Samenwonen in samengesteld gezin

26-02-2020 22:55 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel zit ik in een moeilijk parket. Ik ben anderhalf jaar samen met mijn vriendin, zij heeft twee kinderen (7 en 5) in 50% co-ouderschap en ik heb twee kinderen (7 en 4) in 50% co-ouderschap. Ze woont een half uurtje bij mij vandaan, 20 minuten van haar ex partner en 20 minuten van de basisschool van haar kinderen. Ik woon 5 minuten van mijn ex partner en 5 minuten van de basisschool. Ik werk fulltime. Mijn ex partner en ik hebben heel goed contact en wonen in dezelfde woonplaats en daar zitten de kinderen ook op school. Bij mijn vriendin rommelt het nogal eens met haar ex partner. De woning waar ze nu woont, daar kan ze maar tijdelijk wonen. Ik heb een koophuis, mijn kinderen vinden het hier fijn. Ze heeft ook twee huisdieren en ik heb er bewust geen in huis.

Zij wil nu samenwonen en is het latten zat, ze wil eerst bij mij intrekken en later samen wat zoeken meer in de richting waar zij nu woont. Ik kom er voor mijzelf niet uit of ik dit wel wil. Vier kinderen in de basisschool leeftijd is erg druk heb ik ervaren als we een paar dagen en nachten met zijn zessen doorbrengen. Er is veel competitie bij de oudste en je bent de hele dag druk met zorgen (logisch), wat ik niet zo ervaar met twee kinderen. Mijn kinderen zijn voor hun leeftijd zelfstandig, rustig en zijn niet brutaal. Haar oudste is brutaal, komt telkens naar beneden als ze moet slapen, etc. Ook trekt ze mijn oudste er in mee als we met zijn allen zijn (maar je irriteert je natuurlijk altijd minder aan je eigen kinderen).

Als we samen zijn is onze relatie erg leuk en goed. Ik wil haar dan ook niet kwijt. Financieel kan ik prima alleen met de kinderen rondkomen, dus voor mij is er geen noodzaak tot samenwonen.

Heeft iemand advies of ervaring?
Sterkte TO, jammer dat het zo moet lopen.
Denk zeker dat samengestelde gezinnen wel kunnen werken, maar daar is wel een ijzersterke relatie voor nodig die het belang van de kinderen voorop stelt.
Gelukkig weet jij van jezelf dat je dat wel kunt, maar blijft verdrietig dat je partner dit niet kan♥️
DeOnwetende schreef:
14-05-2020 20:14
Ik kan jullie melden dat ik de relatie heb beëindigd. Voor haar was echt voor de relatie gaan gelijk aan als op korte termijn gaan samenwonen. Ze zei dat ze lang genoeg gewacht had om deze stap te zetten en tijd genoeg om mij ruimte te geven. Ik heb aangegeven dat ik dit niet zag zitten omdat ik het te druk vind met vier kinderen in deze leeftijd. Ik vond het prima om om de twee weken een weekend met zijn zessen door te brengen, maar dat was niet genoeg. Verder waren we eigenlijk altijd samen als we de kinderen niet hadden. Naar mijn idee hebben de kinderen echt nog ruimte en rust nodig met de eigen ouder(s), overhaast samenwonen past daar in mijn optiek niet bij. Saillant detail: Haar ex-partner wil het ouderschapsplan wijzigen en wil dat ze meer voor de kinderen gaat zorgen dan de 50% die nu is afgesproken, dat zou dus kunnen betekenen dat haar kinderen meer in huis zouden zijn dan dat mijn eigen kinderen er zijn. Nu uithuilen.
Goede keuze! Sterkte met je verdriet.

Je hebt je zaken goed voor elkaar met je eigen kinderen en hun moeder.

Je voormalige vriendin duidelijk niet, en er blijken meer problemen bij te komen. Eigenlijk is haar voorwaarde voor een relatie dat de nieuwe man dan al haar problemen komt oplossen. Niet echt een basis voor een stabiele en gelijkwaardige relatie en niet eerlijk naar jou en je kinderen.

Ik denk dat een samengesteld gezin in principe wel kan, maar alleen als beiden hun leven goed op de rit hebben en het niet leid tot een groter gezin dan prettig is voor alle betrokkenen. Ook moet iedereen er aan toe zijn en zin in hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven