Relatie redden, hoe?

11-11-2010 11:22 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn abrupt uit elkaar gegaan (zijn keuze) door een gebrek aan communicatie. Die communicatie kwam pas na de breuk weer op gang..Er zijn nogal wat irritaties aan elkaar en het gevoel is daardoor (?) ook bij beiden wel een beetje minder/weg. We woonden samen en zijn nu dus weer volledig op onszelf en alleen.

We kunnen de leuke tijden met elkaar alleen niet vergeten en willen elkaar nog een kans geven! Vooral omdat we voor de breuk nooit ook maar iets met elkaar hebben kunnen bespreken en een breuk als deze blijkbaar nodig was..

Maar: hoe pakken we dit nou goed aan? Om teleurstelllingen bij beiden te voorkomen..?

Hoop dat jullie tips hebben!
Hallo dametjes!

Paars Jurkje: wat een vreselijk verhaal. Wat kan ik mannen soms ontzettende horken vinden en wat zal jij je inderdaad rot voelen.

Muisje: Je ex zegt dat hij je een kans wilt geven. Jij wilt eigenlijk meer van hem, maar je kan hem niet dwingen. Het is jouw keus: take it or leave it. Hij zal niet voor je vechten, want dat wil hij niet, hoe naar het ook is.

Maar wat ik me wel afvraag: hij wilt het een kans geven... hoe ziet hij dat voor zich dan?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook nog wel knap van je ex vind dat hij zich niet laat dwingen/verleiden door jou om dingen te zeggen die hij helemaal niet meent. Dat heb ik zelf nog wel eens gemerkt bij mijn ex, dat ik net zo lang door ging en hem woorden in de mond ging leggen totdat hij uiteindelijk maar zei wat ik wilde horen.

Mootje: laat het allemaal maar komen hoor! Ik vind inderdaad ook echt dat jij heel goed bezig bent. Hij is je aandacht momenteel even niks waard. Ik vind het kwetsend voor je om te lezen dat jullie samen een relatie hebben gehad en nog om elkaar geven en dat hij het dan toch niet kan opbrengen om je dit zelf te vertellen. En natuurlijk... hij is je niks meer verplicht, maar blijkbaar vond hij wel dat je het moest weten en heeft hij zijn Brenda op je afgestuurd... GGGGRRR! Echt niet netjes van hem, wat een eikel. Ik zou ook helemaal klaar met hem zijn!

Ik merkte gisteren dat ik toch wel een beetje van slag was doordat ex zo onaangekondigd ineens op de stoep stond. Hij heeft zulke mooie ogen en hij is zo lief... dan mis ik hem wel hoor.

Hoi allemaal!

Dank voor het medeleven! Mannen ja grrr!

Ga op oudjaar stappen (eigenlijk niks voor mij, zit liever met vrienden en toastjes op de bank) maar dat moet dit jaar even anders. Hoop voor mezelf en jullie dat 2011 meer liefde en geluk brengt.

Merk dat ik er erg mee bezig ben, nu ex zO snel nieuwe liefde heeft om ook 'iemand' tussen mij en ex te zetten. Maar zo zit ik niey in elkaar! Aan de andere kant voel ik me heel sneu dat ik nog van hem houd, al wil ik hem na dit gedoe niet meee terug, en dat hij al lekker gwzellig doet met zijn nieuwe vriendin. Bah wordt misselijk als ik er aan denk.

Dus misschien heel kindetachtig met een willekeurige man zoenen met oudjaar op mijn bijna 29e. Hoe triest is dat!! Maar voel me zo laag en rot en aan de kant gezet dat ik het soms ook niet meer weet..
Hoi allemaal!

Dank voor het medeleven! Mannen ja grrr!

Ga op oudjaar stappen (eigenlijk niks voor mij, zit liever met vrienden en toastjes op de bank) maar dat moet dit jaar even anders. Hoop voor mezelf en jullie dat 2011 meer liefde en geluk brengt.

Merk dat ik er erg mee bezig ben, nu ex zO snel nieuwe liefde heeft om ook 'iemand' tussen mij en ex te zetten. Maar zo zit ik niey in elkaar! Aan de andere kant voel ik me heel sneu dat ik nog van hem houd, al wil ik hem na dit gedoe niet meee terug, en dat hij al lekker gwzellig doet met zijn nieuwe vriendin. Bah wordt misselijk als ik er aan denk.

Dus misschien heel kindetachtig met een willekeurige man zoenen met oudjaar op mijn bijna 29e. Hoe triest is dat!! Maar voel me zo laag en rot en aan de kant gezet dat ik het soms ook niet meer weet..
Hee paarsjurkje,

Wat een rotsituatie...maar op je 28e met een willekeurige man in de kroeg zoenen vind ik niet triest hoor . Ben zelf 27 en dacht; ach, wie weet! Nu kan het weer even!!! Al moet ik eerlijk toegeven dat ik al nooit zo van het willekeurige zoenen was...jammer...

In ieder geval heel veel sterkte!

En Mootje, wat ben jij toch een lekker nuchter iemand!!!!!! Hou dat vast! Je kunt er als ik zo lees niet beter mee omgaan dan je doet, dus je kunt trots op jezelf zijn!! Zonder diepe dalen geen hoge pieken...? Troost dat een beetje? Mij wel...

Brugge, kan me voorstellen dat je van slag bent als je ex zomaar opeens op de stoep staat. Doet toch iets met je...maar dat wordt minder zegt men he! (ik heb nooit eerder een relatie verbroken gehad, dus ik geloof het maar)

Amy; aan jou heb ik nog een vraag. Ex geeft aan dat hij bij mij altijd volledig dichtklapt. In mails kan hij zich wel verwoorden, maar via telefoon of face-to-face klapt hij gewoon dicht zegt hij. Dan komt er niet veel meer uit dan : weet ik niet. Lastig. Pff..

Hoe kan ik hier het beste mee omgaan denk jij? Wil hem ook gewoon de ruimte geven om zijn verhaal te doen, maar ben zo'n snelle prater zelf! Dat ik soms zelf ook denk: hee, luister nou eens, je hoeft niet alles te weerleggen! Gr, vervelende eigenschap van mezelf...

Verder bedankt voor alle advies! Vindt het moeilijk om ex totaal los te laten, maar heb besloten alvast eens te beginnen met wat minder gretig te zijn als hij mij iets laat horen. Dat zal voor hem ook al wel heel anders voelen denk ik... Verder is er inderdaad nog liefde en vriendschap, aantrekkingskracht en alles! Volgens mij voelde ex zich alleen volledig in een hoek gedrukt en kon hij er niet meer uitkomen, uit de sleur, wat hem niet zinde etc. Omdat praten niet lukte. Dat is wat hij zegt. En hij geeft aan dat hij mij op zich wel mist, maar de situatie zoals die was niet (dat ik er altijd was).
Ben ik weer even.. Voel me er ook redelijk nuchter onder.. En heb vriendinnen die zo mogelijk nog meer plaatsvervangend boos zijn dan dat ik al ben.. Ik ben er gewoon klaar mee, maar herken me wel heel erg in wat jij zegt paarstruitje.. Ook ik hou op de een of andere manier nog van ex, terwijl ik hem tegelijkertijd een dikke lul vind... Vind het gewoon sneu voor hem, dat hij niet beter kan en weet.. Als hij zo door blijft gaan blijft hij zn hele leven vrijgezel (met ongeveer tussenpozes van 1,5 jaar relatie).. En ook ik weet, denk dat het pijn gaat doen, stel dat hij mij weer wil. En ook al zou ik hem op dit moment niet willen, ik weet het niet.. Voelt kut.. En net als bij jou meid, dikke streep eronder!

(Ik heb even een eerder topic van je opgezocht, en wat is jou situatie nog moeilijker dan de mijne! Gezamenlijk besloten, omdat jullie voor je eigen leven/geluk kiezen, en dan heeft hij zo snel een ander.. Wat is dat moeilijk zeg!!!)

En als jij met een ander wilt zoenen, omdat dat goed voelt, om je ex te vergeten, doen!! Maar alleen als je er zelf aan toebent!

En Brugge, ik ken je ex natuurlijk niet.. Maar toch klein beetje eigenaardig dat hij langskomt toch? Ook omdat hij aanbelt, maarja misschien is ie het echt vergeten? Maar ook hoe het gegaan is.. Denk dat hij zich ook niet zo goed raad weet met de situatie..

Heb je hem vandaag nog gesproken/gesmst/gebeld? Of is het een soort van radiostilte? Lijkt me ook lastig..

Heb je voor de komende tijd een soort plan van aanpak gemaakt? Dat je weet hoe je het aan zou pakken? En tuurlijk mis je hem, helemaal nu, deze weken! Logisch! Ben heel benieuwd hoe het verder gaat tussen jullie!

En muisje, jou situatie blijft maar doorslepen he! Pff, snap dat je nu echt een x duidelijkheid wilt! En wat een verschrikkelijke twijfelaar, hij wil gewoon alle opties nog openhouden.. Ik denk ook dat je miss. het plan van aanpak van amy of de methode of hoe het ook heet, miss is voor moet stellen. En nee niet nu, nu doe je aan radiostilte.. Of nouja, iig minder happig reageren.. Als hij je mailt.. wacht gewoon is een dag met terugmailen, doet hij toch ook? Ik was op een ander topic aan het lezen heir (wet niet welke) maar daar stond ook in dat mannen zelf ontzettend traag kunnen izjn met reageren, maar ook dat ze er niet altijd goed tegen kunnen als wij hetzelfde doen ;) Dus laat hem maar is zweten als jij niet reageert! En dan tijdens jullie afpraak 'overleggen', dat als hij niet weet wat hij nou moet.. Dat hij (en jij) het maar weer echt moeten proberen, dan kom je er echt achter of het nog kan, of niet..

Hoop echt voor je dat er een happy end aan komt (op welke manier dan ook)..

En Ragazza, jij bent al een stuk verder dan ons, goed zeg! Is ex nu helemaal afgesloten? Heb je nog verdriet om hem? Of ben je er wel een beetje overheen?

En fijn dat man2 in je leven is.. Misschien dan niet als relatiemateriaal (hoewel dat nog kan komen he ;)), maar gewoon als vriend is ook fijn! Zou je hem kunnen zien als relatiemateriaal?

Ik wens mezelf (en natuurlijk jullie ook!!!) echt heel veel geluk, liefde en mooie tijden toe in 2011.. Ik dacht dat 2010 voor mij een topjaar zou worden, mooie reis, liefde van mn leven die me op kwam zoeken, samenwonen, het ging perfect.. Weg illussie! Dus dan maar op naar 2011 (je moet wat he ;))..

En ragazza, jij zegt ergens.. Liever een man die 100% voor je gaat, dan 1 waar je constant voor moet vechten!

Ergens ga ik misschien wel wanhopig opzoek naar liefde, want liefde is verslavend.. Maar eerst het maar met mezelf is redden! En misschien ga ik ook wel weer willekeurig met mannen zoeken, niet altijd slim, (vaker neit dan wel), en het helpt wel vergeten.. Ook al ben ik daar nu nog niet aan toe!

Maar ik gun het jullie, doe met oud en nieuw (en eigenlijk altijd) wat je wilt!!!
-
Mootje, lieve post! Ik voel een: wie-heeft-er-gezoend-met-oud-en-nieuw-poll aankomen!!!!

Echt fijn dat je zulke strijdbare vriendinnen hebt die met je meeleven, heerlijk.

Bij mij sleept het idd maar verder. Toevallig krijg ik net een mail van ex waarin hij alles nog eens op een rijtje zet:

- In theorie zou het wel goed kunnen komen (er zijn geen onoverkomelijke probliemen zo op het eerste gezicht)

-
Sorry, te vroeg gepost!

Vervolg:

- Als we het allebei maar genoeg willen.

- Hij weet niet of hij het genoeg wil.

- Maar wil het iig proberen!

- Wel door positieve dingen van elkaar te zien, want door de negatieve berichten gaat hij zich afzetten merkt hij.

Pff..ik ga me er eens goed over bedenken. Want hij gaat me een beetje te makkelijk voorbij aan het feit dat hij verliefd was/dacht te zijn op een collega en daar meteen na de breuk bij in haar armen dook. Dat was een uitvlucht. Ik geloof het meteen! Zal vast zo zijn. Maar volgens mij; kan ik er niet overheen stappen op deze manier.

Wat zouden jullie denken?
Trouwens, een : wie-gaat-er-zoenen-met-oud-en-nieuw- poll....wie heeft gezoend is makkelijker he ;)
Muisje, ik vind het een duidelijke mail van je ex.. Maar inderdaad, wat wil jij? Hij heeft nu een beetje op papier gezet hoe hij bepaalde dingen ziet en zou zien.. Ga nu eerst voor jezelf nadenken (dus niet terugmailen, even wachten daarmee!).

Ik heb het idee dat je het graag wilt, het opnieuw willen proberen met hem. Maar dat je hem van jezelf niet zo makkelijk die uitvlucht mag vergeven..

En misschien terrecht hoor? Want ik ben klaar met uitvluchten, tussendoorse scharrels en nieuwe liefdes van exen! Maar, hij zocht een uitvlucht, misschien niet om haar.. Maar omdat er iets niet goed zat in jullie relatie.. En het is niet goed te praten, zeker niet!!! Maar hij geeft toe dat het alleen een uitvlucht was toch?

Vraag jezelf af, of je hem het kunt vergeven.. En nee, dat hoeft niet gelijk, en je vertrouwen is misschien geschonden, en dat komt niet gelijk terug.. Maar wil jij het de tijd geven om hier aan te werken? Om te kijken of het vertrouwen terug komt? Ga hier eerst over na denken..

En probeer hem er niet de hele tijd op af te rekenen. Hij zat 'fout' met die uitvlucht, dat klopt! Maar dat weet hij zelf ook. Maar door hem daar elke x aan te helpen herinneren, gaat hij (en jij) zich er niet beter door voelen toch? Probeer jullie relatie in het middelpunt te plaatsen, haal de positieve dingen naar boven, en vergeet zeker ook de negatieve dingen niet, maar benader het op een positieve manier!

Oke, om een lang verhaal kort te maken ;)

Ga eerst bij jezelf nadenken wat je wilt, kunt, en denkt hier mee om te gaan, en mail hem morgen pas terug!
-
En muisje, is dit dom gezegd?

Maar als jij het nog weer wil proberen met je ex.. Lijkt het me niet zo slim om met een ander te gaan zoenen toch? Als ik jou ex was, zou ik dat iig niet kunnen waarderen.. En ik denk dat jij het andersom ook niet zou kunnen waarderen?
-
Tja, wist ik het maar. Ik ben gewoon heel erg bang dat ik me weer openstel voor hem en dat ik daarna weer opnieuw gekwetst word als hij het toch niet ziet zitten.... Moet ik dat risico lopen? Ik weet het niet.

Ook nog daarbij dat ik "niet weten" geen goede basis vind om het opnieuw te proberen. Van de andere kant; hoe zeker weet ik het? Ik heb ook geen idee..hou alleen gewoon enorm veel van hem ondanks alles. Maar er is wel veel gebeurd.

Misschien is afkappen beter? Misschien kan hij dan wel beslissen over een tijdje? Als we nu doorgaan en het gaat goed, dan komt over een jaar of twee misschien weer die twijfel de kop opzetten? Ook een risico?

Ik kan ook gewoon: alles bij hem laten vanaf nu en voor mezelf toch afstand bewaren. Er niet teveel mee bezig zijn of energie insteken. Maar wel afspreken over een weekje...zonder verwachtingen. Bij deze tactiek vind ik ook dat ik evt. wel met iemand anders zou kunnen zoenen! (ook al ben ik daar echt niet mee bezig hoor) Ex weet het tenslotte niet, dus wachten vind ik dan wel erg afhankelijk en aan het lijntje ofzo...Niet?

Na de afspraak van volgende week zal er misschien een nieuwe afspraak volgen...maar waarschijnlijk zonder duidelijk plan (als ik het niet maak, ex zeker niet, zo goed ken ik m dan wel). Moeilijk....het is uit dus tja...zoenen met anderen mag...en seks met ex, zouden jullie dat doen in de "probeerfase"? Of wachten tot je er beiden weer vol voor wil gaan? Pffffff

Zoveel vragen, ik weet het gewoon echt niet meer allemaal..
Mijn grootste angst is gewoon dat het weer niets wordt en dat opnieuw heel pijnlijk wordt voor mij...Voor hem is dat een minder risico voor mijn gevoel, omdat hij gewoon een extra kans krijgt om te kijken of hij het nog wil..
Allereest: excuus voor de typefouten, ik typ dit op de iphone, onhandig!!!

@mootje: Dank voor get nalezen van mijn oude topic, het is echt superfijn om te lezen dat er meer meiden zijn in deze situatie. Oei, klinkt fout, bedoel meer iets van gedeelde smart, halve smart. Volgens mij ben je heel sterk als ik het zo lees en dat geeft dan weer moed.

Heb inderdaad een paar klotemaanden achter de rug waar ik mijn relatie uit handen voelde glijden en nog steeds af en toe echt moet 'beseffen' wat er gebeurt. Was het echt maar een paar maanden geleden dat we met zijn familie een weekje weg waren en ze zeiden dat we zo overduidelijl bij elkaar hoorde? Echt pas 2 maanden toen we er net een punt achter zetten? Pfff. Maar toch stond hij achter onze beslissing, omdat ik kinderen wil en hij (nu) niet en misschien wel nooit. Het zou niet werken, dat weer ik ergens wel, maar zo snel!! Hoe doen mannen dat?

@muisje: ben eigenlijk ook niet van het zomaar zoenen, nooit geweest, maar wellicht is het er nu dan toch naar tijd voor. Heb een veel te duur jurkje gekocht en wr zien morgen wel.

Waarschijnlijl kan ik me toch niey slechter voelen dannu, toch?

Dankjulliewel dat ik hier mee kan lezen en reageren. Heb geen single vriendinnen of vriendinnen die zoiets hebben meegemaakt. Allemaal achterlijk gelukkig mey hun studievriendjes, sommige getrouwd en met kinderen. Ik gun het ze zo, maar voel me er als enige vrijgezel maar sneu onder... Was zoooo klaar vr mijn eigen gezinnetje. Ben echt een burgerlijke druif wat dat betreft.
Oja muisje; als reactie op je laatste berichtje:

Het klinlkt allemaal erg moeilijk, maar ik begrijp je zo. Je houdt van hem en wil alles proberen om het te laten werken. En zoals ik het lees, staat hij daar veel afstandelijker in. Waarom wil hij het toch nog proberen ondanks twijfels? En nog iets: hebben jullie al eens relatietherapie geprobeert? Zo kun je bijv afspreken om alleen tijdens bijv wekelijkse sessie contact te hebben en dat bijv een maand of twee en dan verder kijken. Lijkt me dat jullie in een impasse zitten...
Hij heeft ook de ruimte om er afstandelijker in te staan, omdat ik hem toch wel blijf aanhalen. Mijn plan is dus om daar als eerste eens mee te stoppen. Even laten voelen dat het vanaf nu echt bij hem ligt. Niet meteen reageren op berichten bijvoorbeeld. En zelf gaan initiatief nemen.. Het is ook een beetje een afstoot/aantrekspel geworden merk ik wel..

Voor relatietherapie vind ik ons iets te jong nog eigenlijk. We hebben geen kinderen, wonen sinds het over is alweer apart, hij is 25..Ik vind dat toch een soort laatste strohalm na jaaaarenlange relaties (wij waren 4,5 jaar samen).

Maar het kan idd wel zonder die therapie. Alleen contact tijdens de afspraakjes en verder niet. Misschien wel een idee. Een impasse ja, dat is het..
Tsja, ik ken een stel van jullie leeftijd dat veel had aan therapie. Gewoon een neutrale derde die het onderste uit de kan haalt. Als get niks voor je is, prima, maar ik vind 4.5 jaar relatie echt wel lang hoor en jullie zeker niet te jong. Goed om te horen dat je op eigen initiatief probeert afstand te nemen. Ben ervan overtuogd day dat voor beide scenarios die vast door je hoofd gaan (alleen verder of toch samen) echt het beste is.
Ja, dat is ook wel weer waar..Ik zou het zelf ook wel doen, alleen ex niet denk ik . Zeker niet omdat hij niet weet of hij wel wil...
Misschien kan ik ex vragen of zijn twijfel zit in of hij mij wel leuk genoeg vindt als persoon of dat het meer ligt aan onze interactie...?

Of is die vraag te vaag..?
Poe net wakker! Jullie ook goed geslapen en klaar voor vanavond?

Muisje, volgens mij kun je hem vragen wat je wilt en de vraag zo bijslijpen tot je een ons weegt, maar het antwoord dat je wil krijg je niet. Hij weet het volgens mij gewoon niet! Hoe moeilijk Of onmogelijk ook, ik denk dat je je nu alleen even op jezelf moet richten en door moet. Als hij je zo afhankelijk en verdrietig ziet is dat ook veeeel minder aantrekkelijk dan wanneer jij sterk en vol in het leven staat. Ik denk echt dat de kans dat je hem evt terug krijgt zo groter wordt. Maar wil jij hem tegen die tijd nog? Dat weet ik niet. Als je hem loslaat ben je bang dat hij je vergeet, maar je moet onthouden dat er niets is dat jij kunt zeggen om hem bij te laten draaien. Het enige dat je kunt doen is de leukste jij zijn die je kan zodat hij ziet wat hij mist.
quote:muisje23 schreef op 30 december 2010 @ 13:06:

Amy; aan jou heb ik nog een vraag. Ex geeft aan dat hij bij mij altijd volledig dichtklapt. In mails kan hij zich wel verwoorden, maar via telefoon of face-to-face klapt hij gewoon dicht zegt hij. Dan komt er niet veel meer uit dan : weet ik niet. Lastig. Pff..

Hoe kan ik hier het beste mee omgaan denk jij? Wil hem ook gewoon de ruimte geven om zijn verhaal te doen, maar ben zo'n snelle prater zelf! Dat ik soms zelf ook denk: hee, luister nou eens, je hoeft niet alles te weerleggen! Gr, vervelende eigenschap van mezelf...

Muisje, vervelend dat je ex aangeeft dat hij dichtklapt bij jou. Het punt is dat jij niet zomaar wat kunt veranderen. Je zult wel moeten weten wat er moet veranderen voor je enthousiast begint.

Ik denk dat je hem het beste kunt aangeven dat je het heel jammer vindt dat dit bij hem gebeurt en dat dat natuurlijk niet jouw bedoeling is. Maar dat je wel blij bent dat hij dit gezegd heeft, zodat jullie kunnen kijken hoe hij zich wel durft te uiten bij jou.

Wat vindt hij moeilijk? Laat je hem niet uitpraten of word je snel boos? Kan je slecht tegen kritiek?

Het kan ook zijn dat hij jou niet wil teleurstellen en juist bij jou degene wil zijn die voor jou zorgt en hij dus niet hoort te twijfelen, maar juist sterk moet zijn.

Dat zijn hele verschillende insteken.

Ik denk dat je hem moet laten weten dat het jou op zich niet uitmaakt wat zijn mening en gevoelens zijn. Immers, ze zijn van hem. Het is niet aan jou om daarover te oordelen. Hij mag vinden en voelen wat hij vindt/voelt. Natuurlijk vind je het fijn als hij graag bij jou is, omdat je van hem houdt. Maar hij heeft er ook recht op om dat niet zo te ervaren als jij.

Dat is heel belangrijk om te onthouden.

Dan is het mogelijk makkelijker om te zeggen wat hij voelt of mist.

Vraag hem wel om zijn gevoel te formuleren dat het ook echt zijn gevoel is. Dus niet 'jij bent altijd zo...'. Dan spreekt hij een waardeoordeel over jou uit. En jij bent niet altijd boos/lelijk/onaardig (generaliseren is ook iets wat je niet moet doen). Hij vindt hooguit dat je niet goed naar hem luistert en heeft daardoor het gevoel dat hij zijn mening niet mag uiten (ofzo).

Belangrijk is dus te weten te komen wat hij voelt, waardoor dat veroorzaakt is en wat dat met hem doet.

En die gevoelens zijn niet fout, evenmin als die van jou. Hoe je ze verwoordt is waar je het kunt maken en breken.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Succes!
Lieve meiden,

DE ALLERBESTE WENSEN VOOR 2011!!!

Dit wordt jullie jaar. Jullie gaan knallen. Jullie zijn bezig jezelf te vinden en te veranderen. Fouten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Leer van de lessen die je hebt gekregen. Geniet van wat je WEL hebt in het leven en maak er een supergoed jaar van!!!

Liefs,

Amy
Muisje, ik snap heel erg goed je gevoelens.. Je wil het heel graag weer proberen, omdat je nog van hem houdt.. Maar de angst om nog een x zoveel pijn te voelen als het weer mis zou gaan, dat wil je niet! Zo begrijpelijk!

Maar, er is ind. een kans dat het misgaat, maar er is ook een kans dat het wel goed gaat, dat jullie bij elkaar horen!

Ik denk niet dat je hem op dit moment met nog meer vragen moet bestoken.. Ik zou het nu eventjes laten rusten, en wanneer je hem in real life spreekt volgende week, een goed gesprek met hem hebben.. Geen gesprek met verwijten, of ik vind dat, en hij vind dat.. Maar een gesprek over jullie gevoel, wat je voelt bij bepaalde dingen, hoe je erin staat!

Probeer je sterke, eigen ik te laten zien aan hem! Probeer weer de sterke muis te worden die hier een tijdje terug op het forum aan het spreken was! Want die heb je in je! En probeer je iets afstandelijker op te stellen, dat is eng, want hierdoor laat je hem los.. En dan bestaat er de kans dat hij jou 'vergeet', en als dat zo is, gaat dat pijn doen! Maar ook die pijn gaat over, en het klinkt heel hard, maar als het zo loopt, dan was dit het misschien niet, dan bestaat er iemand die beter voor jou is, en die beter bij jou past! En nee, dat wil je nu niet horen, daar wil je nu niet aan denken, dus laat het je overkomen.. Zie hoe het loopt!

En wie weet, doordat jij weer je eigen sterke muisje wordt, ziet je ex wat hij mist.. En wil hij er samen met jou alles aan doen om te zorgen dat jullie weer terug komt! Maar ook dit weet je nu nog niet.. Geef het nog even tijd, en laat het nu even los..

Misschien jezelf gewoon de deadline stellen van jullie afspraak? Dat je vanaf dat punt of doorgaat met jullie, en anders ermee kapt? Want als hij het dan nog niet weet, dan weet hij het nooit.. (toch?). Dan wil hij je blijkbaar niet erg genoeg, anders had hij het wel geprobeerd..

Maar gun hem daar nu die week tot jullie afspraak, de tijd voor..

En misschien dat jij hem dan ontzettend niet mere wilt, dat je klaar bent met zn getwijfel, gaat ook pijn doen, want je snijd al je verbindingen met hem door.. De deur gaat dan dicht, dan heeft hij zn kans gehad.. Maar die deur zit neit op slot, maar wacht dan niet meer op hem, leef dan je eigen leven!

Amy, dank je voor je woorden! 2011 gaat mijn jaar worden (net zoals ik dacht dat 2010, 2009 enz, enz. dat gaat ging worden).

Maar ik ga mn eigen leven leven, ik heb geleerd van dit jaar, en nee, het waren geen leuke levenslessen.. Dus ik probeer er wat mee te doen. En ja mn vertrouwen is beschadigd, dit zal weer moeten groeien, maar dit hoeft niet gelijk, dit komt vanzelf! Dat moet, ik weet het zeker!

En Paarstruitje, jij bent dus helemaal klaar voor vanavond? Ga schitteren in je veelste dure jurkje, en geniet ervan!!! Ik ben heel benieuwd naar je verhalen!!

(En nee, ik ben nog niet klaar, de laatste dag van het jaar, heeft voor mij te weinig uren, stressen haha.

En ben stiekem ook wel een beetje zenuwachtig voor vanavond, maar ik zie het wel.. heb genoeg vriendinnetjes die me steunen! En anders kan ik altijd bij jullie terecht).

Bedankt allemaal voor jullie steun! Het feit dat jullie meegelezen hebben, jullie reacties, virtuele knuffels, kritiek en opbeurende woorden! Ik heb er ontzettend veel gehad!

En heb ze volgend jaar ook nodig hoor, dus ik kom terug in 2011 - dat is lekker over 11 uur al-!!
-
Ha meiden,

Hartverwarmend al die reacties, dank ook Amy, ik dacht net buiten ook 2011 wordt mijn jaar. Of in ieder geval het jaar van de nieuwe beginnen, en mezelf en mijn leventje weer hervinden. En dan kan 2012 misschien echt mijn jaar worden, waarin ik hoop ik ook weer liefde vind. Dit heeft allemaal zo zijn tijd nodig, tien jaar is niet niks natuurlijk.

quote:Mootje13 schreef op 31 december 2010 @ 13:18:En wie weet, doordat jij weer je eigen sterke muisje wordt, ziet je ex wat hij mist.. En wil hij er samen met jou alles aan doen om te zorgen dat jullie weer terug komt! Maar ook dit weet je nu nog niet.. Geef het nog even tijd, en laat het nu even los..

Mooi gezegd mootje, dat is precies wat ik bedoelde. Muisje, je hoeft je ex niet alleen los te laten als je hem echt los wil laten, maar je kunt het ook doen, om je eigen sterke ik weer te vinden, en daardoor dus ook meer te laten zien naar hem toe wie je echt bent en wie hij dus mis loopt als hij zo lang blijft twijfelen.

Ben wel beetje gestresst voor vanavond. Had er veel zin in, maar ben ook bang om emotioneel te worden. Ik ben van plan niet te veel te drinken, maar weet uit ervaring dat het bij zo'n oudjaar toch vaak los gaat, wijntje hier, champagne daar.. Ik wilde dat ik het vanavond even los kon laten, maar misschien moet ik accepteren dat het niet gaat en gewoon me goed voelen in mijn mooie jurkje en verder wel zien hoe de avond gaat. Ik blijf wel een beetje checken op deze thread, heb mijn iphone bij me, dus als jullie nog wat willen posten, vooral doen, heb ik steun aan.
Dank jullie wel! Mijn eigen sterke muisje is helaas een boze muisje . Dus ik moet een beetje een tussenweg zien te vinden..

Allemaal een hele fijne jaarwisseling!!!!! Paarsjurkje ik ben opeens ook een beetje zenuwachtig. Kerst was oke en heb ex niet gemist, maar oud en nieuw is zo'n keerpunt ofzo.. Van de andere kant; het is gewoon maar een feestje als je het vuurwerk negeert! Niet teveel waarde aan hechten dit jaar en meegaan met the flow van de avond. Als je emotioneel wordt...so be it. Is toch ook niet erg? Je kunt altijd nog in je bed gaan liggen als je het echt niet meer trekt. Hoe erg is dat voor een keer...Maar misschien valt het ook allemaal wel mee als je tussen je vrienden zit.

Ook ik ben er in 2011 gewoon weer bij! Bedankt voor alle adviezen en dat jullie ook nog steeds advies blijven geven en meeleven. Super!!! X
Oke nog even een update van ex:

Hij geeft aan dat hij blokkeert op een of andere manier als hij met mij praat. Hij weet niet waardoor het komt. Hij gaat er eens voor zitten om dat op te schrijven, want als hij er "gewoon" over na probeert te denken dan bekruipt hem een heel naar gevoel dat hij niet uit kan leggen. En verder weet hij ook niet wat hij aan moet met het proberen en het toch niet weten..

Vinden jullie dit niet raar? Ik wel. Heb echt het gevoel dat het bij hem zit..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven