Ruziemaken in het openbaar
vrijdag 7 augustus 2020 om 20:29
Wanneer ben jij een keer getuige geweest van een ruzie tussen mensen (partners)) en hoe ging dat?
Vandaag was ik in de stad.
Een stel, man en vrouw, maakte ruzie in het openbaar.
Man had iets gekocht wat vrouw te duur vond.
Vrouw wilde dat man het terug ging brengen.
Man zei dat vrouw dat zelf maar moest doen als ze het niet eens was met zijn aankoop. “Doe het lekker zelf, ik doe het niet!!”
Ging om ongeveer 30,-
Luxe product, denk aan bijv een goede fles wijn ofzo.
Vrouw was witheet, man hakken in het zand.
Ruzie eindigde (voor buitenstaanders) toen man wegliep terwijl vrouw achter hem aan ging.
Hoewel het gênant was vond ik het ergens ook wel fascinerend
Zelf zul je mij hier namelijk niet op betrappen omdat ik van thuis uit heb ik meegekregen dat ruzie of onenigheid hebben in het openbaar écht niet kan.
Jullie ook wel eens zoiets meegemaakt??
Vandaag was ik in de stad.
Een stel, man en vrouw, maakte ruzie in het openbaar.
Man had iets gekocht wat vrouw te duur vond.
Vrouw wilde dat man het terug ging brengen.
Man zei dat vrouw dat zelf maar moest doen als ze het niet eens was met zijn aankoop. “Doe het lekker zelf, ik doe het niet!!”
Ging om ongeveer 30,-
Luxe product, denk aan bijv een goede fles wijn ofzo.
Vrouw was witheet, man hakken in het zand.
Ruzie eindigde (voor buitenstaanders) toen man wegliep terwijl vrouw achter hem aan ging.
Hoewel het gênant was vond ik het ergens ook wel fascinerend
Zelf zul je mij hier namelijk niet op betrappen omdat ik van thuis uit heb ik meegekregen dat ruzie of onenigheid hebben in het openbaar écht niet kan.
Jullie ook wel eens zoiets meegemaakt??
vakantienl15 wijzigde dit bericht op 07-08-2020 20:35
Reden: Duidelijker zo
Reden: Duidelijker zo
2.87% gewijzigd
Geen prima, prima is geen goed.

zondag 9 augustus 2020 om 08:46
Rare reactie. Je hebt geen hoe zij er financieel voor staan en hoe vaak hij wellicht al geld uit gegeven heeft dat ze niet hebben. Niet oordelen.

zondag 9 augustus 2020 om 09:00
Dan nog is dat geen reden om hem te verbieden iets te kopen wat zij niet nodig vindt. Dan moet je gaan budgetteren en dat soort zaken bespreek je beter rustig aan de spreekwoordelijke keukentafel.
Ik zie om mij heen meerdere stellen waarvan een van de partners denkt dat ze moeten micromanagen. Laat ik het zo zeggen, dat zijn niet de meest gezellige relaties.
Als je beiden niet op één lijn zit met financiële zaken moet je daar goede afspraken over maken. En als dat niet lukt, dan kun je inderdaad beter zuinig gaan leven, want advocaten zijn duur.

zondag 9 augustus 2020 om 09:54
DS1971 schreef: ↑09-08-2020 09:00Dan nog is dat geen reden om hem te verbieden iets te kopen wat zij niet nodig vindt. Dan moet je gaan budgetteren en dat soort zaken bespreek je beter rustig aan de spreekwoordelijke keukentafel.
Ik zie om mij heen meerdere stellen waarvan een van de partners denkt dat ze moeten micromanagen. Laat ik het zo zeggen, dat zijn niet de meest gezellige relaties.
Als je beiden niet op één lijn zit met financiële zaken moet je daar goede afspraken over maken. En als dat niet lukt, dan kun je inderdaad beter zuinig gaan leven, want advocaten zijn duur.![]()
Tja, je moet gewoon nooit in gemeenschap van goederen trouwen, dan kun je met je eigen geld blijven doen wat je wil.
zondag 9 augustus 2020 om 13:17
lemoos2 schreef: ↑09-08-2020 00:38Maar goed dat mijn pa niet van het kamperen was. Hebben we als gezin één keer geprobeerd. Mijn vader kwam niet verder dan een gevecht met tentstokken en besloot ter plekke om dan maar een hotel te zoeken. En mijn moeder gaf dan altijd op het hoogtepunt van pa’s kooktemperatuur zo’n mooie trap na: “Iek denk dat je wel langker ‘ad kunnen probieren. De kinderen vienden ‘et leuk, zo een tentje. Vraag dan die man van die receptie, of ‘ij kan ‘elpen. Kijk al die mensen, die weten ‘oe die tent moet, je kunt toch vragen aan ‘en. Ja iek ga wel vragen”
En mijn pa vroeg nooit iemand iets. Al moest hij via de Eifel in DE naar de Ardennen in BE om weer in Limburg NL te komen, vragen ho maar. “Ik weet precies waar we zijn, kijk maar, dat kerkje komt mij bekend voor”. “Die kerkje ‘ebben wij al vijf keer gezien, daarom is die bekend! Stop nou en vraag gewoon om de weg!”. TomTom vond pa later ook maar iets voor amateurs![]()

zondag 9 augustus 2020 om 13:17
Youp van't Hek heeft daar een leuk stukje over in een van zijn showsMoezewoes schreef: ↑09-08-2020 01:16Hahahahahaha, yup, had ie ook een handje van. Gelukkig nu wel de tomtom geaccepteerd. Is toch anders, je hoeft het in elk geval niet te vragen.
Er was toen een bepaald punt op de route, volgens mij bij Lyon ofzo, voor daar een beetje een ring kwam, dat was dan ietwat onduidelijk of verwarrend ofzo. Dus reden wij jaar op jaar dwars door Lyon ipv eromheen. Van te voren aangegeven, bijna bij Lyon, goed opletten vaders, gvddd zaten we weer midden in de woonwijk met de aanhanger. Wij gillen van de lach op de achterbank, mn pa helemaal rood aangelopen, hahahaha!

zondag 9 augustus 2020 om 13:21
Ik herinner me nog iets.
Een tijdje geleden moest ik naar de medische dienst van het UWV. Dat is over het algemeen nogal een zenuwslopend iets en de meeste mensen nemen dus iemand mee. Ik mijn man.
We waren wat aan de vroege kant en vlak na ons komen er nog een man en vrouw de wachtkamer binnen, allebei rond de dertig schat ik. Na een paar minuten begonnen ze wat te fluisteren maar dat ging hoe langer hoe harder. Het bleek dat het man niet zinde dat ze niet meteen aan de beurt waren want hij moest weg. Vrouw reageerde eerst nog heel rustig dat zij er ook niets aan kan doen, dat zoiets nou eenmaal wat tijd kost. Hij vond dat het allemaal haar schuld was. Toen zei zij dat hij dan maar moest gaan, waarop hij heel boos siste dat hij toch mee was voor haar en ze maar blij moest zijn dat hij mee was.
Die vrouw was zichtbaar nerveus voor het komende gesprek dus ik vond het echt sneu voor haar. Vlak erna waren ze aan de beurt en die man ging toch mee naar binnen.
Een tijdje geleden moest ik naar de medische dienst van het UWV. Dat is over het algemeen nogal een zenuwslopend iets en de meeste mensen nemen dus iemand mee. Ik mijn man.
We waren wat aan de vroege kant en vlak na ons komen er nog een man en vrouw de wachtkamer binnen, allebei rond de dertig schat ik. Na een paar minuten begonnen ze wat te fluisteren maar dat ging hoe langer hoe harder. Het bleek dat het man niet zinde dat ze niet meteen aan de beurt waren want hij moest weg. Vrouw reageerde eerst nog heel rustig dat zij er ook niets aan kan doen, dat zoiets nou eenmaal wat tijd kost. Hij vond dat het allemaal haar schuld was. Toen zei zij dat hij dan maar moest gaan, waarop hij heel boos siste dat hij toch mee was voor haar en ze maar blij moest zijn dat hij mee was.
Die vrouw was zichtbaar nerveus voor het komende gesprek dus ik vond het echt sneu voor haar. Vlak erna waren ze aan de beurt en die man ging toch mee naar binnen.
zondag 9 augustus 2020 om 13:28
Op het strand eens een familie met 3 kleine kinderen en een baby.
Die vrouw zat en af en toe gaf ze een tik aan haar man, daarna op de billen van één van de kinderen en toen begon ze ook nog met die baby te schudden en legde hem hardhandig weer op de grond.
Dat ging even zo door. Het was zo'n naar tafereel dat ik het niet eens goed kan omschrijven hoe het ging.
Die vrouw was niet hysterisch aan het schreeuwen ofzo, ze zat gewoon heel rustig toen ze het deed.
Elke keer als ze man een klap gaf liet hij zijn hoofd zakken.
Als ze dan wat met de andere kinderen deed probeerde hij dat wat tegen te houden en dan kreeg hij weer een klap.
En ook een keer op een strand bij een camping een vrouw die haar zoontje van een jaar of 11 bij zijn arm vast had en hem bleef schoppen en schoppen. Ging maar door hele strand over en niemand die iets deed.
Toen ging bij mij even het lampje uit, ben er heen gerend en die jongen losgetrokken en toen begon ze op mij in te schoppen.
Die jongen riep maar niet doen mama tegen die mevrouw.
Ineens wel allemaal lui er omheen en toen stopte ze.
Zei dat jongetje ook nog tegen mij dank u wel mevrouw.
Daar was ik echt goed ziek van achteraf.
Die vrouw zat en af en toe gaf ze een tik aan haar man, daarna op de billen van één van de kinderen en toen begon ze ook nog met die baby te schudden en legde hem hardhandig weer op de grond.
Dat ging even zo door. Het was zo'n naar tafereel dat ik het niet eens goed kan omschrijven hoe het ging.
Die vrouw was niet hysterisch aan het schreeuwen ofzo, ze zat gewoon heel rustig toen ze het deed.
Als ze dan wat met de andere kinderen deed probeerde hij dat wat tegen te houden en dan kreeg hij weer een klap.
En ook een keer op een strand bij een camping een vrouw die haar zoontje van een jaar of 11 bij zijn arm vast had en hem bleef schoppen en schoppen. Ging maar door hele strand over en niemand die iets deed.
Toen ging bij mij even het lampje uit, ben er heen gerend en die jongen losgetrokken en toen begon ze op mij in te schoppen.

zondag 9 augustus 2020 om 13:35
Dan nog heb je een gemeenschappelijk budget.Metallover schreef: ↑09-08-2020 09:54Tja, je moet gewoon nooit in gemeenschap van goederen trouwen, dan kun je met je eigen geld blijven doen wat je wil.
zondag 9 augustus 2020 om 13:39

zondag 9 augustus 2020 om 13:41
Bah walgelijk. Je snapt toch ook echt niet waarom sommige mensen (meerdere) kinderen op de wereld zetten.Peertjes schreef: ↑09-08-2020 13:28Op het strand eens een familie met 3 kleine kinderen en een baby.
zondag 9 augustus 2020 om 13:52
Ik was samen met mijn vrouw op vakantie in de USA. We gingen ontbijten en door wat voor omstandigheden dan ook (absoluut geen ruzie) zeiden we niks tegen elkaar.
Een tafeltje verderop zat een Nederlands stel, iets jonger dan wij. Begint de vrouw ineens tegen haar man heel vervelende (rascistische) opmerkingen over mijn vrouw te maken. Maar wel aardig lachen. Haar man was het er duidelijk niet mee eens. Mijn vrouw zegt dan niks, ik in eerste instantie ook niet. Ik zag dat zij een grote beker sinaasappelsap nam. Ik kon de verleiding niet weerstaan om op weg naar het buffet die beker om te stotenn, zo over haar heen. En dan in het Nederlands zeggen dat het per ongeluk was
Een tafeltje verderop zat een Nederlands stel, iets jonger dan wij. Begint de vrouw ineens tegen haar man heel vervelende (rascistische) opmerkingen over mijn vrouw te maken. Maar wel aardig lachen. Haar man was het er duidelijk niet mee eens. Mijn vrouw zegt dan niks, ik in eerste instantie ook niet. Ik zag dat zij een grote beker sinaasappelsap nam. Ik kon de verleiding niet weerstaan om op weg naar het buffet die beker om te stotenn, zo over haar heen. En dan in het Nederlands zeggen dat het per ongeluk was

f1823 wijzigde dit bericht op 09-08-2020 14:05
0.59% gewijzigd

zondag 9 augustus 2020 om 14:04

zondag 9 augustus 2020 om 14:31
Daar zou ik ook goed ziek van zijn. Van zowel de eerste als de tweede situatie.Peertjes schreef: ↑09-08-2020 13:28Op het strand eens een familie met 3 kleine kinderen en een baby.
zondag 9 augustus 2020 om 15:20
Peertjes schreef: ↑09-08-2020 13:28Op het strand eens een familie met 3 kleine kinderen en een baby.
Ik hoop heel erg dat ik de moed heb om er iets van te zeggen als ik ooit zo iets zie.

zondag 9 augustus 2020 om 15:24
25 jaar geleden werkte ik achter de bar in een Turks hotel. Het was die dag rustig, er zat alleen een Nederlands stel aan de bar, ruzie te maken. Ik sprak Turks met mijn collega's en zij hadden geen idee dat ik Nederlandse ben. Maar ondertussen was ik wel voor m'n collega's aan het vertalen waar de ruzie over ging (zij vond dat hij veel te weinig seks met haar had en ze was echt heel nodig toe aan een grote beurt
)
Op een gegeven moment kijkt ze me aan en snauwt me in het Engels toe "one white wine". Toen ik antwoordde "wit wijntje mevrouw, komt eraan" was ze in no time vertrokken.
Misschien ook niet erg netjes van mij om niet te laten merken dat ik ze verstond. Laten we het maar houden op dat ik nog erg jong was.

Op een gegeven moment kijkt ze me aan en snauwt me in het Engels toe "one white wine". Toen ik antwoordde "wit wijntje mevrouw, komt eraan" was ze in no time vertrokken.
Misschien ook niet erg netjes van mij om niet te laten merken dat ik ze verstond. Laten we het maar houden op dat ik nog erg jong was.

zondag 9 augustus 2020 om 21:43
Ik ben een fighter (freezer, fighter en nog één).
Wat ik zelf wel eens heel vervelend vindt. Zo was er een jongetje die door ongeveer 10 pubers omringd werd.
Niemand zei er wat van. Ze dreigden hem te slaan als straf voor zijn handelen. Ik ben toen gestopt en er wat van gezegd. Het waren tieners (16-17 naar ongeveer) van marrokaanse afkomst en gaven aan dat dit normaal is in hun cultuur en ik mij hierbuiten moest houden. Toch bleef ik wachten totdat ze hem met rust lieten,maar dan zakt de moed al wat meer en word ik angstig. Die keer daarna zag ik één van die jongeren vaak op de fiets. Gelukkig liet hij deze situatie verder met rust, maar ik was niet zo blij met mezelf.
En dit heb ik heel vaak meegemaakt toen ik zelf ook puber was. Ik kwam altijd op voor iedereen die gepest werd, maar was doodsbang om dan zelf gegrepen te worden. Als ik één van hen dan tegenkwam liep ik altijd via een omweg om die plek heen.
Nog steeds heb ik die drang er iets van te zeggen en soms is dat moedig en soms breng ik mezelf hierdoor in enge situaties.
Ook een keer meegemaakt dat ik was wezen stappen met een vriendin in Rotterdam. We waren rond de 25/26 jaar oud.
Ze dronk die avond veel te veel en zoende met een man waar ik haar vanaf trok met de mededeling dat ze toch echt op vrouwen viel. Ze was dronken en niet meer voor rede vatbaar. Die dude was echt pissed off dat ik mij ermee bemoeide en moest hem zijn gang laten gaan. Ik heb haar na 4x wegtrekken, maar met rust gelaten. Ik kon niks met haar. Maar ik baalde flink, want ze had geen idee wat ze aan het doen was en ik moest met haar mee naar huis. Geen idee waar dat was vanaf daar. En ik vond het doodeng.
Gelukkig kreeg ik haar uiteindelijk mee. Ondertussen naar de uitgang vielen ongeveer 5 mannen haar lastig. Ik duwde ze allemaal weg en gaf aan dat we met rust gelaten wilden worden en weggingen. Ze hadden daar natuurlijk maling aan en bleven haar lastig vallen. Buiten werd ze tegen de muur aan aangerand. Gewoon hand in haar broek. Ze vonden het fantastisch. Ik heb twee jongens waarmee ik toevallig die avond mee aan het praten was aangehouden en om hulp gevraagd. Ik was echt zo bang dat ze verkracht zou worden door al die mannen.
Uiteindelijk zijn we met hen meegegaan, omdat ze en de weg niet meer wist naar huis en te ver heen was.
Die mannen heb ik met heel veel moeite van haar afgekregen. Ik heb het geluk gehad dat ik de moed had dit te doen, maar aan de andere kant had ik door haar dronkenschap in elkaar geslagen kunnen worden.
Het is maar net hoe het uitwerkt.
Ik was natuurlijk woest op haar de volgende dag. Aangegeven dat ze echt moet kappen met dat drinken. Ze had mega veel spijt en schaamde zich dood.
Puntje bij paaltje:
Volgende keer stappen met vriendin erbij was ze in ene verdwenen en met twee mannen meegegaan.
Met haar de morning afterpil gehaald, omdat ze niet. Meer wist wat er was gebeurd. Nooit meer met haar wezen stappen en vriendschap is ook over.
zondag 9 augustus 2020 om 22:14
Klopt. Eerste situatie ook. Wij waren al spullen aan het inpakken. We keken ernaar en in eerste instantie dachten we nog 'wat is dit, zien we dit nu echt '.
En toen zag je meerdere mensen die het signaleerden en ook zo verbaasd keken van is dit wel echt.
Het was verschrikkelijk. Deze moeder was echt , denk ik, zo ver heen tot gedwongen opname.

zondag 9 augustus 2020 om 22:20
Bij mij ging het lampje uit zogezegd en ben erop afgestormd. Of dat verstandig was weet ik niet, ik kon mij niet inhouden.
Heb die avond zo gehuild, het heeft voor mij toen ons vakantie echt negatief beïnvloedt. Wat was ik er ziek van zeg.
Eerste situatie overigens ook. Maar daar kwamen mensen om heen staan, er werd gebeld etc.
En hoe verschrikkelijk ik die moeder in eerste instantie ook vond, kort erna dacht ik deze moeder/dit gezin heeft echt hulp nodig.
Hoop dat ze dat hebben gekregen.

zondag 9 augustus 2020 om 22:42
Ik denk dat je de wereld van het jongetje op dat moment een stuk lichter hebt gemaakt.Peertjes schreef: ↑09-08-2020 22:20Bij mij ging het lampje uit zogezegd en ben erop afgestormd. Of dat verstandig was weet ik niet, ik kon mij niet inhouden.
Heb die avond zo gehuild, het heeft voor mij toen ons vakantie echt negatief beïnvloedt. Wat was ik er ziek van zeg.
Eerste situatie overigens ook. Maar daar kwamen mensen om heen staan, er werd gebeld etc.
En hoe verschrikkelijk ik die moeder in eerste instantie ook vond, kort erna dacht ik deze moeder/dit gezin heeft echt hulp nodig.
Hoop dat ze dat hebben gekregen.
Tussen al die mensen die niks deden, ging jij erop af. Eindelijk iemand die van buitenaf ook liet inzien dat dit niet oké is.
Ik ken twee jongens die geïsoleerd zijn opgevoed. Nu uit huis geplaatst en hebben nu pas door dat wat daar allemaal gebeurde niet oké was.
Dus wie weet heb jij deze jongen wakker kunnen maken en heeft hij hulp gezocht. In ieder geval heb je iets moois voor hem gedaan

maandag 10 augustus 2020 om 10:27
Dank je wel, lieve reactie..Ikkuz schreef: ↑09-08-2020 22:42Ik denk dat je de wereld van het jongetje op dat moment een stuk lichter hebt gemaakt.
Tussen al die mensen die niks deden, ging jij erop af. Eindelijk iemand die van buitenaf ook liet inzien dat dit niet oké is.
Ik ken twee jongens die geïsoleerd zijn opgevoed. Nu uit huis geplaatst en hebben nu pas door dat wat daar allemaal gebeurde niet oké was.
Dus wie weet heb jij deze jongen wakker kunnen maken en heeft hij hulp gezocht. In ieder geval heb je iets moois voor hem gedaan![]()
Ik ben het zelf na al die jaren ook nooit vergeten.

maandag 10 augustus 2020 om 10:46
Walgelijk. Dat zou gemeld moeten worden bij veilig thuis en/of 112 bellen op moment dat je getuige bent van kindermishandeling. Dan krijgt zo’n gezin hulp.Peertjes schreef: ↑09-08-2020 13:28Op het strand eens een familie met 3 kleine kinderen en een baby.