relatie uit

15-11-2017 23:27 1538 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wegens herkenbaarheid verhaal even weggehaald. Samenvatting: relatie is uit, ik voel me kut en vind het fijn dit te delen.

iedereen die zijn verhaal van zich af wil schrijven is meer dan welkom om mee te doen in dit topic ! Laten we elkaar steunen!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-11-2017 20:22
Reden: TO heeft een waarschuwing gekregen voor het verwijderen van de OP
87.18% gewijzigd
T26 schreef:
29-01-2018 12:07
vanmorgen mijn eerst geschreven artikel naar hem opgestuurd. Ben er super trots op misschien dat ik het daarom deed? Contact niet echt een succes. Ik merk dat ik een torenhoge muur om me heen heb staan en echt niet mezelf ben in gesprek. T is oppervlakkig. T fijn kletsen en jezelf op je gemak voelen is weg. Dat is wel weer een in the face ook al weet je het.
Gek genoeg hoop ik dat hij zijn vriendin snel ten huwelijk vraagt of kinderen krijgt... Klinkt een beetje masochistisch van mijn kant maar het is net alsof dan de mokerslag alles heeft weggevaagd...?
Klinkt helemaal niet masochistisch, begrijp dit helemaal. Ik had zaterdag voor het eerst een gesprek met een ‘vriend’ van mijn ex die zich wel wilde uitlaten over de gehele situatie. Die zei dat ik er niet eens ver naast zat met mijn onderbuikgevoel dat mijn ex en zijn bestie het doen met elkaar. Maar diegene maakte mij ook goed duidelijk dat ik het echt moet loslaten omdat diegene mij van dichtbij echt heeft zien lijden in de relatie met mijn ex.
Diegene zei jij komt er wel maar hij zal waarschijnlijk alleen eindigen omdat het een eeuwige puber zal blijven die een mammie nodig heeft om voor hem te zorgen. Diegene zei zelfs heb medelijden met zijn bestie want die mag nu jouw lijdensweg vervolgen want hij zal nooit veranderen.

Wees blij dat je van hem af bent. Kwam wel ff binnen en besefte dat het inderdaad goed zo is.

Pikant detail: mijn dromen zijn veranderd schrok vannacht wakker uit een erotische droom met een man die een ander was dan mijn ex....dus geloof dat het echt wel de goede kant opgaat, want ik vind diegene in het dagelijkse leven best heel leuk maar is bezet dus laat ik het bij een fantasie....
sjaantje37 wijzigde dit bericht op 29-01-2018 13:47
0.11% gewijzigd
Dubbel
T26 schreef:
24-01-2018 22:46
Wessel jeetje wat n verhaal. Over de app. Geen steun na zware ingrepen.. Egoïsme door het jaloers zijn op waar je herstelt.. T klinkt als n lot uit de loterij, not. Waarschijnlijk voelt t nu nog absoluut niet zo.. En heb je er veel verdriet van.. Maar ergens denk ik dat je blij mag zijn dat je weet hoe deze vrouw echt is. Ook goed herstel gewensd voor jou uiteraard!

Dank je wel T26! mijn ogen zijn geopend hoef haar ook niet meer te zien,in het begin was ik heel erg boos maar dat plezier gun ik haar niet! ook had ik net als jullie dromen over haar :zzz: maar ik droom bijna niet meer over haar.
Liefde maakt blind helaas.
T26 schreef:
29-01-2018 12:07
vanmorgen mijn eerst geschreven artikel naar hem opgestuurd. Ben er super trots op misschien dat ik het daarom deed? Contact niet echt een succes. Ik merk dat ik een torenhoge muur om me heen heb staan en echt niet mezelf ben in gesprek. T is oppervlakkig. T fijn kletsen en jezelf op je gemak voelen is weg. Dat is wel weer een in the face ook al weet je het.
Gek genoeg hoop ik dat hij zijn vriendin snel ten huwelijk vraagt of kinderen krijgt... Klinkt een beetje masochistisch van mijn kant maar het is net alsof dan de mokerslag alles heeft weggevaagd...?
Je moet het echt loslaten! gun hem dit plezier niet en ga genieten van je vrijgezellen bestaan :hyper:
Wessel1984 schreef:
29-01-2018 19:33
Je moet het echt loslaten! gun hem dit plezier niet en ga genieten van je vrijgezellen bestaan :hyper:
Hoi Wessel, dit gaat vanzelf het heeft tijd nodig, T26 heeft nog lang hoop gehad dat haar ex voor haar zou kiezen ook door de mixed signals die hij aan haar gaf.

Ik merk ook dat ik het nu pas kan loslaten nu het echt tot mij is doorgedrongen dat het nooit meer goedkomt. Tot die tijd zit je gewoon in een raar soort van wachtstand, soort van verdooldheid.
Ik krabbel nu ook langzaam op en krijg weer zin om dingen te doen, dingen te veranderen en vooral ff geen relatie meer.....
Gister toch weer contact gehad. Ik initieerde het, stuurde een artikel op wat ik had geschreven. We hadden weer oppervlakkige gesprekken waarin ik merkte dat ik een enorme muur om me heen heb staan. Kan mezelf niet laten zien meer. Een stukje bescherming denk ik?
Hij begon op een gegeven moment toch weer over hoe gelukkig ik wel niet ben en alles goed met me gaat. Dat hij me dat gunt omdat het niet eerlijk was hoe ik me eerst voelde. Och wist hij maar...

Nu even terug naar mezelf.. Wat zegt dit nu over mij.. Waarom stop ik er nog zoveel energie in, wetende dat het uit is en hij me wel echt in de kou heeft laten staan. Wetende dat hij de boel echt enorm geflest heeft.
Is dit dan echte liefde, waarin ik zo onbaatzuchtig ben dat ik hem echt geluk gun? Is het dat we zoveel overeenkomsten hebben dat ik een enorm groot stuk van mezelf herken en hem daarom zo goed kan helpen?
Of is het hoop en probeer ik hem hiermee weer bij me te krijgen? Of is het misschien toch dat ik er een project van maak om als saviour op te treden bij mensen die dit nodig hebben.. Ik vind dit heel lastig en weet ook niet zo goed het antwoord op de vraag.
anoniem_360915 wijzigde dit bericht op 06-02-2018 06:58
41.56% gewijzigd
Sjaantje37 schreef:
30-01-2018 11:01
Hoi Wessel, dit gaat vanzelf het heeft tijd nodig, T26 heeft nog lang hoop gehad dat haar ex voor haar zou kiezen ook door de mixed signals die hij aan haar gaf.

Ik merk ook dat ik het nu pas kan loslaten nu het echt tot mij is doorgedrongen dat het nooit meer goedkomt.
Ik krabbel nu ook langzaam op en krijg weer zin om dingen te doen, dingen te veranderen en vooral ff geen relatie meer.....
Ja dat weet ik iedereen gaat weer anders mee om
Ik heb hetzelfde voorlopig even geen relatie meer!
T26 schreef:
30-01-2018 12:11

Nu even terug naar mezelf.. Wat zegt dit nu over mij.. Waarom stop ik er nog zoveel energie in, wetende dat het uit is en hij me wel echt in de kou heeft laten staan. Wetende dat hij de boel echt enorm geflest heeft.
Is dit dan echte liefde, waarin ik zo onbaatzuchtig ben dat ik hem echt geluk gun? Is het dat we zoveel overeenkomsten hebben dat ik een enorm groot stuk van mezelf herken en hem daarom zo goed kan helpen?
Of is het hoop en probeer ik hem hiermee weer bij me te krijgen? Of is het misschien toch dat ik er een project van maak om als saviour op te treden bij mensen die dit nodig hebben.. Ik vind dit heel lastig en weet ook niet zo goed het antwoord op de vraag. Wel merk ik dat ik gister weer enorm onrustig was, met name ook tijdens de ruzie. Ik had veel verdriet en ik mis hem ook enorm. Wat is dan wijsheid. TOch maar weer terug naar geen contact initiëren denk ik zo.. Maar zal ik ooit sterk genoeg zijn om wel contact te hebben met hem? Hij voelt immers nogsteeds als de persoon waar ik mee wil zijn - gek genoeg misschien.
Vanmiddag heb ik weer therapie, zal het hier ook eens voorleggen. Wat is jullie visie?
Geen contact zoeken! iedere keer als je het wel doet blijf je je verdrietig voelen,over een paar maanden of wat langer kan je bij jezelf zeggen wat ben ik blij dat ik van hem af ben :puh: echt wees sterk en laat je niet meer in de maling nemen! ga genieten jij verdiend een goede kerel die je wel met respect behandeld en die je liefde geeft en niet vreemd gaat.
Ergens in de avond vroeg hij waar ik was, wilde hier een foto ter bevestiging van hebben. Ik stuurde een foto, vervolgens moest ik er weer op anders geloofde hij me niet. Hele discussie en ruzie.

T26, dit begrijp ik even niet, waarom moet jij een foto als bewijs sturen? Ik vind echt dat jij jou aan alle kanten manipuleert en jij gaat daar in mee.
Hij moet zich kapot schamen tegenover jou en zijn huidige vriendin, wat een mafklapper zeg.
Hou aub op met denken dat je hem moet redden, deze gast denkt alleen maar aan zichzelf en hoe hij zijn harempje aan zich kan blijven binden.

Als jij echt verder wil met je leven en hem achter je wilt laten dan moet je al het contact met hem verbreken.

Het is beter dat je ophoudt zijn gevoelens en gedachten voor hem in te vullen en hem daardoor als een slachtoffer te zijn waarvan jij denkt dat je hem kan redden.

Deze man speelt spelletjes met je hart, maar mocht je ervoor kiezen in dit soort spelletjes mee te blijven gaan bereid je dan voor op een eenzame tijd. Want hij houdt niet jou snachts beet en warm maar wel zijn vriendin en ondertussen ben je nog steeds zijn puppet on strings.

Lieverd hou van jezelf en laat niet zo met je sollen!!!! Het is over en uit, voorbij!!!!
sjaantje37 wijzigde dit bericht op 30-01-2018 15:43
0.00% gewijzigd
dubbel
Ik vroeg hem afgelopen week of hij weer samen met zijn vriendin in een bed slaapt. Hij gaf aan dit wel een tijdje te hebben gedaan maar dit van beide kanten niet goed voelt. Nu heb ik mezelf afgevraagd, waarom maakt dit mij nog uit. Waarom stel ik dit soort vragen.. Immers, ik weet dat hij aan het kijken is of het werkt tussen hun twee. Wat levert het me op? Niets.. Het brengt hem niet terug naar mij. De uitkomst veranderd niet.
Ik merk dat ik hiermee echt in de knoop zit. Ik ben er niet aan toe om hem resoluut mijn leven uit te knikkeren, hij zit te diep? Ik heb voor mezelf besloten dat ik het nu wel eens 6 weken kan gaan proberen om geen contact te hebben. Ik weet niet hoe ik er tegen die tijd tegen aan kijk.. Echter ben ik bang dat ik hier nooit op een fatsoenlijke manier afstand van zal kunnen doen:(
anoniem_360915 wijzigde dit bericht op 06-02-2018 06:58
30.08% gewijzigd
T26 schreef:
31-01-2018 09:50
Ik vroeg hem afgelopen week of hij weer samen met zijn vriendin in een bed slaapt. Hij gaf aan dit wel een tijdje te hebben gedaan maar dit van beide kanten niet goed voelt. Nu heb ik mezelf afgevraagd, waarom maakt dit mij nog uit. Waarom stel ik dit soort vragen.. Immers, ik weet dat hij aan het kijken is of het werkt tussen hun twee. Dat betekent denk ik wel dat daar alle aspecten van een relatie bij komen kijken.. Ik denk dat het is omdat ik ergens hoop dat hij mij ook niet kan vergeten, of dat ik daar toch een soort van bevestiging uit haal dat het niet goed gaat.
Wat levert het me op? Niets.. Het brengt hem niet terug naar mij. De uitkomst veranderd niet.
Nu heb ik gister ook met mijn therapeut hier over gepraat. Ze dacht wel dat dit vanuit mij althans echt liefde is, maar dat ik me moet afvragen of ik dit wil als iemand zoveel defecten heeft en de situatie zo complex is.
Dat is wel een goede.. hij zit in de knoop met zichzelf - niemand weet of dat nog ooit herstelt op de 'goede' manier.
Gaat hij me wel helpen groeien mochten we samenkomen? Zullen we veel incidenten krijgen omdat zijn wantrouwen zo hoog is?

Ik merk dat ik hiermee echt in de knoop zit. Ik ben er niet aan toe om hem resoluut mijn leven uit te knikkeren, hij zit te diep? Ik heb voor mezelf besloten dat ik het nu wel eens 6 weken kan gaan proberen om geen contact te hebben. Ik weet niet hoe ik er tegen die tijd tegen aan kijk.. Echter ben ik bang dat ik hier nooit op een fatsoenlijke manier afstand van zal kunnen doen:(
Mijn moeder zei altijd zachte heelmeesters maken stinkende wonden. En in dit geval gaat het wel op.

Ik hoop echt dat hij je niet te lang op het wachtbankje laat zitten, of dat hij je uit je lijden verlost door het contact met jou te verbreken.
Hij liegt dat hij barst natuurlijk slaapt hij met zijn vriendin in een bed, als hij zijn gevoelens had willen uitvogelen dan had hij dit alleen gedaan zonder jou of zijn huidige vriendin.
Hij eet van twee walletjes en probeer jou ook nog eens te controleren. Wil jij mij aub vertellen waarom jij denkt dat dit liefde is?

Hij mag in zijn handjes klappen met zo’n loyale ex als jij die niet verder gaat met haar leven maar continue op zijn kruimels zit te wachten.

Echt lieverd mijn hart breekt bij het lezen van jou postst. Ik heb mijn ex zijn ex eraan onderdoor zien gaan, omdat hij nooit meer voor haar koos ondertussen andere relaties had en haar aan het lijntje hield zoals hij nu ook met mij heeft geprobeerd.

Geloof mij ik heb ook veel tranen vergoten, slapeloze nachten gehad, paniekaanvallen en geen eetlust meer. Maar ik ben sterker dan zijn manipulatie en nu ik uit zijn grip ben ontsnapt begin ik weer te leven en te zien dat er zoveel andere dingen in de wereld zijn dan een slappe vent die met zichzelf in de knoop zit en daardoor het recht denkt te hebben andere vrouwen te beschadigen.

Ik hoop echt dat jij ooit de kracht vindt om hem los te laten....ik denk aan jou!
Sjaantje37 schreef:
31-01-2018 10:54
Mijn moeder zei altijd zachte heelmeesters maken stinkende wonden. En in dit geval gaat het wel op.

Ik hoop echt dat hij je niet te lang op het wachtbankje laat zitten, of dat hij je uit je lijden verlost door het contact met jou te verbreken.
Hij liegt dat hij barst natuurlijk slaapt hij met zijn vriendin in een bed, als hij zijn gevoelens had willen uitvogelen dan had hij dit alleen gedaan zonder jou of zijn huidige vriendin.
Hij eet van twee walletjes en probeer jou ook nog eens te controleren. Wil jij mij aub vertellen waarom jij denkt dat dit liefde is?

Hij mag in zijn handjes klappen met zo’n loyale ex als jij die niet verder gaat met haar leven maar continue op zijn kruimels zit te wachten.

Echt lieverd mijn hart breekt bij het lezen van jou postst. Ik heb mijn ex zijn ex eraan onderdoor zien gaan, omdat hij nooit meer voor haar koos ondertussen andere relaties had en haar aan het lijntje hield zoals hij nu ook met mij heeft geprobeerd.

Geloof mij ik heb ook veel tranen vergoten, slapeloze nachten gehad, paniekaanvallen en geen eetlust meer. Maar ik ben sterker dan zijn manipulatie en nu ik uit zijn grip ben ontsnapt begin ik weer te leven en te zien dat er zoveel andere dingen in de wereld zijn dan een slappe vent die met zichzelf in de knoop zit en daardoor het recht denkt te hebben andere vrouwen te beschadigen.

Ik hoop echt dat jij ooit de kracht vindt om hem los te laten....ik denk aan jou!
Wat mooi gezegd Sjaantje :cheer: jammer T26 dat je niet inziet wat een verrot karakter die heeft! hij weet je nog steeds van afstand te manipuleren.
reken maar dat die hier van geniet,hij heeft je helemaal kapot gemaakt van binnen,besef je dat dan niet :nope:
Hee wessel en sjaantje: Ik geloof wel dat hij nu niet met haar slaapt, anders had hij nooit gezegd eerst ja en nu nee. Hij heeft daarin best veel intieme dingen gezegd dus dat geloof ik. Maakt het niet anders want hij probeert het toch.

Wessel zou hij er echt van genieten? Volgens mij heeft hij het een stuk lastiger dan ik. Ik functioneer tenminste en heb geen knagend geweten, heb geen antidepressiva en ben niet onzeker over mezelf.
ja hij heeft me wel kapot gemaakt van binnen, true. Maar eerlijk wat had ik nu verwacht.. Een relatie van 4 jaar, pats over, pats beginnen met mij, terwijl nog geen bal afgesloten was. Dat is ook gewoon vragen om problemen. Ik was te goed gelovig.

Sjaantje, hoe eet hij van twee walletjes als ik degene ben die contact initieert. Ja hij controleert me qua dat ik toen bewijs moest geven waar ik was ofzo, maar had ik hem niet gesproken was dat nooit geweest. Ik heb niet het idee dat ik er aan onder door ga meer.. Dit omdat ik wel doorleef en mijn hart niet per definitie is gesloten voor anderen. Het geen contact helpt me daarbij en nu verleng ik dat met het dubbele van de vorige kere.

Ik hoop ook dat ik hem op elk gebied zal kunnen loslaten. Ik denk omdat het zo intens was overal dat dit me zo veel moeite kost. Hij laat me niet op een wachtbankje zitten en ik kies daar zelf ook niet voor. Hij heeft duidelijk voor vriendin gekozen, of dat nu een vruchtbare relatie is of niet - blijkbaar is er wel iets wat hem daar houdt. Dat is voor mij voldoende antwoord. Hoe veel ik ook van hem hou, ik zou het niet meer willen.. De reden is dat ik mezelf ken en hem dat nooit zal kunnen vergeven dat ik niet nummer 1 was. Het is gewoon vragen om problemen. Ik ben sterk genoeg om daar weerstand aan te bieden op het moment dat het ooit mocht voorkomen. Ik zie dat zeker voor de zomer niet meer gebeuren.. Daarna zal hij n tijd met haar op vakantie gaan en dan zijn we al weer ruim een halfjaar verder. Tijd maakt mij sterker.
T26 schreef:
31-01-2018 12:58
Hee wessel en sjaantje: Ik geloof wel dat hij nu niet met haar slaapt, anders had hij nooit gezegd eerst ja en nu nee. Hij heeft daarin best veel intieme dingen gezegd dus dat geloof ik. Maakt het niet anders want hij probeert het toch.

Wessel zou hij er echt van genieten? Volgens mij heeft hij het een stuk lastiger dan ik. Ik functioneer tenminste en heb geen knagend geweten, heb geen antidepressiva en ben niet onzeker over mezelf.
ja hij heeft me wel kapot gemaakt van binnen, true. Maar eerlijk wat had ik nu verwacht.. Een relatie van 4 jaar, pats over, pats beginnen met mij, terwijl nog geen bal afgesloten was. Dat is ook gewoon vragen om problemen. Ik was te goed gelovig.
Hij speelt een spelletje door zielig te doen en hoopt dat jij contact met hem blijft houden! mocht het uitgaan met zijn zogenaamde vriendin
kan die weer naar je terug,goed dat je hem op de blokkeer stand blijft houden.
Gelukkig zie je nu zelf ook in dat het over en uit is tussen jullie,ik vind dat je veel sterker over komt in je bericht! Heel goed van je :cheer: echt je komt hier over heen :sun:
Nog een kleine update, afgelopen dagen dus contact gehad met ex. Hij was gister een stuk meer open over zijn relatie met zijn (ex)vriendin. Ik heb daar enorm gebruik van gemaakt om de situatie helder te krijgen in mijn hoofd. Afgelopen maanden heeft alles in het teken gestaan van touwtrekken. Hij die me continue hoop gaf maar toch met haar was en ik die me daar volle bak tegen verzette omdat het gewoon echt klote voelde. Ik wist nooit waar ik aan toe was.

Nu weet ik het volgende...: hij heeft antwoorden nodig. Hij zit allereerst klote in zijn vel en heeft dingen van het verleden af te sluiten, weer gelukkig te worden met zichzelf. Zichzelf te accepteren en ook blij mee te zijn. Daarvoor heeft hij nu enkele maanden therapie. Het gaat met enorm veel ups en downs.
Ik heb vanavond ook tegen hem gezegd dat het me goed lijkt dat hij een tijd op zichzelf en zijn relatie focust en we geen contact hebben. Allereerst is dit voor mezelf. Ik heb toch continue de behoefte om te weten wanneer het eventueel klapt, daarmee maak ik mezelf gek en ben ik teveel tijd kwijt met hem. Ik kom niet verder. Andere kant komt hij daar ook geen steek mee verder want ik breng ook verdriet mee omdat hij echt wel van me houdt.
anoniem_360915 wijzigde dit bericht op 06-02-2018 07:00
47.97% gewijzigd
T26 schreef:
01-02-2018 20:05
Nog een kleine update, afgelopen dagen dus contact gehad met ex. Hij was gister een stuk meer open over zijn relatie met zijn (ex)vriendin. Ik heb daar enorm gebruik van gemaakt om de situatie helder te krijgen in mijn hoofd. Afgelopen maanden heeft alles in het teken gestaan van touwtrekken. Hij die me continue hoop gaf maar toch met haar was en ik die me daar volle bak tegen verzette omdat het gewoon echt klote voelde. Ik wist nooit waar ik aan toe was.

Nu weet ik het volgende...: hij heeft antwoorden nodig. Hij zit allereerst klote in zijn vel en heeft dingen van het verleden af te sluiten, weer gelukkig te worden met zichzelf. Zichzelf te accepteren en ook blij mee te zijn. Daarvoor heeft hij nu enkele maanden therapie. Het gaat met enorm veel ups en downs.
Hij weet qua zijn huidige relatie niet welke kant het op gaat. Er is erg veel liefde van beide kanten. Ik merk dat in wat zij voor hem doet ook enorm. Ze geeft hem alle ruimte aan zichzelf te werken en dringt niet op. Hij gaat niet voor niets terug naar haar ook. Maar er zijn verschillen, verschillen in dingen die ze leuk vinden waar hij niet van weet of hij er vrede mee kan hebben in de toekomst. Daarbij komt.. hij mist enorm veel intimiteit. Ze gaan niet met elkaar naar bed, slapen apart. Het mist van beide kanten. Enerzijds te verklaren doordat wij elkaar leerde kennen en met elkaar gingen. Toen ging hij terug naar haar, veel schuldgevoel, daarna medicatie en toch een wig in je relatie gedreven.
We hebben hier lang over gepraat en gediscussieerd. Hoe veel ik namelijk van hem hou, ik kan hem niet meer toelaten als zijnde mijn man op het moment dat hij wel intiem is geweest. Dat klinkt gek omdat hij wel met haar is, dus hoezo kan ik dat dan wel aanvaarden? Dat kan ik omdat ik begrijp dat hij het ene niet afsloten had, mensen gekwetst heeft(waaronder ik) en het dan dus ook geen kans heeft. Echter.. op het moment dat hij nu intiem met haar is, en het werkt niet. Voel ik me echt super second. Daar heb ik geen zin in. Dat is mijn kei harde grens.

Ik heb vanavond ook tegen hem gezegd dat het me goed lijkt dat hij een tijd op zichzelf en zijn relatie focust en we geen contact hebben. Allereerst is dit voor mezelf. Ik heb toch continue de behoefte om te weten wanneer het eventueel klapt, daarmee maak ik mezelf gek en ben ik teveel tijd kwijt met hem. Ik kom niet verder. Andere kant komt hij daar ook geen steek mee verder want ik breng ook verdriet mee omdat hij echt wel van me houdt. Dat voel ik wel zo. Hij geeft aan dat hij wel t idee heeft dat ik zijn zielsverwant ben maar dingen gruwelijk verkeerd heeft aan gepakt en daarmee dus antwoorden moet vinden. Gister zei hij ook dat hij soms bang is zijn vriendin nu vertrekt omdat hij zoveel met zichzelf bezig is. Andere kant is hij bang mij kwijt te raken voor altijd. Maar dit is gewoon de situatie.. De antwoorden zijn nodig om af te sluiten of doorstart te maken met alles...
Hij zei dat hij pas intimiteit heeft als hij antwoorden op de verschillen heeft, voor die tijd voelt het gewoon niet goed. EN als de intimiteit er dan is, is de relatie ook voor altijd.

Dat klinkt voor mij best als fair. Ik heb het nu ook gewoon super duidelijk en helder voor mezelf. Er was geen drama, geen paniek, geen valse hoop. Gewoon twee volwassen mensen waarvan de wegen nu scheiden. Waarbij grenzen zijn aangegeven en ook is aangegeven wat er nu nodig is om door te gaan in het leven..
Wat vinden jullie hier van..
Ik denk dat het beste is om inderdaad afscheid van elkaar te nemen en geen contact meer te hebben zodat hij verder kan op het pad wat hij moet lopen en jij ook verder kan met je leven.
Ik denk dat je pas helder over de relatie kan nadenken als je er afstand van hebt en niet vol zit met verlangen naar de andere persoon. Ik denk dat zijn vriendin hem ook moet loslaten zodat hij in zijn eentje kan werken aan zijn herstel. Want dit is een soort van driehoeksverhouding waar niemand blij van wordt alleen maar verdrietig.

Ik geloof echt dat geen contact voor een lange tijd en dan heb ik het over een half jaar een heldere blik op de situatie werpt omdat de emoties minder worden en je meer vanuit jezelf gaat handelen.

Ik zeg dit uit ervaring, ik dacht echt dat ik nooit een gevoel van geluk zou voelen en nu ik echt alle contact heb verbroken inclusief het deleten van al zijn mail en mail adres en ook echt vaarwel tegen hem heb gezegd dat ik langzaam weer tot leven kom en beseft hoeveel ik heb ingeleverd in deze relatie. Ik voel mijn energie ook weer terugkomen en heb ook radicaal mezelf van de datingmarkt afgehaald omdat ik eerst weer aan een relatie met mezelf wil bouwen.

Ik hoop zo voor jou dat je los kan komen en over een haff jaar erop terugkijkt en dan evalueert hoe jij je dan voelt. Je bent een lief mens.

Wil er nog aan toevoegen dat ik continue bezig was met mijn ex zijn gevoels en belevingswereld onderweg vergat ik mijzelf en wat het met mij deed.
Ja je hebt gelijk sjaantje.. Dat inzicht heb ik ook bereikt. Ik wil ook even niets omdat ik anders wordt meegezogen in die driehoeksverhouding. Hij kiest er voor om nu relatie uit te zoeken TERWIJL hij aan zichzelf werkt. Prima.. dat is zijn pad.

Ben er ergens wel bang voor als hij straks jarig is ik hem toch een bericht wil sturen omdat we dus eigenlijk geen haat hebben voor elkaar en goed kunnen praten wel. Maar als ik dat doe dan vraag ik toch hoe het nu gaat - zelfde verhaal. Heb maar besloten dat ik die verjaardag moet laten vliegen ook al zal het lastig zijn. Maar hoe zal het dan zijn als hij mij een bericht stuurt voor verjaardag.. zelfde.. Ja ik vind het tricky. Ene kant heb ik mega goed grens aangegeven. Andere kant is er nog een ingang naar mij.. Weet niet goed wat ik daar van moet vinden.

Komende tijd heb ik het druk genoeg met mezelf, afstuderen, doe wel aardig wat leuke dingen met vriendinnen en familie dus dat gaat allemaal super. Maar het aan hem denken slijt maar niet. Je hebt wel gelijk dat misschien bijna een maand fors te kort is en je voor zo iets intens meer op een halfjaar afstevend.. Ik zie het letterlijk wel als een ENOOORME berg.
Hee T26, ik heb je laatste posts gelezen en:

Ik vind het ontzettend goed van je dat je het contact nu hebt verbroken. Focus je op jezelf en creëer je eigen geluk, want niemand anders gaat dit voor je doen.

In december is helaas mijn relatie van 2.5 jaar ook stukgelopen. Van de 1 op andere dag kreeg ik een appje dat hij niet meer gelukkig is, ik niet zijn soulmate ben en hij geen gevoelens meer voor mij had. Dit kwam nogal rauw op mijn dak. Heb zeker 2 weken niet normaal kunnen functioneren, totdat ik dacht en nu is het genoeg. Hij bepaalt niet of ik wel of niet gelukkig ben. Ik heb een knop omgezet en ben nu 2 maanden later, oprecht heel erg blij en gelukkig met mijn leven op dit moment.

Mijn ex zocht ook steeds contact met mij via snapchat na de breuk. Ik had hier op een gegeven moment genoeg van omdat ik hoop kreeg, terwijl ik wist dit komt niet meer goed.

Ik heb hem nu een maand niet gesproken en eerlijk, elke dag denk steeds minder aan hem. Laatst betrapte ik mijzelf erop dat ik al een paar dagen niet aan hem had gedacht.

Wat ik met mijn verhaal wil zeggen is dat geen contact op geen enkele manier de situatie voor mij zoveel beter heeft gemaakt.

Ik hoop dat dit voor jou ook heel erg werkt!
Dankjewel Stephanie, vind t wel een bemoedigende post. Voor mijn gevoel heb ik nu pas alle antwoorden en hoewel ik de klap allang heb gehad is De verwerking nu echt in gegaan.
T26 schreef:
01-02-2018 22:07
Dankjewel Stephanie, vind t wel een bemoedigende post. Voor mijn gevoel heb ik nu pas alle antwoorden en hoewel ik de klap allang heb gehad is De verwerking nu echt in gegaan.
Dit herken ik heel goed pas op het moment dat je de hoop loslaat dat het goedkomt begint het verwerkingsproces pas echt.

Wat betreft zijn verjaardag je kan toch een berichtje sturen zovan ondanks alles wil ik je even feliciteren. Fijne verjaardag en geen verdere vragen stellen?

Ik denk en droom nog steeds van mijn ex maar he beïnvloed mijn dag niet meer.
Zoals Stephanie opmerkte mijn ex heeft te lang mijn gevoelsleven beïnvloed. Tis klaar.
T26 schreef:
01-02-2018 22:07
Voor mijn gevoel heb ik nu pas alle antwoorden en hoewel ik de klap allang heb gehad is De verwerking nu echt in gegaan.
Hopelijk vind je nu ook weer de rust in jezelf! Het is zal nog wel moeilijk zijn op speciale dagen,goed dat die ook inziet dat hij fout bezig is en hulp zoekt.
@ Sjaantje: ja maar anderzijds heb ik al dertig keer eerder gehad dat het verwerkingsproces echt begon en ik het al eerder echt kon loslaten. Wat zou nu anders zijn. Ik ben niet meer boos. Ik begrijp eigenlijk merendeel van zijn stappen wel. HIj heeft een fout gemaakt, dingen echt gruwelijk verknald op meerdere fronten maar hij zet nu wel dingen recht door voor zichzelf het plaatje helder te krijgen.
Ik weet niet of ik hem wel moet feliciteren, ja ik kan hem idd een berichtje sturen maar het verlangen dan toch even te polsen is aanwezig.. Zeker als ik allemaal vragen hem mocht krijgen. En het feit dat ik DIT denk, geeft mij enorm aan dat ik echt geen flikker aan t afsluiten ben. Ik neem alleen afstand. (sorry voor mijn taalgebruik, ik erger me echt aan hoe traag ik ben)

@ wessel: ik heb de rust al lang eigenlijk. Ik functioneer prima. Sport goed, eet goed, doe veel leuke dingen, diploma bijna in the pocket.. Het is ook niet meer een kwestie van moeilijk zijn op speciale dagen maar meer de afweging van.. laat je dat passeren of toch merken dat je aan die persoon denkt. Want ik denk elke dag aan hem, wat maakt het voor verschil of ik aan hem denk op zijn verjaardag. Ik heb echt nul plek meer in zijn leven. PLUS ik weet dat alle tijd dat hij me niets laat weten dat hij happy in love is en het probeert met zijn huidige relatie.. Dus waarom dan toch het contact opzoeken om weer een 'in the face' the krijgen.
En het feit dat ik DIT denk, geeft mij enorm aan dat ik echt geen flikker aan t afsluiten ben. Ik neem alleen afstand. (sorry voor mijn taalgebruik, ik erger me echt aan hoe traag ik ben)

Echt T26 het begint juist met afstand nemen om het op een gegeven moment te kunnen afsluiten maar dat gaat niet van de ene op de andere dag....

De afstand gaat wel helpen om op een gegeven moment het hele proces te kunnen relativeren.
T26 schreef:
02-02-2018 14:40

@ wessel: ik heb de rust al lang eigenlijk. Ik functioneer prima. Sport goed, eet goed, doe veel leuke dingen, diploma bijna in the pocket.. Het is ook niet meer een kwestie van moeilijk zijn op speciale dagen maar meer de afweging van.. laat je dat passeren of toch merken dat je aan die persoon denkt. Want ik denk elke dag aan hem, wat maakt het voor verschil of ik aan hem denk op zijn verjaardag. Ik heb echt nul plek meer in zijn leven. PLUS ik weet dat alle tijd dat hij me niets laat weten dat hij happy in love is en het probeert met zijn huidige relatie..
Je bent goed bezig :thumbsup:
Ik zou niets meer sturen naar hem ook niet als die jarig is,je bent het nu aan het verwerken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven