Ruziemaken in het openbaar

07-08-2020 20:29 204 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ben jij een keer getuige geweest van een ruzie tussen mensen (partners)) en hoe ging dat?

Vandaag was ik in de stad.
Een stel, man en vrouw, maakte ruzie in het openbaar.
Man had iets gekocht wat vrouw te duur vond.
Vrouw wilde dat man het terug ging brengen.
Man zei dat vrouw dat zelf maar moest doen als ze het niet eens was met zijn aankoop. “Doe het lekker zelf, ik doe het niet!!”
Ging om ongeveer 30,-
Luxe product, denk aan bijv een goede fles wijn ofzo.
Vrouw was witheet, man hakken in het zand.
Ruzie eindigde (voor buitenstaanders) toen man wegliep terwijl vrouw achter hem aan ging.

Hoewel het gênant was vond ik het ergens ook wel fascinerend😳🙄

Zelf zul je mij hier namelijk niet op betrappen omdat ik van thuis uit heb ik meegekregen dat ruzie of onenigheid hebben in het openbaar écht niet kan.

Jullie ook wel eens zoiets meegemaakt??
vakantienl15 wijzigde dit bericht op 07-08-2020 20:35
Reden: Duidelijker zo
2.87% gewijzigd
Geen prima, prima is geen goed.
Marée schreef:
08-08-2020 09:35
Dat jij dat zo ervaart betekent niet dat anderen dat ook zo ervaren.
Jouw ervaring hoeft jou nog niet de juiste inzichten te geven. Ik wed van niet. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
08-08-2020 09:44
Jouw ervaring hoeft jou nog niet de juiste inzichten te geven. Ik wed van niet. :)
Mijn ervaring is helemaal niet relevant, gezien ik die niet projecteer op andere mensen.
appelientjex schreef:
07-08-2020 22:46
Ik bedoel dat het nu als grappig leedvermaak wordt gezien, terwijl het dus huiselijk geweld is. Als je dat ziet dan spreek je zo’n vrouw toch aan? Als een man een vrouw slaat dan wordt dat vaak als heftiger ervaren om een of andere reden en wordt er sneller ingegrepen.
Ah ja tuurlijk, die hadden we nog niet gehad: nu is het mijn fout dat ik een schreeuwende, slaande, spugende vrouw niet aan spreek. Dat heb ik inderdaad niet gedaan nee. Zou niet weten waarom. Ik sprak hun taal niet eens. Bovendien waren ze met een hele groep vrienden. Denk je dan echt dat ik me geroepen voel om er tussen te springen? Nee dankjewel.
Marée schreef:
08-08-2020 09:48
Mijn ervaring is helemaal niet relevant, gezien ik die niet projecteer op andere mensen.
Weer een veer erbij die je in je tooi kan steken dan. Wel gefeliciteerd. :proud:
ik heb in het centrum gewoond en mijn slaapkamerraam keek precies uit op een straat vol cafe's en restaurants vooral op vrijdag& zaterdag avond was het feest zo rond 03.00 begonnen de ruzies van uitsmijters uitschelden tot doodsbedreigingen een keer zelfs een politie achtervolging, scooter die door de straat vloog. junkies die ruzie maakte
you name it. ik zat nog net niet met een bak popcorn voor het raam.

vorig jaar had ik een feestje bij vrienden, eentje hing uit het raam te roken en zag dat er verder op bij het cafe een ruzie uitbrak tussen 2 mannen, hoop gescheld erbij en toen begonnen ze ook nog toch vechten. dus de roker aarzelde geen moment en rende met 3 andere vrienden naar beneden.
nog geen 2 min komt mijn vriendin naar boven gillend dat ik de politie moet bellen want een van de vechtersbazen heeft haar vriend bedreigt en gaat hem te lijf, dus ik stijf van de adrenaline bel de politie die waren gelukkig al onderweg vanwege een eerdere melding, liep allemaal met een sisser af.
rouge__ wijzigde dit bericht op 08-08-2020 10:03
0.00% gewijzigd
Relax we're all crazy, it's not a competition
Voor iedereen die smult van een echtelijke ruzie: man en ik gaan volgend weekend voor het eerst kamperen en een grote tent opzetten... Zelf voor klapstoel en popcorn zorgen!😆
Redballoon schreef:
08-08-2020 10:02
Voor iedereen die smult van een echtelijke ruzie: man en ik gaan volgend weekend voor het eerst kamperen en een grote tent opzetten... Zelf voor klapstoel en popcorn zorgen!😆
HAHAH!!!!!!
Op fietsvakantie, fietste ergens in de duinen noord van IJmuiden, kom ik een man en vrouw tegen fietsen 10 meter uit elkaar. En de vrouw achterop gillen krijsen naar de man voor haar. Heeft totaal geen zin want die man hoorde dat toch niet.
fietsen varen vrouwelijk doen
Redballoon schreef:
08-08-2020 10:02
Dat is altijd heel leuk werk vooral als andere buren er zich mee gaan bemoeien als ze door krijgen dat jullie het voor de eerste keer die tent opzetten.
Vooral youtube filmpjes gaan kijken hoe het werkt ;-)
Alcohol speelt vaak een grote rol. Drank doet de frustraties toenemen (schijnt je centrale zenuwstelsel te onderdrukken) en de remmingen nemen af. Daarom is alcohol ook zo gevaarlijk. Om de stomste dingen voelt men zich vreselijk aangeslagen en dat moet dan meteen uitgevochten worden.

Denk wel dat er redenen moeten zijn waardoor men zich zo druk maakt om mee te beginnen. Je moet je kwetsbaarheden en pijnen hebben anders kan je je niet zo opfokken.

Ik kom nooit in dat soort omgevingen maar als je twintig bent zitten toch veel van je kennissen daar.
retrostar schreef:
08-08-2020 10:28
Alcohol speelt vaak een grote rol. Drank doet de frustraties toenemen (schijnt je centrale zenuwstelsel te onderdrukken) en de remmingen nemen af. Daarom is alcohol ook zo gevaarlijk. Om de stomste dingen voelt men zich vreselijk aangeslagen en dat moet dan meteen uitgevochten worden.

Denk wel dat er redenen moeten zijn waardoor men zich zo druk maakt om mee te beginnen. Je moet je kwetsbaarheden en pijnen hebben anders kan je je niet zo opfokken.

Ik kom nooit in dat soort omgevingen maar als je twintig bent zitten toch veel van je kennissen daar.

Oke.
Here am I in my little bubble
retrostar schreef:
08-08-2020 10:28

Ik ga jou steeds raarder vinden met je posts.
Vaak een zwakke persoonlijkheid. Die hebben dat nodig.
retrostar schreef:
08-08-2020 10:41
Ik leer elke dag weer wat bij op dit forum :facepalm:
retrostar schreef:
08-08-2020 10:41
Nu al aan het dagdrinken?
Globe83 schreef:
08-08-2020 10:43
Nu al aan het dagdrinken?
In drank zitten calorieën. Daar doet retrostar niet aan.
safrat schreef:
08-08-2020 10:47
In drank zitten calorieën. Daar doet retrostar niet aan.
:HA: :popcorn:
Ano11niem schreef:
08-08-2020 10:36
Ik ga jou steeds raarder vinden met je posts.
Ja, dit is iemand die op sociaal vlak behoorlijk wat heeft meegemaakt denk ik altijd als ik de posts lees. Ik herken nooit iets van wat ze heeft meegemaakt en vindt.
O, ja! Tent en partytent opzetten op festivals. Ook altijd leuk.
Vind een beetje kibbelen of ruziemaken met normale woorden ook wel heel wat anders dan echt nare dingen schelden en spugen en meppen en neersteken. Dat laatste dingen zijn gewoon erg en niet vermakelijk.

De rest kan dat wel zijn.
Onder mij woont een jong stel (25/26) met een kind van net 2 jaar.

Toen ik hier net kwam wonen hoorde ik wel regelmatig geschreeuw en gevloek maar dat is tegenwoordig minder. Wel zitten ze vaak in de tuin en word die meid genegeerd, zij verteld een verhaal en haar vriend begint bijvoorbeeld in het midden van het gesprek tegen dochter over het weer te praten etcetc. Ik heb ze nog nooit een gesprek met met elkaar horen voeren meer dan 3 zinnen. Dit is natuurlijk niet echt ruziemaken maar ik vind het wel sneu. Wel hoor ik de man in kwestie vaak opmerkingen maken tegen haar als ‘je moet niet altijd zo dom praten’ ‘praat niet zo dom door je neus zo kan ik je niet verstaan’ etcetc. Erg zielig voor dat meisje vind ik zelf.
Ik vind het normaal dat je van mening kan verschillen met je wederhelft, en ook dat je even je mening zegt zonder je stem te verheffen (dus geen ja als je nee bedoelt), maar dat je je verder inhoudt en het niet ter plaatse gaat bediscussiëren. Dat is mijns inziens heel gewoon fatsoenlijk gedrag.

Mensen die het anders doen, geen zelfbeheersing hebben, hebben m.i. andere problemen. Heel wonderbaarlijk dan sommigen daar anders over denken. Maar die zullen dan vermoedelijk problemen hebben in hun eigen relatie. Wat mij persoonlijk niet aangaat trouwens en wat me niet interesseert.

Ik ga maar eens wat nuttigers doen dan Viva. :)
Eén vriendin heeft echt een nare man die de sfeer altijd weet te verpesten in klein gezelschap. In groot gezelschap lijkt hij zich te beheersen en babbelt hij gezellig mee. In klein gezelschap loopt hij aanhoudend te vitten op met name vriendin en hun kinderen, maar even makkelijk ook op anderen in het kleine gezelschap. Echt alles is altijd de schuld van anderen. Eens had hij mannengriep, dus kon niet de boodschappen halen en daarom moesten wij (zijn vriendin+vriendinnen) dat doen, van hem, alvorens te vertrekken naar de gereserveerde high tea. Deze verrassing kwam toen wij haar thuis ophaalden. Waarom er zoveel bloedspoed was snapten wij niet, maar als het iemand rust geeft als die boodschappen er nú zijn, vooruit dan maar. Het voelde voor mij als een behoorlijke gunst dat wij dat deden, het gaat immers van onze tijd af, en ik verwachtte eigenlijk een bedankje toen wij terugkwamen. Maar wij kregen allemaal de volle laag, want wij hadden met ons vliegenbrein niet zelf bedacht om ook even verder jus mee te nemen en dat was natuurlijk wel zo normaal geweest, gezien zijn toestand. En voor wij vertrokken hadden wij ook niet even zijn mobieltje aan hem gegeven, dus hij kon er ook niet over bellen. Door ons. Wat een aso's waren wij toch. Niet te kort.

En dat allemaal schreeuwend vanaf de bank.
ikBedoelHetGoed schreef:
08-08-2020 11:19
Eén vriendin heeft echt een nare man die de sfeer altijd weet te verpesten in klein gezelschap. In groot gezelschap lijkt hij zich te beheersen en babbelt hij gezellig mee. In klein gezelschap loopt hij aanhoudend te vitten op met name vriendin en hun kinderen, maar even makkelijk ook op anderen in het kleine gezelschap. Echt alles is altijd de schuld van anderen. Eens had hij mannengriep, dus kon niet de boodschappen halen en daarom moesten wij (zijn vriendin+vriendinnen) dat doen, van hem, alvorens te vertrekken naar de gereserveerde high tea. Deze verrassing kwam toen wij haar thuis ophaalden. Waarom er zoveel bloedspoed was snapten wij niet, maar als het iemand rust geeft als die boodschappen er nú zijn, vooruit dan maar. Het voelde voor mij als een behoorlijke gunst dat wij dat deden, het gaat immers van onze tijd af, en ik verwachtte eigenlijk een bedankje toen wij terugkwamen. Maar wij kregen allemaal de volle laag, want wij hadden met ons vliegenbrein niet zelf bedacht om ook even verder jus mee te nemen en dat was natuurlijk wel zo normaal geweest, gezien zijn toestand. En voor wij vertrokken hadden wij ook niet even zijn mobieltje aan hem gegeven, dus hij kon er ook niet over bellen. Door ons. Wat een aso's waren wij toch. Niet te kort.

En dat allemaal schreeuwend vanaf de bank.
Oh wow!!! Wat zal je vriendin zich rot geschaamd hebben voor haar vent!
Dat ze nog bij zo'n eikel blijft zeg!
Redballoon schreef:
08-08-2020 12:53
Oh wow!!! Wat zal je vriendin zich rot geschaamd hebben voor haar vent!
Dat ze nog bij zo'n eikel blijft zeg!
Dit was wel een extreem incident, meestal noemt hij alleen haar (of soms de kinderen) egoïstisch of onnadenkend of onnozel, en ik kijk inmiddels, na zoveel jaren, bijna nergens meer van op. Ook niet van dat zij zijn gedrag áltijd verdedigt, want hij heeft stress of pijn of te veel prikkels. Ik denk dat hij gewoon een kutkarakter heeft, maar als zij alles al jaren slikt en verdedigt dan zal dit zijn wat zij zichzelf toewenst. Met de kinderen voel ik medelijden, want de sfeer in huis is nooit ontspannen. Dat is mijn enige worsteling hiermee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven