zonder dat het erg is!

Nog even kort een reactie op jullie, sorry, ben waarschijnlijk op dit moment een beetje sceptisch..

@ Muisje: Laat je ex los! Het hoeft nu nog niet voor altijd, maar probeer het tot jullie afspraak!!! En het is kut dat hij het nog steeds niet helder heeft, maar heeft hij al is echt de rust gehad om helemaal zelf na te denken? En stel dat hij het met jullie afpsraak nog niet weet, dan kun jij in ieder geval nog je laatste zegje doen, en er dan klaar mee zijn toch?

Probeer in ieder geval voor jezelf wat afstand te creeeren? Het helpt! Tenminste in mijn situatie sowieso.. Na het horen van ex en dat meisje voel ik me nog steeds kut.. Want ik had nog steeds hoop dat het goed zou komen. Maar toch had ik al een soort van afstand gecreeert, waardoor ik nu voornamelijk boos ben, en wat minder verdrietig..

@ Brugge.. Meid, geef het de tijd.. Kijk wat hij met jou nog gaat doen, en jij met hem.. Volgens mij ben jij wel bewust afstand aan het creeren? Ik vind het goed van je, je krijgt alles helderder! Sorry, moet me even nog weer verder inlezen, vanavond meer!

@ ragazza. Jou ex is ook gewoon een laffe hond dat hij niets meer laat horen, laat hem.. hij is jou niet waard.. En geniet van man2, op de manier hoe jij dat wilt! En wat amy zegt vind ik heel goed. Ook jij hebt waars. in jou relatie met ex fouten gemaakt, probeer alles wat je daaruit geleerd hebt nu te benutten!

@ Amy, Long time no see! Maar ontettend fijn dat je er weer bent! Hoop dat met jou alles goed gaat?

@ Paars truitje. Leuk dat je ook meeleest, niet leuk dat je helaas een ervaringsdeskundige bent.. Maar wel prettig voor adviezen!

Vanavond meer, moet nu rennen, haasten vliegen om op tijd op mn werk te komen, lees tussendoor wel weer mee!
-
Muisje, ik denk dat je inziet dat vreemdgaan niet het enige is wat funest is voor je relatie. Veel mensen roepen dat als 'hij' vreemdgaat, je m dat nooit zal vergeven en gelijk bij hem weg zal gaan.

Maar weet je... vreemdgaan kan een symptoom zijn. En niet omdat hij te weinig sex van je krijgt, zoals mannen vaak roepen. Maar omdat er iets (kan heel breed zijn) mis is in je relatie wordt het heel uitnodigend om met iemand om te gaan die niet 'moeilijk doet'.

Als je samen een nieuwe koers vaart en op een betere manier weer samen verder gaat moet jullie vertrouwen weer groeien. Op alle vlakken, niet alleen op gebied van vreemdgaan.

Mocht een dere persoon nie tin jullie relatie thuishoren, dan is het volgens mij wel zaak om af te spreken da tjullie elkaar trouw blijven, als onderdeel van de vernieuwde relatie.

Muisje, qua advies:

Hij weet niet of hij je terugwil. Ik denk niet dat hij keuzes gaat maken. Keuzes zijn lastige dingen.

Misschien is dit het moment om hem voor te stellen het plan in werking te stellen. De methode, je weet wel.

Stel hem voor het verleden beiden te laten rusten (eventueel na een laatst verhelderend gesprek). Om vanaf nu weer vooruit te gaan kijken en opbouwend bezig te gaan.

Zorg dat je de gesprekken vanaf nu samen goed voert. Dus vanuit jezelf, niet verwijtend naar de ander. Spreek je verwachtingen en wensen uit, zodat de ander kan bepalen daar iets mee te doen of niet. Alles open en eerlijk. Laat dus ook varen dat je iets over de ander te vertellen hebt.

Stelregel: doe geen dingen die je zelf perse niet wil en doe geen dingen waar je de ander mee kwetst.

Ga leuke dingen doen samen en geniet van jullie momenten samen. Dingen zijn vaak zo erg niet als ze lijken.
He paarsjurkje... wat een naar verhaal heb jij ook. Onbegrijpelijk hoe mensen zo met elkaar om kunnen gaan.

Ik zal jou zeggen wat ik tegen iedereen zeg: je kunt het gedrag van een ander niet veranderen, alleen wat het met jou doet.

Het klinkt heel simpel, maar als iemand jou respectloos behandelt is hij je niet waard.

Als jij van iemand houdt en die iemand van jou, probeer dan je gedrag aan te passen, zodat je elkaar met respect behandelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven