Relatie redden, hoe?

11-11-2010 11:22 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn abrupt uit elkaar gegaan (zijn keuze) door een gebrek aan communicatie. Die communicatie kwam pas na de breuk weer op gang..Er zijn nogal wat irritaties aan elkaar en het gevoel is daardoor (?) ook bij beiden wel een beetje minder/weg. We woonden samen en zijn nu dus weer volledig op onszelf en alleen.

We kunnen de leuke tijden met elkaar alleen niet vergeten en willen elkaar nog een kans geven! Vooral omdat we voor de breuk nooit ook maar iets met elkaar hebben kunnen bespreken en een breuk als deze blijkbaar nodig was..

Maar: hoe pakken we dit nou goed aan? Om teleurstelllingen bij beiden te voorkomen..?

Hoop dat jullie tips hebben!
Ik ben het met Brugge eens, afstand nemen helpt, je wordt er rustiger van.. Het is niet meer zo verwarrend.. En ooit gaat dit gevoel over, ik merk het bij mezelf. Ik heb nog steeds dipmomentjes, maar die momenten worden kleiner, en gaan steeds sneller voorbij! Dus er is nog hoop voor ons allemaal ;)

En ik denk ook zeker dat het gevoel van afwijzing er mee te maken heeft, bij mij in ieder geval. Ik kan er niet zo goed tegen afgewezen te worden, heb graag alles in eigen hand, maar daar ben ik nu weer mee bezig!

En Brugge, fijn toch dat je soms even het gevoel hebt er klaar mee te zijn. Dat is sowieso goed voor jezelf! En hoe dat dan zondag zal gaan, denk dat je helderder met de situatie om gaat! Ik denk dat ik ex niet zie met kerst, maar wie weet kom ik hem toch nog ergens tegen.. Waarschijnlijk kom ik hem tijdens oud&nieuw wel tegen, en eerlijkgezegd weet ik ook niet of ik daar blij mee ben.. Het was rustiger als hij er gewoon niet was.. Maargoed, gewoon een borreltje meer en ik wordt weer een stuk relaxter ;)

1 ding weet ik iig wel, ik ga met kerst alleen hele foute thrillers, actiefilms enzo kijken.. En geen vieze romantische films, zoals love actually, want die keek ik met ex toen het uit was, perongeluk, en was tranen met tuiten.. oh en ook zeker geen all you need is love met robert ten brink, haha! Ik ban alle romantiek ;)
-
blegh jongens, ik kom even spuien hoor! zaterdag exschoonzusje gesproken in de kroeg. ze smste daarna hoe het ging en vandaag smste ze weer terug, dat ze me oa smste omdat ik met ex aan het praten was.. en dat ze hoorde dat hij alweer een ander had.. even over en weer gesmst.. en is waars is die ander zij waarmee hij het over ons heeft gehad.. verder wist ze het niet echt.. behalve dat hij na het overlijden van zn oma met haar het bos in geweest.. weet nu niet of ze daar het verhaal van die ander daar op baseert? want opzich zegt dat niet alles toch? ik zal het liefst nu ex nog aan zn haren van zn bank af trekken om om uitleg te vragen. ook omdat we afgesproken hadden het elkaar eerlijk te vertellen als er een ander kwam.. ik voel me even kut. ongeacht of het allemaal waar is van die ander. het doet toch pijn! sorry, ik wou het gewoon even kwijt! hoop dat het niet te wazig is, ook geschreven vanaf mn telefoon dus.. maar als het waar is ben ik zo ontzettend klaar met beide!! blegh!
-
He Mootje, wat een klotewending van het verhaal!! Het is niet wazig hoor, begrijp het prima. De zus van je ex (of vriendin van zijn broer?) heeft vermoedens dat er een ander is, alleen is dat niet zeker..Heel rot. Bah!!!!

Goed dat je hier even komt spuien. Ik vind het zo'n klotestreek van zo'n vent om dan wel vol te houden dat je twijfelt?!!! (dat deed hij toch nog?) Zo laf. Maar goed, daar heb jij verder niks aan...

Sterkte!!! En laat je niet kisten!!! Snap wel dat je met beiden klaar bent, achterbaks ook van dat meisje, omdat je haar ook kent!!!!

Maar hee; jij bent de goeie in het verhaal en kunt jezelf iig altijd recht aankijken. Dat is toch een fijn idee of niet?
Hee muis! thnx voor je reactie! ja zij is de vriendin van zn broertje..

Net ook nog even fijn vriendin gebeld.. zij kwam nog met het heldere advies om eerst is te kijken hoe het nu zit en wat nu waar is voordat ik op hoge poten naar mn ex of die ander ga. want hij is niet meer van mij en is me dus in principe geen verklaring schuldig. maar dit voelt niet zo want hij deed het nog voorkomen of hij nog steeds twijfeld, wou zelfs afgelopen

weekend tegelijk met mij naar huis.. hoeft natuurlijk niets te zeggen, maar doet het altijd wel.. ik neem het haar trouwens meer kwalijk dan hem! toch nog een soort van liefde maakt blind :( en klopt wat je zegt, ik ben nog steeds de 'goede' in het verhaal.

wil dat graag zo houden en dus geen domme dingen gaan doen.. Pff!
-
Die vriendin van je heeft gelijk. Laat je ook vooral niet kennen inderdaad. En het klopt ook; het is uit. Dat hij zegt te twijfelen, dat is niet zo netjes van hem. Al is dat misschien ook wel waar...niet slim. Ik denk; dat die ander gewoon even een rebound is. Interessant nu. Maar goed, dat is speculeren natuurlijk...

Knuffel!
Heeee ladies,

Allereerst maar: Merry X-mas!

Maar als ik het zo hoor Mootje, heb jij een kl*tebegin van je kerstmis.

Inderdaad, je weet het niet zeker en dus heeft het geen zin om je nu druk te maken hierover.

Ik vind ook dat het nog niks betekent als hij met iemand naar het bos gaat. Het kan natuurlijk wel gewoon zijn dat hij haar aardig vind of het idd als een rebound ziet ofzo. Ik denk ook dat mannen hier makkelijker in zijn dan vrouwen, mijn ervaring is dat als mannen heel snel een nieuw vriendinnetje hebben, ze deze vriendin gebruiken om over het andere meisje heen te komen. Terwijl vrouwen vaak eerst hun oude relatie moeten afsluiten voordat ze weer een relatie aangaan.

Ach, allemaal gespeculeer en gegeneraliseer natuurlijk.

Ik kan me in ieder geval helemaal voorstellen dat dit NIET leuk is nee!!!

Vind het ook wel een beetje vreemd van zijn zus dat ze dit aan jou gaat melden terwijl ze ook niet alle info heeft zelf. Lijkt een beetje op stoken, wat wil ze nou hiermee bereiken vraag ik me af?

Ragazza, hoe verloopt jouw kerst?
Hoi jongens!

Fijne kerst allemaal! Ik heb toch weer een vraagje gesteld aan ex...shame on me. Maar wel een hele oprechte vraag, omdat ik het niet meer wist: of onze afspraak die in het verschiet ligt een idee van ons beiden was...omdat ik het me niet meer kon herinneren, of hij het nou ook wel echt wilde zeg maar.

Hij wilde het ook. Ok, prima. Maar zo ontstond er dus weer een contactje...waarin hij aangaf geen probleem met contact te hebben zonder te weten waar het toe leidt. Waarna ik aangegeven heb dat als hij zeker weet dat het van zijn kant niet meer goed gaat komen: het allemaal een beetje onzinnig is.. (zo zet ik m niet voor het blok toch?). Geen antwoord verder nog, ben benieuwd.

Brugge, jij ziet je ex morgen? Spannend?
pff ben net thuis van mn werk en ben kapot. morgen weer zo'n dag! heb geen tijd om te veel met ex bezig te

zijn. maar ik ga nu slapen. morgenvroeg reageer ik wel weer. kwou alleen nog even zeggen tegen brugge. meid. geniet morgen

van je afspraakje met ex!! je ziet vanzelf waar het schip strand! morgen meer, ik ga nu slapen..
-
pff ben net thuis van mn werk en ben kapot. morgen weer zo'n dag! heb geen tijd om te veel met ex bezig te

zijn. maar ik ga nu slapen. morgenvroeg reageer ik wel weer. kwou alleen nog even zeggen tegen brugge. meid. geniet morgen

van je afspraakje met ex!! je ziet vanzelf waar het schip strand! morgen meer, ik ga nu slapen..
-
Oke, nu een helder berichtje haha.. Mijn kerstavond was hierdoor redelijk k*t inderdaad, het gaat nu wel weer.. Scheelt dat ik te moe ben om erover na te denken, gister zo'n 13 uur gewerkt en vandaag weer, vervelend, maar wel fijn dat ik geen tijd heb om er teveel mee bezig te zijn..

Maar nee het zegt opzich nog niets dat ze het bos in zijn geweest... Hoewel ik al wel eerder twijfels hadden over hoe vaak hun contact hadden, maar dat hoeft natuurlijk ook niets te zeggen.. En ben wel van plan exschoonzus nog is te contacten voor verdere info, en iig haar bedoelingen..

Weet alleen niet zo goed of ik ex of dat meisje erop aan ga spreken mocht ik ze vanavond ofzo tegenkomen, of dat ik net doe of ik gek ben..

En ik lees wel vaker over een rebound.. Maar ongeveer een maand nadat ex zn vorige relatie over is, begonnen wij te rommelen.. Denk eerder dat ex een relatiehopper is ;)

Nya ik weet het even niet meer, eerst maar afwachten wat er nu echt aan de hand is..

En Muisje, waarom heb je ex gecontact? doet het er werkelijk toe of hij het echt graag wou of dat het initiatief wat meer bij jou vandaan kwam? Hij wil met je afspreken, is dat niet even genoeg? Probeer je er niet zo druk om te maken..

Je blijft elke x bevestiging zoeken, en ik kan me voorstellen dat dit voor je ex niet fijn is.. Hij wil afspreken, daarmee klaar..

Elke x het gevraag van hoe en waarom, gewoon even niet doen denk ik hoor! Denk eerlijkgezegd dat je hem met jou vraag onbewust wel voor het blok zet, je wilt nu een antwoord van hem, dat antwoord heeft hij niet.. Geef hem nu de tijd (tot jullie afsrpaak) om daar mee bezig te gaan, zonder dat nu van hem te willen weten.. Dus eigenlijk kort maar krachtig, en misschien hard gezegd.. Laat het even, ga niet vanalles aan hem vragen, en wacht tot jullie afspraak!

Probeer het (hem) een klein beetje los te laten!!! Anders dan werk je hem denk ik sowieso tegen je! Want ja, denk dat je hem hiermee wel weer voor een soort blok zegt..

Wacht tot je afpraak en kijk hoe het gaat! Succes meid!

En brugge, al het bos in? Ben heel benieuwd hoe het gaat!

Fijne kerstdag nog verder!!
-
Beste Amygdala,

Ik las hier je posts en was zo onder de indruk van wat je zei en wist.

Ik zit helaas met een soortgelijke situatie, en zou je graag mijn situatie ook vertellen. Ik zou héél graag jouw kijk en mening daarop horen.

Ik hoop dat ik je 1 bericht mag sturen (uiteraard wil ik je niet dagenlang lastigvallen).

In elk geval dank je wel!
Hoi ladies,

Hoe gaat het met jullie? Kerst doorgekomen dit jaar???

Muisje: hoe is het? Heb je nog contact gehad met ex, of heb je het nu weer even laten zitten?

Mootje: ben je dat meisje of je ex nog tegen gekomen gisteren? Heb je ze nog aangesproken? Of heb je je ex schoonzusje nog gesproken? Ben benieuwd.

Tja, ik had eerlijk gezegd helemaal geen zin in wandeling met ex. Toch door laten gaan en het was raar. Veel afstandelijker dan vorige afspraken. En ik moet zeggen dat dat waarschijnlijk door mij kwam. Ik was afstandelijk. En dat merkte hij en daardoor werd hij zelf ook afstandelijk. Toen hij aanbelde gaf ik hem eigenlijk helemaal de kans niet om echt gedag te zeggen, dus het was meer van : hoi, moment, ik ben zo klaar.... ren ren... toen hebben we een uurtje gewandeld, het was echt prachtig weer en we hebben koetjes kalfjes gekletst. Was wel even leuk, maar het was heel vriendschappelijk eigenlijk.

Ik ben zelf ook mijn afstand aan het nemen.

Na het wandelen nog kopje koffie gedronken bij mij thuis. Hem gevraagd wat hij nou wilde als ik ging sporten, wilde hij evengoed de hond nog uitlaten of niet? Voor mij hoefde het namelijk niet omdat ik al wat anders geregeld had, maar hij wilde het toch nog wel blijven doen. Dat snap ik dan eigenlijk niet zo goed. Hij wilt zelf ook afstand hebben, maar zegt dan wel dit weer toe... ????

Eerlijk gezegd ben ik er de laatste paar dagen behoorlijk klaar mee. Ik heb ook tegen hem gezegd dat ik wil dat hij zich laat uitschrijven, dat hij zijn post laat omzetten etc... en ik ben me langzaam aan het voorbereiden dat hij zijn spullen moet komen ophalen. Maar dat vind ik toch wel erg moeilijk merk ik.

We hebben verder geen afspraak meer gemaakt en ik ben benieuwd wat er gebeurt als ik zelf geen contact meer opneem... eerlijk gezegd denk ik dat hij dan ook een tijd geen contact opneemt.
Sorry, nu even geen reactie op jullie verhaal, want ik moet zo ontzettend hard mijn verhaal kwijt.

Ex heeft een ander, ja zij dus! GVD, kan dr zo verdomd pissig op worden, dit doe je niet, gewoon niet! Ik weet eigenlijk gewoon niet zo goed hoe ik me moet voelen.. Ik ben boos en verdrietig tegelijk.. En eigenlijk heeft mn onderbuik gevoel (wat ik op een gegeven moment weg had gestopt) toch gelijk gehad!!

Ze smste vandaag, of ik af kon spreken want ze wou met me praten.. Ik had eigenlijk geen zin, maar anders kon ze pas van het weekend en dan is het oud en nieuw, dus had ik helemaal geen zin.. Heb haar dus vanavond laat pas gesproken, eerder kon niet.. Had verjaardag van mn beste vriendinnetje, wel erg fijn, zodat ik na het gesprek met haar even daar weer naar terug kon!

Maargoed, ja het hoge woord moest er toch maar uit.. ze was verliefd op ex geworden.. Ja, ze had geprobeerd de gevoelens tegen te gaan, wou dat het anders was, maar ze kon er niets tegen doen.. En nee, ik moest helemaal niet denken dat dit vanaf het begin al speelde, was echt pas sinds 2 weken dat ze het naar elkaar uitgesproken hadden.. Nou, ik geloof dr dus geen hol van! En ze vond het heel moeilijk om te zeggen, maar ze had het er met ex over gehad en vond dat zij het moest zeggen, omdat we toch een soort van vriendinnen waren, nou ik heb die illusie maar gelijk uit dr hoofd gepraat..

Ze had ex dus met de kerst gezien, en hadden het er over gehad dat ze het me toch maar moesten vertellen.. Nou, ik had liever dat ex het had verteld, want dat was toch min of meer onze afsrpaak, maar nee hoor, de laffaard!

Ben heel kort en zakelijk tegen haar geweest, dat ik het een kutstreek vond, dat ik er geen bal van geloof dat het pas sinds 2 weken is, en dat ik gewoon denk dat ze vanaf het begin af aan aan het stoken is geweest.. (was allemaal neit waar volgens haar). Tegelijk haar gezegd dat ik hoopte dat ze snapte dat ik de komende tijd niets met haar te maken wou hebben, en geen zin had om gezellig met haar te doen (ze is teamgenootje van me, dus helaas, kom haar wel tegen ben ik bang, en nee, ik ga niet voor haar wijken).

Toen ben ik weer naar binnen gegaan, had haar (op dat moment) niets meer te zeggen.. (Volgens mij niet de reactie die ze verwachte)..

Eigenlijk had ik haar verrot willen slaan/schelden, heb het niet gedaan.. Waarom niet? Weet het niet, de eer aan mezelf houden misschien? Ik vind het gewoon een dikke kutstreek.. Je begint niet iets met de ex van iemand die je een vriendin noemt! Toch? En als je deze gevoelens niet wil.. dan had ze het contact met hem (tijdelijk) moeten verbreken, maar dat deed ze niet.. Misschien had ze in het begin niet de intentie dat ze hem leuk vond, maar ik heb het altijd wel gedacht!

Bah bah bah!!! Vind het zo'n kutstreek!!!

Ook omdat zij het zei.. Hij is gewoon de laffaard!

Weet ook niet zo goed wat ik nu moet doen, hoe ik moet reageren.. Zal ik ex wel of niet smsen, en zo ja wat dan? Heb het vanavond niet gedaan, omdat ik niet wou dat ik hem smste op het moment dat zij bij hem was (leek me logisch dat ze daarheen zou gaan)..

Maar zit nu te twijfelen, wat zouden jullie doen in mijn geval?

Oooh ik baal zo ontzettend! Ik kan wel janken, maar heb tegelijekrtijd geen zin om ook maar 1 traan om hun te laten!

Ik heb gewoon altijd nog hoop gehad, ook om hoe ex deed, ik sna phet niet, van beide kanten niet! Ik vind het kut! Aaaaaaaaargh!!
-
Mootje, ik ken je niet, volg het topic ook niet echt, maar ik zag je berichtje..

Ik hoop dat je enigzins kunt kalmeren. Het is inderdaad ontzettend kut en naar dat je je zo bedrogen kunt voelen. Ik weet niet of je ooit nog echt 'de waarheid' gaat horen, en of je daar eigenlijk ook echt iets aan hebt. Want het is nu zoals het is. Wel vind ik idd dat je ex zijn verantwoordelijkheid totaal niet neemt door te besluiten dat zij het dan maar moet vertellen. Als er dan toch iemand het gaat vertellen, had hij dat best kunnen doen. Jammer dat het zo moest gaan. Rationeel gezien weet ik dat hij op zich helemaal niets hoeft te vertellen, want het is over, maar ik ervaar hierbij toch een gevoel van ; het zou wel zo netjes zijn.

Ik heb zelf in een dergelijke situatie gewoon ex gebeld. Ik weet niet of dat nou per se verstandig was, ik denk het niet, maar ik werd zo gek dat ik gewoon wilde weten hoe of wat. Maar ik heb daar dus ook weer van geleerd dat het zou kunnen dat je heel veel onzin krijgt, en alsnog niet echt iets weet. En wil je het wel weten? Ik weet dat ik sommige dingen liever niet had geweten.

Hoe voel je je nu? Ik hoop dat je kunt proberen rustig te blijven, en niet weg te zakken in hysterie, dat is nooit goed...Wat maakt jou boos? Het idee dat hij vreemdging, of dat hij zo snel over je heen is, of dat zij het is?

En hoe denk jij 'vrede' te kunnen krijgen met de situatie?
hey yellowlove, fijn dat je even reageert. Ook al ken ik jou niet, thnx! Kan wel even een heldere blik gebruiken!

Ik weet niet zo goed waarom ik me zo voel.. Omdat ex nog tot vorige week me hoopvol deed stemmen, gevoel dat het miss. nog wel terugkomt.. Dat ik me inderdaad bedrogen voel, omdat ik niet geloof dat het zo kort pas speelt, omdat ik ex een laffaard vind omdat hij het hoorde te vertellen, omdat ik haar een fucking bitch vind! Dus ook ja, omdat zij het is.. Omdat ze sinds het uit was (en wie weet daarvoor ook) er een rol in speelde..

Toevoeging: Ergens hoop ik dat ze gewoon even afleiding is, dat ex even wou kijken of het ergens anders beter is.. dat hij met hangende pootjes bij me terugkomt, terwijl ik helemaal neit weet of ik hem nog wil!!! Voel me gewoon bedrogen en ontzettend keihard afgewezen.. :(

Ik ga denk ik ex wel contacten, niet nu, voel me nu te warrig.. Misschien morgen, wil hem toch spreken.. Komen elkaar sowieso tegen.. Maar aan de andere kant wil ik hem het liefst negeren.. Met oud en nieuw straal langs hem heen lopen, en hem (en haar) geen gelukkig nieuwjaar wensen, wat dat wens ik ze niet! Ik wil dat ex de pijn voelt die ik voel..

Ik wil van ex antwoorden, antwoorden op de vraag hoelang dit volgens hem al speelt. Of hij tijdens ons al gevoelens had voor haar, of er ooit eerder al iets gebeurd is.. En of ik die (eerlijke) antwoorden zal krijgen, denk het niet.. Waars. hebben ze hun verhalen wel op elkaar afgestemt.. Kheb zin om te slaan, bah!

En vrede met de situatie krijgen, ik weet het niet.. Ik weet iig dat ik me niet meer zo wil voelen als toen het net uit was.. Voelde me de laatste tijd sterker, fijner.. en dat is nu weer even weg.. Wil ze het liefst niet zien, maar dat is onmogelijk.. Want ik peins er niet over om mijn leven op hun aan te passen en zal ze toch tegen komen..

Ik weet hiet niet.. Hoe zou jij in mijn situatie (voor zover je die in kunt schatten) hier mee om gaan?
anoniem_116865 wijzigde dit bericht op 28-12-2010 02:24
Reden: toevoeging
% gewijzigd
-
Ach meid toch

Wat ik zou doen, is niet zo relevant, want ik doe vaak hele domme dingen als het gaat om relatieproblematiek vrees ik.

Ik herken heel erg dat je wilt dat ex de pijn voelt die jij nu voelt. Ik vraag me af of dat mogelijk is, en hoe je dat kunt toetsen. Ik snap precies wat je bedoelt, echt waar, maar ik vraag me altijd af hoe je dat dan weet. Ik weet bv van ex dat hij gehuild heeft omdat ik zo verdrietig was. Maar had hij dan net zoveel pijn als ik? Geen idee... Dus dat doel is dan eigenlijk niet realistisch, want je weet nooit hoe iemand zich werkelijk van binnen voelt, en bij mannen is het sowieso vaak een raadsel wat ze nu werkelijk voelen, en hoe ze dat tonen.

Wat betreft de antwoorden, ik weet gewoon niet in hoeverre je dat verder gaat helpen. Stel dat hij zegt: het is echt pas begonnen nadat het uit was. Geloof jij dat dan? Of ga je dan nog 1932 x bellen om te kijken of het echt de waarheid is? Stel dat hij zegt: ja het was al tijdens ons. Wat is de meerwaarde dan voor jou daarvan? Voel je je dan beter? Ik denk eigenlijk van niet. Ik denk dat alles wat hij nu nog te zeggen heeft voor jou niet als de gehele waarheid zal voelen, en dat je een groot deel van het vertrouwen kwijt bent. Juist omdat jij al zegt dat jij denkt dat ze verhalen op elkaar afgestemd hebben. Hiermee zeg ik niet dat je boosheid niet gegrond is, maar meer dat het zo moeilijk is om die boosheid op te laten lossen door ex. Ik denk dat je dat toch zelf uiteindelijk moet doen. Maarm isschien is het daar nog geen tijd voor. Het is in ieder geval denk ik wel zo dat je uiteindelijk zelf een knop om moet zetten en verder gaan, en dat ex je daarbij niet echt kan helpen, dat moet je zelf doen. Wat hij ook doet of zegt, of zij, het maakt niet uit, jij moet uiteindelijk verder met jezelf.

Slaan is natuurlijk sowieso de oplossing niet. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat je je op dat moment echt 3 secondes beter voelt, en daarna je kapot schaamt om wat je gedaan hebt. En het doet iets met jezelf, met je gevoel van eigenwaarde, omdat je weet dat je jezelf verlaagd hebt. Echt, het is niet de oplossing.
Ik trek nu alles in twijfel.. Vraag me gewoon af of mn relatie ooit wel echt is geweest.. Want, jaa ex huilde net zo hard als ik toen het uit was.. En ik vraag me nu af of dat niet gewoon krokodillentranen waren.. En hij twijfelde, wou tijd, wou ruimte.. Nu vraag ik me af of dat was om te kijken of het tussen hun wat kon worden.. Of dat hij echt nog met me bezig was..

We waren bezig met een koophuis, en ik wil gewoon niet dat zij daar komt te wonen.. Ze heeft altijd zo schijnhijlig gedaan.. Nee er is niets, er zijn geen gevoelens! Oooh bah!

En ik ga ze niet slaan hoor, of banden leksteken, bakstenen gooien, ik zou het graag willen en ookal zou dat opluchten, maar ik hou liever de eer aan mezelf.. Ik ga me niet verlagen tot hun niveau, door zo'n kutstreek te leveren..

Ik wou dat er geen sneeuw lag en dat het niet midden in de nacht was, dan ging ik nu buiten net zo lang hardlopen totdat ik wel kan slapen! Totdat ik mn boosheid, agressie en frustratie kwijt ben!!

En of zn antwoorden me gaan helpen, ik weet het niet.. Het is inderdaad wat je zegt.. Ik zal hem waarschijnlijk toch niet vertrouwen of geloven.. Als het een compleet nieuw meisje was geweest die hij ergens in de kroeg opgescharreld had, prima! Maar haar, nee, dit speelde naar mijn idee al veel langer.. Maar welk antwoord hij of zij ook zal geven, het helpt denk ik niet..

Net nog een stukje bij mn vorige post toegevoegd.. Weet niet of je dat gelezen had? Maar ik wil gewoon dat zij een rebound is, dat ex met hangende pootjes bij me terug komt! Dat hij gewoon wou kijken of het gras ergens anders groener was.. En of ik hem dan nog zou willen (zou kunnen vertrouwen), ik weet het niet.. Maar voor mn gevoel zou het fijn zijn!!!

Dus ja, moet ik contact met hem zoeken? Hem vragen waarom hij zo is, zo laf is dat hij het me zelf niet vertelde, hem vragen naar antwoorden? Op dit moment weet ik het nog niet..

Of zal ik hem negeren (bijna zeker wetend dat ik hem met oud en nieuw tegenkom), en hem gewoon voorbij lopen.. Hopende dat hij zich daardoor kut zal voelen, hoewel dat onzin is want hij heeft natuurlijk nu haar al..

Oh ik voel me als dit nummer: http://www.youtube.com/watch?v=u_tFqxabvuM

En dat voelt kut :(
-
Het is bijna eng, dat ik zoveel herken in je post. Als het nou gewoon een of ander meisje was uit de kroeg (ik noem de persoon in kwestie altijd een of andere Brenda) dan was het anders, maar uitgerekend zij?!

Maar ik vraag me dan ook weer af, stel dat het een of andere Brenda was, zou je je dan niet ook kut voelen omdat het zo snel is na jou?

Ik weet zelf het antwoord op die vraag ook niet voor mijzelf, maar ik zeg het om een beetje te kijken naar de situatie, en dat je misschien ziet dat het eigenlijk sowieso gewoon kut is. Ik denk dat ik een of andere Brenda ook pijnlijk had gevonden eigenlijk.

Ik snap dat je je afvraagt of die tijd die hij nodig was, eigenlijk tijd voor haar was. Maar maakt het echt uit? Maakt het echt verschil? Je denkt nu van wel, maar uiteindelijk, hoe hard ook, is het nu zo dat hij niet meer bij jou is. Hoe het dan ook precies zit, de uitkomst blijft hetzelfde. Ik kan dit met enige zekerheid zeggen, omdat ik deze vragen wel allemaal 19894x gesteld heb aan ex, en ik ben er eigenlijk niet veel wijzer van geworden. Natuurlijk is iedereen anders, maar ik denk dat op een gegeven moment iemand ook gewoon niet meer weet wat hij dan moet zeggen tegen je. De waarheid ligt dan ergens in al die antwoorden, en daar moet je het dan maar mee doen. En nog steeds is hij dan dus niet terug.

Misschien klink ik lomp, maar ik wil je zo graag behoeden voor al die onzin die ik de afgelopen maand heb doorgemaakt. Maar blijven bellen, en afspreken, om te weten hoe of wat. Maar uiteindelijk veranderde het niets aan de situatie, hij blijft mijn ex, en is nog steeds niet terug, en gaat dat ook niet komen. Kan ik nog 100x vragen hoe het zit met die ander, en waarom, hoelang, maar dat verandert dus niets. Ik herken ook dat gevoel van dat zij maar gewoon een rebound was, en hij terugkomt en al zijn fouten inziet. Ik kan niet voor jou bepalen dat als dat zou gebeuren , of je dan hem nog terug zou willen. Ik ken jullie voorgeschiedenis niet goed genoeg om te weten of dat een verstandige keuze zou zijn.

Ik lees nu pas je toevoeging. Het is denk ik ook allemaal een ego ding uiteindelijk, niemand wil afgewezen worden, of het gevoel hebben ingeruild te zijn voor een ander. En dat is het gevoel wat jij nu hebt, en dat is gewoon ontzettend kut. Je voelt je oneerlijk behandeld, alsof je dit niet verdiend hebt. Je hebt het ook niet verdiend, maar dat verandert niet het feit dat het wel gebeurd is. Hoe pijnlijk dat ook is.
je hebt zo gelijk he! het is nu 3maand uit en in het begin hebben we het nog geprobeerd. heb vooral ik geprobeerd hem terug te krijgen.. vroeg hem om antwoorden, die had hij niet. hij wist het zelf niet. en het leek, ondanks dat hij zei dat het over was, nog steeds alsof hij het niet wist. me niet los kon laten..

en heb er ook over na gedacht hoor, als het een brenda zou zijn, hoe het dan zou voelen. en ja dat zou ook kut voelen maar toch anders. nu voel ik me bedrogen, ingeruild en is mn vertrouwen weg. heb het gevoel ingeruild te zijn ind.. en bij een brenda zou het alleen kut zijn omdat er dan even echt geen opening is voor ons, snap je hoe ik dat bedoel.. ik heb geen zin om te zien dat hun gelukkig zijn omdat ik dacht dat ex en ik dat nog zouden zijn. en misschien ben ik gewoon jaloers, maar ik gun het haar gewoon niet.. En ik ben zeker niet van plan om ex 1000x te bellen, heb de afgelopen 3mnd wel geleerd dat dat niet altijd werk. dat ik me beter voel door afstand te nemen. maar toch zit ik nog te
-
twijfelen. miss dat het even oplucht door te zeggen dat ex een lafaard is door het haar te laten zeggen.. om hem toch vragen te stellen, ook om te kijken hoe hij er op reageerd.. om te zien of ik hem nog wat doe.. ik zou gewoon willen weten hoe ik nog iets bij hem los kan maken, hem pijn te laten voelen. maarja hij is een man, dus daarachter komen doe ik waars niet.. pff weet het ook allemaal even niet meer..
-
Arme meiden die Brenda heten, ze krijgen bij mij de hele tijd de wind van voren

Ik snap dat je haar en ex hun geluk niet gunt. Maar niemand vraagt je ook om hun dat geluk te gunnen, echt niet. Je mag het gewoon kut vinden. Het is meer, dat als je hun hun geluk niet gunt, dat niet betekent dat ze niet bij elkaar zijn/blijven. Dat staat los van jou. Ik denk dat dat een deel van de pijn is, die machteloosheid. Dat je daar ook zo overstuur van wordt, omdat het allemaal gebeurt buiten jou om, en jij er eigenlijk niets aan kunt veranderen, wat je ook allemaal denkt. Het gevoel dat je antwoorden wilt hebben e.d. is daar ook aan gelinkt, omdat je dan het gevoel hebt weer wat grip op de situatie te hebben.

Ik begrijp totaal het idee dat je wilt weten of je hem nog wat doet. Ik probeer zelf altijd maar toch te denken dat de tijddie je samen hebt doorgebracht fijn was, en dat er leuke momenten zijn geweest, en dat die niet opeens niets betekenen nu. Op dat moment voelde jij je fijn, en was het ook fijn. Nu is het echter gewoon drama, en zie je alles in een ander licht. Maar dat hoeft niet per se. Ik vind het niet netjes dat hij het haar laat zeggen, maar dat is nu eenmaal waar je het mee moet doen op dit moment. Kennelijk wilde hij dat op die manier? Of misschien wilde zij dat graag doen? Maakt het uit, maakt het echt uit? Nee, want de boodschap is hetzelfde. Hij en zij. En die boodschap, dat is hetgeen wat zo pijnlijk is voor je. En terecht hoor, ik erken je gevoel, en dat het kut is.

Hij zal wel iets voor je voelen, hoe lomp mannen ook kunnen zijn, en wat voor streken ze ook hebben, ergens vanbinnen zit echt wel een emotie. Maar op dit moment maakt hij een keuze, die voor jou gewoon heel erg pijnlijk is.

Afstand nemen is meestal een verstandig besluit, maar je moet het ook wel echt willen. Want als je het niet echt wilt, dan lukt het ook niet. En probeer gewoon veel lieve mensen om je heen te hebben , die voor je klaarstaan, en naar je luisteren. Probeer ook toch iets van afleiding te zoeken, om niet de hele tijd te hoeven malen. Wat dat betreft werkt het weer nu inderdaad niet echt mee...
Was het maar zo makkelijk dat omdat ik ze het niet gun dat het dan ook gewoon niet zo is ;)

en we hebben ontzettend leuke dingen gedaan en momenten gehad,vette reis gemaakt! maar daar kan ik op dit moment gewoon niet zo goed aan denken, ik mis dat/hem! het lijkt nu allemaal in het niets staan..

en nee, heel veel maakt het in principe niet uit wie het zei.. maar had het liever van hem gehoord omdat ik zijn antwoorden wil weten omdat ik met hem iets had en ik met haar sowieso al klaar was.. maar de boodschap blijft hetzelfde ind :(

en wat je zegt over dat afstand willen nemen, soms denk ik dat je afstand moet nemen, ter bescherming van jezelf.. hoewel dat in de praktijk vrij lastig kan worden. afleiding zoek ik zeker. bij Mn vriendinnetjes en het forum hier. thnx dat je zo laat nog hier bent!
-
Lieve Mootje,

Wat spijt het me om te lezen dat je ex met een ander is. Wat zal het pijn doen en wat ontzettend hard dat het al zo snel is en jij nog niet klaar met hem was. Bah, wat zal jij je klote voelen!

Ik moet zeggen dat ik het wel netjes van dat meisje vindt dat ze het met jou gesproken heeft.

Of het allemaal kloptt is inderdaad de vraag. Maar aan de andere kant. Wat doet dat er eigenlijk toe? Hij heeft een ander.

Maar meid, wat was jouw reactie goed! Wat heb jij je kop er bij gehouden!

Laat je ex. Stel je niet meer afhankelijk van hem op. Voel je niet afhankelijk van zijn smsje of zijn eerlijke bui waarin hij toegeeft dat hij een ander heeft.

Jouw leven draait om jou. Klinkt egoistisch, maar jij bent de basis van jouw eigen leven. Je moet het goed met jezelf kunnen vinden, zodat je er voor andere kunt zijn. Laat je ex. Zorg dat jij wat moois van je leven maakt. Ga wat leuks doen, maak jezelf mooi. Ga als een zelfverzekerde vrouw over straat. Niet je schouders laten hangen.

Je mag janken, je mag balen. Je mag schreeuwen.

Kennelijk wilde je ex niet meer zijn best voor jullie doen. His loss....!!!

Schrale troost voor jou: hij zal dezelfde fouten blijven maken. Hij heeft niets geleerd, behalve weg te lopen als het even niet leuk is.

Zorg dat jij hier wel wat van leert!

Sterkte Mootje!

Brugge,

Kennelijk ben jij afscheid van hem aan het nemen. Heb je geen vertrouwen meer dat het goed kan komen? Dan is dit een natuurlijk proces van uit elkaar groeien. Fijn dat je voelt dat dat gebeurt en dat je het dan laat gebeuren.

Laat het maar even zo. Het kan zijn dat deze verandering jullie de ogen opent, en ander groeien jullie rustig uit elkaar en kun je daar vrede mee hebben.

Of het nog goed komt is geen garantie, maar met jou komt het echt wel goed.

Muisje,

Hoe is het bij jou? Ik zag wel redelijk positieve berichten van jou, geloof ik. Hoe gaat het nu?

Trompeta,

Natuurlijk mag je me een bericht sturen. Geen probleem.

Yellow,

Hoe is het met jou?
Yellowlove, thnx voor vannacht! Vond het erg fijn dat je er was! Een ervaringsdeskundige is fijn, niet leuk voor jou dat je dit ook hebt meegemaakt, sorry!

Maar je kunt me ind behoeden voor stomme fouten!

En Amy, thnx dat je ook even reageert.. Het voelt kut, voelde me de laatste tijd sterker, beter, was afstand aan het nemen. Maar ik was nog niet klaar met ex nee, en had het idee hij ook nog niet met mij, blijkt maar weer dat het gewoon een leugenaar is, of een twijfelaar, dat past beter bij hem!

En ja, het is 'netjes' dat zij het mij zegt.. Maar dit hebben ze eerst overlegd, wie het zou zeggen, dus geen zelfstandig besluit.. Meer dat ze het moesten zeggen omdat het toch wel uitzou komen, en inderdaad, had het al gehoord, en eigenlijk altijd al vermoed.. Voel me gewoon stom!!!

En hoe boos ik me gister voelde, nu voel ik me vooral kut! Ik voel me weer zoals in het begin, misselijk, tranen zo hoog, maar ook echt geen zin om een traan om hun te laten, hoewel dat wel erg op gaat luchten, dus dat komt nog wel ;)

Ik weet gewoon niet hoe nu met deze situatie om te gaan..

Als ik jullie reacties zo lees, moet ik ex gewoon laten. Niet langsgaan/smsen/bellen om te zeggen dat hij een lafaard is? Niet vragen om antwoorden? Moet ik dan doen alsof het me niets doet? Ik ga hem tegenkomen met oud en nieuw (bijna zeker), probeer hem wel te negeren, maar denk dat ik vriendinnen meot vragen om me te behoeden hem aan te vliegen ;), dus ook daarom twijfel ik.. Misschien moet ik nu de confrontatie al aangaan.. Maar mischien ook gewoon niet?

Ik weet dat ik dat zelf moeten beslissen.. Maar wat zouden jullie doen?

Zal ik gewoon de sterke vrouw spelen die ik van binnen nog steeds ben.. Want ik heb hem niet nodig, op zo'n manier helemaal niet!!! (Ookal wil ik hem wel nodig hebben)..

Ik wil niet dat hij weet dat ik pijn en verdriet heb, of misschien toch wel???
-
Oooooohooooh oh.... ik zat even raar op te kijken: huh? Wat een hoop berichten ineens erbij!

Maar nu snap ik het, Mootje meis! Wat een k*t situatie!

Jaaaa natuurlijk moet je je verhaal hier spuien... wat een rotstreek inderdaad. Wat zal jij je verraden voelen.

En ik moet eerlijk zeggen dat ik het van je ex ook behoorlijk laf vind dat hij het je niet zelf verteld.

Maar misschien was het wel zijn bedoeling het je (snel) te vertellen en was deze hem voor? Vind het niet aan haar om te vertellen.

En zoals Yellowlove zegt: eigenlijk hoeft hij je niks te vertellen (hoewel de ex van Mootje weet dat Mootje nog steeds hoop heeft dat het goed komt, dus des te meer reden om haar niet aan het lijntje te houden) maar ze hebben wel min of meer met elkaar afgesproken dat ze het elkaar vertellen als er een ander in het spel is/komt.

En dat is 1 ding wat ik ook geleerd heb Mootje: luister naar je gevoel met dit soort dingen, het had dus gelijk.

Ik kan je niet vertellen wat je moet doen Mootje, ik zou het ook niet weten. Ik zou ook geneigd zijn om opheldering te vragen bij ex. Maar ja, eigenlijk schiet je daar niks mee op. En ik begrijp dat je hem ook jouw pijn wilt laten voelen en dat je ze straal voorbij wilt lopen, maar ja... ook daar schiet je niks mee op want dan nog zal hij niet voelen wat jij voelt. Ik zou proberen de "bigger" person te zijn en de eer aan jezelf te houden. Dat houdt overigens niet in dat je leuk en gezellig met die vriendin hoeft te doen. Ze zal vast begrijpen dat jij ook even tijd nodig hebt om deze informatie te verwerken.

Mootje, weet niet waarom, maar ik denk niet dat je aan de waarheid hoeft te twijfelen of aan je ex. Je zegt dat hij heel verdrietig was en waarom zou hij dat niet zijn? Natuurlijk is hij verdrietig als hij jou verliest!

En je moet ook maar zo denken: ik denk echt dat mannen moeilijker dan vrouwen met hun emotie's omgaan en dat mannen relatief gezien ook snel weer naar een volgend meisje huppelen. Nou goed, daar is helaas nu niks aan te doen. Jij zit al enorme theorieeen te bedenken dat ze samen in het koophuisje gaan wonen waar jullie samen mee bezig waren... nee, natuurlijk wil je dat niet en zal dat pijn doen! Aan de andere kant kan het inderdaad alsnog gewoon een rebound girl zijn en komt hij er na een tijdje achter dat ook daar de leukigheid en passie een beetje afgaat. Zou kunnen. En misschien ziet hij dan pas weer wat hij heeft laten lopen met jou. Maar goed, dat zijn ook allemaal speculatie's en het doet er nu niet toe.

En inderdaad, wees voorlopig maar gewoon even boos en voel je kut. Geeft helemaal niks. Als ik jou was zou ik een enorme voorraad chocola inslaan.

En ik ben net als Amy heel trots op je dat je zo cool gebleven bent toen dat meisje met je wilde praten. Ik ben het wel met Amy eens dat ik het netjes van haar vind om met je te praten. Natuurlijk HAAT je haar nu even, maar ze wilde in ieder geval niks achter je rug om doen. Kunnen we van je ex niet zeggen. En goede reactie om even weg te lopen.

Even hele dikke voor je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven