relatie uit

15-11-2017 23:27 1538 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wegens herkenbaarheid verhaal even weggehaald. Samenvatting: relatie is uit, ik voel me kut en vind het fijn dit te delen.

iedereen die zijn verhaal van zich af wil schrijven is meer dan welkom om mee te doen in dit topic ! Laten we elkaar steunen!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-11-2017 20:22
Reden: TO heeft een waarschuwing gekregen voor het verwijderen van de OP
87.18% gewijzigd
Oogdruppels, wat contact gehad, en zelfs een paar keer wat gedronken, maar aangezien hij het te moeilijk vond wilde hij het verder niet. Dus daar baalde ik ook van, zelfs op dat punt stond ik machteloos. En ik begrijp niet hoe het voor hem moeilijk kan zijn, als het zijn eigen keuze is. Maar ik kan me denk ik gewoon niet zo goed in hem verplaatsen.. En ik voel me zo'n droevig persoon dat ik er in blijf geloven. Hoe was je date Oogdruppels?

ZoeyMaar, wat rot zeg. Liefde kan zoveel pijn doen. Is het bij jou pas net uit?
-
anoniem_379372 wijzigde dit bericht op 06-03-2019 08:50
0.00% gewijzigd
@VeelLiefs: kan me voorstellen dat je nog meer gaat twijfelen als hij het er zelf moeilijk mee heeft. Mijn ex heeft dat ook, maar het is ook nog maar een week uit. Ik weet wel dat hij lang heeft getwijfeld. Maar dat is ook niet goed hè? Als je eerlijk bent: zou je hem nu zo weer ‘terugnemen’ als hij je vraagt? Voor mij is het antwoord nee en dat vind ik al een hele stap.

@Flamigoo, welkom in het topic en liefdesverdriet kan heel intens zijn, of het nu 3 maanden, 3 jaar of 30 jaar was. Het is goed om je negatieve emoties en angsten wel te benoemen, bv door ze hier te schrijven, anders blijft het juist hangen.

Ik merk dat ik me echt kut voel en wil er niemand van m’n vrienden mee lastigvallen, iedereen heeft het druk met eigen verdriet of levensveranderingen. Doet ook pijn. Zat te denken aan een coach, maar misschien is een luisterend oor in dit topic ook okee (wel goedkoper haha).
Wegens herkenbaarheid weggehaald
anoniem_378808 wijzigde dit bericht op 13-03-2019 09:11
95.83% gewijzigd
Ik wou dat ik kon zeggen dat ik hem niet meer terug zou willen. Maar ik snap ergens ook wel dat mijn vertrouwen compleet verdwenen zou zijn. Maar toch..

Wat vervelend dat je je zo rot voelt, maar ik vind je erg sterk overkomen, het is nog maar net gebeurt! Hier kan je alles spuien, en je vrienden willen je vast dolgraag helpen. Heb je voldoende afleiding?
-
anoniem_379372 wijzigde dit bericht op 06-03-2019 08:50
0.00% gewijzigd
Daar lopen nog genoeg vrijgezellen als mij rond.
Zal eens kijken naar een haptonoom in de buurt en wil ook een massage boeken binnenkort. Ik heb op zich wel afleiding, maar mijn vrienden zijn er minder voor me dan ik had gehoopt. Ik heb ze nog maar 1 keer kunnen zien en toen hebben we het maar kort over mij gehad, terwijl ik er wel steeds over begon. Heb niet het idee dat ik echt m’n verhaal heb kunnen vertellen. Zaterdag ook nog geen plannen en dan is de verjaardag van een vriend van hem waar ook veel gezamelijke vrienden heen gaan. Dus ik wil echt wel zaterdag het huis uit zijn.

@Flamigoo, lijkt me ook zwaar dat de relatie zelf eigenlijk goed was, maar dat het door ‘externe’ dingen zoals leeftijd en kinderwens dan niet doorgaat. Wel een goede keuze waarschijnlijk, maar ook pijnlijk. Geen contact is dan denk ik echt wel beter.

@Oogdruppels, goed om te horen dat de date leuk was! Wie weet kan ik dat ook ooit hier schrijven. Fijn dat je wel een klik kan ervaren met iemand!
wegens herkenbaarheid weggehaald
anoniem_378808 wijzigde dit bericht op 13-03-2019 09:12
97.26% gewijzigd
Wat leuk, Oogdruppels! Zolang het goed voelt, is het goed toch?

Ik heb er zeker wat aan. Alleen nu mijn gevoel nog, he.. Ik kan vast nu ook niet meer dan hem gewoon met rust laten?
Het is ook zo lastig dat we nog in hetzelfde huis wonen en gewoon goed contact hebben. Zelfs gesprekjes over gezamenlijke vrienden, werk, films die we gezien hebben gaan eigenlijk net als vroeger. Alleen weet ik natuurlijk wel dat hij weg is. Ik heb gewoon zoveel veranderingen in mijn leven (relatie uit, zoeken naar huurhuis, teleurstelling in vrienden, werk staat ook beetje op losse schroeven) dat ik soms niet weet waar ik het moet zoeken!
anoniem_378808 wijzigde dit bericht op 13-03-2019 09:12
94.56% gewijzigd
Contact is verbroken hoor, hij heeft 2 maanden geleden gezegd dat hij contact moeilijk vindt, dus ik respecteer het. Maar ergens zit er dan dus wel een stemmetje, dat zijn gevoel dan toch niet helemaal weg is, anders sta je er toch onverschillig tegenover?

Heb mezelf ook gedwongen om te daten hoor, inderdaad om er niet in te blijven hangen. Ook echt wel wat dates gehad, maar ik merkte dat ik terughoudend was, en ik weet niet of dat zo'n eerlijke houding is om te gaan daten. Wel fijn dat het bij jou zo leuk is! Ben je gevoelsmatig ook klaar met de vorige relatie?
@VeelLiefs, ja dat begrijp ik dat dat zo voelt. Je zult ook altijd meer zijn dan een gewoon persoon en misschien wel veel meer dan dat, maar (en nu ben ik heel streng) blijkbaar is het ook niet genoeg om samen te zijn. Ik hoop dat je snel je rust hierin vindt.

Dat is toch al een stapje :)! En als je er niet klaar voor bent is dat ook oneerlijk voor de ander inderdaad.
Eigenlijk kan ik sinds 2 weken zeggen dat ik nu echt dingen af aan het sluiten ben. Ben gister bij mijn haptonoom geweest en zij gaf ook aan dat er een ander mens voor haar zat dan 8 maanden geleden (laatste 4 maanden van onze relatie liep ik al bij haar). Ook heb ik weinig positieve gevoelens nog over met betrekking tot mijn ex. Dat is aan de ene kant wel jammer, maar aan de andere kant maakt het dat ook makkelijker :).
Volhouden en opeens komt een dag dat je je echt beter voelt, beloofd!!!
Ik had ook verwacht dat ik hier wel een jaar zoet mee zou zijn, en nu na een kleine 4 maanden voel ik me al veel beter :)!
Hoe gaat het bij zo'n haptonoom? Ik heb er vaker iets over gehoord, en ook goede verhalen dus wellicht is het voor mij ook interessant. Is het erg zweverig?

Fijn dat jij je zoveel beter voelt nu! Al een nieuwe date gepland? :)
anoniem_378808 wijzigde dit bericht op 13-03-2019 09:11
92.87% gewijzigd
Oogdruppels, dat klinkt heel leuk! Je mag natuurlijk best de kat uit de boom kijken, je hoeft niet meteen te weten of dit echt wat wordt he? Wat grappig dat je meteen een afspraak voor zaterdag en zondag hebt.

VeelLiefs, ik begrijp dat je hoop blijft houden en misschien kun je die hoop ook een plekje geven in plaats van actief proberen de hoop uit te schakelen. Daarmee bedoel ik dat je jezelf toestaat om hoop te hebben, maar dat je er verder niks mee doet. Laat het er maar een beetje zijn, maar zorg dat het niet bepaalt hoe je je leven leidt. Dit klinkt natuurlijk weer heel vaag, ik merk dat ik door de break up echt zweverig word...
ZoeyMaar, dat was inderdaad ook mijn idee, de hoop ergens in mijn achterhoofd houden. Maar ik weet niet of ik dan verder kan. Ik ben alleen maar mijn hoofd aan het breken over wat hij doet en denkt. En ondertussen mijzelf triest vinden dat ik me zo op mijn kop laat zitten, of dat zelf doe.. Ik zit in de knoop en kom er niet uit. Ergens denk ik dat ik een gesprek met hem moet aangaan, maar ik ben ook bang dat dat 100 nieuwe vragen gaat oproepen.
Het blijft zo open-ended bij jou VeelLiefs. Wij hebben er veel over gepraat en hij heeft wel zijn best gedaan het gevoel weer terug te krijgen, maar dat is niet gelukt. Ik had nog wel meer willen proberen, maar hij niet. Het is pijnlijk maar wel duidelijk. Ook al heeft hij er ook veel moeite mee. Maar bij jou blijven al die vragen natuurlijk open. Misschien is het een idee om antwoorden te bedenken en je daar aan vast te houden? Dat je een afrondend verhaal hebt dat je jezelf kunt vertellen.
Ik moet me helaas melden. Ik dacht de liefde opnieuw te hebben gevonden, maar na een korte, intense relatie scheiden onze wegen nu.

Het is zo anders dan vorig jaar, er is geen bedrog, alleen heel veel liefde en begrip. Maar het is niet gemakkelijker. Eerst leek het van wel, tot ik vandaag een enorme dip kreeg.

Ik was nog volop in de verliefdheidsfase, kan geen enkele slechte eigenschap van hem benoemen. Hij heeft er bij mij echter eentje gevonden waar hij heel veel moeite mee heeft. Zoveel moeite dat hij de relatie stop gezet heeft. Omdat hij mij niet wil veranderen in iemand die ik niet ben.
Callie_15 schreef:
29-11-2018 19:54
Ik moet me helaas melden. Ik dacht de liefde opnieuw te hebben gevonden, maar na een korte, intense relatie scheiden onze wegen nu.

Het is zo anders dan vorig jaar, er is geen bedrog, alleen heel veel liefde en begrip. Maar het is niet gemakkelijker. Eerst leek het van wel, tot ik vandaag een enorme dip kreeg.

Ik was nog volop in de verliefdheidsfase, kan geen enkele slechte eigenschap van hem benoemen. Hij heeft er bij mij echter eentje gevonden waar hij heel veel moeite mee heeft. Zoveel moeite dat hij de relatie stop gezet heeft. Omdat hij mij niet wil veranderen in iemand die ik niet ben.
Wauw en sterkte, echt kut dit! Weet hoe moeilijk het afgelopen jaar voor jou is geweest. En dan nu dit en afgewezen worden voor een karakter eigenschap.

Dikke knuffel.
Sjaantje37 schreef:
30-11-2018 09:06
Wauw en sterkte, echt kut dit! Weet hoe moeilijk het afgelopen jaar voor jou is geweest. En dan nu dit en afgewezen worden voor een karakter eigenschap.

Dikke knuffel.
Het is een eigenschap waar ik zelf ook erg tegenaan loop. Ik heb er het afgelopen jaar dan ook erg aangewerkt, maar niet voldoende om aan zijn verwachtingen tz voldoen.

Hij heeft een plaatje in zijn hoofd, en wil of kan daar niet van afwijken. Maar geeft me ook geen tijd om helemaal mezelf te worden.

Ik mis hem zo hard, en het doet precies nog meer pijn als vorig jaar. De liefde was van mijn kant zoveel intenser omdat de connectie voor mij veel groter was.

Ik leef weer op valse hoop, deze keer omdat er geen ander is, en hij mij nog steeds een mooi persoon noemt. Dat hij mij graag ziet.

Maar ik mag die hoop niet hebben. Dat doet achteraf zoveel pijn, dat herinner ik mij nog goed. Hopelijk brengt het weekend wat afleiding ...
Wat rot Callie. Het blijkt maar weer dat het lastigste is om geen hoop te houden. Ik heb er nu ook weer last van. Ik weet dat de relatie over is en dat het beter is, maar ik zou zo graag willen dat alles weer goed was. Dat hij me wel weer leuk vindt en tegen me aan wil liggen en bewondering voor me heeft en een toekomst samen ziet. En ik ben zo jaloers op iedereen met een relatie, echt vreselijk.
Ach, Callie, wat verdrietig. Ik leef en voel met je mee. Zo jammer dat hij je niet de tijd wilde geven. Weet hij wel dat je je er al van bewust bent en al mee aan de slag bent?

En ja, af en toe ben ik ook jaloers op anderen met een relatie hoor. Maar nog veel meer jaloers ben ik op hem, omdat in mijn hoofd zit dat het hem geen moeite kost mij te vergeten en dat hij vrolijk doorgaat met zijn leven..
Ja, hij weet dat ik ermee aan de slag ben. Maar hij denkt dat ik me teveel zou moeten veranderen om aan zijn verwachtingen te voldoen.

Ik wil er zelf ook echt mee aan de slag, het is iets wat mij al mijn ganse leven remt. Hij was echt een stimulans daarin, spijtig dat dit nu weer wegvalt.

Die valse hoop, verschrikkelijk. Omdat hij echt met liefde afscheid van mij heeft genomen denk ik soms nog dat hij nog twijfelt. Maar als hij dan weer niet reageert op een bericht komt de klop weer hard aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven