Samenwonen?
vrijdag 24 mei 2019 om 19:23
Sinds zes maanden ken ik een vrouw (38) met twee kinderen (twee meiden van 5 en 3) en het klikt op heel veel vlakken tussen ons. Zelf (37) heb ik ook twee kinderen (twee meiden van 5 en 3). We wonen een half uur van elkaar af. Zij zit momenteel thuis, had een goede baan, maar kon niet meer reizen dus is in overeenstemming met haar werkgever in de WW beland. Zij heeft de kinderen 50% studeert momenteel weer voor papieren voor een eigen bedrijf of gaat toch weer werken (WW termijn loopt einde van de zomer af). Zij woont in een huis van familie en betaald hier alleen verbruikskosten. Ik heb een goede baan en 50% de kinderen, maar zit nog in het formele proces van uit elkaar gaan met mijn ex partner (en ik heb een goede band met haar). Ik woon in het ouderlijk huis met de kinderen. Voor mij werkt het nu als we elkaar zien als we de kinderen niet hebben, samen leuke dingen, maar ook over serieuze dingen praten. Af- en toe wat met zijn zessen doen.
Momenteel wil zij graag snel samenwonen, maar ik zie hier toch wel tegen op. Vier kinderen vind ik behoorlijk druk en voor mijn gevoel hebben de kinderen en ik nog tijd nodig. Tevens ben ik bang, dat mijn dochters voor hun plaatsje moeten vechten, terwijl ze nog maar kort eraan gewend zijn dat ik en mijn ex uit elkaar wonen (september).
Nu zitten we natuurlijk nog in de ‘roze wolk’, maar ligt het nu aan mij dat ik op dit moment geen concrete stappen tot formeel samenwonen wil zetten? Ik ben ook heel benieuwd hoe zij is als ze weer (32 uur?) moet werken, voor de kinderen moet zorgen. Wellicht heeft ze ook druk, omdat ze in het huis van familie woont, al zegt ze van niet.
Ik vraag mij af of ik nu zo star ben? Heb ik bindingsangst? Zij zegt dat als het gevoel goed is, dat je op je gevoel af moet gaan. Maar rationeel weet ik dat 3/5 van de relaties met wederzijds kinderen zullen sneuvelen. Mijn gevoel zegt als het goed zit kunnen we ook over een langer tijdsbestek dit besluit nemen.
Momenteel wil zij graag snel samenwonen, maar ik zie hier toch wel tegen op. Vier kinderen vind ik behoorlijk druk en voor mijn gevoel hebben de kinderen en ik nog tijd nodig. Tevens ben ik bang, dat mijn dochters voor hun plaatsje moeten vechten, terwijl ze nog maar kort eraan gewend zijn dat ik en mijn ex uit elkaar wonen (september).
Nu zitten we natuurlijk nog in de ‘roze wolk’, maar ligt het nu aan mij dat ik op dit moment geen concrete stappen tot formeel samenwonen wil zetten? Ik ben ook heel benieuwd hoe zij is als ze weer (32 uur?) moet werken, voor de kinderen moet zorgen. Wellicht heeft ze ook druk, omdat ze in het huis van familie woont, al zegt ze van niet.
Ik vraag mij af of ik nu zo star ben? Heb ik bindingsangst? Zij zegt dat als het gevoel goed is, dat je op je gevoel af moet gaan. Maar rationeel weet ik dat 3/5 van de relaties met wederzijds kinderen zullen sneuvelen. Mijn gevoel zegt als het goed zit kunnen we ook over een langer tijdsbestek dit besluit nemen.
vrijdag 7 juni 2019 om 15:47
En ondertussen tikt de tijd door en loopt haar WW af.
Dan laat ze wel alle eisen varen? Of vraagt ze dan bijstand aan? Of komt ze dan bij jouw wonen en werkt ze niet tegen onderhouden worden door jou?
Ze heeft niet heel lang de luxe meer om te kiezen.
vrijdag 7 juni 2019 om 18:56
Ze krijgt natuurlijk een hoge WW (70% van laatst verdiende salaris ongeveer). Als deze eindigt krijgt ze volgens mij niets (want spaargeld en woning familie).
De liefde is wel oprecht, dat weet ik. Maar een geen eigen woning, geen baan (en in de WW) en snel samen willen wonen is niet gezond. Ik weet wel dat ze in het verleden ook in de vorige relatie zonder kinderen snel ging samenwonen met haar partner.
lacasa wijzigde dit bericht op 07-06-2019 19:06
11.88% gewijzigd
vrijdag 7 juni 2019 om 19:06
Misschien wel ze daarom samenwonen, iemand moet de rekeningen betalen.
vrijdag 7 juni 2019 om 19:35
Hou de samenwoon boot maar af tot haar WW afgelopen is en er daarna nog 2 maanden zijn verstreken. En kijk dan nog eens hoe diep de liefde zit. Want ik denk dat jij je erg verkijkt hierop. En niet ingeven omdat zij nu dreigt dat ze op straat komt te staan. Dan had ze al die gesprekken maar niet zo arrogant af moeten kappen.LaCasa schreef: ↑07-06-2019 18:56Ze krijgt natuurlijk een hoge WW (70% van laatst verdiende salaris ongeveer). Als deze eindigt krijgt ze volgens mij niets (want spaargeld en woning familie).
De liefde is wel oprecht, dat weet ik. Maar een geen eigen woning, geen baan (en in de WW) en snel samen willen wonen is niet gezond. Ik weet wel dat ze in het verleden ook in de vorige relatie zonder kinderen snel ging samenwonen met haar partner.
vrijdag 7 juni 2019 om 20:12
vrijdag 7 juni 2019 om 21:10
Ze is vorig jaar gestopt met werken toen ze besloot uit elkaar te gaan met haar ex. Ze moest toen thuis zijn 50% van de week voor de kinderen en dat werkt niet met een baan waarvoor je ook naar het buitenland moet.Julus schreef: ↑07-06-2019 20:12Ik denk dat ze niet zo graag werkt..je moet toch gewoon je eigen broek kunnen ophouden? Misschien is ze gestopt met werken toen ze met de ex ging samenwonen en moest ze weer werken zodra dat uit ging. En nu heeft ze jou.
Benieuwd naar reactie wanneer je mededeelt dat samenwonen er niet in zit
vrijdag 7 juni 2019 om 22:05
Ze wil gezinnetje spelen, maar snapt niet dat het nooit meer zo werkt met exen en stief-kinderen in het spel.
Ik vind haar egoistisch en vooral erg dom.
Dat ze om ietwat vage redenen niet werkt, is ook geen goed teken aan de wand.
vrijdag 7 juni 2019 om 22:09
Ze is dus een probleemgeval.LaCasa schreef: ↑06-06-2019 21:01Dit vind ik ook belangrijk. Gelukkig zijn met mijzelf en mijn twee dochters, daar heb ik nog maar weinig tijd voor genomen/gekregen. De band met mijn ex is enorm goed. We doen nog veel dingen samen en er is een goede open communicatie en we doen alles voor elkaar wat in onze macht ligt. Ik merk dat mijn nieuwe vriendin dit erg lastig vindt. Ik vind het juist belangrijk om zo goed mogelijk contact te houden.
Ze zoekt ook wel actief naar een baan en wordt ook vaak uitgenodigd voor een eerste en tweede gesprek, maar vaak ketst ze het dan zelf af (goed betaalde baan), omdat ze iets zoekt waar ze bij de kinderen kan zijn en 'veel' verdient.
Ze doet al moeilijk over de goede band met je ex (en dat gaat veel problemen opleveren).
En ze gedraagt zich als een prinses bij het solliciteren. Laat haar eerst maar eens loon krijgen voor ze begint over te hoog of te laag.
Pas maar op want zij gaat je heel wat ellende brengen.
vrijdag 7 juni 2019 om 22:12
To, mijn complimenten voor je nuchtere en realistische benadering. Fijn dat je het belang van jouw gezin (dus de unit jouw kinderen en jij) voorop stelt. Als het goed zit tussen jou en je vriendin, dan komt dat samenwonen echt wel een keer in de toekomst. Het scheelt natuurlijk dat jullie niet zo ver bij elkaar vandaan wonen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
zondag 9 juni 2019 om 08:53
Dankjewel.dianaf schreef: ↑07-06-2019 22:12To, mijn complimenten voor je nuchtere en realistische benadering. Fijn dat je het belang van jouw gezin (dus de unit jouw kinderen en jij) voorop stelt. Als het goed zit tussen jou en je vriendin, dan komt dat samenwonen echt wel een keer in de toekomst. Het scheelt natuurlijk dat jullie niet zo ver bij elkaar vandaan wonen.
Natuurlijk stel ik mijn kinderen voorop, die hebben hier allemaal niet voor gekozen.
Toch is het lastig met mijn vriendin, ik heb echt een enorm goede klik (op uiterlijk, interesses, levenswijze, etc.) , maar het onderbuik gevoel is niet goed. Geen baan en geen eigen woning zijn geen goede uitgangspunten in een prille relatie.
zondag 9 juni 2019 om 09:24
Dat ze nog werkloos is en zonder eigen woning, wist je natuurlijk al. Maar is dat eigenlijk het belangrijkste? Het gaat hier toch om feit dat het simpelweg geen optie is zo snel te gaan samenwonen? Wat je nog steeds niet hebt uitgesproken naar haar, als ik het zo lees? Lijkt eerder op dat je de relatie in z'n geheel in twijfel trekt, wat natuurlijk niet heel gek zou zijn.
zondag 9 juni 2019 om 09:42
Dan kan ze wel een uiterlijk hebben wat je aanspreekt, ze vertoont behoorlijk prinsessen gedrag. Ze wil van alles maar alleen op haar voorwaarden. Veel verdienen maar....(Hele batterij eisen), ze stoort zich aan jouw goede band met ex.
Misschien moet je eens wat verder kijken dan een leuke buitenkant.
Misschien moet je eens wat verder kijken dan een leuke buitenkant.
zondag 9 juni 2019 om 10:25
Allereerst mijn complimenten dat je je verstand voorrang lijkt te geven, en ruimte geeft aan je onderbuikgevoel! Ik begrijp wel waar de wens om samen te wonen vandaan komt maar vind ook (net als zo’n beetje iedereen hier) dat het niet verstandig is om te doen. Het allerbelangrijkste argument voor mij is overigens dat je toch eerst jezelf nog moet vinden, en dat geldt denk ik ook voor haar.
Waarom gelijk een nieuw nest bouwen na een negatieve ervaring? Het zou er toch om moeten gaan dat jullie samen het goed kunnen vinden?
Breng eerst eens wat meer tijd samen door en leer elkaar goed kennen voordat je een rollercoaster in gaat met 4 kleine kinderen.
Daarnaast lijken haar motieven (bewust of onbewust) niet helemaal zuiver. Ik kan me niet voorstellen dat je zomaar een goede baan opgeeft, dat hier geen regelingen te treffen zouden zijn voor de dagen dat zij de kinderen heeft en dan maar de ww ingaat.
Hier kan nog meer meegespeeld hebben... mogelijk was zij de allimentatieplichtige (kinder en partner) en heeft ze deze op deze manier kunnen omzeilen?
Ik krijg het vermoeden dat zij voor de buitenwereld gezinnetje wil spelen, dat je je binnen de kortste keren gaat afvragen in welke B-film je terecht gekomen bent, en hoe je uit deze nachtmerrie wakker moet worden.
En dan vrees ik dat je financieel helemaal geketend zit aan deze dame.
Waarom gelijk een nieuw nest bouwen na een negatieve ervaring? Het zou er toch om moeten gaan dat jullie samen het goed kunnen vinden?
Breng eerst eens wat meer tijd samen door en leer elkaar goed kennen voordat je een rollercoaster in gaat met 4 kleine kinderen.
Daarnaast lijken haar motieven (bewust of onbewust) niet helemaal zuiver. Ik kan me niet voorstellen dat je zomaar een goede baan opgeeft, dat hier geen regelingen te treffen zouden zijn voor de dagen dat zij de kinderen heeft en dan maar de ww ingaat.
Hier kan nog meer meegespeeld hebben... mogelijk was zij de allimentatieplichtige (kinder en partner) en heeft ze deze op deze manier kunnen omzeilen?
Ik krijg het vermoeden dat zij voor de buitenwereld gezinnetje wil spelen, dat je je binnen de kortste keren gaat afvragen in welke B-film je terecht gekomen bent, en hoe je uit deze nachtmerrie wakker moet worden.
zondag 9 juni 2019 om 10:53
Dat is geen onderbuikgevoel dat zijn gewoon de feiten. Te kort bij elkaar en zij gebruikt dit als back up voor haar financieel onstabiele situatie. Allemaal prima om zo een risico te nemen wanneer je geen kinderen hebt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 9 juni 2019 om 11:37
Dank!proudmum71 schreef: ↑09-06-2019 10:25Allereerst mijn complimenten dat je je verstand voorrang lijkt te geven, en ruimte geeft aan je onderbuikgevoel! Ik begrijp wel waar de wens om samen te wonen vandaan komt maar vind ook (net als zo’n beetje iedereen hier) dat het niet verstandig is om te doen. Het allerbelangrijkste argument voor mij is overigens dat je toch eerst jezelf nog moet vinden, en dat geldt denk ik ook voor haar.
Ze is niet alimentatieplichtig, want ze is nooit getrouwd of een geregistreerd partnerschap aangegaan.
Ze heeft haar baan opgegeven om bij de kinderen te zijn en inderdaad ook de studie te doen en om het bedrijf op te zetten.
Financieel laat ik mij niet meer ketenen, dat heb ik wel geleerd. Gelukkig destijds wel met huwelijkse voorwaarden een relatie aangegaan met mijn ex partner. Dus dat is gelukkig allemaal heel helder.
zondag 9 juni 2019 om 11:59
Wat wil ze gaan doen? Waarom studeert ze nu niet en gaat ze het traject met het UWV in om ondernemer te worden? Het UWV wil mensen heel/maar al te graag uit de WW hebben en in het ondernemerschap.Ze heeft haar baan opgegeven om bij de kinderen te zijn en inderdaad ook de studie te doen en om het bedrijf op te zetten.
Heeft ze haar ondernemingsplan al klaar? Heeft ze de stappen helder wat ze moet doen? Weet ze dat het in het begin heel veel werken tegen heel weinig inkomen is? Heel onzeker en instabiel?
Allemaal extra redenen om zekerheden in te willen bouwen voor haar. Jij bent daar echt geknipt voor. Als zekerheid zodat zij kan pierewaaien. Leen je er niet voor.
zondag 9 juni 2019 om 12:23
Ik reageer alleen op de OP: na 6 maanden al willen samenwonen en een samengesteld gezin vormen??!
Dat vind ik persoonlijk nogal van de pot gerukt, hoor.
Ik vind het er een beetje op lijken dat ze wat zekerheid en financiële armslag zoekt wanneer haar WW afloopt.
Als jij hier niet aan toe bent, wees daar gewoon eerlijk in. Dat vind ik volstrekt normaal.
Dat vind ik persoonlijk nogal van de pot gerukt, hoor.
Ik vind het er een beetje op lijken dat ze wat zekerheid en financiële armslag zoekt wanneer haar WW afloopt.
Als jij hier niet aan toe bent, wees daar gewoon eerlijk in. Dat vind ik volstrekt normaal.
Only dead fish go with the flow
zondag 9 juni 2019 om 13:31