Samenwonen in samengesteld gezin

26-02-2020 22:55 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel zit ik in een moeilijk parket. Ik ben anderhalf jaar samen met mijn vriendin, zij heeft twee kinderen (7 en 5) in 50% co-ouderschap en ik heb twee kinderen (7 en 4) in 50% co-ouderschap. Ze woont een half uurtje bij mij vandaan, 20 minuten van haar ex partner en 20 minuten van de basisschool van haar kinderen. Ik woon 5 minuten van mijn ex partner en 5 minuten van de basisschool. Ik werk fulltime. Mijn ex partner en ik hebben heel goed contact en wonen in dezelfde woonplaats en daar zitten de kinderen ook op school. Bij mijn vriendin rommelt het nogal eens met haar ex partner. De woning waar ze nu woont, daar kan ze maar tijdelijk wonen. Ik heb een koophuis, mijn kinderen vinden het hier fijn. Ze heeft ook twee huisdieren en ik heb er bewust geen in huis.

Zij wil nu samenwonen en is het latten zat, ze wil eerst bij mij intrekken en later samen wat zoeken meer in de richting waar zij nu woont. Ik kom er voor mijzelf niet uit of ik dit wel wil. Vier kinderen in de basisschool leeftijd is erg druk heb ik ervaren als we een paar dagen en nachten met zijn zessen doorbrengen. Er is veel competitie bij de oudste en je bent de hele dag druk met zorgen (logisch), wat ik niet zo ervaar met twee kinderen. Mijn kinderen zijn voor hun leeftijd zelfstandig, rustig en zijn niet brutaal. Haar oudste is brutaal, komt telkens naar beneden als ze moet slapen, etc. Ook trekt ze mijn oudste er in mee als we met zijn allen zijn (maar je irriteert je natuurlijk altijd minder aan je eigen kinderen).

Als we samen zijn is onze relatie erg leuk en goed. Ik wil haar dan ook niet kwijt. Financieel kan ik prima alleen met de kinderen rondkomen, dus voor mij is er geen noodzaak tot samenwonen.

Heeft iemand advies of ervaring?
Jij bent niet toe aan samenwonen, je ziet het niet zitten om met alle kinderen en ook nog eens haar huisdieren samen te wonen, dus je moet het gewoon niet doen.
Zij vind het lekker makkelijk om in jouw koophuis te trekken, en is zelfs bereid om daarvoor nog verder van de basisschool van haar kinderen af te gaan wonen. Klinkt niet als iemand die het beste wil voor haar kinderen.

Ik zie voor jou geen enkele reden om te gaan samenwonen, alleen een angst dat je haar kwijtraakt als jij zegt dat je niet wilt samenwonen.
doe het niet, al je twijfels kloppen en de werkelijkheid is nog erger
en pas 1,5 jaar een relatie???? en zij wil natuurlijk gewoon een huis dus gaat het om jou of je woning?
Laat haar eerst wat meer rust in haar eigen basis regelen. Een stabiele situatie rondom woning (geen tijdelijke), een goede communicatie met de vader. Voor haar kinderen, en dan voor haarzelf. Daarna voor jullie.

Na anderhalf jaar samenwonen is al snel als er geen kinderen bij betrokken zijn. Je zit nog op een roze wolk en kent elkaar nog niet zo goed. Trek daar geen kinderen in mee. Die hebben geen boodschap aan jullie (haar) liefdesnestjesbehoefte.

En daarbij klinkt het nu alsof ze haar rust bij jou denkt te kunnen regelen. Leuk dat ze latten beu is, maar ze heeft haar shit nog niet op orde na haar vorige relatie, dus ze mag eerst nog zelf hard aan de bak (zou ik denken.
Lees eens de berichten door van de TO van dit topic, hij zat ongeveer met hetzelfde probleem: relaties/samenwonen/list_messages/443123 (lees de eerste 7 pagina's)
Alle reacties Link kopieren
Blijf latten. Geloof me, ik heb het toch gedaan en spijt van gehad. Mijn relatie is er op stuk gelopen
Alle reacties Link kopieren
Als je gaat samenwonen in een samengesteld gezin, dan doe je dat als alle betrokkenen daar aan toe zijn. Niet omdat een van de partners lastig zit met woonruimte.

Heel belangrijk bij het kunnen slagen van een samengesteld gezin (ja, het kan wel), is als de twee gezinnen die je samenvoegt, eerst ook langere tijd als zelfstandige gezinnen succesvol functioneren. En je dan gaat kijken of de dynamiek van die twee gezinnen samen te voegen is.
Alle reacties Link kopieren
Je noemt meer dan 10 redenen waarom je het wilt houden zoals het nu is, en niet samenwonen.
Je noemt 2 redenen om wel te gaan samenwonen.

Dit is een simpele rekensom met een eenvoudige conclusie.

Hoezo zeg je dan dat je er maar niet uitkomt? Je bent er allang uit, je durft het alleen niet hardop toe te geven. Lijkt me niet de basis voor een stabiele samenwoonrelatie, en al helemaal niet eentje waarbij kinderen zijn betrokken die stabiliteit en rust in hun leven nodig hebben.
violett wijzigde dit bericht op 26-02-2020 23:23
1.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Niet doen.
Je bent niet enthousiast en dat is begrijpelijk, want het is een pittige taak om een samengesteld gezin te laten slagen.
En ik lees al een aantal factoren die het gedoemd tot mislukken laten zijn. Je hebt al een oordeel over haar kinderen, er is competitie en je irriteert je aan haar kinderen.
En juist voor het slagen van zo’n wild plan moet je toch echt wel elkaars kinderen leuk vinden en de kinderen onderling ook goed met elkaar kunnen opschieten.
Alle reacties Link kopieren
Ook team niet doen.
die ik wilde bestaat al...
S-Meds schreef:
26-02-2020 23:05
en pas 1,5 jaar een relatie???? en zij wil natuurlijk gewoon een huis dus gaat het om jou of je woning?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon blijven latten tot de kinderen uit huis zijn.
ik geef mn bek ook maar een douw
arme kinderen ook. die worden de dupe van dit soort ondoordachte gehaast
Als je je leven én je relatie beu bent moet je nu gaan samenwonen.

Indien niet ... nog minstens 5 jaar blijven latten.
Alle reacties Link kopieren
Jij zit nu te twijfelen wel of niet samenwonen.

Maar geeft haar ex wel toestemming om zo ver van de school van de kinderen te gaan wonen?

En stel dat de rechter dan besluit het mag wel Maar dan krijg je een omgangsregeling waarbij je de kinderen 1x in de 14 dagen ziet en blijven ze door de week bij ex. Wil ze dan nog steeds samenwonen?
Alle reacties Link kopieren
Zo te lezen heeft ze haar zaken niet op orde en ben jij een deel van de oplossing.
Dat is geen goede reden en basis om te gaan samenwonen.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
26-02-2020 23:04
doe het niet, al je twijfels kloppen en de werkelijkheid is nog erger

Mooier kan ik het niet zeggen.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Als voor haar de reden is om te gaan samenwonen dat zij snel haar woning moet verlaten zou ik het echt niet doen. En je ergert je nu al aan haar oudste die jij brutaal vind. Dat gaat alleen maar erger worden. Echt doe het je kinderen niet aan
Alle reacties Link kopieren
violett schreef:
26-02-2020 23:18
Je noemt meer dan 10 redenen waarom je het wilt houden zoals het nu is, en niet samenwonen.
Je noemt 2 redenen om wel te gaan samenwonen.

Dit is een simpele rekensom met een eenvoudige conclusie.

Hoezo zeg je dan dat je er maar niet uitkomt? Je bent er allang uit, je durft het alleen niet hardop toe te geven. Lijkt me niet de basis voor een stabiele samenwoonrelatie, en al helemaal niet eentje waarbij kinderen zijn betrokken die stabiliteit en rust in hun leven nodig hebben.

Vooruit, dit is nog mooier (sorry S-Meds ;-D)
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
:facepalm: dat je hier nog over na moet denken.... S-meds en Violett geven je een heel lief en onderbouwd antwoord. Gewoon niet doen, zeker voor je kinderen niet
Alle reacties Link kopieren
Oh... Ik wil die vriendin van jou wel een enorme dreun verkopen.
Echt waarom, waarom, waarom.
Waarom wil je dit je kinderen aan doen.. .

Omdat ze een huis nodig heeft.

Niet doen.
Echt niet doen.
Latten. Lekker tijd voor je eigen kinderen en af en toe de hele roedel bij elkaar en op het moment dat je denkt 'dat wordt teveel' scheiden de wegen weer even.

Niet doen.
Echt niet doen.
Zo, duidelijk toch.
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij wil jij helemaal niet met haar en haar kinderen samenwonen.
Alleen, hoe vertel je dat aan haar zonder dat de leuke verkering uitraakt?
Alle reacties Link kopieren
Hoe bedoel je: jij weet niet wat je moet doen? Je hebt 2 kinderen die jou nodig hebben tot hun 18e en die zijn hun gezin kwijt!!!! Die kinderen hebben rust nodig en hun stabiliteit. En dan twijfel jij serieus of je hen met een andere vrouw met twee kinderen op zult schepen en verplicht je hem om hun huis en spullen te delen met 3 vreemden?
Denk alsjeblieft na...jouw vriendin zoekt Vooral een goedkoop huis waar ze makkelijk bij in kan trekken en denkt niet aan haar kinderen. Ik hou niet van zulke vrouwen, sorry.
Dus blijf de komende jaren lekker latten en laat je vriendin haar eigen boontjes doppen en goed voor haar kinderen hun geluk zorgen. Ze hebben hun eigen ruimte en huis nodig. Net als jouw kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het probleem er meer inzit dat de vriendin een exje wordt als samenwonen en een nieuw huis in de nabije toekomst er niet inzit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven