relatie uit
woensdag 15 november 2017 om 23:27
Wegens herkenbaarheid verhaal even weggehaald. Samenvatting: relatie is uit, ik voel me kut en vind het fijn dit te delen.
iedereen die zijn verhaal van zich af wil schrijven is meer dan welkom om mee te doen in dit topic ! Laten we elkaar steunen!
iedereen die zijn verhaal van zich af wil schrijven is meer dan welkom om mee te doen in dit topic ! Laten we elkaar steunen!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-11-2017 20:22
Reden: TO heeft een waarschuwing gekregen voor het verwijderen van de OP
Reden: TO heeft een waarschuwing gekregen voor het verwijderen van de OP
87.18% gewijzigd
zondag 6 januari 2019 om 11:02
Nee, helemaal niet. Ik hoop ergens nog dat mijn ex mij nu zo ontzettend mist dat hij over twee weken huilend om vergeving vraagt omdat hij toch zo veel van mij houdt en me helemaal niet kwijt wil, maar die hoop wordt gelukkig steeds kleiner. Ik denk niet dat het gaat gebeuren. En ik heb zelf ook wel eens een relatie verbroken en hoewel ik verdrietig van was heb ik geen seconde gedacht dat ik hem terug wilde.
zondag 6 januari 2019 om 14:38
Hi allemaal,
Tijdje geleden dat ik erg actief ben geweest hier. Ik denk dat ik wel kan zeggen dat het oké met mij gaat, al mis ik hem, zoals eerder benoemd, sinds de feestdagen wel weer iets meer.. Ik heb hem morgen precies 2 weken niet gezien en gesproken. Ook gaat hij over een week 2,5 week op vakantie. Als hij terugkomt zal ik niet meer werkzaam zijn bij het bedrijf waar hij ook werkt en zullen we dus geen collega’s meer zijn elkaar zien. Ik vind dit aan de ene kant heel lastig, omdat de afstand tussen ons steeds groter wordt, al weet ik dat dat beter is.
Ik zit er sinds gisteren over na te denken om een klein briefje achter te laten in zijn postvakje/kluisje. Niet om iets te bereiken, maar meer als een soort afscheid? Of een teken van leven voordat we elkaar waarschijnlijk niet echt meer zullen zien. Ik weet niet of dit goed is, ik weet bijna zeker dat hij het wel waardeert, maar komt het niet raar over? Ik verwacht geen reactie, maar puur voor mezelf. Hem veel plezier wensen met zijn reis en hem succes wensen met zijn studie die daarna weer start..
Ik weet dat ik moet doen wat goed voelt, maar hebben jullie er misschien een mening over?
Tijdje geleden dat ik erg actief ben geweest hier. Ik denk dat ik wel kan zeggen dat het oké met mij gaat, al mis ik hem, zoals eerder benoemd, sinds de feestdagen wel weer iets meer.. Ik heb hem morgen precies 2 weken niet gezien en gesproken. Ook gaat hij over een week 2,5 week op vakantie. Als hij terugkomt zal ik niet meer werkzaam zijn bij het bedrijf waar hij ook werkt en zullen we dus geen collega’s meer zijn elkaar zien. Ik vind dit aan de ene kant heel lastig, omdat de afstand tussen ons steeds groter wordt, al weet ik dat dat beter is.
Ik zit er sinds gisteren over na te denken om een klein briefje achter te laten in zijn postvakje/kluisje. Niet om iets te bereiken, maar meer als een soort afscheid? Of een teken van leven voordat we elkaar waarschijnlijk niet echt meer zullen zien. Ik weet niet of dit goed is, ik weet bijna zeker dat hij het wel waardeert, maar komt het niet raar over? Ik verwacht geen reactie, maar puur voor mezelf. Hem veel plezier wensen met zijn reis en hem succes wensen met zijn studie die daarna weer start..
Ik weet dat ik moet doen wat goed voelt, maar hebben jullie er misschien een mening over?
zondag 6 januari 2019 om 16:42
Ja ik heb zijn nummer nog. Maar bij appen zou ik denk ik weer in de verleiding komen om echt een gesprek te voeren en ik weet uit het verleden dat hij daar zich ongemakkelijk bij voelt omdat hij dan niet weet hoe hij moet reageren. Met een klein briefje kan hij er rustig over na denken en hoeft hij er in principe niks mee te doen.. Maar of het handig is weet ik niet, misschien is het inderdaad te snel.. Lastig!! Bedankt voor je reactie!
zondag 6 januari 2019 om 16:46
Ik zou het persoonlijk niet doen. En een apje kan je ook negeren of enkel kort op reageren.Groningen12 schreef: ↑06-01-2019 16:42Ja ik heb zijn nummer nog. Maar bij appen zou ik denk ik weer in de verleiding komen om echt een gesprek te voeren en ik weet uit het verleden dat hij daar zich ongemakkelijk bij voelt omdat hij dan niet weet hoe hij moet reageren. Met een klein briefje kan hij er rustig over na denken en hoeft hij er in principe niks mee te doen.. Maar of het handig is weet ik niet, misschien is het inderdaad te snel.. Lastig!! Bedankt voor je reactie!
maandag 7 januari 2019 om 13:24
Ja ik vermoed ook dat dat voor mij lastig word, gelukkig heb ik wel 2 katjes die thuis op mij wachten!ZoeyMaar schreef: ↑05-01-2019 17:18HighOnLife, ons koophuis is inmiddels verkocht en we hebben allebei een eigen huurappartement. Het is bij mij nog redelijk kaal, omdat hij de meeste spullen mocht hebben (wil toch opnieuw inrichten). Vandaag was wel weer lastig om in een stil en donker huis thuis te komen. Ik zet veel muziek op en overal de lichten aan. En ik ben niet veel thuis.
Callie, hier zou ik eigenlijk ook niks achter zoeken. Het is vrij normaal om iemand om wie je geeft alle goeds te wensen.
Ik twijfel heel erg of ik iets met Tinder moet. Ik wil wel daten en heb geen zin om te gaan stappen, dus dan lijkt Tinder me ideaal. Maar de gesprekjes tot nu toe verlopen zo stroef! Goed, ik zal even kijken of er een Tinder-topic is. Het lijkt me wel fijn om een leuke rebound te regelen, dan ben ik toch sneller over mijn ex heen (hoop ik).
Wat betreft Tinder, ik heb op advies van mijn beste vriendin Tinder gedownload, het was meer een grap.. Maar ik heb nu contact met iemand uit de omgeving waar ik inmiddels al 4 dagen volop mee aan het appen en bellen ben.
Hij wil komend weekend afspreken, wel aangegeven dat ik net uit een relatie kom en situatie uitgelegd dat ik nog samen woon met mijn ex nu, dat ik dit eerst wil afsluiten voordat ik echt ga "daten". Dus we spreken nu gewoon af maar dan zonder verwachtingen en gewoon even wandelen. Ik merk wel dat het mij helpt, het geeft mij meer zelfvertrouwen en het laat mijn hoofd even niet denken aan de situatie wat fijn is.
“I am rarely bored alone; I am often bored in groups and crowds."
maandag 7 januari 2019 om 18:37
Wat grappig, ik merk dat het mij ook geholpen heeft te chatten en een keer af te spreken met iemand. Het is niet serieus, maar voel me sindsdien wel echt beter! Ik heb ook niet meer dat ik thuis in alle kamers de lichten aan zet en de hele dag zo'n USB boxje meesleep zodat het maar niet stil is (dat heb ik een paar dagen wel gedaan).HighOnLife schreef: ↑07-01-2019 13:24Ja ik vermoed ook dat dat voor mij lastig word, gelukkig heb ik wel 2 katjes die thuis op mij wachten!
Wat betreft Tinder, ik heb op advies van mijn beste vriendin Tinder gedownload, het was meer een grap.. Maar ik heb nu contact met iemand uit de omgeving waar ik inmiddels al 4 dagen volop mee aan het appen en bellen ben.
Hij wil komend weekend afspreken, wel aangegeven dat ik net uit een relatie kom en situatie uitgelegd dat ik nog samen woon met mijn ex nu, dat ik dit eerst wil afsluiten voordat ik echt ga "daten". Dus we spreken nu gewoon af maar dan zonder verwachtingen en gewoon even wandelen. Ik merk wel dat het mij helpt, het geeft mij meer zelfvertrouwen en het laat mijn hoofd even niet denken aan de situatie wat fijn is.

maandag 7 januari 2019 om 20:12
Chatten ( en daten) helpt zeker als afleiding. Als single ben je vaak savonds alleen en dan is een leuk gesprekje gewoon heel fijn. Kan ook egostrelend zijn als relatie net uit is.
Daten an sich hoeft ook niet om er een relatie uit te halen, het is een nieuwe ervaring met nieuw iemand. Gewoon wat leuks doen. Stukje bij beetje gaan ontdekken wat er nog te koop is
Daten an sich hoeft ook niet om er een relatie uit te halen, het is een nieuwe ervaring met nieuw iemand. Gewoon wat leuks doen. Stukje bij beetje gaan ontdekken wat er nog te koop is
maandag 7 januari 2019 om 20:32
Nee is niet raar zou ik ook hebbenOogdruppels schreef: ↑07-01-2019 09:50@Trien, wat fijn om t horen!!
@Groningen12, ik heb nadat we 1,5 maand uit elkaar waren hem een kaart gestuurd met alles wat ik wilde zeggen. Mij luchtte dat heel erg op. Hij kon het ook heel erg waarderen (toen wel nog haha). Ik heb er geen moment spijt van gehad.
@HelloLove, dat denk ik ook niet! Wat wel jammer is, want in mijn dromen staat hij smekend voor mijn deur, die ik in zijn gezicht dicht gooi hihi (pssst). Beter is het om totaal geen verwachtingen meer te koesteren. Des te minder kun je teleurgesteld raken.
Ik was gister bij gezamenlijke vrienden op bezoek. We zijn daar de peetouders van het kindje. Altijd even lief... maar toch hebben mensen soms geen filter. Uitspraken als 'hij is wel heel erg blij met haar (de nieuwe vlam dus)'. Zetten geen zoden aan de dijk. Merk dat ik door zo'n opmerking weer moeilijk in slaap kom en zelfs weer over hen heb gedroomd. Het is en blijft een langdurig proces dus pfoe! Vandaag officieel 5 maanden uit elkaar... het lijkt al heel lang geleden! Hij is nu 4 maanden samen met haar... Is het heel raar dat ik hem nooit meer terug zou willen, maar ik reikhalzend uitkijk naar het moment dat die relatie in de soep loopt?

Op begin lijkt alles leuk zoiets het eerste jaar, maar daarna beginnen vaak de irritaties.
En dan is het maar de vraag of een relatie dat red.
maandag 7 januari 2019 om 20:38
Hadden jullie dit trouwens ook:
Stukje over aantrekken en afstoten..
degene die zich terugtrekt wordt plots begeerlijker, terwijl degene die toenadering zoekt met de minuut onaantrekkelijker wordt.
Dat je je ex knapper gaat voorstellen dan hij daadwerkelijk is opeens is alles 29392 x leuker aan hem en stel je hem op zijn knapst voor.
degene die zich terugtrekt wordt plots begeerlijker, terwijl degene die toenadering zoekt met de minuut onaantrekkelijker wordt.
Dat je je ex knapper gaat voorstellen dan hij daadwerkelijk is opeens is alles 29392 x leuker aan hem en stel je hem op zijn knapst voor.
maandag 7 januari 2019 om 20:46
Haha ja daarom was een maand even geen contact of vooral elkaar niet zien echt goed voor ons.linnylow schreef: ↑07-01-2019 20:38Hadden jullie dit trouwens ook:
Heb er echt van geleerd dat problemen soms even zonder partner opgelost moeten worden en dan kan je weer door.
Maar ik had vriend idd helemaal verheerlijkt, gelukkig was hij nog steeds even leuk als in mn hoofd dus dat scheelde

dinsdag 8 januari 2019 om 13:12
Hahaha dat was ik ook al aan het denkenNee is niet raar zou ik ook hebben
Op begin lijkt alles leuk zoiets het eerste jaar, maar daarna beginnen vaak de irritaties.
En dan is het maar de vraag of een relatie dat red.

Nou daten vind ik wel leuk en geeft zeker de nodige afleiding. Maar ik vind het ook soms wel vermoeiend... zeker op mijn leeftijd (31), kom je niet meer zoveel leuke mannen tegen zonder enorme rugzakken waar bergen exen of kinderen in zitten... Maar goed, zoeken moeten we ook niet he

@Trien30, wat superfijn dat het zo goed met jou (jullie) gaat!
dinsdag 8 januari 2019 om 13:47
Het is ook gewoon even afleiding en ook goed om te weten dat je nog in de markt ligt, ik voel me nu ook beter!ZoeyMaar schreef: ↑07-01-2019 18:37Wat grappig, ik merk dat het mij ook geholpen heeft te chatten en een keer af te spreken met iemand. Het is niet serieus, maar voel me sindsdien wel echt beter! Ik heb ook niet meer dat ik thuis in alle kamers de lichten aan zet en de hele dag zo'n USB boxje meesleep zodat het maar niet stil is (dat heb ik een paar dagen wel gedaan).
Genoeg matches, ik heb mij maar even gefocust op 2 haha -_-
Maar is echt wel fijn, alleen wel lastig want ik woon dus nog samen met ex totdat huis verkocht is,
merk wel dat als ik aan het appen ben met iemand hij dan nieuwsgierig met zijn neus er bovenop gaat hangen.
Ik wil die 2 werelden nog even mooi gescheiden houden en vraag hem vriendelijk mij de ruimte te geven.
“I am rarely bored alone; I am often bored in groups and crowds."

dinsdag 8 januari 2019 om 21:04
Toch even mijn verhaal doen:
Is nu sinds aug/se[t 2018 uit met mijn ex. Dit vege dat hij het te druk had om aftespreken/langs te komen. Ben redelijk over hem heen toch hoop ik stiekem ergens dat het (ooit) weer goed komt.
Zijn wel als vrienden uit elkaar gegaan, Laatst hem nog een gelukkig nieuw jaar gewenst met oud en nieuw. Toen stuurde hij terug jij ook met een kusje, smiley. Ik probeer me er niet te veel aan te trekken. Kan dit iets betekenen?
ps: Hij wou binnenkort weer eens afspreken. Denk alleen dat het nog even gaat duurde aangezien hij best druk is met van alles.
Is nu sinds aug/se[t 2018 uit met mijn ex. Dit vege dat hij het te druk had om aftespreken/langs te komen. Ben redelijk over hem heen toch hoop ik stiekem ergens dat het (ooit) weer goed komt.
Zijn wel als vrienden uit elkaar gegaan, Laatst hem nog een gelukkig nieuw jaar gewenst met oud en nieuw. Toen stuurde hij terug jij ook met een kusje, smiley. Ik probeer me er niet te veel aan te trekken. Kan dit iets betekenen?
ps: Hij wou binnenkort weer eens afspreken. Denk alleen dat het nog even gaat duurde aangezien hij best druk is met van alles.
dinsdag 8 januari 2019 om 21:11
@flamingoo Na mijn laatste bericht zaterdag geen reactie meer gehad. Vind het zo moeilijk snappen, eerst contact zoeken en dan niet meer reageren. Moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik ook niet onmiddellijk heb gereageerd.
Blijf me afvragen waarom hij ineens vroeg hoe het met me ging. Wat de trigger was om me een bericht te sturen
Blijf me afvragen waarom hij ineens vroeg hoe het met me ging. Wat de trigger was om me een bericht te sturen
dinsdag 8 januari 2019 om 21:32
Ik heb gisteren voor de laatste keer, als het goed is, met hem gewerkt. Naar mijn idee zocht hij wel toenadering en was het weer ouderwets gezellig. Op een gegeven moment heb ik het gesprek wel afgekapt omdat ik mezelf niet weer wilde kwellen.. Misschien dat ik hem toch nog iets stuur, maar nog even goed over na denken..Oogdruppels schreef: ↑07-01-2019 09:50@Trien, wat fijn om t horen!!
@Groningen12, ik heb nadat we 1,5 maand uit elkaar waren hem een kaart gestuurd met alles wat ik wilde zeggen. Mij luchtte dat heel erg op. Hij kon het ook heel erg waarderen (toen wel nog haha). Ik heb er geen moment spijt van gehad.
@HelloLove, dat denk ik ook niet! Wat wel jammer is, want in mijn dromen staat hij smekend voor mijn deur, die ik in zijn gezicht dicht gooi hihi (pssst). Beter is het om totaal geen verwachtingen meer te koesteren. Des te minder kun je teleurgesteld raken.
Ik was gister bij gezamenlijke vrienden op bezoek. We zijn daar de peetouders van het kindje. Altijd even lief... maar toch hebben mensen soms geen filter. Uitspraken als 'hij is wel heel erg blij met haar (de nieuwe vlam dus)'. Zetten geen zoden aan de dijk. Merk dat ik door zo'n opmerking weer moeilijk in slaap kom en zelfs weer over hen heb gedroomd. Het is en blijft een langdurig proces dus pfoe! Vandaag officieel 5 maanden uit elkaar... het lijkt al heel lang geleden! Hij is nu 4 maanden samen met haar... Is het heel raar dat ik hem nooit meer terug zou willen, maar ik reikhalzend uitkijk naar het moment dat die relatie in de soep loopt?
dinsdag 8 januari 2019 om 22:10
Als het zo gezellig was, waarom niet heel even een paar dagen wachten en zien of hij zelf weer contact zoekt? Hij moet ook even de kans krijgen je te missen.Groningen12 schreef: ↑08-01-2019 21:32Ik heb gisteren voor de laatste keer, als het goed is, met hem gewerkt. Naar mijn idee zocht hij wel toenadering en was het weer ouderwets gezellig. Op een gegeven moment heb ik het gesprek wel afgekapt omdat ik mezelf niet weer wilde kwellen.. Misschien dat ik hem toch nog iets stuur, maar nog even goed over na denken..
En als hij dat niet doet dan kan je over een paar dagen altijd nog bedenken dat je wat wil sturen.
@oogdruppels, dankjewel. Ben ook echt blij

woensdag 9 januari 2019 om 01:03
Het probleem is dat wij het al meerdere malen hebben geprobeerd en het altijd heel gezellig is, maar het van zijn kant het toch net niet is. Dat heeft allemaal veel te lang geduurd waardoor we elkaar steeds aan het kwellen waren. Ik wil het nog steeds heel graag, maar weet ook dat het beter is om hem los te laten. Vandaar dat het beter is om geen contact te zoeken, denk ik.Trien30 schreef: ↑08-01-2019 22:10Als het zo gezellig was, waarom niet heel even een paar dagen wachten en zien of hij zelf weer contact zoekt? Hij moet ook even de kans krijgen je te missen.
En als hij dat niet doet dan kan je over een paar dagen altijd nog bedenken dat je wat wil sturen.
@oogdruppels, dankjewel. Ben ook echt blij![]()
woensdag 9 januari 2019 om 09:01
Dit is ook een beetje mijn situatie. Als ik hem zie is het leuk, maar hij wil niet meer (al maanden niet). Als je er nog over denkt om een briefje achter te laten op zijn werk: ik zou het wel doen. Mijn ex had in ons oude huis ook een kaartje geschreven met een afscheidswens en eerst vond ik het stom, toen pijnlijk maar nu vind ik het heel lief. We hebben elkaar daarna nog paar keer gezien, maar goed, dat kaartje was toch een soort afsluiting, ik heb het ook bewaard. Je moet wel inschatten of het hem heel verdrietig of emotioneel maakt, want dat is niet zo handig als hij net zijn werkdag begint?Groningen12 schreef: ↑09-01-2019 01:03Het probleem is dat wij het al meerdere malen hebben geprobeerd en het altijd heel gezellig is, maar het van zijn kant het toch net niet is. Dat heeft allemaal veel te lang geduurd waardoor we elkaar steeds aan het kwellen waren. Ik wil het nog steeds heel graag, maar weet ook dat het beter is om hem los te laten. Vandaar dat het beter is om geen contact te zoeken, denk ik.