Relatie verbreken...

16-06-2019 20:01 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Graag zou ik mijn verhaal hier vertellen. Ik ben een vrouw en moeder van 1 dochtertje van 6. Ik ben 8 jaar samen met mijn partner. Onze relatie is niet altijd gemakkelijk geweest, we hebben veel meegemaakt samen. Al langere tijd twijfel ik over onze relatie. Ik heb het gevoel nooit op de eerste plek te staan in zijn leven, dat het gezin nooit op de eerste plek staat in zijn leven. Mijn partner heeft samen met mijn schoonvader een eigen bedrijf, hier gaat veel tijd in zitten. Daarnaast heeft mijn partner ook nog meerdere sociale contacten, eigenlijks zit hij wekelijks met vrienden een aantal biertjes te drinken. Ikzelf werk 20uur pw in de zorg, waarbij ik ook in de weekenden werk en er dus bijna geen tijd is voor ons als gezin.

Wanneer ik hierover wil praten, geeft mijn partner weinig gehoor. Of hij beloofd dat eraan gedacht zal worden en na 1/2 weken weer op de oude voer verder gaat.
Mijn schoonvader is gescheiden, mijn schoonmoeder was een zeer en zeer dominante vrouw, mijn schoonvader mocht eigenlijk niks van haar. Mijn vriend projecteert dit dan ook heel vaak naar mij toe. Dat ik hem ook dingen verbied en hij laat zich echt niks verbieden door een vrouw.

Dit is mijn intentie ook helemaal niet. Er is wel een stukje onzekerheid bij gekomen van mijn kant. Mijn partner is een jaar geleden met vrienden een avond wezen stappen, na dit stapavondje werd er gesproken over een stel meiden die ze waren tegen gekomen. 1 van die meiden was ineens bevriend met mijn partner. Toen ik vroeg wie ze was, wist mijn partner dat eigenlijk niet te vertellen, alleen over het stapavondje. Een aantal weken later ben ik erachter gekomen dat ze ook chat contact hadden via Snapchat. Ikzelf maak geen gebruik van Snapchat, maar ik kwam er zo wel achter dat wat er over en weer verstuurd is, ook gelijk word verwijderd.

We hebben hier flinke ruzie om gehad, ik had mijn partner meerdere keren gevraagd naar deze meid. En elke keer werd erover gesproken of was er niks.

Mijn partner heeft daarna Snapchat verwijderd. Een aantal weken daarna kwamen we erachter dat ik zwanger was. Ontzettend blij waren we, helaas ging het mis en kreeg ik een miskraam. De avond van de miskraam zouden we eigenlijk naar een feestje gaan. Hier had ik natuurlijk geen zin meer in, ik had veel bloedverlies en buikpijn en was enorm verdrietig. Mijn partner vond het ook erg, maar besloot toch om naar het feestje te gaan. Ik heb hem meerdere keren gevraagd bij me te blijven, maar nee...

Afgelopen week ben ik op mijn werk door mijn rug gegaan. Ik heb veel pijn en kan niet veel. Ik heb hulp nodig bij de dagelijks dingen en zorg voor onze dochter. Toch vond mijn partner het gistermiddag nodig om naar een feest te gaan, ik heb hem gevraagd thuis te blijven omdat ik weinig tot niks kan. Maar ik kreeg geen begrip, alleen maar...ik zou mijn partner weer iets verbieden. Hij is kwaad weg gegaan.

We hebben hier vandaag nog flinke ruzie om gehad, ik voel me namelijk erg alleen en onbegrepen.

We hebben meerdere dingen meegemaakt en ik heb steeds meer het gevoel dat ik me aan alle kanten moeten aanpassen en hij dat helemaal niet doet.

Ik ben nu het jaloerse wijf, de zeur en iemand die hem alles verbied. Aldus mijn partner...
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu met je TO?

Heb je een huisje gevonden?

Hou je rug recht en je kin omhoog,
en doe alsof je je beter voelt dan hem, want dat ben je ook, en hij hoeft niet te zien dat je soms nog moeite hebt met zijn rotgedrag.

Hij komt er nog wel achter.
:hug: :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Inmiddels zijn we een aantal maanden verder en wil ik een update geven.

2 maanden terug heb ik een huis gevonden, een huis wat in hetzelfde dorp staat als waar ik nu woon. Begin Januari kan ik de sleutel krijgen. Daarnaast kan ik via mijn werk een opleiding gaan volgen, een opleiding die ik ook heel erg graag wil doen.

Toch ben ik zo aan het twijfelen, kan ik dit wel? Is dit wel de juiste beslissing? Wat als mijn partner een ander krijgt, zou ik spijt krijgen?

Ook doet hij op zijn manier meer zijn best voor ons als gezin, maar hij zal mij nooit kunnen geven waar ik echt naar verlang.

Ik heb geen behoefte om elk weekend alleen op de bank te zitten, of als we samen zijn dat we dan bij vrienden een avond zitten. En natuurlijk is dat af en toe gezellig, maar niet elk weekend.

We hebben ook nog wel gesprekken gehad en daarin geeft hij aan dat hij heel veel van me houd en niet zou willen dat ik weg zou gaan. Dat vind ik fijn om te horen. Maar er word dan ook gezegd dat ik niet van hem kan vragen dat hij zich nog meer kan aanpassen dan hij al heeft gedaan.

Want volgens hem ging hij jaren terug nog meer avondjes weg. En in de december maand werd het ook druk ivm open dagen van zijn werk.

Wat moet ik hier nu mee?

Ik voel me zo onzeker en angstig. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Ook met de opleiding, red ik dat wel als ik alleen woon met de kinderen.

Zou het heel erg fijn vinden als jullie me hier advies in kunnen geven. Alvast bedankt!
● Weet je nog toen hij je bloedend na een miskraam aan je lot overliet om feest te gaan vieren?
● Weet je nog dat je door je rug was gegaan en hij je aan je lot overliet om feest te gaan vieren?
● Weet je nog dat hij achter je rug om met een ander aan Het chatten was?
● Weet je nog dat hij je aan je lot overlaat in de zorg voor jullie kind?
● Weet je nog dat hij je wekenlang negeert?

....
Alle reacties Link kopieren
Hij wil gewoon niet alleen zijn, en zijn huishoudster kwijt raken. Hoofd omhoog To, je kan dit! Zeker in het belang van je dochter.
Wat een egoïstische zak hooi joh. Sorry hoor, maar je bent echt veel meer waard dan zo’n lamzak van een vent.
Always look on the bright side of life
Flowerspowers schreef:
30-11-2019 12:25
Hij wil gewoon niet alleen zijn, en zijn huishoudster kwijt raken. Hoofd omhoog To, je kan dit! Zeker in het belang van je dochter.
Wat een egoïstische zak hooi joh. Sorry hoor, maar je bent echt veel meer waard dan zo’n lamzak van een vent.
Dit ja!

Wat een manipulatieve eikel zeg :-[
Alle reacties Link kopieren
Ik baal ontzettend van mezelf dat ik zo angstig ben, dat ik elke keer maar denk...wat als ik niet de juiste keuze maak, wat als ik hem teveel ga missen, wat als ik het niet alleen ga redden, wat als hij een ander krijgt.

Maar aan de andere kant verlang ik naar een eigen plekje, rust en niet meer spanningen.

Ik heb binnenkort een intake gesprek bij een psycholoog, helaas duurt het nog even voordat ik met de behandeling kan starten vanwege de wachtlijst. Dus ook daar kan ik nu nog niks mee.
Zonnetje8200 schreef:
30-11-2019 13:39
Ik baal ontzettend van mezelf dat ik zo angstig ben, dat ik elke keer maar denk...wat als ik niet de juiste keuze maak, wat als ik hem teveel ga missen, wat als ik het niet alleen ga redden, wat als hij een ander krijgt.

Maar aan de andere kant verlang ik naar een eigen plekje, rust en niet meer spanningen.

Ik heb binnenkort een intake gesprek bij een psycholoog, helaas duurt het nog even voordat ik met de behandeling kan starten vanwege de wachtlijst. Dus ook daar kan ik nu nog niks mee.
Wat zou je aan hem missen? Hij is niet eens aardig of begaan met jou of met jullie kind.
Waarom zou je het niet redden? Anders dan financieel doe je het al alleen.
Sneu voor zijn volgende vriendin, jij weet wat ze krijgt...
Alle reacties Link kopieren
Wat goed!!

Gefeliciteerd met je huisje!! :cheer2:

Ga ervoor, ga het doen, je zult je bevrijd voelen!!!

Hoe gaat het tussen jullie al die tijd dan?

Natuurlijk kun je dit. Iedereen kan dat!
Kom op vrouw :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Hij is er toch bijna nooit?
Of negeert je dagenlang.
Wat ga je daar nu aan missen...
Alle reacties Link kopieren
Hoe het tussen ons gaat...

Nu hij weer van het huis draait hij om...tenniste de afgelopen maand. Blijft dan meer thuis, is op zijn manier meer met het gezin bezig.

Maar hij zat gisteren bij vrienden een biertje te drinken en op dit moment zit hij in een kroeg. Dus dat is weer een weekend alleen op de bank.

Hij heeft me afgelopen week gezegd hoeveel hij van me houd, dat ik daar niet aan moet twijfelen. Dat als ik weg zou gaan, hij me heel erg gaat missen. En dat hij niet wil dat ik weg ga.

Maar 1,5 maand terug heeft hij in een kroeg allerlei negatieve dingen over mij gezegd. Waaronder dat onze relatie slecht is , maar dat ik het huis maar niet uit ga. De eigenaar van de kroeg had hem zelfs onderdak aangeboden. Hier ben ik per toeval achter gekomen, en ben ik ontzettend kwaad om geworden.

Uiteindelijk is meneer niet weg gegaan, en wil ook niet dat ik weg ga.
Alle reacties Link kopieren
Zeker doorzetten!
Je schrijft zelf dat hij je nooit gaat geven waar je echt naar verlangt..
Logisch dat je het nu spannend wordt en je gaat twijfelen, en hij meer zijn best doet. Maar vergeet niet waarom je hier voor kiest, laat je niet leiden door angst. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wat achterbaks en laag om zo achter je rug over je te praten. En dan in your face zitten schijnheilen?
Drinkt hij trouwens zoveel.?
Alle reacties Link kopieren
Kansloze vent. Doorzetten!
Alle reacties Link kopieren
Hij drinkt regelmatig, de ene keer meer dan de andere keer. Maar hij komt nooit echt bezopen thuis. Of ik zie dat niet, want ik lig ook vaak al op bed wanneer hij thuis komt.

Maar het is elke weekend of naar de kroeg, of bij collega’s, of bij vrienden zitten.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig 🙄
Je zult hem gaan missen als kiespijn.
Alle reacties Link kopieren
Zo, nog een maand en dan kan je opnieuw gaan leven! Dat helpt je deze laatste maand vast door :hug:
Alle reacties Link kopieren
Je bent al zo ver gekomen en ook nog een helemaal zelf! Ik vind je ontzettend sterk, ook al zie je dat misschien zelf niet altijd even helder meer na al dat gekleineer van hem.
En tuurlijk ben je onzeker, het siert je omdat het iets zegt over dat jij er al die jaren wel in bent blijven geloven en ervoor geknokt hebt om het goed te laten komen.
Ik ken je niet, maar ik weet zeker dat je het gaat redden. :hug:
Alle reacties Link kopieren
-
alma14 wijzigde dit bericht op 23-01-2020 09:41
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie lieve reacties! Ook al kennen we elkaar niet, maar het doet me ontzettend goed!

Vannacht kwam hij rond 1u thuis, stinkend naar de drank. Hij kon er dan niks aan doen dat ik boos was.

Ik had zelf ook naar de kroeg kunnen gaan want er waren ook vriendinnen van mij. Dat wist ik, want ze hadden mij ook gevraagd of ik mee wilde gaan. Maar ik had na een week hard werken en andere drukte geen zin. En 1 vriendin ging met haar vriend en de andere vriend gaat mee omdat haar eigen vriend net zo is als de mijne.

Maar hij neemt het me dan kwalijk dat ik niet mee ga. Ga jij maar Rémy alleen in huis zitten. Dat kwetst me dan heel erg!

Mag ik gewoon genieten van een avondje thuis op de bank. Bijkomen van een drukke week. Af en toe een avondje weg vind ik super leuk, maar dit is elke week. En ik trek het gewoon niet meer. En door zijn gedrag krijg ik er steeds meer een afkeer van.

Ik wou wel dat zijn woorden me niet meer zouden raken. Het doet pijn.
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Natuurlijk doet het pijn, logisch toch?
Maar ook dat gaat voorbij, tot het punt dat het je niet meer raakt en je doorziet hoe sneu deze opmerkingen zijn.
Een peuter mept ook om zich heen omdat ze het verbaal (nog) niet kunnen zeggen..
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Zonnetje8200 schreef:
30-11-2019 13:39
Ik baal ontzettend van mezelf dat ik zo angstig ben, dat ik elke keer maar denk...wat als ik niet de juiste keuze maak, wat als ik hem teveel ga missen, wat als ik het niet alleen ga redden, wat als hij een ander krijgt.

Maar aan de andere kant verlang ik naar een eigen plekje, rust en niet meer spanningen.

Ik heb binnenkort een intake gesprek bij een psycholoog, helaas duurt het nog even voordat ik met de behandeling kan starten vanwege de wachtlijst. Dus ook daar kan ik nu nog niks mee.
Pff kan mij dit helemaal voorstellen ja, ik zou ook zo’n twijfelaar zijn. Blijft lastig, vooral omdat hij je nu weer aan het twijfelen maakt door “goede” dingen te zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven